Topic: Tranziția RATB - STB S.A.
155 posts, 77514 views
📖 Pagination options
- bercenicity
-
Posted:
-
Tranziția RATB - STB S.A.
bercenicity
http://www.bursa.ro/?s=companii_afaceri& ... l=127126
RATB ar putea deveni societate comercială, pentru a putea accesa fonduri UE
18.05.2011
Directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti, Adrian Criţ, a declarat, astăzi [n.m. - 18 mai], că Regia ar putea fi transformată în curând în societate comercială, în scopul creşterii independeţei şi accesului la fondurile europene, informează Mediafax, potrivit Antena3.ro.
"Transformarea regiei autonome în societate comercială este normală şi constituie o obligaţie legală potrivit directivei 1370 a Comisiei Europene, în condiţiile în care acest lucru ar permite să eiste o independenţă mai mare în luarea deciziilor, adică acestea nu mai depindă de multe ori de anumite persoane care acceptă sau nu un plan de dezvoltare", a spus Criţ, în cadrul unei conferinţe de presă
Astfel, directorul RATB a menţionat că statutul de regie autonomă nu permite accesarea de fonduri europene, aceasta reprezentând "o problemă majoră". Potrivit acestuia, costurile cu achiziţia de vehicule ar putea fi acoperite în proporţie de 60% prin sume de la UE
http://www.railwayinsider.eu/wp/?p=18784&lang=ro
RATB ar putea deveni societate comercială
[...]
Directiva 1370 a Comisiei Europene trebuia implementată până la 1 ianuarie 2008.
[...]
“Am gândit toate aceste aspecte, urmează să le transformăm. Am vorbit cu primarul general (al Capitalei, Sorin Oprescu, n.r.) şi se pare că avem acceptul dânsului. Să vedem şi la nivel politic cum o să se accepte acest lucru”, a spus Criţ, citat de Mediafax.
Guvernul s-a angajat în negocierile cu Fondul Monetar Internaţional că va modifica legislaţia astfel încât să permită regiilor de transport Metrorex şi RATB să majoreze tarifele cu mai mult decât rata inflaţiei, pentru ca aceste companii să îşi poată acoperi cheltuielile curente din venituri. Noua lege va stabili şi înfiinţarea unei noi “autorităţi metropolitane de tranzit”, care va supraveghea cele două regii de trans-port public.
Criţ a spus că RATB solicită Consiliului General al Municipiului Bucureşti “din două în două săptămâni” majorarea preţului unei călătorii, existând încă din 2010 o solicitare privind creşterea preţului la 1,8 lei/călătorie. Preţul unei călătorii cu RATB este în prezent de 1,3 lei şi nu a mai fost majorat din februarie 2008.
http://www.bursa.ro/?s=companii_afaceri& ... l=127126
RATB ar putea deveni societate comercială, pentru a putea accesa fonduri UE
18.05.2011
Directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti, Adrian Criţ, a declarat, astăzi [n.m. - 18 mai], că Regia ar putea fi transformată în curând în societate comercială, în scopul creşterii independeţei şi accesului la fondurile europene, informează Mediafax, potrivit Antena3.ro.
"Transformarea regiei autonome în societate comercială este normală şi constituie o obligaţie legală potrivit directivei 1370 a Comisiei Europene, în condiţiile în care acest lucru ar permite să eiste o independenţă mai mare în luarea deciziilor, adică acestea nu mai depindă de multe ori de anumite persoane care acceptă sau nu un plan de dezvoltare", a spus Criţ, în cadrul unei conferinţe de presă
Astfel, directorul RATB a menţionat că statutul de regie autonomă nu permite accesarea de fonduri europene, aceasta reprezentând "o problemă majoră". Potrivit acestuia, costurile cu achiziţia de vehicule ar putea fi acoperite în proporţie de 60% prin sume de la UE
http://www.railwayinsider.eu/wp/?p=18784&lang=ro
RATB ar putea deveni societate comercială
[...]
Directiva 1370 a Comisiei Europene trebuia implementată până la 1 ianuarie 2008.
[...]
“Am gândit toate aceste aspecte, urmează să le transformăm. Am vorbit cu primarul general (al Capitalei, Sorin Oprescu, n.r.) şi se pare că avem acceptul dânsului. Să vedem şi la nivel politic cum o să se accepte acest lucru”, a spus Criţ, citat de Mediafax.
