Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiProiecte și lucrări finalizate parțial, suspendate sau abandonateStrăpungerea Splaiul Independenţei – Ciurel – A1

 

Topic: Stiri si articole din presa

159 posts, 113440 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect vanelllou

Par sa fie niste stiri pe b365 realitatea net.

http://b365.ro/news/autostr ... proiectul/

 


Re: Stiri despre proiect vanelllou

E cu toate. Si cu tunelul Ciurel si asa mai departe.... nu cu toate detaliile, adevarat.

 


Re: Stiri despre proiect SniperGuy

Şoseaua care leagă Autostrada Bucureşti-Piteşti de centrul Capitalei se face. Primăria a bătut Sema

Lucrările pentru podul de peste Dâmboviţa, în vederea construirii şoselei care va lega  A1 Bucureşti Piteşti de Splaiul Independenţei vor continua. Este sentinţa obţinută de firma de avocatură bpv Grigorescu Ştefănică împotriva dezvoltatorului Sema Parc S.A., în litigiul iniţiat de societate pentru anularea autorizaţiei de construire a podului.
Firma de avocatură bpv Grigorescu Ştefănică a obţinut o sentinţă favorabilă pentru Primăria Bucureşti, împotriva Sema Parc S.A., în litigiul iniţiat de această societate pentru anularea autorizaţiei de construire nr. 209/21.06.2010, emisă de către Primărie.
Ce mize sunt în joc: penetraţia Splaiul Independenţei-Autostrada Bucureşti-Piteşti şi un proiect imobiliar
Primăria Municipiului Bucureşti a demarat în anul 2010 un proiect de infrastructură edilitară de mare anvergură care vine cu o soluţie integrată de sistematizare a traficului rutier din Bucureşti şi zonele adiacente.
O primă etapă prevăzută de acest proiect vizează decongestionarea traficului de pe Bulevardul Iuliu Maniu, prin crearea unei căi alternative de intrare/ieşire de pe autostrada A1, prin construirea unei legături între Splaiul Independenţei şi autostrada A1.
Conform autorizaţiei de construire nr. 209/21.06.2010, aceste lucrări impun, printre altele, o soluţie de trafic prevăzută pentru supratraversarea Dâmboviţei.
Sema Parc a solicitat anularea autorizaţiei de construire nr. 209/21.06.2010, act administrativ care prevede autorizarea, în regim de urgenţă, a lucrărilor de construire, pentru ,,penetrare în Municipiul Bucureşti a autostrăzii Bucureşti Piteşti – Splaiul Independenţei – Lucrări pregătitoare pod hobanat peste Dâmboviţa între Str. Piatra Craiului şi Şos. Virtuţii’’.
Începând cu anul 2006, societatea contestatoare dezvoltă un proiect imobiliar în zona Splaiul Independenţei-Semănătoarea, iar contestaţia depusă de aceasta în anul 2010 susţine faptul că soluţia de trafic prevăzută pentru supratraversarea râul Dâmboviţa, în cadrul proiectului de infrastructură dezvoltat de Municipalitate, afectează gradul de funcţionalitate şi profitabilitate a proiectului imobiliar.
bpv Grigorescu Ştefănică a obţinut respingerea solicitării Sema Parc, instanţa de fond considerând-o drept neîntemeiată, prin sentinţa nr. 4449/22.12.2011, în sensul admiterii continuării proiectului de infrastructură demarat de Primăria Municipiului Bucureşti. Reclamantul a fost reprezentat în instanţă de către avocaţii de la Ţuca, Zbârcea & Asociaţii.
Echipa bpv Grigorescu Ştefănică a fost formată din Daniel Ştefănică, avocat partener, coordonatorul departamentului de litigii şi arbitraj din cadrul societăţii de avocatură, şi avocatul Şerban Dumitrescu.
bpv Grigorescu Ştefănică mai reprezintă Primaria Municipiului Bucureşi şi în litigiile iniţiate de către Asociaţia Salvaţi Bucureştiul, prin care aceasta încearcă să blocheze în instanţă proiectul “Diametrala Buzeşti-Berzei-Uranus”.
bpv Grigorescu Ştefănică este o societate românească de avocaţi creată prin fuziunea societăţilor bpv Grigorescu şi Ştefănică & Florea, care a avut loc în martie 2011.
Societatea oferă servicii de consultanţă juridică şi reprezentare în domeniile de dreptul concurenţei, drept bancar şi financiar, drept societar şi comercial, litigii şi arbitraj, dreptul muncii şi pensii, energie, mediu şi autorizaţii, drept european, fuziuni şi achiziţii, achiziţii publice şi concesiuni, drept imobiliar şi al construcţiilor, drept fiscal.
bpv Grigorescu Ştefănică este membru fondator al bpv LEGAL, o alianţă de societăţi independente de avocatură în domeniul comercial, reprezentată în Bratislava, Bruxelles, Bucureşti, Budapesta, Praga şi Viena, care oferă servicii de consultanţă juridică multijurisdicţională în Centrul şi Estul Europei.

