Topic: Stiri despre proiect
1308 posts, 552543 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Metroul spre Drumul Taberei are o nouă piedică
Autor: CAPITAL Online
Publicat la 15 Ianuarie 2010
Metrorex a anulat licitaţia privind execuţia structurilor staţiilor, galeriilor şi tunelelor pentru Magistrala V a metroului, Drumul Taberei-Universitate, pe tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu, estimată la 1,31 miliarde lei, fără TVA, urmând să o reia, sub altă formă, în februarie.
"La sugestia consultantului am anulat licitaţia şi urmează să o reluăm în luna februarie într-o altă abordare, respectiv în două pachete în loc de patru, cum a fost elaborată iniţial. Decizia a fost luată pentru o mai bună eficientizare a costurilor investiţionale, dar şi pentru a ne asigura că tot tronsonul va fi finalizat în acelaşi timp de către constructori", a declarat, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, citat de Mediafax.
Licitaţie amânată
În luna decembrie a anului trecut, Metrorex a amânat termenul pentru depunerea ofertelor cu aproximativ 30 de zile, pentru 14 ianuarie 2010, la solicitarea mai multor firme participante la licitaţie. Iniţial, licitaţia a fost împărţită în patru loturi, urmând ca noua procedură să fie compusă din două loturi, respectiv tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu şi staţia Valea Ialomiţei cu depoul aferent.
Consultantul ales de Metrorex pentru execuţia tronsonului Drumul Taberei-Universitate este format din firmele Metroul SA şi SYSTRA, valoarea contractului fiind de 36,68 milioane de lei, fără TVA. Aceasta reprezintă prima etapă a procedurii de licitaţie restrânsă, candidaţii selectaţi urmând a primi invitaţia de participare şi documentaţia de atribuire pentru etapa a doua.
Un proiect finanţat de BEI
În cadrul acestei etape trebuia să fie selectaţi minim cinci ofertanţi, iar în cazul în care numărul candaţilor selectaţi era mai mic de cinci, Metrorex avea dreptul de a anula procedura de licitaţie restrânsă sau de a continua procedura numai cu acei candidaţi care îndeplineau criteriile solicitate, dacă există cel puţin un candidat care îndeplinea criteriile de selecţie.
Contractul are o durată de trei ani şi va fi finanţat dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi de la bugetul de stat.
Sectiunea Râul Doamnei -Haşdeu va avea zece staţii, respectiv Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2 şi Valea Ialomiţei.
SURSA: Mediafax
http://www.capital.ro/articol/metroul-s ... 30559.html
Metroul spre Drumul Taberei are o nouă piedică
Autor: CAPITAL Online
Publicat la 15 Ianuarie 2010
Metrorex a anulat licitaţia privind execuţia structurilor staţiilor, galeriilor şi tunelelor pentru Magistrala V a metroului, Drumul Taberei-Universitate, pe tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu, estimată la 1,31 miliarde lei, fără TVA, urmând să o reia, sub altă formă, în februarie.
"La sugestia consultantului am anulat licitaţia şi urmează să o reluăm în luna februarie într-o altă abordare, respectiv în două pachete în loc de patru, cum a fost elaborată iniţial. Decizia a fost luată pentru o mai bună eficientizare a costurilor investiţionale, dar şi pentru a ne asigura că tot tronsonul va fi finalizat în acelaşi timp de către constructori", a declarat, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, citat de Mediafax.
Licitaţie amânată
În luna decembrie a anului trecut, Metrorex a amânat termenul pentru depunerea ofertelor cu aproximativ 30 de zile, pentru 14 ianuarie 2010, la solicitarea mai multor firme participante la licitaţie. Iniţial, licitaţia a fost împărţită în patru loturi, urmând ca noua procedură să fie compusă din două loturi, respectiv tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu şi staţia Valea Ialomiţei cu depoul aferent.
Consultantul ales de Metrorex pentru execuţia tronsonului Drumul Taberei-Universitate este format din firmele Metroul SA şi SYSTRA, valoarea contractului fiind de 36,68 milioane de lei, fără TVA. Aceasta reprezintă prima etapă a procedurii de licitaţie restrânsă, candidaţii selectaţi urmând a primi invitaţia de participare şi documentaţia de atribuire pentru etapa a doua.
Un proiect finanţat de BEI
În cadrul acestei etape trebuia să fie selectaţi minim cinci ofertanţi, iar în cazul în care numărul candaţilor selectaţi era mai mic de cinci, Metrorex avea dreptul de a anula procedura de licitaţie restrânsă sau de a continua procedura numai cu acei candidaţi care îndeplineau criteriile solicitate, dacă există cel puţin un candidat care îndeplinea criteriile de selecţie.
Contractul are o durată de trei ani şi va fi finanţat dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi de la bugetul de stat.
Sectiunea Râul Doamnei -Haşdeu va avea zece staţii, respectiv Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2 şi Valea Ialomiţei.
SURSA: Mediafax
http://www.capital.ro/articol/metroul-s ... 30559.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Utilizator anonim
Metrorex reia licitatia pentru Drumul Taberei
Metrorex a anulat licitatia privind executia structurilor statiilor, galeriilor si tunelelor pentru Magistrala V a metroului, Drumul Taberei-Universitate, pe tronsonul Raul Doamnei-Hasdeu, estimata la 1,31 miliarde lei fara TVA, urmand sa o reia sub alta forma in februarie.
"La sugestia consultantului am anulat licitatia si urmeaza sa o reluam in luna februarie intr-o alta abordare, respectiv in doua pachete in loc de patru, cum a fost elaborata initial. Decizia a fost luata pentru o mai buna eficientizare a costurilor investitionale, dar si pentru a ne asigura ca tot tronsonul va fi finalizat in acelasi timp de catre constructori", a declarat vineri directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste.
In luna decembrie a anului trecut, Metrorex a amanat termenul pentru depunerea ofertelor cu aproximativ 30 de zile, pentru 14 ianuarie 2010, la solicitarea mai multor firme participante la licitatie.
http://www.zf.ro/eveniment/metrorex-rei ... i-5357635/
Metrorex reia licitatia pentru Drumul Taberei
Metrorex a anulat licitatia privind executia structurilor statiilor, galeriilor si tunelelor pentru Magistrala V a metroului, Drumul Taberei-Universitate, pe tronsonul Raul Doamnei-Hasdeu, estimata la 1,31 miliarde lei fara TVA, urmand sa o reia sub alta forma in februarie.
"La sugestia consultantului am anulat licitatia si urmeaza sa o reluam in luna februarie intr-o alta abordare, respectiv in doua pachete in loc de patru, cum a fost elaborata initial. Decizia a fost luata pentru o mai buna eficientizare a costurilor investitionale, dar si pentru a ne asigura ca tot tronsonul va fi finalizat in acelasi timp de catre constructori", a declarat vineri directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste.
In luna decembrie a anului trecut, Metrorex a amanat termenul pentru depunerea ofertelor cu aproximativ 30 de zile, pentru 14 ianuarie 2010, la solicitarea mai multor firme participante la licitatie.
http://www.zf.ro/eveniment/metrorex-rei ... i-5357635/
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Utilizator anonim
Metrorex asteapta oferte pentru magistrala Drumul Taberei.
Metrorex asteapta pana la 2 martie oferte pentru lucrari estimate la 1,16 miliarde lei la structura de rezistenta în cadrul proiectului de constructie a sectiunii Raul Doamnei – Hasdeu (Opera) de pe Magistrala V a metroului, Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon.
Criteriul de atribuire a contractului de executie, prin licitatie, este oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic, a anuntat, luni, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, într-un comunicat.
Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa îsi mentina oferta este de 60 de zile.
Valoarea estimata a achizitiilor pentru întreaga durata a contractului este de 1,16 miliarde de lei.
Ofertantii trebuie sa ateste ca si-au îndeplinit obligatiile de plata catre bugetul de stat, precum si catre bugetele locale, pana la 31 decembrie 2009.
Metrorex a initiat, anul trecut, o licitatie pentru executia structurilor statiilor, galeriilor si tunelelor pentru sectiunea respectiva de metrou, însa a anulat procedura în ianuarie 2010 si a anuntat ca o va relua. Lucrarile erau estimate la 1,31 miliarde lei, fara TVA.
Sectiunea Raul Doamnei -Hasdeu va avea zece statii.
http://www.dr-taberei.ro/2010/02/02/met...i-din-nou/
sursa Mediafax
Metrorex asteapta oferte pentru magistrala Drumul Taberei.
Metrorex asteapta pana la 2 martie oferte pentru lucrari estimate la 1,16 miliarde lei la structura de rezistenta în cadrul proiectului de constructie a sectiunii Raul Doamnei – Hasdeu (Opera) de pe Magistrala V a metroului, Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon.
Criteriul de atribuire a contractului de executie, prin licitatie, este oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic, a anuntat, luni, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, într-un comunicat.
Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa îsi mentina oferta este de 60 de zile.
Valoarea estimata a achizitiilor pentru întreaga durata a contractului este de 1,16 miliarde de lei.
Ofertantii trebuie sa ateste ca si-au îndeplinit obligatiile de plata catre bugetul de stat, precum si catre bugetele locale, pana la 31 decembrie 2009.
Metrorex a initiat, anul trecut, o licitatie pentru executia structurilor statiilor, galeriilor si tunelelor pentru sectiunea respectiva de metrou, însa a anulat procedura în ianuarie 2010 si a anuntat ca o va relua. Lucrarile erau estimate la 1,31 miliarde lei, fara TVA.
Sectiunea Raul Doamnei -Hasdeu va avea zece statii.
http://www.dr-taberei.ro/2010/02/02/met...i-din-nou/
sursa Mediafax
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Utilizator anonim
Regii asfaltului coboară în subteran: Besciu şi Căşuneanu s-au asociat să facă metroul de Drumul Taberei.
Euroconstruct Trading şi PA&CO International, firme deţinute de controversaţii oameni de afaceri Dan Besciu şi Costel Căşuneanu au depus o ofertă comună pentru construcţia noii magistrale de metrou Drumul Taberei – Eroilor. Directorul Metrorex spune că maxim 12 consorţii din cele 18 care au depus oferta vor primi documentaţia completă şi că favorite sunt cele care au o bună relaţie cu statul şi Fiscul.
Printre cele 18 consorţii care au depus oferte pentru construcţia metroului Drumul Taberei Eroilor se află şi cel creat de asocierea dintre firmele “regilor asfaltului” Costel Căşuneanu şi Dan Besciu. PA&CO International şi Euroconstruct Trading 98 sunt aliate cu portughezii Soares da Costa. Alte nume grele din peisajul autohton de business prezente pe listă sunt Prospecţiuni Bucureşti a omului de afaceri Ovidiu Tender ori companiile Delta ACM, Apolodor şi AB Construct.
Românii vor concura, însă, într-o companie selectă. Unele dintre cele mai mari concerne europene de construcţii şi-au exprimat intenţia de a construi noua linie de metrou. Astfel găsim pe listă mari firme din Italia, Austria şi Franţa-Astaldi, Alpine, Max Bogl sau Vinci, turcii de la Yuksel Insaat AS şi Sanay AS dar şi gigantul de stat chinez China Railway, prezent pentru prima oară la o licitaţie în România.
Nume grele se bat pentru construcţia metroului de Drumul Taberei. Metrorex a primit oferte de la 18 consorţii Acum 19 minute
Compania de stat China Railway este una dintre cele mai exotice prezenţe la licitaţie. Sunt prezenţi şi giganţii europeni Alpine, Astaldi şi Vinci.
Unele dintre cele mai mari companii de construcţii din Europa şi chiar din lume au depus o ofertă pentru primele construcţii ale tronsonului de metrou Drumul Taberei – Eroilor.
“Sunt companii de la Pacific la Atlantic. E China Railway, Vincy, Aktor, Astaldi, Alpine, Max Bogl. Mai e o companie din Portugalia şi una din Israel ale căror nume îmi scapă”, a spus, pentru MONEY.ro, directorul Metrorex. Gheorghe Udrişte. El a spus că a primit deja 18 oferte.
Proiectul magistralei Universitate-Drumul Taberei , realizat din credite externe şi alocaţii bugetare, este estimat la aproximativ 700 milioane euro. Banca Europeană pentru Investiţii a anunţat deja acordarea unei tranşe de împrumut de 370 de milioane de euro.
Tronsonul, care va uni cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei, va avea o lungime de 9,05 kilometri şi 14 staţii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Haşdeu, Cişmigiu şi Universitate 2, iar de la Piaţa Universităţii va fi realizată o legătură cu cartierul Pantelimon. Lucrările sunt programate să înceapă în acest an.
Primele lucrări de construcţie a magistralei de metrou se referă la realizarea structurii de rezistenţă (tuneluri, puţuri, staţii) pe secţiunea cuprinsă între staţiile Râul Doamnei şi Haşdeu, potrivit anunţului lansat de Metrorex la sfârşitul lunii ianuarie. Valoarea estimată de companie pentru aceste lucrări este de 1,16 miliarde de lei, fără TVA-adica aproape 285 de milioane de euro. Lucrările sunt proiectate să dureze 30 de luni.
http://www.money.ro/terestru/regii-asfa ... erei.html#
Regii asfaltului coboară în subteran: Besciu şi Căşuneanu s-au asociat să facă metroul de Drumul Taberei.
Euroconstruct Trading şi PA&CO International, firme deţinute de controversaţii oameni de afaceri Dan Besciu şi Costel Căşuneanu au depus o ofertă comună pentru construcţia noii magistrale de metrou Drumul Taberei – Eroilor. Directorul Metrorex spune că maxim 12 consorţii din cele 18 care au depus oferta vor primi documentaţia completă şi că favorite sunt cele care au o bună relaţie cu statul şi Fiscul.
Printre cele 18 consorţii care au depus oferte pentru construcţia metroului Drumul Taberei Eroilor se află şi cel creat de asocierea dintre firmele “regilor asfaltului” Costel Căşuneanu şi Dan Besciu. PA&CO International şi Euroconstruct Trading 98 sunt aliate cu portughezii Soares da Costa. Alte nume grele din peisajul autohton de business prezente pe listă sunt Prospecţiuni Bucureşti a omului de afaceri Ovidiu Tender ori companiile Delta ACM, Apolodor şi AB Construct.
Românii vor concura, însă, într-o companie selectă. Unele dintre cele mai mari concerne europene de construcţii şi-au exprimat intenţia de a construi noua linie de metrou. Astfel găsim pe listă mari firme din Italia, Austria şi Franţa-Astaldi, Alpine, Max Bogl sau Vinci, turcii de la Yuksel Insaat AS şi Sanay AS dar şi gigantul de stat chinez China Railway, prezent pentru prima oară la o licitaţie în România.
Nume grele se bat pentru construcţia metroului de Drumul Taberei. Metrorex a primit oferte de la 18 consorţii Acum 19 minute
Compania de stat China Railway este una dintre cele mai exotice prezenţe la licitaţie. Sunt prezenţi şi giganţii europeni Alpine, Astaldi şi Vinci.
Unele dintre cele mai mari companii de construcţii din Europa şi chiar din lume au depus o ofertă pentru primele construcţii ale tronsonului de metrou Drumul Taberei – Eroilor.
“Sunt companii de la Pacific la Atlantic. E China Railway, Vincy, Aktor, Astaldi, Alpine, Max Bogl. Mai e o companie din Portugalia şi una din Israel ale căror nume îmi scapă”, a spus, pentru MONEY.ro, directorul Metrorex. Gheorghe Udrişte. El a spus că a primit deja 18 oferte.
Proiectul magistralei Universitate-Drumul Taberei , realizat din credite externe şi alocaţii bugetare, este estimat la aproximativ 700 milioane euro. Banca Europeană pentru Investiţii a anunţat deja acordarea unei tranşe de împrumut de 370 de milioane de euro.
Tronsonul, care va uni cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei, va avea o lungime de 9,05 kilometri şi 14 staţii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Haşdeu, Cişmigiu şi Universitate 2, iar de la Piaţa Universităţii va fi realizată o legătură cu cartierul Pantelimon. Lucrările sunt programate să înceapă în acest an.
Primele lucrări de construcţie a magistralei de metrou se referă la realizarea structurii de rezistenţă (tuneluri, puţuri, staţii) pe secţiunea cuprinsă între staţiile Râul Doamnei şi Haşdeu, potrivit anunţului lansat de Metrorex la sfârşitul lunii ianuarie. Valoarea estimată de companie pentru aceste lucrări este de 1,16 miliarde de lei, fără TVA-adica aproape 285 de milioane de euro. Lucrările sunt proiectate să dureze 30 de luni.
http://www.money.ro/terestru/regii-asfa ... erei.html#
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Utilizator anonim
In conformitate cu programul de achizitii publice in desfasurare la Metrorex in 10 martie 2010, s-a desfasurat licitatia publica pentru executia lucrarilor de structura statii si tunele la Tronsonul 1 al Liniei 5 de metrou, sectiunea Raul Doamnei-Hasdeu.
Au fost supuse licitatiei lucrarile pentru doua loturi:
Lotul 1 - statia Raul Doamnei - PS Opera (Hasdeu);
Lotul 2 - Romancierilor - Valea Ialomitei - statie, depou si galerie de legatura.
Se are in vedere executia a 8 km de tunele si galerii si a 11 statii de metrou de pe intreg traseul Raul Doamnei, Brancusi, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor, Hasdeu.
Sedinta de licitatie din data de 10 martie 2010 are ca obiect precalificarea firmelor constructoare participante la executia lucrarilor.
Pentru fiecare dintre cele doua proiecte se vor califica minimum 5, maximum 6 firme (consortii). In urmatoarele 20 la 30 de zile se vor definitiva listele firmelor precalificate care ulterior vor primi invitatia de participare la etapa a-II-a – finala de adjudecare a contractului de lucrari.
Costul estimativ al intregului proiect pentru cele doua loturi este de cca 1,166 miliarde lei, finantarea este asigurata din fonduri publice de la bugetul de stat printr-un credit al Bancii Europene de Investitii, garantat de Guvernul Romaniei. Se estimeaza ca durata de executie a lucrarilor de structura sa fie de mai putin de 30 de luni iar punerea in functiune cu calatori sa fie facuta in cca 4 ani de la inceperea lucrarilor.
La licitatia organizata de Metrorex au participat pentru fiecare lot un numar de cate 18 ofertanti, dupa cum urmeaza:
I. Lot L1.1 – Statia Raul Doamnei - Ps Opera - structura de rezistenta
1. - Sc Metrostav A.S.
2. - Aktor
3. - Asocierea Construcciones Sanchez Dominguez Sando – Apolodor Comimpex
4. - Societa Italiana Per Condotte D’acqua
5. - Asocierea Comsa – Copisa Constructora Pirenaica Sa – Sc Sird Sa – Sc Prospectiuni Sa
6. - Asocierea Dogus - Gulermak- Moscovskii Metrostroi – Salini (Partener Itul Afiliat)
7. - Asocierea Impresa Pizzarotti & CSpa - SELI Spa ( partener )
8. - Asocierea Astaldi – Fcc - Delta Acm – Ab Construct
9. - Jv Porr Technobau Und Umwelt Ag – Porr Construct – Hidroconstructia – Sct
10.- Metro 5 Consortiu ( Strabag Ag , Sc Straco Grup Srl )
11. Yapi Merkezi Insaat Ve Sanay As
12.- Max Bogl
13.- Obrascon Huarte Lain Sa ( Ohl)
14.- Asocierea Soares Da Costa Euroconstruct Trading 98 Srl – Sc Pa &Co International Srl
15.- Ing Claudio Salini Grandi Lavori Societa Per Azioni
16.- Asocierea Yuksel Insaat As-Ilci Insaat Sanay Ve Ticaret As-Yuksel Proje Uluslararasi As
17.- Open Joint – Stock Company Kievmetrobud
18.- China Railway No 5 Engineering Group , Ltd
II. Lot L1.2 – Romancierilor - statiaValea Ialomitei inclusiv depou si galerie de legatura- structura de rezistenta
1.- Aktor
2.- Asocierea Astaldi – Delta Acm – Ab Construct
3.- Asocierea Alpine Bau Gmbh – Consilier Construct
4. - Societa Italiana Per Condotte D’acqua
5. - Asocierea Comsa – Copisa Constructora Pirenaica Sa – Sc Sird Sa – Sc Prospectiuni Sa
6. - Asocierea Dogus - Gulermak- Moscovskii Metrostroi – Salini (Partener Itul Afiliat )
7. - Asocierea Impresa Pizzarotti & Cspa - Seli Spa ( partener )
8. - Jv Porr Technobau Und Umwelt Ag – Porr Construct – Hidroconstructia –Sct
9. - Metro 5 Consortiu ( Strabag Ag , Sc Straco Grup Srl )
10.- Yapi Merkezi Insaat Ve Sanay As
11.- Max Bogl
12.- Asocierea Sc Consortio Edilmaco – Sc Cominco Sa Bucuresti
13.- Obrascon Huarte Lain Sa ( Ohl)
14.- Asociere Soares Da Costa – Euroconstruct Trading 98 Srl – Sc Pa CO International Srl
15.- Ing Claudio Salini Grandi Lavori Societa Per Azioni
16.- Asocierea Yuksel Insaat As-Ilci Insaat Sanay Ve Ticaret As-Yuksel Proje Uluslararasi As
17.- Open Joint – Stock Company Kievmetrobud
18.- China Railway No 5 Engineering Group , Ltd
In conformitate cu programul de achizitii publice in desfasurare la Metrorex in 10 martie 2010, s-a desfasurat licitatia publica pentru executia lucrarilor de structura statii si tunele la Tronsonul 1 al Liniei 5 de metrou, sectiunea Raul Doamnei-Hasdeu.
Au fost supuse licitatiei lucrarile pentru doua loturi:
Lotul 1 - statia Raul Doamnei - PS Opera (Hasdeu);
Lotul 2 - Romancierilor - Valea Ialomitei - statie, depou si galerie de legatura.
Se are in vedere executia a 8 km de tunele si galerii si a 11 statii de metrou de pe intreg traseul Raul Doamnei, Brancusi, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor, Hasdeu.
Sedinta de licitatie din data de 10 martie 2010 are ca obiect precalificarea firmelor constructoare participante la executia lucrarilor.
Pentru fiecare dintre cele doua proiecte se vor califica minimum 5, maximum 6 firme (consortii). In urmatoarele 20 la 30 de zile se vor definitiva listele firmelor precalificate care ulterior vor primi invitatia de participare la etapa a-II-a – finala de adjudecare a contractului de lucrari.
Costul estimativ al intregului proiect pentru cele doua loturi este de cca 1,166 miliarde lei, finantarea este asigurata din fonduri publice de la bugetul de stat printr-un credit al Bancii Europene de Investitii, garantat de Guvernul Romaniei. Se estimeaza ca durata de executie a lucrarilor de structura sa fie de mai putin de 30 de luni iar punerea in functiune cu calatori sa fie facuta in cca 4 ani de la inceperea lucrarilor.
La licitatia organizata de Metrorex au participat pentru fiecare lot un numar de cate 18 ofertanti, dupa cum urmeaza:
I. Lot L1.1 – Statia Raul Doamnei - Ps Opera - structura de rezistenta
1. - Sc Metrostav A.S.
2. - Aktor
3. - Asocierea Construcciones Sanchez Dominguez Sando – Apolodor Comimpex
4. - Societa Italiana Per Condotte D’acqua
5. - Asocierea Comsa – Copisa Constructora Pirenaica Sa – Sc Sird Sa – Sc Prospectiuni Sa
6. - Asocierea Dogus - Gulermak- Moscovskii Metrostroi – Salini (Partener Itul Afiliat)
7. - Asocierea Impresa Pizzarotti & CSpa - SELI Spa ( partener )
8. - Asocierea Astaldi – Fcc - Delta Acm – Ab Construct
9. - Jv Porr Technobau Und Umwelt Ag – Porr Construct – Hidroconstructia – Sct
10.- Metro 5 Consortiu ( Strabag Ag , Sc Straco Grup Srl )
11. Yapi Merkezi Insaat Ve Sanay As
12.- Max Bogl
13.- Obrascon Huarte Lain Sa ( Ohl)
14.- Asocierea Soares Da Costa Euroconstruct Trading 98 Srl – Sc Pa &Co International Srl
15.- Ing Claudio Salini Grandi Lavori Societa Per Azioni
16.- Asocierea Yuksel Insaat As-Ilci Insaat Sanay Ve Ticaret As-Yuksel Proje Uluslararasi As
17.- Open Joint – Stock Company Kievmetrobud
18.- China Railway No 5 Engineering Group , Ltd
II. Lot L1.2 – Romancierilor - statiaValea Ialomitei inclusiv depou si galerie de legatura- structura de rezistenta
1.- Aktor
2.- Asocierea Astaldi – Delta Acm – Ab Construct
3.- Asocierea Alpine Bau Gmbh – Consilier Construct
4. - Societa Italiana Per Condotte D’acqua
5. - Asocierea Comsa – Copisa Constructora Pirenaica Sa – Sc Sird Sa – Sc Prospectiuni Sa
6. - Asocierea Dogus - Gulermak- Moscovskii Metrostroi – Salini (Partener Itul Afiliat )
7. - Asocierea Impresa Pizzarotti & Cspa - Seli Spa ( partener )
8. - Jv Porr Technobau Und Umwelt Ag – Porr Construct – Hidroconstructia –Sct
9. - Metro 5 Consortiu ( Strabag Ag , Sc Straco Grup Srl )
10.- Yapi Merkezi Insaat Ve Sanay As
11.- Max Bogl
12.- Asocierea Sc Consortio Edilmaco – Sc Cominco Sa Bucuresti
13.- Obrascon Huarte Lain Sa ( Ohl)
14.- Asociere Soares Da Costa – Euroconstruct Trading 98 Srl – Sc Pa CO International Srl
15.- Ing Claudio Salini Grandi Lavori Societa Per Azioni
16.- Asocierea Yuksel Insaat As-Ilci Insaat Sanay Ve Ticaret As-Yuksel Proje Uluslararasi As
17.- Open Joint – Stock Company Kievmetrobud
18.- China Railway No 5 Engineering Group , Ltd
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Utilizator anonim
Metroul din Drumul Taberei va avea staţii şi la 500 de metri.
Distanţa medie pe care vor opri trenurile pe noua magistrală Drumul Taberei-Universitate va fi de 600 de metri. Metrorex are în schemă construirea a opt staţii de metrou pe o distanţă de circa 3 km, între staţia Eroilor şi Valea Ialomiţei. Dublu faţă de tronsonul Pipera-Tineretului, de exemplu, care măsoară 6km şi are tot opt staţii de metrou.
Dacă va fi gata peste patru ani, aşa cum ne „ameninţă" Ministerul Transporturilor, noua magistrală va eficientiza traficul de la suprafaţă.
„Sursa de bani e certă pentru a începe lucrările din toamnă. Jumătate din sumă, cei 395 de milioane de euro care ne-au fost alocaţi de Guvern sunt suficienţi, plus că am dat drumul licitaţiei pentru a stabili firma care se va ocupa de lucrări. În august vom afla exact cine câştigă contractul iar din toamnă se încep lucrările”, a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Asta înseamnă că locuitorii celei mai aglomerate zone din sectorul 6 vor avea 14 staţii noi de metrou şi 21 de trenuri, pe doar nouă kilometri, adică puncte de transport mai dese decât cele de troleibuz.
RATB se bucură
Cea mai apropiată distanţă va fi între staţiile Drumul Taberei 45-Favorit-Orizont, adică 500 de metri, cum măsoară staţiile din Paris. Oricine va dori să parcurgă o staţie cu metroul de un minut, cât ar dura în acest caz, în detrimentul unui mijloc de suprafaţă care e constrâns să fie „solidar” cu haosul din trafic. Reprezentanţii RATB susţin că acest proiect este binevenit, ca o vestă de salvare la decongestionarea traficului. „Salutăm această idee şi ne-a bucura să se realizeze”, ne-a declarat Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvânt al regiei autonome de transport.
Staţii ca-n filme
Faptul că lucrările la magistrala M5 vor începe din toamnă nu ar fi singura surpriză. Designul staţiilor care ar urma să se construiască te lasă la fel de mut. Proiectantul machetei, Iulian Oprea, angajat al firmei Metroul S.A, a îmbinat moda cu tehnologia din care rezultă că în 2014 vom avea staţii de metrou hi tech, ca în Star Trek, cu multe elemente metalice „suprarealiste”.
Staţia Eroilor 2 va arăta precum Staţia Unirii, adică va fi prevăzută cu trei scări rulante, şi va folosi ca şi nod de legătură între tronsoanele care duc spre Militari, Gara de Nord, Pantelimon şi Anghel Saligny.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 75775.html
Metroul din Drumul Taberei va avea staţii şi la 500 de metri.
Distanţa medie pe care vor opri trenurile pe noua magistrală Drumul Taberei-Universitate va fi de 600 de metri. Metrorex are în schemă construirea a opt staţii de metrou pe o distanţă de circa 3 km, între staţia Eroilor şi Valea Ialomiţei. Dublu faţă de tronsonul Pipera-Tineretului, de exemplu, care măsoară 6km şi are tot opt staţii de metrou.
Dacă va fi gata peste patru ani, aşa cum ne „ameninţă" Ministerul Transporturilor, noua magistrală va eficientiza traficul de la suprafaţă.
„Sursa de bani e certă pentru a începe lucrările din toamnă. Jumătate din sumă, cei 395 de milioane de euro care ne-au fost alocaţi de Guvern sunt suficienţi, plus că am dat drumul licitaţiei pentru a stabili firma care se va ocupa de lucrări. În august vom afla exact cine câştigă contractul iar din toamnă se încep lucrările”, a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Asta înseamnă că locuitorii celei mai aglomerate zone din sectorul 6 vor avea 14 staţii noi de metrou şi 21 de trenuri, pe doar nouă kilometri, adică puncte de transport mai dese decât cele de troleibuz.
RATB se bucură
Cea mai apropiată distanţă va fi între staţiile Drumul Taberei 45-Favorit-Orizont, adică 500 de metri, cum măsoară staţiile din Paris. Oricine va dori să parcurgă o staţie cu metroul de un minut, cât ar dura în acest caz, în detrimentul unui mijloc de suprafaţă care e constrâns să fie „solidar” cu haosul din trafic. Reprezentanţii RATB susţin că acest proiect este binevenit, ca o vestă de salvare la decongestionarea traficului. „Salutăm această idee şi ne-a bucura să se realizeze”, ne-a declarat Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvânt al regiei autonome de transport.
Staţii ca-n filme
Faptul că lucrările la magistrala M5 vor începe din toamnă nu ar fi singura surpriză. Designul staţiilor care ar urma să se construiască te lasă la fel de mut. Proiectantul machetei, Iulian Oprea, angajat al firmei Metroul S.A, a îmbinat moda cu tehnologia din care rezultă că în 2014 vom avea staţii de metrou hi tech, ca în Star Trek, cu multe elemente metalice „suprarealiste”.
Staţia Eroilor 2 va arăta precum Staţia Unirii, adică va fi prevăzută cu trei scări rulante, şi va folosi ca şi nod de legătură între tronsoanele care duc spre Militari, Gara de Nord, Pantelimon şi Anghel Saligny.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 75775.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Utilizator anonim
Tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate, mai aproape de finanţare
Camera Deputaţilor a aprobat contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii pentru realizarea tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate.
Astfel, România va contracta un împrumut de 395 de milioane de euro, pentru continuarea lucrărilor la magistrala a cincea Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei – Universitate. Lucrările ar trebui finalizate până în 2015, iar costurile totale se ridică la 883 de milioane de euro.
Metroul bucureştean asigură un sfert din cererea de transport. Media zilnică este de 600.000 de călători transportaţi. Numărul acestora va creşte cu 200.000 de călători, prin darea în funcţiune a noii magistrale, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Marin Anton, citat de Mediafax.
Reţeaua de metrou va fi extinsă şi prin construcţia unei noi linii, pe ruta Bucureşti - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni. Finanţarea lucrărilor se va face prin intermediul unui împrumut în valoare de aproximativ 315 milioane de euro, acordat de Japonia.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/tronson...94122.html
Tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate, mai aproape de finanţare
Camera Deputaţilor a aprobat contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii pentru realizarea tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate.
Astfel, România va contracta un împrumut de 395 de milioane de euro, pentru continuarea lucrărilor la magistrala a cincea Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei – Universitate. Lucrările ar trebui finalizate până în 2015, iar costurile totale se ridică la 883 de milioane de euro.
Metroul bucureştean asigură un sfert din cererea de transport. Media zilnică este de 600.000 de călători transportaţi. Numărul acestora va creşte cu 200.000 de călători, prin darea în funcţiune a noii magistrale, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Marin Anton, citat de Mediafax.
Reţeaua de metrou va fi extinsă şi prin construcţia unei noi linii, pe ruta Bucureşti - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni. Finanţarea lucrărilor se va face prin intermediul unui împrumut în valoare de aproximativ 315 milioane de euro, acordat de Japonia.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/tronson...94122.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Utilizator anonim
Metroul se extinde până în Drumul Taberei
Pentru extinderea reţelei de metrou până în zona Drumul Taberei, plenul Senatului a adoptat un proiect de lege care vizează contractarea unui împrumut de la Banca Europeană de Investiţii în valoare de 395 de milioane de euro.
Proiectul a fost adoptat cu 65 de voturi pentru şi 12 împotrivă, informeazã AmosNews.
Proiectul vizează construirea unei magistrale de metrou de 9 kilometri care să facă legătura între Drumul Taberei - Universitate şi Drumul Taberei - Pantelimon.
Creditul de la BEI va fi eliberat până la 31 decembrie 2014.
Pentru linia de metrou construită vor fi cumpărate 21 de noi trenuri.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...72292.html
Metroul se extinde până în Drumul Taberei
Pentru extinderea reţelei de metrou până în zona Drumul Taberei, plenul Senatului a adoptat un proiect de lege care vizează contractarea unui împrumut de la Banca Europeană de Investiţii în valoare de 395 de milioane de euro.
Proiectul a fost adoptat cu 65 de voturi pentru şi 12 împotrivă, informeazã AmosNews.
Proiectul vizează construirea unei magistrale de metrou de 9 kilometri care să facă legătura între Drumul Taberei - Universitate şi Drumul Taberei - Pantelimon.
Creditul de la BEI va fi eliberat până la 31 decembrie 2014.
Pentru linia de metrou construită vor fi cumpărate 21 de noi trenuri.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...72292.html
- cristi20
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
cristi20
Cum se recomandă constructorii metroului din Drumul Taberei
Începerea lucrărilor la metroul din Drumul Taberei riscă să fie amânată, deoarece la licitaţie s-au înscris multe firme care nu au mai făcut niciodată construcţii în subteran
Licitaţia pentru construcţia magistralei de metrou Drumul Taberei - Universitate le dă dureri de cap oficialilor Metro rex, care admit posibilitatea ca lucrările să nu înceapă la timp, dacă va câştiga o firmă fără experienţă în domeniu. Şi acestea nu sunt puţine.
"Cel puţin 50% dintre firmele şi consorţiile care au depus oferte nu au experienţă similară pentru astfel de proiecte. Legea achiziţiilor publice îi dă posibilitatea să participe la licitaţie şi unuia care fabrică izmene, dacă prezintă o scrisoare de susţinere din partea unei firme cu experienţă. Or, eu nu cu aceasta din urmă semnez contractul, deci nu pot s-o trag la răspundere, ci cu cel care fabrică izmene şi care nu va fi în stare să facă lucrarea", a declarat pentru Gândul directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte. În aceste condiţii, cu toate că fusese programată pentru luna trecută, "lista scurtă" a firmelor rămase în cursa pentru lucrările de construcţie a magistralei de metrou nu a fost încă anunţată.
"Regii asfaltului", în asociere cu firme străine
Magistrala, în lungime totală de 9,035 km, a fost împărţită în două tronsoane: Râul Doamnei - Opera, cu o valoare estimată a lucrărilor de 920 milioane de lei (220 milioane de euro), şi Romancierilor - Valea Ialomiţei, cu un deviz prognozat de 246 milioane de lei (58,5 milioane de euro). În total, magistrala va avea 14 staţii, iar lucrările, care sunt estimate la 700 milioane de euro, sunt programate să se încheie în termen de doi ani şi jumătate de la prima excavare. Deocamdată, Metrorex are la dispoziţie dintr-un credit contractat de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) 395 milioane de euro, sumă care permite începerea lucrărilor, urmând ca finanţarea să fie completată ulterior.
Pentru fiecare tronson, la licitaţie s-au înscris 18 firme sau consorţii, printre care, în asocieri cu firme străine, figurează şi "regii asfaltului" Costel Căşuneanu (PA&CO), Dan Besciu şi Sorin Vulpescu (Euroconstruct Trading 98), Florea Diaconu (Delta ACM), dar şi omul de afaceri timişorean Ovidiu Tender (prin Prospecţiuni SA). Udrişte spune că speră ca, la finele acestui an, organizarea de şantier să fie făcută, însă nu exclude posibilitatea ca procedurile să se prelungească, dacă licitaţiile vor fi câştigate de firme fără experienţă.
"Băieţi deştepţi nu sunt numai în România, ci şi în Europa. Există riscul ca cel care va câştiga lucrarea să nu o poată executa şi atunci vom fi nevoiţi să organizăm o nouă licitaţie", a avertizat Udrişte.
Sursa: www.gandul.info
Cum se recomandă constructorii metroului din Drumul Taberei
Începerea lucrărilor la metroul din Drumul Taberei riscă să fie amânată, deoarece la licitaţie s-au înscris multe firme care nu au mai făcut niciodată construcţii în subteran
Licitaţia pentru construcţia magistralei de metrou Drumul Taberei - Universitate le dă dureri de cap oficialilor Metro rex, care admit posibilitatea ca lucrările să nu înceapă la timp, dacă va câştiga o firmă fără experienţă în domeniu. Şi acestea nu sunt puţine.
"Cel puţin 50% dintre firmele şi consorţiile care au depus oferte nu au experienţă similară pentru astfel de proiecte. Legea achiziţiilor publice îi dă posibilitatea să participe la licitaţie şi unuia care fabrică izmene, dacă prezintă o scrisoare de susţinere din partea unei firme cu experienţă. Or, eu nu cu aceasta din urmă semnez contractul, deci nu pot s-o trag la răspundere, ci cu cel care fabrică izmene şi care nu va fi în stare să facă lucrarea", a declarat pentru Gândul directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte. În aceste condiţii, cu toate că fusese programată pentru luna trecută, "lista scurtă" a firmelor rămase în cursa pentru lucrările de construcţie a magistralei de metrou nu a fost încă anunţată.
"Regii asfaltului", în asociere cu firme străine
Magistrala, în lungime totală de 9,035 km, a fost împărţită în două tronsoane: Râul Doamnei - Opera, cu o valoare estimată a lucrărilor de 920 milioane de lei (220 milioane de euro), şi Romancierilor - Valea Ialomiţei, cu un deviz prognozat de 246 milioane de lei (58,5 milioane de euro). În total, magistrala va avea 14 staţii, iar lucrările, care sunt estimate la 700 milioane de euro, sunt programate să se încheie în termen de doi ani şi jumătate de la prima excavare. Deocamdată, Metrorex are la dispoziţie dintr-un credit contractat de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) 395 milioane de euro, sumă care permite începerea lucrărilor, urmând ca finanţarea să fie completată ulterior.
Pentru fiecare tronson, la licitaţie s-au înscris 18 firme sau consorţii, printre care, în asocieri cu firme străine, figurează şi "regii asfaltului" Costel Căşuneanu (PA&CO), Dan Besciu şi Sorin Vulpescu (Euroconstruct Trading 98), Florea Diaconu (Delta ACM), dar şi omul de afaceri timişorean Ovidiu Tender (prin Prospecţiuni SA). Udrişte spune că speră ca, la finele acestui an, organizarea de şantier să fie făcută, însă nu exclude posibilitatea ca procedurile să se prelungească, dacă licitaţiile vor fi câştigate de firme fără experienţă.
"Băieţi deştepţi nu sunt numai în România, ci şi în Europa. Există riscul ca cel care va câştiga lucrarea să nu o poată executa şi atunci vom fi nevoiţi să organizăm o nouă licitaţie", a avertizat Udrişte.
Sursa: www.gandul.info
- aztec
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
aztec
Pt a mai aduce in discutie si o posibila GARA in zona razoare, cam acolo unde este acum terenul viran. Cam prin 2006 se zvonea.
Din cate stiam, acolo e prevazuta in unele planuri o gara subterana, cu legatura la metrou.
Bine, asta in cazul in care acea gara va mai avea linii sa iasa din bucuresti...
PS. Pt necredinciosi.. sa caute pe google : gara, razoare...
Binenteles...cred ca... nu se va face...
Primaria Capitalei infiinteaza o gara in fata Palatului Cotroceni
Titus Liviu VULPE | 19 decembrie 2006 GANDUL
Nodul de transport va asigura legatura intre traficul rutier, cel feroviar si transportul subteran cu metroul
Cartierul Drumul Taberei nu va mai fi izolat, din punct de vedere al circulatiei, de restul Bucurestiului. Primaria Capitalei va construi la Piata Danny Huwe (intersectia de la Razoare) un nod intermodal de transport care va rezolva problema circulatiei. Practic, aici se vor intalni un pasaj subteran, un tunel subteran de transport rutier, o linie de metrou si calea ferata a unei noi gari functionale. Gara Cotroceni sau Panduri (inca nu a fost decisa denumirea) va avea o legatura cu mijlocul de transport subteran, in timp ce un pasaj rutier subteran va asigura curgerea fluenta a traficului rutier intre Bulevardul Geniului si Bulevardul Eroilor, incepand de la intersectia Geniului cu Vasile Milea, pana in dreptul Pietei Cotroceni.
"Nodul intermodal de transport e generat de un tunel auto, la care se adauga liniile de metrou si, probabil, prezervata gara Cotroceni sau Panduri. Metroul va trece la o adancime de 20 metri, iar peste el va fi canalul rutier. Acum analizam impreuna cu urbanistii posibilitatea realizarii unui alt tunel auto de-a lungul bd. Geniului, care sa faca legatura cu Soseaua Progresul (fost Trafic Greu - n.r.)", explica Gheorghe Udriste, seful Directiei Transporturi a municipalitatii. Exista posibilitatea ca, tot aici, sa fie construit si un parcaj. Consiliul municipal Bucuresti a aprobat, in ultima sedinta, indicatorii tehnico-economici ai proiectului, ceea ce permite primariei sa deruleze procedurile legale pentru stabilirea firmei de constructii care va realiza proiectul.
Sau o ipotetica arhitectura
http://www.pixdesign.ro/00_panduri.php
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/ ... oceni.html
Pt a mai aduce in discutie si o posibila GARA in zona razoare, cam acolo unde este acum terenul viran. Cam prin 2006 se zvonea.
Din cate stiam, acolo e prevazuta in unele planuri o gara subterana, cu legatura la metrou.
Bine, asta in cazul in care acea gara va mai avea linii sa iasa din bucuresti...
PS. Pt necredinciosi.. sa caute pe google : gara, razoare...
Binenteles...cred ca... nu se va face...
Primaria Capitalei infiinteaza o gara in fata Palatului Cotroceni
Titus Liviu VULPE | 19 decembrie 2006 GANDUL
Nodul de transport va asigura legatura intre traficul rutier, cel feroviar si transportul subteran cu metroul
Cartierul Drumul Taberei nu va mai fi izolat, din punct de vedere al circulatiei, de restul Bucurestiului. Primaria Capitalei va construi la Piata Danny Huwe (intersectia de la Razoare) un nod intermodal de transport care va rezolva problema circulatiei. Practic, aici se vor intalni un pasaj subteran, un tunel subteran de transport rutier, o linie de metrou si calea ferata a unei noi gari functionale. Gara Cotroceni sau Panduri (inca nu a fost decisa denumirea) va avea o legatura cu mijlocul de transport subteran, in timp ce un pasaj rutier subteran va asigura curgerea fluenta a traficului rutier intre Bulevardul Geniului si Bulevardul Eroilor, incepand de la intersectia Geniului cu Vasile Milea, pana in dreptul Pietei Cotroceni.
"Nodul intermodal de transport e generat de un tunel auto, la care se adauga liniile de metrou si, probabil, prezervata gara Cotroceni sau Panduri. Metroul va trece la o adancime de 20 metri, iar peste el va fi canalul rutier. Acum analizam impreuna cu urbanistii posibilitatea realizarii unui alt tunel auto de-a lungul bd. Geniului, care sa faca legatura cu Soseaua Progresul (fost Trafic Greu - n.r.)", explica Gheorghe Udriste, seful Directiei Transporturi a municipalitatii. Exista posibilitatea ca, tot aici, sa fie construit si un parcaj. Consiliul municipal Bucuresti a aprobat, in ultima sedinta, indicatorii tehnico-economici ai proiectului, ceea ce permite primariei sa deruleze procedurile legale pentru stabilirea firmei de constructii care va realiza proiectul.
Sau o ipotetica arhitectura
http://www.pixdesign.ro/00_panduri.php
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/ ... oceni.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Utilizator anonim
Metroul aduce panica în Drumul Taberei
Locuitorii din zona Valea Ialomiţei sunt speriaţi că le vor fi demolte blocurile odată cu lucrările la magistrala Universitate-Drumul Taberei. Potrivit autorităţilor, lucrările ar trebui să înceapă în acest an, iar finalizarea este estimată pentru anul 2015.
Odată cu aprobarea proiectului care vizează construirea Magistralei 5 de metrou, între Universitate şi Drumul Taberei, locuitorii din zonele în care vor fi amplasate gurile de acces la metrou erau cei mai fericiţi.
„Suntem prea gâtuiţi aici. Este util metroul pentru a putea ieşi şi noi mai uşor din această zonă“, spune Gabriel Sandu, un bucureştean în vârstă de 55 de ani care locuieşte într-un bloc de pe Valea Ialomiţei. Cu toate acestea, oamenii au început să se sperie după ce în urmă cu o lună mai mulţi muncitori au făcut săpături în jurul blocurilor cu scopul de a testa solul în vederea construirii gurilor de metrou. „Acum vreo lună au venit în faţa blocului să facă determinari, să testeze solul şi oamenii au început să-şi facă griji că ne demolează“, mai spune Gabriel.
„Nu vreau să mă mute“
La parterul unui bloc din aceeasi zonă, doamna Maria şi-a deschis de aproape trei ani un magazin, a investit în apartament cât şi-a permis, iar gândul că ar putea fi expropriată nu-i dă pace.
„Am venit de la Suceava, de şase ani stau aici şi m-am ataşat. Suntem foarte speriaţi cu toţii. Peste 80% dintre locuitorii blocului sunt pensionari, iar unii dintre ei au mai fost daţi afară din casele naţionalizate şi aduşi aici“, povesteşte Maria Suciu, în vârstă de 57 de ani. Femeia spune că în tot acest timp s-a ocupat de grădiniţa din faţa blocului, a plantat flori, a pus gard şi copertină şi a cheltuit mult pentru deschiderea magazinului de lângă scară. Zvonurile au circulat prin tot blocul chiar dacă oamenii nu au fost anunţaţi oficial de nimeni. „Dacă mă mută e ca şi cum aş lua-o de la capăt, chiar dacă ne dau bani“, mai spune Maria.
„Am făcut tot posibilul să nu demolăm nimic“
Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, îi linişteşte pe locuitorii din zonele vizate pentru construirea metroului. „Am făcut tot posibilul să nu expropriem. Gurile de metrou vor fi, in funcţie de spaţiu, câte 2, 3 sau 4 şi am ales spaţiile publice din intersecţiile cele mai mari din respectivele zone“, a declarat directorul Metrorex.
Astfel, proiectul vizează construirea unei magistrale de 9 kilometri care să facă legătura între Drumul Taberei – Universitate şi costă aproximativ 900 de milioane de euro. Segmentul va avea 14 staţii: Universitate 2, Cişmigiu, Haşdeu, Eroilor 2, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei. De la Romanciarilor o altă linie va duce către Brâncuşi, Râul Doamnei, Prelungirea Ghencea şi Ghencea.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...68791.html
Metroul aduce panica în Drumul Taberei
Locuitorii din zona Valea Ialomiţei sunt speriaţi că le vor fi demolte blocurile odată cu lucrările la magistrala Universitate-Drumul Taberei. Potrivit autorităţilor, lucrările ar trebui să înceapă în acest an, iar finalizarea este estimată pentru anul 2015.
Odată cu aprobarea proiectului care vizează construirea Magistralei 5 de metrou, între Universitate şi Drumul Taberei, locuitorii din zonele în care vor fi amplasate gurile de acces la metrou erau cei mai fericiţi.
„Suntem prea gâtuiţi aici. Este util metroul pentru a putea ieşi şi noi mai uşor din această zonă“, spune Gabriel Sandu, un bucureştean în vârstă de 55 de ani care locuieşte într-un bloc de pe Valea Ialomiţei. Cu toate acestea, oamenii au început să se sperie după ce în urmă cu o lună mai mulţi muncitori au făcut săpături în jurul blocurilor cu scopul de a testa solul în vederea construirii gurilor de metrou. „Acum vreo lună au venit în faţa blocului să facă determinari, să testeze solul şi oamenii au început să-şi facă griji că ne demolează“, mai spune Gabriel.
„Nu vreau să mă mute“
La parterul unui bloc din aceeasi zonă, doamna Maria şi-a deschis de aproape trei ani un magazin, a investit în apartament cât şi-a permis, iar gândul că ar putea fi expropriată nu-i dă pace.
„Am venit de la Suceava, de şase ani stau aici şi m-am ataşat. Suntem foarte speriaţi cu toţii. Peste 80% dintre locuitorii blocului sunt pensionari, iar unii dintre ei au mai fost daţi afară din casele naţionalizate şi aduşi aici“, povesteşte Maria Suciu, în vârstă de 57 de ani. Femeia spune că în tot acest timp s-a ocupat de grădiniţa din faţa blocului, a plantat flori, a pus gard şi copertină şi a cheltuit mult pentru deschiderea magazinului de lângă scară. Zvonurile au circulat prin tot blocul chiar dacă oamenii nu au fost anunţaţi oficial de nimeni. „Dacă mă mută e ca şi cum aş lua-o de la capăt, chiar dacă ne dau bani“, mai spune Maria.
„Am făcut tot posibilul să nu demolăm nimic“
Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, îi linişteşte pe locuitorii din zonele vizate pentru construirea metroului. „Am făcut tot posibilul să nu expropriem. Gurile de metrou vor fi, in funcţie de spaţiu, câte 2, 3 sau 4 şi am ales spaţiile publice din intersecţiile cele mai mari din respectivele zone“, a declarat directorul Metrorex.
Astfel, proiectul vizează construirea unei magistrale de 9 kilometri care să facă legătura între Drumul Taberei – Universitate şi costă aproximativ 900 de milioane de euro. Segmentul va avea 14 staţii: Universitate 2, Cişmigiu, Haşdeu, Eroilor 2, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei. De la Romanciarilor o altă linie va duce către Brâncuşi, Râul Doamnei, Prelungirea Ghencea şi Ghencea.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...68791.html
- aztec
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
aztec
Magistrala 5 metrou la faza pe sectoare
adica etapa 1 contestatii
http://asalt.wordpress.com/2010/07/26/e ... al-metrou/
si raspunsul CNSC
http://www.cnsc.ro/d/2010/decizie_3784.pdf
Magistrala 5 metrou la faza pe sectoare
adica etapa 1 contestatii
http://asalt.wordpress.com/2010/07/26/e ... al-metrou/
si raspunsul CNSC
http://www.cnsc.ro/d/2010/decizie_3784.pdf
- Mihai Calin
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
Mihai Calin
Statii ca-n filme
Faptul ca lucrarile la magistrala M5 vor incepe din toamna nu ar fi singura surpriza. Designul statiilor care ar urma sa se construiasca te lasa la fel de mut. Proiectantul machetei, Iulian Oprea, angajat al firmei Metroul S.A, a imbinat moda cu tehnologia din care rezulta ca in 2014 vom avea statii de metrou hi tech, ca in Star Trek, cu multe elemente metalice „suprarealiste”.
Statia Eroilor 2 va arata precum Statia Unirii, adica va fi prevazuta cu trei scari rulante, si va folosi ca si nod de legatura intre tronsoanele care duc spre Militari, Gara de Nord, Pantelimon si Anghel Saligny.
http://www.dr-taberei.ro/2010/04/15/met...star-trek/
Statii ca-n filme
Faptul ca lucrarile la magistrala M5 vor incepe din toamna nu ar fi singura surpriza. Designul statiilor care ar urma sa se construiasca te lasa la fel de mut. Proiectantul machetei, Iulian Oprea, angajat al firmei Metroul S.A, a imbinat moda cu tehnologia din care rezulta ca in 2014 vom avea statii de metrou hi tech, ca in Star Trek, cu multe elemente metalice „suprarealiste”.
Statia Eroilor 2 va arata precum Statia Unirii, adica va fi prevazuta cu trei scari rulante, si va folosi ca si nod de legatura intre tronsoanele care duc spre Militari, Gara de Nord, Pantelimon si Anghel Saligny.
http://www.dr-taberei.ro/2010/04/15/met...star-trek/
- aztec
-
Posted:
-
Re: M5 Drumul Taberei - Universitate
aztec
Bine.. este doar un aviz de mediu dar ..daca se acorda, inseamna ca a fost cerut.
Apoi in raportul ..
Bine.. este doar un aviz de mediu dar ..daca se acorda, inseamna ca a fost cerut.
AVIZ DE MEDIU
Nr. 13 din 14.06.2010
Ca urmare a notificarii adresate de S.C. METROREX S.A., cu sediul in Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, Bucuresti, inregistrata Ia A.R.P.M. Bucuresti cu nr. 4398/463/08.08.2008, completata cu rtf. 4168/14.09.2009, nr. 280120.01.2010 si nr. 2250/01.06.2010
in urma analizarii documentelor transmise si a verificarii.
in urma parcurgerii integrale a etapelor procedurale,
in baza H.n.R. nr. 1635/2009 privind organizarea si funetionarea Ministerului Mediului si Paduriior,
a H.G.R. nr. 459/2005 privind reorganizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului cu modifiearile si completarile ulterioare.
a Ordonantei de urgenta nr. 19512005 privind proteetia mediulul;aprobata si modificata prin Legea 26512006, modificata si completata de O,U,G. nr. 114/2007 si O,U.G. nr. 164/2008 in conformitate cu Hotararea Guvernului Romaniei nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaruarii pentru planuri si programe, se emite:
AVlZ
pentru PLANUL URBANISTIC ZONAL Linia 5 de metrou : .Drumul Taberei - Universitate, astfel:
Tronson 1. Drumul Taberei-Razoare;
Tronson 2. Razoare -: Eroilor;
Tronson 3. Eroilor - Universitate
promovat de: S.C.METROREX S.A. in scopul adoptarii/aprobarii: traseului Liniei 5 de metrou intre Piata Universitatii si cartierul Drumul Taberei si stabilirea amplasamenrului statiilor de
metrou, in corelare cu infrastructura existenta in zona si cu zonele de densitate maxima existente si preconizate.
incadrare in teritoriu: zona analizata si reglementata prin PUZ este constituita din:
- Tronsonul 1 (Drumul Taberei - Razoare) de la Stadionul Steaua la Razoare pe teritoriul Sectorului 6;
- Tronsonul 2 (Razoare - EroiIor) de la Razoare la Eroilor pe teritoriul Sectorului 5
- Tronsonul 3 (Eroilor - Universftate) de la Eroilor la Piata Universitatii pe teritoriul Sectoarelor 1, 5 si 3.
PLANUL URBANISTIC ZONAL -Linia 5 de metrou: Drumul Taberei - Universitate, astfel
Tronson 1. Drumul Taberei. - Razoare;
Tronson 2. Razoare - Eroilor;
Tronson 3. Eroilor - Universitate,
are ca obiective principale:
1. Imbunatatirea structurii urbane actuale a Mnnicipiului Bucuresti;
2. Imbunamtirea Iegaturilor de transport intre zonele rezjdentiale si zonele de interes;
3. Decongestionarea si fluidizarea circulatiei in cartieru) Drumul Taberei;
4. Promovarea dezvotarii sub urbane;
5. Linia 5 de metrou: Drumul Taberei - Universitate prevede realizarea urmatoarelor:
- 3 tronsoane de metrou:
Tronson 1. Drumul Taberei - Razoare;
Tronson 2. Razoare - Eroilor;
Tronson 3. EroHor - Universitate;
- 15 statii: Statia. Gheneea; Statia Gheneea 2; Statia Raul Doamnei; Statia Brancusi; Statia Valea Ialomitei si Depou Valea lalomitei; Statia Romancierilor; Statia Parc Drumul Taberei; Statia Drumul Taberei; Statia Favorit; Statia Orizont; Statia Academia Militara; Statia Etoilor 2; Statia Hasdeu; Statia Cismigiu; Statia Universitate;
- accese pietonale la statiile de metrou;
- galerii:
- Galeria Ghencea Raul Doamnei;
- Galeria Bretea la Statia Eroilor 2;
- Galeria de acces la Statia Hasdeu;
- Galeria de acces la Statia Hasdeu si Statia Cismigiu;
- tuneluri:
- zona Intersectiei Raul Doamnei - Braneusi;
- zona Intersectiei Brancusi - Romaneierilor;
- zona Intersectiei Romancierilor Parc;
- zona Intersectiei Parc - Drumul Taberei;
- zolia Intersectiei Druttml Taberei -Favorit;
- zona Intersectiei Favorit - Orizont;
- zona Intersectiei Drizont - Academia M'ilitara;
- zona Intersectiei Academiei Militare - Eroilor;
- zona Intersectiei Eroilor- Basdeu;
- zona Intersectiei Hasdeu - Cismigiu;
- zona Intersectiei Cismigiu - Universitate.
Apoi in raportul ..
RAPORT privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal
LINIA 5 METROU
TRONSON 1 - DRUMUL TABEREI- RAZOARE, TRONSON 2 - RAZOARE - EROILOR, TRONSON 3 - EROILOR - UNIVERSITATE
• TRONSON 1 • DRUMUL TABEREI (Stadionul Steaua) • RAZOARE ce deserveste ansamblul de locuinte colective Ghencea - Drumul Taberei;
• TRONSON 2 • RAZOARE • EROILOR, zona preponderent destructurata in care in urmatorii ani se vor dezvolta importante investitii imobiliare prin reconversia zonelor industriale existente si edificarea Dambovita Center.
• TRONSON 3 - EROILOR - UNIVERSITATE, strabate zona centrala bine structurata si cu statut de zona construita protejata.
In cadrul PUZ au fost studiate si reglementate in detaliu amplasamentele si accesele aferente statiilor
de metrou:
1. RAUL DOAMNEI
2. VALEA IALOMITEI
3. BRANCUSI
4. ROMANCIERILOR
5. PARC DRUMUL TABEREI
6. DRUMUL TABEREI 34
7. FAVORIT
8. ORIZONT
9. ACADEMIA MILITARA
10. EROILOR 2
11. HASDEU
12. CISMIGIU
13. UNIVERSITATE
Planurile-detaliu ale statiilor de metrou fac parte integranta din documentatia PUZ si urmeaza acelasi regim de avizare si aprobare. Planul urbanistic zonal a fost corelat cu prevederile urmatoarelor documentatii de urbanism aprobate anterior de Consiliul General al Municipiului Bucuresti:
• PUG Municipiul Bucuresti aprobat cu HCGMB nr. 26912000;
• PUZ Zone protejate construite, aprobat cu HCGMB nr. 279/2000;
• PUZ coordonator Sector 6 aprobat cu HCGMB nr. 213/2005;
• PUZ Nod intermodal Razoare - Calea 13 Septembrie aprobat cu HCGMB nr. 211/2008;
• PUZ Centru de cartier Drumul Taberei - Bulevardul Brasov aprobat cu HCGMB nr. 85/2006;
• PUZ Complex multifunctional urban - DAMBOVITA CENTER - Str. Constantin Noica - Calea Plevnei - Str. Stirbei Voda, aprobat cu HCGMB nr. 106/2009;
• PUZ Dublare Diametrala Nord - Sud - Tronsonul Buzesti - Berzei - Vasile Parvan, aprobat cu HCGMB nr. 151/2006.
📖 Pagination options