Infrastructura feroviară din RomâniaMagistrale de cale feratăMagistrala 300

 

Topic: Linia 306: Ploiești Sud - Buda - Plopeni - Slănic

3 posts, 4861 views
Linia 306: Ploiești Sud - Buda - Plopeni - Slănic Victor92

Linia 306 leaga orasele Ploiesti si Slanic, distanta fiind de aproximativ 45 de kilometri.

Linia pornește din gara Buda de pe calea ferată Ploiești-Brașov și începe să urce pe un traseu sinuos, mărginit de dealuri și râurile Teleajen și Slănic, până la aproape 400 de metri, cota orașului Slănic. A fost inaugurată la 10 decembrie 1883, fiind una dintre primele linii construite de Serviciul de Lucrări Noi al CFR.

În toamna lui 2007, podul de la Prăjani a fost afectat de inundații, ceea ce a dus la întreruperea traficului în zona respectivă. Astfel, trenurile au circulat pe linie doar până la stația Poiana Vărbilău, ceea ce a dus la înrăutățirea situației economice a orașului Slănic. Podul a fost reparat după aproape 4 ani, în 2011 restabilindu-se circulația trenurilor până la Slănic.

În ianuarie 2012, la scurt timp după restabilirea circulației pe linie, CFR a decis să anuleze trenurile de persoane către Slănic, linia fiind folosită de atunci exclusiv pentru transport de marfă. În același an, CFR SA a organizat licitații pentru închirierea pe patru ani a liniei incluse în infranstructura neinteroperabilă, iar la 25 mai 2012 licitația a fost câștigată de compania Transferoviar Calatori care opereaza pe această linie din 2013.

Automotoare utilizate de catre TFC sunt curate in interior, personalul e amabil, ba chiar exista un agent de paza. Asa ca sunt toate motivele sa circulati decent si in siguranta.

Pretul pentru o calatorie de la Ploiesti Sud/Vest la Slanic este de 7 lei, iar daca sunteti elevi/studenti, tariful scade la jumatate din valorea mentionata. De altfel, preturile pot fi consultate mai jos.

De mentionat ca trenurile se intalnesc, de obicei, la jumatatea magistralei (Gara Plopeni).
1.jpg (160.35 KB; downloaded 4713 times)
2.jpg (127.72 KB; downloaded 4636 times)

 


Re: Linia 306: Ploiesti Sud - Buda - Plopeni - Slanic Victor92

Sa urmarim si cateva poze, pentru inceput, din Gara Slanic

















Parasim Gara din Slanic si mergem catre urmatoare oprire: Halta Prajani, aproximativ 4 kilometri spre Ploiesti.

















Halta Vărbilău

De mentionat faptul ca aici se afla fosta halta; trenul opreste la aproximativ 100 de metri spre Ploiesti (sens Plopeni).











 


Re: Linia 306: Ploiesti Sud - Buda - Plopeni - Slanic PTMZ

CFR Infrastructură a introdus de azi o restricție permanentă de viteză de 30 km/h pe secțiunea Buda - Slănic, fapt ce i-a determinat pe cei de la Transferoviar să-și adapteze graficul de circulație. De asemenea, secția nu mai este în administrarea Transferoviar din iulie, fără intenții de a mai încheia un contract de închiriere, din cauza pierderilor financiare de pe această secție:
Restricțiile de viteză introduse de către CFR determină anularea câtorva perechi de trenuri de către operatorul clujean Transferoviar între Ploiești și Slănic.
trenuri anulate
„Începând cu data de 31.08.2020, trenurile de pe ruta Ploiești Sud – Slănic și retur vor avea întârzieri de aproximativ 40 minute din cauza restricțiilor de viteză.     În funcție de impactul asupra circulației vor avea loc modificări în circulația trenurilor și pentru zilele următoare.    Înainte de a efectua călătoria vă rugăm să verificați anulările accesând  https://www.transferoviarcalatori.ro/anu ... ri.html. Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat”, au anunțat oficialii operatorului pe situl companiei.
Surse din domeniul feroviar anunță că începând de marți astăzi, CFR Infrastructură a limitat viteza de circulație, pe distanta Buda-Slănic, la 30 de kilometri pe oră. „Din acest motiv timpul de mers pe distanta Ploiești – Slănic a fost prelungit cu 21 de minute. Pentru data de 1 septembrie vor fi anulate trenurile 15121, 15126, 15131, 15134, 15137 și 15138. Începând cu data de 2 septembrie se va modifica tot graficul de circulație. Vor fi anulate câteva trenuri pentru a se încadra în noii timpi de mers”, spun aceste surse.
Cei de la Transferoviar au explicat pentru HotNews.ro că administratorul secției, CNCF CFR SA prin Regionala CF București, Secția Linii Câmpina, a introdus restricție de viteză permanentă de 30 km/h pe toată distanța de circulație, de la stația Buda și până la Slănic Prahova, ceea ce înseamnă 34 dintre cei 44 km ai secției.

Secția a fost în administrarea Transferoviar din septembrie 2012 și până la sfârșitul lunii iulie 2020. Compania privată spune că nu a mai dorit prelungirea contractului de închiriere pe încă patru ani din cauza pierderilor financiare înregistrate pe această secție. Chiria secției a crescut permanent, salariile personalului au crescut constant prin majorarea salariului minim, iar cheltuielile de întreținere s-au majorat, spun cei de la companie.

Transferoviar spune că a întreținut secția pentru a putea opera trenuri de călători cu viteza de 50 km/h, dar că a aflat abia azi de la impiegații de pe secție, că începând cu ora 12, viteza va scădea de la 50 km/h, la 30 km/h. Transferoviar spune că alte trenuri vor fi anulate și este necesară trasarea graficului de circulatie în funcție de noua viteză de circulație.

Sursa: Club Feroviar

 


Home page  • 
Parent forum: Magistrala 300  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use