Topic: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
52 posts, 15040 views
📖 Pagination options
- Asociația Metrou Ușor
-
Posted:
-
INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
Asociația Metrou Ușor
Dragi prieteni ai Forumului,
Asociația Metrou Ușor este invitată oficial de către ADI TPBI să contribuie cu propuneri pentru reorganizarea transportului public de suprafață din cartierul Drumul Taberei și zonele limitrofe, ca urmare a intrării în exploatare a magistralei de metrou M5.
Vă invităm astfel la rândul nostru să veniți cu propuneri și idei. Vă rugăm să încercați să le argumentați cât mai clar și detaliat. Noi le vom dezbate la rândul nostru, iar dacă le vom considera fezabile, le vom prelua în propunerea Asociației. Însă chiar dacă Asociația nu va prelua o anumită propunere, vă încurajăm să o trimiteți în nume propriu, aceasta urmând a fi analizată oricum de TPBI.
Așteptăm cu interes propunerile voastre.
Dragi prieteni ai Forumului,
Asociația Metrou Ușor este invitată oficial de către ADI TPBI să contribuie cu propuneri pentru reorganizarea transportului public de suprafață din cartierul Drumul Taberei și zonele limitrofe, ca urmare a intrării în exploatare a magistralei de metrou M5.
Vă invităm astfel la rândul nostru să veniți cu propuneri și idei. Vă rugăm să încercați să le argumentați cât mai clar și detaliat. Noi le vom dezbate la rândul nostru, iar dacă le vom considera fezabile, le vom prelua în propunerea Asociației. Însă chiar dacă Asociația nu va prelua o anumită propunere, vă încurajăm să o trimiteți în nume propriu, aceasta urmând a fi analizată oricum de TPBI.
Așteptăm cu interes propunerile voastre.
- WAYNEN
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
WAYNEN
Am și eu o propunere pentru modificarea traseului liniei de autobuz 105.Propun următoarele schimbări:
De la intersecția Drumul Taberei/Strada Brașov(zona pieței Drumul Taberei),autobuzele liniei să circule pe Drumul Taberei(ramura de nord) - Strada Valea Ialomiței până la terminalul ,,Valea Ialomiței".
Motivație:De când au început lucrările la magistrala de metrou M5,locuitorii din zona ramurii de nord a Drumului Taberei au pierdut legătura directă cu Gara de Nord.Chiar și după inaugurarea metroului în cartier,ei trebuie să folosească două magistrale și să ocolească mult ca să ajungă la gară,fie să se ducă până la troleibuzul 93.Restabilind această legătură,ați ajuta foarte mulți oameni din cartier.
Am și eu o propunere pentru modificarea traseului liniei de autobuz 105.Propun următoarele schimbări:
De la intersecția Drumul Taberei/Strada Brașov(zona pieței Drumul Taberei),autobuzele liniei să circule pe Drumul Taberei(ramura de nord) - Strada Valea Ialomiței până la terminalul ,,Valea Ialomiței".
Motivație:De când au început lucrările la magistrala de metrou M5,locuitorii din zona ramurii de nord a Drumului Taberei au pierdut legătura directă cu Gara de Nord.Chiar și după inaugurarea metroului în cartier,ei trebuie să folosească două magistrale și să ocolească mult ca să ajungă la gară,fie să se ducă până la troleibuzul 93.Restabilind această legătură,ați ajuta foarte mulți oameni din cartier.
- FabiM
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
FabiM
Susțin modificarea liniei 105.
Dacă ne gandim la o legătura directa Valea Ialomiței - Gara de Nord pe suprafața nu avem nimic. Abia la Piata Drumul Taberei unde facem legătura, dar intervalele nu sunt cele mai fericite.
Și din ce știu, traseul lui 93 din urma licitației de troleibuze, e doar in trecere la VI.
Susțin modificarea liniei 105.
Dacă ne gandim la o legătura directa Valea Ialomiței - Gara de Nord pe suprafața nu avem nimic. Abia la Piata Drumul Taberei unde facem legătura, dar intervalele nu sunt cele mai fericite.
Și din ce știu, traseul lui 93 din urma licitației de troleibuze, e doar in trecere la VI.
- orex
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
orex
Pana la achizitionarea faimoaselor troleibuze cu autonomie, linia 105 ar trebui sa urmeze ramura de nord a cartierului apoi str. V. Ialomitei (2 statii una Piata V. Ialomitei, a doua V. Ialomitei) -str. V. Oltului(stanga) - V. Doftanei (dreapta), apoi traseu comun cu linia 168. Retur, prin str. Masa Tacerii - str. V. Oltului - str. V. Ialomitei - bd. Drumul Taberei pana la piata Drumul Taberei, apoi traseul de baza.
