Topic: Discuții diverse
1675 posts, 478051 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Pasagerii trebui sa militeze ca sa avem masini curate si nedistruse de vandali.
Pasagerii trebui sa militeze ca sa avem masini curate si nedistruse de vandali.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
STB nu se prea descurcă din păcate în general cu tot ce a achiziționat/fabricat după jumătatea anilor 2000, care au înlocuit (fie primite de la PMB probabil de bună voie, fie și împinși de diverși factori) cam 3/4 din flota de atunci. De când au fabricat BLF-urile, primele încercări de a fabrica ceva în regim propriu pe standarde cât mai actuale, s-au dovedit a fi pe parcurs insuficient de satisfăcătoare. Principalul motiv find fiabilitatea pe partea de electronică, aceasta find stricăcioasă de cine știe ce firmă (mă îndoiesc s-o fi fabricat ei) low-cost, combinată cu "tehnologia" fabricantului și cu prețul de producție final, nu a ieșit ceva ce să-și fi dorit și alți operatori din țară.
Acum, din păcate în general industria auto de prin jurul anilor 2000 a venit cu destule complexități și cu o electronică suplimentară ce este de fel complicată (calculată intenționat de ceva ani încoace să nu reziste prea mult, lucru accentuat cu trecerea timpului de cam orice brend auto), ce este scumpă de remediat în cazul unui defect dacă vehiculul a ieșit din perioada de garanție, iar după niște ani aceasta fie nu mai este reparabilă, fie este greu de găsit un reparator și posibil scump, ori greu de găsit piesa similară chiar și uzată, că nouă în cel mai fericit caz ar fi doar foarte scumpă (mai ales dacă vehiculul în sine a fost într-o ediție limitată). Lucru ce te face să treci cumva obligat la un model mai nou, ca în cazul gadget-urilor și într-o anumită măsură și al Windows-urilor (unde nu-ți vor mai oferi suport iar unele aplicații sau browser-uri nu vor mai funcționa), că pe conducere nu interesează cu adevărat poluarea și sănătatea portofelului tău, ci burta lor. De aceea multe mașini chiar și second-hand le luai până prin 2009 doar printr-un împrumut ce-l terminai prin 2015, iar astăzi aceeași mașină o iei dintr-un salariu, și asta din cauza modelelor succesoare și a uzurii planificate, dar și a programului "Rabla" pe deoparte mafiot (unde primești 3000 lei fie pe o mașină ce valorează 1500, fie 8000).
Ei spun că așa merge economia. La salariul minim care este în România, prețul mediu al unei mașini obișnuite cu dotările necesare ar trebui să coste 30.000 lei, nu euro, litrul de carburant 2 lei nu 8, iar prețul mediu al unui RCA pe an vreo 400 lei, nu 2000, și mai puțină birocrație și taxe.
Nenea_titi wrote here:
Ca și opinie:
Plusuri:
- evident este ceva nou.
- Modern.
- Aer condiționat
- luminos
Mda... mă bucur de normalitate.
Minusuri:
- Fiabilitate îndoielnică, după 10 ani cred că vor ajunge cam ca Bucur LF...care s-au rablagit considerabil. Sunt fragile (Imperio) și cred că STB le va uza timpuriu. Linia 21 le va accentua uzura (linia e o ruină, terfelită de toate hârburile trimise intens pe 36 apoi pe 21). Multitudinea de defecte la primele ieșiri spune cam mult despre ele .
- Finisaje precare. Este modern, dar cam lasă de dorit.
- Zgomotoase. Deja scârțâie și troncăne (cele ce au făcut doar 41) ! La frână unele scârțâie groaznic iar la viraje unele deja zici că se rup! Nu sunt grozave, dar cum am zis, mentenanța proastă și exploatarea defectuoasă le va uza prematur.
- Interiorul... n-are rost să comentez... BLF e mai ergonomic. Nu s-a câștigat nimic la spațiu.
Scaunele tapițate sunt o soluție proastă pentru jungla capitalei certată cu săpunul și apa. Organizarea interioară este de departe cea mai proastă. Comparând cu CAF URBOS LUXEMBURG...nu încap comparații.
- Faza cu motoarele mici pare adevărată...se cam chinuie pe pante, iar faptul că unul a luat foc la Sudului...mda nu știu ce să zic .
Părerea mea este că trebuia lucrat intens la infrastructură...apoi aduse. Tare mi-e că după garanție, iar se va reveni la V3A, cu sârmă, ciocan, patent până le repară pe astea.
