Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Despre inelul median - "autostrada suspendata"

500 posts, 208667 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

mihai_tomaro wrote:
In mare parte urmeaza traseul unei cai ferate, deci nu are impact negativ prea mare aspura frumusetii zonei, interesant va fi cum traverseaza Iuliui Maniu ( ca design, ca acolo sunt multi locuitori) si cum se leaga cu Soseaua Colentina (si acolo densitate mare). Deasemena de urmarit cum o sa rezolve la podul CF care e langa Herastrau, acolo e destul de "stramt". din punctul meu de vedere e o idee buna.
Problema cu constructia de autostrazi in zonele foarte populate, de genul Iuliu Maniu, Colentina etc. nu e ca vor strica frumusetea zonei (ce  :evil: 'ului de frumusete e acolo?), ci faptul ca automobilele care vor circula pe autostrada trebuie sa plece si trebuie sa se opreasca undeva, deci cu alte cuvinte totul depinde de capacitatea arterelor "locale" existente de a prelua traficul de pe aceasta autostrada. Dar in multe cazuri aceasta capacitate e deja depasita. Si datorita fenomenului de cerere latenta, e clar ca prezenta unei autostrazi prin asemenea zone va favoriza folosirea autoturismului propriu, fiindca fiecare cetatean va crede ca "mai e loc pe strazi" pentru inca o masina: respectiv, cea proprie. Asta e problema.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

MNP wrote:
PS Am avea o sansa in plus, daca ar veni chinezii aia si cu omuletii lor din China.
N-am avea nicio sansa, ne-am afunda si intr-un mai mare Bok decat suntem acum.

Chinezii au realizat lucruri extraordinare la ei acasa sub conducerea de fier a Partidului Comunist Chinez inspirata de doctrinele tovarasului Mao, tot asa cum s-au facut si la noi maretele realizari bazate pe "indicatiile pretioase" ale Carmaciului nostru priceput la toate.

In restul lumii civilizate, unde s-au dus chinezii sa construiasca ceva au dat-o in bara, iar ce au facut au facut un chix, fiindca lumea libera nu asculta de "indicatii pretioase", ci se bazeaza pe contracte si pe specialisti carora nu le cad chilotii cand incepe un dictator sa tipe la ei. Dupa parerea mea, chinezii ar fi un dezastru total...

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata mihai_tomaro

am lucrat personal cu chinezi, ce-i drept in alt domeniu. intradevar la 2 muncitori trebuie un supervizer, dar daca stii sa-i "asezi in pagina" faci lucruri extraordinare. au si ei minti luminate, ce-i drept putine ca procent din populatie, dar sigur se pot face lucruri bune. Cazul vendorului de mobile ZTE, locul 4 in lume la vanzari. Nu zice nimeni ca-s super de top, dar nu faci centrala atomica, faci o amarata de sosea, deci poti pune compatrioti seriosi sa supervizeze. parerea mea.
ideea e nu musai de a face cu ei, si de a face cu banii lor, normal contra unor costuri, care zic doar ca merita a fi puse in balanta. decat sa dai la alde baronii nostri locali, mai bine dai un contract cinstit cui ofera raport bun calitate/pret.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata shoppy

Pai daca orice strada noua e un pas inapoi pentru transportul in comun atunci transportul in comun nu se poate promova decat prin masuri radicale, gen interzicerea masinilor personale pe anumite bulevarde, chestie care sigur n-o sa se intample niciodata.
Tot ce ne ramane este sa speram ca odata cu cresterea numarului strazilor aglomeratia pe ele o sa mai scada, deci transportul in comun se va bucura de mai mult spatiu de miscare, deci calitatea lui va creste si, combinat cu o campanie publicitara desteapta/servicii superioare pentru calatori, numarul clientilor va creste si el.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata subway guru

@mihai_tomaro:
Nu confunda 'buleftronicele manafacturite de chinezi la ei acasa' cu constructiile 'chinezesti' de overseas...
Pot sa-ti dau doua 'exemple concludente':
1. singurul loc unde s-au 'infiltrat' chinezii 'in lumea libera' e metroul din Singapore, si sarmanii de singaporezi nu mai stiu acum cum sa se scuture de 'paduchi'...
2. in Europa, erau cat pe ce sa se captuseasca cu aceleasi 'ploshnitze' polonezii la metroul din Varsovia, dar 's-au trezit la timp' si au evitat 'de justetze' dezastrul...preferandu-i pe 'otomanii' de la Dogush...
In rest 'China town rulezz', dar numai in ghetoul de la Dragonul Roshu...

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

shoppy wrote:
Pai daca orice strada noua e un pas inapoi pentru transportul in comun atunci transportul in comun nu se poate promova decat prin masuri radicale, gen interzicerea masinilor personale pe anumite bulevarde, chestie care sigur n-o sa se intample niciodata.
Tot ce ne ramane este sa speram ca odata cu cresterea numarului strazilor aglomeratia pe ele o sa mai scada, deci transportul in comun se va bucura de mai mult spatiu de miscare, deci calitatea lui va creste si, combinat cu o campanie publicitara desteapta/servicii superioare pentru calatori, numarul clientilor va creste si el.
Cred ca n-ai inteles ce am vrut sa spun, sau poate nu m-am exprimat eu suficient de clar. Transportul public nu poate fi promovat "cu biciul" decat intr-o societate totalitara. Am avut experienta asta in anii '80, si nu cred ca ne mai trebuie. Indiferent ce am face si oricat "ne-am da peste cap", transportul public nu va fi niciodata mai comfortabil decat masina proprie, dar prin masuri adecvate, puse cu succes in aplicare in numeroase tari "occidentale" spre care si noi tindem poate deveni mai rapid, mai ieftin, si implicit mai atractiv decat cel auto, cel putin in unele zone ale orasului. Aici e cheia.

Daca descurajezi transportul auto fara o promovare "reala" a celui public, chiar si la masochismul majoritatii bucurestenilor, mi-e teama ca se va ajunge la manifestatii de strada, si pe buna dreptate. Nu poti sa interzici ceva fara sa oferi o alternativa mai buna.

In mesajul anterior am vrut sa spun ca aceasta autostrada, asa cum apare ea in planurile de acum, mi se pare o ineptie. La inceput, credeam ca Dr. Oetker vrea sa gandeasca autostrada asta ca un fel de "inel exterior" gandit in special pentru traficul de tranzit, dupa modelul centurii. Dar "chestia asta" care o vad in planurile de aici e clar ca va incuraja transportul individual intraurban, ceea ce e o problema, fiindca cei care vor fi "tentati" sa foloseasca aceasta "autostrada" pentru calatorii de acest gen trebuie sa plece si sa se opreasca intr-un loc undeva in oras, deci vor trebui sa foloseasca macar partial arterele existente.

Dar majoritatea arterelor "locale" de acces in aceasta presupusa autostrada sunt deja supra-aglomerate sau oricum tot in directia asta tind din cauza altor proiecte de devoltare rutiera. Deci e de asteptat ca traficul pe aceste artere se va inrautati, in nici un caz nu se va fluidiza asta apropo de ce ziceam in mesajul anterior din topic in legatura cu "cererea latenta".

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

Inca ceva, apropo de constructia de "autostrazi", supralargiri etc. prin oras: eu am o placere sadica cand vad ca tot ce s-a facut in materie de infrastructura in oras de vreo 50 de ani incoace si-a gasit justificarea in faptul ca ar fi fost vorba de o modernizare, fluentizare, simplificare a traficului. Dar, surpriza! Traficul nu face altceva de 50 de ani decat sa devina tot mai primitiv (vezi nivelul de pregatire si comportamentul participantilor), tot mai greoi, tot mai complicat (vezi sensurile unice).

Chiar nu isi da seama nimeni ca directia este de la inceput gresita? Nu poti face autostrada dintr-un oras, ca sa dai fiecarui cetatean satisfactia de a calatori cu propriul automobil. Traficul este pentru om, nu omul pentru trafic. Singura rezolvare este un transport public atractiv, URMATA de o descurajare a folosirii aututurismului personal.

Si apropo de asta, mie imi place foarte mult de un nene australian pe nume Robert Risson: uite ce spunea nenea asta pe vremea cand era la mare voga desfiintarea liniilor de tramvai in lumea "civilizata" pe motiv ca incurca traficul:
The basic traffic problem is moving people, or goods, and not, as commonly and erroneously supposed, moving vehicles.... [A] traffic count taken by the Town and Country Planning Board in 1947 showed that in the heaviest half-hour of the peak Swanston Street trams carried 5,472 southbound passengers over Princes Bridge on one track, while in the same half-hour two lanes of motor cars and taxis carried 727 people, including the drivers.... It is therefore apparent that public transport is by far the most economical user of street space when considered in relation to the number of passengers for which it caters.
---Major-General Robert Risson, Journal of the Institute of Transport (Australian section)

Nu e nici o mare "filozofie" in acest citat, dar surprinzator e faptul ca asa punea problema in 1955 :!: De aici se cam vede nivelul de "inapoiere" in gandire a dragului nostru primar (si probabil si a altor asa-zisi specialisti), cand dadea din gura spunand ca in opinia lui singura modalitate de fluidizare a traficului in Capitala e autostrada zburatoare.