Dupa aceea, linia 105 bagata pe ”bucla”, pana la/de la str. Raul Doamnei, apoi traseul de baza.
Linia 168 modificata, bd. Drumul Taberei-str. V. Ialomitei - str. V. Oltului (stanga) - V. Doftanei (dreapta) apoi traseul de baza, cu intoarcere prin str. Masa Tacerii - str. V. Oltului - str. V. Ialomitei - bd. Drumul Taberei, apoi traseul de baza.
Pana la achizitionarea faimoaselor troleibuze cu autonomie, linia 105 ar trebui sa urmeze ramura de nord a cartierului apoi str. V. Ialomitei (2 statii una Piata V. Ialomitei, a doua V. Ialomitei) -str. V. Oltului(stanga) - V. Doftanei (dreapta), apoi traseu comun cu linia 168. Retur, prin str. Masa Tacerii - str. V. Oltului - str. V. Ialomitei - bd. Drumul Taberei pana la piata Drumul Taberei, apoi traseul de baza.
Dupa aceea, linia 105 bagata pe ”bucla”, pana la/de la str. Raul Doamnei, apoi traseul de baza.
Linia 168 modificata, bd. Drumul Taberei-str. V. Ialomitei - str. V. Oltului (stanga) - V. Doftanei (dreapta) apoi traseul de baza, cu intoarcere prin str. Masa Tacerii - str. V. Oltului - str. V. Ialomitei - bd. Drumul Taberei, apoi traseul de baza.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
Valentin
Interesant argument "V.I - GdN nu avem nimic", dar cumva eu vad o problema. Pe oricine am intrebat legat de un "punct" de referinta am auzit numai Victoriei, Universitate, Romana, niciodata "Gara de Nord". Desi inteleg argumentul de a avea o linie catre gara, la momentul de fata gara e un punct mort, sunt curios daca avem argumente solide pentru linia asta directa (cu referire la calatorii care vor la gara).
Si ca sa pun si mai bine in peisaj - acelasi "cartier" - aceeasi "locuitori" au nevoie de linie directa la GdN dar nu la Victoriei? Cum vine asta?
La momentul actual pe ramura de nord poti sa iei 168 si sa schimbi cu 93, cum de altfel pentru Victoriei ai de ales 168 - 41 - M1 sau 168-105-1/10 sau 168-69-1/10 sau 168- pe jos - 1/10 , sper ca se intelege unde bat. Exista bilet (1.3lei) per 60minute pentru care linia directa (105 -> GdN) nu mai are sens , iar STB-ul ar putea sa implementeze odata sistemul si pentru cartelele fizice. Asa ca 105 -> GdN eu nu o vad argumentata corespunzator.
Dimpotriva, as vedea 105 pe Podul Basarab -> Victoriei -> Bd. Mihalache cu argumentul ca Piata Victoriei este un punct de interes adevarat, asigura frecventa buna pentru cei de pe Bd. Mihalache (se adauga la celelalte linii), pe Bd.Grivita exista capacitate de transport (M4 + troleibuze) deci nu este o pierdere insemnata. Ca contra argument ar fi ca dubleaza oarecum 1/10, ceea ce e adevarat, dar asta face si acum deci se diminueaza argumentul.
Revenind la "invitatie" as propune urmatoarele prost.... idei:
- toate regionalele dinspre Prelungirea Ghencea -> Capat Ghencea sa aiba un traseu usor deviat pe sensul P.Ghencea -> Ghencea, anume: Bd. Prelungirea Ghencea - Str. Raul Doamnei - Bd. Drumul Taberei - Str. Brasov - Bd. Ghencea , iar pe sensul celalalt Ghencea -> Ilfov ramane la fel pe Bd. Ghencea -> Prelungirea Ghencea.
* argumente pro : asigura conexiuni facile cu M5, 41, etc.
* argumente contra: astept pareri.
- pe ramura de sud, este nevoie de implementarea unor solutii pentru cresterea eficientei transportului public:
pe Bd. Drumul Taberei nu sunt probleme, dar pe Bd. 1 Mai - Str. Sibiu este nevoie de implementarea unor solutii ca de exemplu banda unica de transport pe ambele sensuri pe ambele strazi/bulevarde mentionate, asta presupune eliminarea parcarilor paralele cu bordura si mutarea parcarilor in spic de asa natura incat sa nu avem prostia de pe Iuliu Maniu cu banda unica si parcarea de la shaormerie. Evident, aici vorbesc de banda unica numai pentru zona in care se circula pe o banda/sens (chiar daca spre cartier exista 2 benzi, una e ocupata aiurea cu masini parcate, ilegal evident).
+ comasarea liniilor 69+90 si fie 93 ramane asa, fie 93 devine 69bis sau 69A, saaau crearea unor orare calumea sa nu mai avem trenulete...
*argumente pro: cresterea eficientei - in contextul in care cei de pe ramura sudica au nevoie de transport rapid catre cea mai apropiata statie de metrou .
*argumente contra: eliminarea unor parcari legale dar netaxate.
- Intoarcerea 168-368 dinspre Romana spre Cartier pe la Universitate, adica: se efecuteaza intoarcerea in rond -> Bd. Nicolae Balcescu -> Bd. Regina Elisabeta -> Traseu de baza.
*argumente pro: nu mi se pare ca numarul imbarcarilor este asa mare pe Budisteanu-Vulcanescu sau Dacia-Berzei incat sa justifice intoarcerea pe acolo, printre stradute, cand ar putea prelua (dpmdv) mai multi calatori din zona Universitate, asta inseamna capacitate crescuta pe segmentul Romana-Universitate-Eroilor (practic acopera doua puncte de interes major).
*argumente contra: scade capacitatea pe Stirbei Voda, aspect adevarat, dar acea zona este acoperita de 122, 137,138, 226.
** as putea plusa cu un traseu (fie 168, fie 368) - Podul Basarab - Victoriei - Romana - traseu de baza sau Universitate -> traseu de baza, s-ar acoperi 3 puncte de interes, asta cel putin pana la constructia M5.2.
# astept contra argumente
Interesant argument "V.I - GdN nu avem nimic", dar cumva eu vad o problema. Pe oricine am intrebat legat de un "punct" de referinta am auzit numai Victoriei, Universitate, Romana, niciodata "Gara de Nord". Desi inteleg argumentul de a avea o linie catre gara, la momentul de fata gara e un punct mort, sunt curios daca avem argumente solide pentru linia asta directa (cu referire la calatorii care vor la gara).
Si ca sa pun si mai bine in peisaj - acelasi "cartier" - aceeasi "locuitori" au nevoie de linie directa la GdN dar nu la Victoriei? Cum vine asta?
La momentul actual pe ramura de nord poti sa iei 168 si sa schimbi cu 93, cum de altfel pentru Victoriei ai de ales 168 - 41 - M1 sau 168-105-1/10 sau 168-69-1/10 sau 168- pe jos - 1/10 , sper ca se intelege unde bat. Exista bilet (1.3lei) per 60minute pentru care linia directa (105 -> GdN) nu mai are sens , iar STB-ul ar putea sa implementeze odata sistemul si pentru cartelele fizice. Asa ca 105 -> GdN eu nu o vad argumentata corespunzator.
Dimpotriva, as vedea 105 pe Podul Basarab -> Victoriei -> Bd. Mihalache cu argumentul ca Piata Victoriei este un punct de interes adevarat, asigura frecventa buna pentru cei de pe Bd. Mihalache (se adauga la celelalte linii), pe Bd.Grivita exista capacitate de transport (M4 + troleibuze) deci nu este o pierdere insemnata. Ca contra argument ar fi ca dubleaza oarecum 1/10, ceea ce e adevarat, dar asta face si acum deci se diminueaza argumentul.
Revenind la "invitatie" as propune urmatoarele prost.... idei:
- toate regionalele dinspre Prelungirea Ghencea -> Capat Ghencea sa aiba un traseu usor deviat pe sensul P.Ghencea -> Ghencea, anume: Bd. Prelungirea Ghencea - Str. Raul Doamnei - Bd. Drumul Taberei - Str. Brasov - Bd. Ghencea , iar pe sensul celalalt Ghencea -> Ilfov ramane la fel pe Bd. Ghencea -> Prelungirea Ghencea.
* argumente pro : asigura conexiuni facile cu M5, 41, etc.
* argumente contra: astept pareri.
- pe ramura de sud, este nevoie de implementarea unor solutii pentru cresterea eficientei transportului public:
pe Bd. Drumul Taberei nu sunt probleme, dar pe Bd. 1 Mai - Str. Sibiu este nevoie de implementarea unor solutii ca de exemplu banda unica de transport pe ambele sensuri pe ambele strazi/bulevarde mentionate, asta presupune eliminarea parcarilor paralele cu bordura si mutarea parcarilor in spic de asa natura incat sa nu avem prostia de pe Iuliu Maniu cu banda unica si parcarea de la shaormerie. Evident, aici vorbesc de banda unica numai pentru zona in care se circula pe o banda/sens (chiar daca spre cartier exista 2 benzi, una e ocupata aiurea cu masini parcate, ilegal evident).
+ comasarea liniilor 69+90 si fie 93 ramane asa, fie 93 devine 69bis sau 69A, saaau crearea unor orare calumea sa nu mai avem trenulete...
*argumente pro: cresterea eficientei - in contextul in care cei de pe ramura sudica au nevoie de transport rapid catre cea mai apropiata statie de metrou .
*argumente contra: eliminarea unor parcari legale dar netaxate.
- Intoarcerea 168-368 dinspre Romana spre Cartier pe la Universitate, adica: se efecuteaza intoarcerea in rond -> Bd. Nicolae Balcescu -> Bd. Regina Elisabeta -> Traseu de baza.
*argumente pro: nu mi se pare ca numarul imbarcarilor este asa mare pe Budisteanu-Vulcanescu sau Dacia-Berzei incat sa justifice intoarcerea pe acolo, printre stradute, cand ar putea prelua (dpmdv) mai multi calatori din zona Universitate, asta inseamna capacitate crescuta pe segmentul Romana-Universitate-Eroilor (practic acopera doua puncte de interes major).
*argumente contra: scade capacitatea pe Stirbei Voda, aspect adevarat, dar acea zona este acoperita de 122, 137,138, 226.
** as putea plusa cu un traseu (fie 168, fie 368) - Podul Basarab - Victoriei - Romana - traseu de baza sau Universitate -> traseu de baza, s-ar acoperi 3 puncte de interes, asta cel putin pana la constructia M5.2.
# astept contra argumente
- orex
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
orex
1.Las-o mai moale pe ”bd. 1 MAI, fost Compozitorilor, ca nu se poate cu ”comicariile” tale!
2. SE vorbea de reorganizarea transportului in Drumul Taberei, nu-n DUDU, Otopeni, etc., nu?
1.Las-o mai moale pe ”bd. 1 MAI, fost Compozitorilor, ca nu se poate cu ”comicariile” tale!
2. SE vorbea de reorganizarea transportului in Drumul Taberei, nu-n DUDU, Otopeni, etc., nu?
- Valentin
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
Valentin
Orex, se poate orice, interes sa existe, ca asfaltul, stalpi de plastic si semaforizarea nu e "rocket science" pentru o capitala care se vrea europeana.
2. Reorganizarea transportului in cartier fara a vedea in perspectiva si statia terminus din celalalt capat nu se poate numi reorganizare ci doar mutarea de pe o strada pe alta.
Orex, se poate orice, interes sa existe, ca asfaltul, stalpi de plastic si semaforizarea nu e "rocket science" pentru o capitala care se vrea europeana.
2. Reorganizarea transportului in cartier fara a vedea in perspectiva si statia terminus din celalalt capat nu se poate numi reorganizare ci doar mutarea de pe o strada pe alta.
- orex
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
orex
Fost ”Compozitorilor”, actual ”1 Mai”, n-a fost si n-are cum sa fie ”la” 2 benzi pe sens! Pur si simplu nu pentru asta a fost proiectat!
PS
Eu am scris si n-am primit niciun raspuns, de ce nu se ia atitudine la fazarea semaforului spre stanga, pe str. Sibiu, dinspre Orizont ca se inghiontesc masinile/troleibuzele, si nu se intampla nimic?
Fost ”Compozitorilor”, actual ”1 Mai”, n-a fost si n-are cum sa fie ”la” 2 benzi pe sens! Pur si simplu nu pentru asta a fost proiectat!
PS
Eu am scris si n-am primit niciun raspuns, de ce nu se ia atitudine la fazarea semaforului spre stanga, pe str. Sibiu, dinspre Orizont ca se inghiontesc masinile/troleibuzele, si nu se intampla nimic?
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
Cezar210
Linia 173 sa fie prelungită până la Cartier Constantin Brâncuși, comun cu linia 168. Modificarea liniei 168 prin Valea Ialomiței este utilă, o susțin, iar 173, pe noul traseu, va avea actualul traseu al liniei 168.
Astfel, de la terminalul Valea Argeșului, va circula prin Valea Oltului - Valea Doftanei - capăt "Cartier Ctin Brâncuși" , cu întoarcere prin Valea Doftanei, Aleea Masa Tăcerii, Valea Oltului, apoi traseul de bază.
