Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei

17 posts, 3993 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei PTMZ

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat și emis rapoartele de evaluare a ofertelor depuse la procedurile de licitaţie publică pentru lucrări de întreținere pe secția de circulație Buzău – Făurei (firul II), în vederea ridicării restricțiilor de viteză și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h, pentru trenurile de călători, ofertele depuse de Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL, pentru ambele loturi, fiind desemnate câștigătoare.

Ofertele financiare depuse de Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL, pentru cele două loturi, au valoarea totală de 41.774.673,76 RON, fără TVA, din care 21.027.158,34 RON pentru Buzău – Buzău Sud – Cilibia (fir II), de la Km 129+016 la Km 148+700 (lotul I), respectiv 20.747.515,42 RON pentru Cilibia – Făurei (fir II), de la km 148+700 la km 167+700 (lotul II), contractele de achiziţie publică urmând a fi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.


Sursa de finanțare, pentru derularea celor două contracte de lucrări, este asigurată din Fonduri de la Bugetul de Stat, alocate CFR SA pentru anul 2021, iar durata de execuție a lucrărilor va fi de 180 de zile, pentru fiecare lot.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, prin programul de investiții implementat și derulat pe secția de cale ferată Buzău – Buzău Sud – Cilibia – Făurei (firul II), pe o lungime totală de 38,6 km, contribuie astfel la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului și sporirea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, dar și la dezvoltarea relațiilor comerciale zonale cu operatorii de transport, transportul feroviar fiind astăzi nu doar cel mai ecologic mod de transport, dar și o variantă rapidă și sigură atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă.

Sursa: Economica

 


Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei orex

CFR Infrastructură a desemnat câştigătorul licitaţiei pentru creşterea vitezei de circulaţie de la doar 20 km/h la 120 km/h pe linia de tren Buzău – Făurei
Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL a câştigat cele două contracte pentru creşterea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători pe linia Buzău – Făurei, firul II, potrivit unui comunicat de presă al Companiei CFR Infrastructură.
Pentru linia Buzău – Făurei, cu o lungime totală de 38 kilometri, au fost licitate două secţiuni. „Ofertele financiare depuse de Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL, pentru cele două loturi, au valoarea totală de 41.774.673,76 RON, fără TVA, din care 21.027.158,34 RON pentru Buzău – Buzău Sud – Cilibia (fir II), de la Km 129+016 la Km 148+700 (lotul I), respectiv 20.747.515,42 RON pentru Cilibia – Făurei (fir II), de la km 148+700 la km 167+700 (lotul II), contractele de achiziţie publică urmând a fi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii”, precizează CFR Infrastructură.
Pe secţia de Cale Ferată 702, linie dublă electrificată, trenurile de rang superior, InterRegio parcurg distanţa de aproape 40 de kilometri în aproximativ 40 de minute, iar cele Regio într-o oră. La licitaţiile lansate în luna mai, patru asocieri au depus oferte: Antrepriza de Construcții Feroviare/Euroconstruct/Proiect Consult; Construcții Feroviare Buzău/Confer Onești/European Prod; Strabag/Rothermit şi Wiebe/Swietelsky. CFR Infrastructură a estimat valoarea lucrărilor la 53 milioane lei. Finanţarea contractelor va fi asigurată cu fonduri de la bugetul de stat, iar durata reparaţiilor este de 180 de zile pentru fiecare lot.

Starea liniei/ Ce lucrări vor fi executate
Linia are o stare tehnică impropirie circulaţiei, în condiţii de fiabilitate, confort şi siguranţă. Uzura este de până la 80% pentru întreg ansamblul din care este alcătuită calea ferată: şină, traverse prinderi. Pe linia de tren Buzău – Făurei viteza trenurilor a scăzut constant până la 20 de km/h, potrivit documentaţiei din caietul de sarcini.
„Din 2006, viteza a scăzut de la 70 la 50 km/h, din 2013 la 30 km/h pentru ca din decembrie 2020 să fie introdusă limita de 20 km/h din cauza creşterii numărului de şine defecte şi a numărului de traverse necorespunzătoare care necesită înlocuire”, conform CFR Infrastructură.
Prin achiziţionarea acestor lucrări se urmăreşte înlocuirea suprastructurii căii ferate având ca rezultat aducerea linie în parametrii vitezei de 120 km/h respectiv 70 km/h pentru trenurile de marfă.

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei PTMZ

În prezența ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA și cei ai asocierii Wiebe-Swietelsky au semnat miercuri dimineață contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei.

Cu ocazia celor două licitații organizate de Regionala Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA (aferente celor două loturi), câștigate de asocierea menționată, administratorul infrastructurii feroviare din România a economisit aproximativ 11,2 milioane de lei.

În luna martie a acestui an, Regionala Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat două licitații pentru lucrări de întreținere pe linia ferată Buzău-Făurei, cu o valoare estimată cumulată de peste 10 milioane de euro. Lucrările ce se vor executa au ca scop creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și de marfă.

