Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1036 posts, 304459 views
 
Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43  ... 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Am citit în ziarul "Libertatea" că în august 1998 au fost desfiinţate liniile. Am trecut cu bicicleta pe acolo în sept. 1998 şi am rămas mirat să văd că nu mai circulă tramvaiele (trecusem pe acolo în plimbare cu tramvaiul prin august-sept. 1997).
După ce am văzut că s-a desfiinţat mi-am dat seama de ce nu mai întorcea 52 la G-ral Berthelot  :(

În 1997 mai existau V3A-uri pe 34? Când a devenit 100% nemţească?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Lohengrin

Din cate imi amintesc, 100% nemteasca nu a fost linia 34 nicicand. Motivul simplu este ca depoul Victoria nu a avut decat EP-uri si apoi V3A, iar linia 34 a avut intotdeauna vagoane si de acolo.

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Ba a fost, ti-o spune cineva care sta in Piata Iancului si a vazut tramvaiele astea non stop. La un moment dat erau numai nemtesti. Toate.

 


Re: Intrebari si raspunsuri alaska

Tot la Iancului stau si eu, si eram destul de fascinat in acea perioada de nemtoaice, si imi aduc aminte si de cate un "galbejit" de V3A. 100% nu cred ca a fost vreodata, poate maxim 95%.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

A fost sigur doar la Dudesti la un moment dat. Nu pentru multa vreme, dar a fost.

 


Re: Intrebari si raspunsuri PaulIP

Stie cineva cum aratau (cat mai precis) tramvaiele V54? Tot ce stiu este ca erau pe osii, nu boghiuri. Semanau cu Timis 1?
Au existat 24 de astfel de tramvaie la ITB, insa nu am vazut niciodata poze cu ele.
Aveau si remorci "proprii"?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

V54 semana destul de mult cu V56 (care de altfel a fost o varianta mai noua de modernizare a vagoanelor vechi Thompson si Dyle).
V54 avea de asemenea un motor de putere mai mica decat V56 - 33 KW vs 63 KW
V54 se pare ca erau un pic mai inalte si un pic mai patratoase, dar cu aceleasi dimensiuni ca V56.
Fireste, avea 2 osii.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Se pare ca din vagoanele V54 s'au construit vagoanele primele vagoane plug. Dupa descriere, remorcile lor trebuie sa fi fost cele patratoase din pozele de aici (am pus linkul de dragul informatiei): Click!

 


Re: Intrebari si raspunsuri PaulIP

@Tom: Acele remorci patratoase din link credeam ca sunt V08/V08M.
Si tot din subiectul intrebarilor:
1. Cum aratau scaunele vagoanelor V56 si ale remorcilor V10, V12 si V09 (cu 4 ferestre intre usi, ca in ultimele doua poze de aici)? Cu sipci de lemn pe cadru metalic (ca la cel restaurant de RATB), cu sipci pe cadru de lemn, sau cu doua placaje pe cadru metalic (ca la tramvaiele EP/V3A)?
2. Placajele din interior ale acestor vagoane motor si remorci erau de culoare alba sau din lemn (din nou, ca la exemplarul restaurat de RATB)?
3. Vagoanele motor V09 aveau, initial, pantografe "lira" sau pantografe simetrice?
4. Aceste tramvaie aveau caseta de afisare a traseului "incorporata" in acoperis, sau ca la tramvaiele Thompson?
5. Dominatrix spunea in alt topic ca:
(...) am vazut ultimele Thompson-uri (Thompson, nu V09) prin 1987 sau 1988, cu trucul cu marginile in interior si suspensia principala fabricata prin presare, dintr'o singura bucata, nu ca cel fabricat de URAC care este cu marginile sudate, nu presat. Si finisajele erau mult mai faine decat la V09.

Aceasta afirmatie se refera si la scaunele acestor tramvaie? Cum aratau acestea la V09? Este vreo diferenta intre aceste Thomson si V09 raportandu-ne la scaune?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Este posibil ca remorcile V54 sa fi fost acele V08 sau cel putin V54 sa fi aratat cam asa. Nu am vazut niciodata astfel de vagoane.
Vagoanele V56 si remorcile lor V10 si V12 (cea mai lunga si cu 4 ferestre) aveau cel putin dupa anii 70 astfel de scaune (am pus linkul pentru informatie!). Placajul interior era alb, dar putea fi si de alte culori deschise. Cel putin asa le-am vazut eu. La Iasi asa erau, iar la Bucuresti am mers o singura data cu un "magar" V56. Intr'o fotografie a vagonului magar 246, renumerotat 119 si restaurat ulterior, interiorul era cu placaj alb.
Vagoanele Thomson si V09 au avut initial pantograf lira, insa acesta a fost treptat inlocuit cu cel simetric, de tipul celor folosite la vagoanele V56/V58. Nu stiu daca in 1987 sau 1988 mai erau, RATB spune ca din 1982 au fost retrase din circulatie toate vagoanele vechi, nici macar ca magari nu mai erau folosite, fiind inlocuite cu V56. E posibil ca Dominatrix sa le fi vazut in depou. Despre scaunele lor nu pot spune nimic, pentru ca nu am vazut vagoanele decat in poze si nu in interior. Ca o paranteza, vagoanele se numesc Thomson, nu Thom ̶p̶ son :!:
Referitor la remorcile V12, acestea erau mai lungi decat cele V09, insa a existat si un tip remorca tip V10 cu 4 ferestre. La Arad erau astfel de remorci, insa cea pastrata de ei este cea normala. Intre V10 si V12 trebuie sa fi existat si V11, insa nu am gasit nicio informatie despre un asemenea tip.

 


Re: Intrebari si raspunsuri macheta218

Interior V56.
8t 75 82_08_22 L29 RL EPSON534Bucharest 75 linia29.jpg (159.18 KB; downloaded 4223 times)
8t 82_08_22 L29 RL EPSON537Bucharest.jpg (136.51 KB; downloaded 4222 times)

 


Re: Intrebari si raspunsuri PaulIP

@Tom si macheta 218: Multumesc din suflet!
Tata imi povestea ca, in anii '60, aceste tramvaie aveau scaune cu sipci, insa pozele de pe forumuri prezentau (in marea lor majoritate) doar perioada anilor '70.
Am pus intrebarile de mai sus deoarece am in vedere realizarea unor machete de Thomson/V09, V56/58 si remorcile lor, si ma interesau caracteristicile constructive de la inceputul "vietii" acestor vagoane, insa, acolo unde e cazul, voi reproduce pur si simplu aspecte din alte perioade ale existentei acestora in Bucuresti.
@machete 218:
In prima poza observ niste "traverse" de lemn pe acoperis, de diferite lungimi, ce se "terminau" in peretele despartitor al cabinei. La ce foloseau acestea?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Este posibil ca in anii 60 sa fi avut alte scaune, asa se explica de ce si la Iasi i-au pus scaune cu sipci de lemn si nu pe cele din anii 70-80.
Traversele de lemn, dupa cum sunt pozitionate, ar putea fi o ranforsare (sau oricum ceva legat de rezistenta) a acoperisului in zona pantografului. Totusi, astept o parere mai avizata sa confirme sau nu aceasta posibilitate.

 


Re: Intrebari si raspunsuri PaulIP

@Tom: la un eventual rol de izolatie m-am gandit.
viewtopic.php?p=170370#p170370
N-am stiut ca "siamezele" V2A-2S au avut contactori electromagnetici (poza 2 din mesajul din link), si deci fereastra cabinei vatmanului era mai mare. Din cate pot vedea in poza, vagonul respectiv este 4037. A fost el mai special, fiind "cap de serie", sau asa au fost toate la inceput?

 


Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use