Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5579 posts, 1225453 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
13 trenuri nu le iei din raft de la BricoDepot...
P.S.
Nu doar coruptia ucide, ci si incompetenta si neglijenta...iar daca sunt toate trei la un loc dezastrul e garantat...
13 trenuri nu le iei din raft de la BricoDepot...
P.S.
Nu doar coruptia ucide, ci si incompetenta si neglijenta...iar daca sunt toate trei la un loc dezastrul e garantat...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Achizitiile publice se fac conform legii!!!
Fara licitatie sa-ti iei tu de la Astra trenulete de jucarie!
Achizitiile publice se fac conform legii!!!
Fara licitatie sa-ti iei tu de la Astra trenulete de jucarie!
- Claudiu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Claudiu
Buna ziua! Sunt nou pe acest forum. Am nevoie de niste informatii. De unde pot face rost de instructiunile de semnalizare la metoru 004M, instr pt personalul de tractiune nr 201M, manualul de exploatare a trenurilor tip IVA, BM, instructiuni de SSM. Daca ma puteti ajuta, va multumesc din suflet.
Buna ziua! Sunt nou pe acest forum. Am nevoie de niste informatii. De unde pot face rost de instructiunile de semnalizare la metoru 004M, instr pt personalul de tractiune nr 201M, manualul de exploatare a trenurilor tip IVA, BM, instructiuni de SSM. Daca ma puteti ajuta, va multumesc din suflet.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
bercenicity
004M - varianta 1985
http://documents.tips/download/link/ins...are-metrou
004M - varianta 1985
http://documents.tips/download/link/ins...are-metrou
documents.tips_instructia-semnalizare-metrou.pdf
documents.tips_instructia-semnalizare-metrou.pdf (13.22 MB; downloaded 228 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Nu stiu pe ce lume traiesc cei de la Metrorex, dar un A/C nu se foloseste non-stop, ci FIX doar vara si doar atunci cand este cald. Pe logica lor nu ar trebui sa cumpere nimeni aparate de A/C pentru locuinte, ci sa rabde cu stoicism, ca va trece perioada respectiva...
Iar 25.000 euro in plus, sa fie cu iertare, la peste 1mil euro vagonul, nu mi se pare un capat de tara.
In fine, detalii...Dar asta este conceptie "a la Videanu"
De ce nu avem aer conditionat in metrou:
Managementul Metrorex considera ca introducerea climatizarii in trenuri ar imbunatati confortul termic asigurat pasagerilor doar pentru o perioada de 2 luni/an, in perioada de vara si numai in timpul orelor de varf de trafic (7:00-9:00 si 16:00-20:00) -
Nu stiu pe ce lume traiesc cei de la Metrorex, dar un A/C nu se foloseste non-stop, ci FIX doar vara si doar atunci cand este cald. Pe logica lor nu ar trebui sa cumpere nimeni aparate de A/C pentru locuinte, ci sa rabde cu stoicism, ca va trece perioada respectiva...
Iar 25.000 euro in plus, sa fie cu iertare, la peste 1mil euro vagonul, nu mi se pare un capat de tara.
In fine, detalii...Dar asta este conceptie "a la Videanu"
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
mcosmin
sab, gresesti.
In subteran temperatura e cam aceiasi fie ca e vara, fie ca e iarna. Variatia de temperatura din tren se datoreaza numarului de calatori din tren, nu ce se intampla dupa 5-6 metri de pamant. Un tren de metrou are, practic, microclimatul lui.
Daca se instaleaza aer conditionat, acesta va fi folosit doar la orele de varf, indiferent de anotimp. Problema e cu dus si intors.
Ventilatia fortata, cel putin cea din Bombardiere, face fata cu succes la orele de varf, daca ar fi pornita la maxim, cea ce rar se intampla.
sab, gresesti.
In subteran temperatura e cam aceiasi fie ca e vara, fie ca e iarna. Variatia de temperatura din tren se datoreaza numarului de calatori din tren, nu ce se intampla dupa 5-6 metri de pamant. Un tren de metrou are, practic, microclimatul lui.
Daca se instaleaza aer conditionat, acesta va fi folosit doar la orele de varf, indiferent de anotimp. Problema e cu dus si intors.
Ventilatia fortata, cel putin cea din Bombardiere, face fata cu succes la orele de varf, daca ar fi pornita la maxim, cea ce rar se intampla.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
Eu tot nu inteleg o treaba. Ok, de ce un ventilator nu face fata si ne trebuie neaparat aer conditonat ? Atât am vrurt sa spun, nu doresc sa merg mai departe cu rationamentul.
Eu tot nu inteleg o treaba. Ok, de ce un ventilator nu face fata si ne trebuie neaparat aer conditonat ? Atât am vrurt sa spun, nu doresc sa merg mai departe cu rationamentul.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Pai ventilatorul face doar curent, care da o falsa impresie de racoare. Temperatura chiar nu se schimba, nu are cum, pe masurate, atata timp cat caldura ramane tot acolo, in spatiu inchis.
In schimb A/C chiar raceste aerul si scoate caldura afara.
@mcosmin Asa spun si comentariile la articol, ca ar trebui folosit zilnic, pentru ca zilnic este "canicula" la ora de varf. Deci nu s-ar folosi numai 2 luni pe an. Si nu am pus eu comentariile...
Pai ventilatorul face doar curent, care da o falsa impresie de racoare. Temperatura chiar nu se schimba, nu are cum, pe masurate, atata timp cat caldura ramane tot acolo, in spatiu inchis.
In schimb A/C chiar raceste aerul si scoate caldura afara.
@mcosmin Asa spun si comentariile la articol, ca ar trebui folosit zilnic, pentru ca zilnic este "canicula" la ora de varf. Deci nu s-ar folosi numai 2 luni pe an. Si nu am pus eu comentariile...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
shoppy
Mcosmin, nu ai dreptate, temperatura variaza si in metrou, e adevarat ca ai o inertie mult mai mare dar asta se datoreaza faptului ca esti la subteran si nu tine de tipul vehiculului, oricum, iarna poti sa stai cu geaca pe tine iar vara se poate sa fi in tricou/bermude si sa mori de cald. Bine, daca ai aglomeratie creste si umiditatea si de aceea disconfortul e mult mai accentuat dar asta nu inseamna ca daca nu e aglomeratie si mergi cu geamul deschis la 80km/h gata, nu mai e disconfort, problema rezolvata.
Andrei, tu la masina ai AC sau mergi cu ventilatorul/geamul deschis?
Mcosmin, nu ai dreptate, temperatura variaza si in metrou, e adevarat ca ai o inertie mult mai mare dar asta se datoreaza faptului ca esti la subteran si nu tine de tipul vehiculului, oricum, iarna poti sa stai cu geaca pe tine iar vara se poate sa fi in tricou/bermude si sa mori de cald. Bine, daca ai aglomeratie creste si umiditatea si de aceea disconfortul e mult mai accentuat dar asta nu inseamna ca daca nu e aglomeratie si mergi cu geamul deschis la 80km/h gata, nu mai e disconfort, problema rezolvata.
Andrei, tu la masina ai AC sau mergi cu ventilatorul/geamul deschis?
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Florinds
Caldura nu ar fi o problema, asa cum ati zis si voi, sunt cateva grade diferenta, nu e mare lucru.
Insa cel putin vara simt o umezeala mult crescuta si nu cred ca aerul fortat se compara cu cel conditionat.
Aerul fortat nu scoate umezeala.
Caldura nu ar fi o problema, asa cum ati zis si voi, sunt cateva grade diferenta, nu e mare lucru.
Insa cel putin vara simt o umezeala mult crescuta si nu cred ca aerul fortat se compara cu cel conditionat.
Aerul fortat nu scoate umezeala.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
Asa cum s-a spus si mai sus nu comparam masina cu metroul datorita diferentelor de temperatura din exterior.
Imi trebuie un sistem care sa recircule aerul, sa-l imbunatateasca eventual dar sa nu-l raceasca. Metroul nu e un autoturism care merge cu un soare de 45* deasupra
In esenta eu leg menatal notiunea de AC de un sistem care-mi sufla in incapere aer racit. Ori eu nu de aer racit am nevoie in esenta, ci de un aer care sa vina cu oarece viteza si eventual neumidificat.
Asa cum s-a spus si mai sus nu comparam masina cu metroul datorita diferentelor de temperatura din exterior.
Imi trebuie un sistem care sa recircule aerul, sa-l imbunatateasca eventual dar sa nu-l raceasca. Metroul nu e un autoturism care merge cu un soare de 45* deasupra
In esenta eu leg menatal notiunea de AC de un sistem care-mi sufla in incapere aer racit. Ori eu nu de aer racit am nevoie in esenta, ci de un aer care sa vina cu oarece viteza si eventual neumidificat.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Cand sunt multi oameni, automat se acumuleaza caldura. Daca aceasta caldura nu este scoasa din vagoane, n-am facut nimic. Intrebarea este daca acum se scoate sau este un simplu ventilator.
Cand sunt multi oameni, automat se acumuleaza caldura. Daca aceasta caldura nu este scoasa din vagoane, n-am facut nimic. Intrebarea este daca acum se scoate sau este un simplu ventilator.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Umezeala este necesara in aer, altfel nu poti respira. Umezeala trebuie sa fie tinuta sub control, cea ce e cam greu, avand in vedere ca metroul din Bucuresti este intr-o zona nisipoasa si plina de apa.
Daca ventilatorul baga aer in tren, automat aerul care este in tren va fi fortat afara - cu tot cu umezeala (de aia ii zice ventilatie fortata), altfel trenul ar exploda. Nu se pune problema de aer conditionat, ci se pune problema de a avea acel biet ventilator pornit, si la o turatie adaptata numarului de calatori. Ori eu in Bombardiere cel putin, nu vad sa se tina seama de cati oameni sunt inauntru, de cele mai multe ori ventilatia este data la minim, abia o simti daca pui degentul peste gurile de ventilatie din tavan.
In rarele momente cand este data la maxim, se simte ca isi face treaba si este confortabil in metrou, chiar si in aglomeratie.
CAF-urile stau prost la capitolul ventilatie fortata, probabil de asta le-au comandat cu geamuri rabatabile inca de la inceput.
Ideea mea care o propusesem la un moment dat este sa se schimba un soft pe undeva care sa comande automat sistemul de ventilatie. Trenul stie (aproximativ) cati calatori sunt in el, caci la aglomeratie se vede ca merge mai incet. Asa poate se face un sistem care sa comute ventilatorul in functie de cati oameni sunt inauntru. Acum nu stiu daca o fi posibil asa ceva, dar poate pentru urmatoarea comanda de trenuri se poate pune special ceva de genul asta.
PS: atmosfera este incalzita de pamant, nu invers.
Umezeala este necesara in aer, altfel nu poti respira. Umezeala trebuie sa fie tinuta sub control, cea ce e cam greu, avand in vedere ca metroul din Bucuresti este intr-o zona nisipoasa si plina de apa.
Daca ventilatorul baga aer in tren, automat aerul care este in tren va fi fortat afara - cu tot cu umezeala (de aia ii zice ventilatie fortata), altfel trenul ar exploda. Nu se pune problema de aer conditionat, ci se pune problema de a avea acel biet ventilator pornit, si la o turatie adaptata numarului de calatori. Ori eu in Bombardiere cel putin, nu vad sa se tina seama de cati oameni sunt inauntru, de cele mai multe ori ventilatia este data la minim, abia o simti daca pui degentul peste gurile de ventilatie din tavan.
In rarele momente cand este data la maxim, se simte ca isi face treaba si este confortabil in metrou, chiar si in aglomeratie.
CAF-urile stau prost la capitolul ventilatie fortata, probabil de asta le-au comandat cu geamuri rabatabile inca de la inceput.
Ideea mea care o propusesem la un moment dat este sa se schimba un soft pe undeva care sa comande automat sistemul de ventilatie. Trenul stie (aproximativ) cati calatori sunt in el, caci la aglomeratie se vede ca merge mai incet. Asa poate se face un sistem care sa comute ventilatorul in functie de cati oameni sunt inauntru. Acum nu stiu daca o fi posibil asa ceva, dar poate pentru urmatoarea comanda de trenuri se poate pune special ceva de genul asta.
PS: atmosfera este incalzita de pamant, nu invers.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Normal, umiditatea ar trebui sa fir undeva intre 50 si 75%.Problema este ca o umiditate de 70% (sa zicem) se simte intr-un fel la 20 grade si altfel la 35 grade...Deci "reglajul" este complicat, trebuie o statie. Cam ce este in cladirile de birouri.
Normal, umiditatea ar trebui sa fir undeva intre 50 si 75%.Problema este ca o umiditate de 70% (sa zicem) se simte intr-un fel la 20 grade si altfel la 35 grade...Deci "reglajul" este complicat, trebuie o statie. Cam ce este in cladirile de birouri.
📖 Pagination options