Topic: Știri și articole din presă
490 posts, 171136 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Știri și articole din presă
Utilizator anonim
In acest topic vom vedea articolele presei centrale despre Pasajul Basarab
In acest topic vom vedea articolele presei centrale despre Pasajul Basarab
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Pasajul Basarab, ziua intai
de Liana Anghelescu HotNews.ro
Vineri, 17 noiembrie 2006
Vineri, muncitorii au demarat lucrarile pentru proiectul pasajului Basarab. Constructia va fi inalta de 28 de metri, va porni din intersectia Bulevardului Nicolae Titulescu cu Strada Alexandru Ioan Cuza si va reveni la sol pe soseaua Grozavesti. Pasajul va intinde pe o lungime de aproape 2 kilometri, si va costa minimum 178 de milioane de euro. Lucrarile se vor incheia in anul 2009.
Scopul proiectului este acela de a fluidiza circulatia in zona Garii de Nord, una dintre cele mai aglomerate din Bucuresti.
Piatra de temelie a fost pusa vineri de primarul general al Capitalei, Adrian Videanu, si presedintele Traian Basescu.
Cum va arata constructia
Pasajul pleaca printr-o rampa de acces din Bulevardul Titulescu in apropierea intersectiei cu Bulevardul Alexandru Ioan Cuza, supratraverseaza Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata
Bd. Dinicu Golescu se inscrie apoi intre fronturile construite ale Soselei Orhideelor, supratraverseaza si intersectia Plevnei - Orhideelor - Giulesti si Podul Grozavesti existent revenind la sol pe Soseaua Grozavesti. Pasajul trece si pe deasupra raului Dambovita.
Pe tronsonul dintre Bd. Dinicu Golescu si intersectia Giulesti- Plevnei, la nivelul solului, de o parte si de alta a soselei pasajului, se va realiza o zona cu latimea carosabila de sapte metri.
Pe latura de sud a pasajului intre podul Grozavesti si intersectia Orhideelor - Giulesti - Plevnei, va fi realizata la nivelul solului o bretea cu doua sensuri de circulatie, cu cate doua benzi pe fiecare sens si trotoar lat de trei metri.
In zona de sub pasaj, la nivelul solului, de o parte si de alta a stalpilor centrali ai pilelor va fi amplasata calea de rulare a tramvaielor de pe relatia Gara Basarab - Pod Grozavesti. Latimea totala a pasajului in aceasta zona va fi de 25,50 metri.
Avantaje
Traficul se decongestioneaza in centrul orasului si mai ales pe axa nord sud. Se reabiliteaza strazile adiacente precum. Consumul de carburanti se reducerea cu peste 3,7% pe an. Este vorba despre mijloacele de transport in comun care strabat zona.
Se creaza peste 1500 de locuri de munca pe perioada executiei si a aproximativ 50 de posturi de munca permanente, pe timpul exploatarii pasajului Basarab.
Dezavantaje
Demolarile si exproprieri ale fronturilor construite pe Soseaua Orhideeelor, mai ales pe latura de sud. Traficul care va crea probleme pe parcursul lucrarilor. Locuitorii zonei in care se lucreaza vor avea probleme cu zgomotul si praful de pe santier.
Chiar si atunci cand lucrarile de la pasaj vor fi fost incheiate, problemele zgomotului provocat de circulatia masinilor si poluarea pe care acestea o produc, nu vor disparea.
Un proiect controversat
Imaginat de fostul primar Basescu si contestat de consilierii municipali din partea PSD, proiectul pasajului Basarab a fost la un moment dat scos din planuri de Guvernul Nastase. Mai tarziu, planul lucrarii a ajuns si la tribunal, unde bucurestenii care traiesc in zona ce urmeaza sa devina santier au protestat de teama poluarii si a zgomotului pe care pasajul o sa-l produca.
Patru ani au durat discutiile, certurile si controversele pe tema maretului plan urbanistic. In cele din urma, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a reusit sa obtina toate avizele necesare pentru a demara contructia.
Numai ca cei 140 de milioane de euro necesari initial pentru a realiza proiectul au devenit insuficienti, iar Videanu a mai cerut un kilometru de pasaj si inca 40 de milioane de euro.
Noua viziune, noul pret
In planul primarului Bucurestiului, Adriean Videanu, pasajul a castigat inca un kilometru, fata de varianta propusa in perioada in care Basescu era primar. Costurile pentru realizarea proiectului s-au marit si ele. Municipalitatea estimeaza ca transformarea acestui plan in realitate va costa minimum 178 de milioane de euro.