Contractele pentru linia ferată Buzău-Făurei au ca scop creșterea vitezei de circulație
Lucrările au ca scop creșterea vitezei de circulație pe linia ferată Buzău-Făurei. În prezent, distanța de 40 km dintre Buzău și Făurei, pe secția de cale ferată 702, linie dublă electrificată, este străbătută de trenurile Interregio în 38-45 de minute, iar de cele Regio, în 54 de minute-o oră și două minute.

”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, prin programul de investiții implementat și derulat pe secția de cale ferată Buzău – Buzău Sud – Cilibia – Făurei (firul II), pe o lungime totală de 38,6 km, contribuie astfel la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului și sporirea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, dar și la dezvoltarea relațiilor comerciale zonale cu operatorii de transport, transportul feroviar fiind astăzi nu doar cel mai ecologic mod de transport, dar și o variantă rapidă și sigură atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă”, se arăta într-un comunicat dat publicității recent de purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, Oana Brânzan.

Două licitații, ambele câștigate de Wiebe în asociere cu Swietelsky
Primul contract are ca obiect ”Lucrări de ȋntreţinere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Buzău – Buzău Sud – Cilibia fir II de la km. 129+016 la km 148+700”. Pentru punerea ȋn siguranţă a circulaţiei trenurilor de călători şi marfă, se vor executa lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametri pentru viteza de circulaţie de 120 km/oră a trenurilor de călători. Valoarea totală estimată a contractului este de 27.005.885,36 lei, echivalentul a aproximativ 5,5 milioane de euro și va trebui dus la bun sfârșit în termen de 250 de zile.

Procedura a fost atribuită asocierii austriece Wiebe România SRL/Swietelsky Construcții Feroviare SRL, pentru suma de 21.027.158,34 lei. Adică doar 77,77% din valoarea estimată, rezultând pentru statul român, prin CNCF CFR SA Regionala Galați o economie de peste 5,9 milioane de lei.

Al doilea contract are ca obiect ”Lucrări de ȋntreținere prin ȋnlocuire la rând a suprastructurii căii pe linia 701 Cilibia – Făurei fir II de la km. 148+700 la km 167+700”.  Valoarea totală estimată a contractului, care se va derula pe parcursul a 250 de zile, a fost de 26.029.994,69 lei, echivalentul a aproape 5,3 milioane de euro.

Procedura de achiziție a fost câștigată tot de asocierea Wiebe/Swietelsky, pentru suma de 20.747.515,42 lei, preț care reprezintă doar puțin peste 79% din valoarea totală estimată cu care fusese lansată procedura. În acest caz, statul  român a făcut o economie de 5,28 milioane de lei. Făcând suma, rezultă că CFR SA a economisit cumulat, la aceste două proceduri, 11,2 milioane de lei.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei stefan_br

Si mai ramane celalalt fir cu 80. Probabil acel fir va fi pentru marfa cu VS 50km/h. Mai avem in aceeasi sitatie si Faurei- Tandarei, cu un fir reabilitat prin  anii 90-00' , care are Vs 120 si celalalt parca 70 pentru trenurile de calatori. Daca ar pune la punct  si Faurei  -Tandarei, ar putea readuce pe aici sezonierul de Satu Mare. Pana acum 10-12 ani erau doua sezoniere de Ardeal care urcau prin Faurei- Buzau.

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei PTMZ

1944/1945 (Satu Mare - Mangalia - Satu Mare) a circulat pe 702 cam până acum 4-5 ani, fiind mutat ulterior pe la București Băneasa. Acum 10-12 ani, era Rapidul 941/942 (tot Mangalia - Satu Mare) care o lua pe 501 (pe Valea Trotușului). De când a fost introdusă clasificarea Regio+InterRegio, a fost renumerotat în 1944/1945 și dus prin Ploiești - Brașov - Siculeni, ocolind secția 501.

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei messe

Pana prin '80 si un pic, parca 1984 daca nu gresesc, acelasi tren, pe atunci accelerat avand indicativul A 841/442 cu perechea lui A 842/441 circula tot prin Bucuresti Baneasa.

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei PTMZ

Lucrările pe tronsonul feroviar Buzău – Făurei pentru asigurarea vitezei de 120 km/h  au demarat, informează CFR SA.
236544538_4700856186615879_4530635934059139407_n.jpg (231.99 KB; downloaded 2895 times)
236624172_4700857236615774_2141548184788093492_n.jpg (311.38 KB; downloaded 2895 times)
236779967_4700856849949146_2946940374901968800_n-scaled.jpg (391.14 KB; downloaded 2895 times)
236884797_4700856686615829_3608725464896318384_n-scaled.jpg (142.88 KB; downloaded 2895 times)
237140043_4700856483282516_3393334473462394262_n.jpg (368.39 KB; downloaded 2895 times)
237482321_4700857429949088_8642422810269514572_n.jpg (241.41 KB; downloaded 2895 times)

