Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Extinderea rețelei fir-contact de troleibuz a STB

17 posts, 5461 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • V2A
  • Posted:
  •  

Extinderea rețelei fir-contact de troleibuz a STB V2A

Proiect privind aprobarea cererii de finanțare și a devizului general estimativ, în vederea finanțării obiectivul de investiții „Modernizare stradă cu rețea de troleibuz pe mai multe tronsoane de infrastructură rutieră din Municipiul București”
Inițiator – Primarul General al Municipiului București
Comisii:
- Comisia economică, buget, finanțe și credite externe
- Comisia juridică şi de disciplină

http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/ ... 8/37.pdf
37.pdf
37.pdf (781.56 KB; downloaded 274 times)

Se propune extinderea rețelei de troleibuz pe următoarele străzi:
1) Șos. Mihai Bravu, între Pasajul Mihai Bravu si str. Baba Novac (5,1  km);
2) Bd. Metalurgiei - Șos. Berceni - Str. Dumitru Brumarescu (10,2 km);
3) Piața Unirii - Piata  Romană,  pe Bd.  Dimitrie Cantemir - Bd.  I. C. Brătianu  - Bd. Nicolae
Bălcescu - Bd. Magheru (5,5 km);
4) Str. Apusului, între Bd. luliu Maniu și Complex Apusului (1,1  km);
5) Piața Gării de Nord (0,45 km).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB ADK

Dumitru Brumărescu, adică la IMGB Vulcan? o idee excelentă! Însă era mai bine dmpdv pe linia lui 141/220 via Metro, decât pe 125...

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB cris_m

Pai o sa fie... mai exact asa e extensia:
Extensie retea troleibuz Berceni.png (1.72 MB; downloaded 5045 times)

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB alexxd_31

Deci nimic despre 92 prelungit pana la Faur.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB ByOnu

Aia mai are rost? Ar dubla doar tramvai.

Scopul urmarit acum de PMB cred ca a fost acela de a extinde retelele in zonele cu grad redus sau inexistent de electrificare. Vedem Unirii - Romana, Str. Apusului, Piata Garii de Nord, retele pe care Asociatia Metrou Usor le propune de ani de zile, dar si surprize foarte placute de extindere in sud. Berceniul s-a extins, dar troleibuzul a ramas la nivelul anului 1989. Acum se extinde organic. Sper sa se alinieze planetele si sa le faca pe astea.

92 la FAUR mi se pare degeaba. Doar asa, sa mai plimbam troleibuzul pe undeva. Cred ca atat timp cat 311 va exista si face ceva oarecum similar, n-are justificare troleibuzul.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB ADK

Mai există rețeaua de pe bd. Nicolae Grigorescu? dacă da, atunci e posibil ca 92-ul să revină însă într-adevăr cam degeaba, chiar și dacă nu l-ar mai duce la Faur ci l-ar prelungi până la P-ța Titan tot nu cred că e o idee bună. E în plan să-l prelungească pe 70 la Republica. Important e acum să lege rețeaua din Berceni de cea din restul orașului, și evident s-o extindă. Așa și troleibuzele ar veni la ITP pe roțile lor. Totuși, înseamnă că în câțiva ani, liniile 73 și 74 vor pleca de la IMGB Vulcan la Gara de Nord (73) și Splaiul Unirii/Timpuri Noi (74) cum era propus, însă cred că ultima variantă va fi mai degrabă la Baba Novac.

 


Re: Extinderea rețelei fir-contact de troleibuz a STB bgd70

Exista reteaua, pana la intersectia cu Str. Liviu Rebreanu. O varianta pt. 92 ar fi sa circule mai departe pe Str. Bratarii. In zona s-au construit blocuri si inca se mai fac, intr-un viitor foarte apropiat va fi nevoie de o linie de transport si aici.

 


Re: Extinderea rețelei fir-contact de troleibuz a STB WT_fan06

Este adevărat, însă mă gândesc că mai rapidă și mai oportună ar fi prelungirea lui 330 în acest caz. Rețeaua de troleibuz aș vedea-o prelungită spre Granitul, în locul troleibuzelor cu autonomie propuse acum mai mult timp pentru linia 70. 🤔

 


  • D94
  • Posted:
  •  

Re: Extinderea rețelei fir-contact de troleibuz a STB D94

roșu-rețea nouă
verde-rețea existentă
mov-rețea în conservare
01.JPG (513.95 KB; downloaded 4424 times)
Erau mai demult mai multe discuții cu privire la capătul liniilor 65 și 97 din zona Pieței Romane. Vă înaintez o propunere pentru sistematizarea rețelei de troleibuz între Calea Dorobanți și strada Polonă prin mutarea sensului de mers înspre Piața Romană pe străzile Polonă și Mihai Eminescu. Astfel, troleibuzele care vin dinspre Piața Romană vor putea avea ca punct terminus strada Polonă. Culoarul dedicat poate fi trasat pe strada M.Eminescu, după eliminarea parcării din zonă.
Lungime rețea nouă:
Racord Piața Romană-Polonă:65m cale simplă
Racord Dacia-Polonă:25m cale simplă
Rețea buclă Polonă și Mihai Eminescu:450m cale simplă
De asemenea, se poate realiza un proiect comun cu dezvoltarea rețelei între Calea Victoriei și Piața Romană (500m cale simplă).

 


Re: Extinderea rețelei fir-contact de troleibuz a STB andrei11

Nu se acceptă din două motive:
- Pe Mihai Eminescu troleibuzele vor pierde timp la semaforul de la Dorobanţi. Porţiunea de la Polonă la Eminescu veşnic este plină de maşini  şi timpul în care e verde semaforul de la Dorobanţi pentru Eminescu e foarte scurt.
- Să pună mâna să proiecteze corect întoarcerea în rond la Piaţa Romană, tehnic este posibil 100 %.  Sunt << pastile >> în mijlocul bulevardului unde se pot "planta" câţi stâlpi doreşte inimioara ta.  Cine susţine altceva pe motiv că el e specialist şi are studii îl anunţ că sunt locuri de muncă în Obor în spate la mici /  grătare / cârnăciori, etc.
____________________
Off topic:
Nu se doreşte întoarcerea troleibuzelor  din Berceni sub Podul Mihai Bravu. Tehnic este posibil 110 % ( o  sută zece la sută ) şi tot aşa, blablabla - în spate la Piaţa Obor la mici şi bere.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Extinderea rețelei fir-contact de troleibuz a STB Utilizator anonim 2

De curiozitate, ce beneficii ar fi prin extinderea troleibuzului pe str. Apusului? Am cautat in urma dar nu am gasit nimic.
Ma gindesc la eventuala inlocuire a autobuzelor de pe linia 336 dar nu cred ca avem atitea troleibuze in stare de functionare incit sa asiguram aceeasi capacitate.

 


Re: Extinderea rețelei fir-contact de troleibuz a STB PTMZ

Fix acesta ar fi beneficiul, înlocuirea lui 336 sub forma unui troleibuz. Eventual completat de desființarea lui 61 ulterior (care îl dublează pe 336 și nu ar aduna foarte mulți călători de la Apusului la Master, având alternativa 62 pentru aceasta secțiune).
Situația actuală nu ar trebui să fie singura luată în calcul pentru extindere, deoarece proiectul este unul pe termen mediu, iar finalizarea ar trebui să aibă loc concomitent cu sosirea troleibuzelor cu autonomie prevăzute în buget, ceea ce ar permite redistribuirea troleibuzelor mai vechi pe 336 troleibuzificat fără utilizarea autonomiei (cel puțin în prima fază, până mai sunt contractate troleibuze cu autonomie).

 


Re: Extinderea rețelei fir-contact de troleibuz a STB ByOnu

In cea mai recenta varianta a PMUD 2.0 pusa in dezbatere publica de ADI-TPBI (informatii aici) sunt prevazute urmatoarele extinderi ale retelei de troleibuz:

Extinderea rețelei se va realiza pe următoarele trasee:
• Piața Romană - bd. Dacia - str. Mircea Vulcănescu - str. Gării de Nord / Calea Griviței - bd. Dacia - Piața Romană (1,5km);
• Șoseaua Mihai Bravu intre Pasaj Mihai Bravu și str. Baba Novac (5,1 km);
• B-dul Metalurgiei - Șoseaua Berceni – str. Dumitru - Brumărescu (3,7 km);
• Piața Unirii - Piața Romană, pe bdul D. Cantemir - bdul I. Bratianu - bdul Nicolae Bălcescu - bdul Magheru (5,5 km);
• Piața Gării de Nord (0,45 km).


