MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7

84 posts, 31699 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Multumesc de ajutor, e perfect.  :!:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 133 313

Ia-l si pe asta. Hai ca e plin internetul de ele.
01918-mid.jpg (22.21 KB; downloaded 4749 times)

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Da, dar dadeam de alte saituri, de vanzari- cumparari  autobuze Mercedes  :twisted:  :twisted:  .
:mrgreen:

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 iliutu

In mod normal benzile trebuie sa aibe minim 3,5 m latime, gabaritul de inaltime ... nu stiu, cred ca vreo 4m.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 zapacitu

Vreo 4,5m din cate stiu eu, dar habar nu am cum am ajuns la cifra asta. E "din amintiri".

Inaltimea pasajelor Lujerului, Marasesti, Muncii, Obor si Victoriei e la intaltimea normala a pantografului de tramvai. Adica >5m.

Pentru Unirii, acesta am impresia ca e ceva mai jos - corectati-ma va rog daca gresesc. Oricum e caz special, dat fiind zona subtraversata si densitatea de chestii in subteran.

Noile pasaje (Baneasa + PPL) sunt inalte (~5m); de ce, nu stiu. Probabil pentru a acoperi gabaritul normal. Probabil pentru ca nu exista nicio restrictie in zona in care au fost construite si pana la urma e bine sa nu impui restrictii daca nu e musai.

Revenind la Obor, nu stiu daca e fezabila o remodelare a planselului tunelului auto pentru a lasa mai mult spatiu la suprafata. Nu stiu nici daca se poate tehnic, nici daca e bine in perspectiva. Poate ne-om trezi ca vrem sa trecem cu troleibuze supraetajate prin ele, si atunci nu vom putea ca am lasat mai jos planseul. Personal sunt de parere ca orice modificare ce ar aduce limitari in perspectiva lunga nu e de dorit.

Nu imi surade nici ideea de a taia un acces, dar macar in varianta sugerata de mine, noul pasaj de legatura ar suplini lipsa iesirii anulate.\

Eu astept schemele lui Andrei ca m-a facut curios :)

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Una-i gata, cea mai complicata - sectiunea transversala, una in lucru mult mai simpla sectiunea longitudinala si una foarte usoara - planul de asamblu. Nu mai e mult, in oricecaz si nu se anuleaza nici banda a 3 - a. Eu am pastrat-o. Ba o sa apara si autobuze 133 313 in cinstea colegului care mi-a dat dimensiunile Kraz-ului. :D
Mai jos gabaritul pasajului Unirii.  Tot un pasaj "jos" e cel pe sub M 800 la Fantana Miorita. Am impresia ca nici nu e pus indicator de limitare de inaltime la el, poate ma ajuta cineva.
Unirii.png (394.98 KB; downloaded 4657 times)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 sab

La Unirii sa nu uitam ca este un pasaj chinuit, care nu era planificat. Piata a fost umpluta cu 1 m de pamant ca sa aiba si acest gabarit la limita. De aceea sunt limitatoarele de inaltime (barele transversale), sa nu se infiga vreun "istet"...

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Sunt in masura sa va prezint tunelul  de legatura intre magistralele M 1 si M 7. Solutia low cost.
Fac urmatoarele precizari :
1)  Ideea traseului tunelului de legatura apartine in totalitate colegului nostruzapacitu.
2) Tunelul de legatura - mult mai scurt - poate exista in alte doua variante, si anume :
a) Daca statia lui M 7 ar fi sub Calea Mosilor.
b) Statia lui M 7 ar fi sub strada  -  parcare ce se afla intre Blocul Bucur Obor si Primaria sectorului 2.
3) Se pierd unele locuri de parcare din Parcarea Colentina. Ele se pot recupera in 2 moduri, rezervand unul sau doua nivele din viitoarea statie M 7 pentru parcari auto, la  o prima aproximatie 150 sau 300 locuri de parcare sau construind o noua parcare subterana lipita de actuala parcare in spatiul de sub strada - parcare ce se afla intre Blocul Bucur Obor si Primaria sectorului 2.
Si acum sa purcedem la explicatii si la prezentarea planselor :
Plansa 15 reprezinta o sectiune transversala a traseului pe care trebuie sa-l parcurga calatorul  nostru transferat, si anume :
pasul 1 - calatorul iese voios la suprafata prin accesul existent A.
pasul 2 -  face la cota 0 pe spatiul verde o curba la 90*.
pasul 3 - se coboara la nivelul minus 1 prin accesul B.
blablabla
Se mai coboara odata la nivelul minus 2 prin accesul C.
Plansa 15.png (36.19 KB; downloaded 4598 times)

Ca sa fie traseul si mai clar, atasez plansele 17 si 18 care reprezinta fix ce am descris eu mai sus in plansa 15.
Plansa 17.png (48.08 KB; downloaded 4595 times)
Plansa 18.png (1.08 MB; downloaded 4603 times)

Unele explicatii necesare :
Cum se face coborârea de la cota 0 la nivelul minus 1 prin accesul B
Daca ne uitam la plansa 19 accesulB corespunde fix cu accesul in parcare al autoturismelor la nivelul minus 2 asadar nu incurca pe nimeni pentru ca noi coborâm la nivelul minus 1. Stiu, latimea accesului e foarte mica, 3 metri si ceva, dar acestea  sunt constrangerile pentru solutia low cost.
Plansa 19.png (836.32 KB; downloaded 4591 times)

In plansa 18 mai e o observatie de facut, se poate amenaja un acces pietonal de la suprafata acces dotat cu de toate, inclusiv cu celebrele merdenele.
Evident ca turnichetii din actualul vestibul dispar si dispare si accesul dinspre Calea Mosilor.
Ca sa fie expunerea completa postez si o sectiune longitudinala, respectiv plansa 16
Plansa 16.png (12.72 KB; downloaded 4593 times)

Observatie finala :
Pe 2 planse am scris cine a fost cu ideea / cu reprezentarea grafica / data si locul unde au aparut plansele. Din experienta proprie  aceste planse vor circula necontrolat pe internet   dar sa ramana scris pentru ca in momentul in care se va pune in discutie constructia lui M 7 si a statiei Obor si daca se va alege solutia low cost sa avem macar satisfactia morala ca aceasta a fost propusa de userul zapacitul in luna August anul de gratie 2015 ca si o idee.
PS : Autobuzul acela este inventie proprie, este corect numai din punct de vedere al dimensiunilor, in rest nu are corespondent in realitate.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 cris_m

Si ca sa fie totul complet (nu ma bombaniti :) ) intre accesul A si B sa fie o chestie acoperita (ca la Bazilescu) si sa fie un culoar separat fie prin gard, fie prin geam de sticla de restul holului de acces, astfel incat transbordarea sa nu necesite dubla validare si iesit in capriciile vremii (ploaie, viscol, uragan... exagerez). Evident, in zona  aceasta de care zic, se pot face si deja celebrele tonete cu covrigi, merdenele si lapte batut :lol:

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Intre "A" si "B" evident ca traseul este acoperit si separat de restul. Asa cum am precizat turnichetii din actualul vestibul dispar. Ei se muta in subsol acolo unde am precizat eu. Oricum daca faci transferul intre M 1 si M 7 nu mai dai de nici un turnichet. Precum se observa dispare si accesul spre Mosilor. Este singura mare pierdere. Dar sa nu uitam ca este solutialow cost. Exista si solutia Premium, dar acolo problema se pune pe alt palier al costurilor.
Da, in spatiul verde intre "A" si "B" se poate amenaja "o merdeneala" ( si cu terasa vara ! ), evident incinta inchisa fara sa ai posibilitatea sa iei contact cu exteriorul. Nu am  eu talent la desen, poate vine cineva cu o acuarela sau un tuş, ma ofer eu sa suport costul scanarii daca e cazul. Chiar nu e nimeni talentat la desen artistic pe forum ? Sau cineva care are legatura cu arhitectura ?
8-4-2015 12-44-12 AM.png (727.61 KB; downloaded 4571 times)

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Pentru cârcotaşi, că ce si cum :
Plansa 21 reprezinta situatia actuala din teren :
Planseul "A" care este format de fapt din grinzi se sprijina pe grinzile care leaga stalpii axelor F si G. ( Axa G se afla in interiorul statiei de metrou. Peretele ce desparte statia de pasaj NU este perete de rezistenta. )
Stalpii axei "F" sunt acoperiti de peretele respectiv.
Plansa 21.png (547.23 KB; downloaded 4532 times)

Plansa 22 reprezinta modificarea care trebuie facuta.
Parte din grinzile "A" ( plansa 21 ) vor trebui sa dispara pentru ca acolo va fi scara accesului "B", drept care vor trebui sa apara 2 stalpi ( desenati cu galben) care sa sustina grinzile "A" ramase. Cei 2 stalpi cu galben vor fi insotiti si de grinda respectiva ( tot cu galben ).
Bine, astea sunt amanunte dar am vrut sa precizez ca exista solutii.
O alta solutie ar fi mutarea statiei de tramvaie mai spre intersectia propriu-zisa, v-ati prins de ce ?
Plansa 22.png (488.61 KB; downloaded 4588 times)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 133 313

Este functional in teren in masura in care se poate structural (spart planseu si pereti prin pasaj). Dar va fi mai urat ca la Unirii.  :twisted:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 sab

La fel de anevoios ca la Unirii sau Victoriei (varianta initiala). Urci ca sa ai de unde sa cobori. Plus ca este destul de lung si intortocheat. Ar trebui facut spre Lizeanu, nu spre Iancului.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

1) Aceasta este solutia low cost.
2) Spre Lizeanu e imposibil, nu exista gabarit.
A spus ceva guru dar nu ne-am prins noi...
A spus asa :
Statia lui M 7 sub Mosilor. Ceea ce este echivalent cu legatura la Lizeanu daca am face statia sub Colentina.
Evident ca atunci pasajul propus de mine ar trebui facut in oglinda fata de ce schite am desenat, spre iesirea pietonala de la Mosilor.
Sau cum s-a propus pentru Racordul ceausist, in parc la Obor.
133 313 wrote:
Este functional in teren in masura in care se poate structural...

Este functional

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420952 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use