Topic: Titluri de călătorie și sisteme de acces
1845 posts, 447925 views
📖 Pagination options
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
URANUS
B365.RO
http://www.b365.ro/mobi/abonamente-stud...45122.html
Metrorex: ABONAMENTELE la METROU pentru STUDENŢI vor fi emise în TOATE STAŢIILE
ABONAMENTE METROU STUDENŢI: Metrorex anunţă că, în decursul acestui an, va moderniza sistemul de taxare astfel încât elevii și studenții să își poată face abonamente în toate stațiile de metrou.
B365.RO
http://www.b365.ro/mobi/abonamente-stud...45122.html
Metrorex: ABONAMENTELE la METROU pentru STUDENŢI vor fi emise în TOATE STAŢIILE
ABONAMENTE METROU STUDENŢI: Metrorex anunţă că, în decursul acestui an, va moderniza sistemul de taxare astfel încât elevii și studenții să își poată face abonamente în toate stațiile de metrou.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
Florinds
Pot sa foloseasca ce model vor, chiar nu ma intereseaza daca e UE, Coreea de N sau SUA, pentru un singur leu platit in plus vreau sa vad o imbunatatire a conditiilor si nu sa se acopere o crestere a cheltuielilor cu salariile sau sa am eu satisfactia ca nu mai sunt in pierdere.
Cresterea salariilor trebuie acoperita de cresterea productivitatii muncii, adica sa termini treaba mai repede, sa consumi mai putina materie prima etc.
Pot sa foloseasca ce model vor, chiar nu ma intereseaza daca e UE, Coreea de N sau SUA, pentru un singur leu platit in plus vreau sa vad o imbunatatire a conditiilor si nu sa se acopere o crestere a cheltuielilor cu salariile sau sa am eu satisfactia ca nu mai sunt in pierdere.
Cresterea salariilor trebuie acoperita de cresterea productivitatii muncii, adica sa termini treaba mai repede, sa consumi mai putina materie prima etc.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
mcosmin
Ahhhh
Am inteles acum. Tu esti din categoria celor care sunt de parere ca e ok sa traim cu 2 lei pe luna.
Gata. Acum chiar am incheiat discutia. Ca o dam in alta parte.
Ahhhh
Am inteles acum. Tu esti din categoria celor care sunt de parere ca e ok sa traim cu 2 lei pe luna.
Gata. Acum chiar am incheiat discutia. Ca o dam in alta parte.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
Florinds
Daca intelegi dupa cum te si exprimi...
Daca intelegi dupa cum te si exprimi...
- aztec
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
aztec
Poate ma lamureste cineva, ca poate stiam eu gresit.
Metrorex are doua bugete, unul de exploatare si unul de investitii.
Din cate stiu, cel de investitii nu se face din incasari, ci din alocari bugetare guvernamentale(buget sau credite luate prin minister).
Cheltuielile de exploatare cred ca se face si din incasari nu doar din bugetul de stat.
Ultimele date despre metrorex, venituri-cheltuieli. Cele salariale sunt cam 50% din buget. Cheltuielile cu bunuri si servicii cam 40%
http://www.metrorex.ro/Resurse/Organiza...IFICAT.pdf
Poate ma lamureste cineva, ca poate stiam eu gresit.
Metrorex are doua bugete, unul de exploatare si unul de investitii.
Din cate stiu, cel de investitii nu se face din incasari, ci din alocari bugetare guvernamentale(buget sau credite luate prin minister).
Cheltuielile de exploatare cred ca se face si din incasari nu doar din bugetul de stat.
Ultimele date despre metrorex, venituri-cheltuieli. Cele salariale sunt cam 50% din buget. Cheltuielile cu bunuri si servicii cam 40%
http://www.metrorex.ro/Resurse/Organiza...IFICAT.pdf
- misterr
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
misterr
Metrorex cumpără cartele de 10 mil. €. Unele din ele, pentru un sistem de acces la metrou INEXISTENT
Metrorex pregăteşte modificări de anvergură pentru cei care călătoresc cu metroul. Astfel, în acest an, compania de transport intenţionează să schimbe porţile de acces la metrou astfel încât călătorii să aibă mai multe modalităţi de plată a călătoriei, atât cu cartele magnetice, cât şi cu carduri contactless reîncărcabile şi carduri contactless ultralight termosensibile. Numai că înainte cu mult ca noul sistem de acces la metrou să existe, Metrorex s-a apucat să cumpere cartele noi de aproape 10 milioane euro.