În același scenariu este prevăzut și un proiect de extindere a rețelei de troleibuz în zona
periurbană, pe traseele:
bdul. Iuliu Maniu – drumul Osiei
și Șoseaua Alexandriei până la Institutul de Fizică Atomică de la Măgurele.

Dezvoltarea maximă a rețelei, potrivit proiectelor din scenariul Maxim, cu orizont de implementare 2040, include realizarea diagonalei secundare pe direcția Splaiul Independenței – Piața Unirii – Calea Vitan și extinderea acesteia spre Gara Titan / Republica.


Observatii:
1.  :) sunt mandru de faptul ca inputul Asociatiei Metrou Ușor de la dezbaterea ce a avut loc la Universitatea Politehnica la inceputul anului a fost luat in considerare si au prevazut completarea retelei de troleibuz intre Piata Romana si Gara de Nord pe ambele sensuri de circulatie, pentru linia 97.
2.  :x au scos Str. Apusului. Nu inteleg de ce. Este esential sa se realizeze acest amarat de apendice de jumatate de km.

 


Re: Extinderea rețelei fir-contact de troleibuz a STB Daddy

Din pacate sunt doar planuri, hartii, studii cu diverse sanse de punere in practică, asa cum au fost multe inainte. Imi aduc aminte prin anii 2000 cand era in primarie Gh. Udriste ca era un plan cu troleibuz pe Magheru ce ducea pana in Baneasa. Sau un studiu finanțat de japonezi (JICA?) cu 3 linii din Berceni duse la Gara.

In acest moment primaria are grave probleme interne legate de mentenanta retelei, substatia Nitu Vasile nu e functionala de doi ani jumatate, substatiile au început sa cada pe capete, Giurgiului acum cateva luni, săptămână trecuta Progresul. Asta indica probleme mari existente acum ce trebuie rezolvate prioritar înaintea unei viitoare dezvoltari, in lipsa unei modernizari ale stațiilor de alimentare probleme vor fi si mai mari daca retelele si consumul se va mari. Pentru ca tot a fost azi cutremur putem sa facem poze oricand stalpilor care sustin reteaua in multe zone, stalpi de beton vechi din care se vede armatura si care pot produce tragedii (parca stalpii aparțineau de stb)

In același timp cu ce vehicule faci extinderi. In 15 ani s-au luat doar 100, nu sunt bani de achiziții, in circulatie au ramas troleibuze Ikarus ce nu ar trebui sa mai circule in 2024, trebuie pregatita retragerea Citelis plus situatia anormala de a avea un numar mare de autobuze pe trasee de troleibuze. Trebuie luate cam 200 dar de cand primăria nu a mai pornit o noua licitație pentru mijloace de transport (excludem licitațiile relansate), de la hibride acum 5-6 ani? Primarul anunța intentia de achiziție 250 de tramvaie (cca 500-700mil de euro) dar nu anunta nimic de troleibuze, cele 22 prin pnrr se vor mai lua vreodata?

O rețea pe Sos. Berceni ca in figura de mai sus, din Metalurgiei intrând pe Berceni ar putea sa nu aiba succes altfel decat pentru transportul local, lumea spre centru ia metroul la Leonida. Pe Metalurgiei sud e doar o banda pe sens, stalpi model subtire pe toată lungimea bulevardului și doar pe un sens. Largim bulevardul, punem stalpi noi pe ambele părți dar cine va susține rețeaua, substatia Nitu Vasile cea care a ars si va avea o capacitate pare-se nu mai mare decat înainte? Se va crea o noua substatie in zona? Daca toate acestea de mai sus sunt investiții consistente suplimentare de ce nu se aplica varianta cu autonomie?

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2407 forum members have written 432322 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use