Topic: Troleibuze Renault ER 100 ex-STAS si ex-TCL (2010-2020)
133 posts, 58241 views
📖 Pagination options
- Der Hofmeister
-
Posted:
Saturday, 08.01.2011, 09:38 -
Troleibuze Renault ER 100 ex-STAS si ex-TCL (2010-2020)
Der Hofmeister
Spre sfarsitul anului trecut, Regia Autonoma de Transport Brasov a organizat o licitatie deschisa pentru achizitionarea unui numar de 10 troleibuze solo. In caietul de sarcini, erau trecute urmatoarele specificatii (ma voi rezuma doar la cele importante):
- motor CC comandat de chopper sau CA cu actionare prin invertor
- echipament electric cu tensiune nominala de 600 V (CC), cu abateri permise intre -30% si +30%
- sistem de rulare autonoma, care sa asigure un parcurs de minim 2 km, cu o viteza maxima de 10 km/h
- 3 usi pe partea dreapta a vehiculului, care sa poata fi deschise din exterior si din interior
Castigatorul licitatiei a fost declarat firma Titan Trade SRL din Sibiu (apropiata de puterea portocale ), care urma sa livreze troleibuze RENAULT ER100.2, care fusesera folosite de catre regiile de transport din Lyon (TCL) si Saint-Etienne (STAS). Acestea ar urma sa deserveasca liniile cu trafic mai redus de calatori - 3, 5B, 7, 30 si 33.
In luna decembrie 2010, au inceput sa soseasca si primele exemplare. Surpriza mare a fost ca, in total, nu s-au adus 10, ci 11 bucati, probabil din considerentul ca unul va fi oricum folosit, in cele din urma, ca donor de piese. Sase dintre RENAULT-uri au fost operate in trecut de TCL, au fost produse spre sfarsitul anilor '80, au intr-adevar trei usi de acces si la RATBv au primit numerele de parc 306, 307, 308, 309, 310 si 311. Restul de cinci troleibuze provin de la STAS si arata ceva mai bine, avand parte de un RK in anii 2002-2003, au insa doua usi de acces si au primit numerele de parc 281, 282, 283, 284 si 285. Prefer sa nu ma leg de modalitatea de atribuire a acestor numere, care dovedeste ca nu prea mai exista capete foarte luminate pe la regie.
Au iesit in probe in ultima zi a anului trecut, iar in circulatie au intrat oficial incepand cu prima zi a noului an.
Ca prima impresie, vizual, troleibuzele par a fi bine ingrijite. Ca performante insa, lasa destul de mult de dorit, conform spuselor soferilor. Asadar, momentan, nu se poate pune problema ca ar circula in bune conditiuni toate cele 11 exemplare. Momentan, sunt scoase foarte timid la traseu si preponderent doar cele din seria 3XX.
Date tehnice:
RENAULT tip ER 100 H, troleibuz scurt
- Ani fabricatie: 1983-1989
- Reparatie capitala ( 2002-2003)
- Cu recuperare de energie la franare ( 5 dintre troleibuze)
- Pentru retea de 600V, cu chopper
- Motor auxiliar Diesel Deutz
- Ampatament : 5,6 m
- Lungime: 12 m
- Latime: 2,5 m
- Greutate totala maxima: 18.000 kg
- Nr. usi : 2 usi (5 buc.)si 3 usi (6 buc.)
- Nr. locuri pe scaune: 33
- Nr. locuri in picioare: 66
Spre sfarsitul anului trecut, Regia Autonoma de Transport Brasov a organizat o licitatie deschisa pentru achizitionarea unui numar de 10 troleibuze solo. In caietul de sarcini, erau trecute urmatoarele specificatii (ma voi rezuma doar la cele importante):
- motor CC comandat de chopper sau CA cu actionare prin invertor
- echipament electric cu tensiune nominala de 600 V (CC), cu abateri permise intre -30% si +30%
- sistem de rulare autonoma, care sa asigure un parcurs de minim 2 km, cu o viteza maxima de 10 km/h
- 3 usi pe partea dreapta a vehiculului, care sa poata fi deschise din exterior si din interior
Castigatorul licitatiei a fost declarat firma Titan Trade SRL din Sibiu (apropiata de puterea portocale ), care urma sa livreze troleibuze RENAULT ER100.2, care fusesera folosite de catre regiile de transport din Lyon (TCL) si Saint-Etienne (STAS). Acestea ar urma sa deserveasca liniile cu trafic mai redus de calatori - 3, 5B, 7, 30 si 33.