Pe scurt, e bine că s-au adus, e ceva nou, modern, dar parcă prea firav pentru nevoile și solicitarea din București. Plus că prea multe defecte. Sunt curios după 10 ani cum vor arăta...avem exemplu Mercedes Citaro e3 și 4 după 10 ani...
STB nu se prea descurcă din păcate în general cu tot ce a achiziționat/fabricat după jumătatea anilor 2000, care au înlocuit (fie primite de la PMB probabil de bună voie, fie și împinși de diverși factori) cam 3/4 din flota de atunci. De când au fabricat BLF-urile, primele încercări de a fabrica ceva în regim propriu pe standarde cât mai actuale, s-au dovedit a fi pe parcurs insuficient de satisfăcătoare. Principalul motiv find fiabilitatea pe partea de electronică, aceasta find stricăcioasă de cine știe ce firmă (mă îndoiesc s-o fi fabricat ei) low-cost, combinată cu "tehnologia" fabricantului și cu prețul de producție final, nu a ieșit ceva ce să-și fi dorit și alți operatori din țară.
Acum, din păcate în general industria auto de prin jurul anilor 2000 a venit cu destule complexități și cu o electronică suplimentară ce este de fel complicată (calculată intenționat de ceva ani încoace să nu reziste prea mult, lucru accentuat cu trecerea timpului de cam orice brend auto), ce este scumpă de remediat în cazul unui defect dacă vehiculul a ieșit din perioada de garanție, iar după niște ani aceasta fie nu mai este reparabilă, fie este greu de găsit un reparator și posibil scump, ori greu de găsit piesa similară chiar și uzată, că nouă în cel mai fericit caz ar fi doar foarte scumpă (mai ales dacă vehiculul în sine a fost într-o ediție limitată). Lucru ce te face să treci cumva obligat la un model mai nou, ca în cazul gadget-urilor și într-o anumită măsură și al Windows-urilor (unde nu-ți vor mai oferi suport iar unele aplicații sau browser-uri nu vor mai funcționa), că pe conducere nu interesează cu adevărat poluarea și sănătatea portofelului tău, ci burta lor. De aceea multe mașini chiar și second-hand le luai până prin 2009 doar printr-un împrumut ce-l terminai prin 2015, iar astăzi aceeași mașină o iei dintr-un salariu, și asta din cauza modelelor succesoare și a uzurii planificate, dar și a programului "Rabla" pe deoparte mafiot (unde primești 3000 lei fie pe o mașină ce valorează 1500, fie 8000).
Ei spun că așa merge economia. La salariul minim care este în România, prețul mediu al unei mașini obișnuite cu dotările necesare ar trebui să coste 30.000 lei, nu euro, litrul de carburant 2 lei nu 8, iar prețul mediu al unui RCA pe an vreo 400 lei, nu 2000, și mai puțină birocrație și taxe.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Nenea_titi
Din punctul meu de vedere, nu ai dreptate. Românul oricum nu dă doi bani pe Dacia, e prea fudul și vrea BMW... tarabă din 1999 , diesel. Dacă litrul de carburant ar fi 2 lei, toți ar fi cu mașina pe stradă! Iar la asigurări e exclus având în vedere că suntem țara cu cele mai multe accidente rutiere mortale din UE și poate din Europa, mai nou probleme cu drogații la volan! Eu aș permite obținerea permisului la 21 de ani nu la 18, iar în primul an să nu aibă dreptul de a avea mașină personală cu putere mai mare de 45 cp și viteză mai mare de 120 km/h. Întâi să-și ia un Matiz sh să-și facă mâna pe el...sunt destui care primesc cadou de obținere a permisului de conducere mașini scumpe și le fac țăndări a doua zi...asta în cel mai bun caz... în cel mai rău omoară sau schilodește pe viață pe careva. Iar pe cei care sunt știuți că și consumatori de droguri, interzis pe viață la a avea permis de conducere... încă ceva: ai permis de o lună și mașina personală, 5000 lei/an asigurare. Eu am permis din mai 2000, adică de la 18 ani, iar prima mașină condusă și pe care am făcut așa zisa ucenicie de șofer a fost... moskvich 1500 din 1979 a bunicului! Mașină plăvană greu de condus dar solidă...cu tracțiune spate... așa am învățat să conduc. Acum am B,C, D și E.
Revenind, dacă BLF ar fi fost un produs fiabil, nu ar fi fost un deranj problema combinației de tehnologie modernă cu dinozaurică (boghiu din 1960), parțial LF. Problema este că are o fiabilitate îndoielnică (să fiu indulgent), lipsesc anumite elemente de confort (Aer condiționat de exemplu), nu seamănă unul cu celălalt , imobilizări cu anii...nu are cum să fie atractiv pentru alte orașe. Majoritatea au ținut pe linie de plutire sistemul de tramvai cu diverse sh-uri... renunțând la autohtone. Au avut de la GT** până la comunistele Tatre t4d și kt4d...unele merg și azi. URAC nu a reușit să se impună în țară cu V3A 93 în anii 90, parte din cauza capacității mici de producție, parte din cauza calității, dar și tehnologiei depășite... practic V3A 93 este la nivelul unui DUEWAG GT8...DIN 60 (știu că e lhb , dar LHB sh nu au venit la noi)! Și au preferat SH-URI din Germania, Olanda, Austria, fie luate la sume modice fie luate ca donație (oricum erau casate) unele merg și azi! În timp ce V3A din 2000, (și mai noi chiar) au luat calea autogenului sau îl așteaptă.
Uite Ploiești, V3A 93 Faur, stă degeaba prin depou de vreo 10 ani, iar ei încă biciuie tramvaie sh din anii 70-80 pe rețea total refăcută... dacă BLF ar fi fost un produs fiabil, probabil Ploiești l-ar fi contractat (cum au luat și Diamond urile din stoc BMC)...dar cum experiența lor cu URAC nu pare să fi fost cea mai bună, nu cred că mai vor a doua oară, iar dacă printr-o întâmplare să zicem alegeau BLF (pe principiul vin alegerile, să punem repede ceva acolo... ipotetic vorbind)... își blestemau zilele...în plus fac acum eforturi de a-și înnoi parcul... Solaris Trollino 12 Skoda, SOR ENS12, Eurobus Diamond BMC, mai vor încă vreo 25 autobuze electrice...deci deja este un oraș cu pretenții...de unde era muzeu activ. Și acum mai este (Man și Isuzu de peste 20 ani), dar parcă s-au mai schimbat lucrurile (au dispărut ikarus). Deci cred că și la tramvaie au pretenții...cred că minim Astra de 18 m ca Galați le va fi cerința. Am dat doar un exemplu. Ploiești a mai evoluat și trage tare...
Nu cred că ar accepta cineva să dea 6 milioane pe un URAC când poate da maxim un sfert pe ceva mult mai bun (PESA, BOZANKAYA, ASTRA ,DURMAZLAR, toate sunt ani lumină peste URAC...Nu vorbim de dulcețuri, Alstom , Stadler, CAF, etc). DURMAZLAR vedem cum vor fi la Reșița...doar le-am văzut și mi-au plăcut, asta la prima vedere...rămâne de văzut pe viitor. Cred că acolo a câștigat deoarece s-a pus condiția: bidirecțional de 18 m, alții nefăcând așa ceva. Cât de bun/ne-bun o fi (l-am menționat la București deoarece era și noi să le avem) timpul va spune.
ADK wrote here:
...
Ei spun că așa merge economia. La salariul minim care este în România, prețul mediu al unei mașini obișnuite cu dotările necesare ar trebui să coste 30.000 lei, nu euro, litrul de carburant 2 lei nu 8, iar prețul mediu al unui RCA pe an vreo 400 lei, nu 2000, și mai puțină birocrație și taxe.
Din punctul meu de vedere, nu ai dreptate. Românul oricum nu dă doi bani pe Dacia, e prea fudul și vrea BMW... tarabă din 1999 , diesel. Dacă litrul de carburant ar fi 2 lei, toți ar fi cu mașina pe stradă! Iar la asigurări e exclus având în vedere că suntem țara cu cele mai multe accidente rutiere mortale din UE și poate din Europa, mai nou probleme cu drogații la volan! Eu aș permite obținerea permisului la 21 de ani nu la 18, iar în primul an să nu aibă dreptul de a avea mașină personală cu putere mai mare de 45 cp și viteză mai mare de 120 km/h. Întâi să-și ia un Matiz sh să-și facă mâna pe el...sunt destui care primesc cadou de obținere a permisului de conducere mașini scumpe și le fac țăndări a doua zi...asta în cel mai bun caz... în cel mai rău omoară sau schilodește pe viață pe careva. Iar pe cei care sunt știuți că și consumatori de droguri, interzis pe viață la a avea permis de conducere... încă ceva: ai permis de o lună și mașina personală, 5000 lei/an asigurare. Eu am permis din mai 2000, adică de la 18 ani, iar prima mașină condusă și pe care am făcut așa zisa ucenicie de șofer a fost... moskvich 1500 din 1979 a bunicului! Mașină plăvană greu de condus dar solidă...cu tracțiune spate... așa am învățat să conduc. Acum am B,C, D și E.
Revenind, dacă BLF ar fi fost un produs fiabil, nu ar fi fost un deranj problema combinației de tehnologie modernă cu dinozaurică (boghiu din 1960), parțial LF. Problema este că are o fiabilitate îndoielnică (să fiu indulgent), lipsesc anumite elemente de confort (Aer condiționat de exemplu), nu seamănă unul cu celălalt , imobilizări cu anii...nu are cum să fie atractiv pentru alte orașe. Majoritatea au ținut pe linie de plutire sistemul de tramvai cu diverse sh-uri... renunțând la autohtone. Au avut de la GT** până la comunistele Tatre t4d și kt4d...unele merg și azi. URAC nu a reușit să se impună în țară cu V3A 93 în anii 90, parte din cauza capacității mici de producție, parte din cauza calității, dar și tehnologiei depășite... practic V3A 93 este la nivelul unui DUEWAG GT8...DIN 60 (știu că e lhb , dar LHB sh nu au venit la noi)! Și au preferat SH-URI din Germania, Olanda, Austria, fie luate la sume modice fie luate ca donație (oricum erau casate) unele merg și azi! În timp ce V3A din 2000, (și mai noi chiar) au luat calea autogenului sau îl așteaptă.
Uite Ploiești, V3A 93 Faur, stă degeaba prin depou de vreo 10 ani, iar ei încă biciuie tramvaie sh din anii 70-80 pe rețea total refăcută... dacă BLF ar fi fost un produs fiabil, probabil Ploiești l-ar fi contractat (cum au luat și Diamond urile din stoc BMC)...dar cum experiența lor cu URAC nu pare să fi fost cea mai bună, nu cred că mai vor a doua oară, iar dacă printr-o întâmplare să zicem alegeau BLF (pe principiul vin alegerile, să punem repede ceva acolo... ipotetic vorbind)... își blestemau zilele...în plus fac acum eforturi de a-și înnoi parcul... Solaris Trollino 12 Skoda, SOR ENS12, Eurobus Diamond BMC, mai vor încă vreo 25 autobuze electrice...deci deja este un oraș cu pretenții...de unde era muzeu activ. Și acum mai este (Man și Isuzu de peste 20 ani), dar parcă s-au mai schimbat lucrurile (au dispărut ikarus). Deci cred că și la tramvaie au pretenții...cred că minim Astra de 18 m ca Galați le va fi cerința. Am dat doar un exemplu. Ploiești a mai evoluat și trage tare...
Nu cred că ar accepta cineva să dea 6 milioane pe un URAC când poate da maxim un sfert pe ceva mult mai bun (PESA, BOZANKAYA, ASTRA ,DURMAZLAR, toate sunt ani lumină peste URAC...Nu vorbim de dulcețuri, Alstom , Stadler, CAF, etc). DURMAZLAR vedem cum vor fi la Reșița...doar le-am văzut și mi-au plăcut, asta la prima vedere...rămâne de văzut pe viitor. Cred că acolo a câștigat deoarece s-a pus condiția: bidirecțional de 18 m, alții nefăcând așa ceva. Cât de bun/ne-bun o fi (l-am menționat la București deoarece era și noi să le avem) timpul va spune.
- TPB
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
TPB
Pentru cei curioși, a ieșit din depoul Dudești ,,la plimbare" tramvaiul galben Rathgeber P3.16. Doar ce a trecut de Piața Muncii, în spatele lui fiind vagonul 181 (pe linia 1).
Pentru cei curioși, a ieșit din depoul Dudești ,,la plimbare" tramvaiul galben Rathgeber P3.16. Doar ce a trecut de Piața Muncii, în spatele lui fiind vagonul 181 (pe linia 1).
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale tramvaielor
Nenea_titi
Astăzi nu știu ce CH/CA-PPC își făcea veacul prin 3... acum întreb și eu ca să nu mor prost: este permis tramvaielor să meargă fără lămpi spate aprinse? Farurile luminau dar în spate nu s-a aprins decât un bec la frână. În rest nimic...mie dacă nu-mi merge o lampă la mașină pe spate risc amendă. Tramvaiul ăla nu avea nicio lampă aprinsă pe spate, excepție stânga la frânare. La plecare, beznă. Ăla nu primește amendă? Verifică cineva aceste vehicule în depou? Problema văd că apare treptat și la Imperio, acolo am văzut mai grav, o triplă spate nu mergea deloc iar la cealaltă doar frâna. Și probabil semnalul dar cea dreaptă moartă complet nici semnalul. Consider că înainte de ieșirea în cursă, ar trebui verificate luminile. Iar Imperio fiind noi, ar trebui să se rezolve cu garanție. Trist dacă avem tramvaie noi moderne/ modernizate dacă indolența de la vechile vehicule rămâne. Pe principiul: lupul își schimbă părul dar năravul ba. Aici ar fi: avem tramvaie noi, dar infrastructura și mentenanța sunt tot alea vechi. Trist sincer .
Astăzi nu știu ce CH/CA-PPC își făcea veacul prin 3... acum întreb și eu ca să nu mor prost: este permis tramvaielor să meargă fără lămpi spate aprinse? Farurile luminau dar în spate nu s-a aprins decât un bec la frână. În rest nimic...mie dacă nu-mi merge o lampă la mașină pe spate risc amendă. Tramvaiul ăla nu avea nicio lampă aprinsă pe spate, excepție stânga la frânare. La plecare, beznă. Ăla nu primește amendă? Verifică cineva aceste vehicule în depou? Problema văd că apare treptat și la Imperio, acolo am văzut mai grav, o triplă spate nu mergea deloc iar la cealaltă doar frâna. Și probabil semnalul dar cea dreaptă moartă complet nici semnalul. Consider că înainte de ieșirea în cursă, ar trebui verificate luminile. Iar Imperio fiind noi, ar trebui să se rezolve cu garanție. Trist dacă avem tramvaie noi moderne/ modernizate dacă indolența de la vechile vehicule rămâne. Pe principiul: lupul își schimbă părul dar năravul ba. Aici ar fi: avem tramvaie noi, dar infrastructura și mentenanța sunt tot alea vechi. Trist sincer .
- georgica2704
-
Posted:
-
- TPB
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale tramvaielor
TPB
@Nenea_titi pentru astfel de probleme, poți trimite un mail la adresa office@tpbi.ro în care să transmiți ce defecțiuni are tramvaiul (în cazul de față, stopurile) și vei primi un răspuns în aproximativ 1 lună.
@Nenea_titi pentru astfel de probleme, poți trimite un mail la adresa office@tpbi.ro în care să transmiți ce defecțiuni are tramvaiul (în cazul de față, stopurile) și vei primi un răspuns în aproximativ 1 lună.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Costin
@Nenea_titi aproape fiecare mesaj al tau necesita intervenția echipei pentru ca nu depui un minim efort sa postezi in topicul corect sau sa iti fragmentezi ideile in functie de topic. Drept urmare, mai iei un avertisment, pentru incalcarea punctului I.7 din regulament.
@Nenea_titi aproape fiecare mesaj al tau necesita intervenția echipei pentru ca nu depui un minim efort sa postezi in topicul corect sau sa iti fragmentezi ideile in functie de topic. Drept urmare, mai iei un avertisment, pentru incalcarea punctului I.7 din regulament.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Cezar210
Pare-se că vom avea parte de un nou vagon pictat cu graffitti, fiind vorba de 4022 de această dată.
sursa
Pare-se că vom avea parte de un nou vagon pictat cu graffitti, fiind vorba de 4022 de această dată.
Screenshot_20231024_235442_Instagram.jpg (260.65 KB; downloaded 2573 times)
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Cezar210
Pentru și mai multe imagini, accesați acest link de instagram: https://www.instagram.com/reel/CyzMY3AI- ... BiNWFlZA==
Pentru doritori, vagonul circulă în acest moment pe linia 10.
Pentru și mai multe imagini, accesați acest link de instagram: https://www.instagram.com/reel/CyzMY3AI- ... BiNWFlZA==
Pentru doritori, vagonul circulă în acest moment pe linia 10.
- 1689
-
Posted:
-
Re: V3A-93
1689
Atelierele lanseaza conceptul de improspatare a parcului
Spre deosebire de RK, asta dureaza “doar” 8 luni.
LE: se pare, insa, ca toata mai toata recolta ‘99 de V3A n-a fost un an bun… Vad ca multe din anul ala au avut un RK dupa 5 ani.
Cezar210 wrote here:
239 a revenit recent de la URAC la Depoul Victoria, după ce a beneficiat de o cosmetizare. A fost revopsit total și a avut parte de modernizarea interiorului. […]
Atelierele lanseaza conceptul de improspatare a parcului
Spre deosebire de RK, asta dureaza “doar” 8 luni.
