Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Ştiri, proiecte, perspective

1886 posts, 604149 views
 
Go to page:  1  ... 112 113 114 115 116 117 118  ... 135
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, proiecte, perspective neb1

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/parapet-pe-cablu-montat-%C3%AEn-premier%C4%83-%C3%AEn-rom%C3%A2nia-pe


Astăzi, 18.11.2017, a fost montat în premieră în România, parapet pe cablu pe axul unui drum național.

Parapetul a fost montat pe DN2, în zona localității Afumați pe o lungime de 2 km și este experimental, fiind monitorizat, soluția urmând a fi extinsă și pe alte drumuri naționale.

Acastă soluție este implementată în vederea reducerii substanțiale a numărului de accidente frontale pe sectoarele de drumuri naționale agglomerate cu două benzi pe sens.

Precizăm că acest tip de parapet, montat până acum lateral, și-a demonstrate utilitatea în cazul părăsirii sensului de mers a autovehiculelor și în ceea ce privește siguranța preluării șocului în cazul unei coliziuni.

45.jpg (318 KB; downloaded 3673 times)


Sursa foto https://www.facebook.com/cnadnr/videos/1935990593327677/

 


Re: Stiri, proiecte, perspective shoppy

Aha, de asta a iesit sambata ditai blocajul pe CB de ne-a dus waze pe DN3 si apoi la Sindrilita.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective realistul

Cat o rezista acolo? Vin baietasii cu ferul vechi si haț :))

 


Re: Stiri, proiecte, perspective shoppy

Teoretic cablul acela este tensionat, daca il tai atunci se rupe si biciuieste ca o prastie.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective WT_fan06

Bun, si daca e sectionat de o masina ce intra in coliziune cu el ce se intampla? Nu mori la impact, dar mori daca te zdrobeste cablul?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective shoppy

Teoretic se smulge din suportii din zona impactului dar nu se rupe.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective adila

Am observat cu stupoare ca panoul care anunta iesirea din Bucuresti, aflat pe Splaiul Unirii, a fost mutat la cateva sute de metri de centura. Inainte era undeva langa Hofigal. Este clar ca se dau batalii aprige pe aceste terenuri.

Pe malul drept al Dambovitei, s-a instalat parapet metalic exact pana la iesirea din Bucuresti. Cred ca este o solutie mult mai buna, decat ce a facut NeaGoita pe malul stang cu borduriada lui cu tot. Copacii aia saracii de pe malul stang, sunt plantati in asfalt, si nu m-as mira sa se usuce in cativa ani.

Pe Splaiul Unirii exista indicatoare de limitare a vitezei la 50km/h si nu 70km/h atat cat declarau in septembrie.
https://www.agerpres.ro/social/2017/09/ ... a-18-15-39

 


Re: Stiri, proiecte, perspective TibiV

Urmareste si tu forumul mai atent...
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=281&t=4138&p=258633&hilit=limitare#p258633

TibiV wrote:
Am uitat sa va spun ca pe Splai, sensul spre oras, imediat dupa pasaj au instalat indicatoare de limitare a vitezei la 70 km/h....
... si indicatorul de sfarsit al zonei de 70 km/h...




Iar cu parapetele metalic...
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=281&t=3996&p=241810&hilit=parapete#p241810

De unde incepe:



Si pe malul drept asfaltul nou incepe in dreptul zonei similare de pe malul stang. Se vede zidul de beton roz de pe malul opus




Urmeaza insa o mica "paranteza"...
V-am spus in urma cu cateva luni ca pe malul drept am zarit parapete metalic nou-nout



Doar ca pe malul drept parapetele "ocroteste" si pietonii de pe trotuar...



Nu incape discutie ca este nou-nout







 


Re: Stiri, proiecte, perspective neb1

realistul wrote:
Cat o rezista acolo? Vin baietasii cu ferul vechi si haț :))


Posibil sa nu reziste mult ca astazi s-a intamplat ceva de noaptea mintii  :lol:  :lol:  :lol:

Untitled12.jpg (199.68 KB; downloaded 4085 times)


Sursa: https://www.facebook.com/PrimariaAfumati/photos/a.714345241996317.1073741828.434067443357433/1439444642819703/?type=3

 


Re: Stiri, proiecte, perspective survola

Bravo! Dar cum stă treaba cu DN-urile? Aparțin de primăria comunei sau de MT?

 


Re: Stiri, proiecte, perspective subway guru

andrei11 wrote:
Apeductul  e fix pe sub str Carpati, l-am desenat eu cu albastru, n-are de-a face cu largirea pasajului pe sub CF.

Asa e doar ca nu e doar unul...e doua! :bere:

 


Re: Stiri, proiecte, perspective adila

TibiV wrote:
Urmareste si tu forumul mai atent...

Imi cer scuze, nu am vazut postarea ta. Daca cresterea de viteza de la 50 la 70km/h este doar pentru portiunea asta de dupa pod, eu spun ca este cam putin. Asta inseamna cam 20% din lungimea totala dintre DNCB si Vitan.

 


Re: Stiri, proiecte, perspective andrei11

Da, eu știu, dar m-am referit așa, în general. Uite și o schiță, mai am și alte.
apeduct.jpg (110.44 KB; downloaded 4066 times)

 


Re: Stiri, proiecte, perspective TibiV

survola wrote:
Bravo! Dar cum stă treaba cu DN-urile? Aparțin de primăria comunei sau de MT?

In comune administratorul drumului national este CNAIR (ex-CNADNR). Daca este DJ sau DC, administratorul este CJ-ul local sau primaria locala, dupa caz....

In orase/municipii, administratorul DN-ului este primaria. (Nu mai reiau discutia despre DN1 care se numeste "Aviatorilor" sau  "Kieseleff" in Bucuresti... Sau DN2 care se numeste "Mosilor" sau DN3  care care se numeste "Carol/Pache/Iancului/Pantelimon"....)

Dar CNAIR nu a ramas dator....
https://www.facebook.com/cnadnr/posts/1937217236538346
Referitor la anunțul conform căruia „Primăria Comunei Afumaţi a amendat cu suma de 100.000 lei C.N.A.I.R. pentru executarea fără autorizaţie de construire a lucrărilor de: montaj parapet metalic elastic cu cabluri pe D.N.2 / km 12+500-km 14+500", C.N.A.I.R. informează că în cazul în care va primi oficial această notificare, o va contesta deoarece:
Lucrările de montare a separatoarelor de sens nu necesită autorizație de construire și sunt reglementate de următoarele norme tehnice și legislative:
Norme Legislative:
I. LEGEA nr. 50 din 29 iulie 1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii cu modificările și completările ulterioare:
„Art. 11, alin.(1) Se pot executa fără autorizaţie de construire următoarele lucrări care nu modifică structura de rezistenţă, caracteristicile iniţiale ale construcţiilor sau aspectul arhitectural al acestora:
lit i). lucrări de întreţinere la căile de comunicaţie şi la instalaţiile aferente;”
Conform Normei Tehnice:
I. AND 554-2002 - Normativul privind întreţinerea şi repararea drumurilor publice:
„Art. 2. Prezentul normativul are ca scop:
a) stabilirea din punct de vedere tehnic şi economic a tipurilor de lucrări şi servicii pentru fiecare din activităţile de întreţinere şi reparare a drumurilor şi podurilor de şosea, a construcţiilor şi amenajărilor aferente lor;
b) reglementarea organizării, planificării şi urmăririi execuţiei lucrărilor şi serviciilor de întreţinere şi reparaţii, în mod sistematic şi la timp, pentru a asigura desfăşurarea traficului rutier în condiţii de siguranţă şi confort şi conservarea patrimoniului rutier.”
„Din ANEXA 1 a Normativului AND 554-2002, Nomenclatorul privind lucrările și serviciile aferente drumurilor publice regăsim:
ind. 107. Siguranţa rutieră, cuprinde :
107.2. Montarea pe drum a indicatoarelor rutiere, stâlpilor,
• consolelor, portalurilor, stâlpişorilor de dirijare, în funcţie de necesităţi şi materiale folosite
• parapetelor, butonilor reflectorizanţi, plăcuţelor reflectorizante, etc. (buc.)”
II. Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru Perioada 2016 – 2020 emisă de Guvernul României prin HOTĂRÂREA nr. 755 din 12 octombrie 2016 „privind aprobarea Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră pentru perioada 2016-2020 şi a Planului de acţiuni pentru implementarea acesteia”
„Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2016 - 2020 exprimă liniile strategice, directoare, pentru stabilirea politicii guvernamentale în ceea ce priveşte siguranţa rutieră şi căile de realizare şi îmbunătăţire a acesteia.”
În cadrul strategiei regăsim următoarele măsuri de siguranță rutieră necesat a fi implementate de administratorul rutier:
„ Parapete New Jersey pe căi de rulare interurbane alăturate cu 2 benzi pe sens”
III. AND 593-2012 - Normativul pentru sistemele de protecție pentru siguranța circulației pe drumuri, poduri și autostrăzi:
„Art. 33. Normativul nu este limitativ, prin acesta se precizează condițiile minime obligatorii. Proiectantul sau administratorul drumului are posibilitatea de a prevedea parapete și în alte situații decât cele menționate în normativ, sporind siguranța circulației”
„Art. 41. Separarea sensurilor de circulație a drumurilor cu patru benzi de circulație se va realiza cu separator fizic [...]”
În CONCLUZIE, având în vedere prevederile normelor legislative și tehnice, montarea de parapete rutier pe drumurile publice este o activitate de întreținere, de creștere a gradului de siguranță rutieră care nu necesită autorizație de construire.

 


Go to page:  1  ... 112 113 114 115 116 117 118  ... 135
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433320 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use