Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)
6215 posts, 1493546 views
📖 Pagination options
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Lohengrin
Cadou de 11 septembrie din partea RATB-ului pentru cei ce domiciliaza/muncesc in Rahova: o statie de mers pe jos intre Patriarhie si Piata Unirii sau viceversa. Turism ecumenic intra-urban si miscare, 2 in 1.
Normalitate ar fi insemnat prelungirea lui 632 la Sf. Vineri.
Cadou de 11 septembrie din partea RATB-ului pentru cei ce domiciliaza/muncesc in Rahova: o statie de mers pe jos intre Patriarhie si Piata Unirii sau viceversa. Turism ecumenic intra-urban si miscare, 2 in 1.
Normalitate ar fi insemnat prelungirea lui 632 la Sf. Vineri.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Tom
Cadou din partea calatorilor: un avion intre New York si sediul RATB, cursa directa
Cadou de 11 septembrie din partea RATB-ului...
Cadou din partea calatorilor: un avion intre New York si sediul RATB, cursa directa
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Lohengrin
Dupa extragerea liniei de tramvai de pe Calea Grivitei (intre Str. Buzesti si Sos. Titulescu), de pe Bd. Duca si Bd. Alex. Ioan Cuza s-ar putea intr-adevar face jonctiuni de linii de troleibuz in Piata Garii de Nord. Astfel, troleibuzele 71 si 93 din Drumul Taberei ar merge prin Piata Garii, apoi pe Bd. Duca, Bd. Cuza si Sos. Titulescu.
Cit priveste viitorul liniilor de tramvai, hai sa ne amintim ca in urma cu 10-12 ani erau 6 linii cu capatul Alexandria/Piata Rahova: 2, 15, 18 (inlocuit de 4), 30, 32 si 37. Acum a ramas doar una. Concluzia e ca mai trebuie urgent inca una, fie ea 15 (nu toate drumurile duc la Ghencea, ca doar nu e Roma) sau 23 (in locul ei, ar ramane Ferentarii doar cu 8 si 19, acesta din urma cand se va gasi o linie decenta cu capatul la Sura Mare - posibil unul din sensurile viitoarei linii circulare). Apropo de linia circulara, cele doua sensuri de parcurs ar trebui sa aiba indicative separate (1 si 2, de exemplu) si bucle de intoarcere cat mai diametral opuse pe inel - Sura Mare si Basarab, daca tot se incapataneaza sa refaca o bucla altfel inutila.
11 trebuie sa ramana la Ghencea, iar de la 16 Februarie spre Alexandria/Sura Mare s-ar putea reorienta 44, pana la improbabila prelungire a liniei de tramvai dincolo de capatul nefiresc de la Vasile Parvan. 178 este suficient pentru legatura Crangasi/Giulesti cu Gara de Nord.
Zilele astea am auzit zvonuri de constructii de locuinte/drumuri de acces pe terenul unitatii militare din spatele stadionului Steaua. Nimic despre prelungirea liniei de tramvai intre Ghencea si Alexandria; probabil se vor trezi cand deja blocurile vor fi cu ferestrele la 3 metri unul de altul. Dar si asa capatul de la Ghencea e prea perfect sa ramana fara perla coroanei, adica linia 41.
12 nu are nicio justificare, 25 fiind singura realizare notabila a RATB-ului in materie de trasee de tramvai in ultimii 20 de ani. Bucla de tramvaie de la Basarab ocupa un spatiu in care s-ar putea face un terminal modern de autobuze (133, 282 si 232 prelungit de la Chirigiu pe Tudor Vladimirescu-Panduri-Eroilor-Stirbei Voda-Dinicu Golescu, legatura directa Berceni - Gara de Nord).
35 ar putea merge fie pana la Platforma Pipera dupa modernizarea completa a liniei de pe Sos. Petricani/Bd. Pompei, fie sa faca jonctiunea cu 46, realizand legatura Est-Vest Pantelimon-Militari, altadata asigurata prin Piata Unirii de linia 13. 35 doar pana la Lacul Tei da senzatia de neterminat si batjocura, avand in vedere fluxurile mari de calatori spre zona Pipera si frecventele rusinoase ale liniilor 16 si 36.
