Topic: Stiri despre proiect
1310 posts, 567634 views
📖 Pagination options
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Senatul a ratificat contractul de finanţare pentru tronsonul de metrou Universitate-Pantelimon
18 februarie 2013, 19:39
http://adevarul.ro/news/bucuresti/senat ... index.html
Plenul Senatului a aprobat, în şedinţa de luni, 18 februarie, contractul de finanţare între România şi Banca Europeană de Investiţii care revine proiectului de modernizare a magistralei de metrou Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Universitate-Pantelimon.
Împrumutul acordat de către BEI (Banca Europeană de Investiţii) este de aproape 465 de milioane de euro. Metrorex va primi acest împrumut în cel mult 15 tranşe până la data de 15 decembrie 2016, în baza cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului, care are termen de finalizare martie 2019, informează agenţia Agerpres.
Ractificare acordului care a fost semnat la Bucureşti în data de 16 decembrie 2011 a fost aprobată cu unanimitate de voturi.
„Trebuie să fim atenţi pentru că există o perioadă de graţie la acest contract de şapte ani, iar numărătoare începe din momentul în care se semnează contractul, nu de când încep lucrările. Lucrările nici nu au fost demarate ,trebuie să coboare TBM-urile care se află la staţia Academia Militară. Până în momentul de faţă cele două utilaje nu au început nici acolo să sape din cauza problemelor financiare”, a declarat fostul director Gheorghe Udrişte pentru Adevărul.
Valoarea totală a proiectului este de 1.292.960.000 de euro, din care 465.000.000 euro sunt împrumutaţi BEI, iar restul de 827.969.000 vor fi asiguraţi din bugetul de stat, prin adăugarea lor în bugetul Metrorex prin intermediul Ministerului Transporturilor.
Totodată, Ministerul Finanţelor Publice va încheia cu Metrorex şi cu Ministerul Transporturilor un acord subsidiar prin care se vor stabili drepturile şi obligaţiile părţilor în implementarea proiectului şi aplicarea prevederilor contractului.
De asemenea, senatorii au mai adoptat un amendament propus de membrii Comisiei pentru buget, potrivit căruia vor fi asigurate sumele necesare pentru plata taxelor, a impozitelor şi alte costuri necesare proiectului, bani luaţi tot din bugetul local.
Senatul a ratificat contractul de finanţare pentru tronsonul de metrou Universitate-Pantelimon
18 februarie 2013, 19:39
http://adevarul.ro/news/bucuresti/senat ... index.html
Plenul Senatului a aprobat, în şedinţa de luni, 18 februarie, contractul de finanţare între România şi Banca Europeană de Investiţii care revine proiectului de modernizare a magistralei de metrou Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Universitate-Pantelimon.
Împrumutul acordat de către BEI (Banca Europeană de Investiţii) este de aproape 465 de milioane de euro. Metrorex va primi acest împrumut în cel mult 15 tranşe până la data de 15 decembrie 2016, în baza cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului, care are termen de finalizare martie 2019, informează agenţia Agerpres.
Ractificare acordului care a fost semnat la Bucureşti în data de 16 decembrie 2011 a fost aprobată cu unanimitate de voturi.
„Trebuie să fim atenţi pentru că există o perioadă de graţie la acest contract de şapte ani, iar numărătoare începe din momentul în care se semnează contractul, nu de când încep lucrările. Lucrările nici nu au fost demarate ,trebuie să coboare TBM-urile care se află la staţia Academia Militară. Până în momentul de faţă cele două utilaje nu au început nici acolo să sape din cauza problemelor financiare”, a declarat fostul director Gheorghe Udrişte pentru Adevărul.
Valoarea totală a proiectului este de 1.292.960.000 de euro, din care 465.000.000 euro sunt împrumutaţi BEI, iar restul de 827.969.000 vor fi asiguraţi din bugetul de stat, prin adăugarea lor în bugetul Metrorex prin intermediul Ministerului Transporturilor.
Totodată, Ministerul Finanţelor Publice va încheia cu Metrorex şi cu Ministerul Transporturilor un acord subsidiar prin care se vor stabili drepturile şi obligaţiile părţilor în implementarea proiectului şi aplicarea prevederilor contractului.