Sursa:
http://www.money.ro/autostrada-bucuresti-pitesti-prc-e2prc-80prc-93-splaiul-independentei-se-face--ce-victoria-a-mai-castigat-primaria_1213947.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

Din ce informatii oficiale am santierele se redeschid in februarie, dupa aprobarea bugetului. Probabil acum sunt doar pregatiri.

 





  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa Utilizator anonim

BREAKING NEWS !
Azi dupa mult timp activitate pe santier, se curata vegetatia si se extinde organizarea de santier, de asemenea au aparut si o serie de semne de deviere noi in incinta santierului, semn ca se deblocheaza lucrarea !

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

SURSA B365.RO


Plângere penală împotriva lui Oprescu:Autorizație de construcție ILEGALĂ pentru Penetrația Ciurel-A1

Cetățenii care fac parte din grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1” vor să facă plângere penală împotriva primarului general Sorin Oprescu și a altor persoane implicate în emiterea unei autorizații de construcție în regim de urgență pentru continuarea executării lucrărilor de construcție a lucrării "Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1", autorizație emisă ilegal, pe baza unui PUZ suspendat.

Lucrările la unul dintre cele mai controversate proiecte ale Primăriei Capitalei, Penetrația Splaiul independenței - Ciurel - A1, au reînceput la mai bine de doi ani de la blocarea proiectului. Doar că autorizația de construcție pentru acest proiect a fost emisă în regim de urgență, în august, în situația în care prima autorizație de construcție, cu același obiect de activitate, emisă în 2010, a fost anulată în 2012 în justiție și, mai mult decât atât, noua autorizație emisă în regim de urgență are la bază un PUZ (plan urbanistic zonal) suspendat prin hotărâre judecătorească, a explicat avocatul Dumitru Dobrez, cel care a obtinut in instanta suspendarea PUZ-ului pentru drumul expres Penetrație Ciurel – A1.

Întrebat ce va face, concret, în această situație, avocatul a explicat că va cere suspendarea de drept a proiectului: "În ipoteza în care autoritățile administrative emit acte noi peste cele suspendate, e o procedură urgentă prin care le suspendăm și pe acestea. Mai mult, putem ataca și hotărârea CGMB prin care li s-au dat banii aceștia în buget. Probabil că se va sta de vorbă cu niște penaliști și se va vedea dacă primarul Oprescu se face vinovat de abuz în serviciu. După care, dacă se ajunge la concluzia că e fezabilă acuzația, depunem plângere penală".

Mihai Danes, primul cetățean care urmează să fie expropriat, a declarat că va depune plângere penală la Parchetul Sectorului 6 pe numele primarului și a acelor care au semnat acest proiect.

Legat de plângerea penală, Nicușor Dan, președintele asociației Salvați Bucureștiul, a declarat că este absolut convins că este vorba de abuz în serviciu.

Cetățenii care fac parte din grupul de iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1”, în frunte cu familia Danes, prima afectată și care ar urma să fie expropriată din cauza acestui proiect, lor alăturându-se și Nicușor Dan, au atras atenția, marți, în cadrul unei conferințe de presă, asupra ilegalității acestui proiect și a autorizației de construcție în baza căreia s-au reînceput lucrările.

Primăria Capitalei a adoptat în luna august a acestui an o autorizație de construcție în regim de urgență pentru "Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1", având la bază PUZ-ul aprobat prin hotărâre în Consiliul General al Municipiului București în 2012.

Doar că în luna februarie a acestui an, Tribunalul București a suspendat PUZ-ul pentru acestă lucrare emis în 2012.

Prima autorizație de construcție emisă în 2010 de Primăria Capitalei pentru acest proiect a fost, la rândul său, anulată de Curtea de Apel, în dosarul cu numărul 62244/3/2011 deschis de familia Danes, dar recursul va fi judecat în data de 21 noiembrie.

Conform reprezentanților grupului de oponență, proiectul a fost sistat deoarece nu este de utilitate publică, lucru dovedit, conform reprezentantului grupului de oponență, inginerul Victor Rausse, de expertiza de ordin urbanistic și de mediu realizată de un unul dintre cei mai buni profesor specializați în urbanism de la Cluj.

19 milioane de euro, pentru o lucrare ilegală

Totuși, acest lucru nu i-a oprit pe reprezentanții Primăriei Capitalei să ofere, în bugetul aprobat pentru 2013, 19 milioane lei (4,2 milioane euro) pentru lucrarea Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel - A1.

"Primăria Capitalei profită de o prevedere a legii, care îi permite în caz de cutremur, inundație, să emită o autorizație de construcție în regim de urgență: să bage buldozerele, să scoată cadavrele. Atunci nu stă nimeni să dea avizele. Acum nu s-a întâmplat așa ceva, nu sunt întrunite aceste condiții. Dar ei au de cheltuit niște bani, În decembrie, sumele alea, dacă nu se cheltuie, se reportează. Așa că au emis altă autorizație. Cheltuie bani publici, încalcă legea.",a explicat avocatul Dobrez. Mai mult, acesta a declarat că pentru fludizarea traficului în zona Roșu, Militari, Drumul Taberei există soluții care sunt mult mai puțin costisitoare. "Asta ține de un studiu de trafic care s-a făcut în anii 2000, cu experți japonezi, care privilegiază o structură inelară. În contradicție cu aceste studii de trafic și cu PUB-ul (Planul Urbanistic al Bucureștiului), se încearcă construirea acestei autostrăzi pentru a se fluidiza traficul. Autostrada moare în centrul orașului, în zona Semănătoarea. Tot traficul se înfundă acolo. Acum nu se mai construiesc orașe ca Phenianul, cu autostrăzi care străbat orașul dintr-un capăt în altul. Acesta este un model revolut de arhitectură urbană", a punctat avocatul.

O altă problemă pe care avocatul și reprezentantul grupului de oponență au semnalat-o a fost aceea că "se încearcă, pe o parte și a alta autostrăzii, să se construiască blocuri foarte înalte, să profite și rechinii imobiliari", ei spunând că aceste blocuri sunt prevăzute în PUZ-ul suspendat.

Avocatul a mai declarat că primăria nu are situația topografică la zi a zonei, iar PUZ-ul suspendat de instanță dovedește acest lucru. "PMB nu știe ce expropriază, având în vedere că primăria Sectorului 6 și primăria Chiajna au emis până mai ieri autorizație de construcție acolo. Ei nu știu ce e acolo, așadar au pornit construcția și nu știu cât îi va costa această afacere", a spus Dobrev. Conform reprezentantului grupului de oponență, PMB a prevăzut 80 de milioane de euro pentru exproprieri, inițial, dar această sumă va fi mult mai mare.

"Între Ceaușescu și Oprescu nu este nicio diferență. M-am trezit în urmă cu doi ani și ceva cu toate utilajele la poartă. Nu știam ce se întâmplă. A spus stai liniștit, îți luăm și curtea, trebuie să te muți. Când i-am întrebat au spus că m-am așezat greșit. În ianuarie 2011 m-am înscris pentru audiență la primar, nu am primit niciun răspuns până în ziua de astăzi.", a declarat Mihai Danes, primul cetățean care urmează să fie expropriat.

"Acest proiect este un vechi proiect al primăriei numit AI - A2, care urma să unească cele două autostrăzi. I s-a schimbat doar numele. Este o încurajare pentru oricine vine de la Craiova și se duce la Constanța să nu o ia ca orice om civilizat pe centură, ci să o ia prin Piața Unirii. Vă închipuiți ce înseamnă asta pentru traficul din București. Planul Urbanistic Zonal este regula de bază a orașului care spune ce se poate face pe fiecare petec de pământ. Atâta timp cât acest PUZ este înghețat, noi ne referim la Planul Urbanistic General, cu o forță juridică mai mare. În acest plan, nu există acest pod. E clar, autorizația e emisă ilegal. Dacă o să întrebați primăria, ei o să vă spună că există o lege 255/2010 care spune că pentru drumuri se pot da autorizații de construire în baza unor studii de fezabilitate. Este adevărat, doar că această lege o să spună că se vor da autorizații în baza legii 50 a constructiilor, care este inferioară PUG-ului, așadar orice autorizatie vei da, trebuie să respecte PUG-ul sau PUZ-ul", a declarat Nicușor Dan.

http://www.b365.ro/plangere-penala-impo...97508.html

 


  • Don
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa Don

Raportul acesta este destul de actual 23.04.2014
Sa fie oare un inceput ? Nu prea stiu cum sa-l interpretez :
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB...140429.pdf

 


Re: Stiri si articole din presa Sorin62

Don wrote:
Raportul acesta este destul de actual 23.04.2014
Sa fie oare un inceput ? Nu prea stiu cum sa-l interpretez :
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB...140429.pdf

A fost supus aprobării în ședința CGMB din 29 apr 2014 ora 16 la pct 25 și nu a fost aprobat... (16 voturi pentru, 6 împotrivă, 12 abțineri și încă vreo câțiva ”viteji” care ”nu au votat” adică nici pentru, nici împotrivă, nici abținere...)

CGMB29042014(2).jpg (30.91 KB; downloaded 7354 times)


sursa:http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/PV/pv_20140429b.pdf#page=42&zoom=auto,-107,489

 


Re: Stiri si articole din presa Cristy

Exproprieri de 5,8 milioane euro pentru proiectul controversat de pe Splaiul Independenței

Cincisprezece proprietari din zona Splaiul Independenței vor rămâne fără terenuri. Primăria Capitalei a demarat procedurile de expropriere în vederea realizării lucrărilor la "Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti", etapa I, între strada G-ral Petre Popovăţ şi strada Amilcar C. Săndulescu. Astfel, un proiect de hotărâre privind declanșarea exproprierilor va fi supus, vineri, votului Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Potrivit proiectului, terenuri de 17.791 metri pătrați și construcții de 22 mp vor fi expropriate. Valoarea estimată a despăgubirilor este de 25,8 milioane lei (5,8 milioane euro).  

Proiectul "Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti" merge înainte în ciuda proceselor și protestelor societății civile. Astfel, Primăria Capitalei solicită CGMB aprobarea unui proiect de hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică "Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti", etapa I, între strada G-ral Petre Popovăţ şi strada Amilcar C. Săndulescu.

Conform listei cu imobilele afectate de exproprieri publicată pe site-ul Primăriei Capitalei,  cea mai mare despăgubire, respectiv 5.062.858 lei (1.132. 681 euro) o va primi firma SC West House Group SRL pentru 4.477 metri pătrati pe Aleea Lacul Morii nr. 5-11. În topul despăgubirilor se regăsește și SC Ono Development SRL, care pentru 3.061 mp de teren de pe str. Amilcar C. Săndulescu nr. 6, nr. 8 și nr.10 va primi 4.720.310 lei (aprox. 1 milion euro). De asemenea, SC Business Development Team SRL va fi despăgubită cu 4.272.401 lei  (970.000 euro) pentru 2.731 metri pătrați de teren. Pe lista celor despăgubiți se află și cei de la Lukoil, care ar urma să primească 1.591.213 lei (355.000 euro) pentru un teren de 978 metri pătrați pe Șos. Virtuții nr. 61-63.

"În prezenta evaluare globală s-a ținut cont de evaluarea construcțiilor, dar această evaluare globală a construcțiilor nu este considerată finală, deoarece nu s-a efectuat o măsurătoare și o inspecție individuală, în amănunt, a fiecărei construcții. (...) La data evaluările punctuale pentru fiecare proprietate, valorile pot fi altele, depinzând de caracteristicile fiecărei proprietăți în parte (acces, suprafață, deschjidere, utilități, starea tehnică a fiecărie construcții, calitatea și tipul finisajelorși altele). Aceste valori pot fi diminuate cu cca. 15-40%, în funcție de caracteristicile fizice și tehnice ale fiecărei proprietăți",  se precizează în raportul de evaluare atașat proiectului de hotărâre și publicat pe site-ul Primăriei Capitalei.

Penetraţia Splaiul Independenţei - A1 - cel mai controversat proiect de infrastructură al Primăria Capitalei

Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti este probabil unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură ale Primăriei Capitalei (alături de Diametrala Buzești-Berzei-Uranus). Proiectul a fost blocat la doar trei luni de la începerea lucrărilor, în martie 2011, și a fost reluat abia după doi ani, în noiembrie 2013. Inițial a fost contestată autorizația de construire, apoi instanța de judecată a suspendat și Planul Urbanistic Zonal, iar cetățenii din zonă au organizat chiar și un protest împotriva lucrării.

Deși, în februarie 2013, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal pentru această lucrare, Primăria Capitalei a decis să redeschidă șantierul. Reprezentanții Municipalității au precizat că, atâta timp cât există autorizații de construcție în vigoare, se poate lucra. Constructorii şi-au propus să termine podul hobanat de la Virtuții în aproximativ un an. "Am dat ordin de începere. Lucrarea va fi reluată. Se vor realiza lucrări la podul de la Virtuții, la bretele și sperăm că în aproximativ un an, un an și ceva, această parte a proiectului să fie gata", a declarat anterior, pentru B365.ro, Ion Dedu director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Ordinul de începere a fost dat doar pentru o parte a proiectului. Astfel, constructorul va lucra la finalizarea nodului rutier de la Virtuții, mai exact podul hobanat peste râul Dâmbovița de la intersecția Virtuții cu Splaiul Independenței și bretelele laterale.

Penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecţia Splaiul Independenţei cu Şos. Virtuţii şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens şi va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecţia sos. Virtuţii cu Splaiul Independenţei, la intersecţia Penetraţia A1 – Bd. Uverturii şi la intersecţia cu Șoseaua de Centură şi în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla. Contractul pentru realizarea lucrării a fost câştigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica şi Proiect Bucureşti.

- See more at: http://www.b365.ro/exproprieri-de-5-7-m...HkHhI.dpuf

 


Re: Stiri si articole din presa 1ntruder

Autostrăzi prin mijlocul Bucureştiului! Noua victorie împotriva proiectului penetraţie Ciurel (video)

Cetăţenii din Grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1” au obţinut o nouă victorie importantă în lupta pentru oprirea construirii unei "autostrăzi urbane" prin Bucureşti, respectiv au obţinut anularea în instanţă a actului prin care edilii capitalei au aprobat Planul de Urbanism Zonal (PUZ) pentru Penetraţie Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada Bucureşti Piteşti, ca nelegal emis” (prin hotărârea 7136/2014 din 04.11.2014). Decizia nu este definitivă.

În cadrul unei conferinţe susţinute luni la sediul ActiveWatch Bucureşti, reprezentanţi ai grupului de iniţiativă, sprijiniţi de Centrul de Resurse pentru Participare Publică (wwww.ce-re.ro) au explicat semnificaţiile victoriei obţinute în instanţă. La conferinţă au luat parte Dumitru Dobrev, avocatul care a obţinut anularea de către Tribunalul Bucureşti a HCGMB nr. 131/30.08.2012 privind aprobarea PUZ-ului, precum şi Nicuşor Dan, preşedintele asociaţiei Salvaţi Bucureştiul. Continuarea pe: http://epochtimes.ro/news/autostrazi-pr...o---225820

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

În ce stadiu sunt ACUM lucrările la Penetraţia Splai-Ciurel-A1

Primăria Capitalei continuă lucrările la Penetraţia Splai-Ciurel-A1, în baza unei Autorizații de Construcție.
În prezent, pentru Penetraţia Splai-Ciurel-A1 s-a turnat şi decofrat pila de pe malul stâng al Dâmboviţei. Cofrarea pilei podului hobanat a început în octombrie, potrivit forummetrouusor.com.

De asemenea, s-a turnat şi decofrat şi principalul pilon al podului hobanat Ciurel, la care se lucra încă din primăvara acestui an.

În timp ce lucrările la Penetraţia Splai-Ciurel-A1 avansează vizibil, magistraţii Tribunalului Bucureşti au dat din nou câştig de cauză bucureştenilor din Grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1". Astfel, pe 4 noiembrie 2014, Tribunalul București a dispus „anularea HCGMB nr. 131/30.08.2012 privind aprobarea PUZ Penetraţie Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada Bucureşti Piteşti, ca nelegal emis" (prin hotărârea 7136/2014 din 04.11.2014), conform unui comunicat remis B365.ro de Centrul de Resurse pentru participare publică. Decizia Tribunalului Bucureşti nu este definitivă.

"Parisul luase o decizie similară, de construcție a unei autostrăzi în oraș prin 1960. În 1974 a renunțat la această decizie. Deci Bucureștiul este la 40 de ani distanță de această decizie", a declarat, luni, Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul, la conferinţa de presă organizată de Grupul de Iniţiativă „Oponenţă Proiect Străpungere - Ciurel - A1".

Potrivit lui Nicuşor Dan, în fundamentarea hotărârii de utilitate publică a proiectului, primăria a copiat pur și simplu fundamentarea pentru proiectul de Diametrală Nord-Sud și nici nu a mai schimbat numele arterelor, astfel că în loc de Ciurel și Virtuții apar Berzei, Buzești, Uranus, notează Centrul de Resurse pentru participare publică în comunicatul citat.

"Pentru proiectul „Drumul expres Străpungere Ciurel – Splaiul Independenţei - Autostrada A1 Bucureşti Piteşti" există și alte sentințe ce obligă autoritățile la oprirea lucrărilor și renunțarea la proiect:

- decizia de suspendare irevocabilă a Planului Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat prin HCGMB 131/2012 pentru proiectul „Penetrație Splaiul Independenței Ciurel Autostrada București Pitești" dispusă de către Curtea de Apel București (prin hotărârea 1920/2013 din data de 26.04.2013);

- decizia de anulare irevocabilă referitoare la Autorizația de Construcție nr. 209 din 21.06.2010 având obiectivul „Penetrație și racord Splaiul Independenței Ciurel Autostrada București Pitești: Lucrări peste Dâmbovița între strada Piatra Craiului și Sos Virtuții", parte din același proiect, dispusă de către Curtea de Apel București (prin hotărârea 5174/2013 din 21.11.2013) și care are ca bază legală documentul PUZ aprobat prin HCGMB 131/2012, care fusese suspendat irevocabil.

În prezent lucrările la obiectivul (podul) peste Dâmbovița, între strada Piatra Craiului și Sos. Virtuții, parte din PUZ-ul aprobat prin HCGMB 131/30.08.2012 (PUZ suspendat irevocabil), se desfășoară în baza unei Autorizații de Construcție emisă având ca bază legală PUZ-ul coordonator Sector 6, autorizație care are același obiectiv ca și Autorizația de Construcție nr. 209 din 21.06.2010 (anulată irevocabil)", mai menţionează Centrul de Resurse pentru participare publică în comunicatul remis B365.ro.

Lucările la Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1, probabil unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură ale Primăriei Capitalei (alături de Diametrala Buzești - Berzei - Uranus), s-au reluat în luna noiembrie a anului trecut, la peste doi ani de la blocarea lucrărilor. Deși, în februarie 2013, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal pentru această lucrare, Primăria Capitalei a decis să redeschidă șantierul. Reprezentanții Municipalității au precizat că, atâta timp cât există autorizații de construcție în vigoare, se poate lucra. Constructorii şi-au propus să termine podul hobanat de la Virtuții în aproximativ un an.

"Am dat ordin de începere. Lucrarea va fi reluată. Se vor realiza lucrări la podul de la Virtuții, la bretele și sperăm că în aproximativ un an, un an și ceva, această parte a proiectului să fie gata", a declarat anterior, pentru B365.ro, Ion Dedu director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Ordinul de începere a fost dat doar pentru o parte a proiectului. Astfel, constructorul va lucra la finalizarea nodului rutier de la Virtuții, mai exact podul hobanat peste râul Dâmbovița de la intersecția Virtuții cu Splaiul Independenței și bretelele laterale.

La sfârşitul lunii iunie, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, anunţa, atunci când a prezentat stadiul lucrărilor de infrastructură, că, anterior, "Consiliul General din vechea legislatura a taiat fondurile alocate proiectului, autorizatia de construire a fost atacata in instanta si, de asemenea au fost necesare modificari ale proiectului intial (care fusese elaborat in 2007) intrucat, realitatea de pe hartie nu coincidea cu cea din teren".

Valoarea exproprierilor estimate, conform deviz general, este de 561 milioane de lei, iar valoarea lucrarii de circa 580 milioane de lei.

"In continuare consider ca Penetratia Splaiul Independentei - autostrada Bucuresti-Pitesti este o lucrare de infrastructura absolut necesara, ca este nevoie neaparat de o alternativa la bulevardul Iuliu Maniu", declara edilul-şef al Capitalei.

Proiectul consta in realizarea infrastructurii unui drum cu trei benzi pe sens, marginit in anumite zone, de-o parte si de alta, de strazi colectoare a traficului zonal, asigurandu-se astfel circulatia in regim de prioritate pentru cei care tranziteaza zona.

Drumul va avea o lungime de 6,44 km şi o suprafaţă de 128.980 mp, în timp ce podurile şi rampele vor avea 3.560 m lungime, potrivit Municipalităţii.

Lucrarea s-a imparţit astfel: pod peste râul Dâmboviţa amplasat pe rampa de urcare ce pleacă din Splaiul Independenţei, pasaj pe rampa de urcare-coborâre, pasaj peste Şos. Virtuţii, pasaj amplasat pe rampa de coborâre în Splaiul Independenţei, pasaj pe bucla urcare Virtuţii, pasaj pe bucla coborâre Virtuţii.

Ca prim stadiu al acestui obiectiv este realizarea traversării râului Dâmboviţa pe direcţia A1-Splaiul Independenţei, prin intermediul unui pod hobanat. Podul va avea o lungime de 235,2 m şi o lăţime totală de 13,9 m (3 benzi de circulaţie rutieră).

http://www.b365.ro/in-ce-stadiu-sunt-ac...bRYMM.dpuf

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Străpungerea Splaiul Independenţei – Ciurel – A1  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use