Topic: ŠKODA 706RTO KAROSA
44 posts, 11819 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
Pentru a veni în ajutorul colegului @ByOnu, în următoarea perioadă mă voi ocupa de prezentările pe baza informațiilor d-lui ing. Mihai Cristian Bucșan, căruia îi mulțumim pentru materialele furnizate.
*Notă: Fotografiile cu autobuze aparținând ITB sunt foarte rare. Au fost folosite fotografii și din alte locații.
Bibliografie: Jan Neumann: ''Autobus ŠKODA 706RTO. Historie, vývoj, jiná provedení, modernizace''
Autobuz urban ŠKODA 706RTO KAROSA
Primele autobuze ŠKODA 706RTO au fost construite, începând cu anul 1956, la uzinele LIAZ RÝNOVICE, unde se construiau atât șasiurile și motoarele ŠKODA 706RTO cât și caroseriile KAROSA 706RTO.
Începând cu anul 1962, aici se vor construi numai șasiurile și motoarele ŠKODA 706RTO, de unde erau trimise la uzinele KAROSA VYSOKÉ MÝTO, unde a fost transferată producția caroseriilor și tot aici avea loc asamblarea finală.
Din anul 1967, șasiurile și motoarele ŠKODA 706RTO construite la uzinele LIAZ RÝNOVICE, vor fi trimise la uzinele SVA HOLÝŠOV, unde a fost transferată producția caroseriilor KAROSA 706RTO, unde avea loc asamblarea finală. Motivul acestui ultim transfer a fost acela că la uzinele KAROSA VYSOKÉ MÝTO începuse construcția de serie a autobuzelor / autocarelor din noua generație KAROSA Š 11.
Producția autobuzelor ŠKODA 706RTO a încetat în anul 1974.
Producția șasiurilor și motoarelor ŠKODA 706RTO a continuat până în anii 1978-1979, fiind exportate în Polonia, Bulgaria, Albania, China, Coreea de Nord.
Începând cu anul 1979, șasiurile exportate au primit denumirea ŠKODA 706MTO, fiind echipate cu motorul ŠKODA ML634, 6 cilindri în linie, orizontal, amplasat longitudinal în consola față, sub capota tradițională a autobuzului, în interior, 152,2 kW / 210 CP, iar axa spate motoare, importată din Ungaria, va fi de tipul RABA MAN 01890.
Exportul acestora a continuat până în anul 1981, în Polonia și Bulgaria.
**Notă: LIAZ Cehoslovacia "LIberecké Automobilové Závody" nu are nimic în comun cu LiAZ Uniunea Sovietică "Ликинский Автобусный Завод"
Șeful de proiect al caroseriei autobuzului ŠKODA 706RTO a fost inginerul Otakar Diblík,
Autobuzele livrate în România au făcut parte din loturile construite la uzinele KAROSA VYSOKÉ MÝTO și uzinele SVA HOLÝŠOV.
Caracteristici tehnice:
Motor DIESEL ŠKODA Š706RTO, 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 11781 cmc, 117,8 kW / 160 CP.
Cutie de viteze manuală PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Axă față directoare ŠKODA PŘN 706RTO
Axă spate motoare ŠKODA ZHN 706RTO
Jante TRILEX
Versiuni:
ŠKODA 706RTO MEX - autobuz urban exclusiv pentru export.
ŠKODA 706RTO MTZ - autobuz urban destinat pieței interne cehoslovace. În funcție de cerere, erau trimise și la export.
ŠKODA 706RTO CAR - autobuz suburban sau autobuz interurban, în funcție de dotările interioare.
ŠKODA 706RTO LUX - autocar sau autocar de lux, în funcție de dotările interioare.
În legislația rutieră valabilă la acea vreme în Cehoslovacia, era prevăzută:
-dotarea obligatorie a autobuzelor / autocarelor cu instalație de încălzire a salonului pasagerilor, acționată de un motor DIESEL propriu, de mică capacitate;
-dotarea obligatorie a autobuzelor / autocarelor cu dispozitiv de remorcare, constând din cupla de remorcare a remorcii-autobuz, cupla pneumatică pentru aerul comprimat necesar remorcii-autobuz și
cupla electrică pentru alimentarea cu energie electrică a remorcii-autobuz.
-dotarea obligatorie a autobuzelor / autocarelor cu roată de rezervă, aceasta fiind poziționată în consola spate, dispusă transversal, în poziție verticală, într-un compartiment special aflat în spatele salonului pasagerilor, la varianta urbană MTZ sau dispusă în poziție orizontală, într-un compartiment aflat sub podea, la variantele suburban / interurban CAR și autocar LUX.
-varianta urbană MEX pentru export nu avea aceste dotări.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 10600 mm - MEX
lungime 10600 mm (10810 mm inclusiv dispozitivul de remorcare) - MTZ, CAR, LUX
lățime 2500 mm - MEX, MTZ, CAR, LUX
înălțime 2900 mm - MEX, MTZ
înălțime 2980 mm - CAR, LUX
Consola față 1650 mm
Consola spate 3500 mm
Ampatament 5450 mm
Înălțimea podelei de la sol 885 mm.
Capacitate: MEX MTZ CAR LUX
- locuri pe scaune 20 29 35 35
- locuri în picioare 58 52 - -
- total pasageri 78 81 35 35
Masa proprie: MEX MTZ CAR LUX
- kg 8570 8570 8900 8700
Masa netă totală:
- kg 14400 14400 14400 14400
Pentru a veni în ajutorul colegului @ByOnu, în următoarea perioadă mă voi ocupa de prezentările pe baza informațiilor d-lui ing. Mihai Cristian Bucșan, căruia îi mulțumim pentru materialele furnizate.