De asemenea, senatorii au mai adoptat un amendament propus de membrii Comisiei pentru buget, potrivit căruia vor fi asigurate sumele necesare pentru plata taxelor, a impozitelor şi alte costuri necesare proiectului, bani luaţi tot din bugetul local.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Situatia oficiala pe moment:
Toate statiile - lucreaza Verta Tel si tertii pe unde mai sunt devieri de retele
Favorit, Valea Argesului - se lucreaza putin la armarile de planseu
Valea Ialomitei - se lucreaza in ritm cat de cat normal
restul statiilor - lucrari conservate
Situatia oficiala pe moment:
Toate statiile - lucreaza Verta Tel si tertii pe unde mai sunt devieri de retele
Favorit, Valea Argesului - se lucreaza putin la armarile de planseu
Valea Ialomitei - se lucreaza in ritm cat de cat normal
restul statiilor - lucrari conservate
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
Muncitorii de pe şantierul metroului din Drumul Taberei au dispărut. Şefii Metrorex susţin că lucrările continuă
http://adevarul.ro/news/bucuresti/foto- ... index.html
Muncitorii de pe şantierul metroului din Drumul Taberei au dispărut. Şefii Metrorex susţin că lucrările continuă
http://adevarul.ro/news/bucuresti/foto- ... index.html
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
Din Capital
Din Capital
1.jpg (196.44 KB; downloaded 3877 times)
2.jpg (205.99 KB; downloaded 3879 times)
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
"Primul semnal că metroul din Drumul Taberei are probleme: aproape jumătate din muncitorii care lucrează pe şantier, pe listele de concediere
Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii, spune că semnalele venite în ultima perioadă din partea constructorilor care lucrează la magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Universitate sunt că vor pune listele de concedieri circa 40-45% din personalul care lucra pe acest şantier.
“Acţiunile sunt în curs, se vor vedea săptămânile viitoare”, a declarat Plosceanu în cadrul unei conferinţe de presă organizată de ARACO.
Concedierile vin pe fondul reducerii drastice a bugetului destinat acestei magistrale de metrou, care va primi anul acesta doar 95 de milioane de lei (21,5 milioane de euro), adică de 5 ori mai puţin decât estimase guvernul în urmă cu jumătate de an, la rectificarea bugetului pe 2012.. “Aceşti bani ajung doar pentru plata a jumătate din datoriile faţă de constructori pe 2012”, a mai spus Plosceanu.
Contractul pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei(Râul Doamnei)-Eroilor, inclus în noua magistrală M5 Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, a fost câştigat pentru 215 milioane de euro de consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România). Tronsonul Râul Doamnei - Eroilor are o lungime de 6,22 kilometri şi va cuprinde nouă staţii de metrou, respectiv Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.
Lucrările de construcţie a acestei magistrale de metrou sunt finanţate de la buget, precum şi din bani de la Banca Europeană de Investiţii."
Sursa: http://www.zf.ro/companii/primul-semnal ... e-10608539
Si inca una:
"ARACO: Sansele ca piata constructiilor sa iasa din recesiune sunt foarte mici
Evolutiile economice de la inceputul anului nu permit estimari de iesire din recesiune in 2013 a sectorului constructiilor, in conditiile in care anul trecut piata a stagnat, in euro, la 9,33 miliarde de euro, potrivit Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii (ARACO).
"Premisele inceputului de an nu permit estimari de iesire din recesiune in 2013 a sectorului de constructii. Rolul finantarilor publice, comunitare sau nationale va ramane in continuare esential, iar complementarea cu parteneriate public-private este absolut necesara. Blocarea investitiilor publice in 2013 este un pariu riscant atat economico-social, cat si politic", se arata intr-un comunicat al ARACO, dat publicitatii de agentia Mediafax.
Reprezentantii asociatiei considera ca un nou esec in 2013, pe langa generarea unui somaj pronuntat in acest sector, va afecta pe termen lung competitivitatea societatilor de constructii si capacitatea acestora de a se implica in proiectele finantate din fonduri structurale in perioada 2014-2020.
"Prognoza noastra din martie 2012, de 9,3-9,5 miliarde euro la nivelul anului 2012, a fost confirmata si trebuie sa comentam ca dinamica favorabila din semestrul I a fost alterata de evolutia negativa din partea a doua a anului. Daca in lei evolutia este aparent pozitiva ( 41,7 miliarde lei in 2012 fata de 39,6 miliarde lei in 2011), comparatia in euro atesta o mentinere a valorii din 2011, in suma de 9,33 miliarde euro, iar evolutia conform Eurostat confirma recesiunea tehnica generata de declinul din ultimele doua trimestre. Si aceasta in conditiile in care numarul mediu anual de angajati in 2012 a crescut cu 9,3%", mentioneaza sursa citata.
