Topic: DAC 112 UD / UDM (1979-2008)
220 posts, 97186 views
📖 Pagination options
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
1689
Posibil sa fi retinut gresit, insa cele doua trape din fata, linga cabina soferului, erau - prima, cea de sus - cutia de sigurante si - cea de jos - cutie pentru scule.
Din informatiile pe care le am, seria 176x - 180x de DAC-uri 112 scunde fusese initial produsa pentru IRTA (de unde si schema de culoare cu mustar/bej).
Posibil sa fi retinut gresit, insa cele doua trape din fata, linga cabina soferului, erau - prima, cea de sus - cutia de sigurante si - cea de jos - cutie pentru scule.
Din informatiile pe care le am, seria 176x - 180x de DAC-uri 112 scunde fusese initial produsa pentru IRTA (de unde si schema de culoare cu mustar/bej).
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
PaulIP
Da, cea de sus tin minte ca era pentru sigurante. Seria pre-87 le avea, din cate am vazut, in bord, dar cu accesul la ele via trapa din fata (erau puse excentric, spre usa 1). Imediat langa ele se afla rezervorul de compensare pentru lichidul de racire, si cum din graba sau neatentie puteau fi stropite, inteleg de ce au fost mutate pe stanga, langa sofer.
Am in vedere ca destule scunde erau carpite cu semnalizatoare si stopuri de pe generatia anterioara (desi se vehicula ca in primul an - 1987 - se montasera din fabrica), precum si (conform unei surse) faptul ca primele scunde din Targu-Mures (87-88) au avut cilindrii usilor pe podea. In 1987, din cate stiu, nu s-a achizitionat niciun autobuz si troleibuz la ITB, deci nu avem cum verifica daca informatiile sunt adevarate sau nu.
Ma gandesc ca scundele care nu aveau sigurantele pe stanga, ci in fata, fie erau din primele loturi, fie erau modificate (sa fi luat regiile masura asta mai "periculoasa" doar de dragul de a "standardiza" caracteristicile intre scunde si "pre-scunde"? Dumnezeu sa mai stie...).
Au fost mai multe DAC scunde (inclusiv troleibuze) in maroniul ala, chiar si in alte orase, deci nu stiu daca asta e un argument in favoarea destinatiei initiale presupusa a fi fost IRTA. De altfel, la ITB odata cu scundele s-a facut o derogare de la schema clasica, fiecare lot avand alte nuante si dispunere a lor pe caroserie.
Da, cea de sus tin minte ca era pentru sigurante. Seria pre-87 le avea, din cate am vazut, in bord, dar cu accesul la ele via trapa din fata (erau puse excentric, spre usa 1). Imediat langa ele se afla rezervorul de compensare pentru lichidul de racire, si cum din graba sau neatentie puteau fi stropite, inteleg de ce au fost mutate pe stanga, langa sofer.
Am in vedere ca destule scunde erau carpite cu semnalizatoare si stopuri de pe generatia anterioara (desi se vehicula ca in primul an - 1987 - se montasera din fabrica), precum si (conform unei surse) faptul ca primele scunde din Targu-Mures (87-88) au avut cilindrii usilor pe podea. In 1987, din cate stiu, nu s-a achizitionat niciun autobuz si troleibuz la ITB, deci nu avem cum verifica daca informatiile sunt adevarate sau nu.
Ma gandesc ca scundele care nu aveau sigurantele pe stanga, ci in fata, fie erau din primele loturi, fie erau modificate (sa fi luat regiile masura asta mai "periculoasa" doar de dragul de a "standardiza" caracteristicile intre scunde si "pre-scunde"? Dumnezeu sa mai stie...).
Au fost mai multe DAC scunde (inclusiv troleibuze) in maroniul ala, chiar si in alte orase, deci nu stiu daca asta e un argument in favoarea destinatiei initiale presupusa a fi fost IRTA. De altfel, la ITB odata cu scundele s-a facut o derogare de la schema clasica, fiecare lot avand alte nuante si dispunere a lor pe caroserie.
- AndreiGavril22
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (ex)
AndreiGavril22
O sa vorbesc cu tata sa iau din calculator pozele cu 2107, el fiind “tânărul” de la schimbul 2.Am din vremea in care avea capace de Mercedes O407.
Adrian, sunt băiatul șoferului de pe 2107 respectiv 4887 in prezent.Imi poți trimite și mie pozele cu 2107 la casat?Le vreau pentru propria arhiva ✌️
O sa vorbesc cu tata sa iau din calculator pozele cu 2107, el fiind “tânărul” de la schimbul 2.Am din vremea in care avea capace de Mercedes O407.
CitaroAdrian wrote:
Am uitat să menţionez poza cu 2107 mă refeream când era la casat...
Adrian, sunt băiatul șoferului de pe 2107 respectiv 4887 in prezent.Imi poți trimite și mie pozele cu 2107 la casat?Le vreau pentru propria arhiva ✌️
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
1689
Exista undeva o statistica a numarului de autobuze DAC (/Rocar) (112/117) produse ?
Exista undeva o statistica a numarului de autobuze DAC (/Rocar) (112/117) produse ?
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
PaulIP
Stiu de o cifra aproximativa de 18.000 de autobuze (la gramada 112 si 117). Daca asta include si troleibuzele, nu stiu...
Stiu de o cifra aproximativa de 18.000 de autobuze (la gramada 112 si 117). Daca asta include si troleibuzele, nu stiu...
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
ByOnu
1992-03-23, Autobaza Floreasca, Arhiva AGERPRES.
1992-03-23, Autobaza Floreasca, Arhiva AGERPRES.
14276023.jpg (83.6 KB; downloaded 3845 times)
14276024.jpg (88.76 KB; downloaded 3854 times)
14276026.jpg (87.75 KB; downloaded 3843 times)
14276027.jpg (64.8 KB; downloaded 3856 times)
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
ADK
Wow...impresionante și rare fotografii! Sunt sigur că Agerpres are mult mai multe poze de atât (se vede și un Ikarus îndepărtat în a 3-a fotografie).
Mi s-au părut interesante numerele de inventar mari și linia 167 (în ultima fotografie, dar și 333, 201(?)).
Wow...impresionante și rare fotografii! Sunt sigur că Agerpres are mult mai multe poze de atât (se vede și un Ikarus îndepărtat în a 3-a fotografie).
Mi s-au părut interesante numerele de inventar mari și linia 167 (în ultima fotografie, dar și 333, 201(?)).
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
rosetti61
167(Rocin SA- IPRS) si 201 (Bucur Obor - Rocin SA) au existat pana dupa 2000, 333 era Barajul Dunarii - IPRS si a disparut in 1994 cand dubleta 333-334 a fost inlocuita cu 335 (334 era "companionul" lui 333 doar pana la Aeroportul Baneasa). Mai vad si un 155, 304 pe acolo.
167(Rocin SA- IPRS) si 201 (Bucur Obor - Rocin SA) au existat pana dupa 2000, 333 era Barajul Dunarii - IPRS si a disparut in 1994 cand dubleta 333-334 a fost inlocuita cu 335 (334 era "companionul" lui 333 doar pana la Aeroportul Baneasa). Mai vad si un 155, 304 pe acolo.
- messe
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
messe
Daca nu m-a lasat memoria, exista prin '83 sau '84 un 335 care intorcea in Otopeni pe langa duo-ul 333 si 334. Era marcata cu chenar negru pe tablita de statie ITB, ca si 333 si 334 deoarece era o linie care circula doar la ore de varf cand se intra si iesea de la serviciu.
Daca nu m-a lasat memoria, exista prin '83 sau '84 un 335 care intorcea in Otopeni pe langa duo-ul 333 si 334. Era marcata cu chenar negru pe tablita de statie ITB, ca si 333 si 334 deoarece era o linie care circula doar la ore de varf cand se intra si iesea de la serviciu.
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
ByOnu
Eu as dori mai multe informatii cu privire la schema care includea acele numere de parc mari pe caroserie. De cand exista? Pana cand a existat? Ce culori erau propriu-zis? Samd. Imi pare foarte indrazneata, e clar ca s-a incercat ceva cu acele cifre stilizate.
Nu cred ca a fost pe altceva in afara de DAC 112 UDM, corect?
Eu as dori mai multe informatii cu privire la schema care includea acele numere de parc mari pe caroserie. De cand exista? Pana cand a existat? Ce culori erau propriu-zis? Samd. Imi pare foarte indrazneata, e clar ca s-a incercat ceva cu acele cifre stilizate.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
1689
Schema - din cite tin minte - a aparut pentru o perioada foarte scurta cu prima serie de DAC-uri scunde, dupa care s-a renuntat la ea atunci cind au fost renumerotate.
Ulterior a mai folosita la un lot de DAC-uri “inalte” livrate in toamna lui ‘90 (??) (seria 4xx - 5xx).
Schema era pe bej cu dungi rosii, numarul de parc vopsit in rosu.
Schema - din cite tin minte - a aparut pentru o perioada foarte scurta cu prima serie de DAC-uri scunde, dupa care s-a renuntat la ea atunci cind au fost renumerotate.
Ulterior a mai folosita la un lot de DAC-uri “inalte” livrate in toamna lui ‘90 (??) (seria 4xx - 5xx).
Schema era pe bej cu dungi rosii, numarul de parc vopsit in rosu.
-
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
Chev Celios
O intrebare scurta daca tot vorbim de Dacu-rile de la Floreasca. Stie cineva unde a fost dus DAC-ul 2214 si cand a fost casat acesta????
O intrebare scurta daca tot vorbim de Dacu-rile de la Floreasca. Stie cineva unde a fost dus DAC-ul 2214 si cand a fost casat acesta????
- Tom
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
Tom
În (primă)vara anului 1990 au apărut primele autobuze "post-socialiste" care au marcat încheierea epocii de aur și revenirea epocii de aluminiu (autobuzele scunde produse anterior erau mai scunde din cauza scoaterii aluminiului din compoziția unor piese ale acestora, nu intru în detalii care s'au mai discutat).
Aceste autobuze, spre deosebire de toate seriile anterioare, au avut numere mici, de la 452 (sigur) până undeva pe la 591 sau 593, cu sau fără niște găuri în această numerotare. Schema de culoare este așa cum se vede în fotografiile anterioare, cred că în spate era la fel, iar numărul, doar în față și în spate, era scris cu acel font, a cărui reproducere a apărut pe unul din forumuri. Pe lateral, era încă sigla ITB, cu scrisul în forma standard a acelei perioade. Cele vechi, revopsite, au primit și numărul scris cu noul font, în față și în spate.
O perioadă scurtă, unele autobuze au mai prins câte o revopsire și au ajuns în noua schemă de culoare. DAC-urile scunde nu au fost vopsite astfel din fabrică. Puțin probabil ca vreun DAC117 UD să fi prins aceasta (re)vopsire, însă au prins-o pe cea din seria 1987-1988.
Prima serie de DAC-uri scunde (2201-2220), ca și tot lotul 2001-2350, au avut aceeași schemă de culoare, care diferă de cea din 1990.
Pentru că nu știu ordinea în care vor apărea imaginile atașate, explicația schemelor de culoare apare în dreptul descrierii fișierului.
ByOnu wrote:
Eu as dori mai multe informatii cu privire la schema care includea acele numere de parc mari pe caroserie. De cand exista? Pana cand a existat? Ce culori erau propriu-zis? Samd. Imi pare foarte indrazneata, e clar ca s-a incercat ceva cu acele cifre stilizate.Nu cred ca a fost pe altceva in afara de DAC 112 UDM, corect?
În (primă)vara anului 1990 au apărut primele autobuze "post-socialiste" care au marcat încheierea epocii de aur și revenirea epocii de aluminiu (autobuzele scunde produse anterior erau mai scunde din cauza scoaterii aluminiului din compoziția unor piese ale acestora, nu intru în detalii care s'au mai discutat).
Aceste autobuze, spre deosebire de toate seriile anterioare, au avut numere mici, de la 452 (sigur) până undeva pe la 591 sau 593, cu sau fără niște găuri în această numerotare. Schema de culoare este așa cum se vede în fotografiile anterioare, cred că în spate era la fel, iar numărul, doar în față și în spate, era scris cu acel font, a cărui reproducere a apărut pe unul din forumuri. Pe lateral, era încă sigla ITB, cu scrisul în forma standard a acelei perioade. Cele vechi, revopsite, au primit și numărul scris cu noul font, în față și în spate.
O perioadă scurtă, unele autobuze au mai prins câte o revopsire și au ajuns în noua schemă de culoare. DAC-urile scunde nu au fost vopsite astfel din fabrică. Puțin probabil ca vreun DAC117 UD să fi prins aceasta (re)vopsire, însă au prins-o pe cea din seria 1987-1988.
Prima serie de DAC-uri scunde (2201-2220), ca și tot lotul 2001-2350, au avut aceeași schemă de culoare, care diferă de cea din 1990.
Pentru că nu știu ordinea în care vor apărea imaginile atașate, explicația schemelor de culoare apare în dreptul descrierii fișierului.
Seria 1817..1975(?)*, 1989-1990
DAC_112UDM.89_18xx.jpg (1.89 KB; downloaded 3601 times)
Seria 452..591(?), 1990
DAC_112UD.90.jpg (1.98 KB; downloaded 3601 times)
Revopsiri ale unor autobuze vechi, inclusiv din seria celor înalte din 1990.
DAC_112UD.90_24xx.jpg (1.9 KB; downloaded 3600 times)
Seria 2453..2538, 2540..255x.
DAC_112UD.90_25xx.jpg (1.86 KB; downloaded 3600 times)
Seria 255x..2653 și revopsiri ale unor autobuze vechi din toate seriile de UDM.
DAC_112UD.90_26xx.jpg (1.91 KB; downloaded 3602 times)
Nu cred că a fost în parcul ITB, a existat un autobuz înalt în probe prin anul 1988 sau 1990. Un "frate" mai lung (articulat) a existat și el. Ambele aveau caseta de afișare a traseul și în spate. Aveau numere de probe.
DAC_112UD.90_266x.jpg (1.92 KB; downloaded 3602 times)
Seria 2001..2350, minus câteva excepții. (1987-1988)
DAC_112UDM.87.jpg (1.87 KB; downloaded 3600 times)
2202
DAC_112UDM.87_2202.jpg (1.93 KB; downloaded 3600 times)
2303
DAC_112UDM.87_2303.jpg (1.88 KB; downloaded 3600 times)
Seria 1756..1807(?), cu casetă de afișare a traseului doar lateral. (1988-1989)
DAC_112UDM.88_17xx.jpg (1.75 KB; downloaded 3600 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
rosetti61
Unul ca cel din "DAC_112UD.90_266x.jpg" stiu ca circulase experimental parca pe 368, mai avea in plus o dunga albastru deschis+caseta de afisare sus (ca la primele Dac-uri, nu cadru de tabla) atat in lateral cat si in spate si trei trepte. Era in jurul lui 1988.
Unul ca cel din "DAC_112UD.90_266x.jpg" stiu ca circulase experimental parca pe 368, mai avea in plus o dunga albastru deschis+caseta de afisare sus (ca la primele Dac-uri, nu cadru de tabla) atat in lateral cat si in spate si trei trepte. Era in jurul lui 1988.
📖 Pagination options