MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1310 posts, 567526 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 94
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect URANUS

Sursa: B365.RO

Metroul de Dr. Taberei, mai aproape de final: Primul pas spre instalarea căii de rulare și finisaje

S-a făcut un nou pas important către finalizarea metroului de Drumul Taberei. Metrorex a lansat licitația pentru realizarea tuturor lucrărilor și activităților pentru punerea în funcțiune cu călători a Liniei de metrou „Magistrala 5. Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Staţia, Depoul şi galeria de legătură Valea Ialomiţei”. Valoarea lucrărilor este de 241 milioane euro. Proiectul ar trebui terminat în 2016.

Chiar dacă Varvara și Filofteia mai au încă de săpat la tunele, proiectul metroului de Drumul Taberei se pregătește de o nouă etapă: cea a montării liniei de metrou și a finisajelor. Pe 17 iunie Metrorex a lansat licitația pentru realizarea tuturor lucrărilor și activităților necesare pentru punerea în funcțiune cu călători a Liniei de metrou „Magistrala 5. Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Staţia, Depoul şi galeria de legătură Valea Ialomiţei”.

Contractul implică instalarea căii de rulare, şina a III-a şi firul aerian de contact, lucrare pentru care Metrorex este dispus să plătească 189.745.600 lei fără TVA (41,7 milioane euro) fără TVA, conform programului anual al achiziţiilor publice al Metrorex.

De asemenea, proiectul cuprinde și lucrări de arhitectură în stații, finisaje spaţii publice şi spaţii tehnice, instalații -inclusiv cele de telecomunicaţii, detecţie incendiu şi efracţie, instalaţii de control acces şi taxare automată, suport de comunicaţie prin fibră optică și instalaţii de transport local călători (lifturi și scări rulante).

Noua magistrală de metrou va avea și televiziune în circuit închis. Coform caietului de sarcini, vor fi instalate camere video pentru "supravegherea peroanelor, acceselor, escalatoarelor şi lifturilor atât de la nivel local (staţii) cât şi de la nivel central (dispecerat central de trafic,dispecerul EM, dispecerul poliţie metrou), pentru depistarea unor evenimente care pot perturba traficul de călători".

La terminarea lucrărilor, bucureștenii vor avea la dispoziție o nouă linie de metrou cu o lungime de 7 kilometri, care cuprinde 9+1 staţii şi un Depou și al cărei traseu urmăreşte axul Str. Râul Doamnei/Valea Ialomiţei și Drumul Taberei, din zona Râul Doamnei spre Parcul Drumul Taberei, Favorit, Orizont până la Academia Militară, şi mai departe, de-a lungul Bulevardului Eroilor până la staţia de metrou existentă Eroilor.

Valoarea contractului este estimată la un miliard de lei cu TVA (aprox. 241 milioane euro). Data limită pentru depunerea ofertelor este 19 august 2014. Termenul de realizare a proiectului este de 16 luni.

Caracteristici tehnice Magistrala 5 - Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Staţia, Depoul şi galeria de legătură Valea Ialomiţei

- Lungimea construită 6871m

- Lungime tuneluri 8116m (fir simplu)

- Adâncimea minimă stații - 10m

- Adâncimea maximă statii - 21m

- Tip peroane stații centrale

- Lațime minimă peron central/lateral 8,25/5m

- Lățime maximă peron central 13,30m

- Numărul total de stații de metrou: 10

- Capacitate maximă posibilă de transport: 50.000 călători/(oră şi sens)

- Interval minim între trenuri (frecvența) - 90 secunde

- Capacitatea maximă posibilă de transport 1250 călători/tren

- Viteza comercială: 36km/h

- Viteza maximă: 80km/h.

Metroul dintre Eroilor şi Drumul Taberei din Magistrala 5 de metrou va fi finalizat în a doua parte a anului 2016, a anunţat la sfârșitul lunii trecute Cătălin Homor, director de investiţii al Metrorex.

Darea în folosinţă a tronsonului era prevăzută într-o primă fază pentru începutul anului viitor, aşadar este vorba de o întârziere de un an şi jumătate. Motivul: Guvernul a întrerupt finanţarea, iar în perioada februarie – mai 2013, lucrările în subteran au fost sistate.

Comisia Europeană a aprobat pe 12 iunie o investiție de 409,5 milioane de euro din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) pentru extinderea liniei de metrou 5 în București.

Investiţiile pe care Metrorex le-a programat până în 2020 se ridică la 900 milioane euro, din care 600 milioane euro vor fi asigurate din fonduri europene.

http://www.b365.ro/metroul-de-drumul-ta...10029.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

A fost lansata licitatia de trenuri pentru tot tronsonul. Sper la Bombardier sau Alstom !  ;)

II.1)   Descriere  
II.1.1)   Denumirea data contractului de entitatea contractanta  
Achizitia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5, Drumul Taberei - Pantelimon  
II.1.2)   Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor  

Furnizare  
Cumparare  
Locul principal de livrare: Bucuresti – Depou Berceni, sector 4 si Depou Valea Ialomitei, sector 6  
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti  

II.1.3)   Anuntul implica  
Incheierea unui acord-cadru  
II.1.4)   Informatii privind acordul-cadru  
Contractele subsecvente urmeaza sa se atribuie prin reluarea competitiei:  Nu  
Acord-cadru cu un singur agent economic  
Durata acordului-cadru: 7 ani  

Valoarea estimata fara TVA:  1,556,259,680 RON  

Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Frecventa estimata a contractelor subsecvente ce urmeaza a fi incheiate: la doi ani, respectiv in anii 2014, 2016, 2018. Durata estimata a contractelor subsecvente: între 15 si 28 de luni. Valoarea estimata a unui contract subsecvent: min. 396.693.643,97 lei si max. 762.872.392,20 lei.  
II.1.5)   Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor  
Achizitia în cadrul unui acord-cadru a maxim 51 trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5, Drumul Taberei – Pantelimon, în cadrul a maxim 4 contracte subsecvente.  
II.1.6)   Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)  

34620000-9 - Material rulant (Rev.2)  

II.1.7)   Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice  
Da  
II.1.8)   Impartire in loturi  
Nu  
 
II.1.9)   Vor fi acceptate variante  
Nu  
II.2)   Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru  
II.2.1)   Cantitatea totala sau domeniul  
51 trenuri noi de metrou (a câte 6 vagoane/tren)
Detalierea privind obiectul acordului – cadru:
Valoarea estimata a celui mai mare contract subsecvent care se anticipeaza a se atribui pe toata perioada acordului- cadru: 762.872.392,20 lei;
Valoarea estimata a celui mai mic contract subsecvent care se anticipeaza a se atribui pe toata perioada acordului- cadru: 396.693.643,97 lei.
Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea face obiectul unui contract subsecvent: minim 13 trenuri de metrou (78 vagoane), maxim 25 trenuri de metrou (150 vagoane)
Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea fi solicitate pe durata întregului acord – cadru: minim 43 trenuri de metrou (258 vagoane), maxim 51 trenuri de metrou (306 vagoane)  

Valoarea estimata fara TVA:  1,556,259,680 RON  

 


Re: Stiri despre proiect Cristy

După trei ani, metroul de Drumul Taberei e finalizat în proporţie de 52%. Ce riscă România

Metrorex şi Ministerul Transporturilor mai au la dispoziţie doar 18 luni pentru a finaliza lucrările de structură la metroul de Drumul Taberei. Din 2016, dacă lucrările nu sunt finalizate, UE, care finanţează 85% din costurile totale ale proiectului, stopează plăţile.

Lucrările la Metroul de Drumul Taberei, Tronsonul 1/Secţiunea 1/Râul Doamnei – Eroilor 2 (PSS Operă) şi Tronsonul 2/Secţiunea 1/ Staţia, depoul si galeria de legătură Valea Ialomiţei sunt finalizate în proporţie de 52%, la trei ani de la începerea lor, spun reprezentanţii Metrorex, pentru ECONOMICA.NET.

„În acest moment se continuă cu lucrările de structură la tunel şi stații. Până în prezent au fost executați 3.116 m de tunel din totalul de 8.254,5 m. Pentru lucrările la linia de metrou din Drumul Taberei a fost prevăzută în bugetul pentru anul 2014 suma de 650.543 mii lei, din care: 614.415 mii lei din capitolul „Titluri de cheltuială proiecte cu finanţare din fonduri nerambursabile” şi 36.128 mii lei din capitolul „Transferuri pentru finanţarea proiectelor de investiţii la metrou”, explică Aurel Radu, directorul Metrorex.

Potrivit acestuia, tot ce s-a realizat până în prezent sunt lucrări de structură, care sunt finanţate de UE, din fonduri nerambursabile. Aceste lucrări trebuie însă finalizate până la sfârşitul lui 2015, altfel UE stopează plăţile, iar continuarea lucrărilor va trebuie finanţată 100% de către statul român.

Cât priveşte finisajele, ultima etapă din acest proiect, care ar trebui să fie finalizate în a doua parte a anului 2016, conducerea Metrorex şi Guvernul speră să fie acceptate la plată de către UE în următorul exerciţiu financiar, 2015-2023.
„Lucrările de structură vor fi finalizate până la sfârșitul anului 2015. O parte din lucrările de finisaje ar putea fi finanțate din următorul program european de finanțare”, arată directorul Metrorex.

