Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul BrașovDiverse vehicule în teste în Brașov

 

Topic: Autobuzul BYD Model K9 in teste la Brasov (2014)

16 posts, 7578 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Autobuzul BYD Model K9 in teste la Brasov (2014) Victor92

Incepand de vineri, 18 Aprilie 2014, brasovenii se pot bucura timp de o luna de prezenta in orasul lor a unui autobuz electric aflat in teste. Modelul utilizat este unul K9 - 100% electric si functioneaza cu baterii reincarcabile bazate pe o tehnologie de ultima generaţie. Acestea asigura autobuzului BYD o autonomie de 250 kilometri cu o singură incarcare în conditii de trafic urban si are numarul de inmatriculare: IF-90-ECO.

Autobuzul BYD a fost testat si in Timisoara in octombrie 2013, precum si în Suceava, incepand cu 6 februarie 2014.

Din spusele calatorilor, acestia pareau incantati de acest autobuz aflat in teste, dar nu este foarte clar cum se comporta autobuzele electrice pe timpul iernii, mai ales intr-un oras de munte precum Brașovul. In cazul automobilelor electrice, cand temperaturile scad, scade si autonomia bateriei. Iar cu trecerea timpului bateria isi pierde capacitatea de stocare a energiei si trebuie înlocuita.

De prezicat faptul ca reprezentatii care au pus autobuzul in dotare regiei nu au dorit sa precizeze pretul acestui model ...

Daca vreti sa aflati cand si unde circula autobuz, intrati aici ----> https://www.facebook.com/rat.brasov.3

Sa urmarim cateva poze realiate ieri in Brasov ...
Eco1 Exterior.JPG (227.73 KB; downloaded 5756 times)
Eco2 Livada.JPG (229.71 KB; downloaded 5759 times)
ExteriorLivada.JPG (182.27 KB; downloaded 5757 times)
Garalateral.JPG (186.39 KB; downloaded 5758 times)
Livada1.JPG (217.5 KB; downloaded 5756 times)
Livada2.JPG (209.97 KB; downloaded 5757 times)
Livadafata.JPG (229.17 KB; downloaded 5756 times)
Livadalateral.JPG (217.72 KB; downloaded 5757 times)
Livadaspate.JPG (175.5 KB; downloaded 5756 times)
Interior1.JPG (202.58 KB; downloaded 5758 times)
InteriorLivada1.JPG (206.08 KB; downloaded 5755 times)
InteriorLivada2.JPG (220.35 KB; downloaded 5757 times)
Interiorspate2.JPG (199.74 KB; downloaded 5756 times)
Intspate1.JPG (233.58 KB; downloaded 5756 times)
Garaplecare1.JPG (198.5 KB; downloaded 5756 times)
Garaplecare.JPG (169.65 KB; downloaded 5755 times)

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov bercenicity

Vad ca bateriile ocupa destul de mult spatiu interior: doua coloane deasupra rotilor din fata si probabil si sub podeaua inalta+peretele din spate.

Ma gandesc ca o abordare mai buna ar fi un troleibuz cu un battery-pack (de aceeasi ultima generatie LiFePO4) mai mic - incarcarea s-ar face pe o (mica) parte din traseu si la capete de linii

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov Victor92

La ora 10:30 cand am ajuns cu el in Livada avea nivelul bateriei de 92%, ceea ce inseamna ca in doar ore a consumat 8% (A fost introdus la traseu ieri de la ora 8:30) ceea ce rezulta un consum de 4% pe ora.

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov Chev Celios

Aceste baterii au o durata de viata cam de 6 ani de zile. Si de fapt ea are o singura baterie alcatuita din mai multi elementi. Aceste baterii se mai numesc si bateri de tractiune. La o anumita perioada acestea trebuiesc completate cu apa, pentru a mai scadea ciditatea din ele, altfel existand riscul ca la incarcare acidul din baterii sa fiarba si chiar sa explodeze. Mai exista si cele cu gel care nu trebuiesc completate niciodata cu nimic. Am sa pun un link cu un model de element al unei bateri de la o firma din romania. Aceata tehnologie este foarte raspandita la electrostivuitoare,transpalete electrice, masini de spalat pardoseli.
http://www.fiamm.ro/acumulatori-energy-plus.php


Maine ajung la Brasov si am sa pun o poza facuta de mine unei astfel de bateri de pe un electrostivuitor si alta de pe o transpaleta electrica.

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov bercenicity

Bateriile din linkul de mai sus sunt bazate tot pe antica tehnologie cu acid, n-au de-a face cu bateriile LiFePO4.

Ca o comparatie bateriile pe acid au cam 33–42 Wh/kg si 60–110 Wh/l, pe cand cele LiFePO4 au 90–110 Wh/kg, 220 Wh/L

Si inca in lurcu, BYD e producator auto chinezesc

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov Chev Celios

Aha. eu lucrand in domeniul stivuitoarelor si intalnit astfel de baterii am crezut ca sunt de acelasi tip.

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov misterr

Dacă tot s-a deschis discuția, aș vrea și eu să înțeleg de ce sînt depășite și nu mai sînt eficiente și ecologice troleibuzele, și trebuie introduse autobuzele cu baterii... Sau cu ce sînt mai eficiente și ecologice bateriile actuale (indiferent de tehnologia în care sînt realizate), decît sîrma de cupru, în condițiile în care toate argumentele înclină net spre sîrma de cupru:

• randamentul energetic global (întotdeauna cînd se introduce un element în plus pe filiera de conversie a energiei, randamentul scade (electric -> chimic -> electric -> mecanic, vs. electric -> mecanic)
• faptul că o dată cu încărcătura utilă trebuie transportate și bateriile, care au masă foarte mare (consum energetic inutil, transport sute de kg în loc să transport electroni prin rețea)
• materialele din care sînt făcute bateriile, și faptul că trebuie înlocuite/reciclate (probleme de mediu) etc.

Chiar nu mă prind, mi se pare un non-sens tehnic... Singurul lucru care îmi vine acum în minte e frînarea recuperativă, dar nici aia nu cred că e mai eficientă pe baterii decît pe rețea, bateriile nu pot absorbi oricît de multă energie într-un timp foarte scurt.

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov bercenicity

Ca "fan" al transportului electric eficient as zice urmatoarele:
  1. implementarea romaneasca a retelei de troleibuz e patetica: macazuri, incrucisari, elementele de curba sunt de viteza redusa; in caietul de sarcini pentru extinderea retelei de troleibuz din Baia Mare, inca apareau asemenea elemente de retea; pozitionarea retelei mioritice nu tine cont de drumul optim si nici nu permite flexibilitate maxima vehiculului pe drum;
  2. troleibuzul "pur" este inflexibil - pentru a-i modifica traseul trebuie sa investesti in retea
  3. troleibuzele sunt mai scumpe decat autobuzele
  4. in .ro se sta cam prost in general la capitolul intretinere - mai trebuie intretinuta si reteaua - alta distractie, eh dar lasa merge si-asa
  5. factorii de decizie au vedere mioapa/boala democaratiei: prefera sa plateasca mai putin imediat (autobuze), dar sa plateasca mai mult pe perioada mai lunga (intretinere, combustibil, etc), decat sa plateasca mai mult acum (troleibuze + eventuale modificari retea) si sa plateasca mai putin in costuri de exploatare (energie, durata de viata mai mare a trleibuzului) - mandatul are doar 4 ani, nu?  :twisted:;
  6. plus, nu cred ca pasagerii sunt incantanti de troleibuze asa de tare (vezi 1 si 2 - daca nu ii lasa in fata carfurului proaspat deschis la 2 statii de capatului troleului, pentru ca (cu exceptia Timisoarei) nimeni nu e dispus sa dea mai mult decat minimul necesar pentru niste troleibuze noi cu autonomie)





De asta cred ca cu o retea "elvetiana", un mix de troleibuze "destepte" (cu o combinatie de baterii si supercondensatori (acestia din urma pentru a putea absorbi rapid energia de franare)) si "pure" sau "semi-pure" (cu un pic de autonomie pentru a ocoli obstacole) - ultimele doua mai ieftine din start ---s-ar putea face o retea si ecologica si flexibila si ceva mai ieftina (nu ar fi nevoie de fir de contact in fiecare coltisor de oras).

La momentul actual singura necunoscuta mi se par aceste baterii LiFePO4, care desi sunt pe hartie par cele mai bune nimeni nu a avut destula experienta cu ele sa vada cat tin (ele ar reprezenta si un cost destul de mare cand va fi nevoie sa fie inlocuite peste 5-9 ani)

Tramvaiele din Nisa au venit echipate cu baterii pentru a parcurge niste zone istorice unde o retea aeriana era considerata inestetica; acum vor sa inlocuiasca cu APS, din cauza bateriilor NiMH nesatisfacatoare

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov misterr

Aha, deci principalele probleme țin de calitatea rețelei de la noi (a elementelor de rețea) și a întreținerii, și de așa-zisa lipsă de flexibilitate a rețelei (o fi așa greu de întins o rețea?... se face în cîteva zile!), nu de varianta tehnică în sine (rețea în loc de baterii). Adică tot noi sîntem de vină că nu sîntem în stare să investim într-un lucru bun și să-l întreținem, nu tehnologia.

E clar, m-am lămurit, mulțumesc!

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov Andi782

De cateva zile circula pe linia 16.

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov SPA29

Sper sa scapam curand de penibilitatea asta numita autobuz.

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov KingDesign

Câteva imagini şi de la mine...

Linia 4











Linia 16









Linia 17B







Linia 52



 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov Robert24

"Afisajul" liniei e autocolant care il schimba de fiecare data cand schimba linia? Cel putin asa pare...

 


Re: Autobuzul Model K9 in teste la Brasov Victor92

Robert24 wrote:
"Afisajul" liniei e autocolant care il schimba de fiecare data cand schimba linia? Cel putin asa pare...


Da... pentru varianta aceasta s-a optat ...

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Diverse vehicule în teste în Brașov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use