Guvernul s-a angajat în negocierile cu Fondul Monetar Internaţional că va modifica legislaţia astfel încât să permită regiilor de transport Metrorex şi RATB să majoreze tarifele cu mai mult decât rata inflaţiei, pentru ca aceste companii să îşi poată acoperi cheltuielile curente din venituri. Noua lege va stabili şi înfiinţarea unei noi “autorităţi metropolitane de tranzit”, care va supraveghea cele două regii de trans-port public.
Criţ a spus că RATB solicită Consiliului General al Municipiului Bucureşti “din două în două săptămâni” majorarea preţului unei călătorii, existând încă din 2010 o solicitare privind creşterea preţului la 1,8 lei/călătorie. Preţul unei călătorii cu RATB este în prezent de 1,3 lei şi nu a mai fost majorat din februarie 2008.
- fider
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
fider
Onorabilul Crit(a) o da iarasi in bara cu ce inseamna o societate comerciala. Cat timp capitalul este 100% de stat, conducerea este dictata de actionarul majoritar si consiliul de administratie. Adica tot Primaria Municipiului Bucuresti. In plus am impresia ca desteptul de director uita ca Metrorex este societate comerciala si asta nu schimba in mare problema de fond legata de patrimoniu, finantare si autonomie. Despre fonduri europene, cred ca e doar o chestie fluturata fie pentru a castiga firmele de consultanta fie pentru a face impresie. RATB nu a fost in stare in atatia ani sa prezinte o strategie viabila de reorganizare a traseelor si optimizare sau macar un studiu (o cercetare stiintifica) despre un aspect din propria activitate (ca doar au laborator psihologic si centru de calcul) si ei se lauda ca vor face asa ceva.
Poate ca vroia ca RATB sa fie un fel de SRL mai mare (adica o privatizare "cu cantec"). Mda, asta ar fi bine pentru cine trebuie si s-ar castiga masiv daca patrimoniul se faramiteaza in genul CFR.
Onorabilul Crit(a) o da iarasi in bara cu ce inseamna o societate comerciala. Cat timp capitalul este 100% de stat, conducerea este dictata de actionarul majoritar si consiliul de administratie. Adica tot Primaria Municipiului Bucuresti. In plus am impresia ca desteptul de director uita ca Metrorex este societate comerciala si asta nu schimba in mare problema de fond legata de patrimoniu, finantare si autonomie. Despre fonduri europene, cred ca e doar o chestie fluturata fie pentru a castiga firmele de consultanta fie pentru a face impresie. RATB nu a fost in stare in atatia ani sa prezinte o strategie viabila de reorganizare a traseelor si optimizare sau macar un studiu (o cercetare stiintifica) despre un aspect din propria activitate (ca doar au laborator psihologic si centru de calcul) si ei se lauda ca vor face asa ceva.
Poate ca vroia ca RATB sa fie un fel de SRL mai mare (adica o privatizare "cu cantec"). Mda, asta ar fi bine pentru cine trebuie si s-ar castiga masiv daca patrimoniul se faramiteaza in genul CFR.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Deci Bucurestiul va avea o retea de tramvai mai extinsa decat Melbourne. Excelent plan.
Doua vaci, cocotate intr-un pom, crosetau apa minerala cu 2 caramizi. La un moment dat, trece un elefant in zbor si intreaba cat e ora. Una din vaci se uita la termometru si ii raspunde: Azi e iunie.
Cine trebuie sa inteleaga va intelege ce am spus.
Deci Bucurestiul va avea o retea de tramvai mai extinsa decat Melbourne. Excelent plan.
Doua vaci, cocotate intr-un pom, crosetau apa minerala cu 2 caramizi. La un moment dat, trece un elefant in zbor si intreaba cat e ora. Una din vaci se uita la termometru si ii raspunde: Azi e iunie.
Cine trebuie sa inteleaga va intelege ce am spus.
Wassy wrote:Cu tramvaie care merg pe motorina, evident, eventual marca Mercedes.
Se doreste extinderea retelei de tramvai,dar cu ce tramvaie?
- ByOnu
-
Posted:
-
- fider
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
fider
E mai simplu decat credem treaba cu tramvaiul:
- facem 120km de linie= "modernizam" 120km de linie= modernizam 60km de cale dubla in sistem obisnuit (fara separare)
Probabil ca din cei 60km o buna parte reprezinta Zona Pantelimon-Republica aflata in paragina si acum, ceva km la linia 5, linia 16 pe Lizeanu - Maica Domnului - Lacul Tei (scadenta de nu mai stiu cand), poate Calea Calarasilor (dar nu bag mana in foc), poate linia dinspre Cet Vest, strada Sparentei (sa nu fie cu deochi! de cand se circula cu 10km/h pe prostia aia de 200 de metri si pe langa mizeria de cladire de lux de birouri, "focoasa" de pe langa biserica Armeneasca) si poate linia de tramvai dinspre Pache Protopopescu si Iancului, plus, piesa de rezistenta: Bd Vasile Milea (si probabil asa avem justificarea cretina cu linia 35 in Giulesti). Asadar, un mare fas. Am dubii cand se vor face si astea iar la "extindere" gura impertinentului oprica poate debita orice (ca si alti primari).
E mai simplu decat credem treaba cu tramvaiul:
- facem 120km de linie= "modernizam" 120km de linie= modernizam 60km de cale dubla in sistem obisnuit (fara separare)
Probabil ca din cei 60km o buna parte reprezinta Zona Pantelimon-Republica aflata in paragina si acum, ceva km la linia 5, linia 16 pe Lizeanu - Maica Domnului - Lacul Tei (scadenta de nu mai stiu cand), poate Calea Calarasilor (dar nu bag mana in foc), poate linia dinspre Cet Vest, strada Sparentei (sa nu fie cu deochi! de cand se circula cu 10km/h pe prostia aia de 200 de metri si pe langa mizeria de cladire de lux de birouri, "focoasa" de pe langa biserica Armeneasca) si poate linia de tramvai dinspre Pache Protopopescu si Iancului, plus, piesa de rezistenta: Bd Vasile Milea (si probabil asa avem justificarea cretina cu linia 35 in Giulesti). Asadar, un mare fas. Am dubii cand se vor face si astea iar la "extindere" gura impertinentului oprica poate debita orice (ca si alti primari).
- GAC
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
GAC
Si bineinteles, Calea Dudesti, Camil Ressu (partea nemodernizata), Chisinau, Liviu Rebreanu, Mihalache, Buc Noi dar si Serban Voda. Deci ar fi ceva Km de modernizat.... (asta daca nu se desfiinteaza Bun Noi dupa ce se inaugureaza metroul).
Si bineinteles, Calea Dudesti, Camil Ressu (partea nemodernizata), Chisinau, Liviu Rebreanu, Mihalache, Buc Noi dar si Serban Voda. Deci ar fi ceva Km de modernizat.... (asta daca nu se desfiinteaza Bun Noi dupa ce se inaugureaza metroul).
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Discutam de pomana. Dr. Oetker vorbeste de EXTINDEREA retelei de tramvai cu 120 km. Indiferent ca e vorba de c.s. sau c.d. , treaba asta e o mare aberatie. Iar in legatura cu "modernizarea" tronsoanelor cu sina OR, o simpla privire la alocatiile bugetare pentru acest gen de proiecte, ne lamureste definitiv cum stau lucrurile. "Boala lunga, moarte sigura". Probabil ca asta se si doreste.
Discutam de pomana. Dr. Oetker vorbeste de EXTINDEREA retelei de tramvai cu 120 km. Indiferent ca e vorba de c.s. sau c.d. , treaba asta e o mare aberatie. Iar in legatura cu "modernizarea" tronsoanelor cu sina OR, o simpla privire la alocatiile bugetare pentru acest gen de proiecte, ne lamureste definitiv cum stau lucrurile. "Boala lunga, moarte sigura". Probabil ca asta se si doreste.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Oprescu: RATB va trebui să se transforme din regie autonomă în societate comercială
Primarul Sorin Oprescu a declarat la Money TV că intenţionează să înfiinţeze Autoritatea metrolopitană de transport care să administreze funcționarea tuturor mijloacelor de transport public și individual. Oprescu susține că trecerea Metrorex în subordinea Primăriei Capitalei va fi urmată de rețeaua de cale ferată din zona metropolitană.
Sorin Oprescu susține că autoritatea se va finanța prin contracte de concesiune cu cele trei companii. Conform Primarului General al Capitalei, RATB va trebui să se transforme din regie autonomă în societate comercială.
Autoritatea metropolitană va trebui să se integreze într-o autoritate regională, care să asigure nevoie de mobilitate în interiorul regiunii și comunicarea cu celelalte regiuni.
În ceea ce privește împărțirea teritorială a Capitalei, Oprescu declară că nu are nimic împotriva împărțirii pe sectoare, dar cu un buget consolidat.
Conform Primarului Oprescu, primarii de sector ar urma să ocupe un loc în Consiliul General, astfel încât bugetul să poată fi adaptat nevoilor fiecărui sector.
Sorin Oprescu declară că va pune în aplicare decizia judecătorească privind demolarea Cathedral Plazza, dar că vrea să știe cine plătește factura.
Oprecu a mai declarat că nu va candida la Preşedenţia României, fiind decis să ajungă printre marii primari ai Capitalei, alături de C. A. Rosetti şi Pache Protopopescu.
http://www.money.ro/oprescu---ratb-va-t ... 44622.html
Oprescu: RATB va trebui să se transforme din regie autonomă în societate comercială
Primarul Sorin Oprescu a declarat la Money TV că intenţionează să înfiinţeze Autoritatea metrolopitană de transport care să administreze funcționarea tuturor mijloacelor de transport public și individual. Oprescu susține că trecerea Metrorex în subordinea Primăriei Capitalei va fi urmată de rețeaua de cale ferată din zona metropolitană.
Sorin Oprescu susține că autoritatea se va finanța prin contracte de concesiune cu cele trei companii. Conform Primarului General al Capitalei, RATB va trebui să se transforme din regie autonomă în societate comercială.
Autoritatea metropolitană va trebui să se integreze într-o autoritate regională, care să asigure nevoie de mobilitate în interiorul regiunii și comunicarea cu celelalte regiuni.
În ceea ce privește împărțirea teritorială a Capitalei, Oprescu declară că nu are nimic împotriva împărțirii pe sectoare, dar cu un buget consolidat.
Conform Primarului Oprescu, primarii de sector ar urma să ocupe un loc în Consiliul General, astfel încât bugetul să poată fi adaptat nevoilor fiecărui sector.
Sorin Oprescu declară că va pune în aplicare decizia judecătorească privind demolarea Cathedral Plazza, dar că vrea să știe cine plătește factura.
Oprecu a mai declarat că nu va candida la Preşedenţia României, fiind decis să ajungă printre marii primari ai Capitalei, alături de C. A. Rosetti şi Pache Protopopescu.
http://www.money.ro/oprescu---ratb-va-t ... 44622.html
- Robert24
-
Posted:
-
Tranziția RATB - STB S.A.
Robert24
CGMB a aprobat azi transformarea RATB in SA.
Noua denumire a companiei este STB S.A.
Consiliul General al Municipiului Bucureşti a decis, joi, cu unanimitate de voturi, reorganizarea RATB, din regie autonomă în societate pe acţiuni, acţionarii noii structuri numite Societate de Transporturi Bucureşti (STB) fiind Consiliul General şi Consiliul Judeţean Ilfov.
„Se aprobă reorganizarea Regiei Autonome de Transport Bucureşti prin schimbarea formei juridice din regie autonomă în societate pe acţiuni în următoarele condiţii: acţionari - Municipiul Bucureşti prin Consiliul General al Muncipiului Bucureşti şi judeţul Ilfov, prin Consiliul Judeţean Ilfov; denumirea societăţii pe acţiuni rezultată prin reorganizarea regiei autonome va fi „Societatea de Transporturi Bucureşti STB SA”, se arată în proiectul votat, joi, în şedinţa CGMB.
Potrivit expunerii de motive, în vederea eficientizării serviciilor publice locale este necesară crearea posibilităţii gestionării acestora într-o manieră cât mai accesibilă din punct de vedere legislativ.
„Principiul de bază care guvernează procesul de transformare a modalităţii de presare a serviciului public de transport de persoane în municipiul Bucureşti este satisfacerea nevoilor comunităţii locale. (...) Este necesar de precizat că prin transformarea în societate pe acţiuni a Regiei Autonome de Transport Bucureşti se vor asigura condiţiile pentru o funcţionare mai eficientă, mai economică, cu marjă de profitabilitate şi cu posibilitatea de participare la licitaţii şi de accesare a fondurilor europene”, mai arată expunerea de motive.
Acelaşi document mai prevede că Adrian Sorin Mihail, actualul director al RATB, este cel care se va ocupa de îndeplinirea tuturor formalităţilor privind reorganizarea Regiei de Transport.
Surse: PMB si Mediafax
CGMB a aprobat azi transformarea RATB in SA.
Noua denumire a companiei este STB S.A.
13_20180222.pdf
13_20180222.pdf (1.88 MB; downloaded 471 times)
Consiliul General al Municipiului Bucureşti a decis, joi, cu unanimitate de voturi, reorganizarea RATB, din regie autonomă în societate pe acţiuni, acţionarii noii structuri numite Societate de Transporturi Bucureşti (STB) fiind Consiliul General şi Consiliul Judeţean Ilfov.
„Se aprobă reorganizarea Regiei Autonome de Transport Bucureşti prin schimbarea formei juridice din regie autonomă în societate pe acţiuni în următoarele condiţii: acţionari - Municipiul Bucureşti prin Consiliul General al Muncipiului Bucureşti şi judeţul Ilfov, prin Consiliul Judeţean Ilfov; denumirea societăţii pe acţiuni rezultată prin reorganizarea regiei autonome va fi „Societatea de Transporturi Bucureşti STB SA”, se arată în proiectul votat, joi, în şedinţa CGMB.
Potrivit expunerii de motive, în vederea eficientizării serviciilor publice locale este necesară crearea posibilităţii gestionării acestora într-o manieră cât mai accesibilă din punct de vedere legislativ.
„Principiul de bază care guvernează procesul de transformare a modalităţii de presare a serviciului public de transport de persoane în municipiul Bucureşti este satisfacerea nevoilor comunităţii locale. (...) Este necesar de precizat că prin transformarea în societate pe acţiuni a Regiei Autonome de Transport Bucureşti se vor asigura condiţiile pentru o funcţionare mai eficientă, mai economică, cu marjă de profitabilitate şi cu posibilitatea de participare la licitaţii şi de accesare a fondurilor europene”, mai arată expunerea de motive.
Acelaşi document mai prevede că Adrian Sorin Mihail, actualul director al RATB, este cel care se va ocupa de îndeplinirea tuturor formalităţilor privind reorganizarea Regiei de Transport.
Surse: PMB si Mediafax
- aztec
-
Posted:
-
Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje
aztec
Pai pe principiul ITB-RATB se inlocuieste inceputul cu un S ce respecta grafica....
Pai pe principiul ITB-RATB se inlocuieste inceputul cu un S ce respecta grafica....
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
Puss in Boots
Acum chiar nu mai au scuze sa nu aduca tramvaie si trolee noi. Poate nu 100 din fiecare dar ceva tot sa fie. Si bifeaza Firea si electoral (posibil de asta sa se fi si facut mutarea asta, ajunsese cutitul la os si nu mai era alta iesire ca sa se cumpere cate ceva).
Acum chiar nu mai au scuze sa nu aduca tramvaie si trolee noi. Poate nu 100 din fiecare dar ceva tot sa fie. Si bifeaza Firea si electoral (posibil de asta sa se fi si facut mutarea asta, ajunsese cutitul la os si nu mai era alta iesire ca sa se cumpere cate ceva).
- Puss in Boots
-
Posted:
-
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
rosetti61
Acum vor trebui sa se gandeasca si la imaginea societatii - o alta sigla (orice ai face nu cred ca se mai potriveste sa scrii "stb" cu fontul pentru "ratb", nu stiu tehnic cum ar iesi "s"-ul; la "urac" le-a iesit). Vor pastra in continuare logoul oval sau vor veni cu ceva nou? CTP-RATUC Cluj si RATP-TCE Ploiesti au ramas cu acelasi logo, au schimbat numai acronimele.
Acum vor trebui sa se gandeasca si la imaginea societatii - o alta sigla (orice ai face nu cred ca se mai potriveste sa scrii "stb" cu fontul pentru "ratb", nu stiu tehnic cum ar iesi "s"-ul; la "urac" le-a iesit). Vor pastra in continuare logoul oval sau vor veni cu ceva nou? CTP-RATUC Cluj si RATP-TCE Ploiesti au ramas cu acelasi logo, au schimbat numai acronimele.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Privatizarea RATB - avantaje si dezavantaje
rosetti61
Exact asta am intrebat pe "Stiri..."
Sunt cateva exemple care imi umbla acum prin minte: un STB simplu, inclinat, albastru (nu cu grafica actuala, desi ar fi o varianta) acompaniat de logul existent sau o restilizare a lui; STB alb intr-o bulina albastra (ca sigla de la canalul de filme TNT); un STB tot albastru dar fara nimic altceva decat trei puncte dedesubt, etc.
Exact asta am intrebat pe "Stiri..."
Sunt cateva exemple care imi umbla acum prin minte: un STB simplu, inclinat, albastru (nu cu grafica actuala, desi ar fi o varianta) acompaniat de logul existent sau o restilizare a lui; STB alb intr-o bulina albastra (ca sigla de la canalul de filme TNT); un STB tot albastru dar fara nimic altceva decat trei puncte dedesubt, etc.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination