Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Metrou File de Poveste

777 posts, 292588 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 56
 
 

📖 Pagination options
Re: Metrou File de Poveste andrei11

Mihai Bravu din proiect nu are nici o legatura cu Dristor I de astazi nici ca amplasament nici ca arhitectura.
Interesant ca intre fosta statie Mihai Bravu ( care ar fi fost pe Mihai Bravu inainte de curba spre Camil Ressu ) si actuala statie Nicolae Grigorescu ar fi existat 2,1 km de tunel fara nici o statie, pateam exact ca in Militari - trecea metroul pe acolo ca rapidul in gara.
Si acum intre Dristor I si NG ar mai trebui o statie la mijloc, dar asta e alta idee ce nu-si are locul aici.
Referitor la Piata Sudului si Sincai care este nedumerirea ? Metroul ar fi trebuit sa subtraverseze tot Parcul Tineretului si sa ajunga direct de la Piata Sudului la Sincai ( actuala statie Tineretului ). Modelul Sovietic cu statii la 2 km distanta.
Interesant ca 'Universitate' se chema in acte "Batistei" si Piata Romana era in carti...
sab wrote:
La ce zona se refera ?

Nu se stia exact unde va fi statie la IMGB, dar statie ar fi fost sigur....

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Mesajul meu se referea la ce a postat iliutu. , nu la ce scria dedesubt.Se refera la tronsonul comun cu Magistrala I . Este vorba de zona Pod Cotroceni ?
Nu stiam ca s-a pus problema unui traseu "drept" prin parc, de aceea era nedumerirea ca lipsea statia de la Piptanari.
andrei11 wrote:
Interesant ca intre fosta statie Mihai Bravu ( care ar fi fost pe Mihai Bravu inainte de curba spre Camil Ressu ) si actuala statie Nicolae Grigorescu ar fi existat 2,1 km de tunel fara nici o statie, pateam exact ca in Militari - trecea metroul pe acolo ca rapidul in gara.Si acum intre Dristor I si NG ar mai trebui o statie la mijloc, dar asta e alta idee ce nu-si are locul aici.[

Daca intre Mihai Bravu (din proiect) si Salajan ar fi fost 2 km, cat ar fi fost intre Abator si Mihai Bravu ? :D
Statia dintre Dristor 1 si NG cred ca putea fi facuta destul de usor odata cu strapungerea pentru racordul spre LdC/AS. Tot au oprit circulatia alternativ si tot au sapat pana aproape de mijlocul distantei.
Faceau o statie cu 3 peroane. M1 si M3 se uneau acolo  pe sensul spre oras precum se unesc la Eroilor pe sensul celalalt si se desparteau la NG ca azi. Se impuscau doi iepuri dintr-o lovitura, aveam si noua statie necesara si o legatura mai buna ca la NG cand vrei sa vii spre Unirii.

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

1,6 km.
Statia 'Abator' ar fi fost tot pe Splai, inainte de marea curba spre Mihai Bravu (cum vi de la Timpuri Noi spre Balata Alba ).
Cat priveste Canalul Colector nu stiu nimic de lucrul acesta, o fi fost un canal pe malul drept pe care l-au stramutat cand au facut Petrache Poenaru - Timpuri Noi.
Cat priveste statiile 'sarite' ( Eroii Revolutiei ) uitati-va pe o harta si vedeti ca si statia Nicolae Grigorescu ( M 1 / M 3 )  este 'in afara traseului', se putea merge direct Dristor I - Titan. Care Titan de fapt o bucata de timp, in acte, s-a chemat "Titan Centru".

Statia putea fi facuta destul de usor odata cu strapungerea pentru racordul spre LdC/AS.

Corect. Au scapat ocazia, acum ramane doar 'usuraticul' de pe Camil Ressu care sa 'colecteze'  publicul calator.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

andrei11 wrote:
uitati-va pe o harta si vedeti ca si statia Nicolae Grigorescu ( M 1 / M 3 )  este 'in afara traseului', se putea merge direct Dristor I - Titan. C.

