Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere

807 posts, 166028 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 58
 
 

📖 Pagination options
Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Grigore

shoppy wrote:
Eu cred ca sunt senzori rezistivi, adica avem doua fire izolate intre ele si se masoara rezistenta(care da undeva la cateva zeci de mega ohmi), cand se apropiea o bucata mare de metal de cele doua spire atunci rezistenta scade cu cativa mega ohmi.


Hai sa nu ne mai dam cu parerea de dragul de-a avea o opinie. Senzorii sunt inductivi. Punct. Este o solutie simpla, banala si fiabila, folosita de vreo 50 de ani in lume, inca de pe vremea cand Parisul si-a automatizat semafoarele cu I4004 ("stramosul" lui Z80, pentru cunoscatori). In asfalt se sapa un sant si se aseaza o sarma in cateva spire, creandu-se o bobina. Suprafata trebuie sa fie suficient de mare, pentru ca inductanta bobinei sa fie afectata semnificativ doar de obiecte metalice mari (motociclete, masini, autobuze etc.). Bobina este alimentata de o electronica de automatizare, care-i masoara in permanenta inductanta. Cand inductanta creste peste un anumit prag prestabilit, traductorul din electronica de automatizare pune o linie la masa, adica transmite semnal "sensor on", insemnand "e o masina deasupra mea". Mai departe semnalul este pasat aplicatiei software de automatizare a traficului, care decide ce face in situatia data.

Astfel de senzori se folosesc si la numaratoarele de trafic de care-i plina si Romania, in secvente de doi senzori succesivi, pentru a detecta sensul de deplasare si a numara corect vehiculele pe sens. Si mai gasim acesti senzori la radarele fixe, pentru a detecta pozitia corecta pentru poza, odata ce radarul a stabilit ca am depasit viteza.

Ce este bizar in Bucuresti la folosirea acestor senzori este amplasarea lor, DUPA semafor.

Peste tot unde i-am vazut folositi in lume, sunt pusi unul la 30m inainte de semafor (senzor de apropiere) si unul la 1m de linia de oprire din fata semaforului, pe fiecare banda. Secventa din spatele amplasarii acestor senzori este logica si orice sofer poate vedea cu ochiul liber cum aplicatia inteligenta de automatizare isi face treaba. Mai ales cand intersectia este libera, in maxim 2 secunde de la trecerea peste senzorul de apropiere - adica inainte sa ajungi la linia de stop si sa opresti - semaforul din intersectie se pune pe verde pentru tine. Am admirat astfel de semafoare care actionau noaptea ca un politist care dirijeaza eficient traficul, semafoarele schimbandu-se la 10-15 secunde dintr-o faza in alta, ca sa permita trecerea alternativa prin intersectie, pe masura apropierii vehiculelor.

Ca de obicei insa, romanii sunt originali si "stiu ei mai bine". De asta la noi senzorii sunt pusi pe dos, fara logica. Sunt convins ca un "inteligent" de la UTI are el un sistem revolutionar, dar pana cand sistemul lui o sa se dovedeasca chiar util, eu constat ca in strainatate traversez kilometri intregi de oras aglomerat in unda verde, in vreme ce in Bucuresti traversez intr-o perfecta "unda rosie". Asta inseamna ca in zonele unde s-au montat "semafoare inteligente" pentru pietoni, poluarea a crescut odata cu consumul de combustibil. Dar, cum ziceam, romanii sunt un popor inteligent in sine, care stie intotdeauna cum e mai bine sa faca lucrurile, chiar daca asta inseamna pe dos fata de cum procedeaza altii cu succes de jumatate de secol.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti andrei11

Esti depasit de realitate, colega. In Romania se circila pe stanga deci senzorul este pus bine. Nu ti-ai dat tu seama pana acum.  :lol:  :mrgreen:
Vezi de exemplu B-dul Aerogarii unde se circula pe stanga intr-o veselie cand Intersectia de la Pasaj este blocata ( de la Pasajul de la Aeroport ). O sa fie distractie acum cand o sa se deschida santierul de la linia de tramvai. :twisted:

 



  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Dr2005

lucianho wrote:
Aseara in jurul orei 21 semafoarele de pe Zizin cu Calea Vitan functionau pe galben intermitent...Foarte curand acestea vor fi functionale


Crezi? Cele de la Ghencea merg pe galben intermitent de o lună...

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti laurashgeo

Despre semafoarele de pe M. Bravu stiti ceva? Au o inteligenta aparte pe care nu am inteles-o eu? De la Obor si pana la Calea Vitan in 90% din cazuri stau la toate semafoarele :cry: Pe Stefan cel Mare daca nu e foarte aglomerat semafoarele merg bine, dar pe M Bravu parca sunt fix pe dos.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti ANTENA

Si semafoarele noi de pe Lascar Catargiu (langa Orange) au fost pornite pe galben intermitent.
Trecerea de pietoni a fost mutata 30 m.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Nightwolf

ANTENA wrote:
Si semafoarele noi de pe Lascar Catargiu (langa Orange) au fost pornite pe galben intermitent.
Trecerea de pietoni a fost mutata 30 m.


