Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

507 posts, 67442 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 37
 
 

📖 Pagination options
Re: Generalități despre parcări essco

subway guru wrote here:
...
Pentru toti cei activi aici pe forum e clar ca modelul nord-american in care fiecare familie poseda 2-3 automobile nu e aplicabil in Europa si cu atat mai putin in Romania.
...

Asta e din categoria: " se stie ca...". Cum sa nu fie aplicabila? Cine are nevoie de 2 masini si isi permite sa le cumpere, a facut-o deja.

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Nu e aplicabil pentru ca mediul socio-economic nu seamana de nicio culoare. La fel e si daca te raportezi la Asia, Africa sau Papua Noua Guinee…
Europa e cam altfel, alte mentalitati, alte conditii, alte solutii!
:rofl:

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Costin, brusc problema traficului din Bucureşti este a autoturismelor parcate la bordură şi pe trotuare. Pe bune ?
Şi toţi care nu gândesc ca tine sunt cu idei deformate. Iar pe bune ?
Pentru autoturismele parcate neregulamentar există la ora actuală legi extrem de clare şi limpezi care  sancţionează acest aspect. De ce nu se aplică ?
<< Cine nu e cu noi e împotriva noastră >> Lozinca  asta a fost folosită dealungul istoriei din antichitate până în zilele noastre. Şi va mai fi folosită.
N-ai răspuns la un aspect. Dacă am bani plătesc în  continuare parcarea albastră unde vreau eu şi poluez în voie oraşul.
Dacă n-am bani dar am maşină nepoluantă o dau la Remat.
Aceasta este o gândire perfect logică !
Pentru că parcările albastre au fost gândite ca să descurajeze circulaţia autoturismelor, implicit să se reducă poluarea.
Deja nu mai e gratis, pentru ca se plateste pretul timpului pierdut in trafic si al spatiului pierdut pe strazi.

N-ai cunoştinţe nici agricole nici ale << prelucrătorilor prin aşchiere >>
Această ultimă frază nu este spusă la mişto şi nu o consider ca un atac la persoană. Dacă  o consideri aşa îmi cer scuze anticipat, dar nu e. Vrei explicaţii ?
Serban wrote here:
Nu te impiedica absolut nimeni sa folosesti masina, dar pune mana si plateste pentru parcare.

Ia să punem noi toţi mâna să plătim o taxă pentru folosirea trotuarului. Toţi, şi cei cu auto şi cei fără.  Aşa mi se pare normal ! Cei fără auto mai mult că-l folosesc mai  mult decât cei cu auto.
Nu e mai simplu să-mi mărească impozitul pe auto ? Ar fi mai  puţină bătaie de cap. Ceva de genul pentru Bucureşti la ora actuală ( 2022 ) 4000 lei / an.
Iar pentru pietoni ( inclusiv pentru automobilişti ) ceva de genul 1 leu / zi, deci ceva în jur de 350 lei / an / persoană.

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Aceasta afirmatie privind costul timpului irosit e perfect corecta, doar ca e mai greu de evaluat si contorizat de cei carora le creste barba asteptand la semafor!
Si o ultima observatie, acelasi lucru il sufera si cei ce utilizeaza transportul in comun de suprafata!!!
:rofl:  :rofl:  :rofl:
P.S.
Eu i-as pune sa plateasca folosirea trotuarului pe trotinetisti si biciclisti daca tot clamam ca trotuarul e doar pentru pietoni!
 :popa:
P.S. @Costin
Opiniile tale radicale n-au facut decat sa toarne gaz pe foc, din pacate. Nu asa se sustine inteligent o campanie bine intentionata in principiu, iritand inutil lumea…

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

Andrei, sper ca e o gluma, din cate stiu eu, o persoane normala nu ajunge la 800kg+ cat sa distruga un trotuar (care apropo, se distrug sub greutatea masinilor), de asemenea, sa plateasca firmele de utilitati, daca nu se coordoneaza si ele cu momentul cand se modernizeaza cate un "bulivard" sau "sosea" pentru asfaltarea intregului trotuar, poate asa se programeaza si ei mai bine (nu vorbim aici de urgente, ca nu peste tot sunt).