De asemenea, promit edilii si firmele implicate in proiect, lucrarile nu vor dura mai mult de doi ani si jumatate. Alaturi de municipalitate, la executarea proiectului participa doua firme straine. Este vorba despre Astaldi din Italia si firma spaniola FCC
Piatra de temelie
Si iata ca, in ciuda criticilor primite din PSD sau din partea locuitorilor capitalei care doresc un Bucuresti mai degraba linistit si nepoluat decat urban, fostul si actualul primar al Bucurestiului au pus piatra de temelie a Pasajului. Si in piatra de temelie, cei prezenti au cimentat tratatul cu bucurestenii, semnat insa numai de catre reprezentantii autoritatilor.
"Dincolo de implicatiile de ordin rutier, ne manifestam increderea ca aceasta constructie o sa fie mai mult decat un simplu pasaj, sa devina un simbol de legatura cu acel Bucuresti pe care ni-l dorim cu totii - o capitala moderna in rand cu marile metropole ale Europei", se arata in textul semnat de oficialii prezenti la evenimentâ€.
„Micul Paris†nu e in zona Basarab
In completarea acestui text si presedintele Basescu a facut o declaratie care probabil, ii va supara pe nostalgici: „Bucurestiul nu mai poate ramane Micul Paris, cum nu poate deveni nici marele Bucuresti. El trebuie sa fie un Bucuresti al realitatilor de astazi, al realitatilor de trafic si al realitatilor socialeâ€.
El a continuat spunand ca Bucurestiul va avea si zone "insulare" care sa aminteasca de vechea Capitala, referindu-se la revitalizarea Centrului Istoric Bucuresti, un alt proiect aflat acum in desfasurare.
http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1142 ... -intai.htm
Pasajul Basarab, ziua intai
de Liana Anghelescu HotNews.ro
Vineri, 17 noiembrie 2006
Vineri, muncitorii au demarat lucrarile pentru proiectul pasajului Basarab. Constructia va fi inalta de 28 de metri, va porni din intersectia Bulevardului Nicolae Titulescu cu Strada Alexandru Ioan Cuza si va reveni la sol pe soseaua Grozavesti. Pasajul va intinde pe o lungime de aproape 2 kilometri, si va costa minimum 178 de milioane de euro. Lucrarile se vor incheia in anul 2009.
Scopul proiectului este acela de a fluidiza circulatia in zona Garii de Nord, una dintre cele mai aglomerate din Bucuresti.
Piatra de temelie a fost pusa vineri de primarul general al Capitalei, Adrian Videanu, si presedintele Traian Basescu.
Cum va arata constructia
Pasajul pleaca printr-o rampa de acces din Bulevardul Titulescu in apropierea intersectiei cu Bulevardul Alexandru Ioan Cuza, supratraverseaza Calea Grivitei, apoi pachetul de linii de cale ferata
Bd. Dinicu Golescu se inscrie apoi intre fronturile construite ale Soselei Orhideelor, supratraverseaza si intersectia Plevnei - Orhideelor - Giulesti si Podul Grozavesti existent revenind la sol pe Soseaua Grozavesti. Pasajul trece si pe deasupra raului Dambovita.
Pe tronsonul dintre Bd. Dinicu Golescu si intersectia Giulesti- Plevnei, la nivelul solului, de o parte si de alta a soselei pasajului, se va realiza o zona cu latimea carosabila de sapte metri.
Pe latura de sud a pasajului intre podul Grozavesti si intersectia Orhideelor - Giulesti - Plevnei, va fi realizata la nivelul solului o bretea cu doua sensuri de circulatie, cu cate doua benzi pe fiecare sens si trotoar lat de trei metri.
In zona de sub pasaj, la nivelul solului, de o parte si de alta a stalpilor centrali ai pilelor va fi amplasata calea de rulare a tramvaielor de pe relatia Gara Basarab - Pod Grozavesti. Latimea totala a pasajului in aceasta zona va fi de 25,50 metri.
Avantaje
Traficul se decongestioneaza in centrul orasului si mai ales pe axa nord sud. Se reabiliteaza strazile adiacente precum. Consumul de carburanti se reducerea cu peste 3,7% pe an. Este vorba despre mijloacele de transport in comun care strabat zona.
Se creaza peste 1500 de locuri de munca pe perioada executiei si a aproximativ 50 de posturi de munca permanente, pe timpul exploatarii pasajului Basarab.