42 intre Ghencea si Piata Presei NU. Mai bine 33 intre Ghencea si Piata Unirii.
In fine, 8 out din Militari, 25 si 35 sunt suficiente. Celalalt capat (primul fiind Zetarilor) ar putea fi Chitila (dispare 45), Piata Presei (dispare 42) sau Aeroportul Baneasa.
56 out, 40 Republica - Sf. Vineri, 36 la RATB Titan, diagonala exterioara care ar fi extraordinar daca s-ar prelungi de la Pipera la Baneasa.
In fine, primarul/consilierii care sa aprobe refacerea liniilor de tramvai prin Piata Unirii nu s-au nascut inca. Si nici parlamentarii care sa renunte la mandrete de terenuri de tenis de dragul populimii.
Dupa extragerea liniei de tramvai de pe Calea Grivitei (intre Str. Buzesti si Sos. Titulescu), de pe Bd. Duca si Bd. Alex. Ioan Cuza s-ar putea intr-adevar face jonctiuni de linii de troleibuz in Piata Garii de Nord. Astfel, troleibuzele 71 si 93 din Drumul Taberei ar merge prin Piata Garii, apoi pe Bd. Duca, Bd. Cuza si Sos. Titulescu.
Cit priveste viitorul liniilor de tramvai, hai sa ne amintim ca in urma cu 10-12 ani erau 6 linii cu capatul Alexandria/Piata Rahova: 2, 15, 18 (inlocuit de 4), 30, 32 si 37. Acum a ramas doar una. Concluzia e ca mai trebuie urgent inca una, fie ea 15 (nu toate drumurile duc la Ghencea, ca doar nu e Roma) sau 23 (in locul ei, ar ramane Ferentarii doar cu 8 si 19, acesta din urma cand se va gasi o linie decenta cu capatul la Sura Mare - posibil unul din sensurile viitoarei linii circulare). Apropo de linia circulara, cele doua sensuri de parcurs ar trebui sa aiba indicative separate (1 si 2, de exemplu) si bucle de intoarcere cat mai diametral opuse pe inel - Sura Mare si Basarab, daca tot se incapataneaza sa refaca o bucla altfel inutila.
11 trebuie sa ramana la Ghencea, iar de la 16 Februarie spre Alexandria/Sura Mare s-ar putea reorienta 44, pana la improbabila prelungire a liniei de tramvai dincolo de capatul nefiresc de la Vasile Parvan. 178 este suficient pentru legatura Crangasi/Giulesti cu Gara de Nord.
Zilele astea am auzit zvonuri de constructii de locuinte/drumuri de acces pe terenul unitatii militare din spatele stadionului Steaua. Nimic despre prelungirea liniei de tramvai intre Ghencea si Alexandria; probabil se vor trezi cand deja blocurile vor fi cu ferestrele la 3 metri unul de altul. Dar si asa capatul de la Ghencea e prea perfect sa ramana fara perla coroanei, adica linia 41.
12 nu are nicio justificare, 25 fiind singura realizare notabila a RATB-ului in materie de trasee de tramvai in ultimii 20 de ani. Bucla de tramvaie de la Basarab ocupa un spatiu in care s-ar putea face un terminal modern de autobuze (133, 282 si 232 prelungit de la Chirigiu pe Tudor Vladimirescu-Panduri-Eroilor-Stirbei Voda-Dinicu Golescu, legatura directa Berceni - Gara de Nord).
35 ar putea merge fie pana la Platforma Pipera dupa modernizarea completa a liniei de pe Sos. Petricani/Bd. Pompei, fie sa faca jonctiunea cu 46, realizand legatura Est-Vest Pantelimon-Militari, altadata asigurata prin Piata Unirii de linia 13. 35 doar pana la Lacul Tei da senzatia de neterminat si batjocura, avand in vedere fluxurile mari de calatori spre zona Pipera si frecventele rusinoase ale liniilor 16 si 36.
42 intre Ghencea si Piata Presei NU. Mai bine 33 intre Ghencea si Piata Unirii.
In fine, 8 out din Militari, 25 si 35 sunt suficiente. Celalalt capat (primul fiind Zetarilor) ar putea fi Chitila (dispare 45), Piata Presei (dispare 42) sau Aeroportul Baneasa.
56 out, 40 Republica - Sf. Vineri, 36 la RATB Titan, diagonala exterioara care ar fi extraordinar daca s-ar prelungi de la Pipera la Baneasa.
In fine, primarul/consilierii care sa aprobe refacerea liniilor de tramvai prin Piata Unirii nu s-au nascut inca. Si nici parlamentarii care sa renunte la mandrete de terenuri de tenis de dragul populimii.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
rosetti61 wrote:Nu se vor hotari sa faca asta definitiv, fiindca ar insemna ca nici o linie nu va mai intoarce la Sura Mare. In practica, acest lucru ar insemna transformarea capatului de acolo in parcare pentru shoppingaria de langa el, care oricum a cerut la un moment dat sa se desfiinteze capatul, pentru a le "fluidiza" lor traficul. Probabil pentru a evita acest lucru se mentine aceasta fragmentare artificiala a liniilor 4 si 19. Nu e o problema, calatorii pot taxa de 2 ori si daca nu le convine pot sa-si gaseasca alte mijloace de deplasare.
Uite 4 nu e 4; nu se pot hotari odata sa faca 4+19 pentru totdeauna?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Gabi23
Intervalele de succedare au fost afisate deja la capatul de la Ghencea si Lujerului. Cel mai probabil liniile vor fi asigurate de:
406 si 428 - Autobaza Militari
408 - Autobaza Alexandria
422 si 460 - Autobaza Floreasca
Interesant este faptul ca lumea era exterm de mirata ca se reintroduc, auzind comentarii pozitive. De exemplu la Ghencea lumea intreba ce se aude cu celalalte care erau pana in luna iunie. Ar fi mai bine mai putine trasee si sa fie subventionate de catre comunele/rasele respective direct catre RATB.
Utilizator anonim wrote:
RATB reinfiinteaza liniile preorasenesti 406, 422, 408, 428 si 460
Duminica, 12 Septembrie 2010
Incepand cu data de 13.09.2010, prin parteneriatul incheiat intre Primaria Municipiului Bucuresti, Regia Autonoma de Transport Bucuresti si Primariile din Comunele Chiajna, Chitila, Domnesti, respectiv Mogosoaia, se infiinteaza transportul preorasenesc de calatori pe cinci trasee, astfel:
Linia 406 va functiona intre terminalul Lujerul si Comuna Chiajna, pe B-dul. Iuliu Maniu, Str. Dreptatii, Bd. Uverturii, Sat Rosu, Sat Dudu, pana in Comuna Chiajna.
Linia 422 va functiona intre terminalul Clabucet si Comuna Chitila, pe urmatorul traseu: Cal. Grivitei, Bd. Bucurestii Noi, Sos. Chitilei, Sos. Banatului, Sos. Bucuresti-Pitesti, pana la Pasaj CFR Chitila.
Ca urmare a infiintarii liniei preorasenesti 422, care va asigura si transportul calatorilor pe Sos. Chitilei pana la limita administrativa a Municipiului Bucuresti, incepand cu aceeasi data, linia de autobuze 622 se desfiinteaza.
Linia 408 va functiona intre terminalul Ghencea si Comuna Domnesti, pe Bd. Ghencea, Prelungirea Ghencea, Sos. Domnesti, pana la statia CFR Domnesti.
Linia 428 va functiona intre terminalul Ghencea si Comuna Domnesti-Sat Teghes, pe Bd. Ghencea, Prelungirea Ghencea, Sos. Domnesti, Drumul Ciutaci, pana in localitatea Teghes .
Linia 460 va functiona intre terminalul Laromet si Comuna Mogosoaia, pe Bd. Bucurestii Noi, Sos. Bucuresti-Targoviste, pana la statia Spitalul Mogosoaia.
De asemenea, in perioada urmatoare, Primaria Municipiului Bucuresti si Regia Autonoma de Transport Bucuresti, vor purta discutii si cu alte Primarii din Judetul Ilfov, pentru infiintarea transportului public de calatori intre Bucuresti si localitatile respective.
