Topic: Discutii generale
138 posts, 94122 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
punmeister
Revin cu ce am promis.
Dispozitivele de putere de banda larga, sau mai bine zis semiconductoarele de banda larga (eng. Wide BandGap, sau WBG) sunt o noua clasa de semiconductoare de putere (fata de clasicul Siliciu folosit de exemplu pentru tranzistoarele IGBT folosite cu succes in invertoarele de tractiune ale materialului rulant) ce ofera urmatoarele avantaje:
- Conductie termica mult mai buna;
- Pierderi mult mai mici in comutatie;
- Pot opera la tensiuni si temperaturi mult mai mari peste Siliciu;
In cazul de fata pe feroviar, un invertor de tractiune ce foloseste de exemplu SiC-MOSFETuri in loc de Si-IGBT, are ca avantaje consumul mai scazut, posibilitatea de racire pasiva (fata de racirea pe apa necesara pentru IGBTuri) iar cofretele sunt de dimensiuni mult mai mici (peste 50%) si implicit mai usoare.
Din pacate, semiconductoarele de banda larga (WBG) precum Carbura de Siliciu (SiC) si Nitrura de Galiu (GaN) au dezavantajele lor. Pe langa pretul mai mare si sa zicem maturitatea tehnologica mai scazuta, aceastea au probleme in ceea ce priveste curentii de scurgere, frecventa mare de comutatie ce devine o problema de compatibilitate electromagnetica (IN SPECIAL la GaN) iar in cazul SiC-MOSFETurilor, raportul tensiune la timp mare ce poate sa prajeasca motoarele de tractiune.
Plus faptul ca dispozitivele SiC-MOSFET de pe piata (gen Infineon...) ajung la maximum 2000V pentru aplicatii speciale, in timp ce un IGBT rudimentar poate sa fie gasit si pentru 3400V.
La doctorat urmarim sa dezvoltam un tranzistor de putere hibrid, intre SI-IGBT si SiC-MOSFET, ce o sa-l faca foarte atractiv pentru feroviar, pe langa alte obiective la fel de ambitioase. Prima tinta a noastra vor fi trenurile existente, sub forma unui kit complet de retrofit.
punmeister wrote here:
Multumesc! 🙂
O sa revin pe seara cu explicatii legate de dispozitivele cu banda larga, sau Wide BandGap devices ca de aici vine acronimul de WBG.
Revin cu ce am promis.
Dispozitivele de putere de banda larga, sau mai bine zis semiconductoarele de banda larga (eng. Wide BandGap, sau WBG) sunt o noua clasa de semiconductoare de putere (fata de clasicul Siliciu folosit de exemplu pentru tranzistoarele IGBT folosite cu succes in invertoarele de tractiune ale materialului rulant) ce ofera urmatoarele avantaje:
- Conductie termica mult mai buna;
- Pierderi mult mai mici in comutatie;
- Pot opera la tensiuni si temperaturi mult mai mari peste Siliciu;
Doua figuri preluate din lucrarea mea de dizertatie.
Screenshot 2024-09-23 213950.png (461.68 KB; downloaded 1040 times)
In cazul de fata pe feroviar, un invertor de tractiune ce foloseste de exemplu SiC-MOSFETuri in loc de Si-IGBT, are ca avantaje consumul mai scazut, posibilitatea de racire pasiva (fata de racirea pe apa necesara pentru IGBTuri) iar cofretele sunt de dimensiuni mult mai mici (peste 50%) si implicit mai usoare.
Din pacate, semiconductoarele de banda larga (WBG) precum Carbura de Siliciu (SiC) si Nitrura de Galiu (GaN) au dezavantajele lor. Pe langa pretul mai mare si sa zicem maturitatea tehnologica mai scazuta, aceastea au probleme in ceea ce priveste curentii de scurgere, frecventa mare de comutatie ce devine o problema de compatibilitate electromagnetica (IN SPECIAL la GaN) iar in cazul SiC-MOSFETurilor, raportul tensiune la timp mare ce poate sa prajeasca motoarele de tractiune.
Plus faptul ca dispozitivele SiC-MOSFET de pe piata (gen Infineon...) ajung la maximum 2000V pentru aplicatii speciale, in timp ce un IGBT rudimentar poate sa fie gasit si pentru 3400V.
La doctorat urmarim sa dezvoltam un tranzistor de putere hibrid, intre SI-IGBT si SiC-MOSFET, ce o sa-l faca foarte atractiv pentru feroviar, pe langa alte obiective la fel de ambitioase. Prima tinta a noastra vor fi trenurile existente, sub forma unui kit complet de retrofit.
- PheonixLema_BV
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova România)
PheonixLema_BV
Iar au inceput titularii cu măzgăleli...🤕
Ovidiust3871 wrote here:
EA1 250 a depoului Brașov alocată trenului R3503 Brașov - Mediaș...
Iar au inceput titularii cu măzgăleli...🤕
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova România)
WT_fan06
Refuz să cred că mizeria aia de pe bot a fost aplicată de titulari... Nu-ți poți bate joc în asemenea hal de obiectul muncii încât să dai la nimereală cu spray. 🫣
Refuz să cred că mizeria aia de pe bot a fost aplicată de titulari... Nu-ți poți bate joc în asemenea hal de obiectul muncii încât să dai la nimereală cu spray. 🫣
- SirVlady
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova România)
SirVlady
Și care-i certitudinea ta că au fost “titularii”? 🤣🤣 Mașina aia nici nu e titularizată, dar repede apare unu d-ăsta ca tine să zică “ce au făcut titularii”. Unii nici nu v-ați băga bani în mașinile voastre personale, lăsându-le așa la voia sorții, dar să comentați pe aici neavizat despre opera sinistră făcută de un angajat oarecare al depoului (care nu are vreo treabă cu mecanicia în general și doar a vopsit capacele de la faruri și a tras dungi aiurea) puteți oricând.
Mai apare unu d-ăsta ca tine care se ia după alți membri de pe forum, dar diferența dintre acei membri și tine e că tu nu ai venit cu niciun argument în defavoarea titularizării, ci doar ai aruncat două trei cuvinte fără sens, mințindu-te de unul singur că mașina ar avea titulari, deși de ani de zile 250 nu mai are titulari, fiind la voia sorții.
Problema e că unii iau de bună și ce zici, deși nu ai avut o bază prin care să-ți susții teoria că 250 ar avea titulari!
PheonixLema_BV wrote here:
Iar au inceput titularii cu măzgăleli...🤕
Și care-i certitudinea ta că au fost “titularii”? 🤣🤣 Mașina aia nici nu e titularizată, dar repede apare unu d-ăsta ca tine să zică “ce au făcut titularii”. Unii nici nu v-ați băga bani în mașinile voastre personale, lăsându-le așa la voia sorții, dar să comentați pe aici neavizat despre opera sinistră făcută de un angajat oarecare al depoului (care nu are vreo treabă cu mecanicia în general și doar a vopsit capacele de la faruri și a tras dungi aiurea) puteți oricând.
Mai apare unu d-ăsta ca tine care se ia după alți membri de pe forum, dar diferența dintre acei membri și tine e că tu nu ai venit cu niciun argument în defavoarea titularizării, ci doar ai aruncat două trei cuvinte fără sens, mințindu-te de unul singur că mașina ar avea titulari, deși de ani de zile 250 nu mai are titulari, fiind la voia sorții.
Problema e că unii iau de bună și ce zici, deși nu ai avut o bază prin care să-ți susții teoria că 250 ar avea titulari!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova România)
shoppy
Asta cu "voi habar nu aveti sa bagati bani in masinile personale", pe langa ca nu are vreo relevanta, nu se face nici o scoala dar toti romanii se pricep lafel ca la fotbal, bani, politica si femei, este flame, si interzis de regulament.
Asta cu "voi habar nu aveti sa bagati bani in masinile personale", pe langa ca nu are vreo relevanta, nu se face nici o scoala dar toti romanii se pricep lafel ca la fotbal, bani, politica si femei, este flame, si interzis de regulament.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova România)
Costin
Pastrati discutia civilizata si in limitele regulamentului. Poate ramane cum e acum desi @SirVlady e mai contondent decat ar fi cazul, insa vom interveni daca degenreaza. Speram sa nu.