Potrivit unui anunţ de participare lansat de Metrorex în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), compania de transport subteran intenţionează să cumpere cartele magnetice şi carduri contactless în valoare de peste 45 milioane lei cu TVA (aprox. 10 milioane euro), în următorii patru ani, cât este şi perioada de valabilitate a acordului-cadru pe care Metrorex vrea să îl încheie cu maxim cinci agenţi economici. Practic, compania de transport cu metroul intenţionează să cumpere un număr de 149,8 milioane de cartele magnetice și contactless destinate accesului în stații prin ușile batante care vor fi montate în subteran.
Asta în condiţiile în care noul sistem de acces la metrou nu a fost încă implementat de Metrorex, compania susţinând că ar urma să fie funcţional abia în cursul acestui an. Până la sfârşitul anului trecut însă, Metrorex doar semnase contractul de execuție a lucrărilor cu ofertantul declarat câștigător, respectiv asocierea de firme TIAB - UTI Grup - Logic IT Consult, subcontractanții asocierii fiind Somet și Prodata Mobility Systems NV Belgia. Contractul a fost atribuit pentru 149,7 milioane de lei, fără TVA, conform datelor operatorului de transport.
Înlocuirea turnicheţilor durează nouă luni. Procedura NU a început încă
Înlocuirea turnicheților se va face însă pe parcursul a aproape nouă luni, operaţiune care nu a fost încă demarată de Metrorex. "Metrorex are în vedere modernizarea sistemului de taxare printr-o procedură separată. În acest sens avem în vedere achiziţionarea unor porţi de acces care să aibă încorporate validatoare moderne ce au posibilitatea de acceptare atât a cartelelor magnetice, a cardurilor contactless ce vor fi emise de Metrorex, a cardurilor Mifare compatibile cu cardurile emise de RATB cât şi a cardurilor bancare contactless (tip Paywave, Paypass sau similare), astfel încât se vor achiziţiona carduri contactless (reîncărcabile şi de unică folosinţă) înainte de punerea în funcţiune a sistemului de taxare modernizat, atât pentru teste cât şi pentru emiterea de titluri de transport pentru publicul călător.", precizează Metrorex în caietul de sarcini care însoţeşte anunţul de licitaţie.
Prin acest proiect vor fi modernizate din punct de vedere al instalaţiilor de control acces 41 de staţii de metrou şi 70 de zone de vestibul, vor fi instalate 1.352 de porţi de acces şi 139 de automate de vândut titluri de călătorie. Montarea automatelor de vândut cartele se va face în fiecare capăt de staţie.
Cum va funcţiona noul sistem de acces la metrou şi cum se vor plăti călătoriile cu metroul
"Toți turnicheții vor fi înlocuiți cu porți batante de acces, care vor avea montate cititoare pentru actualele cartele magnetice și pentru carduri contactless bazate pe tehnologia RFID. Aceste aparate vor citi de la distanță informațiile stocate pe card, cum ar fi tipul de abonament, numărul de călătorii rămase și data de expirare a cardului. Va fi ceva similar cardurilor RATB", a explicat pentru Profit.ro, la începutul lunii septembrie, reprezentantul unuia dintre ofertanții înscriși la licitația organizată de Metrorex.
Călătoria cu metroul, plătită cu cardul bancar contactless direct la turnicheţi. CUM FUNCŢIONEAZĂ
Conform anunţului Metrorex, mai mult de jumătate din cele 150 milioane de cartele pe care vrea le cumpere sunt cartele magnetice de 2 călători, la care se adaugă cartele magnetice de 10 călători – 18,7 milioane de bucăți, carduri contactless – 49 milioane de bucăți și carduri contactless reîncărcabile – 1,8 milioane de bucăți.
Metrorex are un buget total de circa 2,2 miliarde de lei în 2016, din care 1,4 miliarde de lei pentru investiții. Directorul general interimar al Metrorex, Marin Aldea, spune că, pe lângă proiectele în derulare, compania va demara şi proiecte noi în acest an.
