Topic: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
765 posts, 290198 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
andrei11
Bucla va fi folosita intens in momentul in care Pasajul Hurmuzachi / Muncii / Vergului va intra in refacere totala, nimeni nu stie cand.
Acea bucla a fost construita in cu totul alt scop, se avea in vedere pur si simplu scoaterea liniei de tramvai de pe sos Mihai Bravu respectiv Stefan cel Mare intre Dristorului si Lizeanu.
"Ramura Sud" urma sa faca legatura intre Cartierul Berceni si Dristorului, "Ramura Nord" intre Gara si Pipera prin Lizeanu, Maica Domnului, Tei.
Dominatrix wrote:
Bucla de la Dristor cred ca e putin probabil sa se desfiinteze, mai ales ca de curand s-au inlocuit macazele de la ambele "capete" (Baba Novac si Dristor).
Bucla va fi folosita intens in momentul in care Pasajul Hurmuzachi / Muncii / Vergului va intra in refacere totala, nimeni nu stie cand.
Acea bucla a fost construita in cu totul alt scop, se avea in vedere pur si simplu scoaterea liniei de tramvai de pe sos Mihai Bravu respectiv Stefan cel Mare intre Dristorului si Lizeanu.
"Ramura Sud" urma sa faca legatura intre Cartierul Berceni si Dristorului, "Ramura Nord" intre Gara si Pipera prin Lizeanu, Maica Domnului, Tei.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dominatrix
Ca o completare la ce zicea Andrei11 mai sus, bucla respectiva a fost data in functiune in august 1989, dupa deschiderea metroului intre Gara de Nord si Dristor 2. Atunci traseul liniei 27 a fost scurtat, circuland numai intre Satul Catelu si Baba Novac (inainte circula de la Dristor comun cu 34 pana la Gara Basarab).
Ulterior, in 1990 bucla respectiva a inceput sa fie folosita si de linia 50 (Faur - Baba Novac), proaspat reinfiintata, in iarna 1991-1992, nu mai stiu exact cand, linia 46 (IMGB- Baba Novac) si in februarie 1992 linia 30 (Depoul Alexandria - Baba Novac).
Ca o completare la ce zicea Andrei11 mai sus, bucla respectiva a fost data in functiune in august 1989, dupa deschiderea metroului intre Gara de Nord si Dristor 2. Atunci traseul liniei 27 a fost scurtat, circuland numai intre Satul Catelu si Baba Novac (inainte circula de la Dristor comun cu 34 pana la Gara Basarab).
Ulterior, in 1990 bucla respectiva a inceput sa fie folosita si de linia 50 (Faur - Baba Novac), proaspat reinfiintata, in iarna 1991-1992, nu mai stiu exact cand, linia 46 (IMGB- Baba Novac) si in februarie 1992 linia 30 (Depoul Alexandria - Baba Novac).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
andrei11
Linia 46 a avut un asemenea traseu si eu nu stiu ? 46 parca a fost infiintat cand s-a retras din circulatie 34 de la Sudului la P. Iancului pentru refacerea liniei. Atunci s-a infiintat 46 intre Gara si Pantelimon. Poate ma insel eu.
Linia 46 a avut un asemenea traseu si eu nu stiu ? 46 parca a fost infiintat cand s-a retras din circulatie 34 de la Sudului la P. Iancului pentru refacerea liniei. Atunci s-a infiintat 46 intre Gara si Pantelimon. Poate ma insel eu.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dominatrix
Da, a avut. E adevarat, nu mult timp, ci de la sfarsitul anului 1991 pana la 1 mai 1993. Atunci traseul a fost prelungit de la Baba Novac, pe Mihai Bravu pana la Bd. Ferdinad, unde intorcea intr-o mare bucla pe strazile Ziduri Mosi - Reinvierii - Lizeanu, si retur pe Stefan cel Mare - Obor - Mihai Bravu. Ulterior, in 1994 (nu stiu exact cand), linia a fost prelungita mai departe de la Obor pe Stefan cel Mare comun cu linia 52 pana la Berthelot/Nuferilor, primind si cupluri EP/V3A de la Depoul Victoria (pana atunci fusese deservita numai de Dudesti cu V3A).
Mai tarziu, in luna mai 1995 a inceput refactia caii de rulare pe Mihai Bravu intre Iancului si Baba Novac, si liniei 46 i s-au modificat ambele capete: Granitul, in loc de IMGB, si Gara de Nord in loc de Berthelot. In acea perioada, 46 era linia principala de transport pe Stefan cel Mare, fiindca 34 fusese scurtat numai pe traseul Baba Novac - Romprim. Dupa terminarea lucrarilor respective, 34 a revenit pe traseul de baza, dar 46 a fost mentinut pe traseul Gara de Nord - Granitul pana in ziua de azi.
Da, a avut. E adevarat, nu mult timp, ci de la sfarsitul anului 1991 pana la 1 mai 1993. Atunci traseul a fost prelungit de la Baba Novac, pe Mihai Bravu pana la Bd. Ferdinad, unde intorcea intr-o mare bucla pe strazile Ziduri Mosi - Reinvierii - Lizeanu, si retur pe Stefan cel Mare - Obor - Mihai Bravu. Ulterior, in 1994 (nu stiu exact cand), linia a fost prelungita mai departe de la Obor pe Stefan cel Mare comun cu linia 52 pana la Berthelot/Nuferilor, primind si cupluri EP/V3A de la Depoul Victoria (pana atunci fusese deservita numai de Dudesti cu V3A).
Mai tarziu, in luna mai 1995 a inceput refactia caii de rulare pe Mihai Bravu intre Iancului si Baba Novac, si liniei 46 i s-au modificat ambele capete: Granitul, in loc de IMGB, si Gara de Nord in loc de Berthelot. In acea perioada, 46 era linia principala de transport pe Stefan cel Mare, fiindca 34 fusese scurtat numai pe traseul Baba Novac - Romprim. Dupa terminarea lucrarilor respective, 34 a revenit pe traseul de baza, dar 46 a fost mentinut pe traseul Gara de Nord - Granitul pana in ziua de azi.
- earthchild
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
earthchild
Daca ar fi curatat pietroaiele si pietricelele de pe ea ar fi aratat chiar bine. Cat de putin trebuie facut si... nu se face! Suferim de sindromul colbului de santier.
Dr2005 wrote:
A dat iarba pe Bd. Ghencea:
Daca ar fi curatat pietroaiele si pietricelele de pe ea ar fi aratat chiar bine. Cat de putin trebuie facut si... nu se face! Suferim de sindromul colbului de santier.
- GAC
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
GAC
In legatura cu reteaua de tramvaie, mie personal, Depoul Victoria mi se pare ca o oportunitate ratata de a innoi parcul de tramvaie, in urmatorul fel:
Depoul Victoria ocupa o suprafata de 3 hectare (30000 m2), iar in boom-ul imobiliar, un m2 in acea zona depasea 2000 euro, deci daca intreaga suprafata ar fi fost vanduta la 2000 de euro/m2, RATB s-ar fi ales cu minim 60 de milioane de Euro. Deci s-ar fi putut face niste achizitii semnificative. Chiar si presupunand ca noile achizitii nu ar mai fi incaput in vechile depouri, s-ar fi putut casa niste Tatre, sau s-ar fi putut extinde depoul Titan, care este in camp, iar un m2 in acea zona nu a depasit niciodata 200E/m2, iar acum , probabil este sub 100, sau s-ar fi putut construi un nou depou in zona CET Vest, care de asemenea e un camp. Cu alte cuvinte RATB-ul ar fi facut un schimb avantajos, mai ales ca majoritatea liniilor de tramvai sunt concentrate preponderent in zonele de periferie ale orasului, si in nici un caz in zonele centrale (din pacate), deci nu ar fi fost vreo problema de distante f mari intre depou si liniile deservite. Partea cea mai proasta e ca depoul Victoria arata dezolant asa cum arata acum, mai mult, nu cred ca e potrivit ca in mijlocul unui oras sa fie un depou de tramvaie, cand poate sa fie la periferie la fel de bine.
Deci cu acei bani, s-ar fi putut face destul de multe: fie tramvaie, fie reabilitari de linii, chiar si reabilitari ale prezentelor depouri: de exemplu Titan, Giulesti, Colentina, Bucurestii Noi, iar prin aceste reabilitari, s-ar fi putut recupera si o buna parte din capacitatea depoului Victoria sacrificat.
Dar acum preturile la terenuri au scazut chiar si in zonele ultracentrale, deci nu ar mai fi la fel de rentabil.
In legatura cu reteaua de tramvaie, mie personal, Depoul Victoria mi se pare ca o oportunitate ratata de a innoi parcul de tramvaie, in urmatorul fel:
Depoul Victoria ocupa o suprafata de 3 hectare (30000 m2), iar in boom-ul imobiliar, un m2 in acea zona depasea 2000 euro, deci daca intreaga suprafata ar fi fost vanduta la 2000 de euro/m2, RATB s-ar fi ales cu minim 60 de milioane de Euro. Deci s-ar fi putut face niste achizitii semnificative. Chiar si presupunand ca noile achizitii nu ar mai fi incaput in vechile depouri, s-ar fi putut casa niste Tatre, sau s-ar fi putut extinde depoul Titan, care este in camp, iar un m2 in acea zona nu a depasit niciodata 200E/m2, iar acum , probabil este sub 100, sau s-ar fi putut construi un nou depou in zona CET Vest, care de asemenea e un camp. Cu alte cuvinte RATB-ul ar fi facut un schimb avantajos, mai ales ca majoritatea liniilor de tramvai sunt concentrate preponderent in zonele de periferie ale orasului, si in nici un caz in zonele centrale (din pacate), deci nu ar fi fost vreo problema de distante f mari intre depou si liniile deservite. Partea cea mai proasta e ca depoul Victoria arata dezolant asa cum arata acum, mai mult, nu cred ca e potrivit ca in mijlocul unui oras sa fie un depou de tramvaie, cand poate sa fie la periferie la fel de bine.
Deci cu acei bani, s-ar fi putut face destul de multe: fie tramvaie, fie reabilitari de linii, chiar si reabilitari ale prezentelor depouri: de exemplu Titan, Giulesti, Colentina, Bucurestii Noi, iar prin aceste reabilitari, s-ar fi putut recupera si o buna parte din capacitatea depoului Victoria sacrificat.
Dar acum preturile la terenuri au scazut chiar si in zonele ultracentrale, deci nu ar mai fi la fel de rentabil.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dominatrix
Problema e ca RATB'ul e regie autonoma, dar primeste subventie de la primarie. Nu cunosc exact legislatia in domeniu, dar nu cred ca RATB'ul poate sa "jongleze" cu terenurile si imobilele detinute cum vor ei. Iar daca maine Primariei i "se pune pata" pe depoul Victoria, RATB'ul trebuie sa isi stranga jucariile si sa plece de acolo. Cred ca va amintiti de planurile lui Videanu care vroia sa dea depoul Victoria in locul Parcului Bordei.
Adevarul e ca depoul e prea mare pentru cate vagoane mai sunt in el azi (comparand de exemplu cu anii '80 - '90 pana in 1995, cand acolo "domiciliau" peste 100 de cupluri EP), si probabil ca va fi desfiintat la un moment dat. Chiar daca de maine s-ar desfiinta complet, nu cred ca ar fi problema de aglomerare prea mare in celelalte depouri. Chiar in ultimii ani au fost perioade cu 2 - 3 depouri inchise simultan, si tot s-a gasit loc in cele ramase functionale pentru toate tramvaiele. Asa cum zicea si Tom la alt topic, ar merita pastrata o hala sau doua pentru ipoteticul muzeu RATB, unde sa poata fi tinute si vehiculele istorice. Totusi, e vorba de primul si cel mai vechi depou de tramvaie din Bucuresti, din 1872.
Si pentru ca tot s-a ridicat problema: stie cineva daca RATB'ul mai detine actele de proprietate pentru terenurile expropriate de comunisti, de exemplu pentru terenurile de sub fostele depouri Panduri si Splaiul Unirii? Oare s-au platit la vremea aceea despagubiri pentru acele terenuri?
Problema e ca RATB'ul e regie autonoma, dar primeste subventie de la primarie. Nu cunosc exact legislatia in domeniu, dar nu cred ca RATB'ul poate sa "jongleze" cu terenurile si imobilele detinute cum vor ei. Iar daca maine Primariei i "se pune pata" pe depoul Victoria, RATB'ul trebuie sa isi stranga jucariile si sa plece de acolo. Cred ca va amintiti de planurile lui Videanu care vroia sa dea depoul Victoria in locul Parcului Bordei.
Adevarul e ca depoul e prea mare pentru cate vagoane mai sunt in el azi (comparand de exemplu cu anii '80 - '90 pana in 1995, cand acolo "domiciliau" peste 100 de cupluri EP), si probabil ca va fi desfiintat la un moment dat. Chiar daca de maine s-ar desfiinta complet, nu cred ca ar fi problema de aglomerare prea mare in celelalte depouri. Chiar in ultimii ani au fost perioade cu 2 - 3 depouri inchise simultan, si tot s-a gasit loc in cele ramase functionale pentru toate tramvaiele. Asa cum zicea si Tom la alt topic, ar merita pastrata o hala sau doua pentru ipoteticul muzeu RATB, unde sa poata fi tinute si vehiculele istorice. Totusi, e vorba de primul si cel mai vechi depou de tramvaie din Bucuresti, din 1872.
Si pentru ca tot s-a ridicat problema: stie cineva daca RATB'ul mai detine actele de proprietate pentru terenurile expropriate de comunisti, de exemplu pentru terenurile de sub fostele depouri Panduri si Splaiul Unirii? Oare s-au platit la vremea aceea despagubiri pentru acele terenuri?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
andrei11
Ce despagubiri sa plateasca ? Li s-au demolat cele 2 depouri, dar li s-a si construit unul - in Balta Alba la capatul tramvaiului 27. E si cum ai face un schimb de locuinta, faci schimbul si mai vrei si bani ?
Ce despagubiri sa plateasca ? Li s-au demolat cele 2 depouri, dar li s-a si construit unul - in Balta Alba la capatul tramvaiului 27. E si cum ai face un schimb de locuinta, faci schimbul si mai vrei si bani ?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dominatrix
Problema e ca Titan s-a deschis in 1983 si Giurgiului in 1981, deci cu cativa ani inainte de demolarea celor 2 depouri de care intrebam...
Problema e ca Titan s-a deschis in 1983 si Giurgiului in 1981, deci cu cativa ani inainte de demolarea celor 2 depouri de care intrebam...
- 2009
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
2009
A zis cineva pe aici, parcă Dominatrix, că în anii 90 se vroia traseu de tramvai pe 13 septembrie, strada Izvor. Unde urma să ajună linia asta. Mergea pe Splai de la Parcul Izvor la Piaţa Unirii sau unde? că Podul Mihai Vodă nu mai era.
A zis cineva pe aici, parcă Dominatrix, că în anii 90 se vroia traseu de tramvai pe 13 septembrie, strada Izvor. Unde urma să ajună linia asta. Mergea pe Splai de la Parcul Izvor la Piaţa Unirii sau unde? că Podul Mihai Vodă nu mai era.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dominatrix
Linia respectiva trebuia sa plece din intersectia Sos. Progresului/Cal. 13 Septembrie si sa continue pe Cal. 13 Septembrie - str. Izvor - Str. Hasdeu - Str. Vasile Parvan, pana la capatul actual apoi in continuare pe traseul existent spre Piata Virgiliu. Hotararea dateaza din 1996 si o gasiti aici.
HOTARARE NUMAR: 8 DIN 25/01/96
- priv.aprob.docum.tehnico-economice a investitiei "Linie de tramvai pe cal .13 Sept.,str.Izvor, str.B.P.Hasdeu,str.V.Parvan,intre str.Progresul si cal. Plevnei"
EMITENT : PRIMARIA GEN. A CAPITALEI
APARUT IN: M.O. AL MUN. BUCURESTI NR: 8 DIN 25/01/96
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
HOTARARE
privind aprobarea documentatiei tehnico-economice a investitiei
"Linie de tramvai pe cal.13 Septembrie, str.Izvor, str.B.P.Hasdeu,
str.V.Parvan, intre str.Progresului si cal.Plevnei"
Avand in vedere raportul de specialitate al Departamentului Servicii
Publice, prin care se propune aprobarea documentatiei tehnico-economice a
investitiei "Linie de tramvai pe cal.13 Septembrie, str.Izvor, str.B.P.
Hasdeu, str.V.Parvan, intre str.Progresului si cal.Plevnei";
Avand in vedere avizele comisiilor de specialitate ale C.L.M.B.;
In conformitate cu Ordonanta Guvernului Romaniei nr.10/27.01.1995, pri-
vind aprobarea documentatiilor tehnico-economice ale investitiilor de inte-
res local;
In temeiul art.21 si art.78 din Legea nr.69/1991 privind administratia
publica locala,
Consiliul local al municipiului Bucuresti,
H o t a r a s t e :
Art.1- Se aproba documentatia tehnico-economica a obiectivului de inves-
titii "Linie de tramvai pe cal.13 Septembrie, str.Izvor, str.B.P.Hasdeu,
str.V.Parvan, intre str.Progresului si cal.Pleveni".
Art.2- Finantarea obiectivului de investitii prevazut la art.1 se face
din surse proprii, credite bancare, alte fonduri legal constituite cu aceas-
ta destinatie si in completare, de la bugetul local, conform listelor de
investitii aprobate conform legii.
PRESEDINTE DE SEDINTA,
ALEXANDRU STELLU
Linia respectiva trebuia sa plece din intersectia Sos. Progresului/Cal. 13 Septembrie si sa continue pe Cal. 13 Septembrie - str. Izvor - Str. Hasdeu - Str. Vasile Parvan, pana la capatul actual apoi in continuare pe traseul existent spre Piata Virgiliu. Hotararea dateaza din 1996 si o gasiti aici.
HOTARARE NUMAR: 8 DIN 25/01/96
- priv.aprob.docum.tehnico-economice a investitiei "Linie de tramvai pe cal .13 Sept.,str.Izvor, str.B.P.Hasdeu,str.V.Parvan,intre str.Progresul si cal. Plevnei"
EMITENT : PRIMARIA GEN. A CAPITALEI
APARUT IN: M.O. AL MUN. BUCURESTI NR: 8 DIN 25/01/96
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
HOTARARE
privind aprobarea documentatiei tehnico-economice a investitiei
"Linie de tramvai pe cal.13 Septembrie, str.Izvor, str.B.P.Hasdeu,
str.V.Parvan, intre str.Progresului si cal.Plevnei"
Avand in vedere raportul de specialitate al Departamentului Servicii
Publice, prin care se propune aprobarea documentatiei tehnico-economice a
investitiei "Linie de tramvai pe cal.13 Septembrie, str.Izvor, str.B.P.
Hasdeu, str.V.Parvan, intre str.Progresului si cal.Plevnei";
Avand in vedere avizele comisiilor de specialitate ale C.L.M.B.;
In conformitate cu Ordonanta Guvernului Romaniei nr.10/27.01.1995, pri-
vind aprobarea documentatiilor tehnico-economice ale investitiilor de inte-
res local;
In temeiul art.21 si art.78 din Legea nr.69/1991 privind administratia
publica locala,
Consiliul local al municipiului Bucuresti,
H o t a r a s t e :
Art.1- Se aproba documentatia tehnico-economica a obiectivului de inves-
titii "Linie de tramvai pe cal.13 Septembrie, str.Izvor, str.B.P.Hasdeu,
str.V.Parvan, intre str.Progresului si cal.Pleveni".
Art.2- Finantarea obiectivului de investitii prevazut la art.1 se face
din surse proprii, credite bancare, alte fonduri legal constituite cu aceas-
ta destinatie si in completare, de la bugetul local, conform listelor de
investitii aprobate conform legii.
PRESEDINTE DE SEDINTA,
ALEXANDRU STELLU
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Dominatrix
O alta hotarare, neaplicata pana in prezent, dateaza din 2004 si prevede extinderea liniei de tramvai pe Sos. Chitila de la str. Mezes pana la Fabrica de Bere Chitila (deci un alt traseu decat cel aprobat mai de curand pe str. 16 Februarie pana la viitoarea shoppingarie de lux).
http://acteinterne.pmb.ro/legis/acteinterne/acte_int/afisint.php?f=13742
CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI
BUCURESTI
H O T A R A R E
privind aprobarea proiectelor de investitii „Modernizarea si extinderea liniei de tramvai pe Sos.Chitilei de la Bdul Bucurestii Noi la Fabrica de Bere Chitila†si „Modernizarea liniei de tramvai pe Bdul Marasesti si Bdul Octavian Goga, de la Bdul D.Cantemir la Str.Nerva Traianâ€
Avand in vedere Expunerea de motive a Primarului General al municipiului Bucuresti si Raportul de specialitate al Directiei Transport, Drumuri si Siguranta Circulatiei, prin care se propune aprobarea documentatiilor tehnico-economice a investitiilor „Modernizarea si extinderea liniei de tramvai pe Sos.Chitilei de la Bdul Bucurestii Noi la Fabrica de Bere Chitila†si „Modernizarea liniei de tramvai pe Bdul Marasesti si Bdul Octavian Goga, de la Bdul D.Cantemir la Str.Nerva Traianâ€;
Luand in considerare avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti;
In conformitate cu prevederile art.40 (2) din O.U.G. nr.45/2003, privind finantele publice locale;
In temeiul prevederilor art.38 (2) lit.â€d†si lit.â€m†si art.46 (2) din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, cu modificarile si completarile ulterioare,
CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
H O T A R A S T E:
Art.1 – Se aproba realizarea proiectelor de investitii „Modernizarea si extinderea liniei de tramvai pe Sos.Chitilei de la Bdul Bucurestii Noi la Fabrica de Bere Chitila†si „Modernizarea liniei de tramvai pe Bdul Marasesti si Bdul Octavian Goga, de la Bdul D.Cantemir la Str.Nerva Traian†cu caracteristicile principale si indicatorii tehnico-economici din anexa, care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2 – Finantarea obiectivelor de investitii prevazute la art.1 se va face din surse proprii, alocatii de la bugetul local si alte surse legal constituite.
Aceasta hotarare a fost adoptata in sedinta ordinara a Consiliului General al Municipiului Bucuresti din data de 20.12.2004.
PRESEDINTE DE SEDINTA
Mioara Mantale
SECRETAR GENERAL
AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
Dumitru Stanescu
Bucuresti, 20.12.2004
Nr. 258
Anexa la H.C.G.M.B.nr. 258/20.12.2004
Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investitii:
ETAPA I Modernizarea liniei de tramvai pe sos. Chitila de la B-dul Bucurestii Noi la strada Mezes, pe o lungime de 2,2 km cale dubla.
PRINCIPALII INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI aferenti etapei I
Valoarea totala a investitiei
5970420 euro
Investitia specifica
1357000 euro/km.c.s.
Esalonarea pe ani:
Anul 1
5.970.420 euro
Capacitati:
- linie de tramvai
4,4 km c.s.
- retea de contact
4.6 km c.s
- aparate de cale
8 sc.simpli+3 traversari
Durata de realizare a investitiei
6 luni
ETAPA a II-a Extinderea liniei de tramvai pe sos. Chitilei de la str. Mezes la Fabrica de Bere Chitila (in vecinatatea limitei administrative a Municipiului Bucuresti) pe o lungime de 2,4 km. cale dubla.
Necesitatea si oportunitatea lucrarii este impusa de cerinta PMB de prelungire a liniei de tramvai pana la Fabrica de bere Chitila, urmare aparitiei in zona a unor centre de interes public cu aflux potential de calatori. Pricipalele deficiente ale situatiei existente constatate in timp sunt:
- capacitatea de transport redusa a liniei de autobuze 164 in raport cu cerintele publicului calator, cerinte in tendinte de crestere continua;
- aglomerarea traficului rutier la orele de varf, situatii in care se produc blocaje in trafic, ca urmare si a faptului ca artera respectiva este o artera de penetratie in oras;
PRINCIPALII INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI aferenti etapei a-II-a
Valoarea totala a investitiei
12.300.000 euro
Investitia specifica
2.562.500 euro/km.c.s
Esalonarea pe ani:
Anul 1
12.300.000 euro
Durata de realizare a investitiei
6 luni
Capacitati:
- linie de tramvai
4,8 km c.s.
- retea de contact
5 km c.s
- aparate de cale
3 sc.simpli
Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Modernizare linie de tramvai pe B-dul Marasesti si B-dul Octavian Goga, de la B-dul D. Cantemir la str. Nerva Traian†sunt:
Valoarea totala a investitiei
6.700.000 euro (fara TVA)
din care lucrari de constructii-montaj
6,2 milioane Euro (fara TVA);
Capacitati:
- linie de tramvai de modernizat
2,82 km c.s.
- retea de contact
2,82 km c.s.
- lungime dren
0,455 km
Durata de realizare a investitiei
12 luni
O alta hotarare, neaplicata pana in prezent, dateaza din 2004 si prevede extinderea liniei de tramvai pe Sos. Chitila de la str. Mezes pana la Fabrica de Bere Chitila (deci un alt traseu decat cel aprobat mai de curand pe str. 16 Februarie pana la viitoarea shoppingarie de lux).
http://acteinterne.pmb.ro/legis/acteinterne/acte_int/afisint.php?f=13742
CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI
BUCURESTI
H O T A R A R E
privind aprobarea proiectelor de investitii „Modernizarea si extinderea liniei de tramvai pe Sos.Chitilei de la Bdul Bucurestii Noi la Fabrica de Bere Chitila†si „Modernizarea liniei de tramvai pe Bdul Marasesti si Bdul Octavian Goga, de la Bdul D.Cantemir la Str.Nerva Traianâ€
Avand in vedere Expunerea de motive a Primarului General al municipiului Bucuresti si Raportul de specialitate al Directiei Transport, Drumuri si Siguranta Circulatiei, prin care se propune aprobarea documentatiilor tehnico-economice a investitiilor „Modernizarea si extinderea liniei de tramvai pe Sos.Chitilei de la Bdul Bucurestii Noi la Fabrica de Bere Chitila†si „Modernizarea liniei de tramvai pe Bdul Marasesti si Bdul Octavian Goga, de la Bdul D.Cantemir la Str.Nerva Traianâ€;
Luand in considerare avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti;
In conformitate cu prevederile art.40 (2) din O.U.G. nr.45/2003, privind finantele publice locale;
In temeiul prevederilor art.38 (2) lit.â€d†si lit.â€m†si art.46 (2) din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, cu modificarile si completarile ulterioare,
CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
H O T A R A S T E:
Art.1 – Se aproba realizarea proiectelor de investitii „Modernizarea si extinderea liniei de tramvai pe Sos.Chitilei de la Bdul Bucurestii Noi la Fabrica de Bere Chitila†si „Modernizarea liniei de tramvai pe Bdul Marasesti si Bdul Octavian Goga, de la Bdul D.Cantemir la Str.Nerva Traian†cu caracteristicile principale si indicatorii tehnico-economici din anexa, care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2 – Finantarea obiectivelor de investitii prevazute la art.1 se va face din surse proprii, alocatii de la bugetul local si alte surse legal constituite.
Aceasta hotarare a fost adoptata in sedinta ordinara a Consiliului General al Municipiului Bucuresti din data de 20.12.2004.
PRESEDINTE DE SEDINTA
Mioara Mantale
SECRETAR GENERAL
AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
Dumitru Stanescu
Bucuresti, 20.12.2004
Nr. 258
Anexa la H.C.G.M.B.nr. 258/20.12.2004
Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investitii:
ETAPA I Modernizarea liniei de tramvai pe sos. Chitila de la B-dul Bucurestii Noi la strada Mezes, pe o lungime de 2,2 km cale dubla.
PRINCIPALII INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI aferenti etapei I
Valoarea totala a investitiei
5970420 euro
Investitia specifica
1357000 euro/km.c.s.
Esalonarea pe ani:
Anul 1
5.970.420 euro
Capacitati:
- linie de tramvai
4,4 km c.s.
- retea de contact
4.6 km c.s
- aparate de cale
8 sc.simpli+3 traversari
Durata de realizare a investitiei
6 luni
ETAPA a II-a Extinderea liniei de tramvai pe sos. Chitilei de la str. Mezes la Fabrica de Bere Chitila (in vecinatatea limitei administrative a Municipiului Bucuresti) pe o lungime de 2,4 km. cale dubla.
Necesitatea si oportunitatea lucrarii este impusa de cerinta PMB de prelungire a liniei de tramvai pana la Fabrica de bere Chitila, urmare aparitiei in zona a unor centre de interes public cu aflux potential de calatori. Pricipalele deficiente ale situatiei existente constatate in timp sunt:
- capacitatea de transport redusa a liniei de autobuze 164 in raport cu cerintele publicului calator, cerinte in tendinte de crestere continua;
- aglomerarea traficului rutier la orele de varf, situatii in care se produc blocaje in trafic, ca urmare si a faptului ca artera respectiva este o artera de penetratie in oras;
PRINCIPALII INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI aferenti etapei a-II-a
Valoarea totala a investitiei
12.300.000 euro
Investitia specifica
2.562.500 euro/km.c.s
Esalonarea pe ani:
Anul 1
12.300.000 euro
Durata de realizare a investitiei
6 luni
Capacitati:
- linie de tramvai
4,8 km c.s.
- retea de contact
5 km c.s
- aparate de cale
3 sc.simpli
Principalii indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Modernizare linie de tramvai pe B-dul Marasesti si B-dul Octavian Goga, de la B-dul D. Cantemir la str. Nerva Traian†sunt:
Valoarea totala a investitiei
6.700.000 euro (fara TVA)
din care lucrari de constructii-montaj
6,2 milioane Euro (fara TVA);
Capacitati:
- linie de tramvai de modernizat
2,82 km c.s.
- retea de contact
2,82 km c.s.
- lungime dren
0,455 km
Durata de realizare a investitiei
12 luni
- Leo
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
Leo
Incepand cu data de 21.12.2010, RATB va infiinta linia 11 intre ROMPRIM si CARTIERUL GIULESTI
http://www.ratb.ro/index.php?page=stire&id_stire=482
Felicitari RATB! Au luat cea mai proasta decizie posibila. Felicitari din nou.
Incepand cu data de 21.12.2010, RATB va infiinta linia 11 intre ROMPRIM si CARTIERUL GIULESTI
http://www.ratb.ro/index.php?page=stire&id_stire=482
Felicitari RATB! Au luat cea mai proasta decizie posibila. Felicitari din nou.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de tramvaie a RATB
andrei11
@Leo : Minime explicatii despre cele afirmate de tine sunt mai mult decat necesare. Asa pot spune si eu ca insasi montarea liniei de tramvai pe pod este cel mai prost lucru pe care putea sa-l conceapa RATB - ul. Sau tramvaiul pe Giulesti. Sau ce-mi mai trece mie prin cap cand sunt suparat.
@Leo : Minime explicatii despre cele afirmate de tine sunt mai mult decat necesare. Asa pot spune si eu ca insasi montarea liniei de tramvai pe pod este cel mai prost lucru pe care putea sa-l conceapa RATB - ul. Sau tramvaiul pe Giulesti. Sau ce-mi mai trece mie prin cap cand sunt suparat.
📖 Pagination options