Pastrati discutia civilizata si in limitele regulamentului. Poate ramane cum e acum desi @SirVlady e mai contondent decat ar fi cazul, insa vom interveni daca degenreaza. Speram sa nu.
- SirVlady
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova România)
SirVlady
Poate am fost un pic mai cinic decât era cazul, dar să fim serioși, credeți că titularii s-ar chinui cu trasatul unor dungi aiurea scurse pe bot sau mai știu eu ce? Titularizarea nu se bazează numai pe personalizarea exterioară a locomotivelor, ci și în menținerea curățeniei în posturi și în sală. Singura problemă pe care eu o văd personal cu titularizarea este faptul că sunt locked-up pe anumite trase și cam atât.
Dacă s-ar ține cont la nivel central de aspectul locomotivelor, care reprezintă într-un fel sau altul o carte de vizită a operatorului de stat, cu siguranță nu ar mai fi nevoie de titularizări. Sunt locomotive care în sala mașinilor sunt piscine cu ulei, iar în alte cazuri anumiți inși pe care cu greu îi pot numi mecanici lasă dezastru în urma lor când văd o locomotivă mai răsărită (port livrete și parasolare rupte, sala mașinilor pe lângă că e plină de ulei mai găsesc de bun augur să-și facă și nevoile în sală).
Bonus, hai să ne uitam un pic la cum arată o locomotivă titularizată vs cum arată una care nu e titularizată.
242, care și în prezent arată cam la fel (poză făcută în martie 2024)
vs
Ce e la STB cu anumite împopoțonări de prost e strict la STB, dar pe calea ferată titularizarea nu se bazează pe niște împopoțonări de prost gust cu niște stickere…
Poate am fost un pic mai cinic decât era cazul, dar să fim serioși, credeți că titularii s-ar chinui cu trasatul unor dungi aiurea scurse pe bot sau mai știu eu ce? Titularizarea nu se bazează numai pe personalizarea exterioară a locomotivelor, ci și în menținerea curățeniei în posturi și în sală. Singura problemă pe care eu o văd personal cu titularizarea este faptul că sunt locked-up pe anumite trase și cam atât.
Dacă s-ar ține cont la nivel central de aspectul locomotivelor, care reprezintă într-un fel sau altul o carte de vizită a operatorului de stat, cu siguranță nu ar mai fi nevoie de titularizări. Sunt locomotive care în sala mașinilor sunt piscine cu ulei, iar în alte cazuri anumiți inși pe care cu greu îi pot numi mecanici lasă dezastru în urma lor când văd o locomotivă mai răsărită (port livrete și parasolare rupte, sala mașinilor pe lângă că e plină de ulei mai găsesc de bun augur să-și facă și nevoile în sală).
Bonus, hai să ne uitam un pic la cum arată o locomotivă titularizată vs cum arată una care nu e titularizată.
242, care și în prezent arată cam la fel (poză făcută în martie 2024)
IMG_1906.jpeg (1.79 MB; downloaded 903 times)
vs
Gabi23 wrote here:
781 (Depoul Ploiești)
400-781-7 - București - 11.10.2024 - IR402 Buc-Chișinău.JPG (511.9 KB; downloaded 903 times)
Ce e la STB cu anumite împopoțonări de prost e strict la STB, dar pe calea ferată titularizarea nu se bazează pe niște împopoțonări de prost gust cu niște stickere…
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova România)
ByOnu
Te aprinzi prea tare pentru comentariul ..nepotrivit al lui PheonixLema_BV. De titulari care sa puna stickere am mai auzit, dar de unii care sa-si vandalizeze singuri cu graffiti vehiculul nu. Cred ca putem concluziona ca a fost un vandalism extern si sa mergem mai departe.
