Topic: Discuții despre alte trasee din Ilfov (non-R4XX)
215 posts, 93657 views
📖 Pagination options
- rosetti61
-
Posted:
-
Discuții despre alte trasee din Ilfov (non-R4XX)
rosetti61
Se pregateste din nou scoaterea Ratb din Ilfov - macar sa scoata traseele alea de autogara de 50 km pana in fundu judetului si sa lege localitatile LIMITROFE Bucurestiului - Buftea, Chiajna, Otopeni, Tunari-Pipera, Voluntari, Pantelimon, Popesti Leordeni, Glina, Jilava/1 Decembrie, Magurele, si poate Bragadiru; unele sunt in interiorul centurii, in coasta unor cartiere.
Oare cand se vor pune in aplicare legaturi feroviare de tip tren regional care sa lege Bucurestiul de localitatile invecinate din Ilfov si chiar din marginea celorlalte judete - avem doua "incercari" timide - spre Aeroportul Otopeni, insa undeva in camp. si una Bucuresti Nord - Bucuresti Obor. Mai trebuie una Buftea - Fundulea si Buc N - Buc. Obor/Fundulea, ca se plange lumea de acolo ca trenurile sunt la ore nepotrivite si singura sansa e sa se inghesuie in dube ca sa vina in Bucuresti.
Se pregateste din nou scoaterea Ratb din Ilfov - macar sa scoata traseele alea de autogara de 50 km pana in fundu judetului si sa lege localitatile LIMITROFE Bucurestiului - Buftea, Chiajna, Otopeni, Tunari-Pipera, Voluntari, Pantelimon, Popesti Leordeni, Glina, Jilava/1 Decembrie, Magurele, si poate Bragadiru; unele sunt in interiorul centurii, in coasta unor cartiere.
Oare cand se vor pune in aplicare legaturi feroviare de tip tren regional care sa lege Bucurestiul de localitatile invecinate din Ilfov si chiar din marginea celorlalte judete - avem doua "incercari" timide - spre Aeroportul Otopeni, insa undeva in camp. si una Bucuresti Nord - Bucuresti Obor. Mai trebuie una Buftea - Fundulea si Buc N - Buc. Obor/Fundulea, ca se plange lumea de acolo ca trenurile sunt la ore nepotrivite si singura sansa e sa se inghesuie in dube ca sa vina in Bucuresti.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
Dominatrix
Mie mi se pare foarte interesanta conceptia potrivit careia RATB nu are voie sa aiba statii in Ilfov, dar firma lui Gigi din Ilfov are voie sa aiba statii in Bucuresti. Ca sa nu mai vorbim de dubagiii care opereaza exclusiv pe teritoriul municipiului, adica urmasii lui Maxi-Tac'su.
Daca e sa aplicam strict aceasta regula, chiar daca se desfiinteaza preorasenestile, RATB tot va fi "pe rosu", fiindca exista unele linii urbane care circula in Ilfov. De exemplu, Orasul Otopeni (liniile 780 si 783), capatul Baneasa S.A. din comuna Voluntari (liniile 148 si 301), capatul de la Gara Progresul, pentru liniile 102 si 116 (bucla de acolo si intreaga statie CFR apartine administrativ de comuna Jilava). Si Metrorex are retea in Ilfov, asa ca eu as propune si limitarea M2 la statia IMGB, intrucat depoul IMGB (si deci si statia adiacenta) apartin de drept comunei Popesti-Leordeni.
Mie mi se pare foarte interesanta conceptia potrivit careia RATB nu are voie sa aiba statii in Ilfov, dar firma lui Gigi din Ilfov are voie sa aiba statii in Bucuresti. Ca sa nu mai vorbim de dubagiii care opereaza exclusiv pe teritoriul municipiului, adica urmasii lui Maxi-Tac'su.
Daca e sa aplicam strict aceasta regula, chiar daca se desfiinteaza preorasenestile, RATB tot va fi "pe rosu", fiindca exista unele linii urbane care circula in Ilfov. De exemplu, Orasul Otopeni (liniile 780 si 783), capatul Baneasa S.A. din comuna Voluntari (liniile 148 si 301), capatul de la Gara Progresul, pentru liniile 102 si 116 (bucla de acolo si intreaga statie CFR apartine administrativ de comuna Jilava). Si Metrorex are retea in Ilfov, asa ca eu as propune si limitarea M2 la statia IMGB, intrucat depoul IMGB (si deci si statia adiacenta) apartin de drept comunei Popesti-Leordeni.
rosetti61 wrote:Cred ca intrebarea e retorica. Raspunsul il stim cu totii: NICIODATA! Nu doare pe nimeni gura sa promita marea cu sarea, dar in realitate vedem ca liniile CF industriale care au mai ramas se desfiinteaza pe zi ce trece. Cel mai bun exemplu: Gara Cotroceni. Dupa toata gargara care s-a facut in ultimii ani cu nodul intermodal Razoare, gara subterana cu legatura la viitorul metrou spre Drumul Taberei etc.. vedem ca intre timp s-a scos de tot linia de acolo. Am dat acest exemplu, fiindca linia aia ar fi avut ceva potential. Sigur ca nu s-ar fi putut pastra toata linia veche intre gara Bucuresti Vest si Bucuresti Progresu IN FORMA ACTUALA, pentru ca e absurd sa mai ai trecereri la nivel cu CF in mijlocul orasului. Dar s-ar fi putut pastra ramurile dinspre extremintati, eventual cu construirea unor pasaje sub- sau supraterane pentru a rezolva problema trecerilor la nivel.
Oare cand se vor pune in aplicare legaturi feroviare de tip tren regional care sa lege Bucurestiul de localitatile invecinate din Ilfov si chiar din marginea celorlalte judete - avem doua "incercari" timide - spre Aeroportul Otopeni, insa undeva in camp. si una Bucuresti Nord - Bucuresti Obor. Mai trebuie una Buftea - Fundulea si Buc N - Buc. Obor/Fundulea, ca se plange lumea de acolo ca trenurile sunt la ore nepotrivite si singura sansa e sa se inghesuie in dube ca sa vina in Bucuresti.
- Tom
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
Tom
In Bucuresti circula la ora actuala taxiuri din Ilfov, sub protectia primariei, in timp ce taxiurile bucurestene iau amenda daca iau client din shitfov. Chiar comuna aia avea o firma de taxiuri pe o strada paralela cu astazi intunecata strada Santul-Care-Se-Surpa.
Ce este si mai interesant este ca toata zona, respectiv partea stanga mergand spre linia de Centura, este plina de strazi pe care nu incap 2 biciclisti unul pe langa altul, pe unde canalizarea (doar apa menajera, din fericire) se scurge spre strada principala, iar strazile "laterale strazilor laterale" se infunda toate si sunt late cat sa intre jeepul din 3-4 manevre inainte-inapoi. Sunt strazi unde casele sunt la limita trotuarului, practic proprietarii deschid geamul si scuipa in strada, daca vor. Norocosi sunt cei cu terenuri libere pe langa ei, unde isi pot parca masinile. In rest, intalnirea intre vidanja, masina de gunoi si 3 jeepuri care vor sa intre sau sa iasa creeaza un trafic ce concureaza ca volum si complexitate a manevrelor cu un depou de tramvaie.