*Notă: Fotografiile cu autobuze aparținând ITB sunt foarte rare. Au fost folosite fotografii și din alte locații.
Bibliografie: Jan Neumann: ''Autobus ŠKODA 706RTO. Historie, vývoj, jiná provedení, modernizace''
Autobuz urban ŠKODA 706RTO KAROSA
Primele autobuze ŠKODA 706RTO au fost construite, începând cu anul 1956, la uzinele LIAZ RÝNOVICE, unde se construiau atât șasiurile și motoarele ŠKODA 706RTO cât și caroseriile KAROSA 706RTO.
Începând cu anul 1962, aici se vor construi numai șasiurile și motoarele ŠKODA 706RTO, de unde erau trimise la uzinele KAROSA VYSOKÉ MÝTO, unde a fost transferată producția caroseriilor și tot aici avea loc asamblarea finală.
Din anul 1967, șasiurile și motoarele ŠKODA 706RTO construite la uzinele LIAZ RÝNOVICE, vor fi trimise la uzinele SVA HOLÝŠOV, unde a fost transferată producția caroseriilor KAROSA 706RTO, unde avea loc asamblarea finală. Motivul acestui ultim transfer a fost acela că la uzinele KAROSA VYSOKÉ MÝTO începuse construcția de serie a autobuzelor / autocarelor din noua generație KAROSA Š 11.
Producția autobuzelor ŠKODA 706RTO a încetat în anul 1974.
Producția șasiurilor și motoarelor ŠKODA 706RTO a continuat până în anii 1978-1979, fiind exportate în Polonia, Bulgaria, Albania, China, Coreea de Nord.
Începând cu anul 1979, șasiurile exportate au primit denumirea ŠKODA 706MTO, fiind echipate cu motorul ŠKODA ML634, 6 cilindri în linie, orizontal, amplasat longitudinal în consola față, sub capota tradițională a autobuzului, în interior, 152,2 kW / 210 CP, iar axa spate motoare, importată din Ungaria, va fi de tipul RABA MAN 01890.
Exportul acestora a continuat până în anul 1981, în Polonia și Bulgaria.
**Notă: LIAZ Cehoslovacia "LIberecké Automobilové Závody" nu are nimic în comun cu LiAZ Uniunea Sovietică "Ликинский Автобусный Завод"
Șasiu ŠKODA 706RTO
1RTO.șasiu Š 706RTO, motor Š Š706RTO, ax spate motor Š ZHN 706RTO.JPG (310.83 KB; downloaded 4168 times)
Șasiu ŠKODA 706MTO
2MTO.șasiu Š 706MTO, motor Š ML 634, ax spate motor RABA MAN 01890.JPG (313.59 KB; downloaded 4166 times)
Șeful de proiect al caroseriei autobuzului ŠKODA 706RTO a fost inginerul Otakar Diblík,
Autobuzele livrate în România au făcut parte din loturile construite la uzinele KAROSA VYSOKÉ MÝTO și uzinele SVA HOLÝŠOV.
Caracteristici tehnice:
Motor DIESEL ŠKODA Š706RTO, 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 11781 cmc, 117,8 kW / 160 CP.
Cutie de viteze manuală PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Axă față directoare ŠKODA PŘN 706RTO
Axă spate motoare ŠKODA ZHN 706RTO
Jante TRILEX
Versiuni:
ŠKODA 706RTO MEX - autobuz urban exclusiv pentru export.
ŠKODA 706RTO MTZ - autobuz urban destinat pieței interne cehoslovace. În funcție de cerere, erau trimise și la export.
ŠKODA 706RTO CAR - autobuz suburban sau autobuz interurban, în funcție de dotările interioare.
ŠKODA 706RTO LUX - autocar sau autocar de lux, în funcție de dotările interioare.
În legislația rutieră valabilă la acea vreme în Cehoslovacia, era prevăzută:
-dotarea obligatorie a autobuzelor / autocarelor cu instalație de încălzire a salonului pasagerilor, acționată de un motor DIESEL propriu, de mică capacitate;
-dotarea obligatorie a autobuzelor / autocarelor cu dispozitiv de remorcare, constând din cupla de remorcare a remorcii-autobuz, cupla pneumatică pentru aerul comprimat necesar remorcii-autobuz și
cupla electrică pentru alimentarea cu energie electrică a remorcii-autobuz.
-dotarea obligatorie a autobuzelor / autocarelor cu roată de rezervă, aceasta fiind poziționată în consola spate, dispusă transversal, în poziție verticală, într-un compartiment special aflat în spatele salonului pasagerilor, la varianta urbană MTZ sau dispusă în poziție orizontală, într-un compartiment aflat sub podea, la variantele suburban / interurban CAR și autocar LUX.
-varianta urbană MEX pentru export nu avea aceste dotări.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 10600 mm - MEX
lungime 10600 mm (10810 mm inclusiv dispozitivul de remorcare) - MTZ, CAR, LUX
lățime 2500 mm - MEX, MTZ, CAR, LUX
înălțime 2900 mm - MEX, MTZ
înălțime 2980 mm - CAR, LUX
Consola față 1650 mm
Consola spate 3500 mm
Ampatament 5450 mm
Înălțimea podelei de la sol 885 mm.
Capacitate: MEX MTZ CAR LUX
- locuri pe scaune 20 29 35 35
- locuri în picioare 58 52 - -
- total pasageri 78 81 35 35
Masa proprie: MEX MTZ CAR LUX
- kg 8570 8570 8900 8700
Masa netă totală:
- kg 14400 14400 14400 14400
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuzele urbane ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
După atâta introducere, să ne întoarcem la autobuzele livrate ITB-ului.
Pe parcusul anilor 1959 - 1969, ITB-ul a achiziționat 798 unități ŠKODA 706RTO MEX și MTZ și 40 unități ŠKODA 706RTO CAR și LUX.
Acestea din urmă, achiziționate în anul 1963 (LUX) și în anul 1965 (CAR) au fost arondate liniilor suburbane din nordul Bucureștiului:
- 48 - Ștrandul Tineretului - Casa Scînteii - DN1 - ZOO Pădurea Băneasa, prelungit mai apoi până la IPRS Băneasa / Intreprinderea de Piese Radio și Semiconductori.
- 49 - Ștrandul Tineretului - Casa Scînteii - DN1 - Otopeni - Pod CFR Balotești.
- 61 - Ștrandul Tineretului - Casa Scînteii - Str. Dobrogeanu Gherea - Cartierul Vatra Nouă.
- 67 - Ștrandul Tineretului - Casa Scînteii - DN1 - Pădurea Băneasa - Bariera CFR Tunari.
Nu aveau post fix de taxator, acesta eliberând biletele la singura ușă de acces și având, totuși, rezervat primul scaun din față, dreapta.
Și nimeni nu vandaliza fotoliile de tip autocar...
La fiecare set de fotografii, se regăsesc câteva amănunte, mai mult sau mai puțin semnificative:
1959-1960 - ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA. Geamuri de aerisire rabatabile. Caseta de afișaj frontală, separată de caroserie, cu acces din exterior.
1960-1961 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Geamuri de aerisire glisante. Caseta de afișaj frontală, separată de caroserie, cu acces din exterior.
1960-1961 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Geamuri de aerisire glisante. Caseta de afișaj frontală, separată de caroserie, cu acces din exterior. O schemă de vopsire neobișnuită pentru ITB-ul acelor ani, un albastru-verzui (nu prea reușit în desenul meu). Inițial aul fost arondate liniei 32, Gara de Nord - Str. Biserica Amzei - Universitate - Str. Doamnei - Str. (Mitropolit) Antim - Gara Filaret - Șos. Viilor - Calea Șerban Vodă.
1961 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Geamuri de aerisire glisante. Casetele de afișaj, frontală și posterioară, fac corp comun cu caroseria, cu acces din interiorul autobuzului.
După atâta introducere, să ne întoarcem la autobuzele livrate ITB-ului.
Pe parcusul anilor 1959 - 1969, ITB-ul a achiziționat 798 unități ŠKODA 706RTO MEX și MTZ și 40 unități ŠKODA 706RTO CAR și LUX.
Acestea din urmă, achiziționate în anul 1963 (LUX) și în anul 1965 (CAR) au fost arondate liniilor suburbane din nordul Bucureștiului:
- 48 - Ștrandul Tineretului - Casa Scînteii - DN1 - ZOO Pădurea Băneasa, prelungit mai apoi până la IPRS Băneasa / Intreprinderea de Piese Radio și Semiconductori.
- 49 - Ștrandul Tineretului - Casa Scînteii - DN1 - Otopeni - Pod CFR Balotești.
- 61 - Ștrandul Tineretului - Casa Scînteii - Str. Dobrogeanu Gherea - Cartierul Vatra Nouă.
- 67 - Ștrandul Tineretului - Casa Scînteii - DN1 - Pădurea Băneasa - Bariera CFR Tunari.
Nu aveau post fix de taxator, acesta eliberând biletele la singura ușă de acces și având, totuși, rezervat primul scaun din față, dreapta.
Și nimeni nu vandaliza fotoliile de tip autocar...
La fiecare set de fotografii, se regăsesc câteva amănunte, mai mult sau mai puțin semnificative:
1959-1960 - ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA. Geamuri de aerisire rabatabile. Caseta de afișaj frontală, separată de caroserie, cu acces din exterior.
11.1959-1960_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_a1.JPG (216.67 KB; downloaded 4131 times)
11.1959-1960_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_b.jpg (233.25 KB; downloaded 4131 times)
11.1959-1960_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_c.JPG (256.28 KB; downloaded 4131 times)
11.1959-1960_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_d.jpg (214.05 KB; downloaded 4131 times)
1960-1961 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Geamuri de aerisire glisante. Caseta de afișaj frontală, separată de caroserie, cu acces din exterior.
12.1960-1961_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_c.JPG (436.66 KB; downloaded 4131 times)
12.1960-1961_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_a1.JPG (195.94 KB; downloaded 4131 times)
1960-1961 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Geamuri de aerisire glisante. Caseta de afișaj frontală, separată de caroserie, cu acces din exterior. O schemă de vopsire neobișnuită pentru ITB-ul acelor ani, un albastru-verzui (nu prea reușit în desenul meu). Inițial aul fost arondate liniei 32, Gara de Nord - Str. Biserica Amzei - Universitate - Str. Doamnei - Str. (Mitropolit) Antim - Gara Filaret - Șos. Viilor - Calea Șerban Vodă.
13.1960-1961_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_a1.JPG (204.65 KB; downloaded 4130 times)
13.1960-1961_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_b.jpg (250.09 KB; downloaded 4130 times)
1961 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Geamuri de aerisire glisante. Casetele de afișaj, frontală și posterioară, fac corp comun cu caroseria, cu acces din interiorul autobuzului.
14.1961_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_b.jpg (232.11 KB; downloaded 4130 times)
14.1961_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_a1.JPG (183.25 KB; downloaded 4130 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuzele urbane ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
1961-1964 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Aceleași amănunte, cu observația că primul geam din dreapta și geamul de la ușa șoferului aveau suprafața glisantă mărită.
1961-1964 - ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA. Aceleași amănunte.
1961-1964 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Aceleași amănunte, cu observația că primul geam din dreapta și geamul de la ușa șoferului aveau suprafața glisantă mărită.
15.1961-1964_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_a1.JPG (232.57 KB; downloaded 4121 times)
15.1961-1964_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_d.jpg (110.08 KB; downloaded 4121 times)
15.1961-1964_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_b.jpg (79.95 KB; downloaded 4121 times)
1961-1964 - ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA. Aceleași amănunte.
16.1961-1964_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_b.jpg (174.02 KB; downloaded 4121 times)
16.1961-1964_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_a1.JPG (176.3 KB; downloaded 4121 times)
16.1961-1964_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_c.jpg (144.03 KB; downloaded 4121 times)
16.1961-1964_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_d.jpg (230.77 KB; downloaded 4121 times)
16.1961-1964_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_e.jpg (229.82 KB; downloaded 4121 times)
16.1961-1964_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_f.jpg (268.04 KB; downloaded 4121 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuzele urbane ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
1963 - ŠKODA 706RTO LUX KAROSA. Aceleași amănunte. De menționat că aveau geamuri zenitale curbate, aveau o singură ușă de acces pentru pasageri, acționată manual.
Erau echipate cu fotolii de tip autocar și aveau plase interioare pentru bagaje mici.
1963 - ŠKODA 706RTO LUX KAROSA. Aceleași amănunte. De menționat că aveau geamuri zenitale curbate, aveau o singură ușă de acces pentru pasageri, acționată manual.
Erau echipate cu fotolii de tip autocar și aveau plase interioare pentru bagaje mici.
17.1963_ŠKODA 706RTO LUX KAROSA_b2.jpg (158.09 KB; downloaded 4120 times)
17.1963_ŠKODA 706RTO LUX KAROSA_b.jpg (372.92 KB; downloaded 4120 times)
17.1963_ŠKODA 706RTO LUX KAROSA_a1.JPG (166.56 KB; downloaded 4120 times)
17.1963_ŠKODA 706RTO LUX KAROSA_c.JPG (328.27 KB; downloaded 4120 times)
17.1963_ŠKODA 706RTO LUX KAROSA_p1.jpg (256.45 KB; downloaded 4120 times)
17.1963_ŠKODA 706RTO LUX KAROSA_f.jpg (146.86 KB; downloaded 4120 times)
17.1963_ŠKODA 706RTO LUX KAROSA_p3.jpg (291.52 KB; downloaded 4120 times)
17.1963_ŠKODA 706RTO LUX KAROSA_p2.jpg (214.09 KB; downloaded 4120 times)
17.1963_ŠKODA 706RTO LUX KAROSA_p4.jpg (275.94 KB; downloaded 4120 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuzele urbane ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
1964-1967 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Aceleași amănunte, mai puțin mențiunile.
1964-1967 - ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA. Aceleași amănunte, mai puțin mențiunile.
1965 - ŠKODA 706RTO CAR KAROSA. Aceleași amănunte. De menționat că aveau o singură ușă de acces pentru pasageri, acționată manual. Erau echipate cu fotolii de tip interurban și aveau plase interioare pentru bagaje mici.
1966-1967 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Geamuri de aerisire glisante cu suprafață mare, situate la partea inferioară a ferestrelor. Casetele de afișaj, frontală și posterioară, fac corp comun cu caroseria, cu acces din interiorul autobuzului.
1964-1967 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Aceleași amănunte, mai puțin mențiunile.
18.1964-1967_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_a1.JPG (191.3 KB; downloaded 4133 times)
18.1964-1967_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_c.jpg (103.39 KB; downloaded 4133 times)
18.1964-1967_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_b.JPG (392.63 KB; downloaded 4133 times)
1964-1967 - ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA. Aceleași amănunte, mai puțin mențiunile.
19.1964-1967_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_b.jpg (175.26 KB; downloaded 4133 times)
19.1964-1967_ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA_a1.JPG (212.18 KB; downloaded 4133 times)
1965 - ŠKODA 706RTO CAR KAROSA. Aceleași amănunte. De menționat că aveau o singură ușă de acces pentru pasageri, acționată manual. Erau echipate cu fotolii de tip interurban și aveau plase interioare pentru bagaje mici.
20.1965_ŠKODA 706RTO CAR KAROSA_a1.JPG (235.72 KB; downloaded 4133 times)
20.1965_ŠKODA 706RTO CAR KAROSA_c.JPG (324.02 KB; downloaded 4133 times)
1966-1967 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA. Geamuri de aerisire glisante cu suprafață mare, situate la partea inferioară a ferestrelor. Casetele de afișaj, frontală și posterioară, fac corp comun cu caroseria, cu acces din interiorul autobuzului.
21.1966-1967_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_a1.JPG (158.53 KB; downloaded 4133 times)
21.1966-1967_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_c.jpg (346.16 KB; downloaded 4133 times)
21.1966-1967_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_c1.jpg (105.95 KB; downloaded 4133 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
1967-1969 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA HOLÝŠOV. Geamuri de aerisire glisante. Casetele de afișaj, frontală și posterioară, fac corp comun cu caroseria, cu acces din interiorul autobuzului.
1967-1969 - ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA HOLÝŠOV. Geamuri de aerisire glisante. Casetele de afișaj, frontală și posterioară, fac corp comun cu caroseria, cu acces din interiorul autobuzului.
1967-1969 - ŠKODA 706RTO MEX KAROSA HOLÝŠOV. Geamuri de aerisire glisante. Casetele de afișaj, frontală și posterioară, fac corp comun cu caroseria, cu acces din interiorul autobuzului.
22.1967-1969_ŠKODA 706RTO MEX HOLÝŠOV_a1.JPG (266.35 KB; downloaded 4134 times)
22.1967-1969_ŠKODA 706RTO MEX HOLÝŠOV_b.jpg (124.43 KB; downloaded 4134 times)
1967-1969 - ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA HOLÝŠOV. Geamuri de aerisire glisante. Casetele de afișaj, frontală și posterioară, fac corp comun cu caroseria, cu acces din interiorul autobuzului.
23.1967-1969_ŠKODA 706RTO MTZ HOLÝŠOV_b.jpg (191.73 KB; downloaded 4134 times)
23.1967-1969_ŠKODA 706RTO MTZ HOLÝŠOV_a1.JPG (273.66 KB; downloaded 4134 times)
23.1967-1969_ŠKODA 706RTO MTZ HOLÝŠOV_c.jpg (232.08 KB; downloaded 4134 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
Bibliografie: Jan Neumann: ''Autobus ŠKODA 706RTO. Historie, vývoj, jiná provedení, modernizace''.
Sursă: archiv Karosa Vysoké Mýto; omnibus/archiwum polska; arhiva personală.
Autobuz urban articulat ACITB-ŠKODA 706RTO MEX KAROSA
Anul 1964.
Pentru mărirea capacității de transport, pe măsură ce unele autobuze erau casate, la ITB s-a luat hotărârea de a se construi, pe baza autobuzului ŠKODA KAROSA 706RTO MEX KAROSA, un prototip articulat, compus dintr-un autobuz tractor în bună stare și o semiremorcă pe un ax, provenită dintr-un autobuz ce urma a fi casat.
Prototipul rezultat a avut următoarele caracteristici:
Motor DIESEL ŠKODA Š706RTO, 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 11781 cmc, 117,8 kW / 160 CP.
Cutie de viteze manuală PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Axa 1-a față, directoare, ŠKODA PŘN 706RTO
Axa a 2-a mijlocie, motoare, ŠKODA ZHN 706RTO
Axa a 3-a spate, nedirectoare, a semiremorcii, ex motoare, ŠKODA ZHN 706RTO, rămasă doar cu diferențialul funcțional
Jante TRILEX
Dimensiuni de gabarit:
- lungime 16550 mm
- lățime 2500 mm
- înălțime 2900 mm
Consola față 1650 mm
Consola spate 3500 mm
Ampatament 5450 + 5950 mm
Înălțimea podelei de la sol 885 mm.
Prototipul autobuzului articulat:
Din cauza ampatamentului la semiremorcă prea mare cât și a lungimii mari a consolei spate, autobuzul prezenta oscilații semnificative ale semiremorcii pe timpul mersului, atât în plan orizontal cât și în plan vertical.
Autobuzul a fost reproiectat și reconstruit, în cursul aceluiași an, 1964.
A fost scurtat, atât autobuzul tractor, cât și semiremorca, în total cu 1,27 metri.
Dimensiunile de gabarit au fost modificate:
- lungime 15280 mm
- lățime 2500 mm
- înălțime 2900 mm
Consola față 1650 mm
Consola spate 2730 mm
Ampatament 5450 + 5450 mm
Capacitate:
- locuri pe scaune 30
- locuri în picioare 82
- total pasageri 112
Începând cu anul 1965, se trece la producția de serie a autobuzelor articulate.
Până în anul 1969, la Atelierele Centrale ITB au fost construite 181 unități articulate.
Autobuze articulate construite în perioada 1965 - 1966:
Bibliografie: Jan Neumann: ''Autobus ŠKODA 706RTO. Historie, vývoj, jiná provedení, modernizace''.
Sursă: archiv Karosa Vysoké Mýto; omnibus/archiwum polska; arhiva personală.
Autobuz urban articulat ACITB-ŠKODA 706RTO MEX KAROSA
Anul 1964.
Pentru mărirea capacității de transport, pe măsură ce unele autobuze erau casate, la ITB s-a luat hotărârea de a se construi, pe baza autobuzului ŠKODA KAROSA 706RTO MEX KAROSA, un prototip articulat, compus dintr-un autobuz tractor în bună stare și o semiremorcă pe un ax, provenită dintr-un autobuz ce urma a fi casat.
Prototipul rezultat a avut următoarele caracteristici:
Motor DIESEL ŠKODA Š706RTO, 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 11781 cmc, 117,8 kW / 160 CP.
Cutie de viteze manuală PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Axa 1-a față, directoare, ŠKODA PŘN 706RTO
Axa a 2-a mijlocie, motoare, ŠKODA ZHN 706RTO
Axa a 3-a spate, nedirectoare, a semiremorcii, ex motoare, ŠKODA ZHN 706RTO, rămasă doar cu diferențialul funcțional
Jante TRILEX
Dimensiuni de gabarit:
- lungime 16550 mm
- lățime 2500 mm
- înălțime 2900 mm
Consola față 1650 mm
Consola spate 3500 mm
Ampatament 5450 + 5950 mm
Înălțimea podelei de la sol 885 mm.
Prototipul autobuzului articulat:
C11.1964_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA prototip_a2.JPG (225.05 KB; downloaded 4050 times)
C11.1964_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA prototip_a1.jpg (227.46 KB; downloaded 4050 times)
Din cauza ampatamentului la semiremorcă prea mare cât și a lungimii mari a consolei spate, autobuzul prezenta oscilații semnificative ale semiremorcii pe timpul mersului, atât în plan orizontal cât și în plan vertical.
Autobuzul a fost reproiectat și reconstruit, în cursul aceluiași an, 1964.
A fost scurtat, atât autobuzul tractor, cât și semiremorca, în total cu 1,27 metri.
Dimensiunile de gabarit au fost modificate:
- lungime 15280 mm
- lățime 2500 mm
- înălțime 2900 mm
Consola față 1650 mm
Consola spate 2730 mm
Ampatament 5450 + 5450 mm
Capacitate:
- locuri pe scaune 30
- locuri în picioare 82
- total pasageri 112
Începând cu anul 1965, se trece la producția de serie a autobuzelor articulate.
Până în anul 1969, la Atelierele Centrale ITB au fost construite 181 unități articulate.
Autobuze articulate construite în perioada 1965 - 1966:
C12.1965-1966_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_a2.JPG (226.08 KB; downloaded 4050 times)
C12.1965-1966_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_a1.JPG (262.29 KB; downloaded 4050 times)
C12.1965-1966_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_c.jpg (223.27 KB; downloaded 4050 times)
C12.1965-1966_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_b.jpg (516.75 KB; downloaded 4050 times)
C12.1965-1966_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_d.jpg (111.35 KB; downloaded 4050 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
Autobuze articulate construite în perioada 1966 - 1969:
Autobuze articulate construite în perioada 1966 - 1969:
C13.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_a1.JPG (220.22 KB; downloaded 4016 times)
C13.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_a2.JPG (218.17 KB; downloaded 4016 times)
C13.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_b2.jpg (70.99 KB; downloaded 4016 times)
C13.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_b1.jpg (113.48 KB; downloaded 4016 times)
C13.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_b4.jpg (72.28 KB; downloaded 4016 times)
C13.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_b3.jpg (110.07 KB; downloaded 4016 times)
C13.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_b5.jpg (104.93 KB; downloaded 4016 times)
C13.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_d.jpg (120.3 KB; downloaded 4016 times)
C13.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_c.jpg (151.73 KB; downloaded 4016 times)
C13.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_e.jpg (221.33 KB; downloaded 4016 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
Variantă construită în aceeași perioadă:
Variantă construită în aceeași perioadă:
C14.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_a1.JPG (187.76 KB; downloaded 4016 times)
C14.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_a2.JPG (224.34 KB; downloaded 4016 times)
C14.1966-1969_ACITB-ŠKODA-706RTO-MEX-KAROSA_b.jpg (250.08 KB; downloaded 4016 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
Surse de inspirație
Autobuz suburban articulat ŠKODA 706RTO-K CAR KAROSA
Autobuz articulat ŠKODA 706RTO-K KAROSA.
K, inițiala de la cuvântul ceh ''kloubový'', ce se traduce în românește prin ''articulat''.
În cursul anilor 1959 - 1960, sunt realizate un număr de 6 proiecte de autobuze articulate, în variantele 706RTO-K MTZ, 706RTO-K CAR, 706RTO-K LUX.
Lungimea 16450 mm, cu un ampatament de 5450 + 6260 mm.
Proiectele nu s-au materializat, rămânând numai pe planșetă.
În cursul anilor 1960 - 1961, sunt realizate un număr de 5 proiecte de autobuze articulate, în aceleași variante, 706RTO-K MTZ, 706RTO-K CAR, 706RTO-K LUX.
Lungimea 16120 mm, cu un ampatament de 5450 + 5930 mm.
Din acestea, în anul 1961 sunt construite două prototipuri articulate ŠKODA 706RTO-K CAR, varianta interurbană, restul nu s-au materializat, rămânând numai pe planșetă.
Prototipurile nu au dat rezultate satisfăcătoare, unul a fost casat, al doilea există și azi, în stare funcțională, la Muzeul Tehnic din Brno.
Caracteristici tehnice:
Motor DIESEL ŠKODA Š706RTO, 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 11781 cmc, 117,8 kW / 160 CP.
Cutie de viteze manuală PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Axa 1-a față, directoare, ŠKODA PŘN 706RTO
Axa a 2-a mijlocie, motoare, ŠKODA ZHN 706RTO
Axa a 3-a spate, directoare, a semiremorcii, ŠKODA PŘN 706RTO, modificată și adaptată
Jante TRILEX
Dimensiuni de gabarit:
- lungime 16120 mm
- lățime 2500 mm
- înălțime 2980 mm
Consola față 1650 mm
Consola spate 3090 mm
Ampatament 5450 + 5930 mm
Înălțimea podelei de la sol 885 mm.
Capacitate:
- locuri pe scaune 64
- locuri în picioare 41
- total pasageri 105
Surse de inspirație
Autobuz suburban articulat ŠKODA 706RTO-K CAR KAROSA
Autobuz articulat ŠKODA 706RTO-K KAROSA.
K, inițiala de la cuvântul ceh ''kloubový'', ce se traduce în românește prin ''articulat''.
În cursul anilor 1959 - 1960, sunt realizate un număr de 6 proiecte de autobuze articulate, în variantele 706RTO-K MTZ, 706RTO-K CAR, 706RTO-K LUX.
Lungimea 16450 mm, cu un ampatament de 5450 + 6260 mm.
Proiectele nu s-au materializat, rămânând numai pe planșetă.
În cursul anilor 1960 - 1961, sunt realizate un număr de 5 proiecte de autobuze articulate, în aceleași variante, 706RTO-K MTZ, 706RTO-K CAR, 706RTO-K LUX.
