Topic: Discuții diverse
1675 posts, 477856 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: V3A-93M-FAUR
ADK
Asta pentru că fiecare linie trebuie să beneficieze de vagoane facile, sau cât mai facile, adică una dintre criterii este să nu fie doar high-floor. Dacă te așteaptă un cărucior undeva pe traseu, trebuie să ai cum să-l iei, chit că călătorul din el va avea parte de o cursă de altădată o să opteze spre autobuz (dacă se suprapune cu tramvaiul) sau la mersul pe jos, chit că ar ajunge cine știe când.
Acum că vagonul în cauză este în mare parte unul din anii '90 (sau mai degrabă la nivelul nostru de atunci), pe proiecte încă ceva mai vechi de atâta și cam puțin adus la momentul prezent, este altceva (cam trist, dar...). Normal tramvaiele high-floor trebuiau să fi fost și ele demult istorie, dar la ce preț are unul nou, decât să nu fi avut nimic pe traseu, îl ții și pe ăla reostatic, cu podea doar urcată (acum tot mai multe primesc măcar la mijloc PPC, ceva prize USB, LCD-uri de informare, scaune tapițate, dar la A/C încă zicem pas, deși bine că sunt și astea) și cu alte multe minusuri, până mai dăm și un pic de timp la ban să circule ca să primim pe fonduri nerambursabile vehicule noi.
Cezar210 wrote here:
268 a rămas, din păcate, la Depoul Titan, chiar și după redeschiderea (de fapt, reintroducerea în circuit) a Depoului Militari, din decembrie anul trecut. Spun ”din păcate” pentru că toate liniile deservite de Depoul Titan au zone (suficiente) cu infrastructură nemodernizată, iar la Depoul Militari ar fi putut fi utilizat pe linia 25, în locul unui vagon Tatra sau Bucur.
În plus, mai circulă și aproape zilnic pe 40...măcar de-ar fi fost titular de 23 sau 27, alături de 303.
Asta pentru că fiecare linie trebuie să beneficieze de vagoane facile, sau cât mai facile, adică una dintre criterii este să nu fie doar high-floor. Dacă te așteaptă un cărucior undeva pe traseu, trebuie să ai cum să-l iei, chit că călătorul din el va avea parte de o cursă de altădată o să opteze spre autobuz (dacă se suprapune cu tramvaiul) sau la mersul pe jos, chit că ar ajunge cine știe când.
Acum că vagonul în cauză este în mare parte unul din anii '90 (sau mai degrabă la nivelul nostru de atunci), pe proiecte încă ceva mai vechi de atâta și cam puțin adus la momentul prezent, este altceva (cam trist, dar...). Normal tramvaiele high-floor trebuiau să fi fost și ele demult istorie, dar la ce preț are unul nou, decât să nu fi avut nimic pe traseu, îl ții și pe ăla reostatic, cu podea doar urcată (acum tot mai multe primesc măcar la mijloc PPC, ceva prize USB, LCD-uri de informare, scaune tapițate, dar la A/C încă zicem pas, deși bine că sunt și astea) și cu alte multe minusuri, până mai dăm și un pic de timp la ban să circule ca să primim pe fonduri nerambursabile vehicule noi.
- Isaac
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Isaac
Nu inteleg ce vrei sa zici.. 268 este tot high floor. Ce accesibilitate a primit in plus fata de restul tramvaielor care circula deja pe linia 40?
Nu inteleg ce vrei sa zici.. 268 este tot high floor. Ce accesibilitate a primit in plus fata de restul tramvaielor care circula deja pe linia 40?
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Trăiam cu impresia că l-au modernizat cum trebuie, deși în postare se referiseră de fapt la capacitate (să înlocuiască un vagon de mică capacitate de la Militari, deși Militari văd că i-a plăcut să-și tragă la gard V3A-urile primite, că T4R-urile sunt greu de învins, cu toate că sunt destule retrase).
Militari are însă și Imperio, problema e că dai cu banul când aștepți 25-ul.
Apoi, înseamnă că în București o să mai avem tramvaie clasice mult și bine, sau cu prima ocazie le face ferfeliță dacă se văd cu vagoane noi (asta ar înseamna și căderea URAC, care în 90% de tramvaie se mai ocupă), necontând banii anterior investiți. Încă ei ar mai vrea să modernizeze... T4R? Ce să modernizezi la crocobaurii ăia? Adică urmează să mai primim tramvaie noi și băgăm la modernizat fosile? Păi așa puteam să facem și cu autobuzele/troleibuzele vechi, dar pe alea le-am făcut demult cazane la pirostrii...