Intervalele de succedare au fost afisate deja la capatul de la Ghencea si Lujerului. Cel mai probabil liniile vor fi asigurate de:
406 si 428 - Autobaza Militari
408 - Autobaza Alexandria
422 si 460 - Autobaza Floreasca
Interesant este faptul ca lumea era exterm de mirata ca se reintroduc, auzind comentarii pozitive. De exemplu la Ghencea lumea intreba ce se aude cu celalalte care erau pana in luna iunie. Ar fi mai bine mai putine trasee si sa fie subventionate de catre comunele/rasele respective direct catre RATB.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dominatrix
andrei11 wrote:Daca te referi la modelele actuale (CH/CA-PCC si Bucur LF), URAC-ul poate fabrica aprox 15-20 de vagoane intr-un an daca ar exista finantare corespunzatoare. Problema mare este ca strict vorbind, URAC-ul este uzina de reparatii, nu producator de tramvaie, si nu prea este legal sa subventionezi din bani publici productia (nu, moderrnizarea!) de tramvaie. O alta problema este ca necesarul de vagoane este mult mai mare, avand in vedere uzura mare a parcului, in special al vagoanelor Tatra care in forma actuala nu cred ca o mai duc mult. Sa ne amintim ca si in perioada de glorie a URAC-ului, anii '70-'80, in ciuda eforturilor de a mari productia tot nu s-a reusit nici macar acoperirea necesarului de transport pentru Bucuresti, iar calitatea tehnica a vagoanelor nu a fost prea buna.
Stie cineva - care este cat de cat in tema - URAC - ul cate tramvaie reuseste sa fabrice intr-un an ?. Tare ma tem ca in curand va fi criza evidenta de tramvaie.
andrei11 wrote:Asta mi se pare cea mai proasta solutie posibila. S-ar crea o linie foarte lunga, care ar necesita foarte multe vagoane pentru mentinerea unui interval de succedare rezonabil pe arterele inelului central, si nici nu vad o locatie potrivita pentru un capat de linie, cum era pe vremuri la Leu (Sura Mare mi se pare singura solutie, dar avand in vedere configuratia capatului s-ar crea confuzii printre calatori cu vagoanele care circula in sens trigonometric). Mai mult, nici nu stiu cata cerere ar avea o asemenea linie fiindca cei care vin din sud-vest (Rahova, Ghencea, Giurgiului) au alternative mai rapide pentru a ajunge in centru si in zona de nord, in schimb pentru cei din Militari si Drumul Taberei va fi necesara in continuare o transbordare pentru a ajunge in zona Stefan cel Mare- Victoriei – Obor. De aceea, cum am spus si in alta parte, solutia cea mai buna pe care o vad ar fi 34 Romprim – Obor – Pasaj Basarab – Timisoara – Dep. Militari (cu desfiintarea lui 25, sau si mai bine modificarea lui 8, pentru a nu mai ajunge in Militari). Ar fi solutia care ar necesita cele mai putine vagoane, si s-ar elimina si suprapunerea intre 34 si 35, daca s-ar prelungi 35 pana la Lacul tei asa cum se vehiculeaza.
Si apropo de Pasajul Basarab, o informatie care din pacate nu o pot da ca certa este desfiintarea tramvaiului 34 si reinfiintarea liniei circulare 26.
andrei11 wrote:De unde stii? In planurile PMB, apare modernizarea liniei pe Bd. Bucurestii Noi, ba chiar a celei din Damaroaia, care a avut parte si de o cosmetizare recenta, in sensul ca s-a inlocuit linia pe o mica portiune intre Bd, Bucurestii Noi si str. Patulea cu longrine Otelu Rosu recuperate din alte parti. Oricum, nu m-ar mira sa ai dreptate, fiindca n-ar fi prima oara cand la PMB se schimba planurile din mers.
Mi-e imposibil sa anticipez ce schimbari vor fi facute la nivelul depourilor de tramvaie. Oricum odata cu deschiderea celor 2 statii de metrou de pe M 4 ( Pajura si Parc Bazilescu ) tramvaiul care circula la "Laminorului" se va desfiinta. Informatia este aproape sigura.