In luna decembrie 2010, au inceput sa soseasca si primele exemplare. Surpriza mare a fost ca, in total, nu s-au adus 10, ci 11 bucati, probabil din considerentul ca unul va fi oricum folosit, in cele din urma, ca donor de piese. Sase dintre RENAULT-uri au fost operate in trecut de TCL, au fost produse spre sfarsitul anilor '80, au intr-adevar trei usi de acces si la RATBv au primit numerele de parc 306, 307, 308, 309, 310 si 311. Restul de cinci troleibuze provin de la STAS si arata ceva mai bine, avand parte de un RK in anii 2002-2003, au insa doua usi de acces si au primit numerele de parc 281, 282, 283, 284 si 285. Prefer sa nu ma leg de modalitatea de atribuire a acestor numere, care dovedeste ca nu prea mai exista capete foarte luminate pe la regie.
Au iesit in probe in ultima zi a anului trecut, iar in circulatie au intrat oficial incepand cu prima zi a noului an.
Ca prima impresie, vizual, troleibuzele par a fi bine ingrijite. Ca performante insa, lasa destul de mult de dorit, conform spuselor soferilor. Asadar, momentan, nu se poate pune problema ca ar circula in bune conditiuni toate cele 11 exemplare. Momentan, sunt scoase foarte timid la traseu si preponderent doar cele din seria 3XX.
Date tehnice:
RENAULT tip ER 100 H, troleibuz scurt
- Ani fabricatie: 1983-1989
- Reparatie capitala ( 2002-2003)
- Cu recuperare de energie la franare ( 5 dintre troleibuze)
- Pentru retea de 600V, cu chopper
- Motor auxiliar Diesel Deutz
- Ampatament : 5,6 m
- Lungime: 12 m
- Latime: 2,5 m
- Greutate totala maxima: 18.000 kg
- Nr. usi : 2 usi (5 buc.)si 3 usi (6 buc.)
- Nr. locuri pe scaune: 33
- Nr. locuri in picioare: 66
- Dominatrix
-
Posted:
Sunday, 09.01.2011, 18:49 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
Dominatrix
Chestia asta cu caietul de sarcini care specifica motor in CC cu chopper sau CA cu invertor, si in schimb primesti troleibuze cu actionare reostatica, care nu au toate 3 usi, ci numai 2, si nici macar nu sunt 10 bucati, ci 11, e ca si cum m-as duce eu la Targul Fetisurilor, si as zice ca vreau sa cumpar o Pisica cu 9 cozi, si in schimb sa primesc una cu blana, o singura coada si ochi verzi
Alt aspect care mi se pare cel putin bizar este numerotarea aleasa: la cat de putine troleibuze mai sunt la Brasov, chiar nu se putea alege un interval UNITAR de numerotare? Sau cumva troleele s-au numerotat "imprastiat" in mod intentionat, pentru ca fostii corigentii la matematica sa nu poata descoperi usor ca cele 10 trolee sunt de fapt 11? Poate e o "teorie" idioata de-a mea, dar in Romania am ajuns sa nu ma mai surpinda nimic. Asteptam cu interes si alte informatii despre aceasta achizitie.
Hoffmeister wrote:
Spre sfarsitul anului trecut, Regia Autonoma de Transport Brasov a organizat o licitatie deschisa pentru achizitionarea unui numar de 10 troleibuze solo. In caietul de sarcini, erau trecute urmatoarele specificatii (ma voi rezuma doar la cele importante):
- motor CC comandat de chopper sau CA cu actionare prin invertor
- echipament electric cu tensiune nominala de 600 V (CC), cu abateri permise intre -30% si +30%
- sistem de rulare autonoma, care sa asigure un parcurs de minim 2 km, cu o viteza maxima de 10 km/h
- 3 usi pe partea dreapta a vehiculului, care sa poata fi deschise din exterior si din interior
Castigatorul licitatiei a fost declarat firma Titan Trade SRL din Sibiu (apropiata de puterea portocale )
Chestia asta cu caietul de sarcini care specifica motor in CC cu chopper sau CA cu invertor, si in schimb primesti troleibuze cu actionare reostatica, care nu au toate 3 usi, ci numai 2, si nici macar nu sunt 10 bucati, ci 11, e ca si cum m-as duce eu la Targul Fetisurilor, si as zice ca vreau sa cumpar o Pisica cu 9 cozi, si in schimb sa primesc una cu blana, o singura coada si ochi verzi
Alt aspect care mi se pare cel putin bizar este numerotarea aleasa: la cat de putine troleibuze mai sunt la Brasov, chiar nu se putea alege un interval UNITAR de numerotare? Sau cumva troleele s-au numerotat "imprastiat" in mod intentionat, pentru ca fostii corigentii la matematica sa nu poata descoperi usor ca cele 10 trolee sunt de fapt 11? Poate e o "teorie" idioata de-a mea, dar in Romania am ajuns sa nu ma mai surpinda nimic. Asteptam cu interes si alte informatii despre aceasta achizitie.
- Der Hofmeister
-
Posted:
Sunday, 09.01.2011, 19:10 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
Der Hofmeister
Sincer sa fiu, la cat de delasatoare e lumea in privinta transportului public nepoluant, nici nu cred ca o sa sesizeze cineva. Ba mai mult, nici nu cred ca o sa-si piarda careva vremea facand pe detectivul asa, de amorul artei. Si oricum, la ce cazaturi sunt unele din modelele aduse, cu siguranta, in cel mai scurt timp (3-6 luni maxim), o sa ramanem in 10 sau chiar mai putin, caci trebuie sa faci rost de piese de undeva, avand in vedere ca, pentru acest troleibuz, sunt foarte greu de gasit.
Dominatrix wrote:Hoffmeister wrote:
Chestia asta cu caietul de sarcini care specifica motor in CC cu chopper sau CA cu invertor, si in schimb primesti troleibuze cu actionare reostatica, care nu au toate 3 usi, ci numai 2, si nici macar nu sunt 10 bucati, ci 11, e ca si cum m-as duce eu la Targul Fetisurilor, si as zice ca vreau sa cumpar o Pisica cu 9 cozi, si in schimb sa primesc una cu blana, o singura coada si ochi verzi
Alt aspect care mi se pare cel putin bizar este numerotarea aleasa: la cat de putine troleibuze mai sunt la Brasov, chiar nu se putea alege un interval UNITAR de numerotare? Sau cumva troleele s-au numerotat "imprastiat" in mod intentionat, pentru ca fostii corigentii la matematica sa nu poata descoperi usor ca cele 10 trolee sunt de fapt 11? Poate e o "teorie" idioata de-a mea, dar in Romania am ajuns sa nu ma mai surpinda nimic. Asteptam cu interes si alte informatii despre aceasta achizitie.
Sincer sa fiu, la cat de delasatoare e lumea in privinta transportului public nepoluant, nici nu cred ca o sa sesizeze cineva. Ba mai mult, nici nu cred ca o sa-si piarda careva vremea facand pe detectivul asa, de amorul artei. Si oricum, la ce cazaturi sunt unele din modelele aduse, cu siguranta, in cel mai scurt timp (3-6 luni maxim), o sa ramanem in 10 sau chiar mai putin, caci trebuie sa faci rost de piese de undeva, avand in vedere ca, pentru acest troleibuz, sunt foarte greu de gasit.
- Der Hofmeister
-
Posted:
Friday, 14.01.2011, 21:13 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
Der Hofmeister
O mica rectificare: troleibuzele Renault cu doua usi de acces sunt numerotate cu numerele de parc 280, 281, 282, 283 si 284.
O mica rectificare: troleibuzele Renault cu doua usi de acces sunt numerotate cu numerele de parc 280, 281, 282, 283 si 284.
- bogdan2010
-
Posted:
Sunday, 16.01.2011, 20:01 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
bogdan2010
Piese se pot lua de la ploiesti..si asa din ale noastre au ramas mai mult caroseriile!
Hoffmeister wrote:Dominatrix wrote:Hoffmeister wrote:
Chestia asta cu caietul de sarcini care specifica motor in CC cu chopper sau CA cu invertor, si in schimb primesti troleibuze cu actionare reostatica, care nu au toate 3 usi, ci numai 2, si nici macar nu sunt 10 bucati, ci 11, e ca si cum m-as duce eu la Targul Fetisurilor, si as zice ca vreau sa cumpar o Pisica cu 9 cozi, si in schimb sa primesc una cu blana, o singura coada si ochi verzi
Alt aspect care mi se pare cel putin bizar este numerotarea aleasa: la cat de putine troleibuze mai sunt la Brasov, chiar nu se putea alege un interval UNITAR de numerotare? Sau cumva troleele s-au numerotat "imprastiat" in mod intentionat, pentru ca fostii corigentii la matematica sa nu poata descoperi usor ca cele 10 trolee sunt de fapt 11? Poate e o "teorie" idioata de-a mea, dar in Romania am ajuns sa nu ma mai surpinda nimic. Asteptam cu interes si alte informatii despre aceasta achizitie.
Sincer sa fiu, la cat de delasatoare e lumea in privinta transportului public nepoluant, nici nu cred ca o sa sesizeze cineva. Ba mai mult, nici nu cred ca o sa-si piarda careva vremea facand pe detectivul asa, de amorul artei. Si oricum, la ce cazaturi sunt unele din modelele aduse, cu siguranta, in cel mai scurt timp (3-6 luni maxim), o sa ramanem in 10 sau chiar mai putin, caci trebuie sa faci rost de piese de undeva, avand in vedere ca, pentru acest troleibuz, sunt foarte greu de gasit.
Piese se pot lua de la ploiesti..si asa din ale noastre au ramas mai mult caroseriile!
- Der Hofmeister
-
Posted:
Tuesday, 18.01.2011, 13:18 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
Der Hofmeister
Hai ca deja au bulibasit-o bine de tot cu numerele de parc pentru troleibuzele cu 2 usi. Dupa 281, 282, 283, 284 si 285 / 280, 281, 282, 283 si 284, care ar fi fost variantele mai wise (presupuse si rectificate de mine), se pare ca logica a fost din nou data peste cap: dupa ce au aparut, pe rand, la strada 281, 284 si zilele trecute 280, ieri a aparut, tineti-va bine, 270 (informatia se afla pe forum-ul Transira). Ma intreb ce numar vor atribui celui de-al cincilea exemplar. De fapt, nu ma mai intreb, ca incepe sa ma doara capul.
Hai ca deja au bulibasit-o bine de tot cu numerele de parc pentru troleibuzele cu 2 usi. Dupa 281, 282, 283, 284 si 285 / 280, 281, 282, 283 si 284, care ar fi fost variantele mai wise (presupuse si rectificate de mine), se pare ca logica a fost din nou data peste cap: dupa ce au aparut, pe rand, la strada 281, 284 si zilele trecute 280, ieri a aparut, tineti-va bine, 270 (informatia se afla pe forum-ul Transira). Ma intreb ce numar vor atribui celui de-al cincilea exemplar. De fapt, nu ma mai intreb, ca incepe sa ma doara capul.
- Der Hofmeister
-
Posted:
Wednesday, 19.01.2011, 16:28 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
Der Hofmeister
Ultimul Renault ex-STAS iesit la strada in probe a primit numarul 264. Halal de atribuire a numerelor de parc: 264, 270, 280, 281 si 284. Inteligenti rau de tot cei de la RATBv...
Ultimul Renault ex-STAS iesit la strada in probe a primit numarul 264. Halal de atribuire a numerelor de parc: 264, 270, 280, 281 si 284. Inteligenti rau de tot cei de la RATBv...
- wilhelm ciprian
-
Posted:
Thursday, 05.05.2011, 18:30 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
wilhelm ciprian
309 dupa o defectiune din ianuarie 2011-aproximativ, a revenit la munca zilele acestea.
309 dupa o defectiune din ianuarie 2011-aproximativ, a revenit la munca zilele acestea.
- Der Hofmeister
-
Posted:
Sunday, 03.07.2011, 11:05 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
Der Hofmeister
#264
BV 00094
#264
BV 00094
264 - BV 00094 - 7 - 03.07.2011.jpg (194.77 KB; downloaded 8860 times)
- Der Hofmeister
-
Posted:
Sunday, 03.07.2011, 11:05 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
Der Hofmeister
#270
BV 00108
#270
BV 00108
270 - BV 00108 - 33 - 01.07.2011.jpg (208.14 KB; downloaded 8845 times)
- Der Hofmeister
-
Posted:
Sunday, 03.07.2011, 11:07 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
Der Hofmeister
#280
BV 00103
#280
BV 00103
280 - BV 00103 - 7 - 27.04.2011.jpg (213.47 KB; downloaded 8857 times)
- Der Hofmeister
-
Posted:
Sunday, 03.07.2011, 11:07 -
- Der Hofmeister
-
Posted:
Sunday, 03.07.2011, 11:08 -
- Der Hofmeister
-
Posted:
Sunday, 03.07.2011, 11:09 -
Re: RAT Brasov - Troleibuze RENAULT ER100.2
Der Hofmeister
#306
BV 00102
#306
BV 00102
306 - BV 00102 - 30 - 27.04.2011.jpg (204.88 KB; downloaded 8857 times)
📖 Pagination options