Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând altor operatori din Bucureşti sau Ilfov

 

Topic: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (1991 - 200x)

26 posts, 3012 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (1991 - 200x) 1689

Deschid un nou subiect in care sa adunam informatii despre microbuzele Iveco Turbo Daily achizitionate de *TB la inceputul anilor ‘90 pentru a inclocui flota existenta de vehicule care opera pe traseele de maxi taxi.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) WT_fan06

Ce înseamnă "*TB"? Nu se știe dacă aceste vehicule au fost achiziționate de ITB sau de RATB?

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) Costin

Nu erau private, de fapt?

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) 1689

Din ceea ce imi amintesc, Iveco-urile au fost achizitionate inainte de privatizarea serviciului de maxi-taxi (taxi-urile au fost privatizate mai devreme).

As estima ca Iveco au aparut prin ‘92-‘93 - dar timpul trecea extrem de repede in acei ani…

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rocar 106 (198x-1990(?)) ADK

Din ce imi amintesc a aparut prin ‘87-‘88 si a disparut destul de repede dupa ‘90 (n-as putea spune daca au supravietuit introducerii Iveco-urilor Turbo Daily ? - apropo, nu vad un topic dedicat acestora, desi au fost o prezenta notabila la mijlocul anilor ‘90).

Iveco-urile Turbo Daily nu au aparținut vreodată de RATB (încât să-și aibă locul aici, deși - un subiect cu ele și cu minime informații m-ar interesa și pe mine, deoarece au fost prezente în evoluția transportului bucureștean), însă cred că sunt greu de obținut find achiziționate de particulari. Care, prin anii ăia, nu erau obligați să-și colanteze mașinile cu numele firmei, fapt care îngreunează și asta căutările unor informații.

Nu știu dacă este sigur dintre cele care au circulat în serviciul maxi-taxi bucureștean, dar prin 2011 - pe strada Izvorul Rece un astfel de microbuz (model '80-90) era de vânzare.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) Costin

Asa stiam si eu, ca Iveco Maxi Taxi erau ale privatilor... daca primim si o a treia confirmare, mutam topicul in subforumul dedicat privatilor, dar altminteri ramane ca atare, vehiculele au fost o parte a istoriei transportului bucurestean, cu bune si rele.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) ByOnu

Garantat private. Dubari, cu "2 lei" la sofer. Cand eram mic, am mers cativa ani buni cu o linie intre Universitate si Muzeul Satului (desigur, traseul era mai lung, dar exista o astfel de ruta directa). Nu o sa uit cum erau atat de pline incat deseori mergeam cocosat, cu fața lipită de parbriz. Noroc cu administratia Videanu care le-a interzis pe rutele urbane.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) ADK

Deși serviciul deservit de (posibil) același particular, țin să cred că a durat mai mult (chiar și până prin 2015). Pe la jumătatea anilor 2000, o linie cunoscută și aglomerată era 702(? ceva cu 700, sper să nu eronez) care lega cartierele Zețari (parcă de la P-ța Rahova) și Pantelimon (din ce mai știu, oricum în Titan ajungea sigur), comun cu traseele 139 - 220 - 102 (pe care o dubla 100%). Am mers de vreo câteva ori, dar find copil sub 7 ani nu plăteam bilet (find evident însoțit de un părinte), însă era deja modelul mai nou, cele similare cu acestea.

 



  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) ADK

Mă gândeam la 702 în ideea logică că dubla linia lui 102 (ca lumea din stații să știe, unde acoperea mai mult, oricum era pusă și o foaie cu zonele principale), deși mizam destul de sigur la o altă variantă.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) 1689

Un lot masiv se Iveco Turbo Daily albe a fost achizitionat pentru operarea liniilor de maxi taxi 5** la inceputul anilor ‘90, de asta sint convins.

Daca acestea mai erau operate de *TB sau de Getax S.A. Sau de o societate independenta desprinsa din *TB, din pacate nu am informatii precise, dar ceea ce pot spune sigur e ca era un parc omogen, vehiculele au fost noi si au operat exclusiv pe trasee urbane pina spre sfirsitul anilor ‘90.

La vremea respectiva transportul in comun in Bucuresti era monopolul exclusiv al *TB (a existat o singura tentativa de infiintare a unei linii private de catre Dalli in ‘93, dar a disparut repede).

PS: cred ca ar fi bine sa ne bazam pe informatii furnizate de cei care au fost contemporani cu si au avut sansa sa circule cu acele vehicule.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) WT_fan06

Întreb pentru a doua oară; ce înseamnă *TB?

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) Albert

*TB = ITB, RATB sau STB. Dupa caz, in funcție de perioada.

 


Re: Iveco Turbo Daily Maxi Taxi (199x-199x) Costin

Asta e evident. Insa in cazul de fata e esential sa stim daca vorbim de ITB sau de RATB. Sau altceva cu totul distinct.

PS: Dalli a fost, de fapt, o prezenta constanta in peisajul dubelor bucurestene, cel putin in a doua jumatate a anilor 90 si de-a lungul anilor 2000. Operau cel putin linia 502 (Clabucet - Piata Resita daca tin minte bine) si aveau dubele "branduite". Avand in vedere ca pe 502 circulau si dube ne-branduite, pot specula ca nu erau unicul operator al liniei. In aceeasi perioada, RATB nu mai avea nici o linie de maxi-taxi. Argumentele, desi empirice, sustin ipoteza destul de bine: nici o duba nu avea branding ITB sau RATB, biletele RATB nu erau valabile, iar calatoria se platea la sofer si calatorul nu primea niciodata bilet (evaziunea fiscala clasica a dubarilor din perioada respectiva).

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehicule din trecut aparținând altor operatori din Bucureşti sau Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435435 posts in 5430 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use