ARACO atrage atentia autoritatilor centrale si locale asupra riscurilor majore generate de impredictibilitatea consistenta in ceea ce priveste plata creantelor catre constructori, blocarea finantarii investitiilor incepute sau a unor proiecte noi in 2013 pe fondul contractiei severe si continue a sectorului in ultimii 4 ani.
"Anul 2012, in ciuda faptului ca a avut o dubla dimensiune electorala, ramane un an esuat din perspectiva reluarii dinamicii pozitive a activitatii din sectorul de constructii", apreciaza reprezentantii constructorilor.
In opinia lor, printre caracteristicile negative ale anului trecut au fost inlocuirea competitiei corecte cu o alocare interesata politic a proiectelor, amplificarea greutatilor in planul recuperarii creantelor de catre firmele de constructii, sincopele consistente in asigurarea finantarii proiectelor incepute, precum si mentinerea pozitiilor abuzive ale entitatilor achizitoare cu capital de stat in materie de conditii contractuale."
Conform http://www.wall-street.ro/articol/Compa ... -mici.html
"Primul semnal că metroul din Drumul Taberei are probleme: aproape jumătate din muncitorii care lucrează pe şantier, pe listele de concediere
Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii, spune că semnalele venite în ultima perioadă din partea constructorilor care lucrează la magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Universitate sunt că vor pune listele de concedieri circa 40-45% din personalul care lucra pe acest şantier.
“Acţiunile sunt în curs, se vor vedea săptămânile viitoare”, a declarat Plosceanu în cadrul unei conferinţe de presă organizată de ARACO.
Concedierile vin pe fondul reducerii drastice a bugetului destinat acestei magistrale de metrou, care va primi anul acesta doar 95 de milioane de lei (21,5 milioane de euro), adică de 5 ori mai puţin decât estimase guvernul în urmă cu jumătate de an, la rectificarea bugetului pe 2012.. “Aceşti bani ajung doar pentru plata a jumătate din datoriile faţă de constructori pe 2012”, a mai spus Plosceanu.
Contractul pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei(Râul Doamnei)-Eroilor, inclus în noua magistrală M5 Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, a fost câştigat pentru 215 milioane de euro de consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România). Tronsonul Râul Doamnei - Eroilor are o lungime de 6,22 kilometri şi va cuprinde nouă staţii de metrou, respectiv Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.
Lucrările de construcţie a acestei magistrale de metrou sunt finanţate de la buget, precum şi din bani de la Banca Europeană de Investiţii."
Sursa: http://www.zf.ro/companii/primul-semnal ... e-10608539
Si inca una:
"ARACO: Sansele ca piata constructiilor sa iasa din recesiune sunt foarte mici
Evolutiile economice de la inceputul anului nu permit estimari de iesire din recesiune in 2013 a sectorului constructiilor, in conditiile in care anul trecut piata a stagnat, in euro, la 9,33 miliarde de euro, potrivit Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii (ARACO).
"Premisele inceputului de an nu permit estimari de iesire din recesiune in 2013 a sectorului de constructii. Rolul finantarilor publice, comunitare sau nationale va ramane in continuare esential, iar complementarea cu parteneriate public-private este absolut necesara. Blocarea investitiilor publice in 2013 este un pariu riscant atat economico-social, cat si politic", se arata intr-un comunicat al ARACO, dat publicitatii de agentia Mediafax.
Reprezentantii asociatiei considera ca un nou esec in 2013, pe langa generarea unui somaj pronuntat in acest sector, va afecta pe termen lung competitivitatea societatilor de constructii si capacitatea acestora de a se implica in proiectele finantate din fonduri structurale in perioada 2014-2020.
"Prognoza noastra din martie 2012, de 9,3-9,5 miliarde euro la nivelul anului 2012, a fost confirmata si trebuie sa comentam ca dinamica favorabila din semestrul I a fost alterata de evolutia negativa din partea a doua a anului. Daca in lei evolutia este aparent pozitiva ( 41,7 miliarde lei in 2012 fata de 39,6 miliarde lei in 2011), comparatia in euro atesta o mentinere a valorii din 2011, in suma de 9,33 miliarde euro, iar evolutia conform Eurostat confirma recesiunea tehnica generata de declinul din ultimele doua trimestre. Si aceasta in conditiile in care numarul mediu anual de angajati in 2012 a crescut cu 9,3%", mentioneaza sursa citata.