Read more: http://www.economica.net/dupa-trei-ani-...z36qkUSQY0

 


Re: Stiri despre proiect Cristy

Întârzieri la Magistrala 5: De ce au tărăgănat lucrările la staţia de metrou Parc Drumul Taberei

Lucrările la staţia de metrou Parc Drumul Taberei au fost cu mult întârziate, atât din cauza constructorului, cât şi din cauza situaţiei de la suprafaţă. Nici în prezent, structura staţiei nu este gata, deşi primul TBM a staţionat în subteran şi urmează să ajungă în această staţie după circa 2 luni de la începrea săpăturilor, timpul petrecut pentru efectuarea tunelului dintre staţiile Parc Drumul Taberei şi Tudor Vladimirescu fiind practic de aproape trei ori mai mare faţă de cel alocat săpăturilor de la staţia precedentă.

Lucrările la staţia de metrou Parc Drumul Taberei au fost cu mult întârziate, atât din cauza constructorului, cât şi din cauza situaţiei de la suprafaţă, staţia fiind proiectată iniţial în zona parcului,ceea ce implica defrişarea multor arbori din parc. Pentru a se evita defrişarea arborilor, amplasamentul staţiei a fost reproiectat, potrivit oficialilor Metrorex.

"Soluţia iniţială privind execuţia staţiei necesita defrişarea mai multor arbori şi arbuşti, cu afectarea parţială a parcului Drumul Taberei. Pentru micşorarea impactului asupra spaţiului verde, amplasamentul staţiei a fost reanalizat şi reproiectat. De asemenea, lucrările de execuţie a staţiei au fost condiţionate de eliberarea de reţele edilitare aflate pe amplasamentul staţiei. Planurile deţinătorilor de utilităţi sunt informative, starea de fapt din teren fiind de foarte multe ori diferită, apărând situaţii imprevizibile, necontractate, ce necesită proceduri de adiţionare la contract. Acestea ar fi motivele care au dus la situaţia prezentă în care structura acestei staţii să nu fie finalizată", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

La începutul acestei luni, la staţia Parc Drumul Taberei fuseseră efectuate lucrări de devieri reţele, deviere trafic şi lucrări de structură în proporţie de 16%.

În tot acest timp, cele două TBM-uri (tunnel boring machine), Varvara şi Filofteia, care efectuează săpăturile la Magistrala 5, au săpat tunelul de metrou pe ambele fire.

TBM-ul Varvara se află acum foarte aproape de staţia Parc Drumul Taberei şi urmează să intre în staţie săptămâna aceasta. Primul TBM urmează să ajungă în staţia Parc Drumul Taberei la circa 2 luni de la plecarea din staţia Tudor Vladimirescu. Timpul alocat săpăturilor dintre cele două staţii - raportat la numărul de metri săpaţi - este de aproape trei ori mai mare faţă de cel înregistrat pentru executarea tunelului de la staţia precedentă. Astfel, dacă tunelul dintre staţiile Favorit şi Tudor Vladimirescu, care are o lungime de 421 de metri, a fost finalizat de Varvara în 17 zile, tunelul dintre staţiile Tudor Vladimirescu şi Parc Drumul Taberei, cu o lungime de circa 516 metri, va fi finalizat după aproximativ două luni de la începerea săpăturilor. De asemenea, avansul Varvarei a fost întârziat şi de "staţionarea tehnologică a TBM-ului pentru montarea unor motoare auxiliare suplimentare necesare funcţionării benzilor transportoare, din cauza lungimii mai mari de transport a materialului rezultat din excavaţii", au mai explicat oficialii Metrorex, pentru B365.ro.

"Lucrările la Magistrala 5 sunt acum concentrate la staţia Parc Drumul Taberei. Am avut discuţii şi acum chiar s-au mobilizat mult mai bine. Se lucrează la pereţii mulaţi, au început în forţă acolo. După ce termină pereţii mulaţi urmează ca Varvara să treacă prin staţie. În prezent, Varvara se află la 26 metri de staţie, iar luni sau marţi urmează să străpungă peretele mulat al staţiei", a explicat Aurel Radu, pentru B365.ro.

La jumătatea lunii iunie, TBM-ul Filofteia a plecat din staţia Tudor Vladimirescu şi a parcurs deja circa 80% din lungimea tunelului pe cel de-al doilea fir. În prezent, potrivit directorului general al Metrorex, Filofteia mai are de săpat aproximativ 100 de metri până la staţia Parc Drumul Taberei.

Întrebaţi de reporterii B365.ro dacă staţionarea TBM-urilor în tunel prezintă vreun pericol sau aduce cheltuieli suplimentare, reprezentanţii Metrorex au precizat că TBM-urile au mai fost oprite, atât în perioada sărbătorilor de iarnă, cât şi în perioada sărbătorilor pascale, iar plăţile se fac la lucrări real executate şi contractate. De asemenea, oficialii Metrorex spun că, în cazul în care structura staţiei Parc Drumul Taberei va fi terminată până la finalizarea tunelului, există două soluţii care permit înaintarea TBM-urilor, iar alegerea variantei optime rămâne la latitudinea constructorului.

