Topic: Achiziții de trenuri noi pentru Metrorex (M2 și M5)
1182 posts, 364465 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Utilizator anonim
Ceva imi spune ca licitatia va fi anulata si reluata in toamna.
Ceva imi spune ca licitatia va fi anulata si reluata in toamna.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Dominatrix
Sa inteleg ca nu a "dat" cine trebuie? Daca se va relua procedura in toamna, ceva imi spune ca Bombardier va fi atunci in "pole position". Ca asa e in tenis.
Sa inteleg ca nu a "dat" cine trebuie? Daca se va relua procedura in toamna, ceva imi spune ca Bombardier va fi atunci in "pole position". Ca asa e in tenis.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
bercenicity
Pe SEAP apare "in desfasurare" procedura.
Atasat caietul de sarcini care contine niste informatii foarte interesante despre sistem (de exemplu in "Partea 0 - caiet de sarcini.doc" pag. 26-37 PROFILUL CAII DE RULARE, CURBELE SI PROFILUL IN LUNG AL TRASEULUI pentru magistralele 1, 2 si 3 - inclusiv borna kilometrica la care se afla axul fiecarei statii)
Pe SEAP apare "in desfasurare" procedura.
Atasat caietul de sarcini care contine niste informatii foarte interesante despre sistem (de exemplu in "Partea 0 - caiet de sarcini.doc" pag. 26-37 PROFILUL CAII DE RULARE, CURBELE SI PROFILUL IN LUNG AL TRASEULUI pentru magistralele 1, 2 si 3 - inclusiv borna kilometrica la care se afla axul fiecarei statii)
Caiet de sarcini achizitie trenuri metou 2011.zip
Caiet de sarcini achizitie trenuri metou 2011.zip (4.51 MB; downloaded 455 times)
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
bercenicity
Info interesante din raspunsurile la cererile de clarificari ale ofertantilor:
-Metrorex nu permite conexiuni de înaltă tensiune (750 Vdc) între vagoane şi nici în lungul trenului pentru circuitele principale (de tracţiune). Fiecare vagon motor trebuie să fie independent din punct de vedere al alimentării circuitelor principale de tracţiune. Din considerente legate de siguranţă, utilizarea cablurilor de forţă de înaltă tensiune (750V.c.c.) între vagoane nu este încurajată, decât în cazul în care o asemenea soluţie este absolut obligatorie, cum ar fi alimentarea invertorului pentru serviciile auxiliare (în cazul montării acestuia pe vagoanele remorcă) de la vagonul motor alăturat
Asta ref la ce spunea Dr2005 despre ramele BM21 vs BM2;
-În intervalul orar 5.30÷23.00, durata fiecărui traseu (Magistralele 1, 2 şi 3) este:
M1: Dristor2 – Pantelimon 51 min.;
M2: Berceni – Pipera 26 min.;
M3: Preciziei – Anghel Saligny 33 min.;
Info interesante din raspunsurile la cererile de clarificari ale ofertantilor:
-Metrorex nu permite conexiuni de înaltă tensiune (750 Vdc) între vagoane şi nici în lungul trenului pentru circuitele principale (de tracţiune). Fiecare vagon motor trebuie să fie independent din punct de vedere al alimentării circuitelor principale de tracţiune. Din considerente legate de siguranţă, utilizarea cablurilor de forţă de înaltă tensiune (750V.c.c.) între vagoane nu este încurajată, decât în cazul în care o asemenea soluţie este absolut obligatorie, cum ar fi alimentarea invertorului pentru serviciile auxiliare (în cazul montării acestuia pe vagoanele remorcă) de la vagonul motor alăturat
Asta ref la ce spunea Dr2005 despre ramele BM21 vs BM2;
-În intervalul orar 5.30÷23.00, durata fiecărui traseu (Magistralele 1, 2 şi 3) este:
M1: Dristor2 – Pantelimon 51 min.;
M2: Berceni – Pipera 26 min.;
M3: Preciziei – Anghel Saligny 33 min.;
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
ByOnu
Citez din Partea1:
Vor sa spuna cumva ca nu exista femei inalte? Roxana de la ProMotor ce este?
