Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 78953 views
📖 Pagination options
- CitaroAdrian
-
Posted:
-
Istorie vehicule - discuții diverse
CitaroAdrian
Haideţi să ne re-amintim nişte lucruri despre autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele cu care am fost şi cu care încă mergem.
AUTOBUZELE
---
SKODA CAZAN - Până în anii 60, în Bucureşti circulau autobuze cehoslovace, acestea au fost aduse în anii 50, ele fiind înlocuite cu SKODA RTO care acestea erau şi articulate.
LAYLAND MERKAVIM - La şfârşitul anilor 60 au fost aduse, fabricate în Israel - au rezistat foarte scurt timp datorită lipselor de piese.
IKARUS 180 - Deja acestea au fost uzate, ele fiind Înlocuite cu Ikarus 280, gamă de autobuze legendară.
ROMAN 112 - Au apărut aceste autobuze, fabricate în uzina Tudor Vladimirescu. Acestea au fost folosite şi ca troleibuze, dar au rezistat doar până la şfârşitul anilor 80.
ROCAR DE SIMON - În 95 au fost primele. Loturi imporante au fost livrate în 96 şi 98. Acestea au fost casate, respectiv retrase din circulaţie.
CITARO - Primele în 2008, încâ câteva de seria a 2-a în 2008 şi 2009 aduse.
IVECO - Second hand din Italia. Acestea au fost casate.
DAC 112 & 117 - La începutul anilor 80, au început să circule noile autobuze DAC. 112 erau cele simple iar 117 cele articulate, unele aveau cutie automată. Seria 117 a fost folosită cu succes ca troleibuz.
La mijlocul anilor 80 li s-au instalat GPL.
În 1987 au fost livrate noile autobuze DAC 112, iar în 1989 din seria 117 (au rezistat până în 95).
În 1990, 91 şi 92 au fost livrate alte serii 112 mai nouţe, ele fiind în circulaţie până în 2008.
IKARUS 260 - Au fost aduse, au circulat până în 2008. Unele fiind vândute.
SAVIEM - In 1991 au fost aduse second hand de la Paris, fabricate la şfârşitul anilor 60. Folosite pe liniile expres vreo 10 ani buni.
DAF HISPANO - În 1994 au fost aduse mai multe modele de DAF, fabricate în Spania, au fost primele.
DAF CASTROSUA - Au urmat, fabricate tot acolo, cele mai fiabile. Ultimul lot: 1997.
DAF ELBO - În 1995, din Grecia. Cele mai slabe. Acestea numai circulă.
TROLEIBUZE
SAURER - În 1992 au fost primele autobuze din Elveţia, au fost folosite pe liniile expres până în 1994. De aici s-au transformat în troleibuze, din simplu fapt că consumul de motorină era mare. Acestea au circulat până în 2007. Nu a fost restaurat nici unul.
TV - În anii 70 aveam încă trolee româneşti.
ROMAN - Până în 80.
DAC 117E - În anii 80 au venit aceste trolee articulate.
Ultimele loturi în 91, au circulat până acum câţiva ani.
DAC 112E - Troleibuze nearticulate.
ROCAR - 1996, 97. Loturi puţine.
IKARUS 415 - A fost adus primul lot de troleibuze.
CITELIS - Iar în 2007 au fost aduse.
TRAMVAIE
În anii 70 erau multe tramvaie vechi.
Thomson V09 - contruite începând cu anii 30, actuala URAC. Unele au fost modernizate, s-au numit V56.
EP - În anii 50 s-au produs aceste tramvaie la Craiova. Ele fiind modernizate în EP / V3A şi au rezistat până în 90. Tot în anii 70, au apărut V3A, copiate după modelul nemţesc LHB.
V3A - Funcţionează şi azi, începând cu 93 au fost recondiţionate, modernizate şi încălzite iarna.
Era şi o versiune mai mică, V2A.
T4R - În 70 importate din Cehoshlovacia tramvaiele Tatra, mai rapide, silenţioase cu încălzire.
Funcţionează şi azi.
RATHGEBER - În 95 s-au adus de la nemţi tramvaiele second-hand fabricate în 60. Erau într-o stare foarte bună şi au fost folosite timp de 10 ani.
DUEWAG - Începutul 2000, câteva Tatra au fost recondiţionate. Arată ca tramvaiele V3A care se contruiesc şi recondiţionează în zilele noastre, la URAC.
BUCUR LF - În 2009 a fost lansat tramvaiul BUCUR.
Pff, mai fac o pauză că butonez de mai bine de-o jumate de oră.
Scuzaţi dacă e vreo eroare pe undeva, dar eu am cules informaţiile acestea despre fiecare şi mi-a ieşit ce vedeţi mai sus.
Haideţi să ne re-amintim nişte lucruri despre autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele cu care am fost şi cu care încă mergem.
AUTOBUZELE
---
SKODA CAZAN - Până în anii 60, în Bucureşti circulau autobuze cehoslovace, acestea au fost aduse în anii 50, ele fiind înlocuite cu SKODA RTO care acestea erau şi articulate.
LAYLAND MERKAVIM - La şfârşitul anilor 60 au fost aduse, fabricate în Israel - au rezistat foarte scurt timp datorită lipselor de piese.
IKARUS 180 - Deja acestea au fost uzate, ele fiind Înlocuite cu Ikarus 280, gamă de autobuze legendară.
ROMAN 112 - Au apărut aceste autobuze, fabricate în uzina Tudor Vladimirescu. Acestea au fost folosite şi ca troleibuze, dar au rezistat doar până la şfârşitul anilor 80.
ROCAR DE SIMON - În 95 au fost primele. Loturi imporante au fost livrate în 96 şi 98. Acestea au fost casate, respectiv retrase din circulaţie.
CITARO - Primele în 2008, încâ câteva de seria a 2-a în 2008 şi 2009 aduse.
IVECO - Second hand din Italia. Acestea au fost casate.
DAC 112 & 117 - La începutul anilor 80, au început să circule noile autobuze DAC. 112 erau cele simple iar 117 cele articulate, unele aveau cutie automată. Seria 117 a fost folosită cu succes ca troleibuz.
La mijlocul anilor 80 li s-au instalat GPL.
În 1987 au fost livrate noile autobuze DAC 112, iar în 1989 din seria 117 (au rezistat până în 95).
În 1990, 91 şi 92 au fost livrate alte serii 112 mai nouţe, ele fiind în circulaţie până în 2008.
IKARUS 260 - Au fost aduse, au circulat până în 2008. Unele fiind vândute.
SAVIEM - In 1991 au fost aduse second hand de la Paris, fabricate la şfârşitul anilor 60. Folosite pe liniile expres vreo 10 ani buni.
DAF HISPANO - În 1994 au fost aduse mai multe modele de DAF, fabricate în Spania, au fost primele.
DAF CASTROSUA - Au urmat, fabricate tot acolo, cele mai fiabile. Ultimul lot: 1997.
DAF ELBO - În 1995, din Grecia. Cele mai slabe. Acestea numai circulă.
TROLEIBUZE
SAURER - În 1992 au fost primele autobuze din Elveţia, au fost folosite pe liniile expres până în 1994. De aici s-au transformat în troleibuze, din simplu fapt că consumul de motorină era mare. Acestea au circulat până în 2007. Nu a fost restaurat nici unul.
TV - În anii 70 aveam încă trolee româneşti.
ROMAN - Până în 80.
DAC 117E - În anii 80 au venit aceste trolee articulate.
Ultimele loturi în 91, au circulat până acum câţiva ani.
DAC 112E - Troleibuze nearticulate.
ROCAR - 1996, 97. Loturi puţine.
IKARUS 415 - A fost adus primul lot de troleibuze.
CITELIS - Iar în 2007 au fost aduse.
TRAMVAIE
În anii 70 erau multe tramvaie vechi.
Thomson V09 - contruite începând cu anii 30, actuala URAC. Unele au fost modernizate, s-au numit V56.
EP - În anii 50 s-au produs aceste tramvaie la Craiova. Ele fiind modernizate în EP / V3A şi au rezistat până în 90. Tot în anii 70, au apărut V3A, copiate după modelul nemţesc LHB.
V3A - Funcţionează şi azi, începând cu 93 au fost recondiţionate, modernizate şi încălzite iarna.
Era şi o versiune mai mică, V2A.
T4R - În 70 importate din Cehoshlovacia tramvaiele Tatra, mai rapide, silenţioase cu încălzire.
Funcţionează şi azi.
RATHGEBER - În 95 s-au adus de la nemţi tramvaiele second-hand fabricate în 60. Erau într-o stare foarte bună şi au fost folosite timp de 10 ani.