ARACO atrage atentia autoritatilor centrale si locale asupra riscurilor majore generate de impredictibilitatea consistenta in ceea ce priveste plata creantelor catre constructori, blocarea finantarii investitiilor incepute sau a unor proiecte noi in 2013 pe fondul contractiei severe si continue a sectorului in ultimii 4 ani.
"Anul 2012, in ciuda faptului ca a avut o dubla dimensiune electorala, ramane un an esuat din perspectiva reluarii dinamicii pozitive a activitatii din sectorul de constructii", apreciaza reprezentantii constructorilor.
In opinia lor, printre caracteristicile negative ale anului trecut au fost inlocuirea competitiei corecte cu o alocare interesata politic a proiectelor, amplificarea greutatilor in planul recuperarii creantelor de catre firmele de constructii, sincopele consistente in asigurarea finantarii proiectelor incepute, precum si mentinerea pozitiilor abuzive ale entitatilor achizitoare cu capital de stat in materie de conditii contractuale."
Conform http://www.wall-street.ro/articol/Compa ... -mici.html
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Costin
Am facut curatenie si aici. Discutiile s'au mutat in noul topic pentru discutii. Va rog sa postati aici doar stirile.
Am facut curatenie si aici. Discutiile s'au mutat in noul topic pentru discutii. Va rog sa postati aici doar stirile.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
"PREVIZIUNI ARACO
Epidemie de insolvenţe şi falimente în construcţii
Sectorul construcţiilor se va confrunta, în acest an, cu o epidemie de insolvenţe şi falimente, a declarat, ieri, Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO). Constructorii au făcut aceste previziuni sumbre pentru că au de recuperat de la instituţiile publice circa 1,8 miliarde de euro în urma lucrărilor contractate în anii trecuţi şi pentru că plăţile pe programele din fondurile europene au fost suspendate pentru foarte multe proiecte în 2012. Anul trecut, deşi am avut alegeri locale şi parlamentare, multe investiţii publice au fost stopate, susţine preşedintele ARACO.
Bugetul de stat pentru anul în curs nu cuprinde elemente care să susţină investiţiile, iar investiţiile străine directe au ajuns la cota de avarie.
Laurenţiu Plosceanu a subliniat: "Dacă Guvernul nu ia măsuri pentru susţinerea financiară a programelor europene şi a investiţiilor, sectorul de construcţii va genera insolvenţe, falimente şi şomeri. Firme care acum doi-trei ani erau curtate de companii străine, riscă, în acest an, să-şi închidă porţile. Sunt puţine şanse de reorganizare prin insolvenţă pentru constructorii aflaţi în dificultate pentru că administratorii judiciari câştigă mult mai mult din falimente, unde încasează 10% din tot ce lichidează, decât dacă fac eforturi să-i restructureze şi să-i salveze pe antreprenori".
Oficialul ARACO susţine că insolvenţa Hidroelectrica a avut un impact major şi asupra constructorilor. Astfel, firmele de construcţii care au contracte în derulare cu Hidroelectrica vor lăsa pe dremuri circa 5.000 de salariaţi, potrivit estimărilor ARACO. Hidroconstrucţia a disponibilizat 2.000 de salariaţi, iar unele societăţi mai mici precum Construcţii Hidrotehnice Iaşi riscă să dispară, în urma sistării unor investiţii ale Hidroelectrica, mai spune sursa citată.
Remus Borza, partener în cadrul Euro Insol, administratorul judiciar al Hidroelectrica, ne-a declarat: "Este adevărat că falimentele sunt mai bănoase pentru adminis-tratori judiciari. De aceea sunt puţine case de insolvenţă care se încumetă să facă reorganizări. În ceea ce priveşte contractorii Hidroelectrica, situaţia nu este chiar atât de neagră. Hidroelectrica a făcut plăţi de peste 200 milioane de lei către antreprenorii care executau diverse lucrări de investiţii, printre care se numără companii precum Hidroconstrucţia, Construcţii Hidrotehnice Iaşi, Energomontaj, Romenergo. Am sistat lucrările de investiţii cu componentă energetică redusă, care nu sunt eficiente din punct de vedere economic. Aceste lucrări trebuie susţinute nu numai de Hidroelectrica, ci şi de Ministerul Mediului, Apele Române, Ministerul Agriculturii şi autorităţile locale".
Şi acţiunile autorităţilor aduc pagube firmelor de construcţii. Domnul Plosceanu afirmă că bugetul alocat, în acest an, lucrărilor la magistrala de metrou Drumul Taberei abia acoperă jumătate din creanţele către antreprenori. Astfel, în acest an, firmele care lucrează la metroul bucureştean vor închide şi conserva şantierele şi vor trimite muncitorii acasă.
Conducerea ARACO mai afirmă că dacă Guvernul nu rectifică bugetul în acest an pentru a susţine investiţiile prioritare şi dacă nu adoptă măsuri ferme care să atragă investiţiile străine, atunci o treime din muncitorii care mai lucrează acum în construcţii (aproximativ 360.000) vor ajunge şomeri."
http://m.bursa.ro/s=companii_afaceri&ar ... 99414.html
"PREVIZIUNI ARACO
Epidemie de insolvenţe şi falimente în construcţii
Sectorul construcţiilor se va confrunta, în acest an, cu o epidemie de insolvenţe şi falimente, a declarat, ieri, Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO). Constructorii au făcut aceste previziuni sumbre pentru că au de recuperat de la instituţiile publice circa 1,8 miliarde de euro în urma lucrărilor contractate în anii trecuţi şi pentru că plăţile pe programele din fondurile europene au fost suspendate pentru foarte multe proiecte în 2012. Anul trecut, deşi am avut alegeri locale şi parlamentare, multe investiţii publice au fost stopate, susţine preşedintele ARACO.
Bugetul de stat pentru anul în curs nu cuprinde elemente care să susţină investiţiile, iar investiţiile străine directe au ajuns la cota de avarie.
Laurenţiu Plosceanu a subliniat: "Dacă Guvernul nu ia măsuri pentru susţinerea financiară a programelor europene şi a investiţiilor, sectorul de construcţii va genera insolvenţe, falimente şi şomeri. Firme care acum doi-trei ani erau curtate de companii străine, riscă, în acest an, să-şi închidă porţile. Sunt puţine şanse de reorganizare prin insolvenţă pentru constructorii aflaţi în dificultate pentru că administratorii judiciari câştigă mult mai mult din falimente, unde încasează 10% din tot ce lichidează, decât dacă fac eforturi să-i restructureze şi să-i salveze pe antreprenori".
Oficialul ARACO susţine că insolvenţa Hidroelectrica a avut un impact major şi asupra constructorilor. Astfel, firmele de construcţii care au contracte în derulare cu Hidroelectrica vor lăsa pe dremuri circa 5.000 de salariaţi, potrivit estimărilor ARACO. Hidroconstrucţia a disponibilizat 2.000 de salariaţi, iar unele societăţi mai mici precum Construcţii Hidrotehnice Iaşi riscă să dispară, în urma sistării unor investiţii ale Hidroelectrica, mai spune sursa citată.
Remus Borza, partener în cadrul Euro Insol, administratorul judiciar al Hidroelectrica, ne-a declarat: "Este adevărat că falimentele sunt mai bănoase pentru adminis-tratori judiciari. De aceea sunt puţine case de insolvenţă care se încumetă să facă reorganizări. În ceea ce priveşte contractorii Hidroelectrica, situaţia nu este chiar atât de neagră. Hidroelectrica a făcut plăţi de peste 200 milioane de lei către antreprenorii care executau diverse lucrări de investiţii, printre care se numără companii precum Hidroconstrucţia, Construcţii Hidrotehnice Iaşi, Energomontaj, Romenergo. Am sistat lucrările de investiţii cu componentă energetică redusă, care nu sunt eficiente din punct de vedere economic. Aceste lucrări trebuie susţinute nu numai de Hidroelectrica, ci şi de Ministerul Mediului, Apele Române, Ministerul Agriculturii şi autorităţile locale".
Şi acţiunile autorităţilor aduc pagube firmelor de construcţii. Domnul Plosceanu afirmă că bugetul alocat, în acest an, lucrărilor la magistrala de metrou Drumul Taberei abia acoperă jumătate din creanţele către antreprenori. Astfel, în acest an, firmele care lucrează la metroul bucureştean vor închide şi conserva şantierele şi vor trimite muncitorii acasă.
Conducerea ARACO mai afirmă că dacă Guvernul nu rectifică bugetul în acest an pentru a susţine investiţiile prioritare şi dacă nu adoptă măsuri ferme care să atragă investiţiile străine, atunci o treime din muncitorii care mai lucrează acum în construcţii (aproximativ 360.000) vor ajunge şomeri."
http://m.bursa.ro/s=companii_afaceri&ar ... 99414.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Protest la adresa opririi lucrărilor la Magistrala M5 de metrou: scrisoare deschisă pentru Ponta
- See more at: http://www.b365.ro/societatea-civila-pr ... hB221.dpuf
Protest la adresa opririi lucrărilor la Magistrala M5 de metrou: scrisoare deschisă pentru Ponta
- See more at: http://www.b365.ro/societatea-civila-pr ... hB221.dpuf
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
"Locuitorii din Drumul Taberei speră că lucrările la metrou se vor încheia la timp, în ciuda întreruperilor. (
) Cu atât mai mult cu cât, toţi locatarii se plâng că aceste lucrări de construcţie sunt o permanentă sursă de disconfort.
Lipsa fondurilor a încetinit simţitor ritmul de lucru pe şantierul metroului. O parte din oameni au fost disponibilizaţi si in prezent se munceşte la suprafaţă, la mutări de conducte edilitare sau la turnat de betoane. Marile lucrări, precum săparea tunelelor de către cele două uriaşe freze aşteaptă mult discutatele finanţări.
"Acum, anul acesta s-a alocat 20% din ce trebuia să se aloce pe proiectul Magistrala 5, de la Guvern, aşa că ritmul a scăzut considerabil. În acest sens, mai multe şantiere sunt conservate pentru că nu există resurse financiare, mai mulţi muncitori au fost lăsaţi pe liber... am auzit de doua mii... ceva de genul acesta", ne spune un angajat al Metrorex de la punctul de informare.
Din cauza reducerii fondurilor alocate, în prezent se mai lucrează doar la două staţii. ... Sau trei?
"Mmmm se lucrează la.. cred că la două unităţi (...) La Valea Ialomiţei şi cred că la Favorit ... şi puţin la Academia Militară, dar în rest nu s-a mai lucrat" mai adaugă reprezentatul Metrorex."
http://www.money.ro/camera-ascunsa--luc ... 42315.html
"Locuitorii din Drumul Taberei speră că lucrările la metrou se vor încheia la timp, în ciuda întreruperilor. (
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Lipsa fondurilor a încetinit simţitor ritmul de lucru pe şantierul metroului. O parte din oameni au fost disponibilizaţi si in prezent se munceşte la suprafaţă, la mutări de conducte edilitare sau la turnat de betoane. Marile lucrări, precum săparea tunelelor de către cele două uriaşe freze aşteaptă mult discutatele finanţări.
"Acum, anul acesta s-a alocat 20% din ce trebuia să se aloce pe proiectul Magistrala 5, de la Guvern, aşa că ritmul a scăzut considerabil. În acest sens, mai multe şantiere sunt conservate pentru că nu există resurse financiare, mai mulţi muncitori au fost lăsaţi pe liber... am auzit de doua mii... ceva de genul acesta", ne spune un angajat al Metrorex de la punctul de informare.
Din cauza reducerii fondurilor alocate, în prezent se mai lucrează doar la două staţii. ... Sau trei?
"Mmmm se lucrează la.. cred că la două unităţi (...) La Valea Ialomiţei şi cred că la Favorit ... şi puţin la Academia Militară, dar în rest nu s-a mai lucrat" mai adaugă reprezentatul Metrorex."
http://www.money.ro/camera-ascunsa--luc ... 42315.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Magistrala 5 - a trecut o luna de cand lucrarile au intrat in conservare pe majoritatea santierelor
Ne aflam in data de 5 martie 2013, moment in care pe majoritatea santierelor magistralei 5 lucrarile sunt oprite de la inceputul lui februarie. O luna in care lucrarile trebuiau sa avanseze pentru ca in a doua jumatate a lui martie cele doua TBMuri sa inceapa saparea tunelelor catre cartier. Plecarea TBMurilor nu mai poate avea loc luna aceasta, nici maca in urmatoarele 6 luni cel putin din cauza fondurilor reduse drastic care au dus la o serie de blocari in cascada, prima statie de pe traseul TBMurilor nu este finalizata, nici macar pentru tot planseul superior nu au mai ajuns banii, alimentarea cu energie electrica a celor doua utilaje nu poate fi realizata fara semnarea unui contract cu compania de electricitate, contract care normal ca fara fonduri nu poate fi asigurat.
Situatia pe statii la ora actuala:
Eroilor 2 - lucrari sistate
Academia Militara - lucrari intretinere TBMuri
Orizont - lucrari sistate
Favorit - lucrari izolate la planseul superior
Tudor Vladimirescu - lucrari sistate
Parc Drumul Taberei - lucrari sistate
Romancierilor - lucrari sistate
Valea Argesului - lucrari izolate la planseul superior
Raul Doamnei - lucrari sistate
Valea Ialomitei - lucrari plansee si excavatii
Inca asteptam de la autoritati, in special ministrul transporturilor, pozitia oficiala prin recunoasterea faptului ca lucrarile sunt afectate iremediabil prin nefinantare.
Magistrala 5 - a trecut o luna de cand lucrarile au intrat in conservare pe majoritatea santierelor
Ne aflam in data de 5 martie 2013, moment in care pe majoritatea santierelor magistralei 5 lucrarile sunt oprite de la inceputul lui februarie. O luna in care lucrarile trebuiau sa avanseze pentru ca in a doua jumatate a lui martie cele doua TBMuri sa inceapa saparea tunelelor catre cartier. Plecarea TBMurilor nu mai poate avea loc luna aceasta, nici maca in urmatoarele 6 luni cel putin din cauza fondurilor reduse drastic care au dus la o serie de blocari in cascada, prima statie de pe traseul TBMurilor nu este finalizata, nici macar pentru tot planseul superior nu au mai ajuns banii, alimentarea cu energie electrica a celor doua utilaje nu poate fi realizata fara semnarea unui contract cu compania de electricitate, contract care normal ca fara fonduri nu poate fi asigurat.
Situatia pe statii la ora actuala:
Eroilor 2 - lucrari sistate
Academia Militara - lucrari intretinere TBMuri
Orizont - lucrari sistate
Favorit - lucrari izolate la planseul superior
Tudor Vladimirescu - lucrari sistate
Parc Drumul Taberei - lucrari sistate
Romancierilor - lucrari sistate
Valea Argesului - lucrari izolate la planseul superior
Raul Doamnei - lucrari sistate
Valea Ialomitei - lucrari plansee si excavatii
Inca asteptam de la autoritati, in special ministrul transporturilor, pozitia oficiala prin recunoasterea faptului ca lucrarile sunt afectate iremediabil prin nefinantare.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
"Legea de ratificare a Contractului de finantare dintre Romania si BEI aferent modernizarii metroului, promulgata de Traian Basescu
Presedintele Traian Basescu a promulgat, joi, Legea privind ratificarea Contractului de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii, aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucuresti, anunta Agerpres. Seful statului a semnat, potrivit Administratiei Prezidentiale, decretul pentru promulgarea "Legii privind ratificarea Contractului de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucuresti - etapa a V-a, magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Universitate - Pantelimon, semnat la Bucuresti, la 16 decembrie 2011".
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14 ... asescu.htm
Bună glumă, hă, hă, hă
"Legea de ratificare a Contractului de finantare dintre Romania si BEI aferent modernizarii metroului, promulgata de Traian Basescu
Presedintele Traian Basescu a promulgat, joi, Legea privind ratificarea Contractului de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii, aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucuresti, anunta Agerpres. Seful statului a semnat, potrivit Administratiei Prezidentiale, decretul pentru promulgarea "Legii privind ratificarea Contractului de finantare dintre Romania si Banca Europeana de Investitii aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucuresti - etapa a V-a, magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Universitate - Pantelimon, semnat la Bucuresti, la 16 decembrie 2011".
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14 ... asescu.htm
Bună glumă, hă, hă, hă
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
"Guvernul a oprit finantarea pentru metroul din Drumul Taberei. Pentru ce va plati 3,5 mil. euro/luna
Dezamagire uriasa pentru bucurestenii care sperau sa scape de aglomeratie si sa ajunga pana in Drumul Taberei cu metroul.
