Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasaj suprateran Metalurgiei (parte din inelul median) (FINALIZAT decembrie 2023)

 

Topic: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului

294 posts, 60060 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 21
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului shoppy

Este o pilă, piloni sunt cei care susțin cabluri.

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului survola

Asa este, ai dreptate,  pila este decofrată.  :)

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului danutzu_2910

Astazi au aparut primele grinzi metalice pe prima deschidere dinspre Kafluand!!
Probabil montate azinoapte?

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului ByOnu

Acum o saptamana mi-a aratat cineva care conduce zilnic prin zona niste fotografii cu pilonii turnati. Aratau rau, cu crapaturi, zone vizibile de intalnire a betonului cu granulatii diferite, etc. Zonele respective au fost luate la mistrie si acoperite cu ciment.

Atat de tare ma intereseaza subiectul acestui pasaj dupa ce au scos tramvaiul din ecuatie, incat nici nu am cerut fotografiile.

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului Daddy

danutzu_2910 wrote here:
Astazi au aparut primele grinzi metalice pe prima deschidere dinspre Kafluand!!
Probabil montate azinoapte?

Da, azi noapte a fost agitatie. Venisera inclusiv cei de la managementul traficului care umblau la firele aeriene, semaforizarea trecuse pe intermitent. Saptamana asta au si asfaltat in jurul pilei de care se vorbea mai sus (din dreptul autobazei), cred ca poate reveni in bune conditii pe acea pozitie fosta trecere de pietoni.

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului Andrei98

ByOnu wrote here:
Acum o saptamana mi-a aratat cineva care conduce zilnic prin zona niste fotografii cu pilonii turnati. Aratau rau, cu crapaturi, zone vizibile de intalnire a betonului cu granulatii diferite, etc. Zonele respective au fost luate la mistrie si acoperite cu ciment.

Atat de tare ma intereseaza subiectul acestui pasaj dupa ce au scos tramvaiul din ecuatie, incat nici nu am cerut fotografiile.

Și nu doar pe piloni a fost așa, ci și la pereții rampei. După ce se usca betonul turnat și în decofrau sprijineau panourile peste crăpături până veneau să dea cu ciment peste. Sa nu mai zic și de felul cum au făcut devierile denivelate și înghesuite și chiar în drumul lucrărilor.

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului Daddy

In aceasta noapte continua montarea grinzilor metalice pe partea vestica a pasajului. Se trece astfel de acea pila din fata autobazei, continuandu-se practic pana in marginea intersectiei.

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului survola

Din ce am văzut,  grinzile vor fi nituite intre ele, nu sudate.

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului subway guru

Poduri nituite de la razboi incoace n-am mai vazut, in zilele noastre se folosesc imbinari cu suruburi de inalta rezistenta.

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului thor5

Andrei98 wrote here:
ByOnu wrote here:
Acum o saptamana mi-a aratat cineva care conduce zilnic prin zona niste fotografii cu pilonii turnati. Aratau rau, cu crapaturi, zone vizibile de intalnire a betonului cu granulatii diferite, etc. Zonele respective au fost luate la mistrie si acoperite cu ciment.

Atat de tare ma intereseaza subiectul acestui pasaj dupa ce au scos tramvaiul din ecuatie, incat nici nu am cerut fotografiile.

Și nu doar pe piloni a fost așa, ci și la pereții rampei. După ce se usca betonul turnat și în decofrau sprijineau panourile peste crăpături până veneau să dea cu ciment peste. Sa nu mai zic și de felul cum au făcut devierile denivelate și înghesuite și chiar în drumul lucrărilor.