La Cartier Constantin Brâncuși, la capătul liniei 168, autobuzele opresc într-o parcare situată pe partea dreaptă. Pe partea stângă este o parcare identică, ce ar trebui eliberată de 10 mașini (cam atâtea incap in ea), iar acolo să oprească autobuzele liniei 173.
168 pe dreapta, unde oprește și acum, iar 173 pe stânga.
Pro: capătul de la Valea Argeșului s-ar mai decongestiona puțin.
Locuitorii Cartierului Brâncuși ar avea 2 variante de a ieși din Cartier (168 + 173) și astfel poate că s-ar mai decongestiona traficul de la ieșirile din cartier.
Daca s-ar face un orar bun, timpii de așteptare ar scădea (in sensul că sa nu vina trenulețe de 168+173, la distanta de 5 min sa spunem sa plece cate un autobuz, însă în mix, când unul, cand altul).
Contra: nu este foarte mult loc de manevre in cartier, aștept alte argumente.
Linia 173 sa fie prelungită până la Cartier Constantin Brâncuși, comun cu linia 168. Modificarea liniei 168 prin Valea Ialomiței este utilă, o susțin, iar 173, pe noul traseu, va avea actualul traseu al liniei 168.
Astfel, de la terminalul Valea Argeșului, va circula prin Valea Oltului - Valea Doftanei - capăt "Cartier Ctin Brâncuși" , cu întoarcere prin Valea Doftanei, Aleea Masa Tăcerii, Valea Oltului, apoi traseul de bază.
La Cartier Constantin Brâncuși, la capătul liniei 168, autobuzele opresc într-o parcare situată pe partea dreaptă. Pe partea stângă este o parcare identică, ce ar trebui eliberată de 10 mașini (cam atâtea incap in ea), iar acolo să oprească autobuzele liniei 173.
168 pe dreapta, unde oprește și acum, iar 173 pe stânga.
Pro: capătul de la Valea Argeșului s-ar mai decongestiona puțin.
Locuitorii Cartierului Brâncuși ar avea 2 variante de a ieși din Cartier (168 + 173) și astfel poate că s-ar mai decongestiona traficul de la ieșirile din cartier.
Daca s-ar face un orar bun, timpii de așteptare ar scădea (in sensul că sa nu vina trenulețe de 168+173, la distanta de 5 min sa spunem sa plece cate un autobuz, însă în mix, când unul, cand altul).
Contra: nu este foarte mult loc de manevre in cartier, aștept alte argumente.
- WAYNEN
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
WAYNEN
Propun modificarea liniei 368 de la intersecția Drumul Taberei/Strada Brașov/Bulevardul 1 Mai prin Bulevardul 1 Mai - Strada Sibiu - Drumul Taberei apoi traseul de bază.
Motivație:De când s-a desființat linia 126,locuitorii din zona Compozitorilor au pierdut legătura directă cu Piața Romană,iar ei trebuie să meargă pe jos până la stația ,,Drumul Taberei 34/35".Astfel,s-ar restabili această legătură și s-ar mai reduce un pic dublarea cu linia 168.
Propun modificarea liniei 368 de la intersecția Drumul Taberei/Strada Brașov/Bulevardul 1 Mai prin Bulevardul 1 Mai - Strada Sibiu - Drumul Taberei apoi traseul de bază.
Motivație:De când s-a desființat linia 126,locuitorii din zona Compozitorilor au pierdut legătura directă cu Piața Romană,iar ei trebuie să meargă pe jos până la stația ,,Drumul Taberei 34/35".Astfel,s-ar restabili această legătură și s-ar mai reduce un pic dublarea cu linia 168.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
cris_m
Intrebarea mea este daca aceasta modificarea a lui 368 nu afecteaza legatura Drumul Taberei 34-Piata Drumul Taberei-Parc Drumul Taberei? Am fost in trecut cu 105-ul si am vazut destul de multa lume urcand/coborand la Parc venind dinspre AFI in mare parte. E drept, chestia asta se intampla in februarie 2020, pana sa apara metroul in ecuatie. In orice caz, aveam si noi in echipa o propunere similara pentru 368, dar am ezitat sa o aplicam din motivul enuntat anterior si din motivul ca una din linii ar fi bine sa mai ramana ca acum...
Intrebarea mea este daca aceasta modificarea a lui 368 nu afecteaza legatura Drumul Taberei 34-Piata Drumul Taberei-Parc Drumul Taberei? Am fost in trecut cu 105-ul si am vazut destul de multa lume urcand/coborand la Parc venind dinspre AFI in mare parte. E drept, chestia asta se intampla in februarie 2020, pana sa apara metroul in ecuatie. In orice caz, aveam si noi in echipa o propunere similara pentru 368, dar am ezitat sa o aplicam din motivul enuntat anterior si din motivul ca una din linii ar fi bine sa mai ramana ca acum...
- Trole
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
Trole
Pentru propunerile de mai jos eu pornesc de la următoarele aspecte.
Metroul există, are guri de acces dese și trebuie folosit. Din păcate, ca efect al deciziei de a exista două terminale, atractivitatea metroului diminuează după stația Romancierilor, ca urmare a dublării intervalului de succedare.
Astfel, eu propun următoarele:
traseul 105 – revenirea la varianta din timpul lucrărilor la stația Râul Doamnei, respectiv pe Prelungirea Ghencea și str. Brașov.
traseul 168 – modificare între str. Valea Oltului și Drumul Taberei (ramura de nord) prin retrasarea pe str. Valea Ialomiței
traseul 173 – modificarea capătului de pe str. Valea Argeșului, pe str. Valea Ialomiței prin modificarea traseului pe Drumul Taberei și str. Valea Ialomiței
(după finalizarea lucrărilor la stația de metrou Parc Drumul Taberei, se poate avea în vedere modificarea traseului pe ramura de nord, apoi pe str. Brașov.)
traseul 222 – modificarea traseului (pentru a asigura o legătură directă cu metroul) din Prelungirea Ghencea prin str. Râul Doamnei, Drumul Taberei (ramura de nord), str. Brașov, Drumul Taberei (ramura de sud) cu revenire pe str. Râul Doamnei în Prelungirea Ghencea.
Deocamdată ne oprim aici.
Pentru propunerile de mai jos eu pornesc de la următoarele aspecte.
Metroul există, are guri de acces dese și trebuie folosit. Din păcate, ca efect al deciziei de a exista două terminale, atractivitatea metroului diminuează după stația Romancierilor, ca urmare a dublării intervalului de succedare.
Astfel, eu propun următoarele:
traseul 105 – revenirea la varianta din timpul lucrărilor la stația Râul Doamnei, respectiv pe Prelungirea Ghencea și str. Brașov.
traseul 168 – modificare între str. Valea Oltului și Drumul Taberei (ramura de nord) prin retrasarea pe str. Valea Ialomiței
traseul 173 – modificarea capătului de pe str. Valea Argeșului, pe str. Valea Ialomiței prin modificarea traseului pe Drumul Taberei și str. Valea Ialomiței
(după finalizarea lucrărilor la stația de metrou Parc Drumul Taberei, se poate avea în vedere modificarea traseului pe ramura de nord, apoi pe str. Brașov.)
traseul 222 – modificarea traseului (pentru a asigura o legătură directă cu metroul) din Prelungirea Ghencea prin str. Râul Doamnei, Drumul Taberei (ramura de nord), str. Brașov, Drumul Taberei (ramura de sud) cu revenire pe str. Râul Doamnei în Prelungirea Ghencea.
Deocamdată ne oprim aici.
- linia 69
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
linia 69
REORGANIZARE TRANSPORT IN DRUMUL TABEREI
- linia 105 - Prelungire pana la Cart. Latin (capat comun cu linia 122), str. Raul Doamnei, stanga pe b-dul Drumul Taberei (bucla + ramura nord) apoi traseul actual pana la P-ta Presei.
- Desfiintare linia 222.
- avantaje: - accesul direct al locuitorilor din zona Cart. Latin cu M 5, pietele Valea Ialomitei si Drumul Taberei.
- accesul direct atat al locuitorilor din zona Cart. Latin cat si al celor din ramura nord a cartierului cu Gara de Nord
- imbunatatirea frecventei autobuzelor pe ramura nord (105 + 168) si refacerea celor doua legaturi „traditionale” directe cu centru si gara.
- dezavantaje: - traseul cam aglomerat pe prel. Ghencea (se va rezolva cand se va latii prel. Ghencea)
- linia 185 - Traseul actual pana la intersectia cu str. Brasov apoi pe str. Brasov, b-dul Drumul Taberei (ramura nord), str. Valea Ialomitei, str. Valea Oltului, b-dul Timisoara, str. Valea Cascadelor, b-dul Iuliu Maniu, Cartier Militari (capat comun cu 138 si 178).
- Desfiintare linia 278.
- avantaje: - accesul direct al locuitorilor din zona str. Drumul Cooperativei - Ghencea 3 cu M 5 si piata Drumul Taberei;
- legatura intre Cart. Drumul Taberei si Militari
- dezavantaje: - posibila incarcare redusa pe portiunea b-bul Timisoara - Valea Cascadelor.
- linia 173 - Prelungire la Cartierul Brancusi (capat comun cu linia 168) si de la Sura Mare pana la p-ta Resita (capat comun cu 76 si 381).
- avantaje: - accesul direct al locuitorilor din zona de vest (Cart. Brancusi, Drumul Taberei, Ghencea) cu partea de sud a orasului.
- dezavantaje: - posibil sa nu fie destul loc de stationare la capatul de la Cart. Brancusi.
- linia 168 - Traseul modificat prin str. Valea Ialomitei in rest la fel.
- avantaje: - accesul mai rapid al locuitorilor din zona capatului cu M 5
- legatura directa str. Valea Ialomitei - p-ta Romana
- dezavantaje: - nu vad
- linia 69, 93, 137, 368 si 385 - Traseele actual, fara nicio modificare.
- linia 90 - Scoasa din cartier si unita cu linia 61 pe traseul MASTER - Stadionul National.
- avantaje: - pentru cartierul Drumul Taberei nicio pierdere, vine foarte rar.
- dezavantaje: - nu sunt, poate este mai utila pe acest traseu.
- linia 221 - Unita cu linia 302 pe traseul CET VEST - Cartier Fortuna modificat in ambele sensuri pe la piata Rahova si prin str. Margeanului
- avantaje: - legatura directa cu cart. Rahova, destui oameni care vin din Rahova schimba la Calea 13 Septembrie cu 122, 173, 385
- dezavantaje: - posibila incarcare redusa pe portiunea b-dul Timisoara - CET VEST.
- linia 138 - Traseul actual pana la sos. Panduri apoi prin sos. Panduri, cal. 13 Septembrie dupa care traseu comun in ambele sensuri cu linia 385 pana la P-ta Sfanta Vineri.
- avantaje: - legatura directa Cart. Militari - Cart. Drumul Taberei (nord) - Piata Unirii - Piata Sfanta Vineri
- circulatia/legaturi si pe strazi/zone unde nu este metrou
- dezavantaje: - din Piata Unirii pana in Militari se poate lua metroul
Liniile de tramvai de pe b-dul Timisoara nu le-am luat in calcul momentan.
Un lucru tangential cu Drumul Taberei dar care ar putea conta mult in viitor pentru cartier este si insist pe acest subiect, refacerea cat mai rapida a retelei de troleibuz din piata Garii de Nord !!!
REORGANIZARE TRANSPORT IN DRUMUL TABEREI
- linia 105 - Prelungire pana la Cart. Latin (capat comun cu linia 122), str. Raul Doamnei, stanga pe b-dul Drumul Taberei (bucla + ramura nord) apoi traseul actual pana la P-ta Presei.
- Desfiintare linia 222.
- avantaje: - accesul direct al locuitorilor din zona Cart. Latin cu M 5, pietele Valea Ialomitei si Drumul Taberei.
- accesul direct atat al locuitorilor din zona Cart. Latin cat si al celor din ramura nord a cartierului cu Gara de Nord
- imbunatatirea frecventei autobuzelor pe ramura nord (105 + 168) si refacerea celor doua legaturi „traditionale” directe cu centru si gara.
- dezavantaje: - traseul cam aglomerat pe prel. Ghencea (se va rezolva cand se va latii prel. Ghencea)
- linia 185 - Traseul actual pana la intersectia cu str. Brasov apoi pe str. Brasov, b-dul Drumul Taberei (ramura nord), str. Valea Ialomitei, str. Valea Oltului, b-dul Timisoara, str. Valea Cascadelor, b-dul Iuliu Maniu, Cartier Militari (capat comun cu 138 si 178).
- Desfiintare linia 278.
- avantaje: - accesul direct al locuitorilor din zona str. Drumul Cooperativei - Ghencea 3 cu M 5 si piata Drumul Taberei;
- legatura intre Cart. Drumul Taberei si Militari
- dezavantaje: - posibila incarcare redusa pe portiunea b-bul Timisoara - Valea Cascadelor.
- linia 173 - Prelungire la Cartierul Brancusi (capat comun cu linia 168) si de la Sura Mare pana la p-ta Resita (capat comun cu 76 si 381).
- avantaje: - accesul direct al locuitorilor din zona de vest (Cart. Brancusi, Drumul Taberei, Ghencea) cu partea de sud a orasului.
- dezavantaje: - posibil sa nu fie destul loc de stationare la capatul de la Cart. Brancusi.
- linia 168 - Traseul modificat prin str. Valea Ialomitei in rest la fel.
- avantaje: - accesul mai rapid al locuitorilor din zona capatului cu M 5
- legatura directa str. Valea Ialomitei - p-ta Romana
- dezavantaje: - nu vad
- linia 69, 93, 137, 368 si 385 - Traseele actual, fara nicio modificare.
- linia 90 - Scoasa din cartier si unita cu linia 61 pe traseul MASTER - Stadionul National.
- avantaje: - pentru cartierul Drumul Taberei nicio pierdere, vine foarte rar.
- dezavantaje: - nu sunt, poate este mai utila pe acest traseu.
- linia 221 - Unita cu linia 302 pe traseul CET VEST - Cartier Fortuna modificat in ambele sensuri pe la piata Rahova si prin str. Margeanului
- avantaje: - legatura directa cu cart. Rahova, destui oameni care vin din Rahova schimba la Calea 13 Septembrie cu 122, 173, 385
- dezavantaje: - posibila incarcare redusa pe portiunea b-dul Timisoara - CET VEST.
- linia 138 - Traseul actual pana la sos. Panduri apoi prin sos. Panduri, cal. 13 Septembrie dupa care traseu comun in ambele sensuri cu linia 385 pana la P-ta Sfanta Vineri.
- avantaje: - legatura directa Cart. Militari - Cart. Drumul Taberei (nord) - Piata Unirii - Piata Sfanta Vineri
- circulatia/legaturi si pe strazi/zone unde nu este metrou
- dezavantaje: - din Piata Unirii pana in Militari se poate lua metroul
Liniile de tramvai de pe b-dul Timisoara nu le-am luat in calcul momentan.
Un lucru tangential cu Drumul Taberei dar care ar putea conta mult in viitor pentru cartier este si insist pe acest subiect, refacerea cat mai rapida a retelei de troleibuz din piata Garii de Nord !!!
- orex
-
Posted:
-
Re: INVITAȚIE: Reorganizarea transportului public din Drumul Taberei
orex
1. Am remarcat un consens in legatura cu linia 168, deci asta-i prima solicitare catre TPBI!
2. Ne punem noi de acord si cu 105 dar traseul avut in perioada lucrarilor la M5.1 a fost unul de compromis!
2.1 Ca la 14,5 km s-ar adauga inca 3 km, pana la Latin, ar fi cea mai mica problema, probabil ar deveni cea mai lunga linie de autobuz din Bucuresti, chestiunea e ca n-ar fi atractiva deloc pe toata lungimea traseului!
3. De acord cu 173 in inima cartierului Brancusi!
4. 368 trebuie sa ramana baza pe ramura de sud, pe traseul actual, ca legatura cu piata Drumul Taberei nu va mai exista, daca-l muta pe 105 pe ramura de nord.
5. Am mai facut-o, dar o mai fac odata, in a va arata distanta dintre statia de autobuz Raul Doamnei (122, 222, 385) si acces D M5.1. Sunt doar 203 m! Chiar asa vrem sa avem metrou sub balcon?
1. Am remarcat un consens in legatura cu linia 168, deci asta-i prima solicitare catre TPBI!
2. Ne punem noi de acord si cu 105 dar traseul avut in perioada lucrarilor la M5.1 a fost unul de compromis!
2.1 Ca la 14,5 km s-ar adauga inca 3 km, pana la Latin, ar fi cea mai mica problema, probabil ar deveni cea mai lunga linie de autobuz din Bucuresti, chestiunea e ca n-ar fi atractiva deloc pe toata lungimea traseului!
3. De acord cu 173 in inima cartierului Brancusi!
4. 368 trebuie sa ramana baza pe ramura de sud, pe traseul actual, ca legatura cu piata Drumul Taberei nu va mai exista, daca-l muta pe 105 pe ramura de nord.
5. Am mai facut-o, dar o mai fac odata, in a va arata distanta dintre statia de autobuz Raul Doamnei (122, 222, 385) si acces D M5.1. Sunt doar 203 m! Chiar asa vrem sa avem metrou sub balcon?
Pana si eu fac dublu distantei, din bloc pana la acces C la RD!
Distanta STB M5 RD R.png (829.47 KB; downloaded 4204 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”
•
Choose destination