MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1234205 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 300 301 302 303 304 305 306  ... 613
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) t530

@andrei11 - Multumesc pentru raspuns.

@Guru - ma framanta cum arata la suprafata pt ca:
- stai 15-20 min sa vina un cosciug pe 4 roti numit RATB...
- daca iti iei masina personala..te cam doare sufletul la ce devieri de tot rasul si asfaltari la misto se fac..
- au taiat copacii, iar forarea pt acces nu incepe...
etc...

M-ar interesa cum arata si subteranul...dar nu am cum sa ajung acolo...

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) ByOnu

t530 wrote:
M-ar interesa cum arata si subteranul...dar nu am cum sa ajung acolo...


Vom vedea cu totii, personal, subtenarul cand se inaugureaza M5 in 2017. :D

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

Subteranul arata foarte... intunecat. Sa nu credeti ca mai este frumusetea aia de cand erau golurile alea uriase in toate planseele. E BEZNA!  :twisted: Si blitzul are orizont limitat. Daca mai este si umezeala gen ceata fina...

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) cris_m

@133 313

Ce te miri ca stau muncitorii aia cazuti? Asa mai fac ei. Le place prea mult Sabrina  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) danutzu_2910

@byOnu, foarte interesanta poza de profil, si perfect facuta cu Photoshop!! Sper sa nu se supere Timisorenii

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

cris_m wrote:
@133 313
Ce te miri ca stau muncitorii aia cazuti? Asa mai fac ei. Le place prea mult Sabrina  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:


Le place mult... Saniuta...

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

danutzu_2910 wrote:
@byOnu, foarte interesanta poza de profil....[/quote:2pq6hk9e]
:?:  :?:  :?:  :shock:

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

@George
Metrourile din punct de vedere al adancimii se impart in 'categorii':
De mica adancime (ceea ce exista acum la noi), de medie adancime (ceea ce sugerezi), de mare adancime (gen Moscova) si de foarte mare adancime (base tunnells pe sub munti).
Daca adancesti tunelele, in prima etapa zona de influenta a tasarilor se amplifica (imagineaza-ti zona asta punand in sectiune transversala tunelele si desenand niste tangente la cca 45 de grade de la contur pana la suprafata...e drept ca 'magnitudinea' tasarilor scade...ca sa imaginezi tasarile pui o curba Gauss intoarsa in jos, pana la marginile 'zonei de influenta'.
Daca adancesti tunelele si mai mult, de la o anumita adancime incolo se creeaza un efect de bolta si practic tasarile nu se mai transmit la suprafata, le preia solul...
Bolta asta 'de surpare' are forma unei parabole pornind tot de la marginile exterioare ale celor doua tunele...
Ok ai sa zici, bine-bine, le sapam asa, dar ce facem cu apa subterana si cu presiunea generata de ea?
O fi TBM-ul 'submarin' dar are totusi niste limite, ca orice submarin...dupa care, ne gandim cum procedam la statii, ca acolo e nasol, trebuie sa scoatem acea apa din strafundul excavatiei...fara sa daramam constuctiile adiacente!
:ugeek:
P.S.
Pentru joi seara se anunta ca metroul va functiona doua ore in plus...ce nu se spune insa e cine subventioneaza...
Federatia de furbol clar nu, astia dau doar bilete gratis sau 'la oferta' doar pentru stadion...ramane bun la plata doar nea Vasile de la Sighetu Marmatiei care doar plateste la cablu ca sa vada meciurile de rugby...
Ca la noi la nimeni...unii fumeaza, ceilalti doar 'inhaleaza'!
:twisted:
Hai Romania!
:mrgreen:

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

Nea Vasile din Sighet o sa ajunga celebru aici. Poate ne cere o sponsorizare, ca-i folosim brendul. :!:  :D

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) George

@subway guru: Incerc sa inteleg. Deci, zona de influenta a tasarilor creste direct proportional cu adancimea, dar, daca adancimea e mai mare, magnitudinea lor ar scadea. Totusi, sub o anumita adancime tasarile acelea s-ar transmite exclusiv solului, pe langa faptul ca am avea problema presiunii apei si a epuismentelor masive in statii.
E cat de cat corect? Eu nu sunt inginer, ci jurist  :lol:

Si atunci, inteleg ca e preferabila o solutie cu tunelurile la mica adancime, care insa presupune consolidari (cel putin dupa Universitate).

Totusi, din ce spui tu pare ca exista si o zona intermediara, adica aceste tuneluri de medie adancime. Sunt ele de plano excluse?
In varianta lui @robert24, cu TBM-ul acela cu diametru de 11 m, ar sapa nu doar tunelul, ci si statia - cu peroane suprapuse si destul de inguste - ar mai trebui "doar" un fel de "put" de acces, ca in pozele redate in paginile anterioare. E chiar atat de SF si daca, da, de ce - daca nu, de ce nu s-ar incerca asa?

Insist dintr-un motiv foarte simplu - daca nu se poate, macar sa stim si noi de ce si sa nu mai pedalam pe idee.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) sab

Pun si eu alta intrebare. Care ar fi concret la M5 adancimea la care ar trebui sapate tunelurile astfel incat cladirile sa nu fie in pericol (fara sa fie consolidate). ?

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

Eu am senzatia ca treaba asta cu adancimea la care sa nu existe tasari "resimtite" si respectiv de ce nu se face 1 bucata tunel mare s-au mai discutat undeva mult in spate (adica inapoi, anii trecuti) si exista si raspunsurile.
Adancimea la care nu exista tasari coincide cu adancimea la care apa navaleste prin discul de forare a TBM-ului si in continuare in tunel si respectiv adancimea la care nu te salveaza nici doua epuismente pe 10 metri patrati. Adancime mare = presiune mare, a apei. Tot aici de asemenea conteaza ce presiune poate furniza un disc de diametru simtitor mai mare sa tina frontul/orizontul stabil. Sunt solutii si solutii, daca exista un TBM pentru tunel mare asta nu inseamna ca el este aplicabil pe situatia Bucuresti pac pac. Poate necesita modificari. Care pot fi de la minore pana la utilaj unicat, nou, neomologat. Adica nu se baga nimeni. Trebuie mers pe solutii de utilaj cat de cat comun, pentru pret.    
La faza cu tunel mare stiu eu sigur ca exista raspunsul. Anume solul extra slab. Adica nu se baga nimeni. Daca colapseaza e nasol. Inghite de cate ori mai mult decat un tunel mic.
Si un citat dintr-un post chiar de ieri.
subway guru wrote:
Pentru ca nu avem un 'bed rock' la o adancime convenabila...la noi 'roca de baza' e la...KILOMETRI... adancime!!!
New York, Moskwa, Sankt Petersburg...nu sunt un exemplu aplicabil.
Ce sa va fac eu daca Vlad al lui Draculea zis si Tzepesh Voda a gasit de cuviinta sa-si aseze cetatea Domniei Sale taman pe un fost fund de mare zisa Thetis, colmatata indelung de una apa curgatoare la fel de faimoasa numita Danubius/Donaris/Istrum/Donau/Dunav, in decurs de milioane de ani cu milioane si milioane de tone de aluviuni!

Daca vrei sa faci ceva comparatii in conditii cat de cat 'similare' ia Viena ca exemplu,doar ca acolo aluviunile sunt tertiare, la noi sunt quaternare (adica mai recente si mai 'slabe')...
Sunt pe lume si orase/metropole cu conditii hidrogeologice chiar mai 'tampite' ca ale noastre, nu suntem noi niciodata 'buricul pamantului'...

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

andrei11 wrote:
Nea Vasile din Sighet o sa ajunga celebru aici. Poate ne cere o sponsorizare, ca-i folosim brendul. :!:  :D


Tu l-ai ales ca purtator de cuvant, sponzorizarea-ti apartine integral!  :lol:

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) danutzu_2910

andrei11 wrote:
danutzu_2910 wrote:
@byOnu, foarte interesanta poza de profil....[/quote:3vbmo81u]
:?:  :?:  :?:  :shock:[/quote:3vbmo81u]
Textul corect este... "Azi cersetor, maine agresor. Iti doresti asta?? Sunt panouri precum cele din poza, sunt puse la semafoare, in Timisoara. Exista din 2012.
http://www.opiniatimisoarei.ro/panouri-...26/07/2012

 


Go to page:  1  ... 300 301 302 303 304 305 306  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421761 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use