Lucrarile care blocheaza cel mai mare cartier din Capitala au fost oprite din lipsa finantarii, iar constructia a intarziat deja un an.
Culmea, autoritatile gasesc bani pentru conservarea santierelor: 3 milioane si jumatate de euro pe luna.
Dan Trifu, consultant pentru constructorul metroului din Drumul Taberei este nedumerit.
Cele doua "cartite" uriase, care au costat 15 milioane de euro fiecare, stau degeaba in viitoarea statie de metrou de la Razoare.
Cartitele au fost instalate pe sine, totul pe santier este pregatit si asteapta apasarea unui simplu buton, care ar insemna inceperea saparii galeriilor subterane din Metrou. Din pacate insa, Guvernul a blocat finantarea lucrarilor.
In urma cu doua luni, santierul fierbea de activitate, acum insa muncitorii au fost trimisi in somaj, iar utilajele trase pe dreapta.
Ministrul Transporturilor spune ca a aparut "o pana" financiara: "Promisiunea pe care o am de la ministerul de finante este ca ne vor da toti banii necesari pentru a continua lucrarile. Atat cat se poate continua. O sa vad ce pot sa fac (DEMISIA!)".
Din pacate, acest "O sa vad ce pot sa fac" nu este de ajuns. Nu sunt bani nici pentru plata curentului electric.
Iar cartitele ar fi trebuit sa sape deja de o luna in subteran si sa ajunga cel putin la urmatoarea statie de metrou.
Din pacate, Ministerul Transporturilor este scump la tarata si ieftin la faina. Nu are bani pentru lucrari, dar va trebui sa gaseasca fonduri pentru conservarea santierelor.
Intarzierea este de un an si 2 luni. Pana cand lucrarile vor fi gata, peste 300.000 de oameni care locuiesc in Drumul Taberei sunt condamnati sa circule pe strazile ingustate de santier, unde se formeaza cozi uriase de masini."
Sursa: http://stirileprotv.ro/stiri/social/luc ... -bani.html
"Guvernul a oprit finantarea pentru metroul din Drumul Taberei. Pentru ce va plati 3,5 mil. euro/luna
Dezamagire uriasa pentru bucurestenii care sperau sa scape de aglomeratie si sa ajunga pana in Drumul Taberei cu metroul.
Lucrarile care blocheaza cel mai mare cartier din Capitala au fost oprite din lipsa finantarii, iar constructia a intarziat deja un an.
Culmea, autoritatile gasesc bani pentru conservarea santierelor: 3 milioane si jumatate de euro pe luna.
Dan Trifu, consultant pentru constructorul metroului din Drumul Taberei este nedumerit.
Cele doua "cartite" uriase, care au costat 15 milioane de euro fiecare, stau degeaba in viitoarea statie de metrou de la Razoare.
Cartitele au fost instalate pe sine, totul pe santier este pregatit si asteapta apasarea unui simplu buton, care ar insemna inceperea saparii galeriilor subterane din Metrou. Din pacate insa, Guvernul a blocat finantarea lucrarilor.
In urma cu doua luni, santierul fierbea de activitate, acum insa muncitorii au fost trimisi in somaj, iar utilajele trase pe dreapta.
Ministrul Transporturilor spune ca a aparut "o pana" financiara: "Promisiunea pe care o am de la ministerul de finante este ca ne vor da toti banii necesari pentru a continua lucrarile. Atat cat se poate continua. O sa vad ce pot sa fac (DEMISIA!)".
Din pacate, acest "O sa vad ce pot sa fac" nu este de ajuns. Nu sunt bani nici pentru plata curentului electric.
Iar cartitele ar fi trebuit sa sape deja de o luna in subteran si sa ajunga cel putin la urmatoarea statie de metrou.
Din pacate, Ministerul Transporturilor este scump la tarata si ieftin la faina. Nu are bani pentru lucrari, dar va trebui sa gaseasca fonduri pentru conservarea santierelor.
Intarzierea este de un an si 2 luni. Pana cand lucrarile vor fi gata, peste 300.000 de oameni care locuiesc in Drumul Taberei sunt condamnati sa circule pe strazile ingustate de santier, unde se formeaza cozi uriase de masini."
Sursa: http://stirileprotv.ro/stiri/social/luc ... -bani.html
📖 Pagination options