Actualul sistem de taxare de la metrou are peste 20 de ani
Conform Metrorex, actualul sistem automat de taxare a fost pus în funcţiune în anul 1995, prin renunţarea la plata directă a călătoriei cu monede şi adoptarea unui sistem bazat pe cartele (carduri) magnetice. "Această modificare adusă sistemului de taxare a adus importante beneficii economice şi de management operatorului Metrorex, iar călătorilor o ofertă tarifară mai diversificată şi mai atractivă. Vechimea sistemlui face ca acesta să fie afectat de uzura fizică şi morală a componentelor sale, cu efecte neative în efortul de întreţinere şi în capacitatea de îmbunătăţire a ofertei tarifare – inclusiv pentru cerinţa de integrare cu transportul public de suprafaţă. Sistemul automat de taxare al Metrorex, bazat pe cardul magnetic, deşi încă funcţional, este la limita perioadei eficiente de utilizare datorită uzurii fizice şi morale, precum şi datorită epuizării capacităţilor de dezvoltare", arată Metrorex în caietul de sarcini.
Potrivit companiei care gestionează transportul în comun în subteranul bucureştean, modernizarea instalaţiilor de acces la metrou se impune acum în contextul în care aplicaţiile software de management al tranzacţiilor funcţionează pe reţele de transmisie date de tip ATM care necesită mentenanţă la costuri foarte mari pentru echipamente scoase din fabricaţie, iar tranzacţiile călătorilor, colectate în sistem sunt procesate în majoritatea situaţiilor de computere din generaţia Pentium II (an 1997) la care, de asemenea, mentenanţa şi procurarea de piese de schimb sunt deficitare, dacă nu imposibil de executat.
Metrorex: ABONAMENTELE la METROU pentru STUDENŢI vor fi emise în TOATE STAŢIILE
ABONAMENTE METROU STUDENŢI: Metrorex anunţă că, în decursul acestui an, va moderniza sistemul de taxare astfel încât elevii și studenții să își poată face abonamente în toate stațiile de metrou.
Metrorex cumpără cartele de 10 mil. €. Unele din ele, pentru un sistem de acces la metrou INEXISTENT
Metrorex pregăteşte modificări de anvergură pentru cei care călătoresc cu metroul. Astfel, în acest an, compania de transport intenţionează să schimbe porţile de acces la metrou astfel încât călătorii să aibă mai multe modalităţi de plată a călătoriei, atât cu cartele magnetice, cât şi cu carduri contactless reîncărcabile şi carduri contactless ultralight termosensibile. Numai că înainte cu mult ca noul sistem de acces la metrou să existe, Metrorex s-a apucat să cumpere cartele noi de aproape 10 milioane euro.
Potrivit unui anunţ de participare lansat de Metrorex în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), compania de transport subteran intenţionează să cumpere cartele magnetice şi carduri contactless în valoare de peste 45 milioane lei cu TVA (aprox. 10 milioane euro), în următorii patru ani, cât este şi perioada de valabilitate a acordului-cadru pe care Metrorex vrea să îl încheie cu maxim cinci agenţi economici. Practic, compania de transport cu metroul intenţionează să cumpere un număr de 149,8 milioane de cartele magnetice și contactless destinate accesului în stații prin ușile batante care vor fi montate în subteran.
Asta în condiţiile în care noul sistem de acces la metrou nu a fost încă implementat de Metrorex, compania susţinând că ar urma să fie funcţional abia în cursul acestui an. Până la sfârşitul anului trecut însă, Metrorex doar semnase contractul de execuție a lucrărilor cu ofertantul declarat câștigător, respectiv asocierea de firme TIAB - UTI Grup - Logic IT Consult, subcontractanții asocierii fiind Somet și Prodata Mobility Systems NV Belgia. Contractul a fost atribuit pentru 149,7 milioane de lei, fără TVA, conform datelor operatorului de transport.