Te aprinzi prea tare pentru comentariul ..nepotrivit al lui PheonixLema_BV. De titulari care sa puna stickere am mai auzit, dar de unii care sa-si vandalizeze singuri cu graffiti vehiculul nu. Cred ca putem concluziona ca a fost un vandalism extern si sa mergem mai departe.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Locomotive clasa 410 (ex 41) (Electroputere Craiova România)
shoppy
Ca tu "nu vezi o problema" este o parere care se bazeaza doar argumente false si porniri puerile pe care le are fiecare la un moment dat, daca ti-ai dori cu adevarat sa fie si la noi ca in tarile civilizate sau macar sa inceteze perpetuarea unor geseli atunci ai trece peste ele.
Faptul ca ajuta la imaginea operatorului este o greseala, imaginea unui operator nu se face lasand fiecare mecanic sa faca ce crede el, acesti oameni, desi unii pot fi bine intentionati si buni la meseria de mecanic de locomotiva, nu au o scoala de design, marketing sau psihologie, criterii obligatorii in crearea unei imagini in ziua de azi, de aceea rezultatul este cel mult la intamplare si deseori daunator, si daca cineva face ceva daunator atunci nu ii poti spune ca il descriminezi si el personal nu are voie sa faca pentru ca altul, lafel de nestiutor in imagine ca si el, are dreptul de judecator asupra lui, asta creeaza stres si frecusuri intre grupul care are voie si grupul care nu are voie. Deci practica permiterii tunaririi masinilor este o greseala.
Sa luam ca studiu de caz poza cu 242 care iti palce atat de mult si sa numaram greselile aparute din munca titularilor:
- luminile de la boghiuri sunt prea puternice noaptea, nu numai ca orbesc alti mecanici si IDM, chiar mecanicul locomotivei daca s-ar duce noaptea sa inspecteze ceva atunci ar fi orbit de ele si, chiar daca ar sta sa se obisnuiasca, cand s-ar intoarce la postul de conducere nu ar vedea nimic pe geam deci ar trebui din nou sa stea sa se obisnuiasca
- aceeasi problema cu iluminatul LED din cabina, este prea puternic si are alta culoare fata de faruri, in cabina ai 6500K in timp ce farurile au 2700K, sigur mecanicul nu se va orbii in fiecare gara deci va ajunnge sa nu mai foloseasca ilumintaul din cabina, deci nu numai ca a muncit degeaba, dar si a eliminat o instalatie proiectata corect
- rolul farurilor de deasupra cabinei este de a lumina si catenara pentru a se vedea daca are defecte sau daca este acoperita de zapada/gheata/chiciura, acel acoperis al farurilor este o greseala care blocheaza aceast functionalitate
- ca se acopera parbrizul cu stegulete si perdelute este o greseala, te oboseste sa te tot uiti pe langa ele si in caz de pericol s-ar putea sa nu vezi sau sa nu ai timp sa misti capul
- se vede ca acoperisul nu este spalat lafel ca restul cutiei, aspectul neunitar dauneaza imaginii si nu are rost sa muncesti doar unde ajungi cu mana, pana la urma acoperisul o sa rugineasca si o sa intre apa deci degeaba te-ai chinuit sa speli restul
- acel V de pe plug si de pe oglinzi da o imagine de agresiviate si rezolvarea problemelor prin forta bruta, publicul de azi isi doreste cu totul altceva cand calatoreste cu trenul, isi doreste siguranta, confort, punctualitate si eficienta
Ca mecanicii fac si munca altora, desi aparent este un lucru bun, pe langa ca mecanicul s-ar putea sa faca greseli sau chiar sa se accidenteze mortal pentru ca nu a fost scolarizat in acea munca(vezi situatia de la Buzau cand doi soferi s-au apucat sa completeze antigelul la un autobuz si unul a murit strivit de autobuz ca nu a tras frana de mana), rolul mecanicului este sa isi foloseasca toata energia si concentrarea la condusul trenului in siguranta, ca mecanicul incepe tura obosit ca a facut munca altora sau nervos ca exista lipsuri pe care nu le poate rezolva, este o greseala. Deci permiterea implicarii mecanicului in activitati care nu sunt treaba lui este o greseala.