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata GAC

In initiativa asta a lui oprescu de a face autostrada visurilor umede, el se gandeste cel mai probabil la castigarea mandatului urmator, nu la adevarata fluidizare a traficului. Pe de o parte trebuie sa intelegem ca cei mai multi oameni isi doresc sa mearga cu masina mica, asa de moft, ca le place, fiindca ei asociaza mersul cu masina cu un statut social, chiar daca fac 2 ore dus si tot atatea la intors, si implicit mult mai mult decat daca ar exista un transport public bine pus la punct, gen metrou usor sau culoare unice. Oamenii astia, asata vor, masina mica, chiar daca in acest oras este ineficienta si foarte scumpa, el doar raspunde cererii manifestate de bucuresteni. Adevarata problema eu cred ca este MENTALITATEA poporului. Ce-i drept, dupa 50 de ani de comunism, unde toti erau "la fel", acum fiecare nu mai stie cum sa fie mai cu mot, iar unii vad acest mot, in masina mica. Pot sa spun ca aceasta mentalitate din pacate se regaseste si la cei mai tineri, care nu au apucat "vremurile de aur".  
Deci primarul ofera ceea ce i se cere. Chiar daca sunt si destui care si-ar dori un transport public pus la punct, ideea de a merge fiecare cu masina, este mult mai frumoasa, chiar daca este impractica.
Peste acestea, inceperea unui asemenea proiect maret va fi mult mai apreciata de public decat imbunatatirea conditiilor de transport public. Mai mult, daca se va incerca sustinerea transpotului public, prin metode mai dure (care de altfel ar fi si solutia), gen amenzi usturatoare pentru cei ce intra pe culoarul unic, sau circula pe linia de tramvai, este foarte posibil ca numarul de votanti sa scada, iar oprescu nu vrea asta.
Acum, nu exclud nici posibilitatea ca inceperea efectiva a lucrarilor sa reprezinte programul electoral pentru 2012, dar nici posibilitatea ca proiectul sa fie abandonat dupa castigarea/pierderea alegerilor, sau ca marimea proiectului sa fie diminuata ( sa se faca doar in zona A3, Pipera DN1, pana la Soseaua Colentina).

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata mihai_tomaro

total de acord cu mentalitatea, insa nici nu ai alterativa viabila la masina mica. acolo unde nu ai metrou, iei ratb, si in afara de vreo cateva culoare unice gen 41 care imi vine in minte, mergi tot pe unde ai merge cu masina mica, ba putin limitat de traseul autobuzului, si deci faci la fel sau putin mai mult timp. pune la asta confortul, da confortul, dat de masina mica si ai sa vezi ca bucrestenul tanar nu prea vrea sa ajunga la munca transpirat sau orpilat de ce vede in jur. asta e, si eu imi doresc enorm transport in comun decent, pt ca ies mai ieftin si nici nu mai caut loc de parcare, dar deocamdata in bucuresti suntem departe de adevar. hai sa discut un exemplu concret. ia o dominisoara cu varsta medie a tineretii, 25 de ani, trimite-o de la piata rahova in pipera. mai intai 32 sau 139 ...disconfor fizic si psihic, apoi metrou ok, insa de acolo pana la job sunt portiuni mari pur si simplu fara trotuar. timp? dublu! iei masina sau nu?

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Dominatrix

@GAC si @mihai_tomaro: E limpede ca transportul public nu poate fi niciodata mai confortabil decat cel privat, dar beneficiile primului fata de al 2'lea sunt evidente intr-un oras aglomerat ca Bucurestiul. Dar atat timp cat serviciile de transport public vor continua sa fie o BATAIE DE JOC la adresa publicului calator, orice idee de incurajare a acestuia in detrimentul masinii personale ramane o mare aberatie. Si de 20 de ani nu vad pe nimeni sa "ia taurul de coarne" in aceasta problema.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata laurashgeo

Sa va povestesc eu cum se incurajeaza transportul in comun in Belgia.
Astazi cand mi-am cumparat abonamentul lunar pentru liniile de autobuz din Liege am vazut un anunt foarte interesant. Daca renunti la masina personala, dupa ce o vinzi iei de la Politie dovada ca nu mai ai alta masina in familie si primesti cadou de la TEC(firma de transport in comun) abunament la autobuz pentru 3 ani pentru toata familia!!
In conditiile in care abonamentul lunar este 33euro, daca renunti la masina in urmatorii 3 ani primesti cadou in jur de 3000 euro de persoana! La o familie de 3-4 persoane daca mai scazi si cheltuielile pe care le implica detinerea unei masini(RCA+ITP+impozit~1000euro/an) plus combustibilul parca chiar iti doresti sa mergi cu autobuzul.
Insa in centrul orasului exista benzi separate pentru autobuze, benzi pe care nu am mai vazut decat Salvarile si din cand in cand Politia.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Techno

Si daca vrei sa mergi in afara orasului, la un picnic ceva, la tara sau in Olanda, cum faci? Inchiriezi masina?

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata mihai_tomaro

Techno wrote:
Si daca vrei sa mergi in afara orasului, la un picnic ceva, la tara sau in Olanda, cum faci? Inchiriezi masina?

pai ce crezi ca e asa usor sa iei moca 3000 de euro? suferi, asta e raspunsul :)

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata subway guru

Pentru 'turul Belgiei sau Olandei' n-ai nevoie decat de o bicicleta... :lol:  :lol:  :lol:

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2463 forum members have written 438144 posts in 5485 topics and 524 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use