Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiModernizare și lărgire Centura București (DNCB)

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

1638 posts, 454076 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 117
 
 

📖 Pagination options
Re: CENTURA BUCURESTI Goldmund

D.John,
nu-i chiar asa:
"Goldmund - nu inteleg ce sa propuna institutia: sa faca cineva o parcare? Pai nu e mai simplu ca acel cineva sa cumpere terenul, sa traga utilitatile, sa ridice constructiile? Are nevoie de propunere de la cineva?"
-nu cineva(badea Ion)poate cumpara "unde vrea muschii lui" si sa construiasca o parcare,unul care nu a construit in viata lui asa ceva.Ca de aia arata multe lucruri in Romania cum arata.Eu cred ca CNADNR(Compania Nationala de Autostrazi samd)poate gasi un loc adecvat,sa faca un studiu de fezabilitate,prezinta un proiect si propune o licitatie,cine sa fie constructorul.Abia apoi,poti sa "dai"pe 10 ani unei firme care are grija de toata povestea,sa investeasca in continuare intr-un restaurant,moteluri,etc.Cum a fost pe A2,cand s-au licitat parcarile alea?-nu stiu cum arata acum cu benzinarii,insa depinde cui i le-au "plasat",ca sa-ti spun cum arata.....Vrem ca in Vest?Trebuie putin curaj si CNADNR eventual sa aleaga la o licitatie dintre antrepenorii din Vest,cei care mai au ceva asemanator in alte parti-asa cred eu ca ar fi cel mai bine.Eu te inteleg si pe tine ca vrei mai putin stat,insa anumite lucrari trebuie controlate de anumite institutii-bineinteles fara coruptie si spaga!-ca sa nu fie haos si fiecare sa construiasca "cum crede el",unde vrea el....Am vazut pe A1 tot felul de nebuni care au construit de la sine cate o "benzinarie",parcare-vai de capul lor si de A1!

 


Re: CENTURA BUCURESTI Dominatrix

Goldmund wrote:
Vrem ca in Vest?Trebuie putin curaj si CNADNR eventual sa aleaga la o licitatie dintre antrepenorii din Vest,cei care mai au ceva asemanator in alte parti-asa cred eu ca ar fi cel mai bine.
Sigur ca asa ar fi mai bine, dar problema e ca Romania nu e Germania, si nici macar nu e Polonia sau Cehia. Marii constructori de drumuri si antreprenorii din vest despre care vorbesti (cei care se respecta) nu vor veni niciodata sa liciteze nici macar pentru un WC public in mizeria balcano-damboviteana, fiindca stiu ca nu au nici o sansa aici. De aceea nici nu s-au inghesuit sa ne construiasca autostrazi, desi teoretic ar fi trebuit sa fie coada la cat de bine se plateste km de autostrada si de centura.

 


Re: CENTURA BUCURESTI DarkJohn

Goldmund wrote:
Cum a fost pe A2,cand s-au licitat parcarile alea?-nu stiu cum arata acum cu benzinarii,insa depinde cui i le-au "plasat",ca sa-ti spun cum arata!

Pai ... http://www.sfin.ro/articol_16432/omv_de ... relui.html
Goldmund wrote:
Vrem ca in Vest?

Hmmm... raspunsul la intrebarea asta este strict legat de un indicator economic care se cheama GDP per capita, adica ceea ce pentru Romania inseamna 42% din media UE27 si asta la PPS si in 2007.
Dar cred ca iesim prea mult din topic.

 


Re: CENTURA BUCURESTI Nightwolf

Mie mi se pare frectie la piciorul de lem ce fac ei ... un pod in continuarea altui pod care mai are putin si pica -- Podul Rudeni ...de ce naiba nu au construit ceva mai lung cat pt ambele poduri?? Mama ei de tara...

 


  • plouis
  • Posted:
  •  

Re: CENTURA BUCURESTI plouis

e situatie de avarie. saracie cu alte cuvinte ca se face cu bani de la buget.

 


Re: CENTURA BUCURESTI mindmasster

Din contra . mie mi se pare o idee destul de buna . De ce sa faca alt pod cand asta arata foarte bine . Si daca ar fi facut altul pe unde? ca nu prea e loc prin zona

 


Re: CENTURA BUCURESTI Goldmund

Nu stiam ca acel pod peste calea ferata se numeste Podul Rudeni..Si eu cred ca acel pod nu poate fi o "continuare" demna de noua largire a Centurii si nici a noilor pasaje,insa mai cred ca "bugetul"nu permite acum mai mult.O "improspatare"ca cele care se fac acum pentru toate pasajele din Bucuresti facute sub comunism,trebuie candva facuta.
Dar,nu pot fi de acord cu "PIB mic,facem nimic!"De aceea exista cele peste 3 miliarde euro din partea UE pana in 2013(dupa care vin alti bani,tot pt. infrastructura!) si de aceea exista banci de dezvoltare,BE si alte banci:dau imprumuturi pentru dezvoltarea unei infrastructuri,langa banii din UE!-bulgarii dovedesc ca o tara mai saraca poate face mai mult....Dar cea mai mare pacaleala ar fi "facem putin si prost pt. ca nu avem bani"

 


Re: CENTURA BUCURESTI subway guru

In principiu ar trebui sa ai 100% dreptate in modul 'pozitiv' in care gandesti, dar scapi din vedere un mic amanunt esential.
Pe fir mai e bagat si FMI-ul care ne spune ca nu avem voie sa ne indatoram mai mult decat cota pe care ne-au fixat-o ei ca sa fie siguri ca-si recupereaza fara emotii banii lor.
In limbaj popular spus, Fmi ne da 'centura de siguranta' ca sa nu cadem de tot in gol dar ne da peste mana atunci cand vrem sa apucam si noi o franghie care sa ne scoata din groapa...
In rest sunt total de acord cu tot ce spui tu.
Am ceva indoieli la comparatiile cu bulgarii, dar cui i-ar pasa pe aici pe la Bucuresti de bulgari? Lucrurile nu sunt nici pe departe roz nici la ei.
Fiecare isi croieste soarta lui dupa cum il duce mai bine capul...

 


Re: CENTURA BUCURESTI Goldmund

S-guru,
eu nu as baga in calcul FMI-acestia nu vor ca o tara sa primeasca bani pe datorie pentru a plati salarii si pensii-nu crezi ca au dreptate?Citeam acum cativa ani buni intr-un document ca bancile europene,dar si Banca pentru Dezvoltare si BM ar da bani-multi!!-doar pentru proiecte de dezvoltare a infrastructurii unor tari mai putin dezvoltate.Ei stiu o placa si gata:fara o infrastructura moderna nu exista nicaieri o economie eficienta,ba mai mult,acolo nu vin nici marii investitori.In Romania a fost o politica de stat inainte de 1990 si dupa chiar...,ca sa nu vina marii investitori in tara si nimeni important nu s-a sinchisit,chiar daca Romania se zbatea cu cea mai dezastroasa retea rutiera si feroviara din Europa..In ultimii ani am putut vedea o oarecare timida preocupare pentru infrastructura din partea clasei politice.Ce ramane:
1-FMI si alte fonduri si banci ar stimula infrastructura,nu "sistemul bugetar"
2-banii din UE raman nefolositi,in timp ce infrastructura trasporturilor in Romania este ramasa in urma.Economia incepe sa sufere pe masura ce produce mai mult.Nici turismul nu se mai poate dezvolta fara o infrastructura moderna.
3-fiecare euro investit in infrastructura,"scoate",aduce cel putin intre trei si cinci euro la economia....Germaniei!Fiecare euro investit!(la aceasta concluzie au ajuns economistii germani dupa unirea celor doua Germanii)Cat ar aduce economiei romanesti??
4-nu exista nicaieri in lume o economie dezvoltata si eficienta fara o infrastructura dezvoltata.Altfel spus,salariile de 1200 lei ne arata de fapt dezvoltarea infrastructurii!
5-din acest cerc nu poate iesi nimeni fara imprumuturi masive,alocate eficient in infrastructura.Mai ales ca si UE ajuta cu ceva ...miliarde.Dupa 2013,vine o alta transa de bani de la UE,pentru viitoarea decada,dar daca o tara nu consuma nici banii alocati pana in 2013 tare ma tem ca si urmatorii bani vor fi ...ca atare,mai putini!

 


Re: CENTURA BUCURESTI subway guru

Draga Goldmund,
de cate ori ar trebui sa repet ca si eu impartasesc acelasi mod 'pozitiv' de gandire ca si tine???
Trebuie insa ca guvernantii sa gaseasca o cale de a iesi din cercul vicios in care ne-am trezit...
Fara infrastructura orice speranta de dezvoltare este iluzie totala...
Eu doar ti-am spus ce se intampla aici, pe teren.!
Si crede-ma ca stiu despre ce vorbesc, 'colaborez' cu BEI si BERD din '93!
Exista diferente 'substantiale' de puncte de vedere intre 'europeni' si 'fond'.
Doar ca la ora asta tara e 'guvernata neoficial' de FMI, si ce zic ei are putere de lege...
Daca ce-ti spun eu ti se pare 'nerelevant' te rog consulta ce spune Isarescu, si crede-ma ca Isarescu e 'bazat' si stie foarte bine ce spune...
Dar si eu spun ca si tine: speranta moare ultima!
Trebuie sa strangem din dinti si sa promovam proiectele prioritare cu orice pret pentru a scoate tara din 'rahat'...

 


Re: CENTURA BUCURESTI Goldmund

S-guru,
ma bucur ca suntem de aceeasi parere-in mare.
Daca Romania se afla intr-un cerc vicios,ce e de facut?
Cercul e clar:
-suntem saraci ca sa suportam finantarea unei infrastructuri moderne,europene
-neavand o infrastructura moderna,europeana,suntem sortiti la saracie......
Datoria de Stat a Romaniei este una dintre cele mai mici din UE!-asta si pentru ca nu s-a facut mare lucru....
Dupa cum ai zis si tu,sa speram ca mai marii zilei se vor trezi

 


Re: CENTURA BUCURESTI Goldmund

Intr-adevar,interesante fotografii Florin,
dupa cum a zis si Shoppy,le-am vazut si eu si inca  de mai multe ori...Eu vad progrese la pasajul acela.Poate pana in vara lui 2011 e posibil sa se circule pe noua Centura de Nord.

 


Re: CENTURA BUCURESTI Dominatrix

Goldmund wrote:
Daca Romania se afla intr-un cerc vicios,ce e de facut?
Cercul e clar:
-suntem saraci ca sa suportam finantarea unei infrastructuri moderne,europene
-neavand o infrastructura moderna,europeana,suntem sortiti la saracie......
Imi pare rau ca nu impartasesc opinia pozitiva, dar parerea mea este ca romanii nu sunt prea saraci, ci sunt prea hoti. La capitolul infrastructura s-au construit in 20 de ani in stil balcanic niste bucati de autostrada si cateva statii de metrou, aproape toate incepute sub Ceausescu, si asta pentru ca in toti acesti ani prioritatea a fost crearea unei clase de super-bogati care astazi fac legea. Cu banii pe care i-au furat pentru ei si neamurile lor aveam pana acum si autostrazi, si cai ferate, si aeroporturi moderne, si transport in comun civilizat in orase si trenuri semi-urbane ca in vestul Europei. Stii vorba aceea: "Daca sunt sarac, nu-mi permit luxul sa-mi cumpar lucruri ieftine". In Romania, zicala ar trebui adaptata cam asa: "Daca sunt sarac, nu-mi mai pot permite luxul Tampeniei si Ignorantei" sau daca vreti spus mai frumos: "Daca sunt sarac, nu-mi pot permite luxul de a vota din 4 in 4 ani dupa culoarea si gustul micilor si a berii electorale".
Goldmund wrote:
In Romania a fost o politica de stat inainte de 1990 si dupa chiar...,ca sa nu vina marii investitori in tara si nimeni important nu s-a sinchisit,chiar daca Romania se zbatea cu cea mai dezastroasa retea rutiera si feroviara din Europa..In ultimii ani am putut vedea o oarecare timida preocupare pentru infrastructura din partea clasei politice.
Zici ca Romania avea in '90 cea mai dezastruoasa retea rutiera si feroviara? Imi pare rau sa te contrazic. Pe vremea aceea, cu toate lipsurile care au existat in ultimii zece ani de comunism, care au fost si cei mai groaznici (atat in comparatie cu ce a fost inainte in Romania, cat si in comparatie cu ce era in celelalte tari comuniste din Europa - si, crede-ma, nu-mi dau cu parerea din avion, fiindca am trait pe pielea mea comunismul si in Romania, si intr-o alta tara din lagarul socialist), infrastructura - mai ales cea feroviara - a beneficiat intotdeauna de investitii, spre deosebire de perioada neo-comunista, pardon, capitalista de dupa '90. Acum 20 de ani, Romania avea o infrastructura feroviara demna de invidiat de restul tarilor europene, dar dupa 20 de ani de capitalism salbatic intr-adevar starea cailor ferate este dezastruoasa, fiindca asa s-a dorit.

Vi se pare normal ca trenurile sa circule astazi in Romania cu o viteza medie mai mica decat in perioada interbelica, in conditiile in care tarile occidentale sprijina masiv transportul feroviar la ele acasa? Ce e mai trist este ca nu se intrevede nimic bun la orizont, vezi spre exemplu restrictiile de viteza deja impuse pe linia Bucuresti- Campina, proaspat reabilitata, si podul daramat de 5 ani pe o linie de trafic international, care se va repara probabil cand se va calugari Elena Udrea. Intr-adevar, in ziua de azi, infrastructura rutiera arata ceva mai bine, dar si numarul vehiculelor private s-a inmultit exponential, asa ca nu se circula mult mai bine, mai ales daca luam in considerare si calitatea "deosebita" a lucrarilor executate.

Legat de fonduri, cititi articolele de aici si aici. Evident ca nu sunt bani daca ei ajung in diferite "gauri negre" si "buzunare sparte" ale fripturistilor post-decembristi si ale interlopilor din spatele lor, iar incompetentii din administratia locala si centrala nu sunt in stare sa faca niste proiecte. Daca Subway Guru a avut de-a face cu finantari europene, poate ne lamureste si pe noi daca exista si alte motive pentru care absorbtia acestor fonduri este atat de intarziata.

Revenind la subiect, as dori sa stiu cum se vor rezolva virajele la stanga la podurile de la Tunari si Stefanesti. Va exista cate un sens giratoriu la fiecare capat al podurilor sau cum?

 


Re: CENTURA BUCURESTI Goldmund

Dominatrix,cred ca tu mi-ai atras atentia ca aici oamenii se tutuiesc.Ne tutuim,nu?!
Acum da-mi voie si mie sa nu fiu 100% de acord cu ...tine.Din cate stiu eu,densitatea liniilor ferate din Romania au atins un apogeu la inceputul secolului 20,cand Romania se apropia la acest capitol de media tarilor dezvoltate.Dupa primul RM,Romania a pierdut din nou "competitia",de data asta la electrificare,pe care au facut-o in parte comunistii,in anii 70,dupa cum ai zis si tu.Insa in comparatie cu Vestul-te rog!-nici nu incape comparatie....Poate Romania se putea compara cu "tarile prietene",insa Ungaria de ex.,avea la 1989 majoritatea liniilor electrificate,iar vagoanele de calatori se aflau intr-o stare mult mai buna decat cele ale CFR-ului.(in mare,cam aceleasi vagoane din RDG,dar intretinute!)E adevart si ca Ceusescu a facut ca investitiile(putine!!)din infrastructura sa se duca spre calea ferata,nu insa si in materialul rulant(CFR-marfa a facut o exceptie la un moment dat)Acum iti spun perceptia mea la 1990 a CFR,ca turist german(nu cu nasul pe sus,dar al unuia care compara cu Vestul):dezastru!-inca din anii 80 nu mai erau bani nici pentru vopsele pentru vagoanele de calatori!
Ce a urmat imediat dupa 1989-ai dreptate!-a fost nimicul fsn-ist,cu indolenta si lipsa banilor celorlalti....Acum cand ma uit la Magistrala 800 care e in parte refacuta la alte standarde-fi sincer-cand ar fi facut comunistii asa ceva?Eu cred ca niciodata...Comunistii nu au avut niciodata bani pentru utilaje moderne din Vest,etc..

Apropo de Centura-nu mai face nimeni fotografii?
("curba la stanga"nu va exista atata timp cat noua Centura va fi sub forma de autostrada,dupa cum a spus domnul Boc....Siogura solutie ar fi fost urcare pe pod,iar pe pod posibilitatea sa te intorci,la dreapta si stanga,cu semafoare-asa e aici pe o strada rapida,paralel cu un canal navigabil-toate intersectiile sunt la nivelul podului peste soseaua rapida!-altfel ,cum sa faci stanga?!

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 117
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizare și lărgire Centura București (DNCB)  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420965 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use