Colentina cred că este singurul depou la care URAC produce roți în orice altă formă, doar rotunde nu. Nu rar și eu am auzit o huruiară diferită doar a acelor vagoane, acum nu (mai) știu dacă și la Imperio se repetă aceeași treabă, dar la V3A și CA cu siguranță. Aș fi înțeles cumva cauza motivului, dar nu știu cum să reproduc cele auzite...
Trăiam cu impresia că l-au modernizat cum trebuie, deși în postare se referiseră de fapt la capacitate (să înlocuiască un vagon de mică capacitate de la Militari, deși Militari văd că i-a plăcut să-și tragă la gard V3A-urile primite, că T4R-urile sunt greu de învins, cu toate că sunt destule retrase).
Militari are însă și Imperio, problema e că dai cu banul când aștepți 25-ul.
Apoi, înseamnă că în București o să mai avem tramvaie clasice mult și bine, sau cu prima ocazie le face ferfeliță dacă se văd cu vagoane noi (asta ar înseamna și căderea URAC, care în 90% de tramvaie se mai ocupă), necontând banii anterior investiți. Încă ei ar mai vrea să modernizeze... T4R? Ce să modernizezi la crocobaurii ăia? Adică urmează să mai primim tramvaie noi și băgăm la modernizat fosile? Păi așa puteam să facem și cu autobuzele/troleibuzele vechi, dar pe alea le-am făcut demult cazane la pirostrii...
TrainWrecker wrote here:
Chiar azi am circulat cu 130 pe linia 16, ce pot sa zic... boghiurile sunt praf dar nici nu mai e de mirare ca stim cu totii acest "pattern" care se repeta cu tramvaiele depoului Colentina.
Colentina cred că este singurul depou la care URAC produce roți în orice altă formă, doar rotunde nu. Nu rar și eu am auzit o huruiară diferită doar a acelor vagoane, acum nu (mai) știu dacă și la Imperio se repetă aceeași treabă, dar la V3A și CA cu siguranță. Aș fi înțeles cumva cauza motivului, dar nu știu cum să reproduc cele auzite...
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Cezar210
Militari nu si-a tras la gard V3A-urile...ci le-a inapoiat/dat la alte depouri in vara, cand a fost izolat. Acum ca nu l-a mai primit inapoi decat pe 254, asta e alta poveste...Intr-adevar, sunt la "gard" 057 si 152, dar nu de ieri-alaltaieri, au ceva timp de cand stau.
Militari nu si-a tras la gard V3A-urile...ci le-a inapoiat/dat la alte depouri in vara, cand a fost izolat. Acum ca nu l-a mai primit inapoi decat pe 254, asta e alta poveste...Intr-adevar, sunt la "gard" 057 si 152, dar nu de ieri-alaltaieri, au ceva timp de cand stau.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Asta cu sa fie ciocanelul legat, cum il folosesti la nevoie daca este legat?, nu poti face de neinlaturat ceva ce trebuie sa fie inlaturat pentru a fi folosit.
Tin minte intr-un teatru pe geamul hidrantului pe care scria "In caz de incendiu spargeti geamul" era lipita o foaie pe care scria "Furtunul se gaseste la interior 2314, in caz de incendiu sunati acolo!".
Asta cu sa fie ciocanelul legat, cum il folosesti la nevoie daca este legat?, nu poti face de neinlaturat ceva ce trebuie sa fie inlaturat pentru a fi folosit.
Tin minte intr-un teatru pe geamul hidrantului pe care scria "In caz de incendiu spargeti geamul" era lipita o foaie pe care scria "Furtunul se gaseste la interior 2314, in caz de incendiu sunati acolo!".
- idk_vlad
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
idk_vlad
Păi îl legi cu un cordon de suport, astfel încât să poată ajunge la geam, dar să nu poți să-l iei de acolo.
Păi îl legi cu un cordon de suport, astfel încât să poată ajunge la geam, dar să nu poți să-l iei de acolo.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
WT_fan06
Cele de pe Citaro sunt legate cu cordon. Se și vede cordonul rupt la unele cu ciocane lipsă.
Cele de pe Citaro sunt legate cu cordon. Se și vede cordonul rupt la unele cu ciocane lipsă.
- shoppy
-
Posted:
-
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Chev Celios
Au o rola cu un cablu de otel. Deasupra pe suport exista un buton care daca il apesi retrage cablul inapoi in rola. Ce vrei in lumea civilizata nu se umbla cu clestele in buzunar.
Au o rola cu un cablu de otel. Deasupra pe suport exista un buton care daca il apesi retrage cablul inapoi in rola. Ce vrei in lumea civilizata nu se umbla cu clestele in buzunar.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Tatra T4R
ADK
Normal pentru aceste cazuri ai rezerve, dar dacă un vagon este avariat sau defect de lungă durată, va fi înlocuit de o... Tatră. Deloc convenabil cam din orice punct de vedere.
T4R-urile n-ar fi fost o problemă dpdv al capacității dacă erau încă... cuplate, dar o hotărâre în urma unui incident le mai interzice acest lucru. Păi atunci cum poți mulțumi publicul călător, dacă în cazuri de genul nu (mai) poți oferi condițiile cât mai asemănătoare, că pe linia 25 circulă tramvaie de capacitate mai mare (V3A, iar acum Imperio, nu (mai) știu dacă și CA/CH-PPC) concomitent de mai mult timp cu T4R, doar că nu circulau încă solo... O oarecare soluție e ca Tatra să plece mai repede după un Imperio, nu la același interval ca un alt Imperio.
Deși sunt la o oarecare distanță de capitală, nu pot trece cu vederea canibalizarea V3A-urilor ce erau apte de traseu cu T4R solo încă rulând fără vreun stres, mai ales pe liniile cu cerere mare. Cu toate că mă exprim dpdv al unui cetățean obișnuit, nu de la vreun birou de competență (atunci discutam altfel).
cosmindaniel wrote here:
Degeaba dacă nu trimit și cîteva tramvaie V3A la militari. Cind va cădea un imperio, acesta va fi înlocuit de o tatra sau un V2A
Normal pentru aceste cazuri ai rezerve, dar dacă un vagon este avariat sau defect de lungă durată, va fi înlocuit de o... Tatră. Deloc convenabil cam din orice punct de vedere.
T4R-urile n-ar fi fost o problemă dpdv al capacității dacă erau încă... cuplate, dar o hotărâre în urma unui incident le mai interzice acest lucru. Păi atunci cum poți mulțumi publicul călător, dacă în cazuri de genul nu (mai) poți oferi condițiile cât mai asemănătoare, că pe linia 25 circulă tramvaie de capacitate mai mare (V3A, iar acum Imperio, nu (mai) știu dacă și CA/CH-PPC) concomitent de mai mult timp cu T4R, doar că nu circulau încă solo... O oarecare soluție e ca Tatra să plece mai repede după un Imperio, nu la același interval ca un alt Imperio.
Deși sunt la o oarecare distanță de capitală, nu pot trece cu vederea canibalizarea V3A-urilor ce erau apte de traseu cu T4R solo încă rulând fără vreun stres, mai ales pe liniile cu cerere mare. Cu toate că mă exprim dpdv al unui cetățean obișnuit, nu de la vreun birou de competență (atunci discutam altfel).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Asta este ca si cum ai spune ca decat sa ramana oamenii in statie mai bine sa ii lasi sa circule atarnati ciorchine de usi ca inainte se putea si asa.
La cat de rau ajunsesea vagoanele si-au dat si ei seama ca incidentul se putea repeta oricand, asa inlocuirea cuplurilor cu solo a insemnat canibalizarea a jumatatii mai proaste din vagoane ca sa circule jumatatea mai buna faa sa ia foc.
Asta este ca si cum ai spune ca decat sa ramana oamenii in statie mai bine sa ii lasi sa circule atarnati ciorchine de usi ca inainte se putea si asa.
La cat de rau ajunsesea vagoanele si-au dat si ei seama ca incidentul se putea repeta oricand, asa inlocuirea cuplurilor cu solo a insemnat canibalizarea a jumatatii mai proaste din vagoane ca sa circule jumatatea mai buna faa sa ia foc.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Pentru un oraș ca Bucureștiul un tur lipsă cam în orice linie e de dorit să nu fie, dar asta nu înseamnă că încurajez circulația mult și bine a Tatrelor când un Imperio sau alt vagon modern și/sau de capacitate mare este defect.
Înțeleg din postări că ar mai fi puține vagoane noi de livrat, asta ar înseamna indirect și retragerea a celor mai vechi vagoane odată ce cele noi au intrat pe fir. Ca urmare, cele mai neîncăpătoare vagoane ar rămâne Bucur-1, asta în caz că nu se defectează prea multe Imperio încât să fi nevoit să scoți cam ce ai prin curte... Deși și astăzi mă mir puțin că Tatrele sunt de-o vârstă cu ex. autobuzele IK4 (din primele loturi), Roman 112UD și Ikarus 280, care unele au apucat doar puțin din anii '80 iar Tatrele au prins toate anii '90, și marea majoritate a anilor 2000 (dispărând doar vagoanele transformate teoretic în Bucur) cu primele valuri de casări mai serioase abia prin 2011-12 (și asta că atunci s-au pus ochii pe multe, că mergeau că nu mergeau, au ajuns ușor la fier vechi), deși asta da reclamă, că puține dar și alea și trecute prin destule reparații capitale, încă rulează pe liniile capitalei și la 50 de ani.
Doar că dacă roata a fost făcută să se învârtă, vin timpuri ce pe atunci nu știu dacă se aștepta cineva, care chiar dacă ne-au dus din punctul A în B, nu se mai rentează din alte puncte de vedere (populația e mai mare, e nevoie de podea la nivel cu trotuarul, de ceva mai multe condiții, și nu în ultimul rând de costurile de întreținere cât mai diminuate, producătorul să-ți mai ofere piese sau măcar cineva să le le producă cât mai identice, de unde și denumirea de aftermarket, că n-ai piese = n-ai vehiculul pe traseu). Plus că din ce mai știu degajă puțină căldură și sunt oarecum gălăgioase, mai zgomotoase decât erau Rathgeber...
Pentru un oraș ca Bucureștiul un tur lipsă cam în orice linie e de dorit să nu fie, dar asta nu înseamnă că încurajez circulația mult și bine a Tatrelor când un Imperio sau alt vagon modern și/sau de capacitate mare este defect.
Înțeleg din postări că ar mai fi puține vagoane noi de livrat, asta ar înseamna indirect și retragerea a celor mai vechi vagoane odată ce cele noi au intrat pe fir. Ca urmare, cele mai neîncăpătoare vagoane ar rămâne Bucur-1, asta în caz că nu se defectează prea multe Imperio încât să fi nevoit să scoți cam ce ai prin curte... Deși și astăzi mă mir puțin că Tatrele sunt de-o vârstă cu ex. autobuzele IK4 (din primele loturi), Roman 112UD și Ikarus 280, care unele au apucat doar puțin din anii '80 iar Tatrele au prins toate anii '90, și marea majoritate a anilor 2000 (dispărând doar vagoanele transformate teoretic în Bucur) cu primele valuri de casări mai serioase abia prin 2011-12 (și asta că atunci s-au pus ochii pe multe, că mergeau că nu mergeau, au ajuns ușor la fier vechi), deși asta da reclamă, că puține dar și alea și trecute prin destule reparații capitale, încă rulează pe liniile capitalei și la 50 de ani.
Doar că dacă roata a fost făcută să se învârtă, vin timpuri ce pe atunci nu știu dacă se aștepta cineva, care chiar dacă ne-au dus din punctul A în B, nu se mai rentează din alte puncte de vedere (populația e mai mare, e nevoie de podea la nivel cu trotuarul, de ceva mai multe condiții, și nu în ultimul rând de costurile de întreținere cât mai diminuate, producătorul să-ți mai ofere piese sau măcar cineva să le le producă cât mai identice, de unde și denumirea de aftermarket, că n-ai piese = n-ai vehiculul pe traseu). Plus că din ce mai știu degajă puțină căldură și sunt oarecum gălăgioase, mai zgomotoase decât erau Rathgeber...
- Nicu24
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Nicu24
Se aude că posibil începând cu luna iulie liniile 3,24,45 sa fie suspendate din cauza magistralei 6 de metrou ,este adevărat sau este doar zvonistică ?
Sunt curios unde vor fi garate vagoanele de la BN??
Se aude că posibil începând cu luna iulie liniile 3,24,45 sa fie suspendate din cauza magistralei 6 de metrou ,este adevărat sau este doar zvonistică ?
Sunt curios unde vor fi garate vagoanele de la BN??
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
rosetti61
S-a anuntat pe diverse siteuri despre modificari; turele de 3 alias 42 si 41 pleaca la Alexandria si Victoria iar la BN mai raman tramvaiele pentru linia Mezes - Damaroaia.
S-a anuntat pe diverse siteuri despre modificari; turele de 3 alias 42 si 41 pleaca la Alexandria si Victoria iar la BN mai raman tramvaiele pentru linia Mezes - Damaroaia.
📖 Pagination options