- autob368
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
autob368
Este vorba de linia 20 care circula pana la Laromet. Cea din cartierul Damaroaia (linia 24) ramane. S-a scris foarte limpede ca este vorba de tramvaiul care circula spre Laromet, dupa deschiderea statiilor Pajura si Parc Bazilescu de pe M4.
andrei11 scrie:
Mi-e imposibil sa anticipez ce schimbari vor fi facute la nivelul depourilor de tramvaie. Oricum odata cu deschiderea celor 2 statii de metrou de pe M 4 ( Pajura si Parc Bazilescu ) tramvaiul care circula la "Laminorului" se va desfiinta. Informatia este aproape sigura.
De unde stii? In planurile PMB, apare modernizarea liniei pe Bd. Bucurestii Noi, ba chiar a celei din Damaroaia, care a avut parte si de o cosmetizare recenta, in sensul ca s-a inlocuit linia pe o mica portiune intre Bd, Bucurestii Noi si str. Patulea cu longrine Otelu Rosu recuperate din alte parti. Oricum, nu m-ar mira sa ai dreptate, fiindca n-ar fi prima oara cand la PMB se schimba planurile din mers.
Este vorba de linia 20 care circula pana la Laromet. Cea din cartierul Damaroaia (linia 24) ramane. S-a scris foarte limpede ca este vorba de tramvaiul care circula spre Laromet, dupa deschiderea statiilor Pajura si Parc Bazilescu de pe M4.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dominatrix
Extras din documentul de mai sus (pagina 27):
Modernizarea infrastructurii liniilor de transport 2009 – 2012
Costuri estimate: 2.213.702 mii lei din care:
Lucrări noi
Costuri estimate: 1.055.162 mii lei
Costuri estimate:
2009 - 206.165 mii lei
2010 - 338.361 mii lei
2011 - 333.845 mii lei
2012 - 176.791 mii lei
1. Modernizarea linie de tramvai pe bd. Basarabia între Piata Muncii (Hurmuzachi) si FAUR, HCMB 23/2006
2. Modernizare linie de tramvai pe bd. Chisinău, între bd. Nicolae Grigorescu si Sos. Pantelimon, HCGMB 23/2006
3. Înlocuire piese cale în reteaua de linii de tramvai a municipiului Bucuresti, HCGMB 26/2006
4. Modernizare linie de tramvai pe Calea Serban Vodă, între bd. Gheorghe Sincai si str. Nerva Traian până la bd. Octavian Goga
5. Modernizare linie de tramvai pe bd. Barbu Văcărescu, între Sos. Stefan cel Mare si bd. Aerogării
6. Modernizare linie de tramvai pe Calea Călărasilor, între Piata Muncii (Hurmuzachi) si str. Traian
7. Modernizare linie de tramvai pe bd. Bucurestii Noi, între LAROMET si Sos. Chitila
8. Modernizare linie de tramvai pe str. Gloriei, str. Piatra Morii până la bucla Dămăroaia
9. Modernizare linie de tramvai pe str. Lizeanu si str. Maica Domnului
10. Modernizare linie de tramvai pe bd. Ion Mihalache , str. Clăbucet, str. Dornei, str. Putul lui Crăciun, str. Av. Popisteanu
11. Modernizare linie de tramvai pe bd.Lacul Tei până la bucla Lacul Tei
autob368 wrote:Imi pare rau sa te contrazic, dar in planul de anul trecut pentru modernizarea retelei de transport, disponibil aici aparea clar modernizarea liniei pana la Laromet. Deci raman la parerea mea: planurile se schimba din mers.
Este vorba de linia 20 care circula pana la Laromet. Cea din cartierul Damaroaia (linia 24) ramane. S-a scris foarte limpede ca este vorba de tramvaiul care circula spre Laromet, dupa deschiderea statiilor Pajura si Parc Bazilescu de pe M4.