In schimb oficialitatile sunt multumite ca lumea construieste. Oricum, dar construieste. Oamenii sunt tineri si sanatosi si nu adorm cu tigara in gura. Doamne fereste pentru ei, pentru ca masina de pompieri, aia clasica, nu intra pe unele strazi.
In Bucuresti circula la ora actuala taxiuri din Ilfov, sub protectia primariei, in timp ce taxiurile bucurestene iau amenda daca iau client din shitfov. Chiar comuna aia avea o firma de taxiuri pe o strada paralela cu astazi intunecata strada Santul-Care-Se-Surpa.
Ce este si mai interesant este ca toata zona, respectiv partea stanga mergand spre linia de Centura, este plina de strazi pe care nu incap 2 biciclisti unul pe langa altul, pe unde canalizarea (doar apa menajera, din fericire) se scurge spre strada principala, iar strazile "laterale strazilor laterale" se infunda toate si sunt late cat sa intre jeepul din 3-4 manevre inainte-inapoi. Sunt strazi unde casele sunt la limita trotuarului, practic proprietarii deschid geamul si scuipa in strada, daca vor. Norocosi sunt cei cu terenuri libere pe langa ei, unde isi pot parca masinile. In rest, intalnirea intre vidanja, masina de gunoi si 3 jeepuri care vor sa intre sau sa iasa creeaza un trafic ce concureaza ca volum si complexitate a manevrelor cu un depou de tramvaie.
In schimb oficialitatile sunt multumite ca lumea construieste. Oricum, dar construieste. Oamenii sunt tineri si sanatosi si nu adorm cu tigara in gura. Doamne fereste pentru ei, pentru ca masina de pompieri, aia clasica, nu intra pe unele strazi.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
rosetti61
Plus aberatiile arhitecturale care se inalta mandre pe acele ulite - casoaie cu un petec de curte, depozite, "lesuri" neterminate de case si alte imobile cu functiuni numai de proprietar stiute. Daca iesi spre Domnesti, ajungi imediat la tara - nu trotuare, pe marginea drumului praf si buruieni, nu ztii ce sa feresti, noroiul sau masinile, frontul de constructii asa cum e. Pe langa asta, Voluntariul sau Chiajna sunt cartiere de lux. Prin toata salbaticia aia mai rasare cate un complex de "cotete" (complexe de vile), la terminarea caruia incep cu introducere utilitatilor - alta distractie. Altele apar fix in mijlocul campului, la fel de inghesuite, si dificil de atins, cum e cu niste complexe din Olteni-Clinceni, realizate departe de sosea, cu drum de acces pietruit (daca nu stii, risti sa-ti rupi masina sau picioarele intr-un rest de drum plin de pietre (el a fost netexit pana la un vechi depozit si atat). Viitorii locatari ai unor asemenea complexe rezidentiale nu sunt singuri - mai o casa colea, alta mai incolo, un depozit mai in departare, altele de la centura si nu in ultimul rand vecinatatea cu o fabrica de biscuiti (stiti de ce...). Asta e dezmatul din unele zone ale acestui Ilfov.
Transportul e deranjant - Ratb nu are voie dar duba are, aia nu are o intelegere cu CL la fel ca si RATB? Sa-i lase pe dubari si pe cei cu autobuze private pe traseele lungi si RATB sa le lege pe astea mai importante si apropiate de oras, cu orare decente, la sfert sau jumatate de ora. Auzeam odata pe dubele de Domnesti cum le spuneau celor din statii (asta intre Centura si Cartierul Latin) sa nu mai astepte ca RATB nu mai e pana la patru spre oras; alta faza, aia cu 19+1 locuri plina cu 25+1 opreste la centura si se mai suie inca un numar de persoane care s-au inghesuit asa cum s-au priceput mai bine - 2-3 s-au folosit de usa din spate. Toate bune, nici nu s-au aranjat bine ca a trebuit sa cobor, asa ca jos cu cei de pe scara. Daca aia e plina, de ce mai opreste? Inauntru sunt 30+1 si afara mai asteapta 8 - la intoarcere ai surpriza sa te paseze la urmatorul, insa spre sat, daca s-ar putea si pe acoperis. Nu are RATB Succes - cu ce, cu masini la o ora sau cu doua curse pe zi, ca pe vremea ITA?
Plus aberatiile arhitecturale care se inalta mandre pe acele ulite - casoaie cu un petec de curte, depozite, "lesuri" neterminate de case si alte imobile cu functiuni numai de proprietar stiute. Daca iesi spre Domnesti, ajungi imediat la tara - nu trotuare, pe marginea drumului praf si buruieni, nu ztii ce sa feresti, noroiul sau masinile, frontul de constructii asa cum e. Pe langa asta, Voluntariul sau Chiajna sunt cartiere de lux. Prin toata salbaticia aia mai rasare cate un complex de "cotete" (complexe de vile), la terminarea caruia incep cu introducere utilitatilor - alta distractie. Altele apar fix in mijlocul campului, la fel de inghesuite, si dificil de atins, cum e cu niste complexe din Olteni-Clinceni, realizate departe de sosea, cu drum de acces pietruit (daca nu stii, risti sa-ti rupi masina sau picioarele intr-un rest de drum plin de pietre (el a fost netexit pana la un vechi depozit si atat). Viitorii locatari ai unor asemenea complexe rezidentiale nu sunt singuri - mai o casa colea, alta mai incolo, un depozit mai in departare, altele de la centura si nu in ultimul rand vecinatatea cu o fabrica de biscuiti (stiti de ce...). Asta e dezmatul din unele zone ale acestui Ilfov.
Transportul e deranjant - Ratb nu are voie dar duba are, aia nu are o intelegere cu CL la fel ca si RATB? Sa-i lase pe dubari si pe cei cu autobuze private pe traseele lungi si RATB sa le lege pe astea mai importante si apropiate de oras, cu orare decente, la sfert sau jumatate de ora. Auzeam odata pe dubele de Domnesti cum le spuneau celor din statii (asta intre Centura si Cartierul Latin) sa nu mai astepte ca RATB nu mai e pana la patru spre oras; alta faza, aia cu 19+1 locuri plina cu 25+1 opreste la centura si se mai suie inca un numar de persoane care s-au inghesuit asa cum s-au priceput mai bine - 2-3 s-au folosit de usa din spate. Toate bune, nici nu s-au aranjat bine ca a trebuit sa cobor, asa ca jos cu cei de pe scara. Daca aia e plina, de ce mai opreste? Inauntru sunt 30+1 si afara mai asteapta 8 - la intoarcere ai surpriza sa te paseze la urmatorul, insa spre sat, daca s-ar putea si pe acoperis. Nu are RATB Succes - cu ce, cu masini la o ora sau cu doua curse pe zi, ca pe vremea ITA?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
Dominatrix
Repet si aici ce am spus si alt topic: transportul de persoane din Ilfov arata in toata splendoarea lui ce inseamna transport in comun profitabil in tara noastra draga. E normal ca intr-o tara membra UE in anul 2010, duba de marfa transformata sa fie principalul mijloc de transport pe distante scurte si medii? Din pacate, asta se intampla cand oameni cu 2 clase mai mult ca trenul, care habar n-au cu ce se mananca transportul in comun, dar isi guita intelepciunea cu orice ocazie, au putere de decizie. Adevarul e ca ar trebui sa rupa cineva pisica in doua si sa faca odata Autoritatea Metropolitana de Transport, desi denumirea de "metropulă", pardon "metropolă" pentru Bucuresti si comunele din jur mi se pare hilara, ca sa nu zic altfel. Asta ar presupune, printre altele, existenta unei retele de transport in comun atat in Bucuresti, cat si intre Bucuresti si Ilfov.
Oricum, la cum merg lucrurile imi pare rau sa o spun ca nu cred ca se va face asta prea curand, din moment ce primarii din comunele din jurul orasului prefera sa-si faca ei firme de dube, in loc sa subventioneze macar partial liniile RATB-ului. Nu vor sau nu pot sa subventioneze RATB-ul? Foarte bine, sa-si faca ei regie de transport, dar cu autobuze/midibuze, nu dubele alea infecte. Chiar ar fi mai bine asa, sa vada si ei ce frumos e sa bagi bani in piese de schimb cat scoti de la calatori, iar calatorii sa vada cat costa votul pe care il pun in acelasi loc din obisnuinta sau prostie.
Repet si aici ce am spus si alt topic: transportul de persoane din Ilfov arata in toata splendoarea lui ce inseamna transport in comun profitabil in tara noastra draga. E normal ca intr-o tara membra UE in anul 2010, duba de marfa transformata sa fie principalul mijloc de transport pe distante scurte si medii? Din pacate, asta se intampla cand oameni cu 2 clase mai mult ca trenul, care habar n-au cu ce se mananca transportul in comun, dar isi guita intelepciunea cu orice ocazie, au putere de decizie. Adevarul e ca ar trebui sa rupa cineva pisica in doua si sa faca odata Autoritatea Metropolitana de Transport, desi denumirea de "metropulă", pardon "metropolă" pentru Bucuresti si comunele din jur mi se pare hilara, ca sa nu zic altfel. Asta ar presupune, printre altele, existenta unei retele de transport in comun atat in Bucuresti, cat si intre Bucuresti si Ilfov.
Oricum, la cum merg lucrurile imi pare rau sa o spun ca nu cred ca se va face asta prea curand, din moment ce primarii din comunele din jurul orasului prefera sa-si faca ei firme de dube, in loc sa subventioneze macar partial liniile RATB-ului. Nu vor sau nu pot sa subventioneze RATB-ul? Foarte bine, sa-si faca ei regie de transport, dar cu autobuze/midibuze, nu dubele alea infecte. Chiar ar fi mai bine asa, sa vada si ei ce frumos e sa bagi bani in piese de schimb cat scoti de la calatori, iar calatorii sa vada cat costa votul pe care il pun in acelasi loc din obisnuinta sau prostie.
- Tom
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
Tom
De la aceşti aşa-zişi transportatori apare toată evaziunea fiscală. Fac japcă pe faţă. Ştiu orarele curselor regulate şi vin cu două minute înainte şi ne preiau clienţii...Interesant, poate strang bani si cumpar un autobuz DAF si-l las cu inscriptiile RATB si ma apuc de dubarit Oare masinile alea ilegale sunt vopsite la fel cu celelalte, scrie acelasi lucru pe ele, sau ceva precum Taxi200 si Meridiane? Chiar poporul se urca asa in orice? Oare s'ar urca si intr'un dric daca scrie traseul pe care-l folosesc ei?
Dominatrix wrote:Ce expresie urata, cine o fi inventat-o? Unii o fac la propriu si de aia Dumnezeu le-a dat dube in tot orasul...
Adevarul e ca ar trebui sa rupa cineva pisica in doua...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
rosetti61
Singurele localitati "ca lumea", care au un oaresce aspect de urbe dimprejurul Bucurestiului sunt Chiajna, Chitila, Pipera, Tunari, Voluntari, Stefanesti, Afumati, Glina, Popesti Leordeni, Pantelimon, Cernica, Magurele, nu mai zic de Buftea si Otopeni. In partea de sud hai sa mai sicem Jilava si Bragadiru. Sa nu uit si de Dobroesti, care la fel ca si Chiajna e un fel de cartier, lipit de oras, in interiorul centurii dar totusi in ilfovul nostru atat de drag. Pe vremea cand era Sectorul Agricol Ilfov nu erau atatea animozitati, acum e judet, iar Bucurestiul ocupa cea mai mare parte din marginea sudica. Desi resedinta de judet e Buftea, unele institutii... sunt in Bucuresti. Daca Cl din IF ii e jena sa subventioneze RATB, atunci sa-si ia institutiile si sa le gaseasca loc in Buftea, sau STV sa nu mai aiba curse in in interiorul Bucurestiului (155 sa se limiteze la centura si gata). Macar in localitatile enumerate mai sus sa existe RATB in continuare pentru ca astea sunt suburbane, nu Moara Vlasiei sau Snagov sau Micsunesti. Pe transport se poate bate apa in piua mult si bine.
Ultimele incluziuni de localitati suburbane s-au facut prin anii 50, acum ar mai fi posibil asa, cu cele existente? Nu de alta, dar orasul se dezvolta si astea, datorita incapatanarii "capetelor luminate" din primarii vor ramane ca niste enclave - pana la urma n-o sa mai aiba incotro. Nu ne comparam cu Parisul, care a inclus in el cat a inclus dupa care restul de orasele inconjuratoare au ramas de sine statatoare administrativ, insa incluse in conglomeratul metropolitan (la ele ajung trasee RATP).
Vedem cu Bucurestiul, daca limitele lui se vor intinde vreodata dincolo de centura.
Dupa 1990 a mai avut loc vreo reorganizare teritoriala, deoarece un timp, indicatorul de iesire din Bucuresti se afla la Aeroportul Baneasa, dupa capatul autobuzelor, apoi fiind mutat la Podul Otopeni - s-au mai inclus ceva terenuri atunci in Bucuresti (nu si localitati)?
Ilfovul nostru cel drag si plin de ambitii...
Singurele localitati "ca lumea", care au un oaresce aspect de urbe dimprejurul Bucurestiului sunt Chiajna, Chitila, Pipera, Tunari, Voluntari, Stefanesti, Afumati, Glina, Popesti Leordeni, Pantelimon, Cernica, Magurele, nu mai zic de Buftea si Otopeni. In partea de sud hai sa mai sicem Jilava si Bragadiru. Sa nu uit si de Dobroesti, care la fel ca si Chiajna e un fel de cartier, lipit de oras, in interiorul centurii dar totusi in ilfovul nostru atat de drag. Pe vremea cand era Sectorul Agricol Ilfov nu erau atatea animozitati, acum e judet, iar Bucurestiul ocupa cea mai mare parte din marginea sudica. Desi resedinta de judet e Buftea, unele institutii... sunt in Bucuresti. Daca Cl din IF ii e jena sa subventioneze RATB, atunci sa-si ia institutiile si sa le gaseasca loc in Buftea, sau STV sa nu mai aiba curse in in interiorul Bucurestiului (155 sa se limiteze la centura si gata). Macar in localitatile enumerate mai sus sa existe RATB in continuare pentru ca astea sunt suburbane, nu Moara Vlasiei sau Snagov sau Micsunesti. Pe transport se poate bate apa in piua mult si bine.
Ultimele incluziuni de localitati suburbane s-au facut prin anii 50, acum ar mai fi posibil asa, cu cele existente? Nu de alta, dar orasul se dezvolta si astea, datorita incapatanarii "capetelor luminate" din primarii vor ramane ca niste enclave - pana la urma n-o sa mai aiba incotro. Nu ne comparam cu Parisul, care a inclus in el cat a inclus dupa care restul de orasele inconjuratoare au ramas de sine statatoare administrativ, insa incluse in conglomeratul metropolitan (la ele ajung trasee RATP).
Vedem cu Bucurestiul, daca limitele lui se vor intinde vreodata dincolo de centura.
Dupa 1990 a mai avut loc vreo reorganizare teritoriala, deoarece un timp, indicatorul de iesire din Bucuresti se afla la Aeroportul Baneasa, dupa capatul autobuzelor, apoi fiind mutat la Podul Otopeni - s-au mai inclus ceva terenuri atunci in Bucuresti (nu si localitati)?
Ilfovul nostru cel drag si plin de ambitii...
- Tom
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
Tom
In primul rand, mi se pare total absurd acest judet, care are o capitala care nu este nici macar municipiu dupa clasificarea urbana romaneasca si este de facto subordonat Bucurestilor. Are acelasi prefix telefonic, coduri postale din aceeasi clasa, iar daca fortau nota acum 4-5 ani, nu existau nici numere de ilfov la masini. N'as putea da cifre precise, dar estimez ca 2/3 din forta de munca din Ilfov lucreaza in Bucuresti.
Desi se cheama Ilfov, acest judet s'ar putea numi foarte bine Bucuresti-Rural, fiindca asta inseamna in general, mai putin suburbiile din interiorul planificatei linii mari de centura.
O situatie similara exista la Damasc, unde este un guvernorat (echivalentul judetului) numit Rif Dimashq (Damasc Rural), un fel de Ilfov care este insa de 10 ori mai mare. Acolo se justifica existenta ca judet, desi si acolo orasul Damasc este capitala si a acestui judet. In Romania nu prea se justifica un judet de asa dimensiuni si asa populatie, cat a Constantei sau Iasilor.
"Ilfovul" sirienilor are autostrazi, strazi asfaltate prin orase, iluminat public care merge, canalizare si apa in majoritatea localitatilor. Singurul lucru mai neplacut acolo e ca indicatoarele sunt doar in limba lor, asa ca pe unele drumuri mai putin circulate nu ai de unde sa stii ca scria "Zona militara" pana nu ti-a iesit soldatul cu Kalashnikovul in mana. In Ilfov risti sa cazi cu masina intr'un crater de sub asfalt. La sirieni, grossman-inginerii erau acuzati, judecati si condamnati pentru sabotaj si ii tineau bine in beciuri pana se convingeau ca in afara de primarul care a luat spaga nu si-au bagat coada si niste agenti israelieni. In acest ultim caz, ar fi atarnat de stalp langa santul pe care nu l-au astupat bine, asta daca ii mai vedea cineva vreodata.
Se pare ca in zona aceea, nu se face treaba decat cu forta. In Romania pare sa fie exact la fel, doar ca nu mai e nimeni cu forta.
In primul rand, mi se pare total absurd acest judet, care are o capitala care nu este nici macar municipiu dupa clasificarea urbana romaneasca si este de facto subordonat Bucurestilor. Are acelasi prefix telefonic, coduri postale din aceeasi clasa, iar daca fortau nota acum 4-5 ani, nu existau nici numere de ilfov la masini. N'as putea da cifre precise, dar estimez ca 2/3 din forta de munca din Ilfov lucreaza in Bucuresti.
Desi se cheama Ilfov, acest judet s'ar putea numi foarte bine Bucuresti-Rural, fiindca asta inseamna in general, mai putin suburbiile din interiorul planificatei linii mari de centura.
O situatie similara exista la Damasc, unde este un guvernorat (echivalentul judetului) numit Rif Dimashq (Damasc Rural), un fel de Ilfov care este insa de 10 ori mai mare. Acolo se justifica existenta ca judet, desi si acolo orasul Damasc este capitala si a acestui judet. In Romania nu prea se justifica un judet de asa dimensiuni si asa populatie, cat a Constantei sau Iasilor.
"Ilfovul" sirienilor are autostrazi, strazi asfaltate prin orase, iluminat public care merge, canalizare si apa in majoritatea localitatilor. Singurul lucru mai neplacut acolo e ca indicatoarele sunt doar in limba lor, asa ca pe unele drumuri mai putin circulate nu ai de unde sa stii ca scria "Zona militara" pana nu ti-a iesit soldatul cu Kalashnikovul in mana. In Ilfov risti sa cazi cu masina intr'un crater de sub asfalt. La sirieni, grossman-inginerii erau acuzati, judecati si condamnati pentru sabotaj si ii tineau bine in beciuri pana se convingeau ca in afara de primarul care a luat spaga nu si-au bagat coada si niste agenti israelieni. In acest ultim caz, ar fi atarnat de stalp langa santul pe care nu l-au astupat bine, asta daca ii mai vedea cineva vreodata.
Se pare ca in zona aceea, nu se face treaba decat cu forta. In Romania pare sa fie exact la fel, doar ca nu mai e nimeni cu forta.
- Tom
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
Tom
Aceasta super-mizerie comunala numita Vidajna mai are o problema, pe langa terenuri masurate cu piciorul si cu ruleta, strazile infundate si inguste de nu incap 2 biciclisti unul pe langa altul si canalizarea care cade cu tot cu masina de deasupra.
Undeva prin anii '50, s'a adusi si acolo "Lampa lui Ilici", adica lumina electrica. Instalatiile electrice de atunci au ramas, doar ca au mai carpit cate un transformator, au mai instalat cate unul nou in vecinatatea vreunei personalitati improprietarite acolo. Mascalzonii dela Enel continua si ei in aceeasi maimutareala demna de niste urmasi ai rromei, fie de pe malurile Tibrului, fie de pe-al Dambovitei si lacului facut de Tovarasu' peste cimitir.
Asa ca nu este saptamana lasata dela Dumnezeu, in care sa nu se opreasca lumina, dela 1 minut la 10 ore, in functie de cat de grave sunt "avariile", "deranjamentele" sau "lucrarile de modernizare".
Atunci cand omul mai are si o treaba importanta care in mama ei de treaba nu se face decat cu PeCe-ul in priza si internetul online, iar treaba aia o urmaresc live niste omuleti dela turbane in cap la coroane, iar autorul sta in koor si freaca pisoiul din lipsa de koorent, va dati seama ce situatie de toata chiajna iese. Toata aceasta mizerie trebuie pusa alaturi de singura realizare din ultimii 12 ani a administratiei de acolo, alaturi de canalizarea care face balta cand ploua tare si de gazele cu putere calorica aeriana: STADIONUL. Iata, domnilor, celebra expresie a unui om ajuns astazi mare marinar: "AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA"
Fie ca acest stadion sa devina un nou Heysel sau Ibrox Park, iar echipa lor un nou Manchester United la München, iar creatorii si numele lor sa fie marea enigma a istoricilor de peste 100 ani.
Va place? Daca da, ati votat cu MinTea.
Aceasta super-mizerie comunala numita Vidajna mai are o problema, pe langa terenuri masurate cu piciorul si cu ruleta, strazile infundate si inguste de nu incap 2 biciclisti unul pe langa altul si canalizarea care cade cu tot cu masina de deasupra.
Undeva prin anii '50, s'a adusi si acolo "Lampa lui Ilici", adica lumina electrica. Instalatiile electrice de atunci au ramas, doar ca au mai carpit cate un transformator, au mai instalat cate unul nou in vecinatatea vreunei personalitati improprietarite acolo. Mascalzonii dela Enel continua si ei in aceeasi maimutareala demna de niste urmasi ai rromei, fie de pe malurile Tibrului, fie de pe-al Dambovitei si lacului facut de Tovarasu' peste cimitir.
Asa ca nu este saptamana lasata dela Dumnezeu, in care sa nu se opreasca lumina, dela 1 minut la 10 ore, in functie de cat de grave sunt "avariile", "deranjamentele" sau "lucrarile de modernizare".
Atunci cand omul mai are si o treaba importanta care in mama ei de treaba nu se face decat cu PeCe-ul in priza si internetul online, iar treaba aia o urmaresc live niste omuleti dela turbane in cap la coroane, iar autorul sta in koor si freaca pisoiul din lipsa de koorent, va dati seama ce situatie de toata chiajna iese. Toata aceasta mizerie trebuie pusa alaturi de singura realizare din ultimii 12 ani a administratiei de acolo, alaturi de canalizarea care face balta cand ploua tare si de gazele cu putere calorica aeriana: STADIONUL. Iata, domnilor, celebra expresie a unui om ajuns astazi mare marinar: "AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRA"
Fie ca acest stadion sa devina un nou Heysel sau Ibrox Park, iar echipa lor un nou Manchester United la München, iar creatorii si numele lor sa fie marea enigma a istoricilor de peste 100 ani.
Va place? Daca da, ati votat cu MinTea.
- Tom
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
Tom
Dupa ce trece pana de curent, populatia isi reia linistita activitatea cotidiana. E lumina, e si pe strada, si hopa vine miezul noptii. Dintr'odata linistea noptii, pana atunci tulburata doar de maidanezi, acum e tulburata tare de tot si baga in sperieti tot ce are suflare in el, dela om la vita (ca sa folosim expresia din Vechiul Testament). Ce s'a intamplat? A trecut acceleratul? Nu, ca suna ca impuscatul. Vine Revolutia? Nu'ncape discutia. A cazut vreo bomba? Poate doar vreo plomba. Ce sa fie atunci? Niste partzuri sonore si luminoase, trase de niste bestinosi cu diverse okazii, dela botez de plod, la nenorocire in doi sau aniversari. Pe la institutiile de cultura care dau muzica tare pana tarziu mai au uneori un piroman, pardon, un pirotehnist care o face, dar prin curtile populatiei, trage fiecare cum poate si cum stie. Important e sa se stie ca Xulica implineste azi 18 ani, Ygel se insoara cu Zufulica et cetera. Uneori se face si bis, la ora 1, ca sa auda si fraierii care au crezut ca zgomotul e dela filmul de pe Prosteve, unde Rambo distruge totul in cale.
Par'ca exista o lege care interzicea asemenea partzuri in afara unor ocazii speciale care, in afara de craciun, anul nou si pastele mamei lor, erau interzise. Am uitat insa, bai, ca nu-i judet precum Ilfovul si nici vaca cum e boul.
Bine ca pe masinile 4x4 scrie o expresie cat se poate de filozofica: IF. Ca sa folosim o expresie IT, ei raman insa intotdeauna doar ELSE.
"Sa ne rugam impreuna pentru vremuri mai bune", spunea Oreste (asta dela TV). Adica pentru ilfov, un binemeritat END, iar pentru Capitala Mare, un binemeritat BEGIN.
BYE
Dupa ce trece pana de curent, populatia isi reia linistita activitatea cotidiana. E lumina, e si pe strada, si hopa vine miezul noptii. Dintr'odata linistea noptii, pana atunci tulburata doar de maidanezi, acum e tulburata tare de tot si baga in sperieti tot ce are suflare in el, dela om la vita (ca sa folosim expresia din Vechiul Testament). Ce s'a intamplat? A trecut acceleratul? Nu, ca suna ca impuscatul. Vine Revolutia? Nu'ncape discutia. A cazut vreo bomba? Poate doar vreo plomba. Ce sa fie atunci? Niste partzuri sonore si luminoase, trase de niste bestinosi cu diverse okazii, dela botez de plod, la nenorocire in doi sau aniversari. Pe la institutiile de cultura care dau muzica tare pana tarziu mai au uneori un piroman, pardon, un pirotehnist care o face, dar prin curtile populatiei, trage fiecare cum poate si cum stie. Important e sa se stie ca Xulica implineste azi 18 ani, Ygel se insoara cu Zufulica et cetera. Uneori se face si bis, la ora 1, ca sa auda si fraierii care au crezut ca zgomotul e dela filmul de pe Prosteve, unde Rambo distruge totul in cale.
Par'ca exista o lege care interzicea asemenea partzuri in afara unor ocazii speciale care, in afara de craciun, anul nou si pastele mamei lor, erau interzise. Am uitat insa, bai, ca nu-i judet precum Ilfovul si nici vaca cum e boul.
Bine ca pe masinile 4x4 scrie o expresie cat se poate de filozofica: IF. Ca sa folosim o expresie IT, ei raman insa intotdeauna doar ELSE.
"Sa ne rugam impreuna pentru vremuri mai bune", spunea Oreste (asta dela TV). Adica pentru ilfov, un binemeritat END, iar pentru Capitala Mare, un binemeritat BEGIN.
BYE
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
rosetti61
E posibil ca in 15 iunie sa fie marea despartire, definitiva si irevocabila de autobuzele 4xx, cu tot scandalul de rigoare, ca pana acum a fost uite-nu e-uite=o din nou. Pantelimonul si Voluntariul sunt mai marei, dar de Dobroesti, ce ziceti, biata comuna-cartier in coasta Pantelimonului, chiajna de Pantelimon (ca Fundeniul de IF e o plomba care nici ea nu stie pe ce lume e) - aia n-au stadion, dar au un bulevard care se va fi vrut o sosea lata de legatura a Pantelimonului de blocuri cu Voluntariul. Asta e mostenirea ultimei impartiri teritorial administrative de pe la 1956 (parca) - atunci au "disparut" orasele Grivita, Militari, satele si comunele Baneasa, Progresul, Dudesti-Cioplea, etc. Macar cu localitatile din interiorul centurii sa faca ceva, ca e de rasul curcilor.
Am uitat, si cu penele de curent e distractie prin aceste localitati - reteaua dimensionata pentru un anumit numar de consumatori (care nu aveau decat iluminat si un TV+frigider si rar utilaje consumatoare de curent la 220 su 380 pentru alte activitati - motopompe si altele), retea care acum trebuie sa suporte mai multi consumatori cu cerere mai mare (aparate de AC, centrale electrice, aparatura mancatoare de curent). Locuitul la casa in jurul Bucurestiului trebuie sa ia in calcul si aceste impedimente plus fluctuatia de tensiune, care poate duce la avarierea aparaturii electrice. Asta e ilfovul nostru si cu asta defilam.
E posibil ca in 15 iunie sa fie marea despartire, definitiva si irevocabila de autobuzele 4xx, cu tot scandalul de rigoare, ca pana acum a fost uite-nu e-uite=o din nou. Pantelimonul si Voluntariul sunt mai marei, dar de Dobroesti, ce ziceti, biata comuna-cartier in coasta Pantelimonului, chiajna de Pantelimon (ca Fundeniul de IF e o plomba care nici ea nu stie pe ce lume e) - aia n-au stadion, dar au un bulevard care se va fi vrut o sosea lata de legatura a Pantelimonului de blocuri cu Voluntariul. Asta e mostenirea ultimei impartiri teritorial administrative de pe la 1956 (parca) - atunci au "disparut" orasele Grivita, Militari, satele si comunele Baneasa, Progresul, Dudesti-Cioplea, etc. Macar cu localitatile din interiorul centurii sa faca ceva, ca e de rasul curcilor.
Am uitat, si cu penele de curent e distractie prin aceste localitati - reteaua dimensionata pentru un anumit numar de consumatori (care nu aveau decat iluminat si un TV+frigider si rar utilaje consumatoare de curent la 220 su 380 pentru alte activitati - motopompe si altele), retea care acum trebuie sa suporte mai multi consumatori cu cerere mai mare (aparate de AC, centrale electrice, aparatura mancatoare de curent). Locuitul la casa in jurul Bucurestiului trebuie sa ia in calcul si aceste impedimente plus fluctuatia de tensiune, care poate duce la avarierea aparaturii electrice. Asta e ilfovul nostru si cu asta defilam.
- Tom
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
Tom
Au fost 20 ani in care se putea schimba orice. Daca se facea treaba in acesti 20 ani, ar fi existat in egala masura miliardari cat si o clasa de mijloc macar la nivelul Cehiei sau Poloniei. Chiar daca acest Ilfov ar fi mers atunci cu DAFurile si DeSimoanele RATB, am fi avut astazi poate si tramvai prin unele zone, ca si metrou. S'au pierdut 20 ani degeaba. L-am depasit pe Monte Cristo, macar ala a iesit bogat din puscarie. Romania a ramas la nivelul Chateau d'IF, adica d'Ilfov. De aia autobuzul se va opri la indicatorul care arata numele capitalei taiat cu dunga rosie, precum nebunii in buletin.
Au fost 20 ani in care se putea schimba orice. Daca se facea treaba in acesti 20 ani, ar fi existat in egala masura miliardari cat si o clasa de mijloc macar la nivelul Cehiei sau Poloniei. Chiar daca acest Ilfov ar fi mers atunci cu DAFurile si DeSimoanele RATB, am fi avut astazi poate si tramvai prin unele zone, ca si metrou. S'au pierdut 20 ani degeaba. L-am depasit pe Monte Cristo, macar ala a iesit bogat din puscarie. Romania a ramas la nivelul Chateau d'IF, adica d'Ilfov. De aia autobuzul se va opri la indicatorul care arata numele capitalei taiat cu dunga rosie, precum nebunii in buletin.
- Tom
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
Tom
"Petrecerea continua", spunea regretatul Toma Caragiu.
Pe aceeasi strada prezentata mai sus, niste gigei care si-au facut vile, s'au gandit sa-si traga si canalizare. Dupa acest episod, mai multe persoane din zona s'au plans de miros de gaz, dar nu au putut localiza sursa acestuia. In cursul diminetii acestea, lucrurile s'au schimbat. Mai multi cetateni au chemat politia, care a venit si a blocat zona. De aici incolo, adica spre strada principala, nu se mai trece. Masinile care vin din spate trebuie sa intoarca si sa iasa pe niste strazi neasfaltate si pline de gropi. Nu e prima data, majoritatea stiu deja drumul.
Mai departe, in urmatoarea fotografie, facuta cu zoom, se vede clar ca la fata locului a venit o masina de pompieri. Se pare ca gigelul cu canalizarea a lovit tare conducta de gaze, apoi a astupat la loc ca si cum nu s'a intamplat nimic. Mai interesant este insa cum lucreaza cei dela gaze. Initial am crezut ca locul defectiunii este unde sapa ei, dar de fapt, este unde sunt cele doua extinctoare rosii care se vad in partea dreapta. Ce fac ei acolo este sa sape o groapa si sa stranguleze conducta. De ce? Nu vor sa opreasca gazul in toata comuna aia, iar valva dela care puteau inchide pe strada este acoperita de asfalt si nu stiu nici ei unde este. Aceasta informatie am aflat-o dela persoane care locuiesc in imediata apropiere, cei dela gaze s'au multumit ca spuna ca e o teava sparta.
Dincolo de acest cordon este "pericol de explozie".
Acesta este locul unde conducta este sparta si iese gazul.
Initial, desi nu prea le convenea prezenta unei persoane care fotografiaza, nu au avut obiectii, dar cu conditia sa nu depasesc perimetrul zonei de protectie marcate de ei. Ulterior insa, au lasat zona nesupravegheata, iar o persoana calare pe ATV a patruns in zona. Tovarasul militian aflat la fata locului a venit suparat si a spus ca "nu-mi mai da voie sa filmez", fara sa invoce niciun temei legal, ci doar o pretinsa lege a fizicii, pe care nu numai ca nu o cunoaste cu exactitate, dar se pare ca nici legea pe care trebuie sa o aplice nu o cunoaste. Ia sa auzim ce spune domnul politist, sustinut cu tarie de jandarmul de langa el, in dreapta imaginii:
"Lentila aparatului de filmat focalizeaza lumina soarelui si poate provoca explozie". Doamnelor si domnilor, distinsi membri ai forumului, care folositi aparate foto de-a lungul si de-a latul si fotografiati orasul acesta, s'a intamplat vreodata acest fenomen? Ati aprins vreodata focul cu camera video daca nu ati avut bricheta? Daca da, acest militian merita toata lauda si scuzele mele. Daca nu, merita o suspendare si o plangere penala pentru abuz in serviciu contra intereselor persoanei (art. 246 Cod Penal). Nu este insa el singurul, cei dela gaze se fac si ei vinovati de instigare la mentionata infractiune, intrucat ei au sustinut aceasta idee, iar politistul a actionat la cererea acestora, dupa spusele jandarmului lasat acolo sa pazeasca daca nu cumva se mai filmeaza santierul de tip Dorel care se intindea in zona conductei, din care gazul continua sa iasa.
Am sunat cateva persoane, dela experti in aparatura video pana la reprezentanti ai autoritatilor si iata raspunsul purtatorului de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta: "In afara reglementarii privind interdictia de a folosi telefonul mobil in statiile de alimentare cu carburanti, nu exista nicio reglementare care sa interzica fotografiatul sau filmarea din afara perimetrului de siguranta", ceea ce am continuat sa fac, desi unii muncitori tot strigau ca pot sari in aer din cauza filmatului. Vom trece peste afirmatiile savante despre bateriile aparatului de filmat, care pot provoca explozii mai ceva decat bateriile masinilor aflate in interiorul perimetrului de siguranta. Ulterior incidentul a ajuns si la urechile politiei din comuna, care, in momentul in care au reusit sa si raspunda la telefonul care avea fie ton de fax, fie era "post telefonic deranjat temporar", au spus ca sigur ca am voie sa filmez din exteriorul perimetrului de siguranta, iar in privinta incidentului sa ma duc la organizatiile pentru drepturile omului. Infractiunea de abuz in serviciu exista si in codul penal din Romania, mai repede se va ocupa de asta Parchetul General.
Pana la urma, in zona a ramas o jumatate de strada fara gaze, au sapat o groapa si au strangulat conducta, iar reparatia ei nu stiu cand se va face si daca se va face astazi. Oricum, cand m-am apropiat mai mult, cand pericolul nu mai exista, iar prin zona treceau deja persoane cu tigari aprinse, in atmosfera persista un miros de gaz.
Mai deranjant in toata aceasta situatie a fost atitudinea unei mari majoritati a poporului, care s'a grabit sa se ascunda intre zidurile vilelor lor si sa stea acolo, in speranta ca vor scapa si de data asta. O mentalitate tipic balcanica, ce merita deplin sa fie pazita de asemenea autoritati. Sigur ca puteam foarte bine sa filmez in continuare, ceea ce am si facut, problema e ca nu au fost decat 5-6 ore de dat cu sapa si tarnacopul, in timp ce pompierul statea cu furtunul pregatit. La fel de bine puteam sa i-l dau tovarasului militian la telefon pe comandantul sau sa-i mai explice putin legea aia pe care o aplica, in privinta legilor fizicii nu cred ca era cazul sa-si piarda timpul cineva. Daca asa aplica legea politaiul de Chiajna, asa o voi urma si eu, dand de lucru avocatului si procurorilor. Un argument foarte des folosit de autoritati la inregistrarea unei plangeri sau reclamatii este ca e o pierdere de bani si de timp pentru cel care o face. Nenorocul lor e ca dispun acum de ambele. Norocul lor este ca nu ei, ci lumea inconjuratoare mi-a facut o impresie ca nu merita luptat pentru ea. Incepand de data viitoare, poporul va ramane cu totul pe cont propriu, daca nu se va nimeri altul ca mine prin zona.
Chiar imi doresc acum sa sara in aer ceva pe acolo, poate mamaliga nu explodeaza singura, dar ajutata de gaz poate explodeaza. Atunci ei vor veni sa-mi ceara filme si poze. Din pacate tot ce am pus aici este tot ce va ramane pentru ei, plus inregistrarea discutiilor pe care le-am avut. Eu, ca un cetatean European, mi-am facut pana acum datoria. N'a meritat. In aceasta tara, politia il respecta pe cel care il umple de praf din viteza mercedesului. Cat timp traim in Europa, va trebui sa invete sa-i respecte si pe ceilalti, asta cat timp mai raman pe aici, pentru ca pe urma va mai fi unul in minus care nu se ascunde dupa perdele precum strutul cu capul in nisip.
"Petrecerea continua", spunea regretatul Toma Caragiu.
Pe aceeasi strada prezentata mai sus, niste gigei care si-au facut vile, s'au gandit sa-si traga si canalizare. Dupa acest episod, mai multe persoane din zona s'au plans de miros de gaz, dar nu au putut localiza sursa acestuia. In cursul diminetii acestea, lucrurile s'au schimbat. Mai multi cetateni au chemat politia, care a venit si a blocat zona. De aici incolo, adica spre strada principala, nu se mai trece. Masinile care vin din spate trebuie sa intoarca si sa iasa pe niste strazi neasfaltate si pline de gropi. Nu e prima data, majoritatea stiu deja drumul.
DSC02785.JPG (264.77 KB; downloaded 11149 times)
Mai departe, in urmatoarea fotografie, facuta cu zoom, se vede clar ca la fata locului a venit o masina de pompieri. Se pare ca gigelul cu canalizarea a lovit tare conducta de gaze, apoi a astupat la loc ca si cum nu s'a intamplat nimic. Mai interesant este insa cum lucreaza cei dela gaze. Initial am crezut ca locul defectiunii este unde sapa ei, dar de fapt, este unde sunt cele doua extinctoare rosii care se vad in partea dreapta. Ce fac ei acolo este sa sape o groapa si sa stranguleze conducta. De ce? Nu vor sa opreasca gazul in toata comuna aia, iar valva dela care puteau inchide pe strada este acoperita de asfalt si nu stiu nici ei unde este. Aceasta informatie am aflat-o dela persoane care locuiesc in imediata apropiere, cei dela gaze s'au multumit ca spuna ca e o teava sparta.
