Topic: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
148 posts, 69256 views
📖 Pagination options
- 1689
-
Posted:
Tuesday, 25.04.2023, 19:18 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
1689
Oarecum off-topic, o imagine cu noua linie pentru T3 din Paris…
… ce pot spera e ca nu le vin idei si alor nostri cu placi de granit …
Oarecum off-topic, o imagine cu noua linie pentru T3 din Paris…
… ce pot spera e ca nu le vin idei si alor nostri cu placi de granit …
9F15639B-4D81-45FD-8447-E195C82C1E56.jpeg (1.32 MB; downloaded 3287 times)
- subway guru
-
Posted:
Wednesday, 26.04.2023, 06:56 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
subway guru
Acele placi groase de granit nu au moarte…dar costa!
Acele placi groase de granit nu au moarte…dar costa!
- cris_m
-
Posted:
Wednesday, 26.04.2023, 12:34 -
- 1689
-
Posted:
Wednesday, 26.04.2023, 20:01 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
1689
Nu, zona nu e pietonala - cel putin deocamdata…
Daca se va decide sa se faca separarea traficului de tramvai, asta nu stiu…
Nu, zona nu e pietonala - cel putin deocamdata…
Daca se va decide sa se faca separarea traficului de tramvai, asta nu stiu…
- Media
-
Posted:
Tuesday, 25.07.2023, 08:23 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
Media
Care credeți ca este top 3 cel mai distrus segment de linie?
Votul meu merge către: Bd Chișinău, Maica Domnului și Bd Lacul Tei.
Care credeți ca este top 3 cel mai distrus segment de linie?
Votul meu merge către: Bd Chișinău, Maica Domnului și Bd Lacul Tei.
- Misiekwas
-
Posted:
Tuesday, 25.07.2023, 11:48 -
- 1689
-
Posted:
Friday, 22.03.2024, 22:09 -
OR vs. linii reabilitate dupa ‘90
1689
Infrastructura OR a fost realizata in conditii precare, de cele mai multe ori fara nici o pregatire corespunzatoare a fundamentului, cu materiale ce adesea nu respectau chiar si acele standarde calitative minimale ale vremii, nu a avut parte de nici un fel de mentenanta, a avut parte de exploatare cu tramvaie fara intretinere corespunzatoare si - cu toate acestea - a rezistat, cum-necum peste 40 de ani.
Si - inca un lucru care trebuie mentionat -“modernizarile” durau de cele mai multe ori citeva luni.
In cazul retelei modernizate la sfirsitul anilor ‘90- primul deceniu al anilor 2000, reabilitarile au durat ani iar solutiile alese au fost diferite aproape de la fiecare segment la altul. Si ne vedem, iata, la nici douazeci de ani de la finalizare, intr-o situatie nu semnificativ mai buna decit eram la mijlocul anilor ‘90.
Deci…As fi ceva mai rezervat in a declara ” nu vor ajunge niciodata la nivelul infrastructurii tip Oțelul Roșu”… Pina sa le vina vremea re-reabilitarii, s-ar putea ca Rahovei, Trafic Greu, Giurgiului si inca multe altele sa arate cum arata linia pe pat de nisip din anii ‘80… Rupta si cu bucati lipsa, scufundata in terasament si ondulata precum un sarpe…
Cit despre cea ingropata in beton, nu e timpul trecut ca fundatia sa inceapa sa cedeze de la infiltratiile de apa cu sare, vibratiile de la bandajele neintretinute si cirpelile cu smoala si/sau gropile de pe segmentele pe care circula si autobuzele (sa nu uitam ca infrastructura reabilitata atunci nu a fost proiectata pentru utilizare duala si ma intreb ce greutate de osie a fost luata in considerare …).
PS: impresia mea e ca solutia cea mai fiabila s-a dovedit in final a fi… cea cu sina CF pe traverse de lemn montate pe pat de piatra sparta, folosita pe Petricani.
ByOnu wrote here:
Referitor la discutia despre linii. Cu toate ca sunt de acord ca mentenanta liniilor a fost execrabila (sub zero), nu vor ajunge niciodata la nivelul infrastructurii tip Oțelul Roșu. In cazul solutiei de incastrare in beton, șinele vor rămâne <drepte>. Avariile au survenit in curbe, la elementele speciale (intersectii linii, macazuri), precum si in zonele sudurilor.
Infrastructura OR a fost realizata in conditii precare, de cele mai multe ori fara nici o pregatire corespunzatoare a fundamentului, cu materiale ce adesea nu respectau chiar si acele standarde calitative minimale ale vremii, nu a avut parte de nici un fel de mentenanta, a avut parte de exploatare cu tramvaie fara intretinere corespunzatoare si - cu toate acestea - a rezistat, cum-necum peste 40 de ani.
Si - inca un lucru care trebuie mentionat -“modernizarile” durau de cele mai multe ori citeva luni.
In cazul retelei modernizate la sfirsitul anilor ‘90- primul deceniu al anilor 2000, reabilitarile au durat ani iar solutiile alese au fost diferite aproape de la fiecare segment la altul. Si ne vedem, iata, la nici douazeci de ani de la finalizare, intr-o situatie nu semnificativ mai buna decit eram la mijlocul anilor ‘90.
Deci…As fi ceva mai rezervat in a declara ” nu vor ajunge niciodata la nivelul infrastructurii tip Oțelul Roșu”… Pina sa le vina vremea re-reabilitarii, s-ar putea ca Rahovei, Trafic Greu, Giurgiului si inca multe altele sa arate cum arata linia pe pat de nisip din anii ‘80… Rupta si cu bucati lipsa, scufundata in terasament si ondulata precum un sarpe…
Cit despre cea ingropata in beton, nu e timpul trecut ca fundatia sa inceapa sa cedeze de la infiltratiile de apa cu sare, vibratiile de la bandajele neintretinute si cirpelile cu smoala si/sau gropile de pe segmentele pe care circula si autobuzele (sa nu uitam ca infrastructura reabilitata atunci nu a fost proiectata pentru utilizare duala si ma intreb ce greutate de osie a fost luata in considerare …).
PS: impresia mea e ca solutia cea mai fiabila s-a dovedit in final a fi… cea cu sina CF pe traverse de lemn montate pe pat de piatra sparta, folosita pe Petricani.
- florin
-
Posted:
Saturday, 23.03.2024, 09:24 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
florin
Oare nu exagerăm un pic? Totuși STB are aparat de polizat de câțiva ani și aparent îl și folosesc ocazional:
https://www.tiktok.com/@stbtramvaie/vide ... FjOCveBU
(scuzați sursa, nu porniți sunetul)
ByOnu wrote here:
Referitor la discutia despre linii. Cu toate ca sunt de acord ca mentenanta liniilor a fost execrabila (sub zero), nu vor ajunge niciodata la nivelul infrastructurii tip Oțelul Roșu. In cazul solutiei de incastrare in beton, șinele vor rămâne <drepte>. Avariile au survenit in curbe, la elementele speciale (intersectii linii, macazuri), precum si in zonele sudurilor.
Oare nu exagerăm un pic? Totuși STB are aparat de polizat de câțiva ani și aparent îl și folosesc ocazional:
https://www.tiktok.com/@stbtramvaie/vide ... FjOCveBU
(scuzați sursa, nu porniți sunetul)
- ByOnu
-
Posted:
Saturday, 23.03.2024, 10:04 -
Re: Despre reţele, şine şi profiluri de rulare
ByOnu
Sa exageram cu ce? Care dintre punctele enuntate de mine este exagerat?
Locuiesc pe linia lui 21, iar macazurile s-au rupt (vezi macazul de impreunare Str. Ziduri Moși spre Doamna Ghica), elementele de retea speciale sunt tocate (vezi incrucisarile de la Cavafii sau Paleologu), curbele s-au mancat si au fost luate la mistrie (vezi curba de intrare spre Cavafii dinspre Mosilor, vezi curbele cu piatra cubica de la Armeneasca), iar lucrul pe care il < simt > cel mai rau de la 5 dimineata pana noaptea la 12, sudurile de pe Mosilor au devenit gropi.
Cunosc linia asta de cand a fost modernizata. STB pot avea ce utililaje vor ei, mentenanta liniilor modernizate nu exista (cu mici exceptii pe 41).
Astept sa-mi arati exagerarile.
Sa exageram cu ce? Care dintre punctele enuntate de mine este exagerat?
Locuiesc pe linia lui 21, iar macazurile s-au rupt (vezi macazul de impreunare Str. Ziduri Moși spre Doamna Ghica), elementele de retea speciale sunt tocate (vezi incrucisarile de la Cavafii sau Paleologu), curbele s-au mancat si au fost luate la mistrie (vezi curba de intrare spre Cavafii dinspre Mosilor, vezi curbele cu piatra cubica de la Armeneasca), iar lucrul pe care il < simt > cel mai rau de la 5 dimineata pana noaptea la 12, sudurile de pe Mosilor au devenit gropi.
Cunosc linia asta de cand a fost modernizata. STB pot avea ce utililaje vor ei, mentenanta liniilor modernizate nu exista (cu mici exceptii pe 41).
Astept sa-mi arati exagerarile.
- ByOnu
-
Posted:
Monday, 28.10.2024, 09:50 -
Re: FOTO/VIDEO: Lucrările de pe Str. B. Văcărescu și A. Șerbănescu
ByOnu
Poate cineva de specialitate ne-ar putea lamuri daca a turna beton in jurul unui surub are aceeasi eficienta cu a-l insuruba efectiv. Pentru mine nu are logica.
Betonul nu < se strange > in jurul filetului. Filetul sta "relaxat" in beton.
Eu unul consider ca daca voiau cu adevarat sa prinda buloane in zonele fara traverse, ar fi trebuit sa gaureasca betonul turnat dupa intarire.
Treaba asta cu buloanele in aer mie, fara sa fiu de specialitate, mi se pare o treaba pur de fatada pe care au inceput s-o aplice doar dupa ce Asociatia a aratat public cum s-a lucrat.
survola wrote here:
Pregătirea pentru turnare în dreptul unui stâlp median, se observă suporturile pentru armătura de sârmă și pentru șine.
Poate cineva de specialitate ne-ar putea lamuri daca a turna beton in jurul unui surub are aceeasi eficienta cu a-l insuruba efectiv. Pentru mine nu are logica.
Betonul nu < se strange > in jurul filetului. Filetul sta "relaxat" in beton.
Eu unul consider ca daca voiau cu adevarat sa prinda buloane in zonele fara traverse, ar fi trebuit sa gaureasca betonul turnat dupa intarire.
Treaba asta cu buloanele in aer mie, fara sa fiu de specialitate, mi se pare o treaba pur de fatada pe care au inceput s-o aplice doar dupa ce Asociatia a aratat public cum s-a lucrat.
- BGP2597
-
Posted:
Monday, 28.10.2024, 09:59 -
Re: DISCUȚII: Lucrările de pe Str. B. Văcărescu și A. Șerbănescu
BGP2597
În Ploiești pe întreaga rețea de tramvai s-a adoptat această metodă de prindere. Nu s-au folosit deloc traverse, nici măcar la încrucișări sau aparate de cale. La 10 ani distanță, nu par să existe probleme cu calea de rulare, altele decât cele cauzate de lipsa de mentenanță (automatizare macaze, cutii de ungere). În poza de mai jos se vede un tronson de linie pusă pe poziție, așteptând prima turnare de beton.
Prin urmare, nu cred că o singură prindere fără traverse va afecta calea de rulare.
În Ploiești pe întreaga rețea de tramvai s-a adoptat această metodă de prindere. Nu s-au folosit deloc traverse, nici măcar la încrucișări sau aparate de cale. La 10 ani distanță, nu par să existe probleme cu calea de rulare, altele decât cele cauzate de lipsa de mentenanță (automatizare macaze, cutii de ungere). În poza de mai jos se vede un tronson de linie pusă pe poziție, așteptând prima turnare de beton.
Prin urmare, nu cred că o singură prindere fără traverse va afecta calea de rulare.
6z1wtk10.jpg (216.26 KB; downloaded 1414 times)
- punmeister
-
Posted:
Monday, 28.10.2024, 10:12 -
Re: DISCUȚII: Lucrările de pe Str. B. Văcărescu și A. Șerbănescu
punmeister
Tin minte ca tot Mari Vila a lucrat acolo dar in asociere cu Leonhard Weiss.
Tin minte ca tot Mari Vila a lucrat acolo dar in asociere cu Leonhard Weiss.
- survola
-
Posted:
Monday, 28.10.2024, 15:23 -
Re: DISCUȚII: Lucrările de pe Str. B. Văcărescu și A. Șerbănescu
survola
Nu se înglobează in beton doar șurubul, el este acolo doar pentru reglajul pe înălțime.
Se prinde în beton și acea piesă neagră, care este sub șină.
Am mers de-a lungul liniei, de la Șrefan cel Mare este asfalt până pe la Kaufland, mai sunt câteva intersecții de completat dar, după părerea mea, semnul de întrebare este la pod, care arată foarte ciudat după ce au scos șina veche.
Nu se înglobează in beton doar șurubul, el este acolo doar pentru reglajul pe înălțime.
Se prinde în beton și acea piesă neagră, care este sub șină.
Am mers de-a lungul liniei, de la Șrefan cel Mare este asfalt până pe la Kaufland, mai sunt câteva intersecții de completat dar, după părerea mea, semnul de întrebare este la pod, care arată foarte ciudat după ce au scos șina veche.
- GPS
-
Posted:
Thursday, 31.10.2024, 07:31 -
Re: DISCUȚII: Lucrările de pe Str. B. Văcărescu și A. Șerbănescu
GPS
Soluția prezentată mai sus s-a folosit și la București la Piața Muncii.
Soluția prezentată mai sus s-a folosit și la București la Piața Muncii.
📖 Pagination options