Topic: Achiziții de trenuri noi pentru Metrorex (M2 și M5)
1182 posts, 374476 views
📖 Pagination options
- IK4
-
Posted:
Thursday, 17.07.2014, 16:29 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
IK4
Peste tot. Inclusiv CFR.
joasă tensiune - Tensiune de maximum 1kV.
medie tensiune - Tensiune sub 110kV şi peste 1kV.
înaltă tensiune- 110kV.
puidemorosan wrote:
Unde ai vazut alimentare in alternativ pe medie tensiune???
Peste tot. Inclusiv CFR.
joasă tensiune - Tensiune de maximum 1kV.
medie tensiune - Tensiune sub 110kV şi peste 1kV.
înaltă tensiune- 110kV.
- IK4
-
Posted:
Thursday, 17.07.2014, 16:51 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
IK4
Nu se va pune curent alternativ pe sina a 3-a. Majoritatea instalatiilor de tractiune urbana respecta standarde perpetuate inca de la inceputurile ei (0.8 si 0.6 kv cc), din motive de "backwards compatibility". Ceea ce intrebi tu insa este logic, deoarece alimentarea in cc produce multe neajunsuri prin electrocoroziune datorata curentilor vagabonzi care se scurg in tevi, conducte si alte instalatii subterane pe care le distrug incet, incet. In curent alternativ se pot evita mai usor aceste probleme insa pana in prezent avem doar cazuri izolate cu instalatii de transport restranse care au trecut pe retea de c.a. (trebuie schimbate echipamentele din substatii, cabluri, echipamente de pe trenuri, e complicat).
Chiar daca alimentarea din retea se face cu c.c., la vehiculele electrice se folosesc motoare de c.a. pentru ca sunt mai simple, mai fiabile, mai usoare si mai usor de comandat. Varierea turatiei nu se face prin varierea tensiunii continue ci prin varierea frecventei curentului alternativ dintr-un convertizor (invertor) in care intra c.c. din retea. Nu mai sunt necesare perii de carbune la motor, contactori de mers, frana, inversare de sens.
Aceasta tehnica se foloseste pe scara larga si la aparatele de aer conditionat (marcate cu "inverter"). Prin varierea frecventei se mareste sau se micsoreaza turatia motorului compresorului, controlandu-se astfel temperatura fara a mai fi necesara oprirea si pornirea brusca la intervale comandate de un termostat.
shoppy wrote:
Daca si astea o sa fie cu motoare in alternativ se pune cumva problema sa se puna alternativ pe sina a 3-a?
Nu se va pune curent alternativ pe sina a 3-a. Majoritatea instalatiilor de tractiune urbana respecta standarde perpetuate inca de la inceputurile ei (0.8 si 0.6 kv cc), din motive de "backwards compatibility". Ceea ce intrebi tu insa este logic, deoarece alimentarea in cc produce multe neajunsuri prin electrocoroziune datorata curentilor vagabonzi care se scurg in tevi, conducte si alte instalatii subterane pe care le distrug incet, incet. In curent alternativ se pot evita mai usor aceste probleme insa pana in prezent avem doar cazuri izolate cu instalatii de transport restranse care au trecut pe retea de c.a. (trebuie schimbate echipamentele din substatii, cabluri, echipamente de pe trenuri, e complicat).
Chiar daca alimentarea din retea se face cu c.c., la vehiculele electrice se folosesc motoare de c.a. pentru ca sunt mai simple, mai fiabile, mai usoare si mai usor de comandat. Varierea turatiei nu se face prin varierea tensiunii continue ci prin varierea frecventei curentului alternativ dintr-un convertizor (invertor) in care intra c.c. din retea. Nu mai sunt necesare perii de carbune la motor, contactori de mers, frana, inversare de sens.
Aceasta tehnica se foloseste pe scara larga si la aparatele de aer conditionat (marcate cu "inverter"). Prin varierea frecventei se mareste sau se micsoreaza turatia motorului compresorului, controlandu-se astfel temperatura fara a mai fi necesara oprirea si pornirea brusca la intervale comandate de un termostat.