Corect, o luau pe sub Liviu Rebreanu. Insa dupa aceea inelara trebuia adusa pana la Dristor pe traseul M1 ca sa colecteze populatia de la Salajan. Probabil au vrut sa uneasca punctele de maxim interes din est, iar Pta Salajan era un astfel de punct, chiar daca traseul M1 era ocolit.
Insa dupa mine M1 trebuia dusa drept la LdC pentru o magistrala E-V si Republica-Titan trebuia sa fie pe inelara. Asa mi se parea mai corect, sa aiba ambele traseu "firesc", drept  nu doua curbe tangentialela NG . Insa probabil platforma industriala Faur-Republica era mai importanta decat Policolorul si atunci a avut prioritate pentru M1. Insa daca se gandea in perspectiva se putea muta tronsonul de pe M1 pe inelara cand se construia aceasta.
Statia Titan Centru era sigur pe acelasi amplasament cu cea actuala ?

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Ca deobicei discutiile se indreapta spre alte idei / comentarii. Propun sa lasam acest topic pentru documente si observatii  strict pe marginea lor. Diverse alte pareri sa le punem in topicurile dedicate. De exemplu eu o sa-i raspund userului Sab aici.

 


Re: Metrou File de Poveste iliutu

REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA
CONSILIUL DE STAT
Bucuresti 9 februarie 1978

Tovarasului General Locotenent Petre Constantinescu
Director general al Intreprinderii "Metroul" Bucuresti

   Va trimitem, alaturat, in copie, Decretul Consiliului de Stat al
Republicii Socialiste Romania nr. 14 din 7 februarie 1978 privind
aprobarea principalilor indicativi tehnico-economici, precum si unele
masuri pentru realizarea investitiei "Magistrala I" de metrou Militari -
Titan Bucuresti.
   Plansele mentionate in anexa la decret vor fi difuzate prin grija
titularului de investitie.

SECRETAR PREZIDENTIAL AL CONSILIULUI DE STAT

Pentru conformitate, ing. Gheorghe Bujor


CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

DECRET PRIVIND APROBAREA PRINCIPALILOR INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI,
PRECUM SI UNELE MASURI PENTRU REALIZAREA INVESTITIEI "MAGISTRALA I
DE METROU MILITARI - TITAN BUCURESTI"

Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:

Articol unic: - Se aproba principalii indicatori tehnico-economici,
precum si unele masuri pentru realizarea investitiei "Magistrala I
de metrou Militari - Titan Bucuresti", conform anexei la prezentul
decret.

NICOLAE CEAUSESCU PRESEDINTELE REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

Pentru conformitate, ing. Bujor Gheorghe



A. PRINCIPALII INDICATORI TEHNICO ECONOMICI AI INVESTITIEI
"MAGISTRALA I DE METROU MILITARI - TITAN BUCURESTI"

in preturi 1977

1. Valoarea totala a investitiei                            mii lei    9.875.000
  din care:
   - constructii montaj                mii lei    7.514.000
   - valoarea totala a
   utilajelor si echipamentelor            mii lei    1.554.385
       din care:
       - din import            mii lei       64.950
          din acestea:
          -devize libere            mii lei       16.000

2. Capacitati:
   - Lungimea traseului de metrou
     cu doua linii de circulatie
     (lungimea totala exclusiv
     depourile)                km            26,9
   - Numar statii de calatori            buc            17
   - Numar de vagoane                buc            200
   - Trafic maxim                per.trenuri/h                    40
   - Flux maxim de calatori            cal./ora si sens                    50.000
   - Viteza comerciala                km/h            36

3. Termene de punere in functiune
   -Tronsonul I Semanatoarea -
    Timpuri Noi                8,1 km        decembrie 78
    din care
       - darea in circulatie cu
         calatori pentru reglaje
         in regim trafic            8,1 km            1 mai 78
       - Tronsonul II Timpuri
         Noi - Republica            9,3 km        decembrie 80
       - Tronsonul III (Militari) si
       - Tronsonul IV (Giulesti)                decembrie 82

4. Durata de executie pina la punerea
  in functiune a primei capacitati            luni            39

5. Cheltuieli de exploatare                lei/vag.km        14,1

6. Beneficii                    mii lei/an                        18.000

7. Durata de atingere a parametrilor
  proiectati de la punerea in
  functiune a ultimului tronson                            luni            12

B. UNELE MASURI PENTRU REALIZAREA INVESTITIEI " MAGISTRALA I DE
  METROU MILITARI - TITAN BUCURESTI"

   1. Se aproba traseul, amplasamentul in perimetrul construibil al
municipiului Bucuresti, solutiile constructive, tehnologiile de executie si
celelalte elemente adoptate in proiectul de executie conform planselor nr. 1-21.

   2. Se aproba ca proiectarea metroului sa se faca pentru gradul 9 de
intensitate seismica.

   3. Se aproba modificarea indicatorilor de capacitate si a termenelor de
punere in functiune ale obiectivului, dupa cum urmeaza:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Denumirea indicatorilor            UM    Indicatori aprobati         Indicatori
                       prin decret 205/76         modificati
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

   Capacitati
- lungimmea totala a traseului de
 metrou cu doua linii de circulatie,
 exclusiv depourile                km        28,5           26,9
- numar statii de calatori            buc        17           17
- numar de vagoane                buc        200           200
- numar maxim de calatori            cal/h
                   si sens        50.000           50.000
- viteza comerciala                km/h        36           36

   Termen de punere in functiune
- Tronson I (Semanatoarea - Timpuri
 Noi), din care:                km        8,1/dec77            8,1/dec78
   - dare in circulatie cu calatori
     pentru reglaje in regim de
     trafic                km                    8,1/1mai78
- Tronson II (Timpuri Noi - Republica)        km        7,5/dec80             9,3/dec80
- Troson III (Militari) si
- Tronson IV (Giulesti)            km        12,9/dec82         9,5/dec82
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

   4. Vagonul dublu de metrou va fi format din doua vagoane cuplate permanent;
doua boghiuri pentru fiecare vagon; doua osii motoare la fiecare boghiu actionate
prin electromotor cu putere uniorara de 220 kw; patru sisteme de frinare; cupla
centrala automata, comanda automata in unitati multiple si inclusiv sistem de
automatizare legat la cale; caroserie din otel cu 2 posturi de comanda la fiecare
extremitate; capacitate 84 locuri pe scaune sau 440 pasageri total; 8 usi duble pe
ambele parti; instalatie automata de incalzit si ventilatie; gabarit: 37200 X
3100 X 3450 mm; ecartament 1435 mm; viteza maxima tehnica 100 km/h; viteza
comerciala de exploatare a metroului 36 km/h; acceleratie maxima 1,35m/s2; greutate
maxima in jur de 46 de tone; pretul de livrare al vagonului dublu este de 7.600.000
lei.

   5. Se aproba executarea lucrarilor conexe si includerea in planurile anuale
ale ministerelor si celorlalte organe centrale si locale, corelat cu incadrarea in
programul general de realizare al tronsoanlor Magistralei I de metrou, dupa cum
urmeaza:

In sarcina M.T.Tc.
- reveniri retele telefonice pe posturi definitive             1.930 mii lei
                                        ---------------
               Total M.T.Tc.         1.930 mii lei

In sarcina M.E.E.
- aductiuni apa industriala la CET Grozavesti DN 1.600            13.000 mii lei
- devieri si reveniri retele electrice pe poduri definitive          6.300 mii lei
                           -----------------
                Total M.E.E.                             19.300 mii lei

In sarcina C.P.M.B.
- linii I.T.B. pe poduri definitive                     3.620 mii lei
- demolare linii I.T.B. paralele cu metroul                 4.800 mii lei
- sistematizare drumuri in zonele adiacente metroului             4.360 mii lei
- pod nou Hasdeu                                     2.000 mii lei
- pod nou Izvor                         2.600 mii lei
- pod nou Marasesti                         1.220 mii lei
                           -----------------
               Total C.P.M.B        18.400 mii lei

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                   Total lucrari conexe    39.700 mii lei


   6. Ministerul Industriei Constructiilor de Masini va asigura pe intreaga
perioada a anului 1978 asistenta tehnica, operatiunile de service si stocurile de
piese, agregate si echipamente de tractiune si aparatajul de dirijare si
siguranta a circulatiei metroului Bucuresti.

   7. Se aproba dezafectarea si demolarea fondurilor fixe, integral amortizate,
afectate de amplasarea metroului: canal colector A.o. in lungime de 5.142 m si
canal tubular in lungime de 790 m aflate in administratia Comitetului executiv al
Consiliului popular al municipiului Bucuresti.

   8. In vederea cresterii eficientei investitiei, Intreprinderea Metroul
Bucuresti, pe baza studiilor si cercetarilor efectuate si a experientei dobindite
pe parcursul executarii lucrarilor si a conditiilor de teren, va imbunatati
continuu tehnologiile de executie pe care le va introduce in detaliile de executie.
Stabilirea concreta a lungimilor de traseu pe care se aplica tehnologiile de
executie cu aer comprimat, cu injectii de consolidare sau prin inghetarea terenului
precum si in zonele in care se aplica inelul secundar se va face cu avizul
Inspectoratului General de Stat pentru Investitii-Constructii; sumele necesare
pentru aceste categorii de lucrari se vor putea consuma in limitele cantitatilor
avizate, cu acordul Comitetului de Stat al Planificarii.

   9. Decontarea lucrarilor se va face pe categorii sau parti de categorii de
lucrari, pe masura elaborarii detaliilor si devizelor de executie.

   10. In vederea asigurarii terenurilor necesare realizarii obiectivului de
investitii, Intreprinderea Metroul Bucuresti va prezenta corelat cu executia
lucrarilor, proiecte de decrete pentru expropierea terenurilor si a constructiilor,
precum si pentru demolarea acestora.

Pentru conformitate ing. Gheorghe Bujor
wordpad.zip
In fisier gasiti textul ce poate fi deschis cu wordpad, pentru aliniere
wordpad.zip (2.9 KB; downloaded 302 times)

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

..........
224-1.jpg (94.51 KB; downloaded 6461 times)
224 - 2.jpg (89.04 KB; downloaded 6458 times)

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

...........
225 - 1.jpg (107.43 KB; downloaded 6460 times)
225 - 2.jpg (121.34 KB; downloaded 6457 times)
225 - 3.jpg (111.2 KB; downloaded 6500 times)
225 - 2 bis.jpg (18.47 KB; downloaded 6456 times)

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

REPUBLICA  SOCIALISTA                                          BUCURESTI
               ROMANIA                                                 17 Noiembrie 1979
Consiliul de Stat                                                           nr. 353
                       

                                               TOVARASULUI
                                        Petre  Constantinescu
                              Director General al Intreprinderii Metroul Bucuresti

Va trimitem, alaturat, in copie, Decretul prezidential nr 353 din 16 Noiembrie 1979 pentru stabilirea tarifului de calatorie cu metroul in municipiul Bucuresti.
 
    SECRETAR   PREZIDENTIAL
                             SI
AL  CONSILIULUI  de  STAT ,

Si acum decretul cu pricina...
                                                                  Se publica in Buletinul Oficial
                                                                               al Republicii  Socialiste  Romania

PRESEDINTELE    REPUBLICII    SOCIALISTE    ROMANIA
DECRET   PREZIDENTIAL    Pentru stabilirea tarifului de calatorie cu metroul  in Municipiul Bucuresti
Presedintele Republicii Socialiste Romania     d e c r e t e a z a :
Articol unic – Tariful pentru calatoria cu metroul in Municipiul Bucuresti, pana la punerea in functiune a intregii magistrale I de metrou, se stabileste la “un leu”.
NICOLAE  CEAUSESCU
PRESEDINTELE  REPUBLICII  SOCIALISTE  ROMANIA

Pentru conformitate ss indescifrabil
REPUBLICA  SOCIALISTA  ROMANIA
CONSILIUL DE STAT
Bucuresti 19 Noiembrie 79
Nr. S. 399
TOVARASULUI  PETRE  CONSTANTINESCU
DIRECTOR GENERAL AL INTREPRINDERII METROUL BUCURESTI

Va trimitem, alaturat, in copie, Decretul Consiliului de Stat al Republicii Socialiste Romania nr 399 din 16 noiembrie 1979 privind exceptarea de la amortizare a unor fonduri fixe din administrarea Intreprinderii de exploatare a metroului Bucuresti, precum si modificarea unor indicatori financiari ai Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor.
SECRETAR PREZIDENTIAL SI AL CONSILIULUI DE STAT
Cu 1 anexa ( o fila )
Pentru Conformitate, ing Gh Bujor ss indescifrabil

CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA
DECRET
Privind exceptarea de la amortizare a unor fonduri fixe din administarea intreprinderii de Exploatare a Metroului Bucuresti, precum si modificarea unor indicatori financiari ai Ministerului Transportului si Telecomunicatiilor
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania
d e c r e t e a z a :
Art.1. Prin derogare de la prevederile art 2 din Legea  nr 62 / 1968 privind amortizarea fondurilor fixe, tunelul si cladirile subterane de metrou din administrarea Intreprinderii de exploatare a metroului Bucuresti prevazute in “Catalogul normelor de amortizare si duratelor de serviciu normate ale fondurilor fixe” la categoria 1 “Cladiri” si categoria 2 “Constructii speciale” nu se supun amortizarii.
Pana la punerea in functiune a intregii magistrale I, Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor va face propuneri cu privire la regimul fondurilor fixe prevazute la aliniatul precedent.
Art.2 Indicatorii financiari pe anul 1979 al Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor se modifica potrivit anexei la prezentul decret.
NICOLAE  CEAUSESCU
PRESEDINTELE  REPUBLICII  SOCIALISTE  ROMANIA
Bucuresti  16 Noiembrie 1979
Nr 399                                            
Pentru conformitate ing Gh. Bujor ss indescifrabil

ANEXA
Cuprizand modificarea indicatorilor financiari pe anul 1979 al Ministerului Transporturilor si Telecomunicatilor.
10.00  Amortizarea fondurilor fixe   - 15.000 ( in mii lei )
10.04  Amortizarea pentru fondul de investitii al centralei prin redistribuire  -  15.000 ( in mii lei )
52.00  Alocatii de la buget pentru investitii din fondurile statului  +  15.000 ( in mii lei )
52.03  Alocatii de la buget pentru investitii la intreprinderi noi si dezvoltari importante
+ 15.000 ( in mii lei )
73.00 Subventii acordate unitatilor economice de stat de la buget  - 15.000 ( in mii lei )
Intreprinderea de exploatare a metroului Bucuresti  - 15.000 ( in mii lei )
REPUBLICA  SOCIALISTA  ROMANIA
SECRETARIATUL  GENERAL  AL  CONSILIULUI  DE  MINISTRI
Nr 58 / I – C

INTREPRINDEREA  ‘METROUL’  BUCURESTI
Tov. director general – Petre Constantinescu

Potrivit comunicarii cancelariei CC al PCR nr.H 79 / 1980 va trimitem alaturat indicatiile tovarasului Nicolae Ceausescu, secretarul general al Partidului Comunist Roman, presedintele Republicii Socialiste Romania, cu privire la realizarea Magistralei de metrou  IMGB – Pipera si a legaurii Garii de Nord cu magistralele I si II de metrou. – 11 Decembrie 1979.
SECRETAR  AL   CONSILIULUI  DE  MINISTRI
Stan Magureanu
Pentru Conformitate
Ing. Gh. Bujor. ss indescifrabil

INDICATIILE  date de tov. Nicolae Ceausescu , secretar general al Partidului Comunist Roman , presedintele Republicii Socialiste Romania, cu privire la realizarea Magistralei II  de metrou IMGB – Pipera si a legaturii....(aici urmeaza o stersatura cu pasta alba dar se poate citi pe sub pasta alba :... Garii de Nord cu magistralele I si II de metrou.)
-    11 decembrie 179 – ( asa scrie data, e conform cu originalul )

1.    Se aproba traseul si amplasamentul statiilor magistralei 2 de metrou , cu urmatoarele indicatii :
a)    Traseul de la IMGB la Piata Sudului se va realiza pe Soseaua Berceni
b)    Traseul de la Piata Aviatorilor la zona industriala Pipera va fi adoptat (asa scrie, adoptat ) pentru a asigura si deservirea Cartierului Aviatiei ;
c)    statiile de calatori se vor amplasa in urmatoarele zone :
-    statia IMGB – zona industriala IMGB
-    statia Aparatorii Patriei – intersectia Soseaua Berceni cu str Dumitru Petrescu
-    statia Sudului – Piata Sudului
-    statia Sincai – Piata Sincai
-    statia Piata Unirii – Piata Unirii
-    statia Batistei – pe b-dul Nicolae Balcescu in zona strazii Batistei.
-    Statia Romana – Piata Romana
-    Statia Victoriei – pe B-dul Aviatorilor in zona Institutului Geologic
-    Statia Aviatorilor – Piata Aviatorilor
-    Statia Aurel Vlaicu – zona cartierului Aviatiei
-    Statia Pipera – zona industriala Pipera

d)    Depoul IMGB se va realiza in subteran, iar galeria de legatura va fi amenajata pentru imbarcarea de calatori la orele de varf.
e)    Lucrarile de metrou din zona Pietii Victoriei se vor proiecta si executa corelat cu lucrarile pasajului rutier si cu lucrarile de sistematizare a pietii.
f)    Pentru statii, galerii si  tuneluri se vor adopta solutiile constructive si tehnologiile de executie aplicate pe Magistrala I de metrou.

Pentru zona centrala, dens construita, se vor studia si folosii solutii si tehnologii de executie a tunelurilor de la suprafata, corelat cu devierile si cu realizarea modernizarii retelelor edilitare ale orasului.
2.    Se aproba traseul si amplasamentul pentru realizarea legaturii Garii de Nord  cu magistralele 1 si 2 de metrou, cu urmatoarele indicatii :
a)    Tronsonul care leaga Gara de Nord cu statia Crangasi, din magistrala I de metrou, va fi realizat pe Calea Grivitei si soseaua Crangasi ; statiile acestui tronson urmand sa fie amplasate astfel :
-    statia Gara de Nord pe Calea Grivitei, cu functiuni de statie terminus.
-    Statia Crangasi in Piata Crangasi

b)    Tronsonul Gara de Nord – Piata Victoriei se va realiza pe traseul Gara de Nord, B-dul Duca, B-dul Nicolae Titulescu, Piata Victoriei cu statiile amplasate astfel :
-    statia Gara de Nord in piata garii – statie terminus legata functional pentru transportul de calatori cu cea din Calea Grivitei
-    statia Victoriei in zona pasajului rutier subteran din Piata Victoriei.
3.    Intreprinderea Metroul Bucuresti va prezenta spre aprobare Notele de comanda  pentru tronsonul Gara de Nord – Crangasi si pentru tronsonul Gara de Nord – Piata Victoriei.
4.    Se aproba efectuarea studiilor de traseu pentru Magistrala 3 de metrou ( magistrala semiinelara ).
5.    Termenul de realizare al magistralei 2 va fi 1985.
In acest scop Ministerul Transporturilor si Telecomunicatilor va lua masuri pentru a se asigura Intreprinderii Metroul Bucuresti patru scuturi in cursul anului 1981.
Pentru conformitate,
Ing Gh. Bujor ss indescifrabil

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

andrei11 wrote:
2.    Se aproba traseul si amplasamentul pentru realizarea legaturii Garii de Nord  cu magistralele 1 si 2 de metrou,

Este a doua oara cand vad mentionata legatura asta GdN cu M2 ..Este vorba de M3 sau vorbim de o simpla legatura ?
Pentru ca vad ca si statia GdN de pe aceasta "legatura" avea un aplasament perpendicular pe statia M1 (actuala statie)...Deci este cu totul alt proiect decat ce s-a realizat (partal) in 1986.
Probabil ca este corelata cu bulevardul care trebuia sa asigure o legatura directa intre gara si Pta Victoriei (prin prelungirea bd Duca) si care in final nu s-a mai realizat.

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Cred ca este vorba de legatura care era parte integranta din M 3 care nu se stia ce statii o sa aiba si care - i va fi traseul, dar sigur ar fi trecut prin Piata Victoriei. Sa ne amintim - si documentele de fata vorbesc de acest lucru, de cand a fost construita statia Victoriei ( M 2 ) se stia si de Pasajul Rutier si de M 3... De fapt cand s-a facut traseul lui M 2 s-a facut si o mica bucatica de circa  10 metri din Pasajul rutier si actuala statie a lui M 3.

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

227 - 1.jpg (134.11 KB; downloaded 6410 times)
227 - 2.jpg (43.49 KB; downloaded 6400 times)

 


Re: Metrou File de Poveste iliutu

INDICATIILE date de tovarasul Nicole Ceausescu, secretar general al
Partidului Comunist Roman, cu ocazia prezentarii unor detalii de
sistematizare si amplasamente de obiective, precum si a vizitei de
lucru in municipiul Bucuresti, la data de 1 octombrie 1980

   1. Se aproba detaliul de sistematizare pentru zona cuprinsa intre Calea
13 Septembrie si Piata Cosbuc. Pentru cresterea gradului de ocupare a terenului
si reducerea procentului de demolari, se va revedea regimul de inaltime al
cladirilor si se vor amplasa noi blocuri de locuit in locul punctelor termice.
   2. Pentru Bulevardul Victoria Socialismului vor fi analizate solutii care
sa evite demolarea cladirilor Spitalului Brincovenesc.
   3. Se aproba sistematizarea Caii Grivitei pe portiunea dintre Gara de Nord
si str. Berzei - Buzesti. Vor fi mentinute in noua sistematizare toate cladirile
bune existente, hala agroalimentara din Piata Ilie Pintilie precum si
cinematografele din zona. La intersectia Calea Grivitei - Strada Berzei - Buzesti,
se va prevedea pasaj rutier subteran pe directia strada Berzei - Buzesti.
   Calea Grivitei pe portiunea de la berzei - Buzesti pina la Calea Victoriei
se va studia tinind seama de shema circulatiei majore aprobate si de cladirile noi
executate. Amplasarea de noi constructii se va face retras de la actuala aliniere
corelat cu ampriza viitoare a strazii. Pe terenul liber de la intersectia cu str.
General Budisteanu se va realiza un bloc de locuinte.
....................................................................................
....................................................................................
   12. Se aproba extinderea retelei orasenesti de termoficare pe Calea Dorobanti,
de la intersectia cu bulevardul Ilie Pintilie pina in Piata Cosmonautilor si pe strada
Cosmonautilor pina in bulevardul Magheru, in solutia canal sub trotuarul strazii.
   13. Se aproba amplasamentul halei pentru gararea autobuzelor si al extinderii
spatiilor de intretinere din incinta autobazei ITB din soseaua Pipera.
   14. Dezvoltarea Centrului de hematologie se va face in spatiile ce vor ramine
disponibile prin mutarea Institului oncologic Bucuresti din bulevardul 1 Mai.
   15. Se vor prezenta propuneri privind realizarea Lacului Morii, cu pastrarea
apeductului ce va constitui limita de vest a lacului, care va fi amenajat ca zona de
agrement cu strand pentru populatie. Valoarea lucrarilor nu va depasi 100 mil. de lei.
Se va prevedea executarea unor lucrari de munca patriotica.
   16. Se vor prezenta propuneri pentru amplasarea Institului Medico-Legal,
Crematoriului uman si Spitalului dermato-venerian in doua variante de amplasare: in
zona soselei Vitan - Birzesti si in zona Institutului de Cercetari si Proiectari
Tehnologice pentru sectoarele calde, de pe Soseaua Oltenitei. De asemenea se vor
prezenta propuneri pentru mutarea Spitalului judetean Ilfov, din Soseaua Vitan-Birzesti
pe teritoriul judetului si folosirea spatiilor disponibile pentru Spitalul dermato-
venerian.
   17. Se vor lua masuri pentru curatirea fatadelor cladirii vechi a Institutului de
Arhitectura "Ion Mincu" de catre studenti si cadre didactice.

Pentru conformitate, ing. Gheorghe Bujor

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Asadar era prevazut un pasaj rutier pe sub Grivitei aproximativ pe unde e Matache acum ? ( pe actualul ( viitor ) bulevard Uranus ? ).
Ha ! Ha ! Ha !  :lol:  Deci noua inventie capitalista 'Bulevardul Uranus" nu este asa de noua cum credeam noi ! Pentru ca un pasaj rutier ar fi necesitat ( multe ) benzi in zona !

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 56
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use