Ia auzi... numai confortabil nu te simti cand trenul vine greu si e full inside, fara aer, desigur. Chiar, n-am vazut sa se mentioneze ceva despre AC...
Citez din Partea1:
Vagoanele sistemului de transport public cu metroul din Bucureşti (S.C. METROREX S.A.) vor fi proiectate pentru a transporta călători diferiţi ca înalţime, de la copii (1m) până la bărbaţi (1,75m). Greutatea medie a pasagerului este apreciată a fi 68 kg.
Călătorii pot fi tineri sau bătrâni, bărbaţi sau femei, copii sau adulţi, fără infirmităţi, cu infirmităţi uşoare, sau handicapaţi în scaune pentru infirmi. Acestia pot fi potentiali autori ai unor acte de vandalism (vezi Partea 2, § 9.2).
Călătorii trebuie transportaţi confortabil (vezi Partea 2, § 2.4.1).
Vor sa spuna cumva ca nu exista femei inalte? Roxana de la ProMotor ce este?
Ia auzi... numai confortabil nu te simti cand trenul vine greu si e full inside, fara aer, desigur. Chiar, n-am vazut sa se mentioneze ceva despre AC...
- misterr
-
Posted:
-
Aer condiționat la metrou
misterr
Nu cred că se va pune prea curînd problema AC (în sensul de încălzire/răcire) la metroul din București, pentru că deocamdată (și în planurile de dezvoltare pentru un viitor previzibil) trenurile circulă numai pe sub pămînt, unde temperatura e cam aceeași, indiferent de anotimp. De aceea, în subteran sînt încălzite doar unele spații tehnice (puține), iar trenurile care se cumpără nu sînt echipate pentru circulație "în aer liber" (nu au încălzire / răcire în salon).
În schimb, în vagoane se folosesc sisteme de ventilație forțată, care introduc în vagoane aer din tunel și exhaustează aerul din vagoane înapoi în tunel (la rîndul lor, tunelele și stațiile sînt prevăzute cu ventilație). Pentru a avea confort dpdv al calității aerului într-un vagon plin cu călători, e nevoie de un sistem de ventilație eficient. Ceea ce echipează trenurile actuale BM e un eșec, deși nu se recunoaște. Dar nu e nevoie, pentru că o poate constata oricine călătorește într-un tren full. Deci aici trebuie acordată atenție.
La Londra, da:
Aer conditionat in metroul londonez
Iar la Paris, se gîndesc și mai departe:
Metroul parizian, sursa de incalzire pentru mai multe apartamente
Clădire încălzită de căldura corpurilor umane din metrou
Nu cred că se va pune prea curînd problema AC (în sensul de încălzire/răcire) la metroul din București, pentru că deocamdată (și în planurile de dezvoltare pentru un viitor previzibil) trenurile circulă numai pe sub pămînt, unde temperatura e cam aceeași, indiferent de anotimp. De aceea, în subteran sînt încălzite doar unele spații tehnice (puține), iar trenurile care se cumpără nu sînt echipate pentru circulație "în aer liber" (nu au încălzire / răcire în salon).
În schimb, în vagoane se folosesc sisteme de ventilație forțată, care introduc în vagoane aer din tunel și exhaustează aerul din vagoane înapoi în tunel (la rîndul lor, tunelele și stațiile sînt prevăzute cu ventilație). Pentru a avea confort dpdv al calității aerului într-un vagon plin cu călători, e nevoie de un sistem de ventilație eficient. Ceea ce echipează trenurile actuale BM e un eșec, deși nu se recunoaște. Dar nu e nevoie, pentru că o poate constata oricine călătorește într-un tren full. Deci aici trebuie acordată atenție.