LE: se pare, insa, ca toata mai toata recolta ‘99 de V3A n-a fost un an bun… Vad ca multe din anul ala au avut un RK dupa 5 ani.
- 1689
-
Posted:
-
Re: V3A-93
1689
Banuiesc ca aici avem de-a face cu mai multi factori…
Dupa cum se poate observa statistic, intervalul intre RK-uri variaza foarte mult (cel mai probabil avind de-a face si cu calitatea materialelor si manoperei). Sint tramvaie care au avut RK si dupa 5 ani
A face o revizie generala (sau cum vrem s-o numim) la mijlocul perioadei intre doua RK-uri ar insemna ca URAC sa aiba capacitate (si finantare) semnificativ mai mare decit acum…
N-am stat sa pun cap la cap statistici, dar nu cred ca se fac mai mult de 10 RK-uri pe an in momentul de fata.
Nu mi-e foarte clar cit se mai lucreaza la “improspatari” pentru Citaro si este evident ca la troleibuze vorbim de sub cinci unitati pe an…
Fundamental da, parcul de tramvaie n-ar trebui sa treaca doar prin RK-uri (si acestea facute dupa niste criterii pe care eu unul nu reusesc sa le inteleg), dar cred ca aici avem de-a face cu (acelasi) cerc vicios in care se invirte parcul *TB dintotdeauna.
Intretinere periodica deficitara (ca sa nu spun aproape inexistenta), calitatea RK-urilor, exploatare inegala a parcului datorata indisponibilizarilor de lunga durata (si aici se adauga lipsa pieselor de schimb si a consumabilelor). In plus, cel putin la tramvaie pina recent, trebuie sa vorbim si despre calitatea vehiculelor livrate initial.
Desi in ultimii 15-20 de ani s-a investit (in general) in achiztionarea de vehicule de calitate, lipsa intretinerii a dus la imbatrinirea rapida a parcului.
Luca M. wrote here:
Mai multe tramvaie ar trebui sa beneficieze de acest tratament (revopsire completa exterior + interior refacut). Nu trebuie sa se astepte pana se degradeaza rau de tot ca apoi sa-i faca un RK, trebuie sa le mai si intretina pe parcurs, revopsind si inlocuind diferite pe la ele.
Banuiesc ca aici avem de-a face cu mai multi factori…
Dupa cum se poate observa statistic, intervalul intre RK-uri variaza foarte mult (cel mai probabil avind de-a face si cu calitatea materialelor si manoperei). Sint tramvaie care au avut RK si dupa 5 ani
A face o revizie generala (sau cum vrem s-o numim) la mijlocul perioadei intre doua RK-uri ar insemna ca URAC sa aiba capacitate (si finantare) semnificativ mai mare decit acum…
N-am stat sa pun cap la cap statistici, dar nu cred ca se fac mai mult de 10 RK-uri pe an in momentul de fata.
Nu mi-e foarte clar cit se mai lucreaza la “improspatari” pentru Citaro si este evident ca la troleibuze vorbim de sub cinci unitati pe an…
Fundamental da, parcul de tramvaie n-ar trebui sa treaca doar prin RK-uri (si acestea facute dupa niste criterii pe care eu unul nu reusesc sa le inteleg), dar cred ca aici avem de-a face cu (acelasi) cerc vicios in care se invirte parcul *TB dintotdeauna.
Intretinere periodica deficitara (ca sa nu spun aproape inexistenta), calitatea RK-urilor, exploatare inegala a parcului datorata indisponibilizarilor de lunga durata (si aici se adauga lipsa pieselor de schimb si a consumabilelor). In plus, cel putin la tramvaie pina recent, trebuie sa vorbim si despre calitatea vehiculelor livrate initial.
Desi in ultimii 15-20 de ani s-a investit (in general) in achiztionarea de vehicule de calitate, lipsa intretinerii a dus la imbatrinirea rapida a parcului.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Cezar210
Teoretic RK-ul trebuie să se facă la 5 ani sau 300.000 km. Deci da, este bine că unele vagoane au beneficiat de RK după "doar" 5 ani.
1689 wrote here:
Sint tramvaie care au avut RK si dupa 5 ani
Teoretic RK-ul trebuie să se facă la 5 ani sau 300.000 km. Deci da, este bine că unele vagoane au beneficiat de RK după "doar" 5 ani.
📖 Pagination options