Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1036 posts, 304461 views
 
Go to page:  1  ... 36 37 38 39 40 41 42  ... 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri Costin

Avand in vedere ca acesta este un topic dedicat istoriei, am mutat discutia privind performanta troleibuzelor in topicul dedicat, unde am si raspuns. Adica aici viewtopic.php?f=101&t=1054&p=143437#p143437

 


Re: Intrebari si raspunsuri Lohengrin

"Una pe zi" de Matty, cu amintiri din trecutul transportului public bucureștean: http://www.simplybucharest.ro/?p=17796.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Tom wrote:
Este foarte probabil sa fie vorba de accidentul vagonului 362. Din cate imi amintesc, a fost lovit de o basculanta undeva cel mai probabil la intrarea in pasaj de langa Depoul Bonaparte (zis si Victoria, ca si pasajul :twisted: ). Nu stiu daca a mai fost reparat sau a reaparut direct sub forma de V3A-93.
Daca 362 a fost vagonul implicat, in mod sigur a fost reparat. In acea perioada, apartinea de depoul Giurgiului si a circulat ca V3A-93 nemodernizat cel putin pana in 1996-1997, in special pe fosta linie 29.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Curiozitate: în anul 1997 R.A.T.B. nu avea destule autobuze încât să-l lase pe 123 pe traseul clasic şi să facă un 140 C.E.T. Sud Vitan - Cal. Vitan - Bd. Unirii - P-ţa Unirii? Că 135 săracul nu prea face faţă la ore de vârf...
Apropos, când a apărut linia 123, în varianta veche?

 


Re: Intrebari si raspunsuri ByOnu

Avand in vedere ca pe atunci cam tot se facea in țară, de ce s-au cumpărat autobuze Ikarus?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Lohengrin

Autobuzele Ikarus-260 (cele galbene) erau cumparate deja din 1988-89, dar au intrat in traseu abia incepand cu 1991, dupa casarea masiva a unui lot de DAC-uri 117 (articulate). Tinand cont de lozinca "noi facem totul" - dar si de istoria lotului de Ikarus-uri 280, luat in 1978-79, si care a ramas in Capitala doar pana la infuzia de DAC-uri din 1980-81 - prezenta lor in peisajul bucurestean e de-a dreptul misterioasa. O relatie cu "tarile vecine si prietene", care a adus si celebrele IK4-Zemun, pare a fi explicatia.

 Linia 123 in varianta veche nu exista in 1973, dar la 31.12.1975, consemnam:
 123R    Str.Erie Eroul – Prel.Ferentari – Şos.Giurgiului – Cal.Şerban Vodă – Bd.D.Cantemir – Bd.1848 – Bd.N.Bălcescu – P-ţa Romană, cu întoarcere prin M.Eminescu – Nikos Beloianis – Bd.Magheru
 Raspunsul cel mai probabil este asadar "in anul 1975".

 


Re: Intrebari si raspunsuri visan_alex

Salut tuturor.As dori mai multe informatii despre fosta retea de tramvai de pe Str. G-ral Berthlot.In ce an s-a desfiintat, ce linii au circulat, unde era bucla de intoarcere. Multumesc

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Ce pot sa-ti spun era bucla, se venea pe Grivitei ( de la gara ) apoi str Pictor Theodor Aman, capul de linie era la intersectia cu Berthelot ( unde era si o abatuta, ca la orice cap de linie ) - oricum pe Theodor Aman am impresia ca nu circulau decat tramvaiele + riveranii si intoarcerea era pe Berthelot si Budisteanu, apoi evident Grivitei - Gara, si asa mai departe.
Stiu ca intorceau cel putin 2 tramvaie, sa ma corecteze cineva, parca 6 si 10 ( cel care venea din Chitila si cel de la Laromet ) dar aici ma pot insela.

 


Re: Intrebari si raspunsuri misterr

3, 4, 20, 24...
S-a desființat în anii '90.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

Prin 85 intorceau doar 6 si 10. Apoi au aparut si 24, 45. Mai apoi s-a aglomerat chiar masiv. In anumite perioade au mai intors acolo 3, 4, 13, 20, 51, 52, 55. Chiar si 34 prin 91-92.

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Bucla a functionat din 1959 pana in 1997 sau 1998, inainte tramvaiele coborau pana langa fostul Teatru National, intorceau intr-o piateta din spatele Palatului Regal, pe locul unde e Sala Palatului. Linia 10 (infiintata in 1943 doar pe sos. Chitila, intre Mezes si Bucurestii Noi), a ajuns in centru de abia in 1950, cand s-au modernizat liniile periferice si a fost prelungit traseul acestora in oras (prin reinfiintarea unora suspendate in timpul razboiului).

 


Re: Intrebari si raspunsuri Lohengrin

Mă îndoiesc că 3, 13, 20 sau 55 ar fi întors la General Berthelot (ex Nuferilor). Dacă a fost, a fost pentru perioade scurte. În schimb, 46 a întors sigur acolo.
Suspendarea liniei s-a produs în octombrie 1997, circulația tramvaielor s-a reluat apoi pentru câteva luni prin 1998 sau 1999, după care a venit închiderea definitivă. Extragerea șinelor s-a făcut relativ târziu, bucata de pe Str. General Berthelot încă mai exista prin 2007.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

3 si 20 au intors acolo din august 88 pana undeva la inceputul lui 89.
55 tot din august 88 insa pana in toamna lui 90 cand s-a desfiintat.
13 a fost doar cateva luni, dar nu mai stiu exact cand.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

In perioada 1991-1995 mergeam foarte des in acea zona si am vazut inscriptionate liniile: 24,45 si 52. La un moment dat, nu mai stiu cand. a aparut si 46. 34 cred ca am vazut acolo odata, dar probabil era deviat. De multe ori mai intra si 41 pe acolo cand se retragea la depou, cand nu functiona macazul de la Buzesti de la McD. In acea perioada, 3 nu intorcea acolo.

 


Go to page:  1  ... 36 37 38 39 40 41 42  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420557 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use