Dezavantaje
Demolarile si exproprieri ale fronturilor construite pe Soseaua Orhideeelor, mai ales pe latura de sud. Traficul care va crea probleme pe parcursul lucrarilor. Locuitorii zonei in care se lucreaza vor avea probleme cu zgomotul si praful de pe santier.
Chiar si atunci cand lucrarile de la pasaj vor fi fost incheiate, problemele zgomotului provocat de circulatia masinilor si poluarea pe care acestea o produc, nu vor disparea.
Un proiect controversat
Imaginat de fostul primar Basescu si contestat de consilierii municipali din partea PSD, proiectul pasajului Basarab a fost la un moment dat scos din planuri de Guvernul Nastase. Mai tarziu, planul lucrarii a ajuns si la tribunal, unde bucurestenii care traiesc in zona ce urmeaza sa devina santier au protestat de teama poluarii si a zgomotului pe care pasajul o sa-l produca.
Patru ani au durat discutiile, certurile si controversele pe tema maretului plan urbanistic. In cele din urma, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a reusit sa obtina toate avizele necesare pentru a demara contructia.
Numai ca cei 140 de milioane de euro necesari initial pentru a realiza proiectul au devenit insuficienti, iar Videanu a mai cerut un kilometru de pasaj si inca 40 de milioane de euro.
Noua viziune, noul pret
In planul primarului Bucurestiului, Adriean Videanu, pasajul a castigat inca un kilometru, fata de varianta propusa in perioada in care Basescu era primar. Costurile pentru realizarea proiectului s-au marit si ele. Municipalitatea estimeaza ca transformarea acestui plan in realitate va costa minimum 178 de milioane de euro.
De asemenea, promit edilii si firmele implicate in proiect, lucrarile nu vor dura mai mult de doi ani si jumatate. Alaturi de municipalitate, la executarea proiectului participa doua firme straine. Este vorba despre Astaldi din Italia si firma spaniola FCC
Piatra de temelie
Si iata ca, in ciuda criticilor primite din PSD sau din partea locuitorilor capitalei care doresc un Bucuresti mai degraba linistit si nepoluat decat urban, fostul si actualul primar al Bucurestiului au pus piatra de temelie a Pasajului. Si in piatra de temelie, cei prezenti au cimentat tratatul cu bucurestenii, semnat insa numai de catre reprezentantii autoritatilor.
"Dincolo de implicatiile de ordin rutier, ne manifestam increderea ca aceasta constructie o sa fie mai mult decat un simplu pasaj, sa devina un simbol de legatura cu acel Bucuresti pe care ni-l dorim cu totii - o capitala moderna in rand cu marile metropole ale Europei", se arata in textul semnat de oficialii prezenti la evenimentâ€.
„Micul Paris†nu e in zona Basarab
In completarea acestui text si presedintele Basescu a facut o declaratie care probabil, ii va supara pe nostalgici: „Bucurestiul nu mai poate ramane Micul Paris, cum nu poate deveni nici marele Bucuresti. El trebuie sa fie un Bucuresti al realitatilor de astazi, al realitatilor de trafic si al realitatilor socialeâ€.
El a continuat spunand ca Bucurestiul va avea si zone "insulare" care sa aminteasca de vechea Capitala, referindu-se la revitalizarea Centrului Istoric Bucuresti, un alt proiect aflat acum in desfasurare.
http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1142 ... -intai.htm
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Pasajul Basarab se opreşte la poarta fabricii de bere Griviţa
28 Martie 2007
Lucrările de construţie la pasajul suprateran Basarab se opresc la poarta fabricii de bere Griviţa. Şi asta pentru că ansamblul industrial de pe Şoseaua Orhideelor face parte din patrimoniul cultural bucureştean.
Municipalitatea ar fi trebuit să ceară Ministerului Culturii declasificarea monumentului pentru ca acesta să poată fi demolat, lucru pe care reprezentanţii primăriei încă nu l-a făcut, deşi demolările în zona Gării Basarab ar trebui să înceapă în următoarele 10 zile.
Pentru lucrările la pasajul suprateran Basarb e nevoie de demolarea mai multor imobile din Şoseaua Orhideelor. Printre acestea se află şi fosta fabrică de bere Griviţa. Ansamblul industrial a fost construit în 1869 şi a fost inclus pe lista clădirilor monument din patrimoniul cultural bucureştean.
"Se declasează de pe lista monumentelor, am şi discutat acest lucru după care se va dărâma, nu există altă soluţie decât aceasta!", a spus Adriean Videanu, primarul Capitalei.
Deşi edilul capitalei, Adriean Videanu susţine că a cerut Ministerului Culturii să declasifice ansamblul industrial, reprezentanţii acestuia spun, însă, altceva.
"Nu am primit vreo solicitare din partea Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti sau a altcuiva referitor la declasarea fabricii Luther sau Griviţa", a spus Virgil Ştefan Niţilescu, secretar general Ministerul Culturii şi Cultelor.
Municipalitatea a anunţat săptămâna trecută că demolările din zona Gării Basarab vor începe în maxim zece zile. Lucru aproape imposibil, pentru că autorităţile nu vor putea demola şi fabrica de bere, mai ales că declasificarea unui monument poate dura luni de zile.
Realitatea.net
http://www.realitatea.net/pasajul-basar...51829.html
Pasajul Basarab se opreşte la poarta fabricii de bere Griviţa
28 Martie 2007
Lucrările de construţie la pasajul suprateran Basarab se opresc la poarta fabricii de bere Griviţa. Şi asta pentru că ansamblul industrial de pe Şoseaua Orhideelor face parte din patrimoniul cultural bucureştean.
Municipalitatea ar fi trebuit să ceară Ministerului Culturii declasificarea monumentului pentru ca acesta să poată fi demolat, lucru pe care reprezentanţii primăriei încă nu l-a făcut, deşi demolările în zona Gării Basarab ar trebui să înceapă în următoarele 10 zile.
Pentru lucrările la pasajul suprateran Basarb e nevoie de demolarea mai multor imobile din Şoseaua Orhideelor. Printre acestea se află şi fosta fabrică de bere Griviţa. Ansamblul industrial a fost construit în 1869 şi a fost inclus pe lista clădirilor monument din patrimoniul cultural bucureştean.
"Se declasează de pe lista monumentelor, am şi discutat acest lucru după care se va dărâma, nu există altă soluţie decât aceasta!", a spus Adriean Videanu, primarul Capitalei.
Deşi edilul capitalei, Adriean Videanu susţine că a cerut Ministerului Culturii să declasifice ansamblul industrial, reprezentanţii acestuia spun, însă, altceva.
"Nu am primit vreo solicitare din partea Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti sau a altcuiva referitor la declasarea fabricii Luther sau Griviţa", a spus Virgil Ştefan Niţilescu, secretar general Ministerul Culturii şi Cultelor.
Municipalitatea a anunţat săptămâna trecută că demolările din zona Gării Basarab vor începe în maxim zece zile. Lucru aproape imposibil, pentru că autorităţile nu vor putea demola şi fabrica de bere, mai ales că declasificarea unui monument poate dura luni de zile.
Realitatea.net
http://www.realitatea.net/pasajul-basar...51829.html
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
telvanni
Lucrarile la Pasajul Basarab, care, potrivit primului contract dintre municipalitate si constructor, trebuia finalizat anul trecut in luna martie, dar din motive de exproprieri a necesitat incheierea unui act aditional, va fi gata in octombrie, cel tarziu in noiembrie. Pentru lucrarile aferente anului 2010, in proiectia de buget a Primariei Capitalei s-au prevazut aproximativ 250 milioane lei. Dupa cum subliniaza reprezentantii Primariei Capitalei, Pasajul Basarab este in grafic, la unele lucrari fiind chiar un usor avans, cum este cazul tablierului metalic de la podul peste calea ferata si Calea Grivitei....restul pe:
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... mbrie.html
Citat: "Acum vom incepe si montajul la podul hobanat, acele cabluri din otel, foarte rezistente, care se sprijina pe capetele Pasajului Basarab, si pe cei doi stalpi foarte inalti care sunt deja construiti. " Saracele cabluri...ce s-ar face ele daca nu ar SPRIJINI pe capetele podului!
Lucrarile la Pasajul Basarab, care, potrivit primului contract dintre municipalitate si constructor, trebuia finalizat anul trecut in luna martie, dar din motive de exproprieri a necesitat incheierea unui act aditional, va fi gata in octombrie, cel tarziu in noiembrie. Pentru lucrarile aferente anului 2010, in proiectia de buget a Primariei Capitalei s-au prevazut aproximativ 250 milioane lei. Dupa cum subliniaza reprezentantii Primariei Capitalei, Pasajul Basarab este in grafic, la unele lucrari fiind chiar un usor avans, cum este cazul tablierului metalic de la podul peste calea ferata si Calea Grivitei....restul pe:
http://www.romanialibera.ro/actualitate ... mbrie.html
Citat: "Acum vom incepe si montajul la podul hobanat, acele cabluri din otel, foarte rezistente, care se sprijina pe capetele Pasajului Basarab, si pe cei doi stalpi foarte inalti care sunt deja construiti. " Saracele cabluri...ce s-ar face ele daca nu ar SPRIJINI pe capetele podului!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Circulaţia rutieră va fi închisă pe Calea Griviţei, între 20 şi 24 martie, din cauza lucrărilor la pasajul denivelat superior Basarab
Circulaţia rutieră va fi închisă pe Calea Griviţei din Capitală, pe ambele sensuri, între 20 şi 24 martie, din cauza lucrărilor pe care primăria Capitalei le realizează la pasajul denivelat superior Basarab.
Din cauza lucrărilor la pasaj va fi deviată şi circulaţia unor mijloace de transport - troleibuzele liniilor 65, 97 şi 86 şi autobuzele liniei 105. Reprezentanţii primăriei recomandă riveranilor să circule pe străzile Miron Costin, Alex. I.Cuza, Comana şi Constantin Marinescu.
Potrivit reprezentanţilor Primăriei Capitalei, sâmbătă va începe montarea tablierului metalic al podului hobanat în zona intersecţiei Căii Griviţei cu şoseaua Nicolae Titulescu. "În zona trecerii peste Calea Griviţei, peste pachetele de linii CF aparţinând complexului Gara de Nord şi peste bulevardul Dinicu Golescu, este în curs de realizare podul hobanat cu o lungime de 370,7 metri, construcţie cu un grad de tehnicitate ridicat, inedit în peisajul urban din estul Europei", precizează reprezentanţii primăriei.
Pe pasaj, pe zona podului hobanat, va fi realizată o staţie de tramvai dotată cu scări fixe şi lifturi, care va asigura legătura între nivelul peroanelor staţiei şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între bulevardul Nicolae Titulescu, şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti, bulevardul Vasile Milea şi şoseaua Grozăveşti. Proiectul traversează două obstacole majore - râul Dâmboviţa, peste podul existent, şi zona Gării de Nord.
În luna decembrie autorităţile anunţau că lucrările la pasaj erau realizate în proporţie de 70% şi că acesta va fi finalizat în 2010 dacă se vor investi 82 de milioane de lei.
http://www.realitatea.net/circulatia-ru...05257.html
Circulaţia rutieră va fi închisă pe Calea Griviţei, între 20 şi 24 martie, din cauza lucrărilor la pasajul denivelat superior Basarab
Circulaţia rutieră va fi închisă pe Calea Griviţei din Capitală, pe ambele sensuri, între 20 şi 24 martie, din cauza lucrărilor pe care primăria Capitalei le realizează la pasajul denivelat superior Basarab.
Din cauza lucrărilor la pasaj va fi deviată şi circulaţia unor mijloace de transport - troleibuzele liniilor 65, 97 şi 86 şi autobuzele liniei 105. Reprezentanţii primăriei recomandă riveranilor să circule pe străzile Miron Costin, Alex. I.Cuza, Comana şi Constantin Marinescu.
Potrivit reprezentanţilor Primăriei Capitalei, sâmbătă va începe montarea tablierului metalic al podului hobanat în zona intersecţiei Căii Griviţei cu şoseaua Nicolae Titulescu. "În zona trecerii peste Calea Griviţei, peste pachetele de linii CF aparţinând complexului Gara de Nord şi peste bulevardul Dinicu Golescu, este în curs de realizare podul hobanat cu o lungime de 370,7 metri, construcţie cu un grad de tehnicitate ridicat, inedit în peisajul urban din estul Europei", precizează reprezentanţii primăriei.
Pe pasaj, pe zona podului hobanat, va fi realizată o staţie de tramvai dotată cu scări fixe şi lifturi, care va asigura legătura între nivelul peroanelor staţiei şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între bulevardul Nicolae Titulescu, şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti, bulevardul Vasile Milea şi şoseaua Grozăveşti. Proiectul traversează două obstacole majore - râul Dâmboviţa, peste podul existent, şi zona Gării de Nord.
În luna decembrie autorităţile anunţau că lucrările la pasaj erau realizate în proporţie de 70% şi că acesta va fi finalizat în 2010 dacă se vor investi 82 de milioane de lei.
http://www.realitatea.net/circulatia-ru...05257.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Sorin Oprescu a inspectat şantierul Pasajului Basarab
Primarul general Sorin Oprescu a inspectat şantierul Pasajului suprateran denivelat Basarab, constatând că lucrările au fost efectuate în proporţie de 70%.
El a verificat în mod special felul în care au fost începute lucrările la podul metalic de la intersecţia şoselei Nicolae Titulescu cu Calea Griviţei. Edilul-şef a primit asigurări din partea constructorilor că lucrările de supratraversare a intersecţiei menţionate vor fi încheiate până miercuri, la miezul nopţii.
Operaţiunea următoare va fi trecerea podului metalic peste calea ferată, care va fi realizată printr-un procedeu tehnic modern, ce presupune lansarea grinzilor de oţel peste calea ferată fără întreruperea traficului feroviar. Constructorii au mai subliniat că această operaţiune va fi efectuată pe timpul nopţii.
În aceste condiţii, intersecţia Calea Griviţei cu şoseaua Nicolae Titulescu va deveni cel mai important nod intermodal din Capitală, unde se vor întâlni transportul auto şi cel feroviar cu metroul şi tramvaiul, fiind prevăzute lifturi şi trotuare rulante care vor face legătura între diferitele căi de transport.
Potrivit primarului general, lucrările la Pasajul Basarab vor fi finalize până la sfârşitul acestui an, iar costurile se vor ridica la aproximativ 180 miloane euro. AGERPRES
http://www.agerpres.ro/media/index.php/...sarab.html
Sorin Oprescu a inspectat şantierul Pasajului Basarab
Primarul general Sorin Oprescu a inspectat şantierul Pasajului suprateran denivelat Basarab, constatând că lucrările au fost efectuate în proporţie de 70%.
El a verificat în mod special felul în care au fost începute lucrările la podul metalic de la intersecţia şoselei Nicolae Titulescu cu Calea Griviţei. Edilul-şef a primit asigurări din partea constructorilor că lucrările de supratraversare a intersecţiei menţionate vor fi încheiate până miercuri, la miezul nopţii.
Operaţiunea următoare va fi trecerea podului metalic peste calea ferată, care va fi realizată printr-un procedeu tehnic modern, ce presupune lansarea grinzilor de oţel peste calea ferată fără întreruperea traficului feroviar. Constructorii au mai subliniat că această operaţiune va fi efectuată pe timpul nopţii.
În aceste condiţii, intersecţia Calea Griviţei cu şoseaua Nicolae Titulescu va deveni cel mai important nod intermodal din Capitală, unde se vor întâlni transportul auto şi cel feroviar cu metroul şi tramvaiul, fiind prevăzute lifturi şi trotuare rulante care vor face legătura între diferitele căi de transport.
Potrivit primarului general, lucrările la Pasajul Basarab vor fi finalize până la sfârşitul acestui an, iar costurile se vor ridica la aproximativ 180 miloane euro. AGERPRES
http://www.agerpres.ro/media/index.php/...sarab.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Un articol lung despre afacerea cu exproprierile.
http://www.sfin.ro/articol_19419/castig ... 80%9D.html
Un articol lung despre afacerea cu exproprierile.
http://www.sfin.ro/articol_19419/castig ... 80%9D.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Pasajul Basarab va fi funcţional cel mai târziu în noiembrie
Circulaţia în toată zona afectată de lucrările la pasajul Basarab din Capitală va fi reluată în proporţie de 100% la 15 septembrie, iar pasajul va fi funcţional cel mai târziu în noiembrie, potrivit Direcţiei Transporturi din Primăria Municipiului Bucureşti, citata de Newsin.
Pasajul va fi funcţional după ce vor fi trecute probele tehnologice, a subliniat, la Realitatea FM, Mădălin Dumitru, reprezentantul Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.
Joi a fost reluată circulaţia pe Splaiul Independenţei în zona Podului Grozăveşti, ca urmare a finalizării unor lucrări de infrastructură la Pasajul Basarab. Traficul se desfăşoară numai pe malul drept al Dâmboviţei, pe două benzi în sensul spre Pod Cotroceni şi pe o bandă de circulaţie în sensul spre şoseaua Virtuţii.
Lucările la pasajul suprateran Basarab au demarat în mandatul de primar general al lui Adriean Videanu, construcţia având ca scop fluidizarea traficului.
http://www.romanialibera.ro/actualitate...82638.html
Pasajul Basarab va fi funcţional cel mai târziu în noiembrie
Circulaţia în toată zona afectată de lucrările la pasajul Basarab din Capitală va fi reluată în proporţie de 100% la 15 septembrie, iar pasajul va fi funcţional cel mai târziu în noiembrie, potrivit Direcţiei Transporturi din Primăria Municipiului Bucureşti, citata de Newsin.
Pasajul va fi funcţional după ce vor fi trecute probele tehnologice, a subliniat, la Realitatea FM, Mădălin Dumitru, reprezentantul Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.
Joi a fost reluată circulaţia pe Splaiul Independenţei în zona Podului Grozăveşti, ca urmare a finalizării unor lucrări de infrastructură la Pasajul Basarab. Traficul se desfăşoară numai pe malul drept al Dâmboviţei, pe două benzi în sensul spre Pod Cotroceni şi pe o bandă de circulaţie în sensul spre şoseaua Virtuţii.
Lucările la pasajul suprateran Basarab au demarat în mandatul de primar general al lui Adriean Videanu, construcţia având ca scop fluidizarea traficului.
http://www.romanialibera.ro/actualitate...82638.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Bucuresti: „La toamnă, circulăm pe Pasajul Basarab”
Directorul de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei, Mădălin Dumitru, a adus ieri veşti bune în legătură cu Pasajul Basarab: s-a redeschis circulaţia pe Splaiul Independenţei, iar podul va fi finalizat în noiembrie. După mai bine de trei ani de sacrificii, bucureştenii care au îndurat restricţiile de trafic pot observa acum cea mai spectaculoasă evoluţie a lucrărilor la Pasajul Basarab.
Muncitorii lucrau de zor, ieri, la vopsirea parţială a podului în zona Grozăveşti, iar la Gara Basarab, la aşezarea bordurilor. „Nu avem timp de odihnă! Avem multă treabă astăzi, punem bordurile. Sperăm să terminăm cât mai repede, primăvara asta podul în această zonă va fi gata “, a spus unul dintre muncitori.
La fel de optimişti ca muncitorii sunt şi reprezentanţii Primăriei Capitalei care au declarat că pasajul va fi dat în funcţiune la 1 noiembrie. „Circulaţia în toată zona Pasajului Basarab va fi reluată la 15 septembrie, iar până în noiembrie Pasajul Basarab va fi funcţional“, a spus şefului Direcţiei Transporturi şi Infrastructură din Primăria Capitalei, Mădălin Dumitru.
Potrivit machetei iniţiale din 2006, pasajul pleacă din Bulevardul Titulescu, traversează Calea Griviţei, liniile de cale ferată, Bulevardul Dinicu Golescu, Şoseaua Orhideelor, intersecţia Plevnei-Orhideelor –Giuleşti, ajunge la Podul Grozăveşti şi revine la sol pe Şoseaua Grozăveşti.Cel mai bine stau lucrările din zonele Bulevardul Dinicu Golescu şi zona de la Podul Grozăveşti, care sunt gata în proporţie de 90%, respectiv 70%. Până în prezent, cel mai puţin s-a lucrat la sol, pe Şoseaua Grozăveşti, unde au fost doar relocate cablurile de la utilităţi.
Liber la circulaţie
Vestea bună pentru şoferi este că traficul rutier a fost reluat ieri pe Splaiul Independenţei, în zona Podului Grozăveşti, pe malul drept al Dâmboviţei, ca urmare a finalizării lucrărilor. În plus, linia de autobuz 601 este redată circulaţiei de astăzi. „Măcar atât! Sunt o grămadă de artere blocate din cauza acestui pasaj. Sper ca încet-încet se va mai fluidiza traficul“, a spus Marin, un taximetrist.
De asemenea, începând de mâine, circulaţia va fi reluată şi pe Calea Griviţei, pe Strada Petru Rareş, dinspre Calea Giviţei spre Bulevardul Al. I. Cuza, şi pe Strada Ialomicioarei, dinspre Strada Comana spre Calea Griviţei. Lucrările la pasaj au început în toamna lui 2006 şi ar fi trebuit să se termine anul trecut.
Pasajul Basarab îi costă pe bucureşteni 559.000.000 de lei
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...76304.html
Bucuresti: „La toamnă, circulăm pe Pasajul Basarab”
Directorul de Infrastructură din cadrul Primăriei Capitalei, Mădălin Dumitru, a adus ieri veşti bune în legătură cu Pasajul Basarab: s-a redeschis circulaţia pe Splaiul Independenţei, iar podul va fi finalizat în noiembrie. După mai bine de trei ani de sacrificii, bucureştenii care au îndurat restricţiile de trafic pot observa acum cea mai spectaculoasă evoluţie a lucrărilor la Pasajul Basarab.
Muncitorii lucrau de zor, ieri, la vopsirea parţială a podului în zona Grozăveşti, iar la Gara Basarab, la aşezarea bordurilor. „Nu avem timp de odihnă! Avem multă treabă astăzi, punem bordurile. Sperăm să terminăm cât mai repede, primăvara asta podul în această zonă va fi gata “, a spus unul dintre muncitori.
La fel de optimişti ca muncitorii sunt şi reprezentanţii Primăriei Capitalei care au declarat că pasajul va fi dat în funcţiune la 1 noiembrie. „Circulaţia în toată zona Pasajului Basarab va fi reluată la 15 septembrie, iar până în noiembrie Pasajul Basarab va fi funcţional“, a spus şefului Direcţiei Transporturi şi Infrastructură din Primăria Capitalei, Mădălin Dumitru.
Potrivit machetei iniţiale din 2006, pasajul pleacă din Bulevardul Titulescu, traversează Calea Griviţei, liniile de cale ferată, Bulevardul Dinicu Golescu, Şoseaua Orhideelor, intersecţia Plevnei-Orhideelor –Giuleşti, ajunge la Podul Grozăveşti şi revine la sol pe Şoseaua Grozăveşti.Cel mai bine stau lucrările din zonele Bulevardul Dinicu Golescu şi zona de la Podul Grozăveşti, care sunt gata în proporţie de 90%, respectiv 70%. Până în prezent, cel mai puţin s-a lucrat la sol, pe Şoseaua Grozăveşti, unde au fost doar relocate cablurile de la utilităţi.
Liber la circulaţie
Vestea bună pentru şoferi este că traficul rutier a fost reluat ieri pe Splaiul Independenţei, în zona Podului Grozăveşti, pe malul drept al Dâmboviţei, ca urmare a finalizării lucrărilor. În plus, linia de autobuz 601 este redată circulaţiei de astăzi. „Măcar atât! Sunt o grămadă de artere blocate din cauza acestui pasaj. Sper ca încet-încet se va mai fluidiza traficul“, a spus Marin, un taximetrist.
De asemenea, începând de mâine, circulaţia va fi reluată şi pe Calea Griviţei, pe Strada Petru Rareş, dinspre Calea Giviţei spre Bulevardul Al. I. Cuza, şi pe Strada Ialomicioarei, dinspre Strada Comana spre Calea Griviţei. Lucrările la pasaj au început în toamna lui 2006 şi ar fi trebuit să se termine anul trecut.
Pasajul Basarab îi costă pe bucureşteni 559.000.000 de lei
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...76304.html
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
DanCld
Link
Un inginer portughez a murit la Pasajul Basarab
19 Mai 2010, ora 16:15
Un inginer de origine portugheză, care lucra la Pasajul suprateran Basarab, a murit, miercuri după-amiaza, a declarat pentru AGERPRES comisarul-şef Christian Ciocan, purtător de cuvânt al Poliţiei Capitalei.
Potrivit acestuia, din primele cercetări, victima, cu vârsta în jur de 35 - 40 de ani, ar fi murit curentată la locul de muncă. La faţa locului s-a deplasat o maşină ISU, dar echipajul nu a mai putut face nimic, decât să constate că decesul a survenit instantaneu.
Autorităţile competente au demarat o anchetă pentru elucidarea acestui caz.
Link
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Nightwolf
A cazut de pe schela si a dat in linia CFR ... cat are aia 10.000kV???
A cazut de pe schela si a dat in linia CFR ... cat are aia 10.000kV???
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
mindmasster
27000 V e tensiunea. Scrie pe orice locomotiva electrica
27000 V e tensiunea. Scrie pe orice locomotiva electrica
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Cauza accidentului este una cu totul stupida, cred ca faptul e consumat si nu prea mai conteaza, ce conteaza si este mai trist este pierderea omeneasca. Pacat.
Cauza accidentului este una cu totul stupida, cred ca faptul e consumat si nu prea mai conteaza, ce conteaza si este mai trist este pierderea omeneasca. Pacat.
📖 Pagination options