Topic: Propuneri de noi trasee
1550 posts, 461646 views
📖 Pagination options
- STB738
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
STB738
Zilele acestea, m-am gândit la o propunere pentru locuitorii cartierului Băneasa, și m-am gândit la linia 43 pe traseul Gara Obor - Bulevardul Ferdinand I - Soseaua Pantelimon - Strada Ziduri Moși - Soseaua Colentina - Soseaua Stefan Cel Mare - Strada Barbu Văcărescu - Strada Capitan Alexandru Șerbănescu - Bulevardul Aerogării - Strada Grațioasa - Terminal ,, Aeroport Băneasa"
Retur
Terminal ,,Aeroport Băneasa" - Strada Grațioasa - Bulevardul Aerogării - Strada Capitan Alexandru Șerbănescu - Strada Barbu Văcărescu - Soseaua Stefan Cel Mare - Strada Lizeanu - Strada Reînvierii - Soseaua Colentina - Strada Ziduri Moși - Soseaua Pantelimon - Strada Baicului - Bulevardul Gării Obor - Gara Obor.
Părerea mea este ca 12/6 ture ar fi suficiente. M-am gândit că linia ar putea fi ținută de Depoul Colentina pentru V3A și ocazional CA și Depoul Dudești pentru CH. (Aceasta linie ar putea întoarce în terminalul Aeroport Băneasa pe a doua linie din terminal)
Avantaje/Dezavantaje
Avantaje:
-Crearea unei legături directe între Gara Obor și Băneasa, pentru cei care vor sa meargă la Piata Obor
-Folosirea ambelor linii din terminalul Aeroport Băneasa
Dezavantaje
-Blocajele dese ale tramvaielor de pe Șoseaua Ștefan Cel Mare ar face ca linia sa fie deviata
Aștept pareri, pro și contra daca acestea există.
Referitor la harta, culoarea verde reprezintă turul iar culoarea roșie reprezintă returul.
Zilele acestea, m-am gândit la o propunere pentru locuitorii cartierului Băneasa, și m-am gândit la linia 43 pe traseul Gara Obor - Bulevardul Ferdinand I - Soseaua Pantelimon - Strada Ziduri Moși - Soseaua Colentina - Soseaua Stefan Cel Mare - Strada Barbu Văcărescu - Strada Capitan Alexandru Șerbănescu - Bulevardul Aerogării - Strada Grațioasa - Terminal ,, Aeroport Băneasa"
Retur
Terminal ,,Aeroport Băneasa" - Strada Grațioasa - Bulevardul Aerogării - Strada Capitan Alexandru Șerbănescu - Strada Barbu Văcărescu - Soseaua Stefan Cel Mare - Strada Lizeanu - Strada Reînvierii - Soseaua Colentina - Strada Ziduri Moși - Soseaua Pantelimon - Strada Baicului - Bulevardul Gării Obor - Gara Obor.
Părerea mea este ca 12/6 ture ar fi suficiente. M-am gândit că linia ar putea fi ținută de Depoul Colentina pentru V3A și ocazional CA și Depoul Dudești pentru CH. (Aceasta linie ar putea întoarce în terminalul Aeroport Băneasa pe a doua linie din terminal)
Avantaje/Dezavantaje
Avantaje:
-Crearea unei legături directe între Gara Obor și Băneasa, pentru cei care vor sa meargă la Piata Obor
-Folosirea ambelor linii din terminalul Aeroport Băneasa
Dezavantaje
-Blocajele dese ale tramvaielor de pe Șoseaua Ștefan Cel Mare ar face ca linia sa fie deviata
Aștept pareri, pro și contra daca acestea există.
Referitor la harta, culoarea verde reprezintă turul iar culoarea roșie reprezintă returul.
Propunere linia 43 tur-retur
IMG_20240807_223642.jpg (435.3 KB; downloaded 1518 times)
- GPS
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
GPS
La prima vedere cred că ar fi necesar ca traseul spre Gara Obor să fie pe la Bucur Obor pentru a menține legătura cu metroul. De asemenea șansele de a rămâne blocat sunt mai mici.
La prima vedere cred că ar fi necesar ca traseul spre Gara Obor să fie pe la Bucur Obor pentru a menține legătura cu metroul. De asemenea șansele de a rămâne blocat sunt mai mici.
- STB738
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
STB738
Pai este pe la Bucur Obor pe sensul spre Băneasa, spre Gara Obor, nu se poate trece spre Ziduri Moși, de aceea am zis sa fie pe la Lizeanu
Pai este pe la Bucur Obor pe sensul spre Băneasa, spre Gara Obor, nu se poate trece spre Ziduri Moși, de aceea am zis sa fie pe la Lizeanu
- drbm
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
drbm
Spre Gara Obor poate fi asigurata legatura cu metroul la Bucur Obor daca se utilizeaza relatia Stefan cel Mare - Mihai Bravu - Bd. Ferdinand, in locul chinuielii prin Reinvierii.
Spre Gara Obor poate fi asigurata legatura cu metroul la Bucur Obor daca se utilizeaza relatia Stefan cel Mare - Mihai Bravu - Bd. Ferdinand, in locul chinuielii prin Reinvierii.
- STB738
-
Posted:
-
- Media
-
Posted:
-
- Luca M.
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
Luca M.
Totusi 330 nu se va desfinta sau devia pe alt traseu dupa reintroducerea tramvaiului pe Vacarescu?
Totusi 330 nu se va desfinta sau devia pe alt traseu dupa reintroducerea tramvaiului pe Vacarescu?
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
Cezar210
Pe lângă ce au mai spus colegii, acesta nu mi se pare un argument. Așa, ce ar fi să mai băgăm o linie la Cartier Dămăroaia, să folosim ambele linii de la stația de urcare. Sau încă o linie la Gara de Nord, pe același motiv, exemplele pot continua.
Legat de 330, chiar daca acesta va fi suspendat sau modificat dupa redeschiderea 5, legatura poate fi asigurata cu 5+1 si ceva mers pe jos, sau mai multe scnimbari daca ar fi doritori calatorii.
Folosirea ambelor linii din terminalul Aeroport Băneasa
Pe lângă ce au mai spus colegii, acesta nu mi se pare un argument. Așa, ce ar fi să mai băgăm o linie la Cartier Dămăroaia, să folosim ambele linii de la stația de urcare. Sau încă o linie la Gara de Nord, pe același motiv, exemplele pot continua.
Legat de 330, chiar daca acesta va fi suspendat sau modificat dupa redeschiderea 5, legatura poate fi asigurata cu 5+1 si ceva mers pe jos, sau mai multe scnimbari daca ar fi doritori calatorii.
- STB738
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
STB738
Nu contează, și 7 se suprapune pe 70% din traseu cu 25 și 30% cu 47 deci....
Media wrote here:
pe 65% din traseu se suprapune cu 330
Nu contează, și 7 se suprapune pe 70% din traseu cu 25 și 30% cu 47 deci....
- Luca M.
-
Posted:
-
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
Cezar210
Da, dar contează și în ce zonă se suprapun liniile ”x” și ”y”. Pentru că dacă acestea se suprapun într-o zonă cu cerere mare, exemplu 11 cu 1/10 și 25, nu este o problemă, pentru că publicul călător are de ales între mai multe linii și nu trebuie să se înghesuie toți spre aceeași linie. Dacă suprapunerea este într-o zonă cu cerere redusă/foarte redusă, mai ales pe distanțe lungi, nu este bine, nu sunt rentabile multe linii unde cererea este mică. Alt exemplu pentru primul caz este 7, pe Șos. Giurgiului în timpul școlii sunt pline atât 7, cât și 25 la orele de vârf.
Da, dar contează și în ce zonă se suprapun liniile ”x” și ”y”. Pentru că dacă acestea se suprapun într-o zonă cu cerere mare, exemplu 11 cu 1/10 și 25, nu este o problemă, pentru că publicul călător are de ales între mai multe linii și nu trebuie să se înghesuie toți spre aceeași linie. Dacă suprapunerea este într-o zonă cu cerere redusă/foarte redusă, mai ales pe distanțe lungi, nu este bine, nu sunt rentabile multe linii unde cererea este mică. Alt exemplu pentru primul caz este 7, pe Șos. Giurgiului în timpul școlii sunt pline atât 7, cât și 25 la orele de vârf.
- Luca M.
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
Luca M.
Propun un traseu temporar pentru linia 5 pana la modernizarea sinelor dintre Piata Gemeni si Calea Mosilor.
5: Aeroport Baneasa - Park&Ride Pantelimon (actualul capat al liniilor 14, 55).
Aeroport - Stefan Cel Mare - Iancului - Pantelimon (tur si retur)
Pentru inceput, linia 5 pe traseul Sf. Gheorghe - Aeroport avea 10 ture maxim.
Distanta dintre Aeroport si Piata Iancului este aproximativ egala, deci pana aici ar fi nevoie tot de 10 ture.
Restul distantei dintre Piata Iancului si Pantelimon necesita cam 4 tramvaie cred eu.
Asadar, linia ar avea 14-15 ture, dintre care 10 ar fi Imperio si restul V3A, poate chiar 2010-CA daca ar fi disponibile de la vreun depou.
Avantaje:
—> In primul rand, s-ar respecta partial si proiectul cu tramvaie noi pe traseul nr. 55, prin utilizarea tramvaielor Imperio pe linia 5 propusa de mine pe segmentul Iancului - Pantelimon, astfel locuitorii acelei zone beneficiind de aer conditionat, podea total coborata, vagoane spatioase etc.
—> consider ca este mai avantajos acest traseu decat ar fi un traseu cuprins doar intre Aeroport si Iancului, fiindca astfel s-ar face legaturi care au mai mult sens decat sa pui capat liniei in bucla de la Iancului. S-ar putea face legaturi mai bune din Pantelimon cu Obor spre exemplu, cu metroul M1 sau tramvaiul 21.
Dezavantaje:
—> Posibil multe blocaje pe Sos. Stefan Cel Mare din cauza liniilor 1/10 care stim bine ca intotdeauna au ceva probleme ce duc la devieri.
Va atasez o harta cu traseul propus de mine.
Se poate observa in harta si cat de haotic s-au modernizat liniile de tramvai din Bucuresti, linia 5 neavand cum sa circule pe traseul spre Sf. Gheorghe cu vagoane Imperio din cauza unui ciot de traseu nemodernizat intre Piata Gemeni si Mosilor. Pe str. Tunari s-au schimbat sinele dar pe acea bucatica nu….
Cu MOV —> Sine modernizate dar pe care nu ar putea circula Imperio din cauza ca sunt urmate de segmente cu OR
Cu ROSU —> Sine modernizate pe care ar putea circula Imperio, fiind trasee total cu linii noi
Cu GALBEN —> linii vechi
Astept parerile voastre.
Propun un traseu temporar pentru linia 5 pana la modernizarea sinelor dintre Piata Gemeni si Calea Mosilor.
5: Aeroport Baneasa - Park&Ride Pantelimon (actualul capat al liniilor 14, 55).
Aeroport - Stefan Cel Mare - Iancului - Pantelimon (tur si retur)
Pentru inceput, linia 5 pe traseul Sf. Gheorghe - Aeroport avea 10 ture maxim.
Distanta dintre Aeroport si Piata Iancului este aproximativ egala, deci pana aici ar fi nevoie tot de 10 ture.
Restul distantei dintre Piata Iancului si Pantelimon necesita cam 4 tramvaie cred eu.
Asadar, linia ar avea 14-15 ture, dintre care 10 ar fi Imperio si restul V3A, poate chiar 2010-CA daca ar fi disponibile de la vreun depou.
Avantaje:
—> In primul rand, s-ar respecta partial si proiectul cu tramvaie noi pe traseul nr. 55, prin utilizarea tramvaielor Imperio pe linia 5 propusa de mine pe segmentul Iancului - Pantelimon, astfel locuitorii acelei zone beneficiind de aer conditionat, podea total coborata, vagoane spatioase etc.
—> consider ca este mai avantajos acest traseu decat ar fi un traseu cuprins doar intre Aeroport si Iancului, fiindca astfel s-ar face legaturi care au mai mult sens decat sa pui capat liniei in bucla de la Iancului. S-ar putea face legaturi mai bune din Pantelimon cu Obor spre exemplu, cu metroul M1 sau tramvaiul 21.
Dezavantaje:
—> Posibil multe blocaje pe Sos. Stefan Cel Mare din cauza liniilor 1/10 care stim bine ca intotdeauna au ceva probleme ce duc la devieri.
Va atasez o harta cu traseul propus de mine.
Se poate observa in harta si cat de haotic s-au modernizat liniile de tramvai din Bucuresti, linia 5 neavand cum sa circule pe traseul spre Sf. Gheorghe cu vagoane Imperio din cauza unui ciot de traseu nemodernizat intre Piata Gemeni si Mosilor. Pe str. Tunari s-au schimbat sinele dar pe acea bucatica nu….
Cu MOV —> Sine modernizate dar pe care nu ar putea circula Imperio din cauza ca sunt urmate de segmente cu OR
Cu ROSU —> Sine modernizate pe care ar putea circula Imperio, fiind trasee total cu linii noi
Cu GALBEN —> linii vechi
Astept parerile voastre.
In poza mai apar si alte trasee de tramvai din Bucuresti. Am evidentiat Linia 5 cu textul “linia 5” pe traseul acesteia.
phonto.png (1.02 MB; downloaded 945 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
PTMZ
Am văzut de mai multe ori că circulă o astfel de idee pe Internet. Nu cred că e o idee bună, din mai multe motive:
1. Linia creată ar fi foarte lungă, practic ar fi o reiterație a traseului lui 5 până prin 2006-2007, atâta doar că acum se vrea pe inel în loc de varianta prin centru care a rezultat în 5 și 55 ca linii separate. Un astfel de traseu lung este susceptibil unor blocaje. Fără o eficientizare a semaforizării tramvaielor pe inel și macazuri automate funcționale, cred că implementarea ar lăsa de dorit.
2. Specificul rutelor este mai mult de feeder: 5 asigură legătura între zona Băneasa - Aviației - Pipera și zona Ștefan cel Mare, de unde se continuă cu metroul, iar 55 aduce locuitorii din Pantelimon la metrou la Piața Iancului. O linie lungă ar însemna că nu mai ai acest caracter de feeder, care să aibă frecvență mare (caz ideal) și să te ducă spre puncte de legătură mai mari, ci că vei avea o linie "magistrală", însă ne întoarcem la punctul 1, cu blocaje.
Pe de altă parte, din moment ce Lizeanu - Reînvierii - Turmelor intră în reabilitare, iar în anii 2000 cineva a avut "mirobolanta" idee de a nu asigura macazuri mai deloc spre și dinspre centru, traseul spre Sf. Gheorghe poate fi asigurat doar pe un singur sens, ceea ce e total impractic. O comasare 5+55 ar fi, așadar, o soluție relativ logică, deși cred că și mai bine ar fi ca:
1. amândouă să întoarcă la Piața Iancului SAU
2. Pe lângă propunerea ta, să existe o ranforsare Granitul - Iancului, un 55B, dacă vreți.
Așa, se limitează posibilele blocaje care pot apărea, iar 55 poate acționa în continuare ca feeder.
P.S. Foarte bună harta! Recomand să pui și o legendă pe ea (direct pe hartă, adică), și deja se apropie de standarde profesioniste.
Am văzut de mai multe ori că circulă o astfel de idee pe Internet. Nu cred că e o idee bună, din mai multe motive:
1. Linia creată ar fi foarte lungă, practic ar fi o reiterație a traseului lui 5 până prin 2006-2007, atâta doar că acum se vrea pe inel în loc de varianta prin centru care a rezultat în 5 și 55 ca linii separate. Un astfel de traseu lung este susceptibil unor blocaje. Fără o eficientizare a semaforizării tramvaielor pe inel și macazuri automate funcționale, cred că implementarea ar lăsa de dorit.
2. Specificul rutelor este mai mult de feeder: 5 asigură legătura între zona Băneasa - Aviației - Pipera și zona Ștefan cel Mare, de unde se continuă cu metroul, iar 55 aduce locuitorii din Pantelimon la metrou la Piața Iancului. O linie lungă ar însemna că nu mai ai acest caracter de feeder, care să aibă frecvență mare (caz ideal) și să te ducă spre puncte de legătură mai mari, ci că vei avea o linie "magistrală", însă ne întoarcem la punctul 1, cu blocaje.
Pe de altă parte, din moment ce Lizeanu - Reînvierii - Turmelor intră în reabilitare, iar în anii 2000 cineva a avut "mirobolanta" idee de a nu asigura macazuri mai deloc spre și dinspre centru, traseul spre Sf. Gheorghe poate fi asigurat doar pe un singur sens, ceea ce e total impractic. O comasare 5+55 ar fi, așadar, o soluție relativ logică, deși cred că și mai bine ar fi ca:
1. amândouă să întoarcă la Piața Iancului SAU
2. Pe lângă propunerea ta, să existe o ranforsare Granitul - Iancului, un 55B, dacă vreți.
Așa, se limitează posibilele blocaje care pot apărea, iar 55 poate acționa în continuare ca feeder.
P.S. Foarte bună harta! Recomand să pui și o legendă pe ea (direct pe hartă, adică), și deja se apropie de standarde profesioniste.
- Luca M.
-
Posted:
-
Re: Propuneri de noi trasee
Luca M.
Multumesc frumos! Voi pune o legenda si voi posta intreaga harta undeva pe forum, deoarece mai am niste propuneri bazate pe ea si mai am niste lucruri pe care vreau sa le scot in evidenta. Harta cuprinde toate traseele de tramvai din Bucuresti.
Sunt de acord cu lucrurile pe care le-ai spus. Recunosc ca am facut aceasta propunere a lui 5 pana la Pantelimon (in loc sa fie limitat la Iancului) pentru ca mi se pare pacat sa nu fie introduse tramvaie Imperio si pe linia modernizata din Pantelimon. E totusi un segment destul de lung.
Macar sa fie un 55B intre Iancului si Pantelimon cu Imperio.
Multumesc frumos! Voi pune o legenda si voi posta intreaga harta undeva pe forum, deoarece mai am niste propuneri bazate pe ea si mai am niste lucruri pe care vreau sa le scot in evidenta. Harta cuprinde toate traseele de tramvai din Bucuresti.
Sunt de acord cu lucrurile pe care le-ai spus. Recunosc ca am facut aceasta propunere a lui 5 pana la Pantelimon (in loc sa fie limitat la Iancului) pentru ca mi se pare pacat sa nu fie introduse tramvaie Imperio si pe linia modernizata din Pantelimon. E totusi un segment destul de lung.
Macar sa fie un 55B intre Iancului si Pantelimon cu Imperio.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination