Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Metrou File de Poveste

759 posts, 260544 views
 
Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: Metrou File de Poveste George

Bravo, survola!

Ma tot gandesc la chestia asta cand trec pe acolo si fac calculul uite, la curba asta e Piata Natiunilor Unite, ce buna ar fi fost o statie aici!  :lol:

Bine, mai nou prefer sa las masina in zona Facultatii de Drept si sa merg pe jos prin Parcul Izvor, ca noi astia din Drumul Taberei nu meritam metrou, vorba lu nea Ceasca...cred ca astia de se tot fac ca construiesc pe acolo am citit pe undeva zicerile tovarasului...

 


Re: Metrou File de Poveste TibiV

rosetti61 wrote:
cartierul a mai primit o lovitura in 1986, cand s-a inceput in vara refacerea liniei de tramvai pentru ca apoi sa functioneze doar o luna si sa fie desfiintata din cauza lucrarilor la pasajul rutier de la Lujerului. N-au metrou, ce le mai trebuie altceva?  

Imi amintesc foarte bine, era student la Politehnica si am ramas toti masca cand am vazut ca scot sinele pe care abia le pusesera...

Dar ...
rosetti61 wrote:
In Militari nu s-au putut abtine, le statea cumva in gat concurenta liniilor de suprafata cu metroul

Gresit. Mai exact folosirea pluralului este gresita.
Nu a fost nici o concurenta, nu au fost niste unii care au decis asta.
Decizia a fost luata exclusiv de Ceasusescu, cam la fel ca toate celealte decizii.
Tu crezi ca pe vremea aia ar fi indraznit cineva (altcineva...) sa decida desfiintarea unei linii de tramvai abia reabilitata?!... Ar fi ajuns (in cel mai bun caz) la puscarie...

 


Re: Metrou File de Poveste George

Am trait si eu momentul ala, copil fiind, nu intelegeam deloc unde a disparut tramvaiul si cum de a aparut peste noapte spatiul ala verde median...noi stateam pe langa Politehnica, in zona de blocuri de 4 etaje, si statia de la liceul Tudor Vladimirescu chiar ne ajuta, mai mult decat mersul pe jos la noua statie Armata Poporului (acum Lujerului)...

Iar acum ca ziceti, imi aduc aminte si dementa schimbarii liniilor de tramvai, ca prin ceata (aveam vreo 6 ani), au schimbat linia aia clasica incastrata in piatra cubica (oricum mai buna decat ce au pus) cu porcariile alea de placi prefabricate si linie Otelul Rosu...apoi a disparut cu totul!

Mai am un flash din perioada aceea, cu niste puradei care calatoreau in spatele tramvaiului plin, pe chestia aia metalica de legatura intre vagoane...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

andrei11 wrote:
Din cate tin eu minte NU. Tot timpul statiile au fost pe malul drept.

Statia este pe malul drept, fara indoiala. Numai ca, nu stiu din ce motiv, pare ca raul este deviat. Se si vede in foto vede  care deverseaza apa acolo .
rosetti61 wrote:
intrebam de varianta ta, daca e dintr-o sursa digitala sau e scanare personala..

Nu este scanare personala, am mentionat unde am gasit-o, pe simplybucharest.ro

Intr-adevar, variante probabil ca au fost multe.  Insa este prima oara cand eu vad documentata asa o varianta de traseu, adica nu "pe vorbe", ci chiar cu schita si detalii de genul traseu partial la suprafata. Ce mi s-a parut interesant este traseul de la Grozavesti catre Militari.. Nu ar fi fost o varianta rea, fata de bicefalitatea de azi. Alt lucru interesant este ca la Opereta intra in subteran. Oare unde se iesea iar la suprafata ?
Punctul slab este ca rata uzina Semanatoarea, ceea ce pentru vremea respectiva nu era bine. Sau poate nu o rata chiar de tot , daca o lua chiar prin parcul Politehnicii, ceea ce era bine si pentru studenti fata de statia actuala, aflata in afara campusului. Si mai rata doua obiective importante..Stefan Gheorghiu si...facultatea pentru femei Apaca. De aceea cred ca s-a facut derivatie.  Nu poti avea totul pe pe o singura linie, asa cum avem acum aberatia numita M1...

Aveti idee FCTB de la ce vine ?

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Fabrica de Confectii si Tricotaje Bucuresti.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Deci nu rata academia de femei APACA si nici Stefan Gheorghiu. Chiar ma miram, era un minus mare...Ar fi fost cam ce avem si azi pe M3, doar ca pornea de la Grozavesti.
Multumesc.

 


Re: Metrou File de Poveste cris_m

Tot e cald afara, hai sa mai reimprospatam topicul.  :)

Nu stiu daca a mai fost postat, eu zic ca merita vizionate cele 9 minute ale filmuletului...



 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Aoleu, multe greseli / neadevaruri. O sa  le iau pe rand sa le lamuresc.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste GPS

Andrei mai este valabil cea ce ai scris mai sus?

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Ai dreptate, o sa ma ocup.

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

0:40 --> 0:48
Numai partial adevarat.
Specialistii au avut o contributie esentiala.
Si oricum logica era riguroasa si adevarata, metroul sa faciliteze  deplasarea oamenilor de acasa spre locurile de munca si viceversa. Ce vedeti gresit aici ?
Treaba cu Dimitrie Leonida e adevarata dar e spusa intr-un mod tedentios...Poate si Mihai Viteazu s-a gandit la metrou dar pe vremea lui nu era inventata nici locomotiva cu aburi...

1:05 --> 1:21
Adancimi intre 20 si 40 de metri.
Complet nerealist in zilele noastre, statiile ar fi costat dublu / de 4 ori mai mult decat o statie amplasata la minus 10 metri ( cum sunt majoritatea acum ). Deci iar o fraza spusa tedentios sa micsoreze din meritele proiectului din 1975.

1:51--> 2:00
Actul de nastere al metroului s-a semnat dupa congresul al IX - lea al PCR
Gresit, cred ca dupa Congresul al XI - lea.

2:17 --> 2:21
Mijloc de propaganda al Romaniei Socialiste
Fraza spusa tendentios. Mi se pare normal si logic, fiecare isi  face reclama / propagandă . Si in zilele noastre e acelasi lucru...Nici o deosebire.

3:14 --> 3:21
Numai partial adevarat.

3:27 --> 3:33
Ceea ce s-a si realizat.  :mrgreen:
Sa nu uitam de amorse  :
Cea de la Eroii Revolutiei
si cea de laEroilor / M 1. Referitor la ultima mentionata,  pe undeva se gandeau  si  la un M 5... Uitam totusi un adevar : si la ora actuala, in era Capitalista si la nivelul anului 2016 tronsonul central al lui M 5 Eroilor - Iancului este neconstruibil sau ma rog construibil cu costuri uriaşe.

3:33  --> 3:38
A cazut regimul...Ghinion.

3:38 --> 3 : 44
Repet, mi se pare superlogic. Daca ma contrazice cineva sa aduca argumentele si sa le puna pe <<foaia de hârtie >>.

4:00 --> 4:09
Asta e prostie, care sunt segmentele lipsa intre magistrale > Inelara ? Dar a cazut regimul, dupa 1989 Regimul Comunist nu mai poate fi acuzat de segmentele lipsa...

Va urma

Stimati colegi / cititori
Pentru a urmari in bune conditii comentariile mele ( la care astept criticile de rigoare ) va trebui sa deschideti 2 ferestre si sa mergeti paralel cu ele, o fereastra cu filmuletul si o fereastra cu comentariile mele  sau sa scoateti comentariile la o imprimanta si sa urmariti filmuletul.
In curând ( probabil pe seara ) voi posta si partea a II - a a comentariilor.
Vizionare placută  si nu uitati, astept observatiile voastre.

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

4:22 --> 4:32
Mi se pare foarte corect, acum se inaugureaza 2 km de autostrada si se face tam tam cât cuprinde. Câteodată cei 2 km se si inchid dupa ce se taie panglica.

5:54 --> 6 : 05
Gresit, GdN 1 - D 2 s-a inaugurat in vara lui 1989, nu pun mana in foc, dar cred ca in cinstea zilei de 23 August ( 1989 )


Cam acestea au fost observatiile mele critice pentru filmuletul de 8 minute si ceva prezentat  mai sus de colegul cris_m.
Astept eventualele contraargumente.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste GPS

Mulțumim andrei!
Apropo referitor la tronsonul central al M5, nu aveau de gând sa demoleze câteva construcții pe acolo, pentru a face loc șantierului M5, nu cred ca cei care se ocupau de metrou nu s-ar fi gândit la aceasta metoda! Referitor la prezent, acum sunt alte povesti, din păcate cu un conținut mai ...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

M5 nu a fost in niciun plan pana in 1990, deci nu era vorba de demolari in zona centrala. Reamintesc doar ca pana prin 87 de la Iancului incolo spre Pantelimon trebuia sa fie inelara de nord, deci nici vorba de vreun M5. Si chiar s-au inceput lucrarile , dovada depoul Pantelimon si cele cateva foraje efectuate in zona.
Deci M5 era poate doar in visele temerare ale proiectantilor, dar intr-un mod serios nu s- a pus niciodata problema construirii metroului in Dr Taberei cat a trait Ceausescu. Mie inca imi este neclar cum a aparut totusi amorsa de la Eroilor...

 


Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420555 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use