Extras din documentul de mai sus (pagina 27):
Modernizarea infrastructurii liniilor de transport 2009 – 2012
Costuri estimate: 2.213.702 mii lei din care:
Lucrări noi
Costuri estimate: 1.055.162 mii lei
Costuri estimate:
2009 - 206.165 mii lei
2010 - 338.361 mii lei
2011 - 333.845 mii lei
2012 - 176.791 mii lei
1. Modernizarea linie de tramvai pe bd. Basarabia între Piata Muncii (Hurmuzachi) si FAUR, HCMB 23/2006
2. Modernizare linie de tramvai pe bd. Chisinău, între bd. Nicolae Grigorescu si Sos. Pantelimon, HCGMB 23/2006
3. Înlocuire piese cale în reteaua de linii de tramvai a municipiului Bucuresti, HCGMB 26/2006
4. Modernizare linie de tramvai pe Calea Serban Vodă, între bd. Gheorghe Sincai si str. Nerva Traian până la bd. Octavian Goga
5. Modernizare linie de tramvai pe bd. Barbu Văcărescu, între Sos. Stefan cel Mare si bd. Aerogării
6. Modernizare linie de tramvai pe Calea Călărasilor, între Piata Muncii (Hurmuzachi) si str. Traian
7. Modernizare linie de tramvai pe bd. Bucurestii Noi, între LAROMET si Sos. Chitila
8. Modernizare linie de tramvai pe str. Gloriei, str. Piatra Morii până la bucla Dămăroaia
9. Modernizare linie de tramvai pe str. Lizeanu si str. Maica Domnului
10. Modernizare linie de tramvai pe bd. Ion Mihalache , str. Clăbucet, str. Dornei, str. Putul lui Crăciun, str. Av. Popisteanu
11. Modernizare linie de tramvai pe bd.Lacul Tei până la bucla Lacul Tei
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
rosetti61
In viitor, 25 poate ramane la Militari sau dus la Basarab, lucru care poate fi facut si cu 8. 11 in Giulesti, cu 44 e mai delicat pe unde va ajunge - Ghencea, Basarab sau Militari. Daca nu se doreste suprapunerea lui 34 cu 35 atunci acesta din urma ar putea fi dus la Basarab.
In viitor, 25 poate ramane la Militari sau dus la Basarab, lucru care poate fi facut si cu 8. 11 in Giulesti, cu 44 e mai delicat pe unde va ajunge - Ghencea, Basarab sau Militari. Daca nu se doreste suprapunerea lui 34 cu 35 atunci acesta din urma ar putea fi dus la Basarab.
- Andreea
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Andreea
Ceva nu suna bine aici, exprimarea traseului e total eronata Nu ar fi fost mai bine ... pe Bd. Gheorghe Sincai si Str. Nerva Traian (intre Cal. Serban Voda si Bd. Octavian Goga) ?
Dominatrix wrote:
[...}
4. Modernizare linie de tramvai pe Calea Serban Vodă, între bd. Gheorghe Sincai si str. Nerva Traian până la bd. Octavian Goga[...]
Ceva nu suna bine aici, exprimarea traseului e total eronata Nu ar fi fost mai bine ... pe Bd. Gheorghe Sincai si Str. Nerva Traian (intre Cal. Serban Voda si Bd. Octavian Goga) ?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dominatrix
Despre crearea unor legaturi noi de transport dupa finalizarea Pasajului Basarab s-a mai discutat. Problema este ca degeaba ne frecam noi mintile aici, fiindca:
1)RATB are oroare de liniile lungi, fiindca ar trebui deservite de mai multe depouri (deci mai multa hartogarie aferenta) + ar exista nemultumiri din partea vatmanilor care ar avea parte de o munca mai stresanta.
2) Ar fi nevoie si de pauza mai mare la capetele de linii pentru reglarea orarului, fiindca traseele lungi ar parcurge portiuni mari de linie neseparata de trafic, deci intarzierile ar putea fi semnificative la orele de varf. Asta ar insemna inclusiv mai multe tramvaie pe traseu, o problema mare, avand in vedere ca parcul este la pamant.
3)Oricat de bune ar fi ideile prezentate aici, exista sanse mici ca ele sa fie puse in practica, fiindca nu cred ca personalul din RATB care se ocupa de alocarea parcului circulant si de crearea de noi trasee citesc acest forum sau tin cont de ce scriem noi pe aici.
Propunerea mea pentru reorganizarea traseelor ca urmare a finalizarii Podului Basarab este urmatoarea:
8. Zetarilor - Razoare - Grozavesti - Basarab - dr. Felix - Mezes.
11. Romprim - Viilor - Trafic Greu - Grozavesti - 16 Februarie
25. traseul actual, eventual parcul usor diminuat si suplimentat 7 pentru relatia Giurgiului si 34 pentru relatia Depoul Militari - Basarab.
34. Romprim - Obor - Pasaj Basarab - Grozavesti - Depoul Miltiari (linie magistrala ingloband 34 actual si o parte din vechiul 35).
45. desfiintat (inglobat in 8)
24. Damaroaia - dr. Felix - Basarab - Timisoara - Cet Vest (practic 24+47 actuale, 2 linii cu cerere relativ mica si intervale de succedare asemanatoare)
27. RATB Titan - Parcul Carol (traseul actual), apoi modificat spre Ghencea, via Filaret (inlocuieste linia 11 in Ghencea, si asigura a noua legatura est-vest)
44. 16 Februarie - Basarab (temporar pana la finalizarea supralargirii str. Berzei).
20. traseu actual pana la Banu Manta (temporar pana la finalizarea supralargirii str. Berzei).
46. Granitul - Piata Iancului - Obor - Titulescu - Basarab - Razoare - Ghencea (sau eventual desfiintat cu totul si suplimentat 55 pe traseul Granitul -Sf. Vineri si infiintata o noua linie mai scurta Ghencea - Gara Basarab, cu intoarcere in bucla de sub pod, cum era linia 48 pana in 2006).
42. Piata Presei - Expozitiei - Mezes (orice alt traseu mi se pare inutil, avand in vedere cererea redusa pe Expozitiei si ca absolut nimeni nu va folosi aceasta linie pentru a ajunge la Piata Presei venind dinspre Piata Victoriei sau Gara de Nord, fiindca exista mijloace de transport mult mai rapide in aceste relatii).
Ar fi interesant de stiut exact numarul de ture actual pe liniile de mai sus si cu cat pot fi suplimentate ca sa ne facem o idee asupra intervalelor de succedare posibile, sau sa gasim o alta varianta care necesita cat mai putine ture.
Despre crearea unor legaturi noi de transport dupa finalizarea Pasajului Basarab s-a mai discutat. Problema este ca degeaba ne frecam noi mintile aici, fiindca:
1)RATB are oroare de liniile lungi, fiindca ar trebui deservite de mai multe depouri (deci mai multa hartogarie aferenta) + ar exista nemultumiri din partea vatmanilor care ar avea parte de o munca mai stresanta.
2) Ar fi nevoie si de pauza mai mare la capetele de linii pentru reglarea orarului, fiindca traseele lungi ar parcurge portiuni mari de linie neseparata de trafic, deci intarzierile ar putea fi semnificative la orele de varf. Asta ar insemna inclusiv mai multe tramvaie pe traseu, o problema mare, avand in vedere ca parcul este la pamant.
3)Oricat de bune ar fi ideile prezentate aici, exista sanse mici ca ele sa fie puse in practica, fiindca nu cred ca personalul din RATB care se ocupa de alocarea parcului circulant si de crearea de noi trasee citesc acest forum sau tin cont de ce scriem noi pe aici.
Propunerea mea pentru reorganizarea traseelor ca urmare a finalizarii Podului Basarab este urmatoarea:
8. Zetarilor - Razoare - Grozavesti - Basarab - dr. Felix - Mezes.
11. Romprim - Viilor - Trafic Greu - Grozavesti - 16 Februarie
25. traseul actual, eventual parcul usor diminuat si suplimentat 7 pentru relatia Giurgiului si 34 pentru relatia Depoul Militari - Basarab.
34. Romprim - Obor - Pasaj Basarab - Grozavesti - Depoul Miltiari (linie magistrala ingloband 34 actual si o parte din vechiul 35).
45. desfiintat (inglobat in 8)
24. Damaroaia - dr. Felix - Basarab - Timisoara - Cet Vest (practic 24+47 actuale, 2 linii cu cerere relativ mica si intervale de succedare asemanatoare)
27. RATB Titan - Parcul Carol (traseul actual), apoi modificat spre Ghencea, via Filaret (inlocuieste linia 11 in Ghencea, si asigura a noua legatura est-vest)
44. 16 Februarie - Basarab (temporar pana la finalizarea supralargirii str. Berzei).
20. traseu actual pana la Banu Manta (temporar pana la finalizarea supralargirii str. Berzei).
46. Granitul - Piata Iancului - Obor - Titulescu - Basarab - Razoare - Ghencea (sau eventual desfiintat cu totul si suplimentat 55 pe traseul Granitul -Sf. Vineri si infiintata o noua linie mai scurta Ghencea - Gara Basarab, cu intoarcere in bucla de sub pod, cum era linia 48 pana in 2006).
42. Piata Presei - Expozitiei - Mezes (orice alt traseu mi se pare inutil, avand in vedere cererea redusa pe Expozitiei si ca absolut nimeni nu va folosi aceasta linie pentru a ajunge la Piata Presei venind dinspre Piata Victoriei sau Gara de Nord, fiindca exista mijloace de transport mult mai rapide in aceste relatii).
Ar fi interesant de stiut exact numarul de ture actual pe liniile de mai sus si cu cat pot fi suplimentate ca sa ne facem o idee asupra intervalelor de succedare posibile, sau sa gasim o alta varianta care necesita cat mai putine ture.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dominatrix
andreea_78 wrote:Ai dreptate. Eu am preluat textul exact, asa cum apare in documentul spre care am dat link. Greselile de acest gen spun multe despre profesionalismul celui care l-a redactat.Dominatrix wrote:
[...}
4. Modernizare linie de tramvai pe Calea Serban Vodă, între bd. Gheorghe Sincai si str. Nerva Traian până la bd. Octavian Goga[...]
Ceva nu suna bine aici, exprimarea traseului e total eronata Nu ar fi fost mai bine ... pe Bd. Gheorghe Sincai si Str. Nerva Traian (intre Cal. Serban Voda si Bd. Octavian Goga) ?
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dr2005
Sunt mulţi călători care merg din Ghencea spre sud... Şura Mare, P-ţa. Sudului... nu cred că 27 i-ar ajuta prea mult, ei îndreptându-se spre porcăria numită 173.
De ce să nu facem 12 Romprim - Giuleşti şi să rămână Ghencea cu 11 şi Giurgiului cu 7 şi 25?
Sunt mulţi călători care merg din Ghencea spre sud... Şura Mare, P-ţa. Sudului... nu cred că 27 i-ar ajuta prea mult, ei îndreptându-se spre porcăria numită 173.
De ce să nu facem 12 Romprim - Giuleşti şi să rămână Ghencea cu 11 şi Giurgiului cu 7 şi 25?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dominatrix
Ai perfecta dreptate. Asa cum am spus si mai sus, propunerea de mai sus este o varianta posibila, n-am spus ca e cea mai buna. Ideea este ca ar trebui sa stim exact turatiile actuale pe liniile ce vor fi modificate si pe ce parc suplimentat putem "conta", altfel degeaba tot scriem pe aici. Si ar trebui reduse la maxim dublarile de linii pe anumite relatii de transport, fiindca parcul actual oricum este insuficient si asa va ramane si de acum incolo.
Daca 11 e asa bun pe traseul actual, ar putea fi lasat asa, 27 lasat pe traseul actual, iar pentru legatura cu Giulestiul s-ar putea reinfiinta linia 2 intre Depoul Alexandria si 16 Februarie.
O linie de tramvai Ghencea - Basarab (cum era 48 in 2005-2006) ar avea succes sau autobuzele si troleibuzele actuale sunt suficiente?
Ai perfecta dreptate. Asa cum am spus si mai sus, propunerea de mai sus este o varianta posibila, n-am spus ca e cea mai buna. Ideea este ca ar trebui sa stim exact turatiile actuale pe liniile ce vor fi modificate si pe ce parc suplimentat putem "conta", altfel degeaba tot scriem pe aici. Si ar trebui reduse la maxim dublarile de linii pe anumite relatii de transport, fiindca parcul actual oricum este insuficient si asa va ramane si de acum incolo.
Daca 11 e asa bun pe traseul actual, ar putea fi lasat asa, 27 lasat pe traseul actual, iar pentru legatura cu Giulestiul s-ar putea reinfiinta linia 2 intre Depoul Alexandria si 16 Februarie.
O linie de tramvai Ghencea - Basarab (cum era 48 in 2005-2006) ar avea succes sau autobuzele si troleibuzele actuale sunt suficiente?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination