Topic: Aranjamentul străzilor și bulevardelor
26 posts, 9420 views
📖 Pagination options
- francezu72
-
Posted:
-
Aranjamentul străzilor și bulevardelor
francezu72
Deschid acest topic deoarece cred ca una din multele probleme pe care le are acest oras este felul haotic in care se devolta cartierele - strazi inguste fara trotuare care sunt dispuse prost dupa cum a avut fiecare teren fara un "mozaic" sau un "model" anume si care fac imposibila dezvoltarea transportului comun in viitorul apropiat.
Am trimis cateva scrisori la primarie dar am primit doar un "Multumim pentru parerea dumneavoastra." .
Iata cateva din multele zone care sunt cu probleme:
Zona Chitila - observati cum in dreapta si deasupra strazile sunt dupa o anumita regula si cum in stanga parca se "scurg" de pe harta
http://maps.google.ro/maps?hl=ro&ll=44.48031,26.026182&spn=0.0094,0.022745&t=h&z=16
Zona Pipera - multe "mini" cartiere rezidentiale...
http://maps.google.ro/maps?hl=ro&ll=44.506224,26.135101&spn=0.009396,0.022745&t=h&z=16
Si exemplele pot continua....
Ce parere aveti ? Vi se pare si voua, ca si mie, o problema destul de grava ? Ce este de facut ? Cui sa ne adresam?
Deschid acest topic deoarece cred ca una din multele probleme pe care le are acest oras este felul haotic in care se devolta cartierele - strazi inguste fara trotuare care sunt dispuse prost dupa cum a avut fiecare teren fara un "mozaic" sau un "model" anume si care fac imposibila dezvoltarea transportului comun in viitorul apropiat.
Am trimis cateva scrisori la primarie dar am primit doar un "Multumim pentru parerea dumneavoastra." .
Iata cateva din multele zone care sunt cu probleme:
Zona Chitila - observati cum in dreapta si deasupra strazile sunt dupa o anumita regula si cum in stanga parca se "scurg" de pe harta
http://maps.google.ro/maps?hl=ro&ll=44.48031,26.026182&spn=0.0094,0.022745&t=h&z=16
Zona Pipera - multe "mini" cartiere rezidentiale...
http://maps.google.ro/maps?hl=ro&ll=44.506224,26.135101&spn=0.009396,0.022745&t=h&z=16
Si exemplele pot continua....
Ce parere aveti ? Vi se pare si voua, ca si mie, o problema destul de grava ? Ce este de facut ? Cui sa ne adresam?
- nemo
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
nemo
Este o problema, dar nu atat de grava pe cat sunt multe alte probleme legate de infrastructura stradala din Bucuresti.
Mentionez aici strazi la care nu s-a mai "umblat" de 40 de ani, desi traficul pe ele s-a cvadruplat sau a crescut de 5-7 ori (ma refer aici la str. Luica si Turnu Magurele, fiecare cu o banda jumate pe sens, la fel ca in anii '70). Dar cu Piata Unirii ce facem, in care a fost "infipta" artificial "Victoria Socialismului" si a fost "amputata" legatura logica Bd. Coposu-Bd. Regina Maria? (Nu mai zic de lipsa unei bretele pe langa noua biblioteca nationala).
7 benzi in faţă la magazinul Unirea, din care 2 sau 3 ocupate cu taxiuri sau cu smecheri carora le e lene sa urce in parcare si sa plateasca, iar pe latura opusa (unde sunt accesele pentru M1) sunt 3 benzi si e o coada permanenta, ca acolo se "varsa" si Splaiul, si Bratianu.
Dar ce facem cu masinile parcate in orice locşor posibil si in orice pozitie imaginabila si inimaginabila, blocand, dupa caz, juma' de strada/bulevard sau trei sferturi din trotuar? Baietii "destepti" de la rutiera au gasit solutia : sa "zboare" pistele de biciclisti! Chiar asa, de ce sa se oboseasca sa ridice masinile/chioschiurile de pe ele? Stergi pista si ai rezolvat problema! Ce fac dupa-aia biciclistii si pe unde merg, treaba lor (printre masinile care stau in ambuteiaj, evident, ca doar nu or sa ocoleasca juma' de oras ca asa vrea organu'). Astea sunt probleme, nu cateva stradute amarate din Chitila sau din Pipera. Lasa-i in pace pe ăia, cum si-au asternut, asa dorm, pardon, "habitează".
Ce facem cu strazile fara apa si canal, neasfaltate etc.? Sau cu maidanele din spatele "Căsii" Poporului, pline cu maidanezi agresivi? Sau legaturile rutiere disparute din cauza "monumentului" mai sus mentionat?
Nu-i nimic, alesii viseaza tunel pe sub dealul Palavramentului, ca traficul sa nu deranjeze sedintele sau cadelnita lui Danut din falnica_catedrala. Ce pretentii sa avem de la astfel de personaje?
Este o problema, dar nu atat de grava pe cat sunt multe alte probleme legate de infrastructura stradala din Bucuresti.
Mentionez aici strazi la care nu s-a mai "umblat" de 40 de ani, desi traficul pe ele s-a cvadruplat sau a crescut de 5-7 ori (ma refer aici la str. Luica si Turnu Magurele, fiecare cu o banda jumate pe sens, la fel ca in anii '70). Dar cu Piata Unirii ce facem, in care a fost "infipta" artificial "Victoria Socialismului" si a fost "amputata" legatura logica Bd. Coposu-Bd. Regina Maria? (Nu mai zic de lipsa unei bretele pe langa noua biblioteca nationala).
7 benzi in faţă la magazinul Unirea, din care 2 sau 3 ocupate cu taxiuri sau cu smecheri carora le e lene sa urce in parcare si sa plateasca, iar pe latura opusa (unde sunt accesele pentru M1) sunt 3 benzi si e o coada permanenta, ca acolo se "varsa" si Splaiul, si Bratianu.
Dar ce facem cu masinile parcate in orice locşor posibil si in orice pozitie imaginabila si inimaginabila, blocand, dupa caz, juma' de strada/bulevard sau trei sferturi din trotuar? Baietii "destepti" de la rutiera au gasit solutia : sa "zboare" pistele de biciclisti! Chiar asa, de ce sa se oboseasca sa ridice masinile/chioschiurile de pe ele? Stergi pista si ai rezolvat problema! Ce fac dupa-aia biciclistii si pe unde merg, treaba lor (printre masinile care stau in ambuteiaj, evident, ca doar nu or sa ocoleasca juma' de oras ca asa vrea organu'). Astea sunt probleme, nu cateva stradute amarate din Chitila sau din Pipera. Lasa-i in pace pe ăia, cum si-au asternut, asa dorm, pardon, "habitează".
Ce facem cu strazile fara apa si canal, neasfaltate etc.? Sau cu maidanele din spatele "Căsii" Poporului, pline cu maidanezi agresivi? Sau legaturile rutiere disparute din cauza "monumentului" mai sus mentionat?
Nu-i nimic, alesii viseaza tunel pe sub dealul Palavramentului, ca traficul sa nu deranjeze sedintele sau cadelnita lui Danut din falnica_catedrala. Ce pretentii sa avem de la astfel de personaje?
- francezu72
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
francezu72
sunt deacord cu tine..tot ce ai spus mai sus este adevarat mai ales ca ma lovesc si eu de aceeasi imagine zi de zi...
pipera si chitila au fost doar doua mici exemple...dar acest " Lasa-i in pace pe ăia, cum si-au asternut, asa dorm, pardon, "habitează"." o sa ne aduca in in rahat pe viitor...
trebuie rezolvate problemele actuale decord cu tine...dar de ce sa nu construim bulevarde si niste axe bine trasate ca pe viitor sa ne facem viata mai usoara si sa nu mai intampinam problemele care le avem acum...
eu la asta ma refer, sa incercam sa face acum o treaba buna si sa stabilim niste reguli si sa urbanizam acele zone..
e mai usor sa construim de la 0 decat sa incercam sa reparam dupaia
sunt deacord cu tine..tot ce ai spus mai sus este adevarat mai ales ca ma lovesc si eu de aceeasi imagine zi de zi...
pipera si chitila au fost doar doua mici exemple...dar acest " Lasa-i in pace pe ăia, cum si-au asternut, asa dorm, pardon, "habitează"." o sa ne aduca in in rahat pe viitor...
trebuie rezolvate problemele actuale decord cu tine...dar de ce sa nu construim bulevarde si niste axe bine trasate ca pe viitor sa ne facem viata mai usoara si sa nu mai intampinam problemele care le avem acum...
eu la asta ma refer, sa incercam sa face acum o treaba buna si sa stabilim niste reguli si sa urbanizam acele zone..
e mai usor sa construim de la 0 decat sa incercam sa reparam dupaia
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
Goldmund
Exemplul cu ceea ce se intampla in Pipera(oras Voluntari) este tipic pentru o perioada de boom imobiliar administrat de amatori si primari care habar nu au de problemele urbane pe care ei le-au accentuat prin incompetenta lor. Mai ales 'strazile principale' din aceste noi cartiere sunt atat de inguste incat o largire nici nu mai poate fi vorba, mai ales ca aceste starzi sunt strajuite de case-palate, de cartiere practic pana in 'bulevardele' respective...Poate pe viitor sa avem primari pe care sa-i intereseze viitorul localitatilor lor...(este o tragedie mai ales pentru Pipera, acest 'nou cartier al Capitalei'...in care inca din anii 90 trebuia continuata str. Privighitorilor cu un bulevard a la bulevardul Aviatorilor. Loc era destul in anii 90, dar ce faci cand un primar e chiar incult, primitiv si criminal cu cetatenii lui?!
Exemplul cu ceea ce se intampla in Pipera(oras Voluntari) este tipic pentru o perioada de boom imobiliar administrat de amatori si primari care habar nu au de problemele urbane pe care ei le-au accentuat prin incompetenta lor. Mai ales 'strazile principale' din aceste noi cartiere sunt atat de inguste incat o largire nici nu mai poate fi vorba, mai ales ca aceste starzi sunt strajuite de case-palate, de cartiere practic pana in 'bulevardele' respective...Poate pe viitor sa avem primari pe care sa-i intereseze viitorul localitatilor lor...(este o tragedie mai ales pentru Pipera, acest 'nou cartier al Capitalei'...in care inca din anii 90 trebuia continuata str. Privighitorilor cu un bulevard a la bulevardul Aviatorilor. Loc era destul in anii 90, dar ce faci cand un primar e chiar incult, primitiv si criminal cu cetatenii lui?!
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
Mircea G
Tragedie ? De ce ?
Este ceva normal pt un sat . Oras nu poate fi numit iar cartier " de Bucuresti " , ne face de ris . Un sat al parvenitilor , oameni care aufacut bani dar n-au nimic in cap . Imi permit sa spun asa deoarece un om normal care " tragea la saiba " si-ar fi pretuit banii si nu se ducea acolo in infectia aceea .
Acum sa fie sanatosi , sa-si duca crucea si sa se uite cum averilor lor se duc pe apa simbetei ...
..........
Daca este sa fac o comparatie intre zonele orasului , desi Pipera nu face parte din Bucuresti dar asa le place lor sa spuna , zona Rahova este parfum ! Strazi normale , retele noi de apa , canal , gaze , asfalt dar sistematizarea a fost facuta , cred , pe vremea comunistilor ...
Goldmund wrote:
........(este o tragedie mai ales pentru Pipera, acest 'nou cartier al Capitalei'...
Tragedie ? De ce ?
Este ceva normal pt un sat . Oras nu poate fi numit iar cartier " de Bucuresti " , ne face de ris . Un sat al parvenitilor , oameni care aufacut bani dar n-au nimic in cap . Imi permit sa spun asa deoarece un om normal care " tragea la saiba " si-ar fi pretuit banii si nu se ducea acolo in infectia aceea .
Acum sa fie sanatosi , sa-si duca crucea si sa se uite cum averilor lor se duc pe apa simbetei ...
..........
Daca este sa fac o comparatie intre zonele orasului , desi Pipera nu face parte din Bucuresti dar asa le place lor sa spuna , zona Rahova este parfum ! Strazi normale , retele noi de apa , canal , gaze , asfalt dar sistematizarea a fost facuta , cred , pe vremea comunistilor ...
- vlaicuandrei
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
vlaicuandrei
Bucurestiul in sine ca oras este un caz aparte, pentru ca s-a dezvoltat enorm si totul s-a facut fara cap, cel putin in ultimii ani...daca ne uitam la strazi si bulevarde, au o dispunere total "exotica", asta ca sa nu zic haotica de-a dreptul: sunt dispuse radial (bulevardele mari care pleaca din centru, dar care in unele cazuri se termina in nimic) - concentric (exemplu Stefan cel Mare) - liniar (stradutele din cartierele noi) astea fiind practic toate cele trei variante posibile. Ele apar in functie de vechimea cartierului respectiv, structurile intrepatrunzandu-se intre ele, formand astfel un haos de nedescris. Daca mai punem la socoteala si fostul bulevard "Victoria Socialismului"(de la Casa poporului la Piata Alba Iulia) care practic desparte Bucurestiul in 2 jumatati, rezulta o migrena imensa pentru orice om din afara Bucurestiului care incearca sa il traverseze de la N la S.
Bucurestiul in sine ca oras este un caz aparte, pentru ca s-a dezvoltat enorm si totul s-a facut fara cap, cel putin in ultimii ani...daca ne uitam la strazi si bulevarde, au o dispunere total "exotica", asta ca sa nu zic haotica de-a dreptul: sunt dispuse radial (bulevardele mari care pleaca din centru, dar care in unele cazuri se termina in nimic) - concentric (exemplu Stefan cel Mare) - liniar (stradutele din cartierele noi) astea fiind practic toate cele trei variante posibile. Ele apar in functie de vechimea cartierului respectiv, structurile intrepatrunzandu-se intre ele, formand astfel un haos de nedescris. Daca mai punem la socoteala si fostul bulevard "Victoria Socialismului"(de la Casa poporului la Piata Alba Iulia) care practic desparte Bucurestiul in 2 jumatati, rezulta o migrena imensa pentru orice om din afara Bucurestiului care incearca sa il traverseze de la N la S.
- francezu72
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
francezu72
un exemplu de asa DA...
http://maps.google.ro/maps?hl=ro&ll=44.511495,26.10704&spn=0.000031,0.021136&t=h&z=16&layer=c&cbll=44.511495,26.10704&panoid=AEwsH7yITU_je-OBgV7L8A&cbp=12,55.19,,0,16.36
cred ca e una din cele mai frumoase strazi din bucuresti...numai case noi, asfaltat, trotuare pavate si destul de late,verdeata
dar care din pacate se termina tot asa intr-o fundatura..
un exemplu de asa DA...
http://maps.google.ro/maps?hl=ro&ll=44.511495,26.10704&spn=0.000031,0.021136&t=h&z=16&layer=c&cbll=44.511495,26.10704&panoid=AEwsH7yITU_je-OBgV7L8A&cbp=12,55.19,,0,16.36
cred ca e una din cele mai frumoase strazi din bucuresti...numai case noi, asfaltat, trotuare pavate si destul de late,verdeata
dar care din pacate se termina tot asa intr-o fundatura..
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
Mircea G
S-a lucrat putin la imagine dar strada tot ingusta ramine . Alaturi de strada aceaeea se afla asta din poza !!!!
S-a lucrat putin la imagine dar strada tot ingusta ramine . Alaturi de strada aceaeea se afla asta din poza !!!!
strada.jpg (91.95 KB; downloaded 4755 times)
- francezu72
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
francezu72
stiu...am vazut-o si eu...
am fost in america si stiu ca acolo pe langa faptul ca in unele zone legea spune ca nu poti sa ai un gard mai mare de 1 metru jumate..ceva de genu, trebuie sa lasi spatiu pe proprietatea ta de la strada si pana unde-ti faci gardul 2 metri...daca ar fi si ceva de genu la noi si sa se respecte... unde ar fi probleme cu strazi inguste s-ar putea rezolva..sau niste proiecte de urbanism prin care sa se traseze clar si frumos strazile..cu trotuare si spatiu verde..
pentru mine strazile din america sunt un vis si ma refer doar la stradutele de case..chiar daca este eficient acel sistem de bulevarde ca o "plasa" vazut de sus.. mi se pare plictsitor si sunt mai degraba adeptul oraselor cu "spitze" dar in zonele de case sa fie niste reguli stabilite care sa se si aplice...
este adevarat ca americanii si-au consturit orasele de la 0 si multe altele dar in zonele libere la noi in camp ca in zonele pe unde are iesire/intrare noul A3..acele locuri ar urma sa intre in administrarea "metropolei bucuresti"..s-ar putea incepe un plan de urbanizare a zonei.....of of,visee
stiu...am vazut-o si eu...
am fost in america si stiu ca acolo pe langa faptul ca in unele zone legea spune ca nu poti sa ai un gard mai mare de 1 metru jumate..ceva de genu, trebuie sa lasi spatiu pe proprietatea ta de la strada si pana unde-ti faci gardul 2 metri...daca ar fi si ceva de genu la noi si sa se respecte... unde ar fi probleme cu strazi inguste s-ar putea rezolva..sau niste proiecte de urbanism prin care sa se traseze clar si frumos strazile..cu trotuare si spatiu verde..
pentru mine strazile din america sunt un vis si ma refer doar la stradutele de case..chiar daca este eficient acel sistem de bulevarde ca o "plasa" vazut de sus.. mi se pare plictsitor si sunt mai degraba adeptul oraselor cu "spitze" dar in zonele de case sa fie niste reguli stabilite care sa se si aplice...
este adevarat ca americanii si-au consturit orasele de la 0 si multe altele dar in zonele libere la noi in camp ca in zonele pe unde are iesire/intrare noul A3..acele locuri ar urma sa intre in administrarea "metropolei bucuresti"..s-ar putea incepe un plan de urbanizare a zonei.....of of,visee
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
Mircea G
In america poti sa-ti cumperi o arma in orice moment , dar mai mult , o poti si folosi daca ai nevoie !!! i
francezu72 wrote:
stiu...am vazut-o si eu...
am fost in america si stiu ca acolo pe langa faptul ca in unele zone legea spune ca nu poti sa ai un gard mai mare de 1 metru jumate..ceva de genu, trebuie sa lasi spatiu pe proprietatea ta de la strada si pana unde-ti faci gardul 2 metri...daca ar fi si ceva de genu la noi si sa se respecte... unde ar fi probleme cu strazi inguste s-ar putea rezolva..sau niste proiecte de urbanism prin care sa se traseze clar si frumos strazile..cu trotuare si spatiu verde..
In america poti sa-ti cumperi o arma in orice moment , dar mai mult , o poti si folosi daca ai nevoie !!! i
- Costin
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
Costin
Drumul expres este Strapungerea Bd Poligrafiei - Centura, care, in imaginile din articol, pare sa mearga si mai departe de centura (probabil spre A3). Inteleg ca e un plan al primariei - foarte bine. Macar drumurile vor fi trasate corect si neinghesuit...
Drumul expres este Strapungerea Bd Poligrafiei - Centura, care, in imaginile din articol, pare sa mearga si mai departe de centura (probabil spre A3). Inteleg ca e un plan al primariei - foarte bine. Macar drumurile vor fi trasate corect si neinghesuit...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
subway guru
Strapungerea aia e fosta intrare A3, de dinainte de a schimba MTI traseul...
Strapungerea aia e fosta intrare A3, de dinainte de a schimba MTI traseul...
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Aranjamentul strazilor si bulevardelor
telvanni
Poate tot pe acest topic ar trebui sa intre si felul absolut impardonabil al amenajarii trotuarelor. Pietonii sunt asaltati la propriu de tot felul de obstacole, care mai de care mai "spectaculoase". Cele mai des intalnite de mine sunt semnele de circulatie puse fix la inaltimea capului. Amintesc de gherete (ratb, florarii) care blocheaza aproape tot trotuarul. Nu mai vreau sa pomenesc de cazanele (pardon, masinile) mitocanilor. Toata Administratia are tendinta sa se gandeasca doar la partea carosabila, dar pana la urma toti suntem si pietoni cateodata si ar trebui sa avem dreptul de a circula in siguranta pe trotuarele noatre tot mai mici si incarcate.
Sunt profund dezamagit de felul cum sunt tratate zonele ptr circulatia pietonala.
Un alt exemplu deranjant este faptul ca acum ceva ani au desfiintat trecerea de pietoni de la Piata Charles de Gaulle (pe Aviatorilor, in poza de mai jos). O mai mare idiotenie ca asta nu mai gasesti in niciun stat vest-european. E inadmisibil sa bagi pietonii prin pamant (sa urce si sa coboare multe trepte) cand avem tot dreptul sa circulam pe la suprafata, cat mai comod. Cel mai tare e ca exista o fereastra de timp destul de mare in care pietonii pot trece linsititi (cand cei care intra in rond asteapta la semafor). Aceasta fereastra este folosita de multi care traverseaza pe la suprafata. Si de mine.
Poate tot pe acest topic ar trebui sa intre si felul absolut impardonabil al amenajarii trotuarelor. Pietonii sunt asaltati la propriu de tot felul de obstacole, care mai de care mai "spectaculoase". Cele mai des intalnite de mine sunt semnele de circulatie puse fix la inaltimea capului. Amintesc de gherete (ratb, florarii) care blocheaza aproape tot trotuarul. Nu mai vreau sa pomenesc de cazanele (pardon, masinile) mitocanilor. Toata Administratia are tendinta sa se gandeasca doar la partea carosabila, dar pana la urma toti suntem si pietoni cateodata si ar trebui sa avem dreptul de a circula in siguranta pe trotuarele noatre tot mai mici si incarcate.
Sunt profund dezamagit de felul cum sunt tratate zonele ptr circulatia pietonala.
Un alt exemplu deranjant este faptul ca acum ceva ani au desfiintat trecerea de pietoni de la Piata Charles de Gaulle (pe Aviatorilor, in poza de mai jos). O mai mare idiotenie ca asta nu mai gasesti in niciun stat vest-european. E inadmisibil sa bagi pietonii prin pamant (sa urce si sa coboare multe trepte) cand avem tot dreptul sa circulam pe la suprafata, cat mai comod. Cel mai tare e ca exista o fereastra de timp destul de mare in care pietonii pot trece linsititi (cand cei care intra in rond asteapta la semafor). Aceasta fereastra este folosita de multi care traverseaza pe la suprafata. Si de mine.
Piata Charles de Gaulle.JPG (103.55 KB; downloaded 4415 times)
📖 Pagination options