Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1055 posts, 307269 views
 
Go to page:  1  ... 33 34 35 36 37 38 39  ... 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

4 şi 13 nu mergeau la Gara de Nord via Piaţa Virgiliu?  Dar care a fost ultima numerotaţie: 13 sau 49?
Off-topic: dacă nu era forumurile cu transportul în comun, nici nu ştiam că a existat un fel de tramvaiul 46 în trecut sau că linia 24 a fost tăiată în 2 după desfiinţarea Str. Dr. Sergiu, eu crezând că 24 şi 51 au circulat în paralel.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

4 si 13 nu au circulat niciodata pe la Pta Virgiliu. Cel putin nu 13-le care mergea prin Stefan cel Mare.
4 a circulat intre Colentina si P-ta Scanteii (Presei) pana s-a scos linia de pe Dr. Sergiu (largirea Buzestiului intre Cuza si P-ta Victoriei), dupa care a fost trimis la Nuferilor (Berthelot).
13 mergea la Gara de Nord, la dus prin Cuza, la intors prin Titulescu - Dr. Sergiu (cred ca la fel ca 27), dupa care a fost trimis si el la Nuferilor, insa am impresia ca pentru o perioada mai scurta decat 4.
49 a circulat desul de putin. Nu mai tin exact minte cu ce ocazie intre Granitul si posibil Gara de Nord. Din ce imi aduc aminte 13 a fost si inainte si dupa 49 prin Sevastopol. Oricum in 1990, sigur nu era 49 si era 13.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Dupa sursele destul de contestate ale lui A. Brzozowski:
09.07.1986    I: 49 Într.Granitul - Iancului - Stefan cel Mare - Titulescu;
14.10.1986    D: 49(Într.Granitul - Iancului - M.Bravu - I.Pintilie - Titulescu)
01.02.1988    I: 43 Într.Granitul - Şos.Pantelimon - Str.Traian, 46 I.M.G.B. - Şos.Olteniţei - Şos.Mihai Bravu - Cal.Griviţei - Str.Nuferilor;
25.08.1988    I: 51 Într.Republica - Şos.Mihai Bravu - Cal.Griviţei - Str.Nuferilor
Acel 49 se pare ca nu mai exista in 1989. Nu pot insa garanta nici ca tramvaiul cu care am mers era 13 sau 56, in schimb imi amintesc ca era cuplul de Tatre 3396+3397 :D

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Cu 49 povestea sta ca mai sus, cu precizarea ca initial el a circulat pe traseul Faur poarta 4 - sos Mihai Bravu - Calea Floreasca  - sos Pipera, incepand din mai 1986. In iulie, pe acest traseu a fost infiintata linia 50 - practic au fost doua schimbari de indicative: 13 in 49 si 49 in 50 (in mai liniile 5 si 50 sunt directionate pe Barbu Vacarescu pana la Aeroportul Baneasa - 50 dispare cand este terminata si bucata de linie de pe Tunari, pe la sfarsitul lui 1987)

Linia 46 a fost pusa in circulatie la 7 februarie 1985 pe traseul Depoul Splaiul Unirii - sos. Mihai Bravu - sos. Stefan cel Mare - bd Ilie Pintilie - sos N. Titulescu (desi la acea data era deschisa circulatia tramvaielor pe calea Vacaresti spre Piata Sudului  - numai liniile 22, 26 si 34). De ea se mai aude de abia in 1988 cand circula intre Nuferilor si IMGB.

Unele linii au intors cand la N. Titulescu (cu intoarcere prin Dr. Felix), cand la Gara de Nord, cand la Nuferilor (13, 46) - 27 si 34 au intors temporar la Gara Basarab un timp  prin 1988-89; Nuferilor a fost "casa primitoare" pentru multe linii, in afara de cele traditionale (6, 10 si 45): 3, 4, 13, 20, 24, 46, 51, 55.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Nici nu ştiam să fi circulat în anii '80  46 pe Mihai Bravu şi Ştefan cel Mare. Ce le mai modificau... Cal. Văcăreşti (lor) era la fel de largă ca acuma când au băgat tramvaiele (în 1985 mai circulau şi troleibuze). Sigur e 1985 şi nu 1987?
De ce la un momendat pe Str. (Farmacist Teofil) Witting era dublă reţea de troleibuz, deşi nu se circula decât într-un sens?
http://tramclub.org/Static/olle.neveniu ... d13499.jpg

Poza asta unde e făcută? http://tramclub.org/Static/olle.neveniu ... d13522.jpg

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Nu era dubla, era macazul mai incolo, sa nu-l puna in mijlocul intersectiei.
Daca era poza luata cu 10 metri mai in urma se vedea si macazul.

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

A doua poza (desi scrie si acolo) e la capatul de la Lacul Tei - cladirea din imagine este fosta gara a trenuletului din parcul Tei, instalat tot de ITB in anii 60 si scos cu ocazia lucrarilor de prelungire a iiniei spre Pipera in 1970.

Reteaua dubla de pe Witting si perechea ei de pe Strada Garii de Nord a folosit pana in 1967 pentru linia 81 care tranzita zona garii legand Aeroportul Baneasa de Drumul Taberei (dupa ce o perioada a mers in Militari - povestea ei e pe undeva pe aici sau pe tramclub).
Cand au fost facute fotografiile nu mai folosea la nimic, poate doar ca racord de serviciu.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dar nu a apărut un 13 prin 1990?

Care au fost primele autobuze aduse la mâna a 2-a: "Saurer" 5DUK-A "Hess" sau "S.A.V.I.E.M." SC10U?

P.S. Am de gând să povestesc pe un forum american despre istoria transportului în comun din România

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

13 a avut continuitate cumva pana in 1990-91, alt 13 gen naveta nu stiu - au existat la un moment dat prin 1994 niste linii naveta 33 si 48 care mergeau pe la Sura Mare circulau prin Nerva Traian si calea Vacaresti.

Primele autobuze second hand au fost Saviemurile SC10U dupa ele au urmat Saurer, cu care s-au "incaltat" o perioada liniile expres 782 si 783 - toate au migrat apoi pe linia de Otopeni pana la DAFizare.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Acel accident urât de la P-ţa Iancului din 1994 când o parte dintr-un tramvai V3A care se retrăgea de a deraiat la P-ţa Iancului şi a omorât o fetiţă şi o femeie de 63 de ani de ce s-a întâmplat? Ce curbă lua tramvaiul? Am citit într-un ziar de atunci că se mai întâmplase un accident similar cu vreo săptămână înainte (dar fără victime).
Când au apărut pentru prima dată reclame pe vehiculele R.A.T.B.?

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dar până la urmă aveau de gând să lase tramvaiul 34 sau urma să fie desfiinţat şi el? Că ştiu că Ceauşescu fusese convins să-l lase, argumentându-i-se (pe bună dreptate) că metroul nu ar face faţă dacă tramvaiul ar fi desfiinţat, dar fusese convins de tot?

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

1) Când a fost făcută bucla pentru 32 la P-ţa Unirii?
2) În 1990 şi 1991 circulau tramvaie V2A-S şi V3A-S?
3) În ce an au circulat ultimele tramvaie V2A cuplate pe linia 9? http://www.flickr.com/photos/fototak/68 ... 7445784046
4) În 1990-1991 cam câte troleibuze <<Dac>> 112E pătrăţoase (deci nu din alea cu caroserie "Roman") existau?

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

De ce îi plăceau lui Ceauşescu maxi-taxi-urile?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

Esti tu sigur ca-i placeau lui? Crezi macar ca avea habar de ele? El cand trecea cu coloana disparea pe strazi adiacente orice misca. D'aia nu ii placea tramvaiele sau troleibuzele. Ca nu dispareau din calea lui.

 


Go to page:  1  ... 33 34 35 36 37 38 39  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421190 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use