Semafoarele de acolo vor functiona in acelasi regim ca cele de pe P. D. Kiseleff de la intersectiile cu Primo Nebiolo si capatul 41 ... adicatelea pe buton!

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti PinkyHog

Am avut o perioada in care am mers pe jos de la victoriei pana la piata 1 mai via muzeul taranului, strada monetariei. Acolo e un semafor cu buton. L-am apasat de nenumarate ori, dar de fiecare data am avut senzatia ca e pus la misto, semaforul pentru pietoni facandu-se verde la mult timp dupa ce apasam butonul. Tind sa cred ca si daca apesi pe buton sau nu, semaforul functioneaza dupoa un program prestabilit.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Bankai

Acele butoane nu sunt intrerupatoare de veioza. Nu se face instantaneu verde la semaforul pentru pietoni, are o perioada minima garantata pentru verdele vehiculelor sub care nu are voie sa dea verde la pietoni. Aceasta perioada minima variaza de la o trecere de pietoni la alta dar in general este situata undeva in jurul a 60 sec.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti ANTENA

Cred ca a fost stabilit recordul de viteza la montat semafoare, inclusiv punerea in functiune.
S-a intamplat pe cal.Victoriei intersectie cu strada Dem.I.Dobrescu langa statuia noua Carol I.
A durat totul 48 de ore: santuri, cabluri, semafoare, punere in functiune.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti shoppy

Am aflat cat costa o trecere de pietoni dinaia care beculeste, 80.000euro, de asemenea am aflat ca multe nu functioneaza.
http://stirileprotv.ro/bin/tv/?media_id=60460440

(nu se poate activa sa bagam direct cod de embed si sa mearga?)

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Costin

shoppy wrote:
Am aflat cat costa o trecere de pietoni dinaia care beculeste, 80.000euro, de asemenea am aflat ca multe nu functioneaza.
http://stirileprotv.ro/bin/tv/?media_id=60460440

(nu se poate activa sa bagam direct cod de embed si sa mearga?)

Doar pentru clipuri youtube

Azi intre orele 11.30-12.50 nu mergeau semafoarele nici in Piata Victoriei, nici in Piata Romana. Prima data am crezut ca trece vreo coloana oficiala, dar nici gand de asa ceva. Era prezenta si politia, care dirija traficul in asa fel incat lasa cel mai mult timp pentru directia cel mai putin aglomerata. Tipic. Coada de la Victoriei ajungea pana in Romana, fiind ajutata si de semaforul de la Hotel Minerva, care, culmea, functiona.

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti Yannick

ANTENA wrote:
Cred ca a fost stabilit recordul de viteza la montat semafoare, inclusiv punerea in functiune.

S-a intamplat pe cal.Victoriei intersectie cu strada Dem.I.Dobrescu langa statuia noua Carol I.

A durat totul 48 de ore: santuri, cabluri, semafoare, punere in functiune.




Da si eu am fost foarte dezamagit ca sa intamplat asta. Eu speram ca strada Dem.I.Dobrescu sa se faca cu sens unic catre Magheru pentru a mai degreva un pic CA Rosetti, Ion Campineanu sa se faca cu sens unic invers fata de cum este acum si anume dinspre Magheru catre Calea Victoriei iar strada Batistei cu sens unic pana la intersectia cu T. Arghezi, in felul asta se elimina si un semafor de pe Magheru.  Poate vede cineva mesajul asta si da o ideie celor abilitati

 


Re: Schimbarea semafoarelor in Bucuresti ANTENA

Yannick wrote:
ANTENA wrote:
Cred ca a fost stabilit recordul de viteza la montat semafoare, inclusiv punerea in functiune.

S-a intamplat pe cal.Victoriei intersectie cu strada Dem.I.Dobrescu langa statuia noua Carol I.

A durat totul 48 de ore: santuri, cabluri, semafoare, punere in functiune.




Da si eu am fost foarte dezamagit ca sa intamplat asta. Eu speram ca strada Dem.I.Dobrescu sa se faca cu sens unic catre Magheru pentru a mai degreva un pic CA Rosetti, Ion Campineanu sa se faca cu sens unic invers fata de cum este acum si anume dinspre Magheru catre Calea Victoriei iar strada Batistei cu sens unic pana la intersectia cu T. Arghezi, in felul asta se elimina si un semafor de pe Magheru.  Poate vede cineva mesajul asta si da o ideie celor abilitati



Asta e clasica: "Da-mi Doamne mintea de pe urma". Ce crezi ca se mai poate face acum, totul e gata. Dar teoria ta nu cred ca sta in picioare, adica: cei ce vin de pe Academiei (si vin destui) pe unde poti sa-i duci pe Dem.I.Dobrescu? Daca observi un pic fluxul de trafic, grosul se desfasoara dinspre Academiei spre Ion Campineanu. Daca schimbi sensul pe Campineanu, se da peste cap toata zona.

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 58
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2312 forum members have written 423413 posts in 5273 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use