Intuiesti corect ca titularizarea duce la blocarea locomotivei pe unele rute si ca aceasta este o greseala dar te opresti din rationament prea repede, orice greseala nerezolvata are un efect de cascada care genereaza si alte greseli, cum ar fi folosirea ineficienta a acelei sau a altor locomotive din cauza acestui blocaj, si de aici ajungi la prioritizarea deficitara a locomotivelor la reparatii si asa ajungem ca EA-ul clasic la tren de 2 vagoane la traseu de campie in timp ce EC-uri sau alte EA-uri mai moderne stau la gard. Deci este gresit sa blochezi locomotive pe anumite rute din cauza titularizarii.
Ca mecanicii vad ca operatorul are niste probleme si ei vor sa le rezolve este laudabil, insa pornirea de a le rezolva prin eforturi si stiinta proprie este o greseala, mecanicii trebuie sa isi foloseasca energia pentru a fi uniti si a cere impreuna conducerii sa rezolve problemele corect si echitabil pentru toti mecanicii. Pana la urma o conducere ineficienta si corupta prefera sa aiba mecanicii impartiti in bisericute in razboi intre ele decat uniti impotriva ei pentru ca asa isi poate ascunde mai bine coruptia si ineficienta.
Ca tu "nu vezi o problema" este o parere care se bazeaza doar argumente false si porniri puerile pe care le are fiecare la un moment dat, daca ti-ai dori cu adevarat sa fie si la noi ca in tarile civilizate sau macar sa inceteze perpetuarea unor geseli atunci ai trece peste ele.
Faptul ca ajuta la imaginea operatorului este o greseala, imaginea unui operator nu se face lasand fiecare mecanic sa faca ce crede el, acesti oameni, desi unii pot fi bine intentionati si buni la meseria de mecanic de locomotiva, nu au o scoala de design, marketing sau psihologie, criterii obligatorii in crearea unei imagini in ziua de azi, de aceea rezultatul este cel mult la intamplare si deseori daunator, si daca cineva face ceva daunator atunci nu ii poti spune ca il descriminezi si el personal nu are voie sa faca pentru ca altul, lafel de nestiutor in imagine ca si el, are dreptul de judecator asupra lui, asta creeaza stres si frecusuri intre grupul care are voie si grupul care nu are voie. Deci practica permiterii tunaririi masinilor este o greseala.
Sa luam ca studiu de caz poza cu 242 care iti palce atat de mult si sa numaram greselile aparute din munca titularilor:
- luminile de la boghiuri sunt prea puternice noaptea, nu numai ca orbesc alti mecanici si IDM, chiar mecanicul locomotivei daca s-ar duce noaptea sa inspecteze ceva atunci ar fi orbit de ele si, chiar daca ar sta sa se obisnuiasca, cand s-ar intoarce la postul de conducere nu ar vedea nimic pe geam deci ar trebui din nou sa stea sa se obisnuiasca
- aceeasi problema cu iluminatul LED din cabina, este prea puternic si are alta culoare fata de faruri, in cabina ai 6500K in timp ce farurile au 2700K, sigur mecanicul nu se va orbii in fiecare gara deci va ajunnge sa nu mai foloseasca ilumintaul din cabina, deci nu numai ca a muncit degeaba, dar si a eliminat o instalatie proiectata corect
- rolul farurilor de deasupra cabinei este de a lumina si catenara pentru a se vedea daca are defecte sau daca este acoperita de zapada/gheata/chiciura, acel acoperis al farurilor este o greseala care blocheaza aceast functionalitate
- ca se acopera parbrizul cu stegulete si perdelute este o greseala, te oboseste sa te tot uiti pe langa ele si in caz de pericol s-ar putea sa nu vezi sau sa nu ai timp sa misti capul
- se vede ca acoperisul nu este spalat lafel ca restul cutiei, aspectul neunitar dauneaza imaginii si nu are rost sa muncesti doar unde ajungi cu mana, pana la urma acoperisul o sa rugineasca si o sa intre apa deci degeaba te-ai chinuit sa speli restul
- acel V de pe plug si de pe oglinzi da o imagine de agresiviate si rezolvarea problemelor prin forta bruta, publicul de azi isi doreste cu totul altceva cand calatoreste cu trenul, isi doreste siguranta, confort, punctualitate si eficienta
Ca mecanicii fac si munca altora, desi aparent este un lucru bun, pe langa ca mecanicul s-ar putea sa faca greseli sau chiar sa se accidenteze mortal pentru ca nu a fost scolarizat in acea munca(vezi situatia de la Buzau cand doi soferi s-au apucat sa completeze antigelul la un autobuz si unul a murit strivit de autobuz ca nu a tras frana de mana), rolul mecanicului este sa isi foloseasca toata energia si concentrarea la condusul trenului in siguranta, ca mecanicul incepe tura obosit ca a facut munca altora sau nervos ca exista lipsuri pe care nu le poate rezolva, este o greseala. Deci permiterea implicarii mecanicului in activitati care nu sunt treaba lui este o greseala.
Intuiesti corect ca titularizarea duce la blocarea locomotivei pe unele rute si ca aceasta este o greseala dar te opresti din rationament prea repede, orice greseala nerezolvata are un efect de cascada care genereaza si alte greseli, cum ar fi folosirea ineficienta a acelei sau a altor locomotive din cauza acestui blocaj, si de aici ajungi la prioritizarea deficitara a locomotivelor la reparatii si asa ajungem ca EA-ul clasic la tren de 2 vagoane la traseu de campie in timp ce EC-uri sau alte EA-uri mai moderne stau la gard. Deci este gresit sa blochezi locomotive pe anumite rute din cauza titularizarii.
Ca mecanicii vad ca operatorul are niste probleme si ei vor sa le rezolve este laudabil, insa pornirea de a le rezolva prin eforturi si stiinta proprie este o greseala, mecanicii trebuie sa isi foloseasca energia pentru a fi uniti si a cere impreuna conducerii sa rezolve problemele corect si echitabil pentru toti mecanicii. Pana la urma o conducere ineficienta si corupta prefera sa aiba mecanicii impartiti in bisericute in razboi intre ele decat uniti impotriva ei pentru ca asa isi poate ascunde mai bine coruptia si ineficienta.
- Dristorul Nr.3
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
Dristorul Nr.3
@shoppy , inca odata o explicatie buna si rationala.
Este pacat totusi ca se ajunge pana si pe acest forum la derapaje precum : "apare unu d'asta ca tine" , "unii nu v-ati baga bani in masinile voastre personale" s.a.m.d
Astfel de atitudini nu isi au rostul ... Nu suntem pe holurile unui liceu sau la carciuma ca sa dam in d'astea. Banuiesc ca daca cuiva nu-i convine parerea altui interlocutor, se poate totusi apela la o maniera mai intelegatoare de a explica situatia. Totusi vorbim de niste obiecte, nu de viata unui om/fiinte.
Revenind la subiect...Eu mi-am spus parerea mai demult si mi-o mentin:
-In general la un operator majoritatea locomotivelor ar trebui sa arate la fel ca din fabrica, fara steme, zorzoane s.a,m.d
-Intretinerea estetica si functionala sa fie aplicata TUTUROR locomotivelor din fiecare clasa ca acestea sa functioneze in parametrii optimi asa cum si-a dorit proiectantul
- anumiti mecanici sau personal de depou ar trebui sa MENTINA curatenia in interiorul acestor vehicule. Am vazut cazuri in care s-au furat becurile de la port-livret, unii s-au urinat pe la usa catre sala motoarelor s.a.m.d
@shoppy , inca odata o explicatie buna si rationala.
Este pacat totusi ca se ajunge pana si pe acest forum la derapaje precum : "apare unu d'asta ca tine" , "unii nu v-ati baga bani in masinile voastre personale" s.a.m.d
Astfel de atitudini nu isi au rostul ... Nu suntem pe holurile unui liceu sau la carciuma ca sa dam in d'astea. Banuiesc ca daca cuiva nu-i convine parerea altui interlocutor, se poate totusi apela la o maniera mai intelegatoare de a explica situatia. Totusi vorbim de niste obiecte, nu de viata unui om/fiinte.
Revenind la subiect...Eu mi-am spus parerea mai demult si mi-o mentin:
-In general la un operator majoritatea locomotivelor ar trebui sa arate la fel ca din fabrica, fara steme, zorzoane s.a,m.d
-Intretinerea estetica si functionala sa fie aplicata TUTUROR locomotivelor din fiecare clasa ca acestea sa functioneze in parametrii optimi asa cum si-a dorit proiectantul
- anumiti mecanici sau personal de depou ar trebui sa MENTINA curatenia in interiorul acestor vehicule. Am vazut cazuri in care s-au furat becurile de la port-livret, unii s-au urinat pe la usa catre sala motoarelor s.a.m.d
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
WT_fan06
În primul rând, suntem capabili să separăm titularii (persoanele fizice) de problema titularizării? Acesta e primul lucru ce trebuie stabilit, ca să existe o discuție temeinică. Eu personal nu am nimic cu titularii; nu despre ei vorbesc. Eu când spun că locomotivele sunt boțite cu tot felul de kitsch-uri, nu le zic asta titularilor, că nu le fac lor educație estetică sau morală că de ce nu este bine să boțești locomotiva. Eu comentez o problemă de management. Eu am luciditatea să judec faptul că titularizarea și la CFR și la STB și în alte locuri a croniciziat problemele rezultate din prostul management și a permis degradarea condițiilor de muncă până în punctul în care titularii trebuie să compenseze (financiar / muncind ore suplimentare / etc.), iar netitularii devin atât de frustrați încât fie pleacă, fie fac cumva să devină titulari, fie ajung să întreprindă acțiuni precum cele descrise cu câteva mesaje mai sus. Trebuie și înțeles de unde vine acel comportament, nu doar blamat.
Totuși, ca să adresez unul din lucrurile pe care nu le-a adresat @shoppy, mereu se expune pe forum că dacă s-ar desființa titularizarea, mașinile titulare ar ajunge la gard. S-au dat chiar și destule exemple pertinente de mașini care odată erau titulare, iar acum nu mai sunt și au ajuns la gard. Atât doar că dacă stăm să ne gândim, ne dăm seama că argumentul cu greu convinge, dintr-un motiv foarte simplu - dacă până acum compania a mers pe burtă, la limita limitei, în toate aspectele, fix așa se va merge și în continuare. Ar exista, oare, o perioadă la început în care ar fi mai multe vehicule indisponibile? Posibil da sau nu, e un scenariu de luat în calcul. Va fi mai rău ca înainte? Nu cred, se va face cumva să fie reparate și întreținute câte vehicule sunt necesare ca să fie menținute repartizările. Atât doar că limita de jos va fi crescută puțin, iar poate mecanicii (adică și foștii titulari și netitularii) ar face echipă împreună pentru a crește condițiile de muncă, în loc să aibă statut difert unii față de alții... Este naiv să creadă cineva că fără titularizare nu se poate merge înainte și numai la noi își găsesc justificarea astfel de anomalii. Din păcate, când se ia apărarea titularizării se ia apărarea status-quo-ului care ne ține întârziați cu zeci de ani față de Occident - ecart care se mărește în loc să se reducă.
În primul rând, suntem capabili să separăm titularii (persoanele fizice) de problema titularizării? Acesta e primul lucru ce trebuie stabilit, ca să existe o discuție temeinică. Eu personal nu am nimic cu titularii; nu despre ei vorbesc. Eu când spun că locomotivele sunt boțite cu tot felul de kitsch-uri, nu le zic asta titularilor, că nu le fac lor educație estetică sau morală că de ce nu este bine să boțești locomotiva. Eu comentez o problemă de management. Eu am luciditatea să judec faptul că titularizarea și la CFR și la STB și în alte locuri a croniciziat problemele rezultate din prostul management și a permis degradarea condițiilor de muncă până în punctul în care titularii trebuie să compenseze (financiar / muncind ore suplimentare / etc.), iar netitularii devin atât de frustrați încât fie pleacă, fie fac cumva să devină titulari, fie ajung să întreprindă acțiuni precum cele descrise cu câteva mesaje mai sus. Trebuie și înțeles de unde vine acel comportament, nu doar blamat.
Totuși, ca să adresez unul din lucrurile pe care nu le-a adresat @shoppy, mereu se expune pe forum că dacă s-ar desființa titularizarea, mașinile titulare ar ajunge la gard. S-au dat chiar și destule exemple pertinente de mașini care odată erau titulare, iar acum nu mai sunt și au ajuns la gard. Atât doar că dacă stăm să ne gândim, ne dăm seama că argumentul cu greu convinge, dintr-un motiv foarte simplu - dacă până acum compania a mers pe burtă, la limita limitei, în toate aspectele, fix așa se va merge și în continuare. Ar exista, oare, o perioadă la început în care ar fi mai multe vehicule indisponibile? Posibil da sau nu, e un scenariu de luat în calcul. Va fi mai rău ca înainte? Nu cred, se va face cumva să fie reparate și întreținute câte vehicule sunt necesare ca să fie menținute repartizările. Atât doar că limita de jos va fi crescută puțin, iar poate mecanicii (adică și foștii titulari și netitularii) ar face echipă împreună pentru a crește condițiile de muncă, în loc să aibă statut difert unii față de alții... Este naiv să creadă cineva că fără titularizare nu se poate merge înainte și numai la noi își găsesc justificarea astfel de anomalii. Din păcate, când se ia apărarea titularizării se ia apărarea status-quo-ului care ne ține întârziați cu zeci de ani față de Occident - ecart care se mărește în loc să se reducă.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii generale
shoppy
Ca o locomotiva de orice fel ajunge la gard nu este neaparat o greseala, desi scopul titularilor este sa circule locomotiva lor trebuie inteles ca scopul companiei nu este sa circule la nesfarsit o anumita locomotiva ci sa se faca profit, deci sa circule locomotivele cele mai eficiente pentru acele trenuri.
Cele mai noi locomotive de la Calatori, Pheonixurile si Transmontana, care au teoretic cei mai buni titulari, stau cu lunile la gard, Transmontana este acum de cateva luni la gard, data trecuta a stat la gard cu geamurile din posturi deschise de a plouat in ea, deci locomotivele cu cei mai buni titulari nu merg mai bine decat altele, deci ideea ca titularii tin locomotivele sa nu ajunga la gard nu stiu unde se aplica, poate doar la EA-uri clasice de care oricum incercam sa scapam ca sunt cele mai ineficiente.
Un alt argument impotriva tunaririi este ca la nevoie se poate ca pentru companie sa fie eficienta inchirierea locomotivei la alta companie sau circularea ei in conventie in afara tarii iar acest lucru este imposibil daca locomotivele sunt toate tunareli unicate.
Ca o locomotiva de orice fel ajunge la gard nu este neaparat o greseala, desi scopul titularilor este sa circule locomotiva lor trebuie inteles ca scopul companiei nu este sa circule la nesfarsit o anumita locomotiva ci sa se faca profit, deci sa circule locomotivele cele mai eficiente pentru acele trenuri.
Cele mai noi locomotive de la Calatori, Pheonixurile si Transmontana, care au teoretic cei mai buni titulari, stau cu lunile la gard, Transmontana este acum de cateva luni la gard, data trecuta a stat la gard cu geamurile din posturi deschise de a plouat in ea, deci locomotivele cu cei mai buni titulari nu merg mai bine decat altele, deci ideea ca titularii tin locomotivele sa nu ajunga la gard nu stiu unde se aplica, poate doar la EA-uri clasice de care oricum incercam sa scapam ca sunt cele mai ineficiente.
Un alt argument impotriva tunaririi este ca la nevoie se poate ca pentru companie sa fie eficienta inchirierea locomotivei la alta companie sau circularea ei in conventie in afara tarii iar acest lucru este imposibil daca locomotivele sunt toate tunareli unicate.
📖 Pagination options