Într-adevăr betoanele turnate arată cam rău. Nu îngrozitor de rău, dar cam mediocru (am văzut situații și mai grave, credeți-mă). Acele "granulaţii" și "crăpături" se numesc tehnic segregări (ale elementelor constituente ale betonului). Adică părțile grele=agregatele (=pietrișuri) "cad la fund" iar laptele de ciment rămâne deasupra, ca zahărul în cafea. Cauzele pot fi multiple, și de obicei sunt și cumulate (adică mai multe greșeli mici în cascadă duc la astfel de situații).
Cauza cea mai des întâlnită este înălțimea prea mare de turnare și viteza prea mare "la trompă" a jetului de beton. Atât de mare încât betonul e deja segregat înainte să atingă cofrajul. Dar situația asta poate fi corectată dacă se iau măsuri specifice pe care le voi descrie mai jos.
Culoarea gri închis sugerează un dozaj mare de ciment (cam mult ciment), textura nisipoasă a suprafețelor betonului sugerează un raport apa-ciment A/C mic, precum și lipsa unor aditivi superplastifianţi pentru o lucrabilitate (=fluiditate) mai bună a betonului. Foaia cofrantă (partea cofrajului care ţine betonul la poziție) pare a fi de tip TEGO, ceea ce a e bine, dar nu îmi dau seama cât de bine a fost preparată (dacă a fost unsă cu substanţe specifice de tip Decoflor înainte de turnare).
Deasemenea, nu am văzut pervibratori pentru betoane (tip lance, de cofraj, etc) și nu îmi dau seama cât de bine a fost vibrat betonul după turnare. O altă cauză posibilă poate fi și decofrarea prematură (că Dorel nu a auzit de contracția de uscare a betonului) și a decofrat totul după 2 zile dintr-un simplu exces de zel.

Ca să pună capac la toată situația, Dorel de pe șantier a mascat toate segregările cu niște "maclavais" (scuzați expresia!) făcut rapid la mistrie și șpaclu. Asta este poate cea mai mare greșeală din tot lanțul acesta de mici greșeli. Astfel de segregări se repară de obicei prin injectarea unor substanțe dedicate de tip mortare , create de firme specializate (Sika, Hilti, etc), care sunt calculate si dozate în funcție de betonul ţintă (în funcție de clasa betonului, rezistenţă, agresivitate, gelivitate, etc).
Astfel de segregări nu se maschează cu un chit chior, deoarece sunt defecte structurale și trebuiesc tratate cu seriozitate și profesionalism, nu cu Doreli. Mai ales în condițiile date, în care acele betoane rămân aparente, nu sunt acoperite cu termoizolații și tencuieli groase protectoare. Chitul acela va îngheța și va cădea după prima iarnă, și astfel va agrava (va mări) și mai mult defectele structurale.

Păi și de ce nu au folosit mortare adecvate? Pentru că sunt foarte scumpe, implică timp și specialiști pentru rețetă și manoperă. Pentru că e scump sa te duci la doctor, mai bine te tratezi cu alifie chinezească.  :no:

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului Daddy

Imbinarile arata asa (poza de azi de la fata locului, sper ca se vede bine dupa redimensionare imagine si nu a afectat calitatea):

IMG-20220804.jpg (645.79 KB; downloaded 1974 times)

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului andrei11

Alea sunt şuruburi, NU nituri ! Se observă de la distanţă !
Detaliu de la poza ta:
po.jpg (14.34 KB; downloaded 1937 times)

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului survola

Mă scuzați, eram în mașină la ora 22.
Esența este că nu vor fi suduri. Aceasta mi s-a părut a fi ceva ce nu se discutase.

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului Daddy

andrei11 wrote here:
Alea sunt şuruburi, NU nituri ! Se observă de la distanţă !
Detaliu de la poza ta:

Exact, m-a intrigat subiectul discutat mai sus cu o zi inainte si m-am dus sa-l 'vizitez' - o imagine face cat 1000 de cuvinte. Au inceput pregatiri si pe partea estica in vederea montarii grinzilor, probabil tot in noptile de weekend va fi actiune - in mod normal cand e traficul mai scazut. Avem totusi parca mai putini lucratori aici de la inceperea lucrarilor la Pasajul Unirii...

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 21
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasaj suprateran Metalurgiei (parte din inelul median) (FINALIZAT decembrie 2023)  • 
Choose destination

Since our 2301 forum members have written 422640 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use