DUEWAG - Începutul 2000, câteva Tatra au fost recondiţionate. Arată ca tramvaiele V3A care se contruiesc şi recondiţionează în zilele noastre, la URAC.
BUCUR LF - În 2009 a fost lansat tramvaiul BUCUR.
Pff, mai fac o pauză că butonez de mai bine de-o jumate de oră.
Scuzaţi dacă e vreo eroare pe undeva, dar eu am cules informaţiile acestea despre fiecare şi mi-a ieşit ce vedeţi mai sus.
- autob368
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
autob368
La CITARO - anul aparitiei lor a fost 2006 (pentru Euro3) , mai exact 3 iunie 2006, primele au aparut pe linia 131. Macar istoria recenta sa o scrim corect
La CITARO - anul aparitiei lor a fost 2006 (pentru Euro3) , mai exact 3 iunie 2006, primele au aparut pe linia 131. Macar istoria recenta sa o scrim corect
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
Dr2005
Thomson e unul, V09 e altceva (adică o copie de Thomson), V56 şi V58 nu sunt Thomson-uri modernizate, Duewag-urile sunt produse în Duesseldorf, deci n-au treabă cu Tatrele, ultimul Roman 112 a circulat în 1995, GPL pe autobuzele din Bucureşti a existat doar pe cele două Berkhof-uri (ăla din anii '80 era gaz metan, ăla de îl arzi la aragaz), ultimele Dac-uri au venit în 1993... şi dacă stau să citesc tot, umplu toată pagina cu corecturi.
Thomson e unul, V09 e altceva (adică o copie de Thomson), V56 şi V58 nu sunt Thomson-uri modernizate, Duewag-urile sunt produse în Duesseldorf, deci n-au treabă cu Tatrele, ultimul Roman 112 a circulat în 1995, GPL pe autobuzele din Bucureşti a existat doar pe cele două Berkhof-uri (ăla din anii '80 era gaz metan, ăla de îl arzi la aragaz), ultimele Dac-uri au venit în 1993... şi dacă stau să citesc tot, umplu toată pagina cu corecturi.
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
ikarus13
IKARUS 260- Primele au fost aduse in anul 1991 la autobazele Alexandria, Ferentari ,Titan si Floreasca.(numere de parc: #1-#25; #152-#176; #207-#232; #385-#409; #612-#661). In anul 1993 au fost aduse ultimele 25 de bucati care au stat la inceput in parcul "rece" al Autobazei Pipera urmand sa fie aduse la Autobaza Ferentari(numar de parc: #42-#67). Aceste autobuze au inceput sa fie casate la aparitia autobuzelor Mercedes Citaro prin anul 2006. Liniile deservite frecvent de aceste vehicule erau 101, 102,105,106,112,116,117,122,124,125, 126,139,141,168,173,220,221,232,242,261,168,304,312,313,368,402,427,433,451,455 si unele navete 611,612,635,644,645 si 682. Autobuzul #207 a fost tot timpul autobuz SCOALA iar #46 si #65 au fost autobuze pentru persoane cu dizabilitati. Singurele Ikarus-uri din Bucuresti care nu au fost casate pana in acest moment sunt #46,#65(care sunt parcate in Autobaza Ferentari fara a mai fi folosite), #1(care a fost vandut unei firme particulare) si #44 si #66 (care au fost cumparate de S.C. Transbus S.A. Fetesti).
IKARUS 260- Primele au fost aduse in anul 1991 la autobazele Alexandria, Ferentari ,Titan si Floreasca.(numere de parc: #1-#25; #152-#176; #207-#232; #385-#409; #612-#661). In anul 1993 au fost aduse ultimele 25 de bucati care au stat la inceput in parcul "rece" al Autobazei Pipera urmand sa fie aduse la Autobaza Ferentari(numar de parc: #42-#67). Aceste autobuze au inceput sa fie casate la aparitia autobuzelor Mercedes Citaro prin anul 2006. Liniile deservite frecvent de aceste vehicule erau 101, 102,105,106,112,116,117,122,124,125, 126,139,141,168,173,220,221,232,242,261,168,304,312,313,368,402,427,433,451,455 si unele navete 611,612,635,644,645 si 682. Autobuzul #207 a fost tot timpul autobuz SCOALA iar #46 si #65 au fost autobuze pentru persoane cu dizabilitati. Singurele Ikarus-uri din Bucuresti care nu au fost casate pana in acest moment sunt #46,#65(care sunt parcate in Autobaza Ferentari fara a mai fi folosite), #1(care a fost vandut unei firme particulare) si #44 si #66 (care au fost cumparate de S.C. Transbus S.A. Fetesti).
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule TRAMVAIE
macheta218
Anul acesta se implinesc 100 de ani de la constructia depoului Stefan cel Mare (URAC),si tot in 1912 au intrat in exploatare tramvaiele Simmering,care au facut istorie circuland circa 70 de ani (in 1954,56,58 fiind recarosate ). Sa cinstim memoria inaintasilor nostrii in cateva imagini.
Anul acesta se implinesc 100 de ani de la constructia depoului Stefan cel Mare (URAC),si tot in 1912 au intrat in exploatare tramvaiele Simmering,care au facut istorie circuland circa 70 de ani (in 1954,56,58 fiind recarosate ). Sa cinstim memoria inaintasilor nostrii in cateva imagini.
vagon deschis de vara.jpg (74.46 KB; downloaded 9786 times)
vagonul de iarna.jpg (94.06 KB; downloaded 9787 times)
primul tramvai electric siemens 1894.jpg (74.09 KB; downloaded 9795 times)
vagoane simmering 1912.jpg (57.04 KB; downloaded 9792 times)
vagoane thomson 1919.jpg (76.25 KB; downloaded 9789 times)
transformat din remorci simmering la atelierele centrale si remorca gondola cu podea partial coborata
vagon aerodinamic 1935.jpg (47.67 KB; downloaded 9798 times)
vagon v 09 1939.jpg (123.24 KB; downloaded 9796 times)
vagon festival 1951.jpg (92.08 KB; downloaded 9809 times)
vagon electroputere (EP) 1955.jpg (106.73 KB; downloaded 9786 times)
recarosarea vagoanelor simmering
vagon v56 1956.jpg (182.11 KB; downloaded 9798 times)
- CitaroAdrian
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
CitaroAdrian
Prieteni, sa nu credeti ce credeti. Eu nu am spus adevarul cand m-am referit la faptul ca informatiile le-am cures, nu. Sunt de pe site-ul:
http://www.simplybucharest.ro/wp-conten ... uresti.pdf
Prieteni, sa nu credeti ce credeti. Eu nu am spus adevarul cand m-am referit la faptul ca informatiile le-am cures, nu. Sunt de pe site-ul:
http://www.simplybucharest.ro/wp-conten ... uresti.pdf
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
ikarus13
CitaroAdrian wrote:Off-topic: Ciudat site-ul asta de pe care ai luat...adica nu prea scrie nimic deosebit despre vehicule din cate observ .Si data viitoare poate spui si tu adevarul!!! (fara suparare )
Prieteni, sa nu credeti ce credeti. Eu nu am spus adevarul cand m-am referit la faptul ca informatiile le-am cures, nu. Sunt de pe site-ul:
http://www.simplybucharest.ro/wp-conten ... uresti.pdf
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
macheta218
.....
.....
acest tramvai a stat la baza seriei V3A
vagon linke-hofmann-busch (LHB) 1968.jpg (486.2 KB; downloaded 9763 times)
VAGON V3A 1970.jpg (180.38 KB; downloaded 9788 times)
vagon tatra (T4R) 1973.jpg (145.93 KB; downloaded 9762 times)
vagon ep v3a 1976.jpg (162.47 KB; downloaded 9760 times)
vagon v2a 1982.jpg (150.45 KB; downloaded 9770 times)
vagonv2a2s 1983.jpg (310.52 KB; downloaded 9769 times)
vagon v3a 2s 1985.jpg (331.19 KB; downloaded 9761 times)
urac
vagon v3a93 1994.jpg (178.76 KB; downloaded 9766 times)
vagon v3a93 faur 1995.jpg (360.66 KB; downloaded 9764 times)
electroputere
v3a holec (v3ah) 1997.jpg (128.71 KB; downloaded 9765 times)
- autob368
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
autob368
Autobuze Ikarus din seriile #385-#409; #612-#630(?) au fost si la autobaza Militari, impreuna cu DAC-uri, pana la aducerea Rocar de Simon-urilor incepand cu anul 1995 (#100-#151 si #1000-#1097). Ikarus-urile de la Militari au circulat pe liniile 105, 178, 336. Apoi au fost date autobazelor Alexandria si Titan.
Prima autobaza dotata cu autobuze Ikarus a fost Floreasca (#1-#25)si au fost introduse pe liniile 168 si 368.
Autobuzele cu numerele de parc #46 si #65 NU au fost intotdeauna pentru persoanele cu dizabilitati, au fost transformate abia prin anul 2003. Au circulat in special pe liniile 312 si 313.
Autobuze Ikarus din seriile #385-#409; #612-#630(?) au fost si la autobaza Militari, impreuna cu DAC-uri, pana la aducerea Rocar de Simon-urilor incepand cu anul 1995 (#100-#151 si #1000-#1097). Ikarus-urile de la Militari au circulat pe liniile 105, 178, 336. Apoi au fost date autobazelor Alexandria si Titan.
Prima autobaza dotata cu autobuze Ikarus a fost Floreasca (#1-#25)si au fost introduse pe liniile 168 si 368.
Autobuzele cu numerele de parc #46 si #65 NU au fost intotdeauna pentru persoanele cu dizabilitati, au fost transformate abia prin anul 2003. Au circulat in special pe liniile 312 si 313.
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
macheta218
.....
.....
vagon bucur 1 2004.jpg (298.87 KB; downloaded 9748 times)
vagon v3a ch ppc 2006.JPG (223.39 KB; downloaded 9740 times)
vagon v3a 2s 93 m 2009.jpg (172.79 KB; downloaded 9744 times)
vagon bucur lf 2008.JPG (138.75 KB; downloaded 9739 times)
vagon bucur lf 2011.JPG (129.11 KB; downloaded 9744 times)
vagon v3a ca ppc 2011.JPG (437.78 KB; downloaded 9737 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
Dr2005
Adică #46 şi #55.
---
Referitor la articolul de pe Simplybucharest, el are la bază (90%) Tramclubul, deci nu e o sursă de încredere. O să vorbesc cu adminul de acolo să refacă articolul, asta când oi avea timp să îi transmit modificările.
autob368 wrote:
Autobuzele cu numerele de parc #46 si #65 NU au fost intotdeauna pentru persoanele cu dizabilitati
Adică #46 şi #55.
---
Referitor la articolul de pe Simplybucharest, el are la bază (90%) Tramclubul, deci nu e o sursă de încredere. O să vorbesc cu adminul de acolo să refacă articolul, asta când oi avea timp să îi transmit modificările.
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
ikarus13
autob368 wrote:Sincer de Autobaza Militari nu stiam, dar de #55 si #46 nu am spus ca au fost MEREU autobuze pentru persoane cu dizabilitati...(poate m-am exprimat gresit si imi cer scuze pentru asta).
Autobuze Ikarus din seriile #385-#409; #612-#630(?) au fost si la autobaza Militari, impreuna cu DAC-uri, pana la aducerea Rocar de Simon-urilor incepand cu anul 1995 (#100-#151 si #1000-#1097). Ikarus-urile de la Militari au circulat pe liniile 105, 178, 336. Apoi au fost date autobazelor Alexandria si Titan.
Prima autobaza dotata cu autobuze Ikarus a fost Floreasca (#1-#25)si au fost introduse pe liniile 168 si 368.
Autobuzele cu numerele de parc #46 si #65 NU au fost intotdeauna pentru persoanele cu dizabilitati, au fost transformate abia prin anul 2003. Au circulat in special pe liniile 312 si 313.
- autob368
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
autob368
Asa este, mea culpa. Era tarziu, eram obosit si am copiat ce a scris ikarus13 (fara sa fiu atent)
Dr2005 wrote:autob368 wrote:
Autobuzele cu numerele de parc #46 si #65 NU au fost intotdeauna pentru persoanele cu dizabilitati
Adică #46 şi #55.
Asa este, mea culpa. Era tarziu, eram obosit si am copiat ce a scris ikarus13 (fara sa fiu atent)
- ikarus13
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule
ikarus13
Da.. eu am gresit cu numerele de parc ...am spus intradevar #46 si #65 in loc de #46 si #55.....imi cer mii de scuze .
Da.. eu am gresit cu numerele de parc ...am spus intradevar #46 si #65 in loc de #46 si #55.....imi cer mii de scuze .
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination