Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: 060-EA-001

7 posts, 1633 views
060-EA-001 andrei11

9 decembrie 1965-9 decembrie 2021
Acum 56 de ani, în data de 9 decembrie pleca în probe pentru prima dată în România prima locomotivă electrică. Licența aparținea suedezilor de la ASEA (Allmänna Svenska Elektriska AB) din Suedia. Primele locomotive produse acolo aveau o putere de 5.100 kW şi o viteză maximă de 120 km/h.
Un an mai târziu începe şi în România construcţia locomotivelor electrice 060-EA licența aparținând suedezilor de la ASEA, urmată şi de realizarea variantei 060-EA1 (cu viteză maximă de 160 km/h). Partea electrică şi montajul general erau realizate la Craiova de către Electroputere în timp ce partea mecanică era asigurată de ICM Reşiţa.
Data de 9 decembrie rămâne un punct de referință în istoria CFR, unul din cele mai importante în întreaga existență de 140 de ani ! În imagine originala 060-EA-001.
Sursa
E1.jpg (87.79 KB; downloaded 1666 times)

 



  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Filme feroviare - generalități/diverse Utilizator anonim 2

Puteau sa folosesca si ei o inregistrare sonora adevarata cu goarnele noilor locomotive electrice, nu sa ia din biblioteca de sunete niste suieraturi generice. Aceleasi suieraturi (eventual insotite de pufaituri) le auzi in toate scenele cu gari din filmele romanesti, inclusiv din anii ‘90. In perioada aceea va garantez ca as fi tinut minte daca as fi auzit sau vazut vreo locomotiva cu abur in serviciu in apropiere. Eram ochi si urechi cautind exact asta, fara succes. In cel mai bun caz vedeam locomotive cu abur trase pe vreo linie moarta, in stare jalnica, ruginite si descompletate, asteptind casarea.

PS: foarte variate marfurile transportate in filmul precedent pe calea ferata; si o multime de tipuri de vagoane de marfa in aceeasi garnitura. O placere sa le privesti.

 


Re: Filme feroviare - generalități/diverse shoppy

Suieraturile se cheama fluier, acela este chiar fluierul de DA(initial toate DA-urile aveau fluier, abia ulterior au fost schimbate cu goarne), filmul este facut la introducerea EA-ului cu imagini in general din Predeal, pe vremea aceea publicul asocia fluierul cu CFR, foarte putini stiau cum suna o goarna de locomotiva si nu ar fi asociat-o cu nimic.
In comunism sistemul rutier nu se preta la transportul de marfa si nu existau nici camioanele care sa care marfa distante lungi prin tara, absolut toul era transportat pe CF.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Filme feroviare - generalități/diverse Utilizator anonim 2

Da, stiu ca se cheama fluier dar am folosit termenul in dispret fata de majoritatea filmelor romanesti in care coloana sonora e masluita, editata ulterior si inca prost. Nu s-a facut “priza directa” ci numai montaj din secvente preexistente. Pina si dialogurile au fost reinregistrate in studio si de regula prost sincronizate cu imaginea. De asta nu cred ca de grija neasocierii cu CFR-ul au procedat asa ci din obisnuinta.

 


Re: Filme feroviare - generalități/diverse shoppy

Este un film propagandistic dintr-un stat comunist in razboi cel putin ideologic si economic cu capitalismul, este trecut pe la birourile lingvistic, artistic, ideologie, propaganda, cenzura, secret industrial, securitate si strategic, nimic nu este facut de mantuiala sau din intamplare.

 


Re: 060-EA-001 Gabi23

Pe pagina de Facebook - ”Cineclic” - 060-EA-001 - Gara Predeal în anul 1965
https://www.facebook.com/Cineclic.ro/pos ... bq6nTkGl
Originala si unica EA 001, in gara Predeal (1965).jpg (100.41 KB; downloaded 990 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 2292 forum members have written 421599 posts in 5252 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use