La Londra, da:
Aer conditionat in metroul londonez
Iar la Paris, se gîndesc și mai departe:
Metroul parizian, sursa de incalzire pentru mai multe apartamente
Clădire încălzită de căldura corpurilor umane din metrou
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
Dr2005
Estimările astea sunt neconforme cu toate valorile care se iau în calcul la dimensionarea vehiculelor de transport de călători (cel puţin în ţara noastră). Ar fi trebuit luate în calcul pentru ,,călătorul mediu" valorile de înălţime de 1,80 m şi masa 80 kg (inclusiv bagajul său), în niciun caz 68 de kg. După aia ne mirăm că se sparg pernele de aer şi trenul are o acceleraţie de 0,5 m/s^2 în loc de 1,2 m/s^2.
ByOnu wrote:
Citez din Partea1:Vagoanele sistemului de transport public cu metroul din Bucureşti (S.C. METROREX S.A.) vor fi proiectate pentru a transporta călători diferiţi ca înalţime, de la copii (1m) până la bărbaţi (1,75m). Greutatea medie a pasagerului este apreciată a fi 68 kg.
Călătorii pot fi tineri sau bătrâni, bărbaţi sau femei, copii sau adulţi, fără infirmităţi, cu infirmităţi uşoare, sau handicapaţi în scaune pentru infirmi. Acestia pot fi potentiali autori ai unor acte de vandalism (vezi Partea 2, § 9.2).
Călătorii trebuie transportaţi confortabil (vezi Partea 2, § 2.4.1).
Vor sa spuna cumva ca nu exista femei inalte? Roxana de la ProMotor ce este?
Ia auzi... numai confortabil nu te simti cand trenul vine greu si e full inside, fara aer, desigur. Chiar, n-am vazut sa se mentioneze ceva despre AC...
Estimările astea sunt neconforme cu toate valorile care se iau în calcul la dimensionarea vehiculelor de transport de călători (cel puţin în ţara noastră). Ar fi trebuit luate în calcul pentru ,,călătorul mediu" valorile de înălţime de 1,80 m şi masa 80 kg (inclusiv bagajul său), în niciun caz 68 de kg. După aia ne mirăm că se sparg pernele de aer şi trenul are o acceleraţie de 0,5 m/s^2 în loc de 1,2 m/s^2.
- fider
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
fider
Trecem peste vadita "intelepciune" a celor de la Metrorex pentru care masa si greutate inseamna acelasi lucru. Trecem si peste faptul ca inaltimea medie a adultului nu este considerata in Romania 1,75m si nu cred ca s-au schimbat standardele utilizate. Ceea ce insa nu se poate trece cu vedere este insa aspectul evident ce nu se doreste a fi recunoscut: doar cu asemenea calatori "slefuiti" incap sase persoane pe o bancheta. Nu se poate omite nici faptul ca ce s-a cerut este aberant in conditiile in care daca ai 1,80m inaltime nu poti sta pe bancheta nicicum fara a fi obligat sa iti curbezi postura. Spatele este impins de marginea interioara a carcasei vagonului care este mult prea aproape de bancheta astfel incat nu se poate sta optim. Evident ca daca ar fi sa luam la bani marunti afacerea banoasa Bombardier e clar ca nu trebuia sa aiba loc sau, oricum, nu in felul acesta.
Din aceste motive si din altele caietul de sarcini Metrorex si ce au acceptat sa cumpere nu era bun nici macar pentru un cotet de caine facut dintr-o cutie de carton. Desigur nu ii pot banui pe cei din Metrorex de competenta. Pana la urma au ramas aceiasi mesteri cu scoala profesionala care s-au vazut mari sefi si membri de sindicat. Problema de competenta nu s-a pus vreodata si oricum deciziile mari se luau in minister. Cum lucrurile stau altfel acum e evident ca tot ce e mai prost va fi ales pentru ca cineva are de castigat masiv din asta dupa cum bine stim.
