Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTroleibuze

 

Topic: Aspecte generale privind troleibuzele

137 posts, 63682 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Aspecte generale privind troleibuzele andrei11

Treaba cu "poluarea redusa, motoare EURO XX" e o gaselnita de presa, nu se spune tot adevarul.
Motorul are garantie de poluare redusa un numar limitat de kilometri, de regula pana-n suta de mii, extrem de putin fata de durata de folosinta.
Dupa suta asta de mii elibereaza noxe in mod normal, ca orice motor cu ardere interna.
Nu mai mentineti impresia ca motorul este EURO XX pana ce se caseaza.
Si ca sa fie clar  si eu sunt PENTRU troleibuze in defavoarea autobuzelor.

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele vancouver

ADY881 wrote:
vancouver wrote:
Da de ce crezi ca numai in România troleibuzele au aceasta problema? Sau iti imaginzi ca in alte tari drumurile din orase au fost facute direct cu parcari si semafoare si stalpi moderni si asfalt nealterabil de pe vremea lui Napoleon.

Posibil ca @Tom avea in vedere ca atunci cand in Germania se intampla sa se faca reparatii capitale pe niste strazi, cineva din Primarie suna la toate companiile ce au retele in subteran din timp, sa le anunte sa vina inainte de asfaltari sa isi mute/schimbe  retelele daca au nevoie(ca daca no fac in termenul specificat, 10(sau peste cat timp vor face reparatii) ani nu vor mai putea interveni), iar in cazul nostru, Primaria isi face planul sau, daca vine UTI, ApaNova sa isi Mute/modernizeze retelele e bine si coincidenta(inainte de a se termina lucrarile de repartii la strada, asfaltari), dar adesori, fiecare companie intervine cand ii vine cheful, distrugand asfaltul, creind ambuteiaje... Adica in tari civilizate - regula in domeniu, la noi - fiecare face ce vrea si cand vrea.


Pai exact asta spun eu: aveti o impresie total eronata despre tarile din vest. Vi se pare ca acolo curge lapte si miere si ca nu traiesc oameni, ci roboti.

NU. Nici in Germania sau Franta nu se serveste nimanui nimic pe tava. Perfectiunea autoritatilor la care visati voi e un vis umed, al unor oameni cu pretentii cat China. Mai veniti cu picioarele pe pamant. Peste tot in lume sunt santiere, care apar si care intarzie - autoritatile sunt compuse din oameni, care nu pot prevedea la ceas toate situatiile viitoare. Doar ca cetatenii nu au pretentii absurde si inteleg situatia.

In cazul troleibuzelor, este evident ca un oras - cu cat este mai bogat - cu atat va avea mai multe santiere. Ba ici, ba colo. Ba publice, ba private. Toate astea inseamna relocari ale retelei. Care costa bani. Si anume sume care dau peste cap calculele si studiile initiale si produc asa de multa bataie de cap, incat unii au renuntat DIN ACEST MOTIV la troleibuze, iar altii nici nu le-au luat in calcul.

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele vancouver

ADY881 wrote:
vancouver wrote:
Acesta este motivul care a pus capac celor mai multe retele de troleibuz din lume. In Germania existau 70 de retele in anii '60. Azi numai 3. (est + vest). In Franta din 45 au ramas tot vreo 3. Motivele au fost legate in general de pretul mult mai mare al unui troleibuz fata de un autobuz diesel, de costul retelei de contact, dar alte 2 motive au pus capac:
- in anii '60 in toata Europa a demarat un amplu program de reabilitare a strazilor si bulevardelor si de construire de pasaje si strapungeri (cam ce incercam si noi acum) - asta a dus la intreruperi permanente a liniile de troleibuz, relocari costisitoare, etc...
- in anii '60 pretul petrolului era foarte mic.

Motivul principal a constat in faptul ca atunci la putere au venit multi prosti, ce luau exemplul de la "fratele mai mare"SUA, sau chiar de la sefii de stat(in Franta era un mare iubitor de masini la putere in anii 60-70 Georges Pompidou), pe langa faptul ca de abia in anii 70 a inceput sa se auda de conceptele de BRT si LRT(ce anuleaza avantajul flexibiltatii autobuzelor fata de trolee/tramvaie). Pentru faptul ca in lagarul vestic(dominat atunci de SUA) au venit multi prosti la primarii pot sa aduc argumentul urmator: uitete pe harta Berlinului, precum stii el a fost impartit intre comunisti si capitalisti, in partea "capitalista" toata reteaua de tramvai a fost desfiintata, iar la comunsti nu, sta si acum(modernizata bineinteles).



Precum se vede capitalistii au sters tot transportul electric, iar partea comunista e intesata cu o retea densa de linii de tramvai.


Vad ca propaganda comunista persista inca in creierele din România. De aceea Germania de Vest a trebuit sa bage peste 1.000 de miliarde si cotizeaza si acum ca sa refaca estul si sa-l aduca la standard. De aceea România si alte tari comuniste sunt "bogate", iar nemtii si americanii saraci...

E exact invers: ceea ce au facut nemtii a fost EFICIENTIZARE. Ceea ce au facut rusii a fost bataie de joc la adresa oamenilor. Folosind 100 de oameni acolo unde in vest se foloseau numai 10, evident si veniturile celor 100 nu puteau fi decat de 10 ori mai mici.

In comunism forta de munca statea la dispozitia nelimitata a conducerii tarii. Salariile erau de mizerie si practic nu contau. Astfel au continuat sa exista fabrici sau servicii care inghiteau enorm de multa forta de munca, cum ar fi troleibuzele.

Dar in fine, probabil ca nu intelegi asta cu forta de munca, ca ai mai postat pe undeva, ca e bine sa fie mai multi angajati la troleibuze, ca se mai creeaza locuri de munca  :lol:

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte generale privind troleibuzele ADY881

off top
@vancouver
Eu nu am vrut sa afirm cumva ca regimul comunist a fost mai bun ca regimurile capitaliste din SUA, este evident ca regimurile comuniste au fost, sunt si vor fi regmuri neeficinte(si faptul ca aproape tot ce s-a inventat (in timpul cand existau ambele blocuri 1917-90), a fost inventat la capitalisti si Moscova cumpara sau fura tehnologie in draci, e un argument pe care nu ai cu ce sa il contrazici). Faptul ca Romania in 1989 a schimbat regimul, a fost o reusita mare, datorita acestui fapt astazi putem sa alegem intre Dacia Logan si si o masina vestica, putem alege intre o rosie crescuta in tara sau in Turcia.... adica traim mai bine. Insa datorita "factorului uman" orice sistem functioneaza prost, si anume din acest motiv, desi comunismul "suna" pe hartie mai bine decat capitalismul, comunismul pur a dat faliment. Tot datorita factorului uman in anii 60 in partea capitalista au fost desfiintate majoritatea retelelor de transport public electric. Din aceasta cauza eu sunt  contra extremelor si comunismul  "cu fata umana" si capitalismul "salbatic" din SUA (ala promovat de partidul Republican), reprezinta niste EXTREME. Eu sunt adeptul regimurilor de mijloc, adica un regim  social-democratic  din tarile nordice(Finlanda, Suedia, Norvegia..)(si PSD-ul mioritic nu are nici o legatura, acolo fiind niste securisti insetati de bani), acolo se inregistreaza cei mai fericiti oameni, foarte putina coruptie...
Eu cred ca mai devreme s-au mai tarziu si China va ajunge la un regim asemanator cu cele din tarile scandinave.

"De aceea România si alte tari comuniste sunt "bogate", iar nemtii si americanii saraci... "
Nu din cauza ca Europa de vest (adica implicit si multi americani), a avut parte de asa procese de dezvoltare a mentalitatii ca epoca renascentista, revolutia industriala... si alte maruntisuri, care cu timpul au educat mentalitatea colectiva, lasand urme in familii, si asa generatie cu generatie, germanii si francezii, au devenit nu doar mai bogati, dar au obtinut, conturat si pastrat un set de valori, la care noi astazi speram sa ajungem in cateva decenii :lol:. In timp ce in Europa de est a fost privata de un asemenea proces de dezvoltare a mentalitatii publice. Din aceasta cauza romanii au in sange coruptia=> deci suntem saraci + in afara ca suntem doar de 24 de ani in capitalism(e firesc la inceput sa fii sarac financiar).

"Acesta este motivul care a pus capac celor mai multe retele de troleibuz din lume" .."ceea ce au facut nemtii a fost EFICIENTIZARE"
Daca tu numesti efcientizare:
a)populismul,
b)umplerea oraselor cu autobuze => poluarea oraselor
                                                => scaderea comfortului pasagerilor(cum nu ai da un autobuz nu poti sa il faci la fel de mare precum un tramvai)
c)migrarea populatiei de pe transport public spre transportul privat  => poluarea oraselor
                                                                                                    => scaderea comfortului cetatenilor(deoarece mai multe masini, necesita tot  mai mult spatiu pentru drumuri si parcari)
d) din c) => multi oameni au umplut strazile cu masini. Cati bani iti trebuie sa transporti un nr. oameni cu TP si cati bani iti trebuie sa le oferi conditii decente de deplasare pe transportul privat?

PS. Ai putea sa imi spui ca tu  esti contra troleelor, iar eu am argumentat cu argumente din domeniul tramvaiului. Da, am oferit si argumente din ograda tramvaiului, din simplul motiv ca politica idioata de desfiintare a transportului electric in Europa, a mers mana in mana cu desfiintarea tramvaiului. Dupa a  urmat desfiintarea troleelor si in rezultat multi oameni au inceput sa calatoreasca in orase pe masini.

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele vancouver

ADY881 wrote:
off top

PS. Ai putea sa imi spui ca tu  esti contra troleelor, iar eu am argumentat cu argumente din domeniul tramvaiului. Da, am oferit si argumente din ograda tramvaiului, din simplul motiv ca politica idioata de desfiintare a transportului electric in Europa, a mers mana in mana cu desfiintarea tramvaiului. Dupa a  urmat desfiintarea troleelor si in rezultat multi oameni au inceput sa calatoreasca in orase pe masini.


De unde ai scos asa o prostie, cum ca eu as fi impotriva troleibuzelor ????

Eu doar am explicat ce s-a întâmplat. Care au fost cauzele. Eu am explicat OBIECTIV. Din explicatiile mele obiective rezulta, ca ceea ce s-a facut in orasele din vest este logic si normal. DAR ASTA NU ARE NICI O LEGATURA CU PAREREA MEA .... ALOOOOO !!!!

Daca nu intelegi cauzele unui fenomen si nu analizezi cu seriozitate, nu ajungi nicaieri. Tu pur simplu ignori total orice argument economic si o dai inainte cu poluarea. Iar argumentul economic nu numai ca-l ignori, chiar sustii ca e invers... asta e demagogie pura. Asa nu se poate discuta.


Daca insa analizam coerent si INTELEGEM de ce s-a renuntat la troleibuze in multe locuri, atunci putem sa vedem in ce masura cauzele respective eventual nu se aplica la Bucuresti sau putem gandi o strategie de eficientizare.


Eu PERSONAL sunt un fan al troleibuzelor (altfel nu as scrie pe un forum despre troleibuze  :idea: ), ca si al oricarui transport electric. Dar numai daca platesc acelasi pret la bilet ca si in autobuz. Ca daca trebuie sa platesc dublu, atunci nu ma mai urc in troleibuz. Si nici nu-mi convine ca statul sa cumpere 200 de troleibuze in loc de 400 de autobuze de aceesi bani, si nici sa platesc impozite mai mari, ca sa se stranga bani pentru subventionarea troleibuzelor. DAR DACA PRETUL ESTE ACELASI, sau chiar si doar cu 5-10% mai mare, atunci accept factura ecologica. Dar chiar si asa, numai daca curentul vine de centrale eoliene, solare sau hidro, ca altfel nu mai e nicidecum eco.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

@all
Firobuzul este cel mai ineficient mod de transport in comun dintre toate...
Nu-l mai tot ridicati in slavi ca-l ridicati degeaba...
:popa:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

Nu ca as fi mare fan al transportului de suprafata in Capitala patriei...
Dar ai putea sa detaliezi de ce spui asta ?...

Firobuzul este totusi nepoluant la nivel local... (muta poluarea la Rovinari, da' cica aia sunt mai antrenati sa inhaleze noxe... ;) )

La tramvai este ceva mai bine...
Poluarea pentru producerea energiei electrice se muta tot la Rovinari (vai de c...rul lor...) iar consumul este mai mic - frecarea otel pe otel este recomandarea din manualul de fizica (asta a fost explicatia marelui succes al cailor ferate in sec.XIX...)

Da' explica-mi de ce firobuzul este mai rau decat autobuzul ?!....
Autobuzul arunca COx si NOx direct in strada, fortele de frecare sunt ridicate (cauciuc vs. bitum, nu otel vs. otel, exact la fel ca la "otobuz"), deci firobuzul ar trebui sa fie intre cele doua...

De ce il arunci pe ultimul loc ?...
Ca si flexibilitate, cred ca este mai usor sa montezi doar linia de contact pe stalpi, fara sa deranjezi "carosabilul".
La tramvai mai ai in plus de sapat terasamente si linii de rulare la greu...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului zapacitu

TibiV, firobuzele necesita o infrastructura extrem de scumpa. Daca iei toate costurile de mentenanta linie / statii alimentare, coroborat cu faptul ca Rovinari nu e la Adunatii Copaceni ci un pic mai incolo si produce energia intr-un mod nu tocmai ecologic, s-ar putea sa se mai echilibreze balanta. E mai usor sa gasesti mecanic de diesel / camion decat de electrice.

Eu astept cu rabdare autobuzele electrice. Astea si tramvaiele peste 20 de ani.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Puss in Boots

Sa vedem cum se comporta ele la Cluj intai. E de urmarit. Si daca esueaza trebuie analizat de ce si cine a fost de vina. Si daca reusesc trebuie vazut cat si cum se pot ele implementa la Bucuresti (infinit mai complicat decat orice alt oras de provincie).

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Robert24

Va rog sa nu reluati aceste discutii inutile pentru a nșpea oara....

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Mecanici de motoare termice gasesti prin toate garajele ca asta se repara prin toate garajele deci asta este meseria care se fura pe la toate colturile, un motor electric este infinit mai simplu decat unul termic, sigur se prind beietii imediat cu ce se mananca(si daca chiar vrei un profesionist pai nu cauta mecanic de motoare electrice, cauta si tu electrician cu scoala de masini electrice, sa vezi de nu mananca ala motoare electrice pe paine.)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Florinds

zapacitu wrote:
Eu astept cu rabdare autobuzele electrice. Astea si tramvaiele peste 20 de ani.

Ce ai vrut sa spui cu tramvaiele? Mai bine metrou decat tramvaie.
Pentru autobuze electrice, e evident ca e nevoie de foarte multe locuri de incarcare si deocamdata acumulatorii nu sunt foarte fiabili si nici nu au autonomie. Au avantajul flexibilitatii in ceea ce priveste carosabilul, dar asta nu ar trebui sa fie o problema decat pentru lumea a treia.

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele Costin

@subway guru oare aia din Salzburg ce zic despre acest subiect? :)

 


Re: Aspecte generale privind troleibuzele Puss in Boots

Mai bine metrou SI tramvaie. Una nu exclude cealalta.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use