MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5486 posts, 1113867 views
 
Go to page:  1  ... 103 104 105 106 107 108 109  ... 392
 
 

📖 Pagination options
Re: Trenurile CAF shoppy

Aoleu iar a venit mecanicul auto sa compare orice cu motorul lui...
Instalatia de la un asemenea vehicul nu are nici o legatura cu troacele din fata blocului, e ventilatie fortata nu pasiva, e gandita pentru a fi suflata periodic cu aer comprimat in cadrul mentenantei periodice pentru curatare, chiar e suflata cu aer comprimat in cadrul mentenantei periodice, exista teste care se fac tot la mentenanta periodica care sa arate ca ventilatia functioenaza optim. Apoi nu e ca la masina cand un habarnist poate sa mearga cu motorul fierband pana cedeaza un furtun, daca nu intra protectiile atunci se ard motoarele chit ca sunt subdimensionate sau nu.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Eu am luat Viena Tourist Pas si era inclus si trenul pana la aeroport, deci nu prea mi-am pus problema daca sunt la gara sau la metrou.

Bine, sa o luam mai tehnic.
Europa vrea ca europenii sa se plimbe usor pe aici de aceea aeroporturile si garile aduc multe puncte la orice propunere de proiect. Deci cat timp punctele astea nu sunt deservite satisfacator, orice propunere de proiect o sa fie puricata serios pentru a raspunde convingator la punctele astea, si e cam greu sa justifici ca tu construiesti 2 magistrale dar niciuna nu duce la aeroportul neacoperit. Daca CFR Calatori sunt un monument de incompetenta ce sa facem?, Europa vede in continuare ca aeroportul e neacoperit.

Si apoi idea ta "sa nu se faca M6 ci sa se faca M4 in sud" e proasta, rolul lui M4 in sud ar fi doar de a prelua oamenii de acasa, nimeni nu s-ar scula dimineata ca sa mearga cu M4 undeva in sud. Rolul lui M6 e si de a dubla si de a oferi alternative la M2 si la dezvoltarea din Pipera, daca nu se face M6 dar se prelungeste M4 atunci toti clienti M4 din sud unde o sa se duca cu metroul? O sa mearga cu M4 la Basarab, ca sa schimbe cu M1(deja aglomerat la Basarab), ca sa schimbe apoi la Victoriei in M2(care deja e plina), ca sa se duca tot la Pipera cu M2 ? Pai mai bine merge cu suprafata pana la cea mai apropiata statie de M2, ca decat sa schimbe de 2 ori e tot aia. Alt motiv?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Iar reluam ? M 4 / M 6 sau cum vreti voi sa-i spuneti trebuie sa se opreasca la fostul aeroport Baneasa. Punkt. Nici un metru dupa. M 4 / M 6 este foarte util in Bucurestiul construit si nu dupa.
M 6 / M 4 nu are nicio legatura cu Pipera, de unde  rezulta ca ar avea vreo legatura cu Pipera ? M-am uitat pe toate hartile, le-am intors cu josul in sus, cu Westul la dreapta si tot n-am gasit legatura intre M 4 / M 6 si Pipera.
shoppy wrote:
Si apoi ideea ta "sa nu se faca M6 ci sa se faca M4 in sud" e proasta... Rolul lui M6 e si de a dubla si de a oferi alternative la M2 si la dezvoltarea din Pipera,

:?:  :?:  :idea:
M 2 si M 4 / M 6 sunt ( vor fi ) 2 magistrale care nu au nimic in comun, ele pleaca din 2 norduri complet diferite si ajung in 2 suduri complet diferite. Si se intersecteaza la cel mai cunoscut cimitir bucurestean. :mrgreen:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Pai la Pipera nu mai are rost sa faci blocuri de birouri ca deja se asteapta metroul pe scarile statiilor ca peronul e plin, deci unde mai construim blocuri de birouri? Chiar cu M6 limitat la Aeroportul Baneasa(sau cu o statie in plus) zona asta o sa se umple de cladiri de birouri, loc e destul si deja s-a inceput(vezi Baneasa Busines and Technology Park) http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=44.51...7&z=15&m=b .

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Florinds

Nu cred ca ai cum sa impiedici asa ceva, nu te poti pune cu Trumpii nostri. Crezi ca intereseaza pe dezvoltatori daca mai intra sau nu mai intra oamenii la metrou... Aici Primaria e de vina, pentru ca a dat dreptul la o inaltime prea mare fara sa aiba si infrastuctura.
Acum e tardiv si chiar si un M4 spre sud ar putea ajuta alte zone. Aurel Vlaicu-Pipera e blocata, nu se poate debloca decat daca se dau blocuri jos.

 


Re: Trenurile CAF oache81

Daca un obiect e cateva milioane de euro nu ineamna ca e mai complex decat unul de zece mii.Este doar mai mare.Nu va mai ganditi ca e cine stie ce tehnologia lu peste ca nu este e chiar simplist doar ca sunt componente foarte mari si nu are oricine voie sa le fabrice ca iti trebuie tot felul de hartiute si stampile.E la fel de complicat ca un aspirator performant de exemplu

Si daca vrei sa stii exista masini cu racire pe cu aer si inca sa nu zici ca iti dau exemplu supercomplicat cum ar fi Porsche pana prin 2005 o sa iti zic ca Oltcit e cu racire pe    cu  aer.

 


Re: Trenurile CAF zapacitu

Legat strict de complexitate, aici trebuie sa ii dau dreptate "mecanicului auto". Mare filozofie nu e la metrou. Nici la tren. Nici la tramvai. Ai niste motoare electrice legate la o retea care genereaza forta motorie si caldura. Forta motorie se disipa prin roti iar caldura printr-un sistem de racire. Scara la care se face insa toata povestea... aici e toata jemecheria. Una e sa faci masinute cu telecomanda (alea au racirea pe aer) si alta e sa faci CAF-uri.

Doi pasi mai in spate insa, nu prea vad ce legatura are complexitatea (sau lipsa ei) cu mentenanta si capacitatea sistemului de racire de la metrou.

Racirea aia merge bine mersi, iar performanta ei probabil scade la o vreme dupa intrarea in functiune. Insa nu cu mult, multumita mentenantei. Oricum, exista in mod cert din proiectare o toleranta acolo, tocmai pentru a acoperi situatiile in care capacitatea teoretica nu poate fi atinsa din cauza factorilor externi (ex: namol intre lamele pe x% din suprafata). La nivelul la care discutam (metrou, transport calatori), ar fi absolut retardata o subdimensionare si poate implica niste sanctiuni majore pentru producator.

 


Re: Trenurile CAF aztec

Ca spirit de gluma..
In  principiu aveti dreptate...sunt asemanatoare.
Dar si porcul are asemanari cu maimuta si maimuta cu omul...totul sta in detalii.
2  ochi, un nas, o gura...4 prelungiri ce sunt picioare sau unele din ele cu functia de maini...organe d'alea ...ce lipseste omului e coada....

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

Lucrurile sunt simple: daca ai supracurent, poti compensa pana la un anumit punct prin sistemul de racire. Daca nu ai sistem de racire OK si ai si supracurent, atunci pa, numai vre-un sistem de siguranta ceva pe undeva mai salveaza trenul.

Din punctul asta de vedere, nu cred ca a existat vreodata problema la sistemul de racire. Eroarea cu supracurentul era clara: curent prea mare pe motor, dar sistemul de racire a facut fata cu succes, cel putin o vreme. Asta nu inseamna ca este OK sa mergi cu motoarele in supracurent permanent, trebuie investigata problema si rezolvata. Chiar si cu racire OK, temperatura de operare e mai mare decat de obicei, nu la valori ciritice, iar asta va reduce durata de viata a componentelor electrice.

Supracurent poate sa apara din mai multe motive, nu doar din subdimensionarea motorului.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

Intrebare de baraj pentru mecanicul auto.
Ai vazut pana acum motor electric racit cu lichid?  :twisted:
https://en.wikipedia.org/wiki/Convection
Lectia de... termotehnica, semestrul 1, seminarul1.
Ce este convectia.
E valabila treaba cu porcul seamana cu maimuta care seamana cu omul. Racirea la motorul termic e cam asa: transfer termic solid-lichid urmat de transfer termic lichid-solid urmat de transfer termic solid-aer. Pe cand la motorul electric ai un transfer termic ultrasimplist solid-aer.
Circuitele fluidelor din mecanismul de racire in cele doua cazuri... tema pentru acasa.  :lol:

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

Lectura suplimentara la raciea cu lichide  :lol:

https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_pipe

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

Semestrul viitor. Sa nu colmatam creierele studiosilor. Momentan, convectia, conductia, radiatia etc.

 


Re: Trenurile CAF oache81

Da.Pompa submersibila de exemplu este motor electric racit cu lichid.Daca pompezi aer cu ea atunci o sa ia foc.E racita cu lichidul care trece prin ea.
Sau pompa de servo electrica la fel.

uite motor electric racit cu apa

http://www.directindustry.com/prod/abb-...73766.html

Cartile de la Politehnica sunt in continuare din 1980.Lumea a mai evoluat putin de atunci.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF 133 313

Matale ai chef sa te tii de mistouri? Apa iti trece prin rotor la pompa de 0,05 cai putere iar motorul este incapsulat bine el acolo si nu ajunge apa la el. E de putere mica si sta el in mediul ala rece imersat permanent intr-o cantitate mare de fluid (baie), asemanator transformatoarelor electrice in ulei, norocul sau conjunctural. Nu este o solutie mobila. Sta acolo si basta. Hai ca am lucruri mai serioase de facut, pe bune, decat sa compar soareci cu elefanti.
Daca nu te straduiesti sa stii ca ne suparam. Ala dat exemplu acolo de matale are actionare prin varierea frecventei?

 


Go to page:  1  ... 103 104 105 106 107 108 109  ... 392
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2326 forum members have written 424490 posts in 5284 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use