Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiProiecte și lucrări finalizate parțial, suspendate sau abandonateStrăpungerea Splaiul Independenţei – Ciurel – A1

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

4140 posts, 951846 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 296
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului Dominatrix

GAC wrote:
Totusi sunt foarte curios ce se va demola la pasajul peste Virtutii, la podul peste Dambovita, nu sunt prea multe variante: fie se va construi mai aproape de Lacul Morii si se va darama un blocul acela de 3-4 etaje gri-maron, fie se va darama Biserica aia neortodoxa, fie se va lua din reprezentanta Ford (cel putin o buna parte din parcare)
M-am tot holbat pe PUZ'ul acestui proiect, inclusiv pe cel explicat de userul "shoppy" (multumiri pentru efort) si din cate observ drumul asta va trece prin zona actualului drum Ciorogarla (Ma insel cumva)? Eu vad o problema aici, pentru ca pe acolo (inca?) se construieste de zor. Si nu cred ca e usor sa expropriezi mandrete de blocuri noi. Cine a dat autorizatii de constructie acolo nu stia de acest proiect? Si chiar daca aceasta nu ar fi o problema, dupa ce am vazut cum au mers exproprierile la Basarab si cum merg acum pe Berzei, nu cred ca vom vedea acest drum terminat prea curand.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului elfu

"strapungere din strada Fabricii spre Semanatoarea"

tin sa va anunt ca in zona strazii Fabricii exista o scoala si cateva gradinite ... deci o mare problema ar fi conflictele dintre traficul auto si cel pietonal in defavoarea celui pietonal .

Marcajele pentru trecerile de pietoni de pe fabricii au fost proiectate din birou fara sa se tina cont de realitatea din teren iar traversarea strazii pe trecererea de pietoni este dimineatza o aventura (ca sa ajungi la trecerea de pietoni trebuie sa mergi pe carosabil cativa m)

Ar trebui limitatoare de viteza pe aceasta strada si in nici un caz o crestere a traficului auto. Oricum in fiecare zi/noapte sunt motociclisti care isi incearca motoarele atat pe fabricii cat si pe virtutii.

E adevarat ca este nevoie de o fluidizare a traficului dar nu in defavoarea locuitorilor orasului. Zona este o zona aglomerata de locuinte.
Virtutii cu traficul ei infernal este o zona tunel in care zgomotul si poluarea sunt maxime iar zona locuita este puternic afectata .

Militariul cred ca este cel mai aglomerat cartier ( parca 8000-9000 locuitori / km2) si orice dezvoltare a infrastructurii trebuie sa tina cont si de aspectul acesta.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului Tom

S'a mai discutat problema asta aici.
Parerea mea este ca trebuie abordata urgent in modul cel mai serios problema traficului in perimetrul Semanatoarea-Ciurel-Virtutii-Uverturii-Lujerului, iar lucrarile care se fac, inclusiv acest pasaj sa fie in concordanta cu solutiile de trafic pentru aceasta zona. In fine, pasajul asta ar descongestiona o parte din traficul (din)spre autostrada si iesirea din oras, dar nu rezolva cu nimic problema iesirilor din zona Uverturii-Orsova-Virtutii si nici cele 6 benzi care se comprima in doua la iesirea din pasaj.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului catalinm

PUG ul Capitalei exista de prin 2000, PUZ ul penetratiei Ciurel-A1 de prin 2005; cei care si-au mai construit pe traseu ori au fost inconstienti, ori au crezut ca e numai un proiect care va ramane pe hartie ca multe altele; exproprieri vor fi destule mai ales ca latimea pleaca de la vreo 20 m pana spre 45 (acolo unde sunt bretele ale supratraversarilor), latimi care atat in zona lacul morii si apoi de-a lungul canalului arges nu prea sunt libere de constructii; vestea buna este ca santierul va "deranja" mult mai putin traficul in comparatie cu cel al pasajului basarab, deoarece nu se lucreaza de-a lungul unor artere importante existente, ci se va crea una noua;

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului DeSimon

Eu sincer cand aum auzit despre acest proiect, am crezut ca era o gluma.  :x
Ok, e o problema la iesirea din A1 spre Iuliu Mania, ce este normal, o autostrada intra in oras. Insa acest pasaj/strapungere/tampenie/autostrada  :evil:  ar aduce practic autostrada pana la Grozavesti. Deci cu strapungerea asta atragi masinile in centrul orasului in loc se faci sa circule prin rute ocolitoare. Adica complect invers a orice fel de bun simt. In plus, se va gatui in ultimul hal la intersectia de la Grozavesti, prefer sa nu ma gandesc ce ar fi acolo intre tramvaiul, cei care vin dinspre Milea, cei care merg la Carrefour, si cei care vin din autostrada.
Sa nu uitam ca in toata zona Rosu/Morii/Ciurel/Regie locuiesc oameni, si chiar unele zone sunt destul de ok. In niciun caz solutia nu este sa se demolezi casele si sa le treaca o autostrada acolo, deja zona este destul de aglumerata acolo ! Ce ar fi ca toate zona aia, inclusiv campusul, sa devina extrem de galagioasa si poluata ?
Sa nu uitam ca acesta "strapungere" face vreo 9 km, cu un pod peste dambovita, altul peste virtutii, si inca altul probabil in zona Rosu/Chiajna/West Park, plus o intrare/iesire pe A1. Avand in vedere cat de mult ar costa acest proiect si cat de greu se fac lucrarile in "republica bananiera", cred ca sunt alte prioritati cu acesti bani.

Cum s-ar aranja situatia la intrarea A1/Iuliu Maniu ? Destul de usor, ca la oameni civilizati : creatia a unei centura autostradala ADEVARATA, cel putin pe toate zona de nord (A1-A2 via Otopeni), cu iesiri/intrari bune, nu sa stai ca trece trenul pe CF de centura si 2 benzi/sens bune, daca nu chiar 3. Ar trebui urgent sa se rezolve problema a legatura A1/Centura, eventual folosind pasaje subterane bine gandite pentru bretele, ar putea sa va pun o schema dar aici e cam off-topic.

Pentru zona Ciurel, ar propune sa se construiasca o strapungere intre Bd Uverturii si splaiul, cu nou pod peste dambovita, dar nu o autostrada, ci un bulevard, cu rond la intersectia cu Virtutii. Ar permite sa civilizeze putin toate zona asta Ciurel/Morii, unde este cam jungla cu toate noile constructile. Traficul ar fi redus si pe Virtutii findca multi vor folosi centura.

Asta, bine inteles, daca vrem sa devenim o tare civilizata, fara autostrazi care duc pana in centrul orasului si pasaje supraterane peste tot care trec la 2m de la balcon-ul ale locuitorii din zona.

Cu respect  :)

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului sss

DeSimon, ai si n-ai dreptate! La nivel de teorie iti impartasesc parerea, dar la noi realitatea bate filmul. Sunt locuitor al zonei fierbinti, voi avea 5 ani un santier sub geamuri ( sa te tii poze cu mersul lucrarilor pentru forum  ;)  ), dar traficul de pe Iuliu Maniu si Uverturii mi-au mancat ani din viata... Sunt multe mii de oameni care fac zilnic naveta din zona limitrofa orasului si care nu vor renunta la masini, pentru ca nu au alta solutie de transport, asta este situatia.

Desigur, cred ca mai ieftin ar fi sa se rezolve Centura, plus strapungerile Domnesti, Bd.Timisoara si Giulesti!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului cosstin

Problema este un pic mai complicata. Aceasta legatura intre A1 si Splaiul Independentei este absolut necesara pentru intreaga zona cuprinsa intre bd Uverturii si Lacul Morii. La ora actuala, mii de masini se inghesuie pe bd Uverturii la intersectia cu str. Virtutii la iesirea din pasajul Lujerului. Crearea unei rute  alternative este esentiala. Pe de alta parte, si intersectia despre care am vorbit ar trebui regandita, iar eu, intr-o postare anterioara am propus o solutie (destul de radicala) dar sunt sigur ca mai exista si altele.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului shoppy

In Grozavesti deja e ca inainte, adica cei care vin pe Splai dinspre Centru fac stanga si blocheaza atat tramvaiul cat si benzile spre Giulesti/Plevnei, Ciurel - A1 o sa rezolve problema asta ca toti o sa mearga drept inainte  in loc sa fie obligati sa faca stanga pe Milea sau sa schimbe malul Splaiului.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului catalinm

penetratia splai A1 este in fapt o descarcare a traficului de pe autostrada si deci absolut necesara pentru fluidizarea traficului in zona de vest a orasului, intrare care este handicapata de legatura sa cu un bulevard prost conceput - iuliu maniu;

a avea autostrazi este un lucru bun, dar daca degeaba le ai daca nu reusesti sa le "descarci" in orase; cel mai usor lucru este sa copiem ce au facut altii mai avansati: pe masura ce autostrada se apropie de intrarea in oras ea isi mareste nr de benzi (adaptandu-se astfel cresterii traficului) si/sau se creaza asa numitele descarcari care preiau partial traficul si evita blocarea sa la intrarea in oras; legat de acestea e f.important ca pe descarcari sa se circule fluid pt a nu aparea blocaje care s-ar intinde inapoi catre autostrada;

asta e motivul pt care penetratia de care vorbim este absolut necesara in zona respectiva, ca si conceperea ei in regim expres (fara intersectie la nivel) pe o distanta suficienta ca sa "fure" eficient traficul; ea nu va adauga mult trafic catre oras, ci va prelua o parte importanta din cel care merge catre zona de nord si nord vest; din pacate actuala centura nu poate prelua traficul atat din cauza unei capacitati/viteze reduse, dar si a imposibilitatii de a face legatura rapida cu autostrada, intersectia la nivel fiind obligatorie si de aici problemele de rigoare (incadrarea centurii intre calea ferata si zone industriale aglomerate nu permite decat cu costuri f mari a se construi poduri pt a face legaturi rapide cu intrarile in oras).

pe partea cealalta a orasului exista un proiect in oglinda: penetratie splai A2;

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului DeSimon

Pai aici practic aduci autostrada pana la o intersectie deja foarte agolmerata : Grozavesti. Adica aduci cat mai multe masini spre centru, tot ce trebuie fi evitat ! Cand scapi de Grozavesti, ajungi la cotroceni, apoi eroilor, operei si ajungi in buricul Bucuresti-ului. Daca aveam o centura buna, adica foarte buna, minim 2 benzi/sens, chiar 3 benzi in zonele cele mai aglomerate, cu intersectii ca lumea, inclusiv pentru legatura A1-Centura si A2-centura, unde cateva pasaje subterane ar rezolva situatia, nu mai ar fi fost nevoie de niciun fel de autostrada in inelul centurii.

Iata la DN1 (zona aeroport baneasa - padurea baneasa) : zona era foarte atractiva, insa aveau probleme de aglomeratie. Acum s-au realizat multe pasaje supraterane, DN1 practic s-a transformat in autostrada : lumea fuge de acolo si singura solutie, parerea mea, pentru a revaloriza zona, este pur si simplu transport in commun, adica metrou.
Soseaua Pipera ar putea ajunge in aceasi situatie daca A3 se va scurge in ea si se vor realiza pasaje supraterane unul dupa altul.
Asta este si ce ar putea sa se intample pentru zona Ciurel daca se va realiza acesta strapungere.

Circulatie de pe Iuliu Maniu - Virtutii se va reduce foarte significativ daca va fi o alternativa bune prin centura.

Pentru zona Ciurel, ma repet, cred ca ar trebui un bulevard (B-dul Ciurel ?  :D  ) din Virtutii pana in Uverturii, lungind lacul Morii, si un nou pod peste dambovita pentru a permite legat acest bulevard de splai si deci de centru. Zona Ciurel - Morii se va civiliza doar cu un bulevard, cu ronduri, intersecti, si mai ales transport in comun (autobuz este suficient, eventual troleibuz dar aici e alt subiect). In niciun caz nu voi imbunatatii zona Ciurel/Morii/Virtutii cu construirea unei autostrada pe acolo.  :)

Cat despre A2 - Splai, problema e cam aceasi, parerea mea.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului shoppy

DeSimon, daca vii in Bucuresti, oriunde in Bucuresti, de pe A1 ai o singura solutie: Iuliu Maniu.
Hai sa zicem ca mergem un an in viitor si se face centura, asta ii degreveaza doar pe cei de pe margini, daca vrei sa mergi de pe A1 spre centru atunci ai tot o singura optiune, Iuliu Maniu. De aceea se face Ciurel - A1 ca alternativa nordica si Centura - Timisoara ca alternativa sudica la Iuliu Maniu. In oras nu-ti trebuie strazi mai largi, ci alternative bune.

Pe DN1 e un caz tragic deoarece aia care folosesc DN1 sunt muuuuult mai multi decat aia care stau pe marginea lui, stai sa se faca A3, sigur o sa apara sensuri giratorii la toate intersectiile si o sa reintre limita la 50 in toate satele de pe DN1(asta daca locuitorii acelor comune au destule cohones).

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului DeSimon

Ok, daca vrei in centru trebuie sa folosesti Iuliu Maniu, nu pot sa te contrazic aici  :lol:
Dar cati oameni stau in centrul si cat stau "mai pe margini" ? Cartiere unde stau foarte foarte multi oameni sunt mai pe margina : titan - berceni - drumul taberei - rahova/alexandria - nord - militari, s.a.  Deci daca stai mai in sud, nu travesezi tot orasul din A1 pana la berceni, ci folosesti centura, si apoi intri din nou in oras prin soseaua progresului, berceni sau oltenitei. Si asta este valabil pentru toate cartierele din Nord, Est sau sud. Centura nu rezolva nimic pentru cei care stau in centru sau in vest, dar permite trecerea printr-un drum ocolitor pentru toti celalalti, inclusiv cei care vor la A2 si acum trec prin centrul orasului.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului Dr2005

shoppy wrote:
In Grozavesti deja e ca inainte, adica cei care vin pe Splai dinspre Centru fac stanga si blocheaza atat tramvaiul cat si benzile spre Giulesti/Plevnei, Ciurel - A1 o sa rezolve problema asta ca toti o sa mearga drept inainte  in loc sa fie obligati sa faca stanga pe Milea sau sa schimbe malul Splaiului.


Şi malul e destul de greu de schimbat... trebuie să o iei prin Vasile Milea, apoi prin Economu Cezărescu şi alte străduţe, că pe malul drept e sens unic încă de la primărie!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului cornel001

Ca sa ajungi din A1 in titan de ex (ca tot stau acolo) pe centura ocolesti cam mult. Tre sa fie aglomeratie tare de tot ca se justifice, altfel faci cel putin la fel si consumi eventual si mai mult.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 296
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Străpungerea Splaiul Independenţei – Ciurel – A1  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421266 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use