De asemenea, sper ca glumesti si cand zici ca poti fi bogat cu masina poluanta si sarac cu masina nepoluanta. Din cate stiu eu, masinile "electrice" si "hibride" sunt la fel de scumpe ca orice masina, deci daca ai bani de o masina electrica/hibrida ma indoiesc ca nu-ti permiti sa platesti parcarea, altfel ar fi o pagina nescrisa din Caragiale.

#update: guru, trotinetistul si biciclistul nu fac rau niciunui trotuar, nu polueaza, nu au 800+ kg.

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Nu fac rau trotuarului dar pun in pericol viata pietonilor. Trotuarul meu din fata casei e ultra-lat dar tot trebuie sa ma feresc de trotineto-biciclistii iresponsabili ce n-au nicio jena sa-mi puna viata in pericol.
Mai insistati voi mult cu aberatii si veti obtine exact efectul contrar celui dorit si scontat de voi…Parerea mea!
:bere:

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Nu, nu glumesc.
1) Parcarea pe trotuar poate fi interzisă prin lege şi  sancţionată.
2) De ce mă obligi să plătesc parcarea dar deplasarea nu ? Ce, drumul se distruge când maşina e parcată şi când se deplasează nu ?
3) Stau la bloc. Adică în bloc. Cum îmi alimentez autoturismul electric ? Autoturismul acesta circulă pe lângă Bucureşti în două direcţii mari, şi asta NU în  vacanţe cum ar veni, la Techirghiol / Constanţa şi în zona Târgu Neamţ.
4) Guru are dreptate, trotinetiştii şi bicicliştii de ce nu plătesc nimic ? RCA, impozit, taxă de folosire al trotuarului, etc.

 


Re: Generalități despre parcări bgd70

Asa valva s-a facut si atunci cand s-au montat gardurile pe linia lui 1 si 10., dupa soferii s-a obisnuit si focul s-a stins. Mai sareau unii cu gura pe la stiri ca din cauza gardurilor s-au facut accidente si alte balarii, evident ca ei aveau probleme cu gardul si au cautat nod in papura. Similar va fi si aici, cu parcatul. Lumea se va obisnui sa plateasca pt parcare si sa nu o mai lase pe unde apuca. Totul se va rezolva in timp.

Un exemplu bun este la parcarea de sub Bd. Decebal (care e gratuita). Lumea in continuare parcheaza aiurea pe bulevard si pe stradutele laterale, blocand trotuarul ba chiar si jumatate de banda pe un sens. Ca pieton, nu iti ramane decat sa mergi si tu pe strada.  Cei de la PLS3 au tot indrumat pe cei care blocau trotuarul sa parcheze in cea subterana si nu au avut succes. Romanul fara sa il amendezi nu intra in legalitate, doar cu vorba buna.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Nicuşor Dan a spus clar două lucruri în campanie,
Str Berzei îşi va recăpăta aspectul original după ce va fi el primar.
Va desfiinţa gardurile de la tramvaie.
Aici nu mai puteţi spune că aberez, l-am auzit eu cu urechile mele când a făcut afirmaţiile acestea ! Şi l-am  şi văzut, deci nu a fost altul care a vorbit cu gura lui.


bgd70 wrote:
Un exemplu bun este la parcarea de sub Bd. Decebal (care e gratuita)

De acord cu tine, de ce nu se aplică legea actuală ? De ce ne trebuie alte legi care să le dubleze pe  cele actuale ?

 


Re: Generalități despre parcări Costin

Scopul meu nu e sa inflamez discutia ci sa incerc sa scot la lumina argumente noi de AMBELE parti. Momentan pare ca nu am ajuns inca acolo. Sper sa nu ajungem in situatia in care s-a spus tot ce era relevant de spus, dar continuam oricum doar de dragul de a le arata 'celorlalti' ca nu au dreptate. Eu unul ma opresc aici.

De asemenea, aceste discutii 'filozofice' despre ideea de parcare in general, si nu despre locurile albastre in particular, probabil vor fi mutate in alta parte, trebuie sa gasesc locul potrivit intai.

