MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5579 posts, 1225447 views
 
Go to page:  1  ... 109 110 111 112 113 114 115  ... 399
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex Florinds

Si mai e un aspect... Si in statii se resimte umiditatea prea mare  :p  Deci degeaba daca se scoate din tren si nu se elimina undeva apa. S-ar evapora din nou in statie si ar fi si mai rau.
@mcosmin, daca s-ar ventila tot aerul din statii si tot ar fi rau, umiditatea e si la suprafata vara...

Cum e in strainatate? Exista AC si in statii? In tren stiu sigur ca da, cel putin in tari civilizate. Nu am fost atent, dar n-am simtit niciodata zapuseala asta care exista la noi...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

Nu prea are rost sa compari cu "afara". Nu exista o solutie universal valabila, datorita conditiilor geologice diferite. La noi AC-ul chiar nu se preteaza. Este necesara ventilatie corespunzatoare in tuneluri. Statiile sunt OK ca ventilare.

In Munchen nu exista AC in trenuri, doar ventilatie fortata - functionala. Plus geamuri ce se pot deschide. La metrou subteran nu are rost AC-ul.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Tocmai, ca si in statii este zapuseala. Poate ar trebui inlocuite instalatiile. Clima difera de la oras la oras. Nu stiu in cate orase temperatura depaseste 30 grade zilnic 3 luni, cum a fost anul aceesta la noi...Conteaza si adancimea..

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Florinds

Sa fim seriosi cu ce e in Munchen: http://www.temperatureweather.com/alps/vreme/ro-vreme-in-germania-munich.htm
Temperatura max. 25 C si umiditate max. 70% vara.

Vezi mai bine Londra, cu o clima mai prietenoasa, mai rece vara si mai cald iarna si care are AC in trenuri, dar nu stiu daca si in statii.

Cum ti se pare OK ventilatia in statii?... Numai eu am o problema?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Nu, suntem (cel putin) doi...:).In statiile aglomerate este jale la ora de varf.
In schimb unii stau in metrou cu " blanurile" pe ei si cu caciulile pe cap....
Cred ca am gasit solutia ...se da un decret sa se desfiinteze orele de varf...:)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

Unele statii, in special cele mai largi, sunt OK.
Altele nu sunt deloc. Eu am ocazia sa merg doar prin statii ventilate bine.

Oricum, aici cu temperaturile si umiditatea este o poveste muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuult mai ampla decat amarata de ventilatie din metrou. Intreg orasul are nevoie de mai multe spatii verzi si mai putine betoane, si in general mai putina poluare. Bucurestiul a ajuns sa aibe propria microclima, si influenteaza si comportamentele climatice din jur.

In legatura cu instalatia de ventilare, nu era la un moment dat o licitatie pentru inlocuirea lor cu unele mai moderne? Ce s-a intamplat cu ea? a ajuns tot la DNA?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Eu ce stiu este urmatorul lucru :
Un studiu facut de profesionisti si profesionist realizat de unde sa rezulte :
- sau AC.
- sau ventilatie fortata.
Niste date, ceva. Eu de cate ori am mers cu metroul ( si in trecut mergeam ) n-am sesizat ca ma sufoc prin statii. Nici ca inghet.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex survola

Ar trebui ceva care să și filtreze aerul.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Mcosmin, gresesti din nou, functionarea unui AC are ca efect si reducerea umiditatii, apa se condenseaza si se varsa pe undeva pe sina.

Andrei, este adevarat ca la un autoturism care sta in soare temperatura poate sa ajunga si la 70 de grade, dar sa folosesti AC ca sa scazi de la 70 la 40 este destul de ineficient, mult mai repede se scade deschizand pentru scurt timp usile sau geamurile, si chiar daca insisti  sa cobori de la 70 la 40 doar cu AC si geamurile inchise tot dureaza doar 10-15min, deci(in afara cazurilor cand mergi cu masina in reprize 15min pornit 45min pauza toata ziua) in 99% din timpul de functionare al unui AC in autoturism o sa ai sub 35 de grade, deci daca tragem linie vedem ca temperatura interioara din autoturism e comparabila cu cea din metrou.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

N-am inteles.  Am spus ca in tunel / in statii - dupa parerea mea - indiferent de anotimp nu o sa ai o temeratura asa de ridicata ca sa necesite AC. Dupa mine un ventilator corect dimensionat iti rezolva treaba. Ce, vrei sa  spui ca in metrou datorita aglomeratiei ai 70* ? Mi se pare exclus, mai ales ca din 2 in 2 minute ti se deschid si 24 de usi...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Florinds

Practic, cu cat e mai cald, cu atat se evapora mai multa apa si senzatia este de doua ori neplacuta, o data din cauza caldurii si a doua oara din cauza umiditatii, si anume aerul fiind saturat transpiratia nu se mai evapora si ramane pe piele. Am incercat sa dau o explicatie din fizica.

De vreo cativa ani am observat si eu ca este sufocanta atmosfera din metrou vara. Iarna e OK, deschizi haina sau o dai jos.
Poate si din cauza ca m-am obisnuit cu aerul conditionat mai peste tot, acasa, serviciu, masina. In orice caz, cateodata mi se pare mai neplacut in metrou (inclusiv statii) decat afara, abia astept sa ies afara, chiar daca este soare.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex sab

Exact, vara se acumuleaza caldura. Este ca acasa, am 30 grade in casa (si nu stau nici pe partea insorita, nici la ultimul etaj), dar se acumuleaza caldura in pereti si se degaja in casa precum degaja soba. Noaptea se racoreste afara, dar peretii tot degaja caldura acumulata in timpul zilei, deci mare lucru nu rezolvi cu geamurile deschise. Oricum, noaptea nu ai in casa temperatura de afara de 22-23 grade, cu toate geamurile si usile deschise.
Bun, pornesc aerul conditionat, este mai bine pe moment, dar temperatura tot nu scade sub 27-28 grade. Cum am oprit aerul, temperatura revine la 30 grade.
andrei11 wrote:
Ce, vrei sa  spui ca in metrou datorita aglomeratiei ai 70* ? Mi se pare exclus, mai ales ca din 2 in 2 minute ti se deschid si 24 de usi...

Nu sunt 70 grade, dar tot sunt 35-37 grade pe putin la aglomeratie maxima. Corelat cu umezeala de la respiratie, apare disconfortul termic. Si aceasta problema, dupa parerea mea, nu o rezolvi cu un simplu ventilator. Ca dovada ca s-au montat geamuri la ramele Bombardier. Si totusi problema nu s-a rezolvat.
Este exact ca situatia enuntata mai sus, acasa, cu geamurile deschise. Nu se rezolva problema, deschizandu-se usile din 2 in 2 minute timp de 15-30 sec. Nici acasa, daca nu ai toate geamurile si, eventual o usa situata in partea opusa, sa se faca putin curent, nu faci nimic, Trebuie evacuata caldura si (sau) umezeala.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Andrei a zis ca masinile au AC pentru ca stau la soare iar in metrou nu e nevoie pentru ca e la umbra, de aici discutia cu 70 de grade; nu sunt de acord, cred ca pe termen lung mai importanta e temperatura ambientala, iar in tunelurile de metrou dupa vreo 2 saptamani de canicula se face foarte cald, si nici nu se mai racoreste noaptea(chiar, CV-urile lucreaza si noaptea in pauza de servicu?).

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Florinds

Oricum nu este bine ca Metrorex pune pe ultimul plan confortul calatorilor, asta sintetizeaza toata discutia. Motive tehnice si economice blabla...

 


Go to page:  1  ... 109 110 111 112 113 114 115  ... 399
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435188 posts in 5424 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use