MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1200746 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 210 211 212 213 214 215 216  ... 613
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect laur_visan

Astazi au reinceput lucrarile la Valea Ialomitei si galeria de legatura cu Romancierilor.Se lucra cu toate fortele.La celelalte statii asteptam pana maine.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) seraph1

Câteva picături de ploaie și s-a oprit activitatea pe șantier.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) URANUS

Au aparut sistemele de masurat SOLDATA si pe interstatia DT34 - PDT

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) GAC

Gandindu-ma putin la situatia magistralei intre Eroilor si Iancului, am ajuns la concluzia ca solutia cu TBM este foarte impractica.
Consolidarea cladirilor de pe Elisabeta va dura foarte mult si din cate stiu, consolidarea nu se poate face cu sila. Daca asociatiile de proprietari nu vor, pa ce buna. Si chiar daca ar fi sa vrea cu totii, lucrarile ar dura ani, cu atat mai mult, cu cat consolidarea trebuie sa inceapa de la baza fundatiei, avand in vedere ca TBM-urile, vor trece partial pe sub fundatiile acelor cladiri. Mie mi se pare misiune imposibila. Mai mult, trecerea cu TBM-ul chiar partial pe sub fundatia unor cladiri adesea de 8-9 etaje, mi se pare foarte riscant, chit ca acele cladiri sunt consolidate sau nu.

Prin urmare, cred ca solutia simpla ieftina, rapida si facila se holbeaza la noi: tunel cu PM, chiar sub bulevard. Astfel, latimea tunelului ar avea vreo 8 metrii din PM in PM, si s-ar incadra exact sub cele 4 benzi ale bulevardului, fara a fi nevoie de alte lucrari si somplicatii. Mai mult, daca se va executa un tunel chiar sub nivelul soselei (pe planseul superior al tunelului sa se toarte asfalt), va fi nevoie de PM mai subtiri, gen 50-60 cm si adanci de pana la 6 metrii. Prin urmare, executia va putea fi realizata rapid si costurile vor fi mult mai mici fata de pilda, tunelul de la Romancieri la VI. Mai mult, executia PM se va realiza la o distanta cat decat sigura fata de fundatia cladirilor, iar adancimea mica a PM, va fi ca un bonus, existand sanse infime sa apara probleme la fundatiile acelor cladiri. Astfel, nu vad motive pentru care nu s-ar putea avansa in fiecare zi cu cate 30 m, (cu 2 utilaje Kelly, una lucrand la pM dreapta , cealalta la stanga) si in doua luna sa termine odata.

Singura complicatie, ar fi cu relocarea utilitatilor, dar aceasta faza se poate executa inainte sa inceapa lucrul la PM: toate utilitatile, canalizare, cabluri si altele sa fie trecute sub trotuare, iar dupa incheierea cestei faze, sa se poata sapa linistit la tunel.  

Mai mult, daca va exista o buna coordonare intre saparea PM si a echipei ce va executa planseul superior, exista toate sansele ca disconfortul creat sa fir minim si astfel, tot deranjul la suprafata sa dureze max 4-5 luni, urmand ca ulterior sa se excaveze pamantul din tunel si sa se toarne radierul...

Nu vad alta solutie ieftina si facila.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

Singurele  observatii :
Latimea tunelului --> 10,70 m
Grosimea peretelui mulat : 40 + 40 cm.
Adancimea peretelui mulat trebuie sa fie vreo 18 - 20 metri, nu poate fi mai mica.
In rest de acord cu tine.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) aztec

Banuiesc ca necesitatea consolidari apare si pentru utilizare, adica vibratile cauzate de trecerea ramelor de mtrou zilnice, nu doar pt TBM..

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

GAC wrote:
Gandindu-ma putin la situatia magistralei intre Eroilor si Iancului, am ajuns la concluzia ca solutia cu TBM este foarte impractica.
Consolidarea cladirilor de pe Elisabeta va dura foarte mult si din cate stiu, consolidarea nu se poate face cu sila. Daca asociatiile de proprietari nu vor, pa ce buna. Si chiar daca ar fi sa vrea cu totii, lucrarile ar dura ani, cu atat mai mult, cu cat consolidarea trebuie sa inceapa de la baza fundatiei, avand in vedere ca TBM-urile, vor trece partial pe sub fundatiile acelor cladiri.


Plecand de la premiza ca au fundatie.  :twisted: Ca daca n-au... Facultatea de instalatii am inteles ca a fost consolidata. Poate va spune guru mai multe detalii.

GAC wrote:
Prin urmare, cred ca solutia simpla ieftina, rapida si facila se holbeaza la noi: tunel cu PM, chiar sub bulevard. Astfel, latimea tunelului ar avea vreo 8 metrii din PM in PM, si s-ar incadra exact sub cele 4 benzi ale bulevardului, radierul...

Bogdaproste, incepusem sa cred ca sunt singurul care a inteles ca mai trebuie si devieri de retele pe langa structura propriuzisa. Numai ca se rezolva cu devierile in zona statiilor dar se complica absolut peste tot pe unde va trece galeria. Tare m-as mira sa vezi lumea de acord sa i se suspende circulatia complet pe termen nedefinit (ca asa e la moda la noi).
Umila mea parere este ca rezolvarea utilitatilor (in paralel cu eventuale alte probleme adiacente metroului) intre Universitate si Eroilor depaseste experienta, puterea, dorinta si rabdarea Vertatel, Elektrainvest & co. Iar galeria deschisa pica.
Eu preconizez o singura statie intre Eroilor si Universitate, cel mai probabil Cismigiu, PSS, PLS si ce o mai fi la vremea ei (pe o parte parc, pe o parte primaria consolidata  :lol:  ). Eventual cu peroane suprapuse.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) danutzu_2910

Poate sa afle cineva cam ce canale colectoate sunt pe sub bulevarde? (Elisabeta, Carol, Pache).
Senzatia mea este ca sunt din alea principale, si intra la categoria utilitatilor "grele" pe care nu le reloci cu una cu doua...
Daca la apa, curent, gaze, etc, inchizi robinetul la intrare, la canalizare cum faci? Spui locatarilor sa nu se mai spele, sa nu se mai c*** ?
Cum faci tunel deschis la universitate pe sub M2 si implicit pe sub pasajul pietonal?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) sab

133 313 wrote:
Eu preconizez o singura statie intre Eroilor si Universitate, cel mai probabil Cismigiu, PSS, PLS si ce o mai fi la vremea ei (pe o parte parc, pe o parte primaria consolidata  :lol:  ). Eventual cu peroane suprapuse.

Nu are cum, doar M5 trebuie "imprietenita" cu M4. Iar M4 va trece pe la Hasdeu, deoace este mai usor pe acolo, ca le-a croit Oprescu ditamai bulevardul sub care pot sa sape fara griji.
Desi, ca cum se gandeste la noi, nu m-as mira sa nu existe nici corespondenta M4-M5, pe ideea ce cine are nevoie, poate sa schimbe 2 metrouri si sa ajunga la Basarab.
Este clar ca singura solutie, daca vrem sa avem M5 dincolo de Eroilor in acest secol, esta sapatura deschisa. Si invierea lui Ceausescu, sa le dea 3 luni sa termine intre Eroilor si Universitate...
Cat despre devierea utilitatilor, de aceea avem ingineri, sa gaseasca solutii. Dar mai intai trebuie sa-si puna problema... ;)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

M4 este din alt SF. Pana una alta se cara de zor inele spre Academie pe Viilor, desi rezerva din organizarea de pe Progresului este consistenta. Erau si niste boltari murdari de pamant acolo.
Cu M5 de la Eroilor la Iancului deja cred ca incepe sa se contureze solutia morala. Galerie deschisa... pe doua nivele. Linii suprapuse. Scari rulante ca la oameni decenti si basta. Cum spuneam, daca stiu cei care se ocupa de tronson, poate va spun intr-o paralela cat a tinut consolidarea la facultatea de instalatii si ce a presupus. Banuiesc ca se intereseaza de "monumentele" de pe traseu.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) sab

O fi M4 din alt SF, dar trebuie sa prevezi legatura intre cele 2 magistrale, oricand s-ar face M4. Altfel o sa fim din filmele cu prosti, in care avem magistrale care se intersecteaza, dar nu poti schimba.
Deja solutia preconizata, cu traseul M4 pe la Hasdeu este in directia asta, a filmelor cu prosti. Iar prostii suntem noi, care vom fi nevoiti sa ocolim pana la Basarab.  Sau sa schimbam cu M5 la Eroilor pentru o singura statie, pentru ca apoi sa luam M4   :twisted:
Tot din filmele astea cu prosti este si discutia asta cu ce facem pe tronsonul central. Adica vorbim de ani de zile de M5 (nu multi, vreo 25..), ne rugam de guvern sa aloce fonduri si sa inceapa lucrarile. Si cand in sfarsit incep, ce sa vezi ? Surprize-surprize... Brusc se descopera ca de fapt nu prea se poate face intre Eroilor si Iancului .
danutzu_2910 wrote:
Cum faci tunel deschis la universitate pe sub M2 si implicit pe sub pasajul pietonal?

Nu trebuie sa treci neaparat pe sub M2, poti si pe deasupra. Problema este pasajul pietonal, dar oricum si acesta are o vechime, asa ca ar putea fi demolat si refacut. Avantajul este ca poti sa croiesti in acest caz o statie corecta pe M5, "in T" cu statia M2 si, ca urmare, nu se va mai face corespondenta chinuita preconizata in varianta actuala.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

sab wrote:
Tot din filmele astea cu prosti este si discutia asta cu ce facem pe tronsonul central. Adica vorbim de ani de zile de M5 (nu multi, vreo 25..), ne rugam de guvern sa aloce fonduri si sa inceapa lucrarile. Si cand in sfarsit incep, ce sa vezi ? Surprize-surprize... Brusc se descopera ca de fapt nu prea se poate face intre Eroilor si Iancului .


A intarziat prea mult "urmatorul cutremur mare". Nu se asteptau. Probabil le este mai frica de "vestigiile" de toate felurile peste care vor da decat de consolidari. Doar am vazut... minicimitir la Universitate. Si cine mai stie ce. Mare minune daca reusesc sa descarce tot ce gasesc intr-o suta de ani. Dau de 3 caramizi, pac se opreste lucrarea!  Doamne fereste de niste monezi de aur/argint de prin buzunarul unui boier mazilit, sa inceapa reconstructii de tezaur! :twisted:

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

Trec si eu pe aici,prin topic,  asa, din intamplare, mai sunt 2 statii neatacate, alea de cap de linie, mai stie cineva  ce grafic de executie au ? Nu asa, in general, cand se apuca de PM la ele ?

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) Lixandru Dragos-Liviu

Am primit o informaţie că pe planşeul superior de la Orizont şi Favorit, sunt stocaţi toţi bolţarii ce vor avea caracter provizoriu pentru tunelul din dreptul staţiei Parc şi că utilajul Kelly de acolo va fi demontat.

 


Go to page:  1  ... 210 211 212 213 214 215 216  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use