Înlocuirea turnicheţilor durează nouă luni. Procedura NU a început încă
Înlocuirea turnicheților se va face însă pe parcursul a aproape nouă luni, operaţiune care nu a fost încă demarată de Metrorex. "Metrorex are în vedere modernizarea sistemului de taxare printr-o procedură separată. În acest sens avem în vedere achiziţionarea unor porţi de acces care să aibă încorporate validatoare moderne ce au posibilitatea de acceptare atât a cartelelor magnetice, a cardurilor contactless ce vor fi emise de Metrorex, a cardurilor Mifare compatibile cu cardurile emise de RATB cât şi a cardurilor bancare contactless (tip Paywave, Paypass sau similare), astfel încât se vor achiziţiona carduri contactless (reîncărcabile şi de unică folosinţă) înainte de punerea în funcţiune a sistemului de taxare modernizat, atât pentru teste cât şi pentru emiterea de titluri de transport pentru publicul călător.", precizează Metrorex în caietul de sarcini care însoţeşte anunţul de licitaţie.
Prin acest proiect vor fi modernizate din punct de vedere al instalaţiilor de control acces 41 de staţii de metrou şi 70 de zone de vestibul, vor fi instalate 1.352 de porţi de acces şi 139 de automate de vândut titluri de călătorie. Montarea automatelor de vândut cartele se va face în fiecare capăt de staţie.
Cum va funcţiona noul sistem de acces la metrou şi cum se vor plăti călătoriile cu metroul
"Toți turnicheții vor fi înlocuiți cu porți batante de acces, care vor avea montate cititoare pentru actualele cartele magnetice și pentru carduri contactless bazate pe tehnologia RFID. Aceste aparate vor citi de la distanță informațiile stocate pe card, cum ar fi tipul de abonament, numărul de călătorii rămase și data de expirare a cardului. Va fi ceva similar cardurilor RATB", a explicat pentru Profit.ro, la începutul lunii septembrie, reprezentantul unuia dintre ofertanții înscriși la licitația organizată de Metrorex.
Călătoria cu metroul, plătită cu cardul bancar contactless direct la turnicheţi. CUM FUNCŢIONEAZĂ
Conform anunţului Metrorex, mai mult de jumătate din cele 150 milioane de cartele pe care vrea le cumpere sunt cartele magnetice de 2 călători, la care se adaugă cartele magnetice de 10 călători – 18,7 milioane de bucăți, carduri contactless – 49 milioane de bucăți și carduri contactless reîncărcabile – 1,8 milioane de bucăți.
Metrorex are un buget total de circa 2,2 miliarde de lei în 2016, din care 1,4 miliarde de lei pentru investiții. Directorul general interimar al Metrorex, Marin Aldea, spune că, pe lângă proiectele în derulare, compania va demara şi proiecte noi în acest an.
Actualul sistem de taxare de la metrou are peste 20 de ani
Conform Metrorex, actualul sistem automat de taxare a fost pus în funcţiune în anul 1995, prin renunţarea la plata directă a călătoriei cu monede şi adoptarea unui sistem bazat pe cartele (carduri) magnetice. "Această modificare adusă sistemului de taxare a adus importante beneficii economice şi de management operatorului Metrorex, iar călătorilor o ofertă tarifară mai diversificată şi mai atractivă. Vechimea sistemlui face ca acesta să fie afectat de uzura fizică şi morală a componentelor sale, cu efecte neative în efortul de întreţinere şi în capacitatea de îmbunătăţire a ofertei tarifare – inclusiv pentru cerinţa de integrare cu transportul public de suprafaţă. Sistemul automat de taxare al Metrorex, bazat pe cardul magnetic, deşi încă funcţional, este la limita perioadei eficiente de utilizare datorită uzurii fizice şi morale, precum şi datorită epuizării capacităţilor de dezvoltare", arată Metrorex în caietul de sarcini.
Potrivit companiei care gestionează transportul în comun în subteranul bucureştean, modernizarea instalaţiilor de acces la metrou se impune acum în contextul în care aplicaţiile software de management al tranzacţiilor funcţionează pe reţele de transmisie date de tip ATM care necesită mentenanţă la costuri foarte mari pentru echipamente scoase din fabricaţie, iar tranzacţiile călătorilor, colectate în sistem sunt procesate în majoritatea situaţiilor de computere din generaţia Pentium II (an 1997) la care, de asemenea, mentenanţa şi procurarea de piese de schimb sunt deficitare, dacă nu imposibil de executat.
Metrorex: ABONAMENTELE la METROU pentru STUDENŢI vor fi emise în TOATE STAŢIILE
ABONAMENTE METROU STUDENŢI: Metrorex anunţă că, în decursul acestui an, va moderniza sistemul de taxare astfel încât elevii și studenții să își poată face abonamente în toate stațiile de metrou.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
misterr
Cartelele și abonamentele la metrou s-ar putea scumpi. Vezi noile prețuri discutate
Conducerea metroului bucureștean intenționează să mărească prețul la cartelele de călătorie în cel mai scurt timp, afirmă surse din cadrul Metrorex. Scumpirea ar fi motivată de faptul că societatea are cheltuieli mai mari decât încasările.
La acestă oră, se poartă discuții între reperezentanții Metrorex și cei ai Ministerului Transporturilor pentru a se pune de acord cu noile prețuri ale cartelelor și abonamentelor. Astfel, abonamentul nelimitat pentru o lună ar putea ajunge la 80 de lei, față de 70, cât este acum. Cartela de două călătorii se scumpește cu 1 leu, cartela de 10 călătorii se scumpește cu 5 lei, iar abonamentul lunar, cu călătorii nelimitate, se scumpește cu 10 lei, conform unor surse de la metrou. Se vor scumpi și abonamentele săptămânale și cele la reducere: cu câte 5 lei, iar abonamentul zilnic cu 2 lei.
La începutul acestui an, Metrorex a anunțat că menține prețurile cartelelor și abonamentelor, în ciuda faptului că, de la 1 ianuarie, TVA a scăzut de la 24% la 20%. Mai marii Metrorex au spus atunci că nu intenționează să modifice prețurile anul acesta.
„Politica tarifară a societăţii are în vedere menţinerea unor tarife accesibile, care să fie aplicabile, fără ajustări, o perioadă cât mai lungă în timp.(…) s-a avut în vedere ca tarifele actuale practicate să nu fie modificate pe parcursul acestui an.”, declara directorul general interimar al Metrorex, Marin Aldea, într-un interviu acordat Ziarului Fianciar, la jumătatea lunii februarie.
Ultimele scumpiri au nemulțumit călătorii
Ultima scumpire a titluri de călătorie Metrorex a avut loc anul trecut în luna martie. Atunci, prețul cartelei cu două călătorii a crescut de la 4 lei la 5 lei (s-a scumpit cu 25%), iar cel al cartelei cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 de lei (33,33%). Abonamentul de o zi s-a scumpit la 8 lei, de la 6 lei (33,33%) iar abonamentul săptămânal cu număr nelimitat de călătorii a ajuns 25 de lei, de la 20 de lei (25%).
O decizie controversată a fost cea legată de cartela de 62 de călătorii, care a fost scoasă din uz. Reprezentanții Metrorex au anunțat atunci că s-a luat această decizie „ca urmare a numeroaselor nemulțumiri exprimate de publicul călător”. În urmă cu o lună și jumătate, însă, Marin Aldea a recunoscut că titlul de călătorie a fost scos din circulație din rațiuni economice. „Este adevărat că acest titlu de călătorie era foarte utilizat şi benefic pentru călători şi am analizat mult până să luăm decizia de a scoate din portofoliu cartela de 62 de călătorii. Decizia a fost pur economică”, a spus Aldea, într-un interviu acordat Agerpres în februarie.
RATB, aceleași prețuri din 2008
Ca o comparație, RATB, care funcționează în același regim ca Metrorex, adică prin subvenții de la stat, nu a mai schimbat tariful biletelor din anul 2008. Pe 1 februarie 2008, preţul unui bilet cu o călătorie a crescut de la 1,1 lei la 1,3 lei, iar preţul unui abonament general integral urban a crescut de la 40 de lei la 50 de lei.
Cartelele și abonamentele la metrou s-ar putea scumpi. Vezi noile prețuri discutate
Conducerea metroului bucureștean intenționează să mărească prețul la cartelele de călătorie în cel mai scurt timp, afirmă surse din cadrul Metrorex. Scumpirea ar fi motivată de faptul că societatea are cheltuieli mai mari decât încasările.
La acestă oră, se poartă discuții între reperezentanții Metrorex și cei ai Ministerului Transporturilor pentru a se pune de acord cu noile prețuri ale cartelelor și abonamentelor. Astfel, abonamentul nelimitat pentru o lună ar putea ajunge la 80 de lei, față de 70, cât este acum. Cartela de două călătorii se scumpește cu 1 leu, cartela de 10 călătorii se scumpește cu 5 lei, iar abonamentul lunar, cu călătorii nelimitate, se scumpește cu 10 lei, conform unor surse de la metrou. Se vor scumpi și abonamentele săptămânale și cele la reducere: cu câte 5 lei, iar abonamentul zilnic cu 2 lei.
La începutul acestui an, Metrorex a anunțat că menține prețurile cartelelor și abonamentelor, în ciuda faptului că, de la 1 ianuarie, TVA a scăzut de la 24% la 20%. Mai marii Metrorex au spus atunci că nu intenționează să modifice prețurile anul acesta.
„Politica tarifară a societăţii are în vedere menţinerea unor tarife accesibile, care să fie aplicabile, fără ajustări, o perioadă cât mai lungă în timp.(…) s-a avut în vedere ca tarifele actuale practicate să nu fie modificate pe parcursul acestui an.”, declara directorul general interimar al Metrorex, Marin Aldea, într-un interviu acordat Ziarului Fianciar, la jumătatea lunii februarie.
Ultimele scumpiri au nemulțumit călătorii
Ultima scumpire a titluri de călătorie Metrorex a avut loc anul trecut în luna martie. Atunci, prețul cartelei cu două călătorii a crescut de la 4 lei la 5 lei (s-a scumpit cu 25%), iar cel al cartelei cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 de lei (33,33%). Abonamentul de o zi s-a scumpit la 8 lei, de la 6 lei (33,33%) iar abonamentul săptămânal cu număr nelimitat de călătorii a ajuns 25 de lei, de la 20 de lei (25%).
O decizie controversată a fost cea legată de cartela de 62 de călătorii, care a fost scoasă din uz. Reprezentanții Metrorex au anunțat atunci că s-a luat această decizie „ca urmare a numeroaselor nemulțumiri exprimate de publicul călător”. În urmă cu o lună și jumătate, însă, Marin Aldea a recunoscut că titlul de călătorie a fost scos din circulație din rațiuni economice. „Este adevărat că acest titlu de călătorie era foarte utilizat şi benefic pentru călători şi am analizat mult până să luăm decizia de a scoate din portofoliu cartela de 62 de călătorii. Decizia a fost pur economică”, a spus Aldea, într-un interviu acordat Agerpres în februarie.
RATB, aceleași prețuri din 2008
Ca o comparație, RATB, care funcționează în același regim ca Metrorex, adică prin subvenții de la stat, nu a mai schimbat tariful biletelor din anul 2008. Pe 1 februarie 2008, preţul unui bilet cu o călătorie a crescut de la 1,1 lei la 1,3 lei, iar preţul unui abonament general integral urban a crescut de la 40 de lei la 50 de lei.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
Florinds
Pai RATB ar trebui sa reduca tariful proportional cu reducerea parcului rulant (hai sa nu fiu rau, sa adauge cat a pus inflatia si apoi aplicat procentul).
Iar MRex nu zicea ca are pierderi 0. Iar vor cresteri de salarii baietii.
Edit: am facut mai demult calculele... 1.8 lei daca se capitalizeaza rata inflatiei.
1.8 lei * 60% = 1.08 lei.... Asta daca tinem numai la timpul de asteptare si aglomeratia care au legatura cu parcul.
Dar sa nu uitam si calitatea parcului... fara AC anymore, mizerabil si din ce in mai periculos (vezi poza cu usa de la tabloul electric postata de un coleg)...
Deci pentru ce cresteri de preturi? Vrem sa investim direct noi in RATB? Asa cum investim in energia verde de ex. fara sa primim nimic inapoi?
Pai RATB ar trebui sa reduca tariful proportional cu reducerea parcului rulant (hai sa nu fiu rau, sa adauge cat a pus inflatia si apoi aplicat procentul).
Iar MRex nu zicea ca are pierderi 0. Iar vor cresteri de salarii baietii.
Edit: am facut mai demult calculele... 1.8 lei daca se capitalizeaza rata inflatiei.
1.8 lei * 60% = 1.08 lei.... Asta daca tinem numai la timpul de asteptare si aglomeratia care au legatura cu parcul.
Dar sa nu uitam si calitatea parcului... fara AC anymore, mizerabil si din ce in mai periculos (vezi poza cu usa de la tabloul electric postata de un coleg)...
Deci pentru ce cresteri de preturi? Vrem sa investim direct noi in RATB? Asa cum investim in energia verde de ex. fara sa primim nimic inapoi?
- aztec
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
aztec
Deci...iar ajungem la o spirala...
Cum bugetul de salarii reprezinta 50% din banii metrorex...ce cheltuieli au crescut pt a fi necesara cresterea tarifului...ca din cate stiu curentul nu, tva nu, ...oare cresc salarile sau numarul angajatilor?
Si daca are cineva o statistica.. cu marirea salarilor si cresterea tarifelor...sa vedem daca e o coincidenta sau e o pura intamplare...
Deci...iar ajungem la o spirala...
Cum bugetul de salarii reprezinta 50% din banii metrorex...ce cheltuieli au crescut pt a fi necesara cresterea tarifului...ca din cate stiu curentul nu, tva nu, ...oare cresc salarile sau numarul angajatilor?
Si daca are cineva o statistica.. cu marirea salarilor si cresterea tarifelor...sa vedem daca e o coincidenta sau e o pura intamplare...
- survola
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
survola
Legat de RATB, niciodată nu va creste calitatea serviciilor oferite fără a se reuși și creșterea veniturilor.
După părerea mea, ar trebui o reformă majoră a liniilor și a taxării, de exemplu bilete valabile o ora de la taxare. Asta ar putea însemna, tot de exemplu, renunțarea la traseele dublate, triplate, cvadruplate șamd.
O singura linie intre Piața Sudului și Piața Unirii. La fel intre Piața Romana și Piața Presei. S-ar termina cu "trenuletele" și ar creste frecventa, plus ca te-ai putea urca în oricare autobuz.
Legat de RATB, niciodată nu va creste calitatea serviciilor oferite fără a se reuși și creșterea veniturilor.
După părerea mea, ar trebui o reformă majoră a liniilor și a taxării, de exemplu bilete valabile o ora de la taxare. Asta ar putea însemna, tot de exemplu, renunțarea la traseele dublate, triplate, cvadruplate șamd.
O singura linie intre Piața Sudului și Piața Unirii. La fel intre Piața Romana și Piața Presei. S-ar termina cu "trenuletele" și ar creste frecventa, plus ca te-ai putea urca în oricare autobuz.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
mcosmin
Mda, RATB are ce mai ineficient sistem de ticketing. Oricum, daca Bucurestiul ar fi avut un plan urbanistic, probabil ar fi procedat ca majoritatea capitalelor europene: Metrou pentru tranzit rapid si RATB pe post de carausi de la usa blocului pana la statia de metrou. Asta ar fi implicat extinderea metroului si restrangerea RATB.
Cat despre Metrorex, cred ca o sa ii coste mai mult intretinerea ALSTOM dupa ce ies CAF-urile din garantie (se cam apropie momentul si vor sa aibe banii stransi din timp)
Sau probabil s-au panicat ca nu mai au trenuri pt M5 si vor sa mai bage ceva bani in intretinerea IVA.
Oricum, faptul ca se apropie finalizarea M5 nu este o coincidenta. Vor avea mai mult de cheltuit cu noua magistrala si probabil vor sa aibe o plasa de siguranta.
Mda, RATB are ce mai ineficient sistem de ticketing. Oricum, daca Bucurestiul ar fi avut un plan urbanistic, probabil ar fi procedat ca majoritatea capitalelor europene: Metrou pentru tranzit rapid si RATB pe post de carausi de la usa blocului pana la statia de metrou. Asta ar fi implicat extinderea metroului si restrangerea RATB.
Cat despre Metrorex, cred ca o sa ii coste mai mult intretinerea ALSTOM dupa ce ies CAF-urile din garantie (se cam apropie momentul si vor sa aibe banii stransi din timp)
Sau probabil s-au panicat ca nu mai au trenuri pt M5 si vor sa mai bage ceva bani in intretinerea IVA.
Oricum, faptul ca se apropie finalizarea M5 nu este o coincidenta. Vor avea mai mult de cheltuit cu noua magistrala si probabil vor sa aibe o plasa de siguranta.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
Florinds
Asta ar mai trebui intr-o economie ca a noastra nefunctionala, fara concurenta intre furnizori si cu functionari pusi pe capatuiala, sa nu existe alternativa si Rex-ul o sa ceara sa mareasca pretul la 100 lei biletul.
mcosmin, unde crezi ca esti, in Paris...
Asta ar mai trebui intr-o economie ca a noastra nefunctionala, fara concurenta intre furnizori si cu functionari pusi pe capatuiala, sa nu existe alternativa si Rex-ul o sa ceara sa mareasca pretul la 100 lei biletul.
mcosmin, unde crezi ca esti, in Paris...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
mcosmin
Pai Rex-ul poate sa puna fix ce pret vrea, nu e ca si cum acum ai avea o alternativa in momentul de fata.
Nu vrei sa mergi cu metroul? bine, te trezesti cu 2-3 ore mai devreme si te duci cu transportul de suprafata.
Pai Rex-ul poate sa puna fix ce pret vrea, nu e ca si cum acum ai avea o alternativa in momentul de fata.
Nu vrei sa mergi cu metroul? bine, te trezesti cu 2-3 ore mai devreme si te duci cu transportul de suprafata.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing
Florinds
Nu vorbeam de asta.
Iar metroul nu e chiar asa rapid pe cat pretinde. Uite caz concret: daca plec la7:30 pe ambele variante fac mai putin cu RATB din DT pana pe Delea Veche (prin Universitate) - 45 min decat cu 41+ metrou Crangasi-Muncii - 50 min. Timpul de asteptare este calculat la 5 minute.
Cu masina mica recordul este de 21 minute, mers regulamentar, prin Panduri-Unirii. Nici cu M5 nu as ajunge asa repede.
Pe distante scurte si medii, daca nu exista metrou direct intre cele doua puncte, RATB este mai rapid.
Personal sunt multumit de acoperirea transportului in comun, problema este la parc si la traficul la orele de varf. A durat prea mult timp dezastrul RATB si oamenii s-au orientat spre masini din pacate.
De ce dureaza asa mult transformarea in societate comerciala, daca UE promite ca da bani. De ce s-a vorbit despre asta si nu actioneaza nimeni. Sava mai are putin si face jumatate de an si nu a facut nici el nimic pentru transport.
Apoi sunt pensionari cu o pensie mai mare decat salariile multor angajati.
De ce nu se dau abonamente gratuite pe baza talonului de pensie, daca dovedesti ca ai maximum 1500 lei. O prima masura care ar aduce niste bani in plus. Apoi abonamentele respective sa aiba un nr. de calatorii limitate, si sa nu fie valabile intre orele 8 si 10 si intre 16 si 18.
Mai bine se acorda gratuitati celor cu salariul minim sau pe acolo decat pensionarilor cu pensii nesimtite.
Nu vorbeam de asta.
Iar metroul nu e chiar asa rapid pe cat pretinde. Uite caz concret: daca plec la7:30 pe ambele variante fac mai putin cu RATB din DT pana pe Delea Veche (prin Universitate) - 45 min decat cu 41+ metrou Crangasi-Muncii - 50 min. Timpul de asteptare este calculat la 5 minute.
Cu masina mica recordul este de 21 minute, mers regulamentar, prin Panduri-Unirii. Nici cu M5 nu as ajunge asa repede.
Pe distante scurte si medii, daca nu exista metrou direct intre cele doua puncte, RATB este mai rapid.
Personal sunt multumit de acoperirea transportului in comun, problema este la parc si la traficul la orele de varf. A durat prea mult timp dezastrul RATB si oamenii s-au orientat spre masini din pacate.
De ce dureaza asa mult transformarea in societate comerciala, daca UE promite ca da bani. De ce s-a vorbit despre asta si nu actioneaza nimeni. Sava mai are putin si face jumatate de an si nu a facut nici el nimic pentru transport.
Apoi sunt pensionari cu o pensie mai mare decat salariile multor angajati.
De ce nu se dau abonamente gratuite pe baza talonului de pensie, daca dovedesti ca ai maximum 1500 lei. O prima masura care ar aduce niste bani in plus. Apoi abonamentele respective sa aiba un nr. de calatorii limitate, si sa nu fie valabile intre orele 8 si 10 si intre 16 si 18.
Mai bine se acorda gratuitati celor cu salariul minim sau pe acolo decat pensionarilor cu pensii nesimtite.
📖 Pagination options