Șantierul feroviar de pe tronsonul Buzău – Făurei (firul II) este operațional, lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare sunt în plină desfășurare pe întreaga distanță, în lungime de 38,6 km, cu fronturi de lucru deschise pe ambele loturi Buzău – Buzău Sud – Cilibia (lotul I) și Cilibia – Făurei (lotul II). Șantierele de lucrări sunt deschise la această oră pe ambele loturi, Buzău – Buzău Sud – Cilibia (lotul I), în lungime de 19,6 km și Cilibia – Făurei (lotul II), în lungime de 19 km, unde concomitent cu operațiunile de demontare a vechii infrastructuri, se acționează în același timp și pentru montarea liniei noi, a traverselor de beton și a aparatelor de cale, pe întreg traseul urmând a fi introduse, la finalul lucrărilor, 25 de aparate noi de cale.
În cadrul acestor ample lucrări de reînnoire a infrastructurii feroviare, prin ȋnlocuirea la rând a elementelor căii, realizarea căii fără joante şi aducerea liniei ȋn parametri tehnici proiectați, sunt prevăzute inclusiv lucrări de reparații și de montare dale de beton la cele 12 treceri la nivel cu calea ferată și pe zona terasamentelor de la podurile aflate la km 161+913 și km 166+208.
Avantaje:
• Viteza maximă de circulaţie: 120 km/oră
• Durata călătoriei: 27 min (tren IR).
• Valoarea contractelor: 41,7 mil. lei fără TVA
• Sursa de finanțare: Bugetul de Stat
• Durata contractului: 180 de zile (de la emiterea ordinului de începere)
• 14 iulie 2021 – semnare contract
• 21 iulie 2021 – emiterea Ordinului de Începere

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei alliens

Deci  cu un milion si ceva de lei  se poate reface un kilometru de linie  pentru a fi readus  la  viteza de proiectare ...In concluzie, daca s-ar vrea, Romania ar putea aloca lejer un miliard de  lei pe an pentru a reface  sute de kilometri de linie, si nici macar nu ar  fi o suma care sa se simta.

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei orex

1. Si ”ceva-ul” ala reprezinta mai bine de 25% dintr-un milion.
Nu merge sablonul ”1 milion si ceva” din mai multe p.d.v.:
asta-i pret pentru categoria I a de trafic, celelalte doua sunt mai piperate;
terasamentul nu se afla in zone mlăstinoase, cu turba, cu exces de umiditate, pe versanti abrupti sau in albia vreunui rau.
Nu cred ca poti compara refacerea unei cai ferata cu declivitatea profilului longitudinal cuprinsa intre 5‰ -15‰ (6 ‰ in cazul de fata) cu una cu declivitate mai mare de 15‰ si sa ai acelasi etalon de pret multiplicat cu nr. de km de cale ferata de reabilitat!
PS
Sunt specialisti aici care pot puncta mult mai bine toate detaliile, dar Ordinele nr. 167 si 169 din 2005 emise de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului vad ca sunt in vigoare si la ora actuala.

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei andrei11

Vorbești în necunoștință de cauză !   :D
Îți demonstrez cu  acte în regulă că meseria de parlamentar în Clădirea Parlamentului implică riscuri majore privind SSM. Au și niște sporuri din acest motiv parlamentarii noștrii.
Linia ferată Făurei - Buzău  implică deasemenea riscuri majore în exploatarea ei.

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei orex

Ce n-ai inteles, ca am fost cat se poate de explicit!
Iti mai amintesti cat a costat in final lucrarea de reabilitare a caii ferate Bucuresti-Constanta, asa ca chestie? ;)
Deci nu se poate extrapola ca valoarea totala estimata a necesarului de reabilitat este data de relatia nr. km. x 1.250.000 lei!

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei andrei11

Repet, meseria de parlamentar în Clădirea Parlamentului implică riscuri majore privind SSM !

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei orex

Modificări temporare în circulaţia unor trenuri
7  martie 2022
Pentru efectuarea de către CNCF CFR SA a unor lucrări la infrastructura feroviară pe secția Buzău – Cilibia – Făurei, începând cu data de 14 martie 2022, se modifică trasele tuturor trenurilor care tranzitează secția de circulație Buzău – Făurei, astfel încât să nu se afecteze orarul de circulație al trenurilor care circula dincolo de stația Buzău (spre București sau spre Focșani – Mărășești).
(...)
Atenționăm publicul călător ca trenurile InterRegionale 1570, 1572, 1574, 1576, 1732 si 1862 precum și trenurile Regio 5104, 7360, 7366, 7565, 7570, 7573 si 7574 vor pleca din stații mai devreme cu până la 10 minute față de orele de plecare actuale.

 


Re: Reabilitare CF 702 Buzău – Făurei orex

Se închide circulația rutieră pe DN 2B (localitatea Bâlhacu)
Miercuri, 16.03.2022, în intervalul orar 08:00 – 16:00, se închide circulaţia rutieră pe DN 2B între km 27+660 și km 42+850 pentru execuţia lucrărilor de “Buraje tehnologice cu mașini grele pe calea ferată 701 Buzău - Făurei”.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421900 posts in 5256 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use