Trecem peste vadita "intelepciune" a celor de la Metrorex pentru care masa si greutate inseamna acelasi lucru. Trecem si peste faptul ca inaltimea medie a adultului nu este considerata in Romania 1,75m si nu cred ca s-au schimbat standardele utilizate. Ceea ce insa nu se poate trece cu vedere este insa aspectul evident ce nu se doreste a fi recunoscut: doar cu asemenea calatori "slefuiti" incap sase persoane pe o bancheta. Nu se poate omite nici faptul ca ce s-a cerut este aberant in conditiile in care daca ai 1,80m inaltime nu poti sta pe bancheta nicicum fara a fi obligat sa iti curbezi postura. Spatele este impins de marginea interioara a carcasei vagonului care este mult prea aproape de bancheta astfel incat nu se poate sta optim. Evident ca daca ar fi sa luam la bani marunti afacerea banoasa Bombardier e clar ca nu trebuia sa aiba loc sau, oricum, nu in felul acesta.
Din aceste motive si din altele caietul de sarcini Metrorex si ce au acceptat sa cumpere nu era bun nici macar pentru un cotet de caine facut dintr-o cutie de carton. Desigur nu ii pot banui pe cei din Metrorex de competenta. Pana la urma au ramas aceiasi mesteri cu scoala profesionala care s-au vazut mari sefi si membri de sindicat. Problema de competenta nu s-a pus vreodata si oricum deciziile mari se luau in minister. Cum lucrurile stau altfel acum e evident ca tot ce e mai prost va fi ales pentru ca cineva are de castigat masiv din asta dupa cum bine stim.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
bercenicity
http://www.zf.ro/companii/cum-va-arata- ... l-8642491/
Cum va arăta metroul în 2030, după investiţii de 8,5 miliarde de euro. Plus: triunghiul de căi ferate subterane care vor traversa Bucureştiul
Pe langa vise umede avem:
http://www.zf.ro/companii/cum-va-arata- ... l-8642491/
Cum va arăta metroul în 2030, după investiţii de 8,5 miliarde de euro. Plus: triunghiul de căi ferate subterane care vor traversa Bucureştiul
Pe langa vise umede avem:
Achiziţia de noi trenuri:
Câştigătorul licitaţiei pentru cumpărarea a 16 noi trenuri va fi anunţat în cursul săptămânii acesteia. (Firmele participante sunt CAF din Spania şi Bombardier din Canada, cu oferte de 97, respectiv 107 milioane de euro - n. red.)
- ByOnu
-
Posted:
-
- George
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
George
Probabil la metrorex se fac inca diferite calcule pentru a verifica daca 97 chiar e mai putin de 107...
Glumesc, desigur! Cei mai buni vor castiga, nu? Ca intotdeauna!!
ByOnu wrote:
Well...
Probabil la metrorex se fac inca diferite calcule pentru a verifica daca 97 chiar e mai putin de 107...
Glumesc, desigur! Cei mai buni vor castiga, nu? Ca intotdeauna!!
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
ionescu63
Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a câştigat contractul în valoare de 107,2 milioane euro privind livrarea a 16 trenuri noi de metrou companiei Metrorex.
http://www.zf.ro/companii/un-nou-model- ... li-8760770
Sunt curios cum se vor descurca cu mentenanta a trei tipuri de trenuri.
Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a câştigat contractul în valoare de 107,2 milioane euro privind livrarea a 16 trenuri noi de metrou companiei Metrorex.
http://www.zf.ro/companii/un-nou-model- ... li-8760770
Sunt curios cum se vor descurca cu mentenanta a trei tipuri de trenuri.
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex
ionescu63
Un alt articol interesant.
http://www.money.ro/metroul-va-avea-vag ... 94686.html
Lui Udriste nu ii pasa ca va avea un parc pestrit.
Un alt articol interesant.
http://www.money.ro/metroul-va-avea-vag ... 94686.html
Lui Udriste nu ii pasa ca va avea un parc pestrit.
📖 Pagination options