Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006

 

Topic: Constructie Pasaj Pipera-Tunari (2007 - 2009)

25 posts, 9075 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Pasajul Pipera-Tunari Dominatrix

Asta avem, cu asta defilam. Nu cred ca e nimeni nebun sa se apuce sa demoleze rampa ca sa o reconstruiasca mai lin...

 


Re: Pasajul Pipera-Tunari telvanni

Exact ceea ce a spus Domitrax as fi spus si eu dar ma multumesc cu faptul ca Dominatrix a spus-o mai concis si mai frumos.
Eu personal (si nestiind ce gabarite trebuie la poduri) am ras cu lacrimi cand am citit prima oara stirea dar nu de podari ci de penibilitatea subiectului inexistent de fapt. Este exact subiectul de tip "banc" ce prinde foarte repede la cei care nu fac diferenta intre vaca si bivolita (cum bine a spus Dominatrix). Citind acum posturile lui CristiM imi dau seama ce adanc s-a infipt ideea ca au facut podul mai jos decat trebuia si, inca o data, ce puternica e manipularea facuta de presa romaneasca de 2 lei.
Se fac greseli in constructii...dar la un pod sunt destul de multe minti luminitate care analizeaza totul, atat proiectarea cat si executia.
Nu stiu exact care sunt pasii in proiectarea unui pod care trece peste o cale ferata dar gabaritul fata de sina este (banuiesc) un START al acesteia.
Frumos subiect.

 


Re: Pasajul Pipera-Tunari Serban

off: pe mine cumplit ma enerveaza in randul oamenilor aceleasi clisee alimentate de presa in ceea ce priveste dezvoltarea orasului. Ma minunez cand aud la prieteni si cunostinte aberatii citite in presa despre ce se intampla in oras si tot timpul ii invit pe forum, pentru a vedea ca totusi se mai face ceva si pe la noi.
De exemplu constructia pasajului de la Vacarescu, care ati vazut ca deocamdata merge bine. Pai daca intrebam pe strada, 9 din 10 o sa-ti zica "am vazut eu domne, nimic nu fac astia, de un an se lucreaza aici, poate nepotii mei sa prinda pasajul". Si exemplele pot continua. Pe stilul, toti se plang ca e murdar orasul, dar sunt curios cati din cei care se plang de mizerie NU arunca pe jos de la mucuri de tigari (in cazul fericit) la pungi intregi de deseuri.
Subiectul trebuie dezbatut mai larg in topicul potrivit, dar, zic eu, ca paote fiecare dintre noi trebuie sa mai promoveze faptul ca totusi se intampla si lucruri bune si frumoase in oras.

 


Re: Pasajul Pipera-Tunari Dominatrix

Telvanni, dupa cum stim cu totii, ingineria e pe baza de numere, nu de isterii, si numerele nu sunt isterice. Am scris despre gabaritele necesare la calea ferata electrificata mai sus in acest topic. Pasajul a fost proiectat conform avizelor date de CNCFR, care specifica gabaritul UIC de 7500 mm, desi linia ferata a fost reabilitata ca linie de viteza, cu gabarit necesar de 8500 mm.  Asta a fost singura eroare, care a fost a CFR'ului, nu a proiectantilor pasajului, si care a fost remediata fara prea mult tam-tam de constructorul caii ferate, prin coborarea catenarei (operatiune care s-ar fi facut oricum) si scurtarea/inlocuirea a 2 stalpi de sustinere a catenarei, de la inaltimea initiala de 8 m, la 7,5 m pentru includerea in gabaritul vechi. Adica un VAX! "Demolarea" pasajului, de care vorbeau marii specialisti in proiectare de care e plin internetul, a fost necesara numai in visele lor sado-masochiste... :lol:

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Pasajul Pipera-Tunari Utilizator anonim

Peretii rampelor de la capetele pasajului sunt si aici ca la Otopeni. Din ce am vazut din autobuz pareau drepti.

IMG_5663.JPG (216.29 KB; downloaded 3329 times)


IMG_5679.JPG (299.35 KB; downloaded 3355 times)

 


Re: Pasajul Pipera-Tunari shoppy

Da, pare sa fie acelasi sistem ca la Otopeni, doar ca doar jumate ca inaltime, de aceea nu prea le-am bagat in seama.

 


Re: Pasajul Pipera-Tunari shoppy

Remember cateva poze cu santierul respectiv(scuzati numele altui forum, oricum nu mai exista)


















 


Re: Constructie Pasaj Pipera-Tunari (2007 - 2009) Goldmund

E gata si pasajul asta?

Bun, e o gluma, dar nu am vazut nici o poza cu pasajul terminat, cu trafic pe el. Cred ca poze de pe acest pasaj spre Bucuresti ne-ar detalia downtown-ul  orasului...

 


Re: Constructie Pasaj Pipera-Tunari (2007 - 2009) Nightwolf

Are si el fo` 6 ani parca pasajul asta ... ce sa vezi la el ca e camp pe o parte si ballroom-uri pe ailalta :)

 



Re: Constructie Pasaj Pipera-Tunari (2007 - 2009) abc_XC

Lipsa mentenantei isi spune cuvantul. Sursa -  Stirile TVR: http://stiri.tvr.ro/pasajul-erorilor-ingineresti--un-pilon-al-pasajului-pipera-tunari-s-a-degradat-din-cauza-apei-infiltrate_843249.html#view
Pasajul erorilor inginereşti. Un pilon al pasajului Pipera-Tunari s-a degradat din cauza apei infiltrate

Deşi are doar 10 ani, Pasajul Pipera-Tunari de la periferia Capitalei este atât de degradat, încât locuitorii din zonă îl compară cu podul Constanţa, vechi de 8 decenii. Un pilon este grav corodat, iar siguranţa circulaţiei poate fi în pericol dacă nu se intervine rapid. Pasajul este un exemplu al greşelilor inginereşti, atrag atenţia experţii.
Pasajul Pipera-Tunari a fost inaugurat în decembrie 2009. În mai puţin de 10 ani, starea lui de degradare a ajuns să pună sub semnul întrebării siguranţa circulaţiei. De vină pare să fie o eroare de proiectare, combinată cu neglijenţa.

Betonul fisurat s-a desprins pe porţiuni mari, pe ambele laturi ale unuia dintre pilonii centrali. Armătura a fost corodată, iar pe părţile frontale, îmbinările au cedat. Fierul ruginit s-a desprins din suduri şi barele de metal sunt acum doar căi de scurgere pentru apa de ploaie.
Zeci de mii de şoferi trec zilnic pe pod, fără să ştie ce se întâmplă dedesubt. Doar cei care lucrează în zonă şi trec pe sub pasaj au observat în ce stare de degradare se află stâlpul.
Beneficiarii și-au dat seama prea târziu ca pasajul Pipera-Tunari a fost, de la bun început, victima unor erori grave de proiectare.
Când s-a săpat fundaţia, constructorii nu au ştiut că sub pământ se află casete mari de alimentare cu apă şi canalizare, precum şi reţele de gaze, electricitate şi telefonie.
A fost nevoie de reproiectare, o nouă amplasare a fundaţiilor şi refacerea traseului pasajului. Toate acestea au dus la întârzieri şi costuri suplimentare.
Şi nu a fost singura eroare. Constructorii au fost obligaţi să ceară întreruperea circulaţiei trenurilor pentru câteva săptămâni pentru că altfel nu puteau monta traversele pasajului.
Proiectanţii nu au luat în calcul că podul este la fel de înalt ca stâlpii de înaltă tensiune a căii ferate. Toate aceste erori au făcut ca inaugurarea să întârzie cu un an, iar costurile să fie duble.
Am solicitat Primăriei Capitalei un punct de vedere dar, până la data difuzării acestui reportaj la Telejurnal, nu am primit niciun răspuns.

Video:http://stiri.tvr.ro/pasajul-erorilor-ingineresti--un-pilon-al-pasajului-pipera-tunari-s-a-degradat-din-cauza-apei-infiltrate_843249_video_189578.html
Se vede si pe Google Maps: https://www.google.com/maps/@44.486896,26.11379,3a,73y,125.92h,102.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1suB5v_cRpVCZpCbs8LH8OYw!2e0!7i13312!8i6656

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări finalizate începând cu anul 2006  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421900 posts in 5256 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use