 


Re: Generalități despre parcări bgd70

Cei de la locala, dupa cum bine stim, nu pot da amenda decat daca e soferul prezent la masina. Nu asteapta nimeni dupa 20 de soferi  :D De asemenea, PS3 nu dispune de atatea platforme de ridicare a masinilor (din pacate!) si le ridica cu prioritate pe cele care sunt pe trecerile de pietoni (doar de pe strazile mari, pe cele secundare ii lasa in pace) si daca blocheaza vreo institutie. Chiar asta a zis si Negoita.

Legat de ce a zis Nicusor de scoaterea gardurilor, pot sa spun doar ca ma bucur ca a renuntat.

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Eu folosesc masina personala doar in weekend, sambata pentru un drum scurt de 10min ca sa ma ingrijesc de tatal meu in varsta de 98ani, netransportabil si duminica un drum de 35km in afara localitatii, in rest doar cu Peujosul, cu 385 sau in caz de necesitate de extrema urgenta cu taxiul care ma costa cat toate celelalte la un loc, desi ma feresc de pelicani.
Atunci, daca nu incurc si nu supar pe nimeni de ce sa fiu penalizat?
Hai mai bine sa revenim la normal si sa nu inflamam lucrurile inutil.
:bere:
Cel mai deranjant pentru mine e sa fiu acuzat dupa o viata intreaga dedicata dezvoltarii si modernizarii transportului public electric in Bucuresti si in tara (deci prietenos cu mediul si nepoluant) ca as putea fi un benzinar inrait!
Doar ca asta nu ma poate impiedica sa incerc sa analizez ceea ce se petrece, in bine sau in rau in urbea noastra la care tin cat nu va puteti inchipui!
:no:  :no:  :no:

 


Re: Generalități despre parcări aztec

Guru...exista legi.
Trotinetistul/biciclistul nu trebuie sa circule pe trotuar, exceptie zona clar delimitata ca pista, si omologata.
Ca o fac,, e exact ca si masinile parcate pe trotuar.
Trotineta a contorizat deja 3500 km in București, recunosc...si pe trotuar unii, pt ca sunt zone atat  de riscante pe sosea, ca e sinonim cu un "bungee jumping", dar fara coarda.

 


Re: Generalități despre parcări reiny2000

Asta e o problemă care ține de lipsa respectului față de alți participanți la trafic de care dau dovadă șoferii români. Trotuarul e pentru pietoni, ai voie cu bicicleta sau trotineta doar dacă descaleci și mergi cu ea la braț. Altfel mergi pe carosabil sau pe pistă (dacă există).

În plus, consider că bicicletele sau trotinetele electrice, care pot atinge viteze de 30-50 km/h ar trebui înregistrate/înmatriculate gratuit, dar proprietarul ar trebui să dovedească că cunoaște regulile de circulație. Am văzut prea mulți inconștienți care pun în pericol pietonii sau alți participanți la trafic.

De acord cu ideile lui @Costin, cu mențiunea că implementarea lor ar dura cel puțin 10 ani, alternând implementarea unor noi taxe cu îmbunătățirea transportului public și alternativ. În prezent se pare că nici politicul, nici publicul nu înțelege sau nu vrea să înțeleagă necesitatea unor schimbări și asumarea unui plan pe termen lung. Se caută ceva imposibil, desprins din filmele cu vrăjitori și dragoni, care să rezolve toate problemele fără ca nimeni să renunțe sau să facă vreo schimbare la stilul de viață.

@Mircea G circulația vehiculelor este reglementată de legi și regulamente, stabilite de parlament, consilii județene sau locale, în funcție de anumite necesități. Dacă am un camion plin de fier vechi atunci nu pot să circul cu el pe orice stradă, trebuie să fiu atent la limita de tonaj a drumului. Se strică drumul dacă trec o singură dată pe acolo? Probabil că nu, dar dacă se repetă atunci infrastructura se va degrada accelerat. De asemenea, dacă vehiculul meu nu e apt dpdv tehnic (nu trec ITPul) atunci nu am voie să circul pe drumurile publice. Dacă am bani și îmi cumpăr propriul tren, avion sau vapor va trebui din nou să mă supun unor legi și regulamente.

În viitor s-ar putea stabili anumite norme minime de poluare, iar mașinile care nu le îndeplinesc nu vor mai avea voie să circule pe drumurile publice, indiferent de cum consideră proprietarul că e corect (adică cum e și acum la ITP).

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 37
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430481 posts in 5346 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use