- shoppy
-
Posted:
Friday, 18.07.2014, 06:25 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
shoppy
Odata ce elimini IVA nu mai ai nevoie de backward compability ca totul o sa aiba motoare in alternativ, asa expeditiv elimini invertoarele de pe trenuri si gata, ai eliminat cheltuieli de intretinere, surse de defect si ai mai si usurat trenurile; iar urmatoarele trenuri le comanzi din start fara invertoare, deci mai ieftine.
Lafel in statiile de tractiune elimini rectficatoarele si ramai doar cu trafo-urile, bine schimbi si trafo-urile ca nu cred ca trimiti 750ca, chiar, care este tensiunea de alimentare a motoarelor?
Odata ce elimini IVA nu mai ai nevoie de backward compability ca totul o sa aiba motoare in alternativ, asa expeditiv elimini invertoarele de pe trenuri si gata, ai eliminat cheltuieli de intretinere, surse de defect si ai mai si usurat trenurile; iar urmatoarele trenuri le comanzi din start fara invertoare, deci mai ieftine.
Lafel in statiile de tractiune elimini rectficatoarele si ramai doar cu trafo-urile, bine schimbi si trafo-urile ca nu cred ca trimiti 750ca, chiar, care este tensiunea de alimentare a motoarelor?
- bercenicity
-
Posted:
Friday, 18.07.2014, 06:29 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
bercenicity
Nu exista sistem de tractiune cu motoare CA eficient fara invertoare.
Asa si batranele LE5100 ar fi avut nevoie doar de transformator - fara redresor si fara motoare de CC cu perii...
shoppy wrote:
Odata ce elimini IVA nu mai ai nevoie de backward compability ca totul o sa aiba motoare in alternativ, asa expeditiv elimini invertoarele de pe trenuri si gata, ai eliminat cheltuieli de intretinere, surse de defect si ai mai si usurat trenurile; iar urmatoarele trenuri le comanzi din start fara invertoare, deci mai ieftine.
Nu exista sistem de tractiune cu motoare CA eficient fara invertoare.
Asa si batranele LE5100 ar fi avut nevoie doar de transformator - fara redresor si fara motoare de CC cu perii...
- shoppy
-
Posted:
Friday, 18.07.2014, 18:16 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
shoppy
Cred ca faci confuzie intre invertor si convertizor de frecventa, invertorul ia continuu si face alternativ la 50Hz, apoi convertizorul ia alternativul de 50Hz si scoate alternativ intre 0 si 50Hz(asa e in industrie, turatia maxima a motoarelor se obtine la 50Hz, invertoarele de obicei merg pana la 60Hz, nu stiu cum e in tractiune feroviara, de aceea intreb care e tensiunea si frecventa MET-urilor in c.a.).
Daca acum 50 de ani ar fi existat electronica/tehnologia materialelor ce fac posibile invertoarele si convertizoarele de frecventa atunci am fi avut motoare in c.a. controlate in frecventa, cum asta au devenit fiabile in tractiune feroviara debia de 10-15 ani pana acum a trebuit sa ne multumim cu redresoare(chestii mult mai simple) si motoare c.c. controlat in tensiune cu toate mizeriile de jdemii de infasurari, contacte si carbuni.
Cred ca faci confuzie intre invertor si convertizor de frecventa, invertorul ia continuu si face alternativ la 50Hz, apoi convertizorul ia alternativul de 50Hz si scoate alternativ intre 0 si 50Hz(asa e in industrie, turatia maxima a motoarelor se obtine la 50Hz, invertoarele de obicei merg pana la 60Hz, nu stiu cum e in tractiune feroviara, de aceea intreb care e tensiunea si frecventa MET-urilor in c.a.).
Daca acum 50 de ani ar fi existat electronica/tehnologia materialelor ce fac posibile invertoarele si convertizoarele de frecventa atunci am fi avut motoare in c.a. controlate in frecventa, cum asta au devenit fiabile in tractiune feroviara debia de 10-15 ani pana acum a trebuit sa ne multumim cu redresoare(chestii mult mai simple) si motoare c.c. controlat in tensiune cu toate mizeriile de jdemii de infasurari, contacte si carbuni.
- Hawkuletz
-
Posted:
Friday, 18.07.2014, 23:41 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Hawkuletz
Vag offtopic, daca incurca va rog sa stergeti/mutati mesajul:
La ora actuala si eventualele convertizoare sunt tot redresor+invertor. Un invertor poate livra o gama destul de larga de frecvente; desigur ca exista invertoare care ofera frecventa fixa de 50Hz pentru aplicatii specifice, dar aceste este un detaliu de implementare, nu este o limitare a tehnologiei. Conversia directa intre frecvente (care nu sunt multiplu intreg) nu stiu sa se poata face cu surse statice fara o etapa intermediara in CC. Am spus surse statice ca sa exceptam convertizoarele rotative care sunt mari, grele si cam ineficiente.
Exista(u?) motoare eficiente feroviare alimentate in CA direct de la reteaua de contact, dar sincrone, functioneaza la parametrii optimi doar la cateva viteze fixe (de obicei 2). Motoarele de CA folosite actual sunt asincrone si comandate continuu in frecventa, ceea ce implica un sistem de control mai complex dpdv electronic, plus electronica de forta, ceea ce, dupa cum bine ai spus, nu s-a putut pana acum 10-15 ani.
Nu in ultimul rand, am o banuiala ca franarea recuperativa este mai usor de implementat daca alimentarea este in CC.
In plus, sursele statice pentru toate echipamentele auxiliare tot CC folosesc, deci ar trebui redresoare si filtraj si pentru ele.
Oarecum related: din cate am inteles (dar asta din discutii cu un mecanic, nu mai mult), Bombardier au motoare de CC actionate cu choppere (PWM), stie cineva daca este corect?
Vag offtopic, daca incurca va rog sa stergeti/mutati mesajul:
La ora actuala si eventualele convertizoare sunt tot redresor+invertor. Un invertor poate livra o gama destul de larga de frecvente; desigur ca exista invertoare care ofera frecventa fixa de 50Hz pentru aplicatii specifice, dar aceste este un detaliu de implementare, nu este o limitare a tehnologiei. Conversia directa intre frecvente (care nu sunt multiplu intreg) nu stiu sa se poata face cu surse statice fara o etapa intermediara in CC. Am spus surse statice ca sa exceptam convertizoarele rotative care sunt mari, grele si cam ineficiente.
Exista(u?) motoare eficiente feroviare alimentate in CA direct de la reteaua de contact, dar sincrone, functioneaza la parametrii optimi doar la cateva viteze fixe (de obicei 2). Motoarele de CA folosite actual sunt asincrone si comandate continuu in frecventa, ceea ce implica un sistem de control mai complex dpdv electronic, plus electronica de forta, ceea ce, dupa cum bine ai spus, nu s-a putut pana acum 10-15 ani.
Nu in ultimul rand, am o banuiala ca franarea recuperativa este mai usor de implementat daca alimentarea este in CC.
In plus, sursele statice pentru toate echipamentele auxiliare tot CC folosesc, deci ar trebui redresoare si filtraj si pentru ele.
Oarecum related: din cate am inteles (dar asta din discutii cu un mecanic, nu mai mult), Bombardier au motoare de CC actionate cu choppere (PWM), stie cineva daca este corect?
- Cristy
-
Posted:
Saturday, 19.07.2014, 07:28 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Cristy
Trenurile Bombardier au motoare MITRAC -Modular Integrated TRACtion system- (IGBT-VVVF), in CA.
Trenurile Bombardier au motoare MITRAC -Modular Integrated TRACtion system- (IGBT-VVVF), in CA.
- bercenicity
-
Posted:
Saturday, 19.07.2014, 09:22 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
bercenicity
shoppy wrote:Am folosit invertor in mod generic pentru intreg ansamblul "VVVF drive". Si nu la cum suna as zice ca sunt mai degraba PWM, nici vorba de ceva sinusoidal.
Cred ca faci confuzie intre invertor si convertizor de frecventa
- puidemorosan
-
Posted:
Tuesday, 12.08.2014, 22:05 -
- George
-
Posted:
Wednesday, 13.08.2014, 01:00 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
George
Extragem informatia deosebit de importanta - dar, spusa de Aurel Radu, simt nevoia unei confirmari! - ca pana la finele lui 2016 tronsonul I din M 5 trebuie sa fie deschis circulatiei...asta ar fi cu adevarat o veste buna! E drept, ritmul actual al lucrarilor ar trebui accelerat foarte mult...
Pe de alta parte - 51 de trenuri?! Doar pentru M 5?! sau si pentru restul magistralelor?!
Daca aceste 51 de trenuri sunt luate cu fonduri UE, mi-e destul de clar ca Metrorex nu va mai cumpara cele 8 CAF-uri suplimentare, ceea ce inteleg ca inseamna ca cele 16 cumparate in lotul livrat actualmente vor merge pe M1/M3...
Aceeasi stire, usor diferit prezentata: http://www.evz.ro/licitatie-controversa...orita.html
Extragem informatia deosebit de importanta - dar, spusa de Aurel Radu, simt nevoia unei confirmari! - ca pana la finele lui 2016 tronsonul I din M 5 trebuie sa fie deschis circulatiei...asta ar fi cu adevarat o veste buna! E drept, ritmul actual al lucrarilor ar trebui accelerat foarte mult...
Pe de alta parte - 51 de trenuri?! Doar pentru M 5?! sau si pentru restul magistralelor?!
Daca aceste 51 de trenuri sunt luate cu fonduri UE, mi-e destul de clar ca Metrorex nu va mai cumpara cele 8 CAF-uri suplimentare, ceea ce inteleg ca inseamna ca cele 16 cumparate in lotul livrat actualmente vor merge pe M1/M3...
Aceeasi stire, usor diferit prezentata: http://www.evz.ro/licitatie-controversa...orita.html
- puidemorosan
-
Posted:
Wednesday, 20.08.2014, 13:59 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
puidemorosan
Multumita ¨Astra Vagoane¨ Arad, s-ar putea sa ramanem fara trenuti pe M5.
Multumita ¨Astra Vagoane¨ Arad, s-ar putea sa ramanem fara trenuti pe M5.
- Robert24
-
Posted:
Wednesday, 20.08.2014, 14:17 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Robert24
Sigur, hai sa dam vina pe Astra acum pentru un caiet de sarcini facut cu dedicatie... Sunt pur si simplu aberante anumite puncte.
Daca nici macar un caiet de sarcini cum trebuie nu au fost in stare sa faca...
Sigur, hai sa dam vina pe Astra acum pentru un caiet de sarcini facut cu dedicatie... Sunt pur si simplu aberante anumite puncte.
Daca nici macar un caiet de sarcini cum trebuie nu au fost in stare sa faca...
- andrei11
-
Posted:
Wednesday, 20.08.2014, 14:19 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
andrei11
Hai ca exagerezi, pana in 2020 nu o sa circule nici un tren pe M 5. M-am saturat de exagerarile astea.
Iar faptul ca sugerezi ca din cauza lui Astra nu o sa aveti voi trenuri e cu subînteles.
Vezi ca in Noiembrie expira cei 3 ani cu "Aici va fi statia ta de metrou" ( nici macar statia dvs, ci ta ), de cand e metrorexul per tu cu mine ?
Toate statiile si tunelele echivalente vor fi gata ( la rosu ) prin 2017, iar pana ce montati voi liniile / instalatiile / cablaria / tevaria mai trec vreo 3 ani.
Cine stie ce GAP mai au si trenurile astea, dupa ce faceti peroanele trebuie raşchetate, mai dureaza 6 luni, plus 20.000 km sa plimbati trenul gol pe linii, inca 4,mai e mult pana departe.
Nici nu aveti ce face cu trenurile pentru M 5, poate numai sa le tineti in depoul lui M 6 de la Straulesti pana atunci.
Si precizeaza te rog frumos :
In cat timp trebuie livrate cele 51 de trenuri ?
De ce 51, de ce nu 49 sau 53.
Ce faceti voi cu 51 de trenuri intre Valea Ialomitei si Eroilor ?Pe M 2 sunt vreo 22 in total.
In Pantelimon se reabiliteaza carosabilul / linia de tramvai, la Fac de Instalatii se pun borduri noi, n-o sa treaca prea curand metrou pe acolo, pe pariu.
Chiar ne luati drept fraieri, asa pe toti si din prima ?
Hai ca exagerezi, pana in 2020 nu o sa circule nici un tren pe M 5. M-am saturat de exagerarile astea.
Iar faptul ca sugerezi ca din cauza lui Astra nu o sa aveti voi trenuri e cu subînteles.
Vezi ca in Noiembrie expira cei 3 ani cu "Aici va fi statia ta de metrou" ( nici macar statia dvs, ci ta ), de cand e metrorexul per tu cu mine ?
Toate statiile si tunelele echivalente vor fi gata ( la rosu ) prin 2017, iar pana ce montati voi liniile / instalatiile / cablaria / tevaria mai trec vreo 3 ani.
Cine stie ce GAP mai au si trenurile astea, dupa ce faceti peroanele trebuie raşchetate, mai dureaza 6 luni, plus 20.000 km sa plimbati trenul gol pe linii, inca 4,mai e mult pana departe.
Nici nu aveti ce face cu trenurile pentru M 5, poate numai sa le tineti in depoul lui M 6 de la Straulesti pana atunci.
Si precizeaza te rog frumos :
In cat timp trebuie livrate cele 51 de trenuri ?
De ce 51, de ce nu 49 sau 53.
Ce faceti voi cu 51 de trenuri intre Valea Ialomitei si Eroilor ?Pe M 2 sunt vreo 22 in total.
In Pantelimon se reabiliteaza carosabilul / linia de tramvai, la Fac de Instalatii se pun borduri noi, n-o sa treaca prea curand metrou pe acolo, pe pariu.
Chiar ne luati drept fraieri, asa pe toti si din prima ?
- puidemorosan
-
Posted:
Wednesday, 20.08.2014, 21:48 -
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
puidemorosan
Am inteles, voi doar sunteti Gigi Contra…
Ok.
Astra nu are nici cea mai mica idee de ce inseamna sa faci un tren de metrou modern.
Stiu, stiu, o sa incepeti din nou cu teoria chibritului.
Va aduc aminte de parabola cu vulpea si cu strugurii. Poate invatam ceva. Cand nu se cheltuiesc fondurile UE, dam vina pe incompetentii de la… ,ma rog de oriunde (ca incompetenti este simplu sa numim), cand se doreste sa se cheltuie cat mai repede banii inseamna ca am facut caietul de sarcini cu dedicatie, nu credeti ca aveti o problema, sau mai multe?
Cine va garanteaza ca nu vine Alstom si da un termen mai bun decat CAF?
Daca vedeti fantome, exista pastile...
Am inteles, voi doar sunteti Gigi Contra…
Ok.
Astra nu are nici cea mai mica idee de ce inseamna sa faci un tren de metrou modern.
Stiu, stiu, o sa incepeti din nou cu teoria chibritului.
Va aduc aminte de parabola cu vulpea si cu strugurii. Poate invatam ceva. Cand nu se cheltuiesc fondurile UE, dam vina pe incompetentii de la… ,ma rog de oriunde (ca incompetenti este simplu sa numim), cand se doreste sa se cheltuie cat mai repede banii inseamna ca am facut caietul de sarcini cu dedicatie, nu credeti ca aveti o problema, sau mai multe?
Cine va garanteaza ca nu vine Alstom si da un termen mai bun decat CAF?
Daca vedeti fantome, exista pastile...
📖 Pagination options