Lungimea 16120 mm, cu un ampatament de 5450 + 5930 mm.
Din acestea, în anul 1961 sunt construite două prototipuri articulate ŠKODA 706RTO-K CAR, varianta interurbană, restul nu s-au materializat, rămânând numai pe planșetă.
Prototipurile nu au dat rezultate satisfăcătoare, unul a fost casat, al doilea există și azi, în stare funcțională, la Muzeul Tehnic din Brno.
Caracteristici tehnice:
Motor DIESEL ŠKODA Š706RTO, 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 11781 cmc, 117,8 kW / 160 CP.
Cutie de viteze manuală PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Axa 1-a față, directoare, ŠKODA PŘN 706RTO
Axa a 2-a mijlocie, motoare, ŠKODA ZHN 706RTO
Axa a 3-a spate, directoare, a semiremorcii, ŠKODA PŘN 706RTO, modificată și adaptată
Jante TRILEX
Dimensiuni de gabarit:
- lungime 16120 mm
- lățime 2500 mm
- înălțime 2980 mm
Consola față 1650 mm
Consola spate 3090 mm
Ampatament 5450 + 5930 mm
Înălțimea podelei de la sol 885 mm.
Capacitate:
- locuri pe scaune 64
- locuri în picioare 41
- total pasageri 105
D101.1962_prototip ŠKODA 706RTO-K-CAR KAROSA_a1.JPG (221.92 KB; downloaded 4035 times)
D101.1962_prototip ŠKODA 706RTO-K-CAR KAROSA_b2.jpg (279.72 KB; downloaded 4035 times)
D101.1962_prototip ŠKODA 706RTO-K-CAR KAROSA_b1.jpg (377.11 KB; downloaded 4035 times)
D101.1962_prototip ŠKODA 706RTO-K-CAR KAROSA_b3.jpg (195.61 KB; downloaded 4035 times)
D101.1962_prototip ŠKODA 706RTO-K-CAR KAROSA_c1.jpg (296.62 KB; downloaded 4035 times)
D101.1962_prototip ŠKODA 706RTO-K-CAR KAROSA_c3.jpg (283.73 KB; downloaded 4035 times)
D101.1962_prototip ŠKODA 706RTO-K-CAR KAROSA_c2.jpg (515.94 KB; downloaded 4035 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RTO KAROSA
PTMZ
Surse de inspirație
Autobuz urban articulat JELCZ 021
Anii 1967 - 1979.
Uzinele JELCZ construiesc de câțiva ani autobuze urbane, interurbane și autocare pe șasiuri și motoare importate ŠKODA Š706RTO și caroseria în licență 706RTO KAROSA.
Pentru mărirea capacității de transport, în primă fază la Varșovia, pe măsură ce vechile autobuze CHAUSSON erau casate, a fost proiectat și mai apoi construit în serie autobuzul urban articulat JELCZ 021.
Pentru autobuzul tractor, șasiul și motorul erau, ca și la autobuzele solo, importate, ŠKODA Š706RTO iar caroseria construită în licență 706RTO KAROSA.
Șasiul și caroseria semiremorcii erau construite autohton.
Caracteristici tehnice:
Motor DIESEL ŠKODA Š706RTO, 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 11781 cmc, 117,8 kW / 160 CP.
Cutie de viteze manuală PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Axa 1-a față, directoare, ŠKODA PŘN 706RTO
Axa a 2-a mijlocie, motoare, ŠKODA ZHN 706RTO
Axa a 3-a spate, directoare, a semiremorcii, modificată și adaptată din axa directoare a vechilor autobuze CHAUSSON AP47/48
Dimensiuni de gabarit:
- lungime 15880 mm
- lățime 2500 mm
- înălțime 2900 mm
Consola față 1650 mm
Consola spate 3120 mm
Ampatament 5450 + 5660 mm
Înălțimea podelei de la sol 885 mm.
Capacitate:
- locuri pe scaune 36
- locuri în picioare 100 - -
- total pasageri 136
Începând cu anul 1979, intervin mai multe modificări majore, atât la motor, cât și la axe.
Șasiurile exportateîn Polonia, atât cele pentru autobuze/autocare solo, cât și pentru autobuze articulate, vor fi de tipul ŠKODA 706MTO, fiind echipate cu motorul ŠKODA ML634, 6 cilindri în linie, orizontal, amplasat longitudinal în consola față, sub capota tradițională a autobuzului, în interior, 152,2 kW / 210 CP, iar axa spate motoare, importată din Ungaria, va fi de tipul RABA MAN 01890.
Referitor la autobuzul articulat JELCZ 021, acesta are următoarele caracteristici tehnice:
Motor DIESEL ŠKODA ML634, 6 cilindri în linie, orizontal, amplasat longitudinal în consola față, sub capota tradițională a autobuzului, în interior, 152,2 kW / 210 CP.
Cutie de viteze manuală PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Axa 1-a față, directoare, Z021/1, livrată de uzina de autocamioane ZUBR, filială a grupului JELCZ
Axa a 2-a mijlocie, motoare, RABA MAN 01890, importată din Ungaria, fiind parte integrantă a șasiului
Axa a 3-a spate, directoare, a semiremorcii, Z021/2, livrată de uzina de autocamioane ZUBR, filială a grupului JELCZ
Dimensiuni de gabarit:
- lungime 15880 mm
- lățime 2500 mm
- înălțime 2900 mm
Consola față 1650 mm
Consola spate 3120 mm
Ampatament 5450 + 5660 mm
Înălțimea podelei de la sol 885 mm.
Capacitate:
- locuri pe scaune 41
- locuri în picioare 93
- total pasageri 134
Surse de inspirație
Autobuz urban articulat JELCZ 021
Anii 1967 - 1979.
Uzinele JELCZ construiesc de câțiva ani autobuze urbane, interurbane și autocare pe șasiuri și motoare importate ŠKODA Š706RTO și caroseria în licență 706RTO KAROSA.
Pentru mărirea capacității de transport, în primă fază la Varșovia, pe măsură ce vechile autobuze CHAUSSON erau casate, a fost proiectat și mai apoi construit în serie autobuzul urban articulat JELCZ 021.
Pentru autobuzul tractor, șasiul și motorul erau, ca și la autobuzele solo, importate, ŠKODA Š706RTO iar caroseria construită în licență 706RTO KAROSA.
Șasiul și caroseria semiremorcii erau construite autohton.
Caracteristici tehnice:
Motor DIESEL ŠKODA Š706RTO, 6 cilindri în linie, vertical, amplasat longitudinal în consola față, cilindree 11781 cmc, 117,8 kW / 160 CP.
Cutie de viteze manuală PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Axa 1-a față, directoare, ŠKODA PŘN 706RTO
Axa a 2-a mijlocie, motoare, ŠKODA ZHN 706RTO
Axa a 3-a spate, directoare, a semiremorcii, modificată și adaptată din axa directoare a vechilor autobuze CHAUSSON AP47/48
Dimensiuni de gabarit:
- lungime 15880 mm
- lățime 2500 mm
- înălțime 2900 mm
Consola față 1650 mm
Consola spate 3120 mm
Ampatament 5450 + 5660 mm
Înălțimea podelei de la sol 885 mm.
Capacitate:
- locuri pe scaune 36
- locuri în picioare 100 - -
- total pasageri 136
D102.1967-1971_JELCZ 021_a1.JPG (191.06 KB; downloaded 4036 times)
D102.1967-1971_JELCZ 021_b1.jpg (216.04 KB; downloaded 4036 times)
D102.1967-1971_JELCZ 021_b3.jpg (170.31 KB; downloaded 4036 times)
D102.1967-1971_JELCZ 021_b2.jpg (323.32 KB; downloaded 4036 times)
D102.1967-1971_JELCZ 021_c2.jpg (250.57 KB; downloaded 4036 times)
D102.1967-1971_JELCZ 021_c1.jpg (217.66 KB; downloaded 4036 times)
Începând cu anul 1979, intervin mai multe modificări majore, atât la motor, cât și la axe.
Șasiurile exportateîn Polonia, atât cele pentru autobuze/autocare solo, cât și pentru autobuze articulate, vor fi de tipul ŠKODA 706MTO, fiind echipate cu motorul ŠKODA ML634, 6 cilindri în linie, orizontal, amplasat longitudinal în consola față, sub capota tradițională a autobuzului, în interior, 152,2 kW / 210 CP, iar axa spate motoare, importată din Ungaria, va fi de tipul RABA MAN 01890.
Referitor la autobuzul articulat JELCZ 021, acesta are următoarele caracteristici tehnice:
Motor DIESEL ŠKODA ML634, 6 cilindri în linie, orizontal, amplasat longitudinal în consola față, sub capota tradițională a autobuzului, în interior, 152,2 kW / 210 CP.
Cutie de viteze manuală PRAGA, 5 trepte înainte și 1 treaptă marșarier.
Axa 1-a față, directoare, Z021/1, livrată de uzina de autocamioane ZUBR, filială a grupului JELCZ
Axa a 2-a mijlocie, motoare, RABA MAN 01890, importată din Ungaria, fiind parte integrantă a șasiului
Axa a 3-a spate, directoare, a semiremorcii, Z021/2, livrată de uzina de autocamioane ZUBR, filială a grupului JELCZ
Dimensiuni de gabarit:
- lungime 15880 mm
- lățime 2500 mm
- înălțime 2900 mm
Consola față 1650 mm
Consola spate 3120 mm
Ampatament 5450 + 5660 mm
Înălțimea podelei de la sol 885 mm.
Capacitate:
- locuri pe scaune 41
- locuri în picioare 93
- total pasageri 134
D103.1970-1971_JELCZ 021_b1.jpg (228.59 KB; downloaded 4036 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RTO KAROSA
ADK
O fotografie destul de calitativă cu 721, probabil în jurul anului 1970.
Fotografie preluată de pe busphoto.eu, și postată de IKS (link original).
O fotografie destul de calitativă cu 721, probabil în jurul anului 1970.
Fotografie preluată de pe busphoto.eu, și postată de IKS (link original).
312326.jpg (130.71 KB; downloaded 3862 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RTO KAROSA
1689
Mai repede imaginea e din ‘65-‘66.
Sunetul Muzicii a fost lansat in martie 1965 iar autobuzul pare inca proaspat vopsit dupa conversie.
Mai repede imaginea e din ‘65-‘66.
Sunetul Muzicii a fost lansat in martie 1965 iar autobuzul pare inca proaspat vopsit dupa conversie.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: ŠKODA 706RTO KAROSA
rosetti61
Autobuze Skoda articulate incep sa fie produse din 1966 la URAC, folosind vehicule cu norma de casare indeplinita. Autobuzele articulate sunt retrase din circulatie in 1975.
Autobuze Skoda articulate incep sa fie produse din 1966 la URAC, folosind vehicule cu norma de casare indeplinita. Autobuzele articulate sunt retrase din circulatie in 1975.
📖 Pagination options