DSC02786.JPG (137.1 KB; downloaded 11135 times)
Dincolo de acest cordon este "pericol de explozie".
DSC02787.JPG (62.32 KB; downloaded 11133 times)
Acesta este locul unde conducta este sparta si iese gazul.
DSC02791.JPG (133.91 KB; downloaded 11149 times)
Initial, desi nu prea le convenea prezenta unei persoane care fotografiaza, nu au avut obiectii, dar cu conditia sa nu depasesc perimetrul zonei de protectie marcate de ei. Ulterior insa, au lasat zona nesupravegheata, iar o persoana calare pe ATV a patruns in zona. Tovarasul militian aflat la fata locului a venit suparat si a spus ca "nu-mi mai da voie sa filmez", fara sa invoce niciun temei legal, ci doar o pretinsa lege a fizicii, pe care nu numai ca nu o cunoaste cu exactitate, dar se pare ca nici legea pe care trebuie sa o aplice nu o cunoaste. Ia sa auzim ce spune domnul politist, sustinut cu tarie de jandarmul de langa el, in dreapta imaginii:
"Lentila aparatului de filmat focalizeaza lumina soarelui si poate provoca explozie". Doamnelor si domnilor, distinsi membri ai forumului, care folositi aparate foto de-a lungul si de-a latul si fotografiati orasul acesta, s'a intamplat vreodata acest fenomen? Ati aprins vreodata focul cu camera video daca nu ati avut bricheta? Daca da, acest militian merita toata lauda si scuzele mele. Daca nu, merita o suspendare si o plangere penala pentru abuz in serviciu contra intereselor persoanei (art. 246 Cod Penal). Nu este insa el singurul, cei dela gaze se fac si ei vinovati de instigare la mentionata infractiune, intrucat ei au sustinut aceasta idee, iar politistul a actionat la cererea acestora, dupa spusele jandarmului lasat acolo sa pazeasca daca nu cumva se mai filmeaza santierul de tip Dorel care se intindea in zona conductei, din care gazul continua sa iasa.
Am sunat cateva persoane, dela experti in aparatura video pana la reprezentanti ai autoritatilor si iata raspunsul purtatorului de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta: "In afara reglementarii privind interdictia de a folosi telefonul mobil in statiile de alimentare cu carburanti, nu exista nicio reglementare care sa interzica fotografiatul sau filmarea din afara perimetrului de siguranta", ceea ce am continuat sa fac, desi unii muncitori tot strigau ca pot sari in aer din cauza filmatului. Vom trece peste afirmatiile savante despre bateriile aparatului de filmat, care pot provoca explozii mai ceva decat bateriile masinilor aflate in interiorul perimetrului de siguranta. Ulterior incidentul a ajuns si la urechile politiei din comuna, care, in momentul in care au reusit sa si raspunda la telefonul care avea fie ton de fax, fie era "post telefonic deranjat temporar", au spus ca sigur ca am voie sa filmez din exteriorul perimetrului de siguranta, iar in privinta incidentului sa ma duc la organizatiile pentru drepturile omului. Infractiunea de abuz in serviciu exista si in codul penal din Romania, mai repede se va ocupa de asta Parchetul General.
Pana la urma, in zona a ramas o jumatate de strada fara gaze, au sapat o groapa si au strangulat conducta, iar reparatia ei nu stiu cand se va face si daca se va face astazi. Oricum, cand m-am apropiat mai mult, cand pericolul nu mai exista, iar prin zona treceau deja persoane cu tigari aprinse, in atmosfera persista un miros de gaz.
Mai deranjant in toata aceasta situatie a fost atitudinea unei mari majoritati a poporului, care s'a grabit sa se ascunda intre zidurile vilelor lor si sa stea acolo, in speranta ca vor scapa si de data asta. O mentalitate tipic balcanica, ce merita deplin sa fie pazita de asemenea autoritati. Sigur ca puteam foarte bine sa filmez in continuare, ceea ce am si facut, problema e ca nu au fost decat 5-6 ore de dat cu sapa si tarnacopul, in timp ce pompierul statea cu furtunul pregatit. La fel de bine puteam sa i-l dau tovarasului militian la telefon pe comandantul sau sa-i mai explice putin legea aia pe care o aplica, in privinta legilor fizicii nu cred ca era cazul sa-si piarda timpul cineva. Daca asa aplica legea politaiul de Chiajna, asa o voi urma si eu, dand de lucru avocatului si procurorilor. Un argument foarte des folosit de autoritati la inregistrarea unei plangeri sau reclamatii este ca e o pierdere de bani si de timp pentru cel care o face. Nenorocul lor e ca dispun acum de ambele. Norocul lor este ca nu ei, ci lumea inconjuratoare mi-a facut o impresie ca nu merita luptat pentru ea. Incepand de data viitoare, poporul va ramane cu totul pe cont propriu, daca nu se va nimeri altul ca mine prin zona.
Chiar imi doresc acum sa sara in aer ceva pe acolo, poate mamaliga nu explodeaza singura, dar ajutata de gaz poate explodeaza. Atunci ei vor veni sa-mi ceara filme si poze. Din pacate tot ce am pus aici este tot ce va ramane pentru ei, plus inregistrarea discutiilor pe care le-am avut. Eu, ca un cetatean European, mi-am facut pana acum datoria. N'a meritat. In aceasta tara, politia il respecta pe cel care il umple de praf din viteza mercedesului. Cat timp traim in Europa, va trebui sa invete sa-i respecte si pe ceilalti, asta cat timp mai raman pe aici, pentru ca pe urma va mai fi unul in minus care nu se ascunde dupa perdele precum strutul cu capul in nisip.
- Tom
-
Posted:
-
Re: judetul ilfov capitala romaniei
Tom
P.S. Va las sa comentati daca incidentul de mai sus este sau nu un subiect de stiri. Doua televiziuni au fost de parere ca nu, la fel si cand au cazut masini in santuri tot acolo. De aceea televiziunile nu vor primi dela mine vreodata mai mult decat un deget mijlociu. Si toate dedicatiile telefonice ale unui fost viitor presedinte al Romaniei.
Probabil la urmatorul recensamant, daca ma va mai prinde pe aici, ma voi declara altceva. Macar asa voi fi sigur ca sunt o minoritate si ca apartin uneia.
P.S. Va las sa comentati daca incidentul de mai sus este sau nu un subiect de stiri. Doua televiziuni au fost de parere ca nu, la fel si cand au cazut masini in santuri tot acolo. De aceea televiziunile nu vor primi dela mine vreodata mai mult decat un deget mijlociu. Si toate dedicatiile telefonice ale unui fost viitor presedinte al Romaniei.
Probabil la urmatorul recensamant, daca ma va mai prinde pe aici, ma voi declara altceva. Macar asa voi fi sigur ca sunt o minoritate si ca apartin uneia.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination