Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: Ikarus 260 (1991-2008)

141 posts, 55488 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Ikarus 260 (1991-2008) Utilizator anonim

Aceste autobuze au circulat in Bucuresti intre anii 1991 - 2008. Au fost in numar de 177 din care la ora actuala mai exista doar 2 functionale in Bucuresti.

 


Re: Ikarus 260 (ex) mikeeb777

Mai tin minte cand au aparut pe vremuri , erau asa de misto, mult mai rapide ca Dacurile 112. Ma plimbam de la Eminescu pana la Gara decat sa fiu si eu in ele...  :lol:

 


Re: Ikarus 260 (ex) COSTACHE MIHAIL

Aceste autobuze in anul 1991 cand au fost aduse in tara, au fost garate la Pipera Au stat o perioada de timp pana au fost repartizate la autobaze si puse in circulatie. Daca nu ma insel, Autobaza Pipera in acea vreme nu deservea nici o linie, ci doar era folosita pentru a stationa unele autobuze.  Aici se mai aflau si autobuze DAC-UDM care inca nu fusesera puse in circulatie. Autobuzele Dac erau vopsite alb cu albastru jos si nr. de parc erau  26xx adica ultimul lot.
Dupa ce au fost puse in circulatie autobuzele Ikarus 260 au circulat o perioada fara nr. de parc, ci doar cu nr. de inmatriculare. Dupa un timp, unele autobuze au fost vopsite roz, iar altele bleu, dar nu imi mai amintesc la ce faceau reclama, probabil la tigari.

 


Re: Ikarus 260 (ex) Victor92

COSTACHE MIHAIL wrote:
Aceste autobuze in anul 1991 cand au fost aduse in tara, au fost garate la Pipera Au stat o perioada de timp pana au fost repartizate la autobaze si puse in circulatie. Daca nu ma insel, Autobaza Pipera in acea vreme nu deservea nici o linie, ci doar era folosita pentru a stationa unele autobuze.  Aici se mai aflau si autobuze DAC-UDM care inca nu fusesera puse in circulatie. Autobuzele Dac erau vopsite alb cu albastru jos si nr. de parc erau  26xx adica ultimul lot.
Dupa ce au fost puse in circulatie autobuzele Ikarus 260 au circulat o perioada fara nr. de parc, ci doar cu nr. de inmatriculare. Dupa un timp, unele autobuze au fost vopsite roz, iar altele bleu, dar nu imi mai amintesc la ce faceau reclama, probabil la tigari.


Tin minte ca prin 1995-96? cele de la Floreasca erau vopsite in galben-unele aveau reclama la tigarile Camel,altele aveau culoarea lor standard;
verde-reclama la Tuborg(exemplu #14 de la Floreasca) ;
rosu-reclama la Cola.

 


Re: Ikarus 260 (ex) rosetti61

Prima reclama pe care au avut-o a fost la Camel - era peste tot, chiar pe tonete, si ele galbene. Rosu au fost cand cu reclama la Sovereign, tot tigari, apoi o alta varietate de Camel cu fundal bleu - epoca meshurilor care imbracau autobuzele complet. In 1991, au fost livrate cu tot cu setul de placi pentru traseu (erau niste placi cu milocul bombat), dar in buna traditie acestea au fost inlocuite cu tablele si placajele traditionale plus sfanta A4 la imprimanta sau cu pixul (nu ca alta data, un dos de palcaj scris cu creta...). Autobuzele s-au tinut mai bine decat DAC, cu toate "micile neajunsuri" de aspect in perioada de functionare -  spetezele si manerele de compozit razuite pana la armatura (armatura care era exact din cea folosita la constructii, cu striatii), etc. Spre finalul vietii lor, testul de anduranta l-au dat pe cursele preorasenesti.

 


Re: Ikarus 260 (ex) Chev Celios

rosetti61 wrote:
... plus sfanta A4 la imprimanta  ...


Lasa ca Floreasca a avut in ultimi ani cand a avut Ikarus s-au facut niste indicatoare de linie destul de frumoase pe care scria indicativul mare plus traseul.Uitate la pozele lui Dragos.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Ikarus 260 (ex) Dr2005

Chev Celios wrote:
Lasa ca Floreasca a avut in ultimi ani cand a avut Ikarus s-au facut niste indicatoare de linie destul de frumoase pe care scria indicativul mare plus traseul


... spre deosebire de Alexandria, unde erau hârtii scrise cu pixul (!) pe ce avea şoferul la îndemână...
Apropo de Alexandria, îmi aduc aminte că, prin 2006, m-a sunat un şofer pe care îl cunoşteam şi m-a întrebat dacă pot să îi fac la imprimantă ,,plăcuţe" de traseu de 408 şi 453 şi să i le aduc în 20 min la Ghencea... i le-am făcut.€

 


Re: Ikarus 260 (ex) Gabi23

Dr2005 wrote:
Apropo de Alexandria, îmi aduc aminte că, prin 2006, m-a sunat un şofer pe care îl cunoşteam şi m-a întrebat dacă pot să îi fac la imprimantă ,,plăcuţe" de traseu de 408 şi 453 şi să i le aduc în 20 min la Ghencea... i le-am făcut.

Ai facut si tu niste poze? :lol:  Ca si asa oricum acel Ikarus nu mai exista...
€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Ikarus 260 (ex) Utilizator anonim

57 este printre ultimele Ikarus 260 care au avut RK, apoi s-a trecut la operatiunea inversa RKului  :P

 


Re: Ikarus 260 (ex) Gabi23

Mai exact cand a avut parte de RK si cand s-a casat?
Ikarusurile astea tare bune erau pentru liniile alea periferice, deoarece erau incapatoare, geamuri mari, si majoritatea nu erau rable ca 90% din DACuri...

 


Re: Ikarus 260 (ex) SprinterXP

Erau bune mai ales pe liniile aglomerate ca 101, 102 (in special) si pe liniile centrale. :)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Ikarus 260 (ex) Dr2005

Poza lui Andrei e din 5.02.2007. Autobuzul nu a mai apucat vara lui 2008. Deci, cu indulgenţă, a circulat un an după ce a fost refăcut COMPLET, inclusiv şasiul! În aceeaşi perioadă cu el (din vara lui 2006 în primăvara lui 2007) au mai fost reconstruite câteva autobuze, precum #44, #65, #66, #214, #222.
Deasemenea, în primăvara lui 2008, deci cu câteva luni înainte de casarea ultimelor Ikarusuri, s-au înlocuit garniturile de la uşi şi tapiteţria scaunelor pe majoritatea autobuzelor rămase.€

 


Re: Ikarus 260 (ex) Chev Celios

Iar inainte de inceperea casarilor cu vro 3-4 luni si 212 a avut parte de un RK dupa ce a suferit un accident.De la URAC a plecat direct la Alexandria nu a mai venit inapoi de unde plecase,adica de la Floreasca.
214 dupa ce a fost refacut a mai circulat vrun an si ceva.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2334 forum members have written 425733 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use