"Există două soluţii de avans a TBM-urilor spre staţia de extragere a acestora, respectiv Râul Doamnei: una cu execuţia structurii staţiilor aşa cum s-a întâmplat până acum, cealaltă cu trecerea „în plin" prin staţie, urmând ca săpătura şi execuţia structurii să fie executată ulterior trecerii TBM-urilor. Constructorul va alege varianta optimă care va duce la realizarea structurii Magistralei 5 de metrou până în septembrie 2015, iar punerea în funcţiune cu călători să se realizeze în semestrul II 2016", a mai precizat şeful Metrorex, pentru B365.ro.

Întârzierile de la staţia Parc Drumul Taberei nu sunt o problemă nouă pentru Metrorex. Directorul general al instituţiei declara, încă din februarie, pentru B365.ro, că lucrările de la staţia Parc Drumul Taberei sunt întârziate, din vina constructorului. "Într-adevăr, sunt întârziate lucrările la staţia Parc Drumul Taberei. E o situaţie mai delicată acolo. Noi punem presiune, am avut întâlniri şi cu reprezentanţii firmelor constructoare din Italia şi Spania, iar acum trebuie să luăm o decizie avantajoasă pentru societate, care să nu afecteze bugetul statului. La staţia Parc Drumul Taberei constructorii cer bani în plus. Ca toate societăţile care au lucrat în România şi ei erau obişnuiţi să ceară bani mai mulţi. Într-adevăr, ei au realizat, peste ce au licitat, nişte cantităţi în plus de pereţi mulaţi şi cer bani în plus faţă de ce s-a licitat. Analizăm cu specialişti, am comandat în acest sens şi un studiu, ca să vedem ce e de făcut, pentru că nu ne permitem să plătim în plus. În contract se precizează clar că preţul este fix, nemodificabil, dacă nu apar lucrări suplimentare neprevăzute, cerute de noi, precum devierile de reţele. Din această cauză ei nu mai lucrează la capacitate maximă", a explicat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

Tot atunci, şeful Metrorex preciza că lucrările la staţia Parc Drumul Taberei au fost întârziate şi din cauza acordului de mediu, care a fost puţin întârziat. "La început ei au prevăzut organizarea de şantier chiar acolo, în parc, iar ulterior Parcul Drumul Taberei a intrat pe un program european de modernizare şi reamenajare şi nu ni s-a mai permis să intrăm în parc. Într-adevăr e puţin mai complicat, negociem, suntem în discuţii cu constructorul să găsim cea mai bună cale pentru terminarea la timp a lucrărilor", a explicat Aurel Radu. Mai multe detalii AICI.

Lucrările la Magistrala 5 sunt executate de Asocierea S.C. Astaldi S.p.A., FCC Construccion S.A., Delta A.C.M., AB Construct. Valoarea totală a lucrărilor care vor fi efectuate la staţia Parc Drumul Taberei, conform ofertei, este de 84.346.298,35 lei, sumă care include şi substaţia de alimentare cu energie electrică.

Proiectul Magistralei 5 de metrou este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –"Transport" 2007 - 2013.

- See more at: http://www.b365.ro/intarzieri-la-magist...yCog7.dpuf

Seriously??? Mutam statia si intarziem lucrarile cu juma' de an doar ca sa nu taiem pomii??? Daca asta e adevaratul motiv inseamna ca pe undeva exista o imbecilitate maxima... :o  :evil:

 


Re: Stiri despre proiect florin

Italienii de la Astaldi: Metroul din Drumul Taberei va fi gata în 2017

Constructorul italian Astaldi, care lucrează la magistrala 5 de metrou din cartierul bucureştean Drumul Ta­be­rei, spune că proiectul ar urma să fie gata în 2017, la finalul pri­mului semestru din 2014 circa 42% din lucrări fiind fina­lizate, potrivit raportului pe primele şase luni publicat de grupul din Peninsulă.

Lucrările au început în 2011 şi aveau ca termen iniţial de finalizare anul 2014, însă acestea au fost tergiversate după ce finanţarea pentru proiect a fost redusă. Termenul anunţat de Astaldi în raportul semestrial avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce auto­rităţile române spuneau că metroul ar putea fi gata în semestrul al doilea din 2016.

 


Re: Stiri despre proiect Cristy

Metroul de Drumul Taberei este în pericol să rămână o paragină

Metrorex şi constructorul Metroului de Drumul Taberei trebuie să finalizeze lucrările la structura de rezistenţă într-un an. La modul în care se lucrează acum, finalizarea lucrărilor nu este posibilă, caz în care România trebuie să returneze toţi banii pe care i-a primit de la UE. Mai mult, lucrările se vor sista pentru ca statul nu are bani să le finalizeze.

Metroul Drumul Taberei Lucrările la structura de rezistenţă a Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor sunt gata în proporţie de 52%, iar restul lucrărilor trebuie finalizate până în septembrie 2015, altfel proiectul va fi sistat, potrivit reprezentanţilor Metrorex. În urmă cu două luni, ECONOMICA.NET arăta că gradul de execuţie al lucrărilor era de 42%.

Sistarea proiectului ar veni ca urmare a stopării finanţării de la UE, care contribuie cu 85% la costurile totale ale proiectului - circa 1,2 miliarde de euro. Mai mult, toţi banii primiţi până acum ar trebui returnaţi. În aceste condiţii, partea română nu ar mai avea de unde să finanţeze lucrările, iar proiectul ar muri. Metrorex ar putea, cel mult, să refacă infrastructura deteriorată de la suprafaţă, însă găurile din subsol, tot ce s-a făcut până atunci va rămâne în conservare

„Cele două TBM-uri care au început execuţia tunelurilor din staţia Academia Militară spre staţia Râul Doamnei, se află în prezent în interstaţia Parc Drumul Taberei – Romancierilor şi au executat 3.814,5 metri de tunel din totalul de 8.254,5 metri. Este preconizat ca până la sfârşitul anului, ambele TBM-uri să ajungă cu execuţia tunelurilor la staţia Râul Doamnei”, arată reprezentanţii Regiei.
Lucrările la structura de rezistenţă pot fi 100% terminate într-un an dacă firmele angrenate în proiect, cu Astaldi antreprenor general, lucrează la capacitate. „În prezent, ritmul lucrărilor este la 35%. Din diverse interpretări cu privire la contract, constructorul a redus ritmul lucrărilor. Avem discuţii cu ei, există discuţii şi la nivel de Ministerul Transporturilor şi sperăm să se reia lucrările la capacitate”, afirmă Aurel Radu, director Metrorex.

Sumele rămase de cheltuit până la sfârşitul anului 2014 pentru acest proiect, sunt în valoare de aproximativ 319 milioane lei, circa 70 de milioane de euro, dintr-un total de 200 de milioane de euro alocat pentru acest an, potrivit reprezentanţilor Metrorex.

Magistrala 5 de metrou trebuie realizată în 2 etape, fiecare cu termenul său. Pentru toate lucrările de structură, staţii şi calea de rulare, termenul de execuţie este septembrie 2015. Pentru restul de lucrări, finisaje, cabluri, ventilaţie, inslusiv achiziţionarea tuturor trenurilor, termenul este septembrie 2017.

Lucrările la acest proiect au început în 2011. Acestea au fost sistate în prima parte a lui 2013 din cauza lipsei banilor. Ulterior, Guvernul a alocat sumele necesare şi proiectul a reuşit să fie introdus pe POS-T, benefiicind astfel de fonduri europene nerambursabile. Ulterior, alte întârzieri au apărut din cauza unor neînţelegeri financiare cu liderul de proiect, compania italiană Astaldi.

Proiectul Metroului de Drumul Taberei este realizat de un consorţiu format din Astaldi, FCC Construccion, AB Construction şi Delta ACM Antrepriză. Metroul de Drumul Taberei va avea zece staţii la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor. Magistrala 5 va acoperi, în principal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei.

Costurile estimate pentru acest proiect sunt de 1,2 miliarde de euro. 85% din costurile acestui proiect sunt acoperite din fonduri UE nerambursabile.

http://www.economica.net/metroul-de-dru...z3CtKtckMS

 


Re: Stiri despre proiect Costin

De ce nu mai sapa "cartitele" Varvara si Filofteia tunelul pentru Metroul din Drumul Taberei: o neintelegere intre Metrorex si constructori ar putea bloca cel mai mare proiect de infrastructura din Bucuresti

Proiectul magistralei de metrou Eroilor - Drumul Taberei ar putea fi blocat din cauza unor neintelegeri contractuale dintre Metrorex si constructor. Mai exact, firma Astaldi cere in plus pentru executarea lucrarilor peste 45 milioane de euro fata de valoarea stabilita prin contract in 2011 - 266 milioane euro, dupa a declarat directorul general Metrorex, Aurel Radu, pentru HotNews.ro. Acesta a explicat ca Astaldi vrea suplimentarea de fonduri pentru ca a executat peretii mulati mai grosi si au intrat mai multe materiale. In semn de nemultumire, constructorul si-a retras o mare parte din echipa de pe teren, lucrandu-se la capacitate de doar 35%, potrivit oficialilor Metrorex. Oficialii Astaldi nu au raspuns pana la ora publicarii articolului la intrebarile adresate de HotNews.ro, dar directorul Metrorex, Aurel Radu, a declarat pentru HotNews ca negociaza cu Astaldi aceasta majorare si spera ca in cel mai scurt timp constructorul va lucra la capacitate maxima pe santier.

"Am avut multe discutii cu constructorul prin care i-am atentionat ca nu lucreaza la capacitate maxima. Dansii au o serie de revendicari. Contractul a fost facut cum a fost facut in 2011, un fel de struto-camila, dar pe care constructorii si l-au asumat. Nu este un contract clar prin care sa se deconteze lucrarile la cantitati real executate. A fost un contract facut inainte de accesarea fondurilor europene si acolo dansii si-au asumat un pret fix, nemodificabil, pe toata perioada contractului. Dansii si-au preconizat cantitati mult mai mici, asa au castigat licitatia, iar la executare au aparut cantitati mai mari. Ei revendica sume destul de mari - peste 200 milioane lei . Noi analizam, vrem ca acest proiect sa continue si facem tot ce ne permite legea. Dansii ne-au santajat, au spus ca daca nu le dam banii, nu lucreaza. Noi suntem in negocieri cu ei de un an, am analizat foarte atent revendicarile lor si nu am fost de acord sa le dam nimic peste proiect pana acum. Dansii au facut o serie de studii geo si au facut peretii mulati mai grosi. Am analizat ce au facut, am facut si noi o expertiza si in urma negoocierilor am accesptat sa le dam in plus circa 54 milioane lei. Dupa intalnirea de azi (n.r. joi) cu constructorii ni s-au facut promisiuni ca de luni vor lucra din nou la capacitate maxima", a explicat Aurel Radu.

Directorul Metrorex spune ca in prezent lucrarile sunt in intarziere cu o luna, dar daca constructorul va lucra la capacitate maxima, aceasta intarziere va fi recuperata. "Constructorii au promis acum ca o sa lucreze la capacitate maxima. Deja se vede o schimbare, dar nu suntem multumiti. Daca lucreaza cu toate utilajele cu siguranta vor recupera luna intarziere si vor termina chiar mai devreme decat termenul impus de contract - septembrie 2015. Totul depinde de ei, sa vrea sa lucreze si sa renunte la aceste revendicari", a mai explicat Aurel Radu.

Acesta spune ca Astaldi trebuie sa respecte termenele asumate prin contract, iar in cazul in care nu o face trebuie sa isi asume consecintele financiare. Mai exact, daca lucrarile de structura nu sunt finalizate pana in septembrie 2015, iar toata magistrala nu este gata pana in martie 2017, Romania risca sa dea inapoi cele circa 400 milioane de euro, fondurile europene alocate pentru acest proiect.


"Foarte important pentru acest proiect este ca avem finantarea asigurata. Acum totul depinde de noi si de constructorul care realizeaza acest proiect. Constructorul trebuie sa respecte contractul, graficele de lucrari asumate. Acum lucrarea nu este in grafic. Este intarziata cu circa 1 luna. Termenul de finalizare al lucrarilor este septembrie 2015 - structura de rezistenta. Daca dansii nu isi respecta termenul contractual riscam sa nu finalizam la timp acest proiect, sa nu punem in functiune trenul cu calatori la receptie si sa pierdem banii alocati de Uniunea Europeana. Statul roman trebuie sa dea banii inapoi. Noi urmarim lucrarea, mergem pe santier, daca dansii nu respecta teremnul asumat prin contract, vor raspunde. Ne vom indrepta ca parte vatamata impotriva lor si vom cere daune interese pentru banii pierduti. Termenul de finalizare al lucrarii este martie 2017", a mai explicat Aurel Radu.

In prezent este realizat 52% din structura statiilor, iar licitatia pentru atribuirea contractului executie cale de rulare si a finisajelor a fost demarata, iar directorul de investitii al Metrorex, Catalin Homor, spune ca cel de-al doilea contract are termen de finalizare aprilie 2016, deci cu un an inainte de termenul asumat de Metrorex prin contractul de finantare - martie 2017.

"Stadiul lucrarilor de structura sunt la un nivel de 52%. Avem gata statiile Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Romancierilor, Brancusi. Din 9 statii sunt gata 5. Pana la sfarsitul anului va mai fi una gata - Raul Doamnei. Mai avem Eroilor si depoul care este pe alt contract si va fi gata si aceasta. Deci pentru 2015 au mai ramas de facut 3 statii. In momentul de fata este in desfasurare procedura de achizitie pentru calea de rulare, finisaje si instalatii, urmand ca pana la sfarsitul anului sa se semneze si acest contract cu termen de finalizare 16 luni - jumatatea an 2016. Pe 29 septembrie este deschiderea ofertelor, iar pana la sfarsitul anului cred ca va fi atribuit contractul", a explicat Catalin Homor.

Context:

In 2011, Metrorex a semnat contractul pentru executia lucrarilor de structura la tronsonul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou "Drumul Taberei - Pantelimon" cu consortiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania), valoarea contractului fiind de 215 milioane euro, fara TVA. Tronsonul va avea noua statii, in lungime de 6,2 kilometri.

In 2012-2013 lucrarile au fost incetinite din lipsa de fonduri. Iunie 2014, Comisia Europeana a aprobat o investitie de 409,5 milioane de euro din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) pentru tronsonul Eroilor - Drumul Taberei. FEDR a finantat 409,5 milioane de euro din totalul de 481,7 milioane de euro.

In iunie 2014, Metrorex a scos la licitatie lucrarile de executie a caii de rulare si finisajelor pentru acest tronson. Potrivit Metrorex, valoarea totală estimată a contractului care urmează a fi atribuit este de 856 milioane de lei, fără TVA.

http://economie.hotnews.ro/stiri-compan...uresti.htm

Ce intelegem de aici: a fost folosita reteta clasica de castigare a licitatiilor in Romania: subevaluarea costurilor + acte aditionale ulterioare care sa acopere diferenta. Ce nu intelege Astaldi: pe fonduri UE nu merge cu actele aditionale chiar asa...

 


Re: Stiri despre proiect icee

cos wrote:
http://economie.hotnews.ro/stiri-compan...uresti.htm

Noroc ca nu se face deloc referire la statia de la Moghiros.  :roll:

 


Re: Stiri despre proiect Adrian Rosca

Compania Astaldi a acceptat să reia lucrările de la metroul din Drumul Taberei la capacitate maximă, însă va da în judecată Metrorex pentru lucrări de 45 de milioane de lei nerecunoscute de regia de stat.

Astfel, după ce timp de aproape două luni Astaldi mai mult a stat decât a lucrat, la o capacitate de doar 35%, în prezent capacitatea de lucru se apropie de 100%, spune Aurel Radu, directorul Metrorex, citat de economica.net. Astaldi s-a angajat să finalizeze lucrările de structură până în septembrie 2015.

...

Potrivit economica.net, Astaldi reclamă o sumă suplimentară de 45 de milioane de euro faţă de ce este prevăzut în contract, motivând că au efectuat lucrări suplimentare, esenţiale, care trebuie remunerate corespunzător de beneficiarul Metrorex.

„Dânsii au făcut o serie de studii geo şi au facut pereţii mulaţi mai grosi. Am analizat ce au facut, am făcut şi noi o expertiză şi în urma negocierilor am acceptat să le dăm în plus circa 54 milioane lei(circa 12 milioane de euro – n.r.). Rămân pretenţii de alte 45 de milioane de lei, cărora nu le vom da curs. Cel mai probabil, italienii ne vor chema în instanţă, ne vom judeca, dar proiectul trebuie să-l termine la timp”, a explicat directorul Metrorex.


http://www.b1.ro/stiri/eveniment/lucrar...92663.html

Pana la urma sunt euro sau lei?

 



Re: Stiri despre proiect Cristy

Magistrala 5 de metrou tocmai s-a scumpit cu 54 milioane de lei. Au reînceput, însă, lucrările

Noi știri despre Metroul de Drumul Taberei: Metrorex a căzut la pace cu Astaldi, iar acum, după ce constructorii de la Magistrala 5 au primit 54 de milioane lei în plus au început să lucreze aproape la capacitate maximă, a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Astaldi a cerut Metrorexului circa 200 de milioane de lei în plus pentru lucrări suplimentare efectuate la Magistrala 5, potrivit şefului Metrorex. În urma unei analize efectuate, compania care gestionează transportul în subteran din Bucureşti le-a plătit constructorilor metroului de Drumul Taberei încă 54 de milioane de lei."Am căzut de acord cu ei să le plătim 54 milioane lei, sumă care a fost justificată. Am avut un consultant extern, unul dintre cei mai mari consultanţi britanici. Conform normativelor europene se puteau acorda acele plăţi suplimentare. Din analizele suplimentare s-a stabilit că suma respectivă se putea acorda, sumele fiind justificate pentru că au făcut pereţii mulaţi mai groşi. Fiindcă se respectă normativele europene, Metrorex le-a putut plăti 54 milioane lei, dar ei au avut revendicări de 200 milioane lei", a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Totuşi, deşi au primit bani în plus pentru Magistrala 5, Asocierea S.C. Astaldi S.p.A., FCC Construccion S.A., Delta A.C.M., AB Construct, care execută lucrările la metroul de Drumul Taberei, nu a renunţat la pretenţiile financiare şi a acţionat Metrorexul în instanţă. "Am văzut pe Ecris că au introdus o acţiune în instanţă. Nu ştim exact despre ce este vorba. Acţiunea are ca obiect "pretenţii", dar nu cunoaştem deocamdată conţinutul capetelor de cereri. Vom afla conţinutul capetelor de cereri când instanţa comunică, prin înştiinţare, acţiunea introdusă, ca să putem formula apărări. Acţiunea a fost făcută de Asocierea Astaldi, dar în dosar ei sunt identificaţi în parte", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii Metrorex.

De cealaltă parte, şi Metrorex le-a facturat penalităţi de întârziere constructorilor de la Magistrala 5, dar suma este mult mai mică decât cea pretinsă de Astaldi. "Până în prezent Metrorex a facturat, în 2012, circa 400.000 lei penalităţi de întârziere, pentru că nu s-au respectat graficele. Penalităţile au fost şi plătite", au spus reprezentanţii Metrorex.

În ce stadiu sunt acum lucrările la metroul de Drumul Taberei

"În urma întâlnirilor pe care le-am avut au înţeles situaţia, s-au mai deblocat lucrările şi pentru că s-a aprobat o parte din suma revendicată, respectiv cei 54 de milioane lei, care s-au alocat justificat. Ei tot spuneau că sunt blocaţi şi nu au bani, dar noi nu puteam să le dăm decât atunci când a fost justificată suma. Acum lucrează aproape la capacitate maximă. TBM-urile merg în forţă, se lucrează la pereţii casetă în staţii, au început şi refacerea carosabilului", a explicat şeful Metrorex.

În prezent, TBM-ul Varvara a început să sape, joi, tunelul pe primul fir, spre staţia Valea Argeşului (Brâncuşi), iar TBM-ul Filofteia translatează staţia Romancierilor, potrivit oficialilor Metrorex.

La staţia Parc Drumul Taberei, una dintre staţiile la care s-au înregistrat cele mai mari întârzieri, se lucrează acum la structura pereţilor mulaţi şi apoi se va demonta tunelul, pentru că acolo au trecut TBM-urile fără să fie gata structura staţiei. "Acum construiesc staţia Parc Drumul Taberei şi apoi elimină şi inelele tunelului. S-au făcut pereţii mulaţi pentru intrarea şi ieşirea din staţie, ca să poată trece TBM-urile. Staţia Parc Drumul Taberei va fi gata la nivel de structură în martie 2015", au precizat oficialii Metrorex, pentru B365.ro.

Totodată, potrivit reprezentanţilor companiei, în prezent se lucrează şi la staţiile Eroilor 2 şi Râul Doamnei. "La Eroilor 2 lucrează la grinda de ghidaj a pereţilor mulaţi. Acolo s-au făcut mai multe studii, pentru că este o staţie complicată. Tunelul subtraversează staţia actuală şi iese aproape de Operă. La nivel de structură staţia Eroilor 2 va fi gata în iulie 2015. La Râul Doamnei se lucrează şi trebuie să fie gata jumătate în luna noiembrie, ca să poată ieşi TBM-ul, iar apoi în februarie 2015 trebuie să fie gata şi această staţie la nivel de structură", a mai spus Aurel Radu, pentru B365.ro.

- See more at: http://www.b365.ro/metrou-drumul-tabere...p2Qyu.dpuf

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect 133 313

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua...strala+5+d
Poate reusesc sa acopere la Orizont in banii astia.  :roll:

 


Re: Stiri despre proiect URANUS

Sursa: B365.RO

EXCLUSIV: Cum arată ACUM staţiile de metrou de pe M5 şi când ajung cârtiţele la Eroilor GALERIE FOTO

B365.ro vă prezintă o Galerie Foto cu stadiul lucrărilor la staţiile de metrou Romancierilor, Favorit şi Valea Argeşului, de pe magistrala M5. Cârtiţa Varvara se află în prezent la staţia Valea Argeşului (Brâncuşi), urmând să treacă ulterior la Râul Doamnei- aici, săpăturile vor fi finalizate la sfârşitul anului. TBM-urile vor fi aduse la staţia Eroilor în primăvara lui 2015.

"În prezent, TBM-ul Varvara se află la staţia Brâncuşi (Valea Argeşului). Urmează să ajungem la Râul Doamnei, iar legătura va fi făcută la Eroilor, cu magistrala existentă, dar traseul va merge mai departe ulterior, la Pantelimon. La sfârşitul anului vor fi scoase TBM-urile şi vor fi aduse la staţia Academia Militară. De aici, pleacă la Eroilor, unde ajung în martie-aprilie 2015", a declarat inginerul Alexandru Dutulescu pentru B365.ro.

În ceea ce priveşte staţia de metrou Favorit, inginerul Alexandru Dutulescu a adăugat că va avea 5 sau 6 puncte de acces. Totodată, în această staţie, linia de tren va fi montată central, urmând ca peroanele să fie în lateral (ca la Victoriei, Gara de Nord, etc.)

Reamintim că primul tronson al Magistralei 5 de metrou va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor 2, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei. Se estimează că în septembrie 2015 structura staţiilor şi tunelelor de metrou de pe Magistrala 5 va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Ultimul termen anunţat de Astaldi, în raportul pe ultimele şase luni, tronsonul Râul Doamnei - Eroilor 2 va fi dat în folosinţă în 2017.

Accesati linkul ca sa vizionati pozele. Merita!

http://www.b365.ro/exclusiv-cum-arata-a...18619.html

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect 133 313

http://www.realitatea.net/cum-a-ajuns-m...82466.html
Din categoria no coment. Mai lipsesc extraterestrii.

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2463 